Inderdaad! Daarom denk ik, met mate! Ik drink 2 a 3 kopjes thee, soms venkel, soms anijs, soms iets anders.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:05 schreef sjak het volgende:
Tja, ik weet het ook niet zo goed. Teveel is nooit goed. (en als het zo doorgaat mogen we straks helemaal niets meer als je zwanger bent of BV geeft)
Waarvoor nogmaals mijn dankquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef nebelung het volgende:
[..]
Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).
Tja aanleggen bij elke kik, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde meer om je productie op te hogen vaker aanleggen (even de regie bij jezelf) in het algemeen. Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).
Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.
Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.
Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he?)
Ik heb al venkelthee, maar het is voor de kids zelf. Korrels zijn makkelijker mee te nemen dan thee.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:59 schreef Neuk het volgende:
Baloe: heb je perse korrels nodig? Je kunt nl. ook gewoon de hele dag door venkelthee drinken? Is overal verkrijgbaar.
Ik ga dan zoiezo bij de apotheek kijken, (stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb) En als vriendje het ergens anders vandaan heeft lees ik tquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:21 schreef PM-girl het volgende:
Baloetjuh, ik heb ze hier, maar niet zelf gekocht.Vriendje is er niet nu, maar ik gok dat hij ze van de apotheek had. Als het anders is, laat ik het hier nog weten.
Ik drink zelf ook 'gewone' venkelthee, maar echt lekker vind ik het niet, hoewel het went!
idd bij mij werdt t ook aangeraden door t ZH... ik doe t zo ie zo met mate....quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:54 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp, lactatiekundige en verloskundige gaven hier nog wel het advies venkelthee. Ik denk dat ook dit weer een kwestie is van: met mate?
Als je in de kraamperiode bedoelt: De kraamverzorgster had een weegschaal bij zich. Zowel Take Good Care (bij Iris) als Icare (bij Amber). En daarna uiteraard het weeguurtje. Als ik nu ga, ga ik in de Kempenaar, maar ik denk dat er eentje bij jou dichter in de buurt zitquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:59 schreef poemojn het volgende:
LadyS, hoe deden jullie het wegen trouwens? Icare verhuurt hier helemaal geen babyweegschalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |