abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:24:19 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_43962615
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:24 schreef YPPY het volgende:Het moet Sugar en dus zal het lukken. Als een probleem niet op te lossen, moet je het als een gegeven zien. Het is nu een gegeven dat Anna snel afgeleid is en dat de productie niet goed is. Gewoon in mee gaan, het gaat vanzelf een keer over.
Ooow, deze post had ik nog niet gezien. Ik wilde eigenlijk iets dergelijks schrijven Volgens mij de mantra van iedere nieuwe moeder: "het is maar een faaaase, het is maar een faaaaase"

Maar.... je moet wel de voor- en nadelen blijven afwegen. En langdurig uitgeput zijn, is geen flutreden Yp. Het is ook niet noodzakelijkerwijs een reden om te stoppen, maar wel een reden om de boel in de gaten te houden. Maar dat weet je vast zelf ook wel
pi_43963145
Ik heb erover gepiekerd om dit nu te zeggen (laaat gaaan, denk ik ook), maar ik doe het toch want het zit me dwars:

Ik vind het zo gek dat ik toen ik 1 keer (1 keer!) in het moedertopic liet vallen dat ik zo moe was (ook eens 1 keer, ik zeik er nooit over)) omdat mijn dochter nog niet doorslaapt (toen was ze 10 maanden of zo, nu een jaar) ik meteen te horen kreeg dat ik dan maar moest stoppen met de borstvoeding. In elk geval werd er raar op gereageerd (Jarno voorop), in eerste instantie al de reden dat ik het eerst al helemaal niet wilde posten en ook de reden dat ik er achteraf meteen spijt van had ook. (in real life krijg je namelijk dezelfde reactie vaak, en ik dacht toen dat ik misschien wel eens mijn ei dan in dat moederstopic kwijt kon).

Toen al wilde ik dat linkje laten zien, maar dat was toen ws. op onvruchtbare bodem gevallen. Wat ik maar probeer te zeggen is ook moeders met een kind van boven de 6 maanden hier mee te kampen kunnen hebben (zie ook Randa, die ''s nachts nog voedt en ik weet zeker dat Jelief ook nog voedt 's nachts). En dat je dus ook een moeder die al een jaar niet slaapt niet meteen hoeft te zeggen dat ze moet stoppen met borstvoeden, net zomin als tegen een moeder met een kind onder de 6 maanden. Bovendien zijn er zoveel factoren buiten voeding waardoor een kind niet doorslaapt, maar de allerbelangrijkste is wel: de een doet het wel en de andere niet.

Sorry dat dit zo ineens omhoog komt, maar dit zit me al 2 maanden dwars. Ik voelde me toen echt zo onbegrepen dat ik verder nooit meer daar gereageerd heb. Nog moeilijker toen (en nu nog niet, want het speelt nog steeds) was uit te leggen dat het feitelijk helemaal geen probleem voor me was, omdat we allebei gelijk doorslapen na het drinken (maar ze kwam toen wel 3 of 4 keer) maar dat ik 'gewoon' wilde aangeven, eenmalig, dat ik moe was omdat het toch onderbroken slaap is, hoe dan ook, en op dat moment al 10 maanden lang. Maar ik kreeg echt het gevoel dat ik dat niet mocht zeggen, want met een zo oud kind is het je eigen schuld.

YPPY, ik vind je ook een doorzetter, bovendien erg herkenbaar omdat wij zoals je weet met hetzelfde hebben gekampt op precies dezelfde leeftijd als Anna. Maar ik heb ook wel een vraag erbij: gaf je dan geen nachtvoeding meer?
Variety is the spice of life
pi_43963163
Voor mij is het wel een slechte reden. Zelfs als het zo blijft gaan, dan is het nog maximaal drie maanden min een week. Daarna kan ik met bijvoeding beginnen en af gaan bouwen. Dat is te overzien. Het schuldig voelen omdat ik gestopt zou zijn, duurt veel langer. Als ik geluk heb, is ze komende vrijdag veel aangekomen. Dan hoeft dit misschien helemaal niet zo lang met de nachtvoedingen. Als ik aan het werk ben, zijn er misschien weer horrorscenario's verdwenen, waardoor ik beter in kan slapen. En als de vier maandendip voorbij is, is het minder noodzakelijk veel voorraad in de koelkast te hebben. Soms zit ik raar in elkaar Gaoxing en ik houd het wel in de gaten, maar ik denk dat ik het beter zo kan doen. Ook al is het zwaar, het voelt goed en dat vind ik belangrijk.

leuk je weer vaker te zien trouwens!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43963393
Je moet het gewoon zeggen als je het kwijt wilt nebelung. Ik twijfelde al of ik er nog naar zou vragen, maar na J.'s posts (het blijft toch m'n aanhang ) leek het me niet zo handig.
Bij jou lag het probleem toch niet zozeer bij de borstvoeding, maar bij jezelf? Raar geformuleerd, maar je dochter kwam toch niet te vaak? Je vond dat toch niet vervelend?

Jarno kan soms fel zijn, maar hij bedoelt het niet verkeerd. Anna sliep inderdaad door. Meestal van half 10 tot 6. Aangezien hier om kwart over 6 de wekker gaat, was dat de hele nacht. Nu maak ik haar wakker. Op zich is de nachtvoeding niet het grote probleem. Dat ben ik. Als ik meteen weer in zou slapen, sliep ik een paar uur op een nacht meer. Nu ben ik na een voeding klaarwakker en dan ga ik weer liggen piekeren enzo. Niet goed, maar ja, kom er maar eens vanaf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43963544
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:06 schreef LadyS het volgende:

Ik zei vannacht nog tegen Peter: ik denk dat ik Iris maar gewoon aan de borst hou (geen hapjes enzo dus ) want dit is wel zo ontzettend makkelijk... Eten wanneer zij wil en niet op de klok hoeven kijken of het al tijd is voor een hapje. Lijkt me heerlijk jammer dat het niet kan dan
LadyS, ik heb nog heel lang (eigenlijk nog wel) Emma op verzoek gevoed, de hapjes kwamen er dan gewoon tussendoor, zonder echte regelmaat. Zeker tot een jaar kun je dat gewoon zo doen, de verhouding mm en bijvoeding mag tot een jaar 80/20 zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43963698
Oh ja, dat was het probleem toen! Ik kon in die tijd zelf niet meer slapen! Daar was ik toen moe van. Wat jij nu hebt dus. Maar ze kwam wel vaak hoor en nog steeds. Nu kan ik echter wel doorslapen meteen. Maar enfin, dat was het inderdaad.

Ik zie jou en Jarno los hoor

Ik wilde je nog meegeven dat wij destijds (zelfde leefdtijd als Anna, alleen ze was al klein en bleef klein) ook extra (dus naast de normale voedingen) de wekker gingen zetten 's nachts (ook dat leverde veel commentaar op van jan en alleman hoor). Maar mijn dochter heeft toen een enorme inhaalslag gemaakt, misschien helpt dit verhaaltje ook om even door te doen?

Nachtvoedingen zijn zo enorm goed, YPPY. En zeker ook voor je produktie. Heel veel sterkte!
pi_43963773
Ow,en naar aanleiding van de laatste vijf posts: Emma komt nog een of twee keer per nacht. Ik merk dat ik héél moe ben en graag een nacht door wil slapen. Helaas is dat niet te regelen dus gaan we gewoon door zoals het gaat. Ik leef nog en stort niet in elkaar. Tussen kerst en oud en nieuw is Mike vrij dus dan kan ik waarschijnlijk wel weer wat bijslapen.
Ik heb ook geen behoefte om te stoppen met bv, al vind ik het soms heel zwaar, de voordelen wegen nog steeds veel zwaarder dan de nadelen.
pi_43964915
Ik had dezelfde post kunnen schrijven, Jelief, maar dat wist je al denk ik

Waarom kan het niet, LadyS?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:35:42 #209
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43964954
Morgen ga ik weer naar het CB en ik ben daar blij mee. Ben benieuwd of Brent weer aangekomen is. Zo goed drinkt hij nl. helemaal niet meer sinds ik em niet meer op vraag voed maar elke 2,5 a 3 uur. Hij huilt nog steeds 's nachts maar iig niet meer tot 3 uur maar tot 1 uur. Dat scheelt al een hoop maar ik denk dat het alsnog best vermoeiend voor hem is. Hij valt continu in slaap als ik em voed, en dat al na 5 a 10 minuten. Hij slaapt dan ook echt diep en een half uurtje later is ie weer wakker. Dan geef ik em de andere kant en is het hetzelfde verhaal. Krijgt hij dan wel genoeg binnen? Misschien kan ie nu veel sneller drinken ofzo?
Ik heb geen idee...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43965158
Efficienter en daardoor sneller. Waarschijnlijk is dat het .

Plasluiers nog goed? Als hij wakker is, is hij alert en tevreden?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:42:17 #211
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43965173
Bewondering dames, voor jullie. Zo intensief lijkt het me, zoals jullie voeden.
Ik noem het hier ook voeden op verzoek, maar Simon heeft nu een heel duidelijk ritme en er zit altijd 3 of 4 uur tussen, soms 2. 's Nachts komt hij maar een keer.
Ik voed dus eigenlijk ritmisch op verzoek, wat ons beiden goed bevalt zo. Moest het 's nachts vaker, soit, maar nu hoeft het niet. Maar daarom petje af voor jullie, want soms vind ik die ene onderbreking al niet leuk.

Ik ben nu wel aan het twijfelen, 's nachts word ik wakker van Simon die aan zijn handje sabbelt (maakt nogal herrie!). Eerst interpreteerde ik dit als honger en kreeg hij de nachtvoeding, die er goed inging.
Maar inmiddels lijkt het wel alsof hij een poging tot duimen doet. Dan vraag ik me af, is het echt honger of zuigehoefte?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:43:55 #212
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43965214
Ja, zijn luiers zijn best heavy nu en dan en hij is op wat gebrul nu en dan echt een tevreden drolleke... Ik hoef me dus eigenlijk geen zorgen te maken, denk ik. Ik temperatuur em zo wel effe voor de zekerheid. Maar waarom hij zo onwijs veel slaapt? Geen idee.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:53:36 #213
94046 PM-girl
pi_43965540
Neuk, had jouw post even gemist. Zo te horen meldt hij zich wel en plast hij voldoende, ik denk dat je je dan niet direct zorgen hoeft te maken.
*
pi_43965960
Neuk het klinkt juist hartstikke goed al kan ik me voorstellen dat het huilen snachts er in hakt. Ronja heeft eigenlijk nooit langer gedronken dat vijf a tien minuten. Daarna hebben ze eigenlijk altijd het grootste gedeelte van de voeding wel gehad en het ene kind wil dan nog lekker nalurken en het andere kind niet.
Is er een speciale reden dat je hem wakker maakt voor de voeding?
Ik ben misschien wat recalcitrant daarin maar ik geloof eigenlijk dat een kindje vanaf een week of drie dat verder gezond, goed op temperatuur, alert wakker en diep in slaap is best zelf aan kan geven wanneer het wil drinken.

En anders post je nog even wat foto's van je piraatje
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:04:32 #215
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43967893
Owlet, dat wakker maken is me aangeraden door het CB. Brent heeft nl zijn dag- en nachtritme door elkaar liggen. 's Nachts is ie dus hartstikke wakker en overdag wil hij echt alleen maar slapen. Als hij 's avonds/'s nachts huilt moet ik em een half uur laten brullen ( ) en daarna krijgt hij 5 min voeding. Na 3 uur krijgt hij een volledige voeding en daarna weer elk half uur 5 min. Dusver... weinig resultaat, alhoewel hij nu tot 1 uur huilt ipv 3 uur 's nachts.
Iedere golf van de zee,
pi_43968710
Ah ik begrijp het.
Ik vind het heel lastig om "advies te geven" hier in omdat je er als nieuwbakken moeder helemaal niets mee op schiet als iedereen maar zijn of haar mening gaat geven
Maar ik vraag me af of je bij zo'n kleintje er wel goed aan doet om dag en nacht om te draaien. Voor zover ik weet hebben alle kindjes hier in het begin in meer of mindere mate 'last' van en gaat het ook eigenlijk altijd vanzelf wel over.
In mijn optiek werkt wakker maken voor voedingen of gedwongen ophouden juist averechts. Ze raken uit hun hum, worden moe, misschien wat overprikkeld en hét moment om dat af te reageren is 'snachts.
Waardoor ze eigenlijk weer vermoeid raken en dat overdag weer bij gaan slapen. Cirkeltje dus...

Voel je je er zelf onprettig bij als 'snachts wakker is? Want als je er zelf niet blij van wordt om hem een half uur (wat lang!!) te laten huilen dan is dat misschien niet de juiste oplossing.
Sterkte in ieder geval, het klinkt zo cliche maar bij practisch alle kinderen is het met een paar weken goed gedraaid
pi_43969133
Die positieve verhalen helpen inderdaad nebelung. Dat het ooit goedkomt.
Ze heeft een grote vergissing begaan, want ze slaapt al. Dus ik ga ook zo slapen. Dan twee 'nachtvoedingen' voor mij en een boel extra slaap.

Anna sliep in het begin ook zoveel Neuk. We verschoonden haar luier onder de voeding. Dat scheelde wat. In het begin hadden we ook een omgekeerd ritme, maar Anna heeft het zelf teruggedraaid. Misschien is hij wel te moe om te drinken? Dat merk ik 's nachts nu ook. Anna is veel vermoeider dan overdag en daardoor drinkt ze langzamer. Het is dat het moet, anders liet ik haar doorslapen.
Als je hem niet zo lang wilt laten huilen, moet je dat niet doen hoor, het is jouw kind. Daar wordt hij ook weer moe van, waardoor het drinken moeilijker gaat.
*OUD heilige*
pi_43969468
* Tamea heeft niets over de bv te melden, maar wil even een knuffel voor YPPY het topic in slingeren
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:11:31 #219
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43969997
Joepie.. tepelkloofjes. Kendahl trekt steeds heel hard aan mijn tepels...volgens mij zijn we ook weer aan het regelen met cc'tjes. Maargoed, we houden vol ook al lijden we helse pijn. ( we, in de zin van 'wij mama' )
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:23:08 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43970422
pv als je zittend voed kun je kendahl andersom leggen. rugby houding. Dan trekt ie de kloven dicht. tip van de kraam. En benthepam-creme helpt ook erg goed.

succes en het enige advies: kiezen op elkaar en volhouden.

oh,en hier mag je me straks mee terugpakken als ik over een tijdje kom huilen van de pijn.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:47:03 #221
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43971210
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef chacama het volgende:
pv als je zittend voed kun je kendahl andersom leggen. rugby houding. Dan trekt ie de kloven dicht. tip van de kraam. En benthepam-creme helpt ook erg goed.

succes en het enige advies: kiezen op elkaar en volhouden.

oh,en hier mag je me straks mee terugpakken als ik over een tijdje kom huilen van de pijn.
Daar houd ik je aan

Ik smeer met Calendulazalf.

En die rugbyhouding... waar laat ik dan zijn benen? Hij trapt zich tegen alles af. Hij zet zich ook vaak met zijn armen tegen mij af, vandaar dat trekken en die kloofjes.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:55:48 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43971466
Makkelijkste is dan om een voedingskussen te gebruiken. Dan ligt ie met zijn benen daarop. En dan er wel voor zorgen dat ie niet kan afzetten tegen de rugleuning van de bank of stoel. Dus een open ruimte achter hem.
Oh, calendula is ook erg prettig. Weet dat mijn zus het allebei gebruikte. De afwisseling versnelde het genezingsproces, merkte zij. En ze is een ervaringsdeskundige op dat gebied...helaas.
pi_43972409
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan

Ik smeer met Calendulazalf.

En die rugbyhouding... waar laat ik dan zijn benen? Hij trapt zich tegen alles af. Hij zet zich ook vaak met zijn armen tegen mij af, vandaar dat trekken en die kloofjes.
getver PV, kloven zijn vervelend. Onrustig drinken en trekken aan de tepel zou op spruw kunnen wijzen...
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 20:28:27 #224
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43972638
Mede-maf...eh...bv adepten als jullie je willen ergeren (of je motivatie aan wilt scherpen) lees dan vooral dit NRC opinie artikel.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43972833
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:28 schreef Macka66 het volgende:
Mede-maf...eh...bv adepten als jullie je willen ergeren (of je motivatie aan wilt scherpen) lees dan vooral dit NRC opinie artikel.
*knars knars*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:53:12 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43973379
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:53 schreef Jelief het volgende:

[..]

LadyS, ik heb nog heel lang (eigenlijk nog wel) Emma op verzoek gevoed, de hapjes kwamen er dan gewoon tussendoor, zonder echte regelmaat. Zeker tot een jaar kun je dat gewoon zo doen, de verhouding mm en bijvoeding mag tot een jaar 80/20 zijn.
Ik denk dat ik dan idd gewoon maar wat probeer.... als wij gaan eten dan krijgt ze ook een stronk bloemkool ofzo en verder zien we wel, ofzo...
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:34 schreef nebelung het volgende:

Waarom kan het niet, LadyS?
Nou ja, ik dacht, en ik me er verder (nog) niet in verdiept hoor, dat ze dan dus ook andere dingen nodig gaan hebben.

En, ik moet eerlijk bekennen, het is natuurlijk heerlijk makkelijk om lekker nergens aan te hoeven denken en aan te kunnen leggen wanneer mevrouw dat wenst... (volgens mij lijk ik op BM daarin )... Maar het lijkt me óók weer lekker als Iris wat minder afhankelijk van mij is....
Maar het knusse zou ik ook weer niet kunnen missen.. (daarentegen zou ik haar driftbuien mét gratis gegil niet missen )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43974568
Hoor ik nu officieel bij de bv-maffia als al m'n haren recht overeind gaan staan van dat artikel?
Wat een ongelooflijk kortzichtig eenzijdig rotstuk zeg.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:36:09 #228
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43974983
Owlet: iedereen geeft weer ander advies Ik wil het helemaal niet zo maar ja, ik wil ook niet dat ie de hele nacht brult (en geloof me, hoe klein ie ook is, een strot heeft ie. En hij kan ook heeeeeel zielig snikken en kijken )
Iedere golf van de zee,
pi_43975094
Neuk, gewoon proberen zolang je zelf denkt dat het nog kans van slagen heeft en als je je er echt niet goed bij voelt zou ik gewoon doen wat je zelf wil. Moederinstinct heb je niet voor niets.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:45:44 #230
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43975382
Tamea: daar moet mijn vriend het ook nog mee eens zijn...

Wat een dom stukje uit de NRC, zeg!
Ik quote:
Mannen kunnen óók moederinstinct ontwikkelen, als ze maar de kans krijgen om voor hun kind te zorgen. Een pasgeboren kind de fles geven biedt daartoe een uitgelezen mogelijkheid.

Ik mis de aanvulling of het idee daar gekolfde melk voor te gebruiken.

oh en wat erger ik me suf aan die reclame van Ohra met dat zwangere puffende wijf!
Iedere golf van de zee,
pi_43975827
Ik weet eigenlijk niet of ik zit te wachten op een man met moederinstinct Nog een reden om bv te geven dus

Sterkte dames hier
pi_43975927
Mike roept altijd dat hij niet het idee heeft dat hij het mist om een fles tegeven.Hij kan/kon zoveel andere dingen doen met Emma.
pi_43976114
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:36 schreef Neuk het volgende:
Owlet: iedereen geeft weer ander advies Ik wil het helemaal niet zo maar ja, ik wil ook niet dat ie de hele nacht brult (en geloof me, hoe klein ie ook is, een strot heeft ie. En hij kan ook heeeeeel zielig snikken en kijken )
Neuk, ik heb maar een advies voor je: doe wat je hart je ingeeft! Dan kan je gewoon niet fout doen, zeker als Brent gewoon lekker groeit en alert is als hij wakker is (daar hebben we hem weer!) dan komt het allemaal vanzelf wel goed. Een beetje meegaan inzijn ritme is heelniet zo erg. En als hij 's nachts veel wakker is dan moet je zelf zorgen dat je overdag wat extra slaapt, dus zodra hij slaapt zelf ook slapen. Ik ben ook niet zo'n fan van ritme's forceren.

edit:dat waren dus twee adviezen...
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:44:25 #234
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43977529
@Neuk: ik heb dat in het begin ook gehad. Ik moest hem ook wekken voor een voeding. Dan dronk hij en viel hij na een paar minuutjes in slaap. Dan zei oma streng: 'hier op aarde vallen wij doorgaans niet in slaap aan tafel'.
Wat oma ook zei is dat je baby in de buik vaak sliep en dan weer at en dan hup! weer in slaap viel, wanneer hij er zin in had. Dus, logischerwijs, doet hij dat de eerste tijd 'op aarde' ook nog.
Ik heb toen erg veel geduld gehad, maar soms werd ik ook gillend gek. Doodmoe ook, dan legde ik hem weg en na een poosje kwam hij wéér. Hij wilde niet slapen, hij wilde eten!!! Zelfs overdag viel hij tijdens de voedingen in slaap.
Het is je vast al meer gezegd, maar hij gaat op een gegeven moment een ritme krijgen. Luister naar je moederinstinct én je eigen gevoel.
pi_43977650
Volgens mijn kraamverzorgster toen is het vaak 6weken flink doorzetten en wordt het daarna steeds makkelijker, zeker vanaf een mnd of 3. Sterkte ermee!
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:02:00 #236
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43978049
Wat een slecht artikel trouwens. Slecht opgebouwd en de conclusie komt ineens uit de lucht vallen.
En het zou me niet verbazen als het geschreven is door één of ander gefrustreerd, te ver doorgeëmancipeerd monster, aangemoedigd door haar man. óf de bv is falikant mislukt bij haar óf ze heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:13:04 #237
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_43978349
Een babysabbatical schaadt alleen het belang van de werkgever, niets meer en niets minder...

En de uitkomsten van één onderzoek weerleggen echt niet de uitkomsten van al die andere onderzoeken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 00:41:24 #238
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43980146
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een slecht artikel trouwens. Slecht opgebouwd en de conclusie komt ineens uit de lucht vallen.
En het zou me niet verbazen als het geschreven is door één of ander gefrustreerd, te ver doorgeëmancipeerd monster, aangemoedigd door haar man. óf de bv is falikant mislukt bij haar óf ze heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Google maar eens op Heleen Mees, het is een dame die erg gericht is op vrouw en carriére.
Al Googlend vond ik via emancipatie.nl een weerwoord op haar column door dr. G.A. de Jonge, oud-hoogleraar kindergeneeskunde: Borstvoeding onvervangbaar (pdf bestand)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43983177
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef nebelung het volgende:
ik meteen te horen kreeg dat ik dan maar moest stoppen met de borstvoeding. In elk geval werd er raar op gereageerd (Jarno voorop),
Hoho, ik heb gezegd dat ik, als je 12 maanden lang uitgeput bent, ik wel eens de voors en tegens van bv opnieuw af zou willen wegen, samen met mijn vrouw. Ik heb geloof ik nooit jou gezegd te stoppen, ik lijk wel gek. . Dit alles onder het motto: bv is mooi, maar niet ten koste van *alles*.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43983370
Ik snap trouwens niet zo goed waarom je die link niet eerder heb willen posten, er staat prima info in. Dit is trouwens wel erg mooi geregeld:
quote:
Als ze samen slapen houdt de moeder de slaap- en adempatronen van de baby in de gaten, zelfs als ze zelf slaapt. Als de baby in een apnoe komt, maakt ze de baby wakker door haar bewegingen en door de baby aan te raken.
Goed geregeld. .

Verder vind ik het hier en daar wel een beetje eenzijdig en erg makkelijk gezegd soms. Ik las het ook in het bv-handboek, dat je het idee van een nacht doorslapen moet loslaten en blij moet zijn met de tijd samen 's nachts. Ja, m'n grootje. Als je +/- 25 jaar lang elke nacht door hebt kunnen slapen wanneer en hoe lang je wilt is dat een nogal idealistisch praatje. Let wel, ik zeg niet dat het niet waar is, maar het klinkt zo makkelijk, alsof daar de zaak mee af gedaan is.

Ik vind het een beetje een stukje van 'zo ging het vroeger toen we in grotten woonden dus dat is okay'. Helemaal gelijk, maar helaas moeten mensen tegenwoordig werken, leven, gaan er wekkers om 6 uur, moeten we 's avonds ook weer eten, hebben we een sociaal leven, etc. Tussen al die dingen moet je schipperen en de één komt dan op bv (al dan niet incl. nachtvoedingen) uit, de ander trekt het niet en doet wat anders. Het ís nu eenmaal geen ideale wereld helaas. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43984288
Bepanthencreme werkte hier ook goed PV. De huisarts kende het niet, gelukkig maar dat ik ook andere informatiebronnen heb.

Anna schopt ook in de rugbyhouding. In elke houding eigenlijk Ik ga extra naar voren zitten en voed niet meer op de kuipstoeltjes die we hebben. Nu zit ik op bed of in het midden van de bank. Kan ze niks raken.

Dat mens was een tijdje terug bij Pauw & Witteman. Vreselijk. Wel leuk dat ze samen met Beatrijs Smulders was. Als zij ooit kinderen zou hebben, stuurt ze ze vast naar kostschool en in de vakanties op kamp. Het leek wel of ze kinderen haat. Alleen een belemmering voor je carriere. J. heeft echt wel een goede band met Anna. De eerste weken was die zelfs veel beter dan mijn band met haar. En toen gaf hij haar nooit drinken.

Neuk, je hebt moederinstinct, dat is er niet voor niks. Vaak weet je ergens wel wat het beste is.
*OUD heilige*
  woensdag 29 november 2006 @ 10:45:25 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43985406
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:58 schreef Jarno het volgende:

Ik vind het een beetje een stukje van 'zo ging het vroeger toen we in grotten woonden dus dat is okay'.
Daar heb je wel gelijk in. Het stuk is dan ook geschreven door een antropologe.
Maar desalnietemin is het voor míj iig een mooie visie om in mijn achterhoofd te houden als ik er soms eigenlijk een beetje van baal als Thies alwéér komt voor mijn borst.

Want PMgirl, Thies komt net als Simon de ene keer na 4 uur, dan weer eens na 2,5 uur. En momenteel wil hij vanaf een uur of 17 tot 's avonds +/- 23 uur continu aan mijn tiet lebberen. Ik mag hem niet wegleggen.
Doe ik dus ook maar niet. Sprongetje.
En vanavond krijg ik eters...
Mooie mantra werd hier genoemd: Het is een faaaase. Het is een faaaase.

En Neuk, sterkte. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige posters, volg je gevoel. Tegen je hart in je kind laten huilen... Brrr, ík kan het niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 november 2006 @ 10:49:24 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43985506
Clusteren heet dat Moonah
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43985538
Wij zijn weer heel even van de sprongetjes af. Dat is wel lekker. Binnenkort krijgen we een heftige volgens een vriendin die een paar maanden voorloopt. Daar duurde het vijf weken.

Ze zeggen veel bij het cb Neuk, maar ze kunnen je niks verplichten. Je kunt steeds zelf beslissen of het iets is dat bij jullie/Brent past. Ze kwamen bij ons aan met Ria Blom. Het idee achter het boekje vind ik wel goed, maar echt niet dat ik Anna een half uur over langer hysterisch laat huilen (nog geen vijf minuten), ze kunnen makkelijk praten daar.
*OUD heilige*
  woensdag 29 november 2006 @ 11:01:42 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43985787
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:49 schreef E.T. het volgende:
Clusteren heet dat Moonah
Yep, had ik gelezen. Geeft niets. Ik ga gewoon lekker op tijd met hem in bed liggen, beetje TV kijken, wat lekkers bij de hand, en tegen een uur of 9 kukel ik zelf ook in slaap.

En wij hadden dat boekje ook gekregen Yppy. Nou, ik heb het hoogstens anderhalve dag geprobeerd, mijn hart brak. Werkelijk, ik vond het zoooo zielig. Mijn menneke mag lekker bij zijn mama liggen als hij daar behoefte aan heeft. De groeten met 'even doorzetten'.
Al had ik van Jarno begrepen dat het bij jullie wel écht nodig was en dat het ook aanslaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43985904
Dat clusteren is wel gezellig.

Het was zeker nodig dat er iets gebeurde Moonah, maar als ze huilt van honger of pijn, haal ik haar alsnog uit bed. Daar kan ik niet tegen. Vaak als ze huilt, heeft ze een soort drein huiltje, dan laat ik haar wel liggen. Wanneer ik haar wel uit bed haal, en later terugleg, wordt het alleen erger. Verwerken van wat ze meegemaakt heeft denk ik. Als ze clustert, blijft ze ook gewoon bij me.
*OUD heilige*
pi_43989443
"... desnoods stoppen we er pap in, groeien zal ze." Het zal best grappig bedoeld zijn, maar ik krijg er een beetje genoeg van. Net of ze ondervoed is.
*OUD heilige*
  woensdag 29 november 2006 @ 13:40:19 #248
94046 PM-girl
pi_43989734
Wie zegt dat dan Yppy?

Ik voed overigens tegenwoordig als het nodig is gewoon onder de kraamvisite, het hoedje krijg ik er blind op nu onder de kleding en dan lukt het zo!
*
pi_43989820
M'n schoonmoeder. Wonderlijk genoeg is m'n moeder wel positief. Die vertelt gewoon elke keer dat ik haar spreek over het dochtertje van een vriendin dat ook altijd erg licht was en het erg goed doet.

Dat is goed PM.
*OUD heilige*
  woensdag 29 november 2006 @ 13:49:24 #250
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43989995
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:29 schreef YPPY het volgende:
"... desnoods stoppen we er pap in, groeien zal ze." Het zal best grappig bedoeld zijn, maar ik krijg er een beetje genoeg van. Net of ze ondervoed is.
zulke opmerkingen zou ik ook niet tegenkunnen..

ik zou dus ook acuut niet meer vertellen hoeveel ze weegt of aangekomen is. Als er naar gevraagd wordt dan een algemeen 'goed gegroeid hoor' of 'alles was goed op het CB' antwoorden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')