abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43662377
Hoi Githa,

welkom hier!!!

Hoe ik het doe, ik volg een eetlijst die ik ooit heb gekregen, en daarmee val ik langzaam maar gestaag af.. Door die eetlijst ben ik gewoon gezonder en gevarieerder gaan eten, en snoep ik veel minder... Ook sport ik er wat bij, maar niet overdreven fanatiek...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 18:36:50 #92
81992 Githa
pi_43662877
Dank je Teigan!
Ik heb nog geen lijstjes, niks.
Alleen niet snoepen en gezond eten, maar soms twijfel je wel eens, wat dan gezond is want het werkt niet.
Daarbij is het ook gewoon moeilijk om je motivatie hoog te houden als je merkt dat het niks doet, maar dat zal iedereen hier wel herkennen.

hmmz, ik ga nog even ruziën met mezelf en wie weet ga ik toch opnieuw beginnen met Biamed, al zou dat ook wel een hele opoffering zijn voor mijn gezinnetje kosten enzo....
pi_43663128
Je zou ook eens kunnen kijken wat de thuiszorg biedt githa..

Ik heb het hier wel eens gezien dat ze een cursus aanboden met zowel begeleiding op het gebied van voeding, als beweging... En het zal wel wat goedkoper zijn dan biamed...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_43663153
Ik heb even snel gekeken op de Biamed site en zie staan 1000 calorieen per dag. En dat is weinig. Dan kun je net zo goed Sonja Bakker doen, dan mag je net zo veel/weinig eten.

Wat kost dat Biamed? Dat zag ik zo snel niet staan.

Zou Weight Watchers niet iets voor je zijn? Heb je toch een aanspreekpunt en een wekelijkse bijeenkomst om jezelf gemotiveerd te houden.
pi_43663214
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:48 schreef Liejannuh het volgende:
Zou Weight Watchers niet iets voor je zijn? Heb je toch een aanspreekpunt en een wekelijkse bijeenkomst om jezelf gemotiveerd te houden.
En volgens een wetenschappelijke publicatie het meest succesvolle dieet Ik vind alleen de bijeenkomsten een beetje duur.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43663324
Het is toch iets van 7 euro per keer toch??
Maarja, daarnaast heb je natuurlijk alles nog wat je erbij kan/moet kopen... zoals puntenboekjes, weegschalen en andere zooi...
pi_43663387
Ik heb hier nog wel een cd'tje liggen hoor. Iemand een kopietje?
pi_43663442
De eet- en beweegwijzer is ook altijd wel handig trouwens...
Daar kun je bijhouden hoeveel je mag eten enzo..

te vinden op www.overgewicht.nl
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:58:28 #99
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_43663453
Hoi

Ik heb denk ik eindelijk een manier voor mezelf gevonden om met mijn gewicht om te gaan Door de week eet ik zeg maar gezond. Dat wil zeggen in de ochtend yoghurt, 's middags een paar boterhammen met vleeswaren en dan avondeten. En om 11.00 en 16.00 neem ik tussendoortjes zoals liga of een appel of andere dingetjes.
In het weekend mag ik eten wat ik wil

En dat werkt Alleen begint het weekend bij mij wel eens op donderdagavond (qua eten).

Maar goed, in ieder geval val ik nu heel langzaam af maar ik vind het goed zo! Dat eeuwige lijnen ben ik nu zat en nu is het heel makkelijk vol te houden. Ik heb nu maat 42 en dat vind ik nu prima!
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 19:00:05 #100
81992 Githa
pi_43663485
Biamed kost per consult 25 euro ( gewoon dokters/diëtiste consult) wat voorheen dus vergoed werdt door het ziekenfonds en de maaltijdvervangers gebruik je maar tijdelijk en die waren 35 euro meen ik, maar daar deed je 2 weken van.

Sonja Bakker ken ik niet, ik zal is even Google-en.
weight watchers lijken me wat eng, beetje te massaal. Wat ik uit de info hier uit de buurt heb begrepen is het een groeps gebeuren.
pi_43665829
Githa, welkom, ik ben ook met overgewicht.nl begonnen. Vooral om ermee geconfronteerd te worden wat je zoal binnenkrijgt op een dag. Soms at ik iets en dan dacht ik dat het best gezond was, maar daar bleken dan ontzettend veel calorieen in te zitten. Echt schrikken was dat. Dat heb ik een tijdje bijgehouden, afgewisseld met het streep-je-slank boekje. Het is allebei hetzelfde idee en eigenlijk ook hetzelfde als de weight watchers. Je zou het eens op kunnen zoeken, wat je eet. Grote kans dat je ook veel verborgen calorieen hebt als het niet lukt af te vallen met alleen niet snoepen.

Succes!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43667194
ik let de laatste tijd wel meer op hoeveel calorieën er in lekkere dingen zitten, en ik schrik dan meestal wel van de hoeveelheid..

vb. Maltesers 505 kcal/100 gram
Toblerone 530 kcal/100 gram
Als ik dat zie dan vraag ik me gelijk af of dat het wel waard is, en ik neem er dan toch minder van dan dat ik eerst van plan was..
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 20:54:57 #103
81992 Githa
pi_43667389
Thnx Yppy, die site ga ik zeker gebruiken.
pi_43677818
Leuk, kinderrugzakjes...

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43677992
Bemoedigende artikelen:

It's Not Fair! We Are Programmed To Resist Weight Loss
Obesity Not A Personal Failing, But A Battle Against Biology

Eerste artikel gaat over de plateaufase en dat nog uitgezocht moet worden waarom die nou eigenlijk bestaat terwijl de energiebalans op dat moment wel gewoon negatief is.
Het tweede artikel over de onmogelijke taak van gewichtsverlies aangezien ons lichaam is gebouwd om gewichtsverlies tegen te gaan.

Citaten uit dat laatste artikel:
quote:
"Those who doubt the power of basic drives, however, might note that while one can hold one's breath, this conscious act is soon overcome by the compulsion to breathe," notes Friedman. "The feeling of hunger is intense and, if not as potent as the drive to breathe, is probably no less powerful than the drive to drink when one is thirsty.

"Who is it that can resist a drink of cold water when their lips are parched? This is the feeling the obese must resist after they have lost a significant amount of weight.

"The power of this drive is illustrated by the fact that, whatever ones motivation, dieting is generally ineffective in for achieving significant weight loss over the long term."

"Obesity is not a personal failing," Friedman argues. "In trying to lose weight, the obese are fighting a difficult battle -- a battle against biology, a battle that only the intrepid take on and one in which only a few prevail."
Maar ik doe gewoon weer een poging. Ook al is de kans op succes klein
pi_43680881
Nieuw resultaat en nu een BMI van 27,5 Op de helft tussen normaal gewicht en zwaarlijvig ik ben er in ieder geval heel blij mee
  zondag 19 november 2006 @ 12:50:03 #107
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43681248
goed zo Imnop
pi_43681520

Ben er ook zeer blij mee aangezien het nogal onverwachts was dat ik zoveel was afgevallen deze week, omdat ik minder heb kunnen sporten.
pi_43682265
tvp
pi_43684235
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb hier nog wel een cd'tje liggen hoor. Iemand een kopietje?
Graag, ik heb hier nog steeds de papieren versie van alles liggen, maar via de compu lijkt het me toch wat prettiger.
Geef maar ff aan wat je ervoor wilt hebben.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 november 2006 @ 17:17:05 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43689533
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:17 schreef teigan het volgende:
ok, en waarom Duitsland dan? Goedkopere huizen oid?
Klopt, je koopt daar een kast van een huis voor rond de 2,5 ton. En dan heb je dus echt een huis met 5 slaapkamers, geheel onderkelderd, zolder erop en een flinke lap grond
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43689561
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:34 schreef Essebes het volgende:

[..]

Graag, ik heb hier nog steeds de papieren versie van alles liggen, maar via de compu lijkt het me toch wat prettiger.
Geef maar ff aan wat je ervoor wilt hebben.
Ik PM je even.
-- edit-- wat niet lukt, want je PM doet het niet. --edit--
pi_43691175
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt, je koopt daar een kast van een huis voor rond de 2,5 ton. En dan heb je dus echt een huis met 5 slaapkamers, geheel onderkelderd, zolder erop en een flinke lap grond
zoiets dacht ik al ja... Ik zag vanmorgen ook huizen voorbijkomen in duitsland die er heel goed uitzagen voor maar weinig geld...
  zondag 19 november 2006 @ 19:13:23 #114
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_43693133
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je gaat emigreren
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 november 2006 @ 20:02:19 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43694632
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:13 schreef poohy het volgende:
Je gaat emigreren
Half en half Ik wil bij mij huidige werkgever blijven maar dan in een andere vestiging. En dan net over de grens gaan wonen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43695000
nu bij kassa een stukje over het nut van weegschalen die ook het vetpercentage meten.
pi_43695430
Ik heb me ook weer aangemeld. Gaarne een activatie zodat ik er ook weer in sta.
pi_43696003
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:11 schreef teigan het volgende:
nu bij kassa een stukje over het nut van weegschalen die ook het vetpercentage meten.
Geen enkel nut dus
pi_43696109
nee, dat was wel duidelijk ja..
  zondag 19 november 2006 @ 20:48:27 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_43696263
Funkdude, ik zal Bert even een schop geven

EN Rewimo heeft die extra kamers hard nodig, want we gaan daar heel vaak logeren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')