abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43628592
Nieuwe, hopelijk politiek correctere titel..
Deel 1: Pastors vergelijkt islamisering met nazisme
quote:
Pastors vergelijkt islamisering met nazisme

HILVERSUM (ANP) - De gevestigde orde treedt niet op tegen de islamisering van Nederland, zoals de politiek in de jaren dertig verzuimde het oprukkende nazisme aan te pakken. Dat is de strekking van een radiospotje van EénNL.
Ik had er geen nieuw topic aan gewijd als niet:
quote:
Aangifte wegens radiospotje van EénNL

HILVERSUM (ANP) - De politieke partij Islam Democraten heeft donderdag aangifte gedaan tegen EénNL, de partij van Marco Pastors. Dat heeft lijsttrekker Arif Potmis gezegd in het NCRV-radioprogramma Stand.café.

De partij vindt het grievend dat Pastors een link legt tussen nazi's en moslims. ,,Wij zijn heel erg kwaad en heel erg gekwetst dat dit op de Nederlandse radio te horen is'', aldus Potmis.

Marco Pastors vergelijkt in het radiospotje de opkomst van de nazi's met de 'islamisering' van Nederland. De gevestigde orde keek in de jaren dertig weg toen de nazi's opkwamen, nu gebeurt hetzelfde met de islamisering, aldus Pastors in het spotje.

De Islam Democraten vinden dat een rechter uitspraak over het spotje moet doen. De partij heeft lang nagedacht over aangifte doen, omdat dat 'precies is wat Pastors wil bereiken'.
Dit wordt een land van kwetspeertjes en huilebalken. WOII wordt te pas en te onpas in het debat gesleept en vervolgens moest er maar weer eens een rechter aan te pas komen om vast te stellen of een uiting niet te beledigend was.

Ik pleit voor verplichte vakken retorica en debatteren op alle middelbare scholen, hogescholen en universiteiten. Wie met goedkope beledigingen komt wordt op minzaam stilzwijgen uit het publiek getrakteerd, wie jammerend reageert op een snedige belediging op afkeurend gemompel en wie een klap onder de gordel hoogstaand weet terug te kaatsen op waarderend applaus.
En verplichte inhaalcursus voor alle (wannebee) politici en journalisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 17-11-2006 07:22:26 (journalisten kunnen niet schrijven :() ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:45:26 #2
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43630306
Pastors is een jankbek en die moslims moeten zich neit aanstellen. De hele vergelijking is te treurig om het over te hebben.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:46:25 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43630334
"De partij heeft lang nagedacht over aangifte doen, omdat dat 'precies is wat Pastors wil bereiken'."

En dus...

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 18 november 2006 @ 08:41:04 #4
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43650188
'Derde Wereldoorlog door islam-extremisme'

Uitgegeven: 18 november 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 18 november 2006 07:18
CAMBRIGDE - Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, generaal John Abizaid, vrijdag tijdens een lezing op de Harvard-universiteit in het Amerikaanse Cambridge.

VS-generaal: Abizaid vergeleek de groei van militante ideologieën, zoals de macht achter het terreurnetwerk al-Qaeda, met de opkomst van het fascisme in de jaren twintig en dertig in Europa. Die ontwikkeling leidde tot de Tweede Wereldoorlog.

Volgens Abizaid moeten extremisten worden gestopt omdat zij anders in staat worden gesteld een voordeel te behalen. Zij kunnen dan vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen, aldus de topgeneraal.

"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43650204
De topgeneraal adviseert het beginnen van een oorlog om een oorlog te voorkomen.

Ik herhaal: het gevaar zit 'm nu niet bij die mensen die volgens sommigen misschien ooit gevaarlijk zijn: het gevaar zit bij de mensen die om die reden nu alvast dood & verderf willen zaaien.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 november 2006 @ 09:39:08 #6
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43650545
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 08:43 schreef sigme het volgende:
De topgeneraal adviseert het beginnen van een oorlog om een oorlog te voorkomen.

Ik herhaal: het gevaar zit 'm nu niet bij die mensen die volgens sommigen misschien ooit gevaarlijk zijn: het gevaar zit bij de mensen die om die reden nu alvast dood & verderf willen zaaien.
Vooruit kijken heet dat, beter als afwachten tot je te laat bent om iets te gaan doen!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43650793
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 09:39 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Vooruit kijken heet dat, beter als afwachten tot je te laat bent om iets te gaan doen!
Vooruit kijken is prima.
Alvast oorlog beginnen omdat anders zullie dat later gaan doen is het gevaar zijn wat je vreest.

Net als het inperken van allerlei vrijheden. Sommigen vrezen dat "de moslims" dat zullen doen, later, als ze groot zijn, en pleiten er dus ( ) voor dat we ze vóór moeten zijn - door vrijheden in te perken .
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:03:10 #8
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43650809
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Vooruit kijken is prima.
Alvast oorlog beginnen omdat anders zullie dat later gaan doen is het gevaar zijn wat je vreest.

Net als het inperken van allerlei vrijheden. Sommigen vrezen dat "de moslims" dat zullen doen, later, als ze groot zijn, en pleiten er dus ( ) voor dat we ze vóór moeten zijn - door vrijheden in te perken .
Jij bent liever slachtoffer als agressor? Nou ik niet en gelukkig de Amerikanen ook niet.
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:06:20 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43650844
Pastors is iemand die het allemaal wat te extreem stelt.
En die vergelijking is gewoon flauwekul. Of hebben jullie de kampen al gezien?
Jammer dat Eardmans zich met zo'n snuiter inlaat.
pi_43650892
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:03 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Jij bent liever slachtoffer als agressor? Nou ik niet en gelukkig de Amerikanen ook niet.
Voordat ik mezelf als slachtoffer zie moet ik eerst wel ergens geslachtofferd worden. Als een of andere generaal mij als kanonnevoer wil laten opdraven weet ik wel wie mijn vijand is..

De 'islamisering' van Nederland, die een agressieve houding zou vereisen.. Ik ben nergens slachtoffer van. Jij wel? Heb jij een slachtofferrol die je motiveert om agressief te doen?
pi_43650933
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 08:41 schreef DenniZZ het volgende:
'Derde Wereldoorlog door islam-extremisme'

Uitgegeven: 18 november 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 18 november 2006 07:18
CAMBRIGDE - Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, generaal John Abizaid, vrijdag tijdens een lezing op de Harvard-universiteit in het Amerikaanse Cambridge.
Van militairen hoef je meestal geen doordachte conclusies te verwachten. Hun oplossingen zijn immers altijd militair.

Als je je verdiept in WAAROM er eigenlijk zoiets als islamitisch extremisme is dan is deze zelfde generaal een van de redenen. De reden van Osama Bin Laden om zich te verzetten tegen de VS was de aanwezigheid van Amerikaanse troepen in het 'heilige land' Saoudi-Arabië. Als de VS niet in 150 verschillende landen verspreid over de hele wereld militaire bases zou hebben, dan had het islamextremisme geen voedingsbodem gehad.

Wil je een derde wereldoorlog voorkomen? Start met het terugsturen van alle Amerikaanse soldaten over de hele wereld naar de VS.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:15:44 #12
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43650974
Tja, het probleem met alle buitenlandse militairen terughalen naar land van herkomst is, dat er dan op diverse plekken oneindig veel burgerslachtoffers zullen vallen. Het is denk ik dus niet zo simpel als jij stelt onemangang.
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:21:30 #13
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43651053
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:13 schreef onemangang het volgende:

[..]

Van militairen hoef je meestal geen doordachte conclusies te verwachten. Hun oplossingen zijn immers altijd militair.

Als je je verdiept in WAAROM er eigenlijk zoiets als islamitisch extremisme is dan is deze zelfde generaal een van de redenen. De reden van Osama Bin Laden om zich te verzetten tegen de VS was de aanwezigheid van Amerikaanse troepen in het 'heilige land' Saoudi-Arabië. Als de VS niet in 150 verschillende landen verspreid over de hele wereld militaire bases zou hebben, dan had het islamextremisme geen voedingsbodem gehad.

Wil je een derde wereldoorlog voorkomen? Start met het terugsturen van alle Amerikaanse soldaten over de hele wereld naar de VS.
jaja krijgen we dat weer het is allemaal de schuld van de USA!!!

Toevallig heb ik gesproken met een Irakees, een collega. Weet je wat zij denken? En dat is echt schokkend.

Zij denken dat de US bestuurt wordt door de joden, de joden zitten overal achter, zij hebben de macht in de wereld. De joden proberen de mensen weg te drijven bij God of Allah of whatever en op die manier willen zij de enigen zijn die in het paradijs terecht komen. De joden zaten achter de dood van Jezus, de joden zaten achter de evolutietheorie. Een complot wat dus al honderden jaren aan de gang is. De US spelen hier maar zo'n kleine rol in dat je hen moeilijk de schuld hiervan kan geven. Zij zijn nu toevallig de kop van Jut maar als zij er niet waren geweest had iemand anders wel de zogenaamde aartsvijand geweest. Deze godsdienstwaanzin gaat veel verder als de meeste mensen denken, en dat komt echt niet allemaal door de daden van de US de laatste jaren. Het is een onvermijdelijk conflict, dat weten zij al heel hun leven. En dan beweer jij dat een generaal die misschien 20 of 30 jaar dienst doet in het leger daar schuldig aan is? Het is veel groter dan dat.
pi_43651266
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:21 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

jaja krijgen we dat weer het is allemaal de schuld van de USA!!!

Toevallig heb ik gesproken met een Irakees, een collega. Weet je wat zij denken? En dat is echt schokkend.

Zij denken dat de US bestuurt wordt door de joden, de joden zitten overal achter, zij hebben de macht in de wereld. De joden proberen de mensen weg te drijven bij God of Allah of whatever en op die manier willen zij de enigen zijn die in het paradijs terecht komen. De joden zaten achter de dood van Jezus, de joden zaten achter de evolutietheorie. Een complot wat dus al honderden jaren aan de gang is. De US spelen hier maar zo'n kleine rol in dat je hen moeilijk de schuld hiervan kan geven. Zij zijn nu toevallig de kop van Jut maar als zij er niet waren geweest had iemand anders wel de zogenaamde aartsvijand geweest. Deze godsdienstwaanzin gaat veel verder als de meeste mensen denken, en dat komt echt niet allemaal door de daden van de US de laatste jaren. Het is een onvermijdelijk conflict, dat weten zij al heel hun leven. En dan beweer jij dat een generaal die misschien 20 of 30 jaar dienst doet in het leger daar schuldig aan is? Het is veel groter dan dat.
een uitstekende reden om te vertrekken dus
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:34:39 #15
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_43668997
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Pastors is een jankbek en die moslims moeten zich neit aanstellen. De hele vergelijking is te treurig om het over te hebben.
Mein Koran.
5:33 "de vergelding voor hen die God en zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".

Gaf Pastors ook voorbeelden. Zoals de wet op de "smalende godslastering" ? De pacificatie van haatboeken zoals de bijbel en koran.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:40:21 #16
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_43669191
quote:
De reden van Osama Bin Laden om zich te verzetten tegen de VS was de aanwezigheid van Amerikaanse troepen in het 'heilige land' Saoudi-Arabië. Als de VS niet in 150 verschillende landen verspreid over de hele wereld militaire bases zou hebben, dan had het islamextremisme geen voedingsbodem gehad.

De islamstroming van Bin Laden is ontstaan in Saoedi Arabie TIJDENS ISLAMITISCH OTTOMAANSE bezetting.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:54:05 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43669672
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:01 schreef sigme het volgende:
Vooruit kijken is prima.
Nu een oorlog beginnen is beter dan wachten met een oorlog tot dat de tegenstander kernwapens heeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:55:36 #18
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43669731
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nu een oorlog beginnen is beter dan wachten met een oorlog tot dat de tegenstander kernwapens heeft.
moet je wel zeker van je zaak zijn, anders is het gewoon niet juist.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:55:48 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43669740
quote:
Deze Abizaid is zelf een Libanees en mogelijk moslim. Hij weet er denk meer vanaf dan Chuck uit Alabama.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:56:22 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43669766
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:55 schreef peaceman het volgende:
moet je wel zeker van je zaak zijn, anders is het gewoon niet juist.
Noord-Korea is het te laat, en bij Iran zijn ze het ook aan het verklooien.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:58:40 #21
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43669873
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Noord-Korea is het te laat, en bij Iran zijn ze het ook aan het verklooien.
volgens mij heeft dit niets meer met islamisering te maken....
pi_43670013
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 07:12 schreef sigme het volgende:
Dit wordt een land van kwetspeertjes en huilebalken. WOII wordt te pas en te onpas in het debat gesleept en vervolgens moest er maar weer eens een rechter aan te pas komen om vast te stellen of een uiting niet te beledigend was.
Links gebruikt WO2 al decennia om rechts de mond te snoeren, maar omgekeerd mag het ineens niet?

Pastors heeft gewoon gelijk. De islamisering is een enorm gevaar voor de westerse vrijheden en de verheven moraal en cultuur. Als je denkt dat dat niet zo is, vraag het maar eens aan de gemiddelde vrouw in het Midden Oosten. Of aan de wetenschappers. Oh wacht, beide zul je niet vinden want de eerste is binnenshuis opgesloten en de tweede bestaat uberhaupt niet.

Links steekt z'n kop in het zand of moedigt de islamisering zelfs aan. Props voor Pastors die zegt waar het op staat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43670063
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nah. Ik zie echt niet hoe een oorlog beginnen beter kan zijn dan koffiedik.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:05:47 #24
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43670131
Het gaat toch niet om links of rechts? Het gaat er nu om dat Pastors dat zegt. Waar zijn de kampen?

Heeft niks te maken met aanmoedigen van links of rechts inzake de islamisering. Je overdrijft, net als Pastors. En anders wil ik de concrete aanwijzingen wel eens zien.
pi_43670314
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:02 schreef StefanP het volgende:

[..]

Links gebruikt WO2 al decennia om rechts de mond te snoeren, maar omgekeerd mag het ineens niet?
Moet ik me daarover uitspreken?
'Rechts' mag het ook, of evenmin. Het is, net als van 'links' de ene keer meer gerechtvaardigd dan de andere. In dit geval geloof ik dat er niet eens dat er echt vergeleken wordt met WOII.
Geen 'Ad Hitlerum', zeg maar.
quote:
Pastors heeft gewoon gelijk. De islamisering is een enorm gevaar voor de westerse vrijheden en de verheven moraal en cultuur. Als je denkt dat dat niet zo is, vraag het maar eens aan de gemiddelde vrouw in het Midden Oosten. Of aan de wetenschappers. Oh wacht, beide zul je niet vinden want de eerste is binnenshuis opgesloten en de tweede bestaat uberhaupt niet.
Jij zit in de USA, toch? Ik kom wel eens in Marokko. Ik zie daar wel vrouwen om straat. Ik spreek er wel eens een. Ik lees nog wel eens wat, over dames in het MO. Er valt een en ander aan te merken op hun positie, maar geloof me: de dames zijn er wel. Ook buiten. En niet gek.
quote:
Links steekt z'n kop in het zand of moedigt de islamisering zelfs aan. Props voor Pastors die zegt waar het op staat.
Waar staat het op dan? Wat is islamisering?
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:15:37 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43670473
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:58 schreef peaceman het volgende:
volgens mij heeft dit niets meer met islamisering te maken....
Jawel, we kunnen niet met tot de tanden bewapende relstaten omgaan. En die zijn meestal islamitisch, op dit moment.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:17:04 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43670532
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:10 schreef sigme het volgende:
Waar staat het op dan? Wat is islamisering?
Ik denk dat we beter kunnen kijken naar zelf-islamisering.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:18:11 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43670576
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jawel, we kunnen niet met tot de tanden bewapende relstaten omgaan. En die zijn meestal islamitisch, op dit moment.
Wat is de definitie van een relstaat?
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:19:31 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43670628
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:18 schreef peaceman het volgende:
Wat is de definitie van een relstaat?
Schurkenstaat, axis of evil etc.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:21:32 #30
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43670695
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Schurkenstaat, axis of evil etc.
Evil voor wie?
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:23:02 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43670755
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:21 schreef peaceman het volgende:
Evil voor wie?
Nou burgers, buitenwereld, buurstaten. Noord-Koreaanse artillerie constant op je hoofdstad gericht is geen pretje denk ik.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:25:23 #32
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43670854
Eens, maar ik zie de connectie nog niet met islamisering....
pi_43670907
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat we beter kunnen kijken naar zelf-islamisering.
Ok, de befaamde dhimmitude?
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:26:53 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43670919
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:25 schreef peaceman het volgende:
Eens, maar ik zie de connectie nog niet met islamisering....
Nou, Iran is de bakermat van de islamitische schurkenstaat. Khomeini was het begin van het moslimfundamentalisme.

De strategie voor Noord-Korea is mislukt. Voor Iran ziet het er ook niet goed uit.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:27:23 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43670939
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:26 schreef sigme het volgende:
Ok, de befaamde dhimmitude?
Nee, dhimmitude is passief. Zelf-islamisering is aktief.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:28:26 #36
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43670979
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, Iran is de bakermat van de islamitische schurkenstaat. Khomeini was het begin van het moslimfundamentalisme.

De strategie voor Noord-Korea is mislukt. Voor Iran ziet het er ook niet goed uit.
Is Iran ook niet een extreme? Ik bedoel... niet elke moslim is bezig met islamisering natuurlijk...
pi_43671181
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, dhimmitude is passief. Zelf-islamisering is aktief.
Ok, werk het eens uit dan? Wat is er zo gevaarlijk, nu, waarom, waar blijkt het uit, etc?
pi_43671463
quote:

[..]

Khomeini was het begin van het moslimfundamentalisme.
Hoe is die ookalweer aan de macht gekomen ?
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:47:17 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43671669
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:41 schreef gelly het volgende:
Hoe is die ookalweer aan de macht gekomen ?
Opstandje, staatsgreepje.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:48:43 #40
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43671713
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:34 schreef sigme het volgende:
Ok, werk het eens uit dan? Wat is er zo gevaarlijk, nu, waarom, waar blijkt het uit, etc?
Het naar de mond praten en doodknuffelen van bevolkingsgroepen zal ze nooit sterk en zelfredzaam maken., en verhoogt de spanningen met andere groepen die niet die voordelen hebben.
pi_43671779
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Opstandje, staatsgreepje.
quote:
De revolutie kende ook een sterk anti-Amerikaans en anti-imperialistisch karakter. De Verenigde Staten hadden jarenlang de dictatuur van de sjah gesteund en de revolutie van 1953 de kop ingedrukt. Demonstranten verbrandden Amerikaanse vlaggen en riepen leuzen als "'Dood aan Amerika!". In november 1979 bezetten islamitische militanten de Amerikaanse ambassade in Teheran. Zij eisten onder andere de uitlevering van de op dat moment in de Verenigde Staten verblijvende sjah. In april 1980 probeerden Amerikaanse commando's de gegijzelden te bevrijden, maar twee van hun helikopters botsten tegen elkaar waardoor de actie mislukte. Na 444 dagen kwamen de gegijzelden op 21 januari 1981 vrij.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:52:37 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43671844
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:50 schreef gelly het volgende:
-knip-
Inderdaad. Khomeeini was met een opstand aan de macht gekomen.
pi_43671919
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het naar de mond praten en doodknuffelen van bevolkingsgroepen zal ze nooit sterk en zelfredzaam maken., en verhoogt de spanningen met andere groepen die niet die voordelen hebben.
Oh, dat. Da's toch geen nieuws. Het is niet actueel en we zijn er inmiddels tot en met de meest hardcore allochtonenknuffelaar wel achter.
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:56:16 #44
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43671946
ik vind het een beetje een halve-antwoorden-verhaal...
pi_43672025
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Inderdaad. Khomeeini was met een opstand aan de macht gekomen.
Ja, weer een voorbeeld van hoe de *westerse vrije wereld* zichzelf in de vingers snijdt door allerhande dictators te steunen zolang ze maar pro-westen (lees : VS) zijn.... Mensen zijn niet ineens extremistisch, daar gaat een geschiedenis aan vooraf.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:01:00 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43672080
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:55 schreef sigme het volgende:
Oh, dat. Da's toch geen nieuws. Het is niet actueel en we zijn er inmiddels tot en met de meest hardcore allochtonenknuffelaar wel achter.
Nou... deze niet.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:02:54 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43672140
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 22:59 schreef gelly het volgende:
Ja, weer een voorbeeld van hoe de *westerse vrije wereld* zichzelf in de vingers snijdt door allerhande dictators te steunen zolang ze maar pro-westen (lees : VS) zijn.... Mensen zijn niet ineens extremistisch, daar gaat een geschiedenis aan vooraf.
Jouw anti-amerikaanse obsessie doet niks af aan het feit dat die idioten een atoombom aan het ontwikkelen zijn en het liefst Israel willen aanpakken. Daar komt nog bij dat de Iraniers nu erg pro-VS zijn.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:07:18 #48
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43672285
Er zijn voldoende idioten in Rusland en de VS die al zo'n bom hebben.... Dus wat is je punt PJO?
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:08:54 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43672330
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:07 schreef peaceman het volgende:
Er zijn voldoende idioten in Rusland en de VS die al zo'n bom hebben.... Dus wat is je punt PJO?
Non-proliferatieverdrag?

De zekerheid, ook tijdens de koude oorlog, dat de tegenstander rationele doelen voor ogen had en niet totale vernietiging? De mullahs zijn nihilistisch, zijn niet bang voor totale vernietiging.
pi_43672477
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jouw anti-amerikaanse obsessie doet niks af aan het feit dat die idioten een atoombom aan het ontwikkelen zijn en het liefst Israel willen aanpakken. Daar komt nog bij dat de Iraniers nu erg pro-VS zijn.
Iran erg pro-VS ?? Punt is dat de westerse wereld zelf altijd een flinke vinger in de pap die extremisme heet gehad heeft. Nog steeds heeft. Dat je dat simpelweg niet wilt erkennen is één ding, maar door vervolgens de rollen om te draaien maak je jezelf niet veel geloofwaardiger.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:13:21 #51
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43672478
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Non-proliferatieverdrag?

De zekerheid, ook tijdens de koude oorlog, dat de tegenstander rationele doelen voor ogen had en niet totale vernietiging? De mullahs zijn nihilistisch, zijn niet bang voor totale vernietiging.
Ik geloof onmiddelijk dat een deel van de islamitische wereld zo is, maar de belangrijkste vraag in deze is: welke hoeveelheid hebben we het over en welke invloed heeft het op de westerse wereld.
Hiermee komen we ook weer ontopic, want Pastors spreekt, bij mijn weten, over de islamisering in Nederland. En laat ik nou daar niets van merken. Dat wil niet zeggen dat er niks gebeurd, maar wellicht wel dat het overdreven wordt. En dat dus de vergelijking met WOII overtrokken is.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:24:22 #52
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43672667
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:13 schreef gelly het volgende:
Iran erg pro-VS ??
Westerse bezoekers wordt regelmatig gevraagd wanneer de Amerikanen nu eens eindelijk komen doen wat ze in Irak ook gedaan hebben.
quote:
Punt is dat de westerse wereld zelf altijd een flinke vinger in de pap die extremisme heet gehad heeft. Nog steeds heeft. Dat je dat simpelweg niet wilt erkennen is één ding, maar door vervolgens de rollen om te draaien maak je jezelf niet veel geloofwaardiger.
Jij draait het om. Iran is een gevaar voor de regio, zeker als nucleaire staat. Dat is de situatie zoals die nu is. Maar jij kijkt liever naar oudbakken Amerikaans beleid uit de jaren '50. Mossadeq en zo.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:28:02 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43672732
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:13 schreef peaceman het volgende:
Ik geloof onmiddelijk dat een deel van de islamitische wereld zo is, maar de belangrijkste vraag in deze is: welke hoeveelheid hebben we het over en welke invloed heeft het op de westerse wereld.
Hiermee komen we ook weer ontopic, want Pastors spreekt, bij mijn weten, over de islamisering in Nederland. En laat ik nou daar niets van merken. Dat wil niet zeggen dat er niks gebeurd, maar wellicht wel dat het overdreven wordt. En dat dus de vergelijking met WOII overtrokken is.
Dat laatste is zeker waar. Toch worden moslims in NL door de overheid te veel als aparte, samenhangende groep behandeld, terwijl ze gewoon als iedere andere inwoner van dit land behandeld zouden moeten worden. Daar gaat het om. Ondertussen pompt Cohen vier ton in een speciaal gemeenschapshuis voor moslims.
pi_43672836
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Westerse bezoekers wordt regelmatig gevraagd wanneer de Amerikanen nu eens eindelijk komen doen wat ze in Irak ook gedaan hebben.
[..]
Oh, ik dacht dat je het over het regime had.
quote:
Jij draait het om. Iran is een gevaar voor de regio, zeker als nucleaire staat. Dat is de situatie zoals die nu is. Maar jij kijkt liever naar oudbakken Amerikaans beleid uit de jaren '50. Mossadeq en zo.
Was het maar oudbakken beleid, het is nog even actueel als in de jaren 50. Met andere belangen uiteraard. Waarom zou een olie land als Iran geen kernenergie mogen gebruiken, het atoomprogramma bestaat enkel nog in de hoofden van critici, er zijn geen bewijzen gevonden van een dergelijk programma. Over een aantal decennia is de olie zo goed als op, logisch dat men wel investeren in een alternatief. Iran zal ook geen enkel probleem hebben met toezicht, het enige struikelblok is inmenging van de VS.
  zaterdag 18 november 2006 @ 23:34:03 #55
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43672843
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker waar. Toch worden moslims in NL door de overheid te veel als aparte, samenhangende groep behandeld, terwijl ze gewoon als iedere andere inwoner van dit land behandeld zouden moeten worden. Daar gaat het om. Ondertussen pompt Cohen vier ton in een speciaal gemeenschapshuis voor moslims.
Tja vrijheid van godsdienst he?! dus mogen moslims ook moskeeën bouwen. Laten we vooral niet vergeten dat de katholieken en protestanten op eenzelfde manier aan de macht zijn gekomen.
In onze tijd is het, denk ik, vooral ongewenst dat men op een 'barbaarse' wijze zijn/haar standpunt wil maken.
Wel vind ook ik dat Moslims in dit land zich moeten aanpassen, maar wel moet men de vrijheid van godsdienst respecteren. Wij dus ook.
pi_43672850
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker waar. Toch worden moslims in NL door de overheid te veel als aparte, samenhangende groep behandeld, terwijl ze gewoon als iedere andere inwoner van dit land behandeld zouden moeten worden.
Kijk, da's nog eens een zinnige opmerking.
pi_43674606
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 23:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tuurlijk. Iran wil met liefde een bom op Tel Aviv droppen. En beseft echt niet dat ze daarmee zelfmoord plegen. Ze ontwikkelen een kernbom enkel en alleen omdat ze dan een serieus dreigmiddel hebben als de VS / Israel het in hun hoofd haalt om hen aan te vallen. Als je kijkt naar de 'reden' die de VS had om Irak binnen te vallen, dan is het helemaal niet zo vreemd dat ze bang zijn voor de VS. Bovendien noemde de VS Iran onderdeel van het 'as van het kwaad'. Zou jij, als je de president van Iran was, en dit soort grafiekjes bekijkt, denken dat de VS slechts op vrede uit is?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  zondag 19 november 2006 @ 16:16:32 #58
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43687722
quote:

[..]

Dat is niet waar, het Moslimbroederschap bestond al voordat Khomeini geboren was, als ik het goed heb en anders bij wijze van.
1 kernfysicus
  zondag 19 november 2006 @ 16:21:45 #59
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43687907
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:16 schreef tvlxd het volgende:
Dat is niet waar, het Moslimbroederschap bestond al voordat Khomeini geboren was, als ik het goed heb en anders bij wijze van.
Als je het zo bekijkt moet je terug naar het ontstaan van het Wahhabisme, ergens in de 19de eeuw. Maar met de Iraanse revolutie kregen de fundamentalisten voor het eerst macht.
  zondag 19 november 2006 @ 16:22:51 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43687941
quote:
Op zondag 19 november 2006 00:44 schreef onemangang het volgende:
Tuurlijk. Iran wil met liefde een bom op Tel Aviv droppen. En beseft echt niet dat ze daarmee zelfmoord plegen. Ze ontwikkelen een kernbom enkel en alleen omdat ze dan een serieus dreigmiddel hebben als de VS / Israel het in hun hoofd haalt om hen aan te vallen.
Dat geloof ik dus niet. Luister maar eens goed naar al de antisemitische retoriek. En dat is geen recente ontwikkeling.
  zondag 19 november 2006 @ 16:36:00 #61
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43688319
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt moet je terug naar het ontstaan van het Wahhabisme, ergens in de 19de eeuw. Maar met de Iraanse revolutie kregen de fundamentalisten voor het eerst macht.
Dat klopt wel, maar Khomeini is echt niet het begin van het islamitisch fundamentalisme, dat was inderdaad zo'n honderd jaar eerder. Wel is het natuurlijk zo dat de revolutie, die overigens ook op steun kon rekenen van liberalen en socialisten, duidelijk heeft gemaakt dat de Islam een land kan besturen, althans, voor degenen die dat wilden, werd het duidelijk.
1 kernfysicus
  zondag 19 november 2006 @ 16:37:41 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43688380
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:36 schreef tvlxd het volgende:

Dat klopt wel, maar Khomeini is echt niet het begin van het islamitisch fundamentalisme, dat was inderdaad zo'n honderd jaar eerder. Wel is het natuurlijk zo dat de revolutie, die overigens ook op steun kon rekenen van liberalen en socialisten, duidelijk heeft gemaakt dat de Islam een land kan besturen, althans, voor degenen die dat wilden, werd het duidelijk.
Ik krijg niet de indruk dat ze nu erg tevreden zijn daar. Maar de Taliban kon ook een land besturen, in principe kan iedereen dat. Goed besturen is weer wat anders.
pi_43754863
Spotje EénNL is niet kwetsend voor de islam

De uitspraak van EénNL-lijsttrekker Marco Pastors, dat de islamisering van Nederland dezelfde trekken vertoont als het oprukkend nazisme in de jaren dertig, is niet onnodig kwetsend en hij hoeft het daarom ook niet terug te nemen.

Dat heeft de rechtbank in Rotterdam dinsdag bepaald. De rechtbankpresident vindt de uitspraak weliswaar beladen, maar niet onrechtmatig. De vrijheid van meningsuiting is volgens de rechter belangrijker.

Smaad
De partij Islam Democraten spande een kort geding aan tegen het radiospotje van EénNL wegens smaad en belediging. De islamitische partij eiste dat Pastors de uitspraak in het openbaar zou rectificeren op straffe van 10.000 euro.

In het reclamespotje zegt Pastors letterlijk: 'De gevestigde orde keek weg toen de nazi's opkwamen, en nu gebeurt hetzelfde met de islamisering.'

Maatschappelijk fenomeen
Volgens de rechter worden de 'islamieten niet als groepering' aangesproken, maar 'gaat het om een maatschappelijk fenomeen, de islamisering, die ter discussie wordt gesteld'.

Pastors begrijpt dat sommigen de uitspraak als kwetsend hebben ervaren, maar hij weigert zijn woorden terug te nemen. De lijsttrekker herhaalde zijn woorden nog eens tegenover de rechter om uit te leggen wat hij daarmee bedoelt.

Eerwraak
'Net als bij de opkomst van het nazisme leunt de samenleving nu bij de opkomst van de islamisering weer achterover. Homo's worden op straat lastiggevallen, vrouwen wordt verboden de eigen partner te kiezen en er is eerwraak. Tegelijk durven binnen de samenleving steeds minder mensen daar iets van te zeggen.'
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')