abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43568350
quote:
Pastors vergelijkt islamisering met nazisme

HILVERSUM (ANP) - De gevestigde orde treedt niet op tegen de islamisering van Nederland, net zomin als de politiek in de jaren dertig verzuimde het oprukkende nazisme aan te pakken. Dat is de strekking van een radiospotje van EénNL.

Het spotje wordt woensdag uitgezonden en was dinsdagavond al te horen in het tv-programma Pauw & Witteman. EénNL-lijsttrekker Marco Pastors zei in het programma dat de overheid moet optreden nu onder druk van moslim-extremisten collumnisten en cabaretiers zich niet meer vrij durven uitspreken, Ayaan Hirsi Ali het land moet verlaten, Theo van Gogh vermoord werd, eerwraak steeds vaker voorkomt en kinderen ontvoerd worden naar het land van herkomst.

,,Wanneer zeggen we nu: tot hier en niet verder'', aldus Pastors. Er is wel geen islamitisch land dat ons bezet, maar wel een gemeenschap waar extreme figuren niet worden aangepakt, zei Pastors in antwoord op vragen van de interviewers waar nu precies de parallel ligt tussen de bezetting door de nazi's en de komst van moslims.

Hij vindt het tijd dat geďntegreerde moslims optreden. ,,Ik hoor weinig moslims die zeggen dat het zo niet langer kan en die vinden dat zij de misstanden in de eigen gemeenschap moeten aanpakken.''
bron

Is dit de nieuwe mode? Verkiezingstijd: we vergelijken Jan en alleman maar met WOII. Het lijkt of de wet van Godwin langzamerhand ook geldig is voor politici.

Wat is islamisering eigenlijk? Het gemakzuchtig onfatsoen met enge naar facisme neigende elementen? Lijkt me inderdaad een zorgpunt, maar het ontgaat me waarom dat in verband wordt gebracht met de islam.

Maar goed. Pastors vind blijkbaar dat er een gevaarlijke islamisering gaande is, en dat de gevestigde orde zich er niet genoeg druk om maakt. Volgens mij is er meer drukte dan islamisering. Net als in de jaren 30, als je perse wil: degenen die waarschuwen voor het sluipende gevaar wat 'onder ons' is, zijn het gevaar.

Eens kijken naar de voorbeelde die hier genoemd worden. AHA die het land moet verlaten, daar kwam geen islamisme aan te pas (Verdonk hielp wel een handje, weet je nog?), eerwraak is een achterlijke gewoonte van achterlijke Turken, maar heeft niks met islamisme te maken, kinderontvoering is een klotegewoonte, maar vraag de fathers-for-justice maar eens over de eerlijkheid van ons recht daarin. Wat het met islamisering van ons land te maken heeft ontgaat me. De moord op van Gogh was een gruwel, maar ik heb toch niet de indruk dat de gevestigde orde de schouders erover ophaalde.

Heeft iemand het spotje al gehoord?

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 15-11-2006 08:30:33 (link naar bron nieuwsbericht toegevoegd) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 november 2006 @ 08:16:23 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43568363
Nee.
Vind de vergelijking ook niet terecht wat dat betreft.
Zou zelf niet betrapt willen worden wanneer ik op 'm zou stemmen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 15 november 2006 @ 08:18:09 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43568383
Ik denk dat een vergelijking maken tussen de islam en het nazisme wat Pastors doet. Meer over Pastors zegt dan over de islam.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43568412
En wat bedoelt ie met de zinsnede dat de extreme figuren niet worden aangepakt? Mohammed B zit nog wel een poosje in de cel. Het OM weet niet welke capriolen ze moet uithalen om Samir A. een zelfde lot aan te doen. De AIVD spendeert nogal wat tijd aan het in kaart brengen van de Hofstadgroep (als al zoiets bestaat). En voor de rest, tja, voor de rest gebeurt er kennelijk niet zoveel op het vlak van het moslimextremisme.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43568444
Enigzins begrijpbaar is de reactie van Pastors wel.
En de verontwaardiging van mensen dat hij de vergelijking trekt met WW 2 is vreselijk hypocrie.
Immers zijn het niet die zelfde mensen die het beleid van Verdonk en IND vergelijken met Nazi praktijken, en nu moord en brand brullen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 november 2006 @ 08:25:16 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43568447
quote:
Op woensdag 15 november 2006 08:24 schreef Het_hupt het volgende:
En de verontwaardiging van mensen dat hij de vergelijking trekt met WW 2 is vreselijk hypocrie.
Immers zijn het niet die zelfde mensen die het beleid van Verdonk en IND vergelijken met Nazi praktijken, en nu moord en brand brullen?
Nee.
Ik athans niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 15 november 2006 @ 08:26:17 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43568462
quote:
Op woensdag 15 november 2006 08:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee.
Ik athans niet.
Ik ook niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43568490
quote:

[..]

Nee.
Ik athans niet.
Die komen nog wel
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_43568555
quote:
Op woensdag 15 november 2006 08:24 schreef Het_hupt het volgende:
Nee. Maar al was dat zo, dan nog zit er verschil tussen afwijzen van elke WOII vergelijking en het maken van een vergelijking waarvan je meent dat deze hout snijdt en eentje die nergens op slaat.

Pastors vergelijkt hier 'islamisering' (waarvan je je moet afvragen wat dat in godsnaam is) met oprukkend nazisme. Ik zie echt geen enkele grond daarvoor - ik zie niets wat vergelijkbaar is met opkomst van de nazistische beweging.

Tenzij je de niet erg succesvolle pogingen om een bevolkingsgroep (herkenbaar aan religie, hoewel religie en afkomst erg doorelkaar lopen) als zondebok voor alles wat mis is met het land als zodanig wil zien.
Dan zou de islamisering -het Groot Gevaar- niet bestaan uit moslims (of nwa-allochtonen), maar uit de Hollandsche reactie erop .

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 15-11-2006 08:59:28 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 15 november 2006 @ 08:48:37 #10
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43568740
Onhandige uitspraak van Pastors. Ik vind het persoonlijk doodzonde #1 van een politicus. Als je gaat vergelijken met WO II dan ben je zeer wanhopig en slecht bezig. Je gooit je eigen glazen ermee in.
Pugna Pro Patria
pi_43568884
Vergelijken met WOII is natuurlijk geen doodzonde.

Maar wat Pastors zegt is gewoon niet waar. Extremisten worden wel degelijk aangepakt.
  woensdag 15 november 2006 @ 08:59:53 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43568902
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 15 november 2006 @ 08:59:59 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43568905
quote:
Op woensdag 15 november 2006 08:58 schreef SCH het volgende:
Vergelijken met WOII is natuurlijk geen doodzonde.

Maar wat Pastors zegt is gewoon niet waar. Extremisten worden wel degelijk aangepakt.
Verkiezingstijd. Wel meer mensen maken zich op dit moment schuldig aan populistische leugens.
pi_43568952
Volgens mij hebben de meeste mensen er niet zo'n last van hoor, dat ze niet vrijuit durven spreken.

Beetje kat in het nauw gedreutel van iemand die zijn politieke carriere nu al ziet stranden
pi_43568981
Wow. Ik had die Pastors toch wel íets hoger zitten, eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 15 november 2006 @ 09:09:30 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43569053
Wilders, Verdonk en Pastors allemaal een pot nat.
  woensdag 15 november 2006 @ 09:13:23 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43569111
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:09 schreef Megumi het volgende:
Wilders, Verdonk en Pastors allemaal een pot nat.
Zeg, vergeet Joost 'ik wil tánks in de straten' Eerdmans niet hč? Want Verdonk, Eerdmans en Pastors hadden leuke plannen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 15 november 2006 @ 09:19:01 #18
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43569219
Ik had Pasters niet hoog zitten, maar dat hij zulke domme uitspraken doet, zegt genoeg. Ik word kotsmisselijk van de vergelijkingen met de WOII. Of dat nu de linkse of rechtse rakkers zijn!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43569311
doet me aan dit spotje denken

http://www.youtube.com/watch?v=fKhvsgToNk0
  woensdag 15 november 2006 @ 09:25:11 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43569351
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:19 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik had Pasters niet hoog zitten, maar dat hij zulke domme uitspraken doet, zegt genoeg. Ik word kotsmisselijk van de vergelijkingen met de WOII. Of dat nu de linkse of rechtse rakkers zijn!
WOII moet herinnerd worden. Maar is nu wat mij betreft gescheidenis. En kent geen vergelijking.
  woensdag 15 november 2006 @ 09:26:37 #21
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_43569384
quote:

[..]

Nee.
Ik athans niet.
Ik wel, waar ik de manier van oppakken van allochtonen die uitgezet moeten worden overeenkomsten zie hebben met de razia's in de tweede wereldoorlog (leeswel enkel de razia's, het oppakken van de mensen, andere overeenkomsten heb ik niet gezien)
De "Islamisering" vergelijken met het nazisme raakt kant nog wal. Misschien dat omdraaien nog een betere vergelijking is, Pastors de nazi en de moslims de Joden. De Moslims zijn de nieuwe zwarte pieten in onze samenleving, alles wat verkeerd gaat in onze samenleving is tegenwoordig is hun schuld eenzelfde situatie was er ook aan het begin van WOII

Naja, Pastors moest na Wilders tsunamie natuurlijk weer even in de belangstelling komen te staan. U weet het, de islamisering is onderweg.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_43569413
Zo zo, Godwin's Law lijkt ook al van toepassing te geraken op het echte leven.
pi_43569529
quote:
Ik denk dat langzaam toch wel duidelijk wordt dat linkse mensen niet, of iig niet meer, het patent hebben op vergelijking met nazisme. De analyse die stelt dat links deze vergelijking misbruikt om taboes op te werpen mbt onderwerpen die voor hen gevoelig liggen dan wel om politieke tegenstanders te stigmatiseren en uit het debat weg te werken, mist dus voortaan (dankzij Pastors) iedere grond. Wrs dient er een nieuwe analyse gemaakt te worden. Het geheel en al uitbannen van deze vergelijking is te simpel, zoals TS ook laat zien.
I´m back.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 november 2006 @ 09:34:14 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43569566
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:26 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik wel, waar ik de manier van oppakken van allochtonen die uitgezet moeten worden overeenkomsten zie hebben met de razia's in de tweede wereldoorlog (leeswel enkel de razia's, het oppakken van de mensen, andere overeenkomsten heb ik niet gezien)
Zelfs die vergelijking slaat nergens op.
Ten tijde van WOII werden mensen die tijdens een razzia vluchten neer geschoten.
Dat gebeurd nu niet en zal ook nooit gebeuren.
pi_43569582
Terechte vergelijking.

Moslims (en daarbij de Islam) winnen overal op aarde terrein en dat vaak op geweldadige wijze. (Somalië, India/Pakistan, Israël/Palestina, Soedan/Tsjaad, Liberia, Afg/Oezb-Tadj.) In westerse, geciviliseerde landen, proberen ze het om een minder geweldadige, maar evengoed slinkse manier: weigeren te integreren, radicale imams, thuismoskeeën, vrouwenonderdrukking d.m.v. hoofddoekjes.

De rem moet erop in Nederland, ofschoon ik denk dat het mondiaal gezien al te laat is. Vooral in armere regio's aangrenzend aan de Arabishe wereld weet de Islam zich het best uit te zaaien.

Islam is, net als het fascisme, een ziekte, een virus. Daar heeft geen mens (op de extremistische, religieuze, conservatieve leiders na - vergelijk Hitler e.d.) schuld aan.

Het moet uit worden gebannen. En snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')