bronquote:Pastors vergelijkt islamisering met nazisme
HILVERSUM (ANP) - De gevestigde orde treedt niet op tegen de islamisering van Nederland, net zomin als de politiek in de jaren dertig verzuimde het oprukkende nazisme aan te pakken. Dat is de strekking van een radiospotje van EénNL.
Het spotje wordt woensdag uitgezonden en was dinsdagavond al te horen in het tv-programma Pauw & Witteman. EénNL-lijsttrekker Marco Pastors zei in het programma dat de overheid moet optreden nu onder druk van moslim-extremisten collumnisten en cabaretiers zich niet meer vrij durven uitspreken, Ayaan Hirsi Ali het land moet verlaten, Theo van Gogh vermoord werd, eerwraak steeds vaker voorkomt en kinderen ontvoerd worden naar het land van herkomst.
,,Wanneer zeggen we nu: tot hier en niet verder'', aldus Pastors. Er is wel geen islamitisch land dat ons bezet, maar wel een gemeenschap waar extreme figuren niet worden aangepakt, zei Pastors in antwoord op vragen van de interviewers waar nu precies de parallel ligt tussen de bezetting door de nazi's en de komst van moslims.
Hij vindt het tijd dat geďntegreerde moslims optreden. ,,Ik hoor weinig moslims die zeggen dat het zo niet langer kan en die vinden dat zij de misstanden in de eigen gemeenschap moeten aanpakken.''
Nee.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:24 schreef Het_hupt het volgende:
Enigzins begrijpbaar is de reactie van Pastors wel.
En de verontwaardiging van mensen dat hij de vergelijking trekt met WW 2 is vreselijk hypocrie.
Immers zijn het niet die zelfde mensen die het beleid van Verdonk en IND vergelijken met Nazi praktijken, en nu moord en brand brullen?![]()
Ik ook niet.quote:
Nee. Maar al was dat zo, dan nog zit er verschil tussen afwijzen van elke WOII vergelijking en het maken van een vergelijking waarvan je meent dat deze hout snijdt en eentje die nergens op slaat.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:24 schreef Het_hupt het volgende:
Enigzins begrijpbaar is de reactie van Pastors wel.
En de verontwaardiging van mensen dat hij de vergelijking trekt met WW 2 is vreselijk hypocrie.
Immers zijn het niet die zelfde mensen die het beleid van Verdonk en IND vergelijken met Nazi praktijken, en nu moord en brand brullen?![]()
Verkiezingstijd. Wel meer mensen maken zich op dit moment schuldig aan populistische leugens.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:58 schreef SCH het volgende:
Vergelijken met WOII is natuurlijk geen doodzonde.
Maar wat Pastors zegt is gewoon niet waar. Extremisten worden wel degelijk aangepakt.
Zeg, vergeet Joost 'ik wil tánks in de straten' Eerdmans niet hč? Want Verdonk, Eerdmans en Pastors hadden leuke plannen.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:09 schreef Megumi het volgende:
Wilders, Verdonk en Pastors allemaal een pot nat.
WOII moet herinnerd worden. Maar is nu wat mij betreft gescheidenis. En kent geen vergelijking.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:19 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik had Pasters niet hoog zitten, maar dat hij zulke domme uitspraken doet, zegt genoeg. Ik word kotsmisselijk van de vergelijkingen met de WOII. Of dat nu de linkse of rechtse rakkers zijn!
Ik wel, waar ik de manier van oppakken van allochtonen die uitgezet moeten worden overeenkomsten zie hebben met de razia's in de tweede wereldoorlog (leeswel enkel de razia's, het oppakken van de mensen, andere overeenkomsten heb ik niet gezien)quote:
Ik denk dat langzaam toch wel duidelijk wordt dat linkse mensen niet, of iig niet meer, het patent hebben op vergelijking met nazisme. De analyse die stelt dat links deze vergelijking misbruikt om taboes op te werpen mbt onderwerpen die voor hen gevoelig liggen dan wel om politieke tegenstanders te stigmatiseren en uit het debat weg te werken, mist dus voortaan (dankzij Pastors) iedere grond. Wrs dient er een nieuwe analyse gemaakt te worden. Het geheel en al uitbannen van deze vergelijking is te simpel, zoals TS ook laat zien.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:59 schreef Yildiz het volgende:
Linkse vergelijking met WW2, Godwin, slotje.
Zelfs die vergelijking slaat nergens op.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:26 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik wel, waar ik de manier van oppakken van allochtonen die uitgezet moeten worden overeenkomsten zie hebben met de razia's in de tweede wereldoorlog (leeswel enkel de razia's, het oppakken van de mensen, andere overeenkomsten heb ik niet gezien)
Moet een vergelijking altijd op alle punten kloppen?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zelfs die vergelijking slaat nergens op.
Ten tijde van WOII werden mensen die tijdens een razzia vluchten neer geschoten.
Dat gebeurd nu niet en zal ook nooit gebeuren.
Bepaalde westerse landen zijn anders ook zeer extreem bezig in die regio's. Zou het misschien zo kunnen zijn dat het toenemende extremisme vanuit bepaalde stromingen binnen de islam daar een logische reactie op is. En hoe komen de taliban bijvoorbeeld aan stinger wapens en dergelijke. Welk land vondt het nodig die aan de taliban kado te doen. Tegen de waarschuwingen van de KGB toen in. en welk landen verkopen de meeste wapens ter wereld. Dat zijn toch de westerse landen. Als je dan met diezelfde wapens uitgemoord woord. Tja pech hebben dan. En ergens zie ik daar zelfs wel de humor van in.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:35 schreef FlyingFox het volgende:
Terechte vergelijking.
Moslims (en daarbij de Islam) winnen overal op aarde terrein en dat vaak op geweldadige wijze. (Somalië, India/Pakistan, Israël/Palestina, Soedan/Tsjaad, Liberia, Afg/Oezb-Tadj.) In westerse, geciviliseerde landen, proberen ze het om een minder geweldadige, maar evengoed slinkse manier: weigeren te integreren, radicale imams, thuismoskeeën, vrouwenonderdrukking d.m.v. hoofddoekjes.
De rem moet erop in Nederland, ofschoon ik denk dat het mondiaal gezien al te laat is. Vooral in armere regio's aangrenzend aan de Arabishe wereld weet de Islam zich het best uit te zaaien.
Islam is, net als het fascisme, een ziekte, een virus. Daar heeft geen mens (op de extremistische, religieuze, conservatieve leiders na - vergelijk Hitler e.d.) schuld aan.
Het moet uit worden gebannen. En snel.
Je moet iets duidelijke maken dat het sarcasme is...quote:Op woensdag 15 november 2006 09:35 schreef FlyingFox het volgende:
Terechte vergelijking.
Moslims (en daarbij de Islam) winnen overal op aarde terrein en dat vaak op geweldadige wijze. (Somalië, India/Pakistan, Israël/Palestina, Soedan/Tsjaad, Liberia, Afg/Oezb-Tadj.) In westerse, geciviliseerde landen, proberen ze het om een minder geweldadige, maar evengoed slinkse manier: weigeren te integreren, radicale imams, thuismoskeeën, vrouwenonderdrukking d.m.v. hoofddoekjes.
De rem moet erop in Nederland, ofschoon ik denk dat het mondiaal gezien al te laat is. Vooral in armere regio's aangrenzend aan de Arabishe wereld weet de Islam zich het best uit te zaaien.
Islam is, net als het fascisme, een ziekte, een virus. Daar heeft geen mens (op de extremistische, religieuze, conservatieve leiders na - vergelijk Hitler e.d.) schuld aan.
Er is laatst een wereldwijd onderzoek geweest naar de ontwikkelingen in de wetgeving in landen met een overwegend islamitische bevolking. In weerwil van de heersende opinie erover (in het westen), wordt die wetgeving de afgelopen jaren liberaler en vrouwvriendelijker. Maar dat gaat over ontwikkelingen in landen ver van hier.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:35 schreef FlyingFox het volgende:
Terechte vergelijking.
Moslims (en daarbij de Islam) winnen overal op aarde terrein en dat vaak op geweldadige wijze. (Somalië, India/Pakistan, Israël/Palestina, Soedan/Tsjaad, Liberia, Afg/Oezb-Tadj.)
Welke ontwikkeling is er in Nederland die vergelijkbaar is met opkomend nazisme?quote:In westerse, geciviliseerde landen, proberen ze het om een minder geweldadige, maar evengoed slinkse manier: weigeren te integreren, radicale imams, thuismoskeeën, vrouwenonderdrukking d.m.v. hoofddoekjes.
De islam bestaat alleen maar in de hoofden van mensen. Uitbannen kan alleen doort de mensen die het in hun hoofd meedragen te "verwijderen". Maar is een stelletje islamieten islamisering?quote:De rem moet erop in Nederland, ofschoon ik denk dat het mondiaal gezien al te laat is. Vooral in armere regio's aangrenzend aan de Arabishe wereld weet de Islam zich het best uit te zaaien.
We praten over een jaar of 50 nog wel een keer. Ik ben alleen bang dat de vrijheid van meningsuiting dan aan banden is gelegd door Moslim-leiders die West-Europa regeren.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Je moet iets duidelijke maken dat het sarcasme is...
ik ga namelijk bijna denken dat je echt na de kleuterschool van school af bent gegaan.
Wat een flauwekul. Als we dan toch even vergelijken. 50 jaar geleden waren het de rode horde's of was het een geel gevaar. Daar is niks van waar gebleken. Terwijl en meer Chinezen dan moslims in de westerse wereld wonen. Doem denken zonder onderbouwing slaat nergens op. En met de wapens van nu is het overrompelen of onderwerpen van de een door een ander onmogelijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:38 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom nog de moeite nemen om ons er tegen te verzetten? Met pak hem beet tien jaar worden we onderworpen aan de islam. Dat valt niet tegen te houden, daarvoor is het al veel te laat.
Als ik echt moet kiezen, dan kies ik, helaas, voor het tweede.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:49 schreef FlyingFox het volgende:
Het is of/of. Of het wereldwijd kapitalisme, of de Islam als mondiale religie. Deze twee visies zullen nooit door één deur kunnen.
Ik kies voor het eerste.
Ik niet. Over 50 jaar vallen we of onder het Verenigd Amerikaans rijk. Of onder de federatie van de Chinese volksunie. Met helaas als resultaat dat we allemaal ons bek moeten houden. Of je nou moslim of westers bent.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:46 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
We praten over een jaar of 50 nog wel een keer. Ik ben alleen bang dat de vrijheid van meningsuiting dan aan banden is gelegd door Moslim-leiders die West-Europa regeren.
Veel plezier.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:51 schreef FlyingFox het volgende:
En nu ben ik weg, ik moet zo een college sociologie volgen.
quote:Op woensdag 15 november 2006 08:16 schreef Netsplitter het volgende:
Nee.
Vind de vergelijking ook niet terecht wat dat betreft.
Zou zelf niet betrapt willen worden wanneer ik op 'm zou stemmen...
De wereld is niet zo zwart-wit schatjequote:Op woensdag 15 november 2006 09:49 schreef FlyingFox het volgende:
Het is of/of. Of het wereldwijd kapitalisme, of de Islam als mondiale religie. Deze twee visies zullen nooit door één deur kunnen.
Ik kies voor het eerste.
Precies er zijn zat mogelijkheden. Niemand kan de toekomst over 50 jaar voorspellen. Wel zijn er dingen gaande waar we ons zorgen over mogen en kunnen maken.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:56 schreef yeremy het volgende:
[..]
De wereld is niet zo zwart-wit schatje
Kan iemand deze Jan Mulder van de VVD even op staande voet ontslaan uit ons EU gebouw?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:23 schreef NLweltmeister het volgende:
doet me aan dit spotje denken
http://www.youtube.com/watch?v=fKhvsgToNk0
Hij bedoelt dat ze niet worden aangepakt vanuit de eigen gemeenschap.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:22 schreef Argento het volgende:
En wat bedoelt ie met de zinsnede dat de extreme figuren niet worden aangepakt? Mohammed B zit nog wel een poosje in de cel. Het OM weet niet welke capriolen ze moet uithalen om Samir A. een zelfde lot aan te doen. De AIVD spendeert nogal wat tijd aan het in kaart brengen van de Hofstadgroep (als al zoiets bestaat). En voor de rest, tja, voor de rest gebeurt er kennelijk niet zoveel op het vlak van het moslimextremisme.
Dat is een min puntje. Maar moet ook opmerken dat ik niet vind met de uitspraken die je nu hoort allemaal dat die gemeenschap daar toe gestimuleerd word.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:02 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ze niet worden aangepakt vanuit de eigen gemeenschap.
Dat er vanuit de islamitische hoek dus niet genoeg kritiek te horen is op dit soort extremistische figuren, waardoor ze gewoon hun gang kunnen gaan tot het te laat is.
Wat is dat voor idiote gemeenschapzin waar de extremistische idioten bij hullie horen?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:02 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ze niet worden aangepakt vanuit de eigen gemeenschap.
Dat er vanuit de islamitische hoek dus niet genoeg kritiek te horen is op dit soort extremistische figuren, waardoor ze gewoon hun gang kunnen gaan tot het te laat is.
Heb jij wel geschiedenis gehad?quote:Op woensdag 15 november 2006 09:26 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik wel, waar ik de manier van oppakken van allochtonen die uitgezet moeten worden overeenkomsten zie hebben met de razia's in de tweede wereldoorlog (leeswel enkel de razia's, het oppakken van de mensen, andere overeenkomsten heb ik niet gezien)
Extremisten staan vaak buiten de gemeenschap. En hebben weining tot geen sociale banden met familie of vrienden. Logisch want dan alleen ben je los genoeg geweekt van wat door de meesten als normaal wordt gezien om je zelf de lucht in te blazen.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is dat voor idiote gemeenschapzin waar de extremistische idioten bij hullie horen?
Ze horen bij de gemeenschap - en dat zijn wij. Met z'n allen.
Sterker nog, een kenmerk van extremisten is dat ze zich afzonderen van welke gemeenschap dan ook en dus een eigen gemeenschap vormen. Ze vallen dus ook uit handen van de moslimgemeenschap.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is dat voor idiote gemeenschapzin waar de extremistische idioten bij hullie horen?
Ze horen bij de gemeenschap - en dat zijn wij. Met z'n allen.
De manier waarop jij redeneert, hoef je maar op één punt gelijkenis te vertonen. Dan is het toch totaal niet relevant om een vergelijking te trekken.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Moet een vergelijking altijd op alle punten kloppen?
Er zullen altijd punten blijven die niet over een komen.
Op een manier waarop jij redeneert kun je niets met iets vergelijken omdat een actie nooit exact hetzelfde zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |