abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:52:34 #151
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43862409
Venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden bij darmkrampen. Het voedingscentrum zegt daarover het volgende:
drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef baby’s helemaal geen venkelthee.
http://www.voedingscentru(...)n/wat+is+veilig_.htm
Lekker douchen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:54:10 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43862458
De kraamhulp, lactatiekundige en verloskundige gaven hier nog wel het advies venkelthee. Ik denk dat ook dit weer een kwestie is van: met mate?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:05:06 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43862804
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft )
Lekker douchen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:06:03 #154
94046 PM-girl
pi_43862831
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:05 schreef sjak het volgende:
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft )
Inderdaad! Daarom denk ik, met mate! Ik drink 2 a 3 kopjes thee, soms venkel, soms anijs, soms iets anders.
*
pi_43863069
Wat goed LadyS!

Fijn dat 't goed verloopt Mwana

Een borstontsteking kan komen door een verstopping (steriele borstontsteking; is weg te drinken/kolven gewoonlijk) of door bacterien die bijv via tepelkloven binnen zijn gekomen, alleen bij de laatste heb je echt AB nodig. Nadeel van AB is een grotere kans op spruw, dus liever pas nemen als de koorts echt aanhoudt en de BO niet 'gewoon' weg te krijgen is.
pi_43863331
Dutch, 4 maanden is een beruchte dip. Kindjes gaan meer en vaker drinken, kunnen ineens weer 's nachts (vaker) komen. Ik kan zo snel niet een duidelijkere uitleg vinden. Alsik het tegenkom kwak ik de link hier wel neer.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:54:17 #157
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43864351
dutch, dit is de verhelderende post van Nebelung, na mijn "geklaag" over een zeer onrustig drinkende Iris, waar ik ook helemaal kriegel van werd:
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef nebelung het volgende:

[..]

Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).

Tja aanleggen bij elke kik, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde meer om je productie op te hogen vaker aanleggen (even de regie bij jezelf) in het algemeen. Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).

Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.

Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.

Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he? )
Waarvoor nogmaals mijn dank
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43864479
Andere kijk erop: volgens iemand op het OOL-forum wordt de dip in de curve bij bv-baby's verklaart doordat kv-kinderen veel langer nodig hebben om hun systeem op de voeding in te stellen. Rond 4 mnd beginnen zij dan gemiddeld met een inhaalslag, maar doordat zij in de meerderheid zijn lijkt het dan of bv-baby's achterblijven (tot de nieuwe WHO-curves gebruikt worden iig).
Was weer eens een andere invalshoek.
pi_43864541
LadyS, hoe deden jullie het wegen trouwens? Icare verhuurt hier helemaal geen babyweegschalen
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:02:40 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43864657
Wat een verhelderende post.
Het verklaart een hoop. Alleen is die dip nog niet over bij ons, ookal zijn we inmiddels een maand verder.
Ik maak me er niet zo druk over, het is alleen soms vermoeiend. Ga soms ook bewust met hem boven leggen liggen waar het stil is. Dan drinkt hij wel rustig. Maar even snel voeden als ik tussendoor thuiskom van mijn werk zit er niet meer in. Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Dan ben ik blij dat hij om 22.00 ongeveer nog komt, kan hij even bijtanken.

[ Bericht 9% gewijzigd door dutchie op 24-11-2006 22:07:49 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43864713
Ook zoiets, ben benieuwd welke curve wij gaan maken
Alhoewel ik vermoed dat ik gewoon de fv moet volgen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43864848
Snoopy, 'gewoon' haar eigen lijntje... Het zal wel ergens tussen de fv en kv in zitten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43865029
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:59 schreef Neuk het volgende:
Baloe: heb je perse korrels nodig? Je kunt nl. ook gewoon de hele dag door venkelthee drinken? Is overal verkrijgbaar.
Ik heb al venkelthee, maar het is voor de kids zelf. Korrels zijn makkelijker mee te nemen dan thee.
En volgens een vriendin helpt t beter.
Maar iig bedankt
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:21 schreef PM-girl het volgende:
Baloetjuh, ik heb ze hier, maar niet zelf gekocht.Vriendje is er niet nu, maar ik gok dat hij ze van de apotheek had. Als het anders is, laat ik het hier nog weten.

Ik drink zelf ook 'gewone' venkelthee, maar echt lekker vind ik het niet, hoewel het went!
Ik ga dan zoiezo bij de apotheek kijken, (stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb) En als vriendje het ergens anders vandaan heeft lees ik t dank je!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_43865159
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:54 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp, lactatiekundige en verloskundige gaven hier nog wel het advies venkelthee. Ik denk dat ook dit weer een kwestie is van: met mate?
idd bij mij werdt t ook aangeraden door t ZH... ik doe t zo ie zo met mate....
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:20:45 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43865354
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:59 schreef poemojn het volgende:
LadyS, hoe deden jullie het wegen trouwens? Icare verhuurt hier helemaal geen babyweegschalen
Als je in de kraamperiode bedoelt: De kraamverzorgster had een weegschaal bij zich. Zowel Take Good Care (bij Iris) als Icare (bij Amber). En daarna uiteraard het weeguurtje. Als ik nu ga, ga ik in de Kempenaar, maar ik denk dat er eentje bij jou dichter in de buurt zit
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43865507
Dan zal ik de kraamzorg maandag eens bellen. In Groningen moesten we 't nl zelf huren, vandaar de vraag.
Hier zit een cb aan de Griend, da's wel redelijk vlakbij. Bedankt!
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:18:41 #167
94046 PM-girl
pi_43874747
Poemojn, bij mij verhuurde de vk-praktijk de weegschaal, daarna ook het weeguurtje!
*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:22:42 #168
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43878120
Tip voor degenen die zelf een weegschaal (moeten) huren: bij Babyrent is het goedkoper dan bij de thuiszorgwinkel, zeker als het om een maand of langer gaat.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:36:00 #169
94046 PM-girl
pi_43878360
Ik betaalde 2 euro totaal, voor een week, bij de vk.
Ik zou thuis geen weegschaal willen, volgens mij raak ik dan geobsedeerd door Simons gewicht en zou ik bij wijze van na elke voeding gaan wegen.

Anders is het als je kindje bijvoorbeeld te veel is afgevallen oid.

Vanmorgen ging ik in het halfdonker kolven, met supervolle borsten en dus mijn platte tepels. Na 2 minuten aan een kant nog niks, dus ik kijken, stond dat ding helemaal niet over mijn tepel!!
*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 16:07:18 #170
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43880488
Ik had een weegschaal omdat de bv op gang moest komen en ik langzaamaan de kv door bv ging vervangen. Doordat ik 'm had kon ik juist constateren dat Lucie zo enorm afviel op alleen bv, en hebben we heftige stille ondervoeding kunnen voorkomen.
Wegen deden we overigens iedere ochtend voor het badje, om de lijn te kunnen volgen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43880868
Ik had een weegschaal bij de thuiszorgwinkel gehuurd.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43883594
Hier ook bij de thuiszorgwinkel. Maar wellicht bestaat zoiets niet bij jullie.

Je schiet al lekker op Poem
Variety is the spice of life
pi_43886942
Ik heb net Mothering your nursing toddler besteld. Ik wil nog even doorgaan, kijken of er nog informartie instaat.
pi_43888450
Ja, het gaat erg hard deze keer.
Maandag heb ik weer een afspraak bij de vk, zal 't daar ook eens vragen.

Bij Myrthe vond ik 't juist wel prettig om niet afhankelijk te zijn van het cb voor het wegen de eerste tijd, vandaar de vraag.
pi_43889214
Wij gaan regelmatig naar het weeguurtje, maar je kunt hier ook weegschalen huren. Komende weken gaan we weer elke week dus. De eerste twee nachtvoedingen zijn geweest. Ben benieuwd hoe lang ik dit vol ga houden. Het kost me twee uur slaap per nacht (ik slaap slecht in), dus hopelijk gaat het nog als ik weer moet werken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')