Heel bekend. Die oplossing ook al eens geprobeerd, toen ook bij Putten aan de kant.quote:Op zondag 19 november 2006 13:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.
10:15 ongeveer. Ik heb er ook nog wat foto's van railkraantjes gemaakt, om 15:nogwat.quote:Op zondag 19 november 2006 13:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke picca's Alexxxx hoelaat heb je die geplaat ?
Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?quote:Op zondag 19 november 2006 13:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Renualt Premium 420
Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 18 november 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaanquote:Op zondag 19 november 2006 14:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?
wat is een renualt ? :-Pquote:Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Dat wil ik ook met m'n auto kunnenquote:Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Er bestaat een railvaardige uitvoering van de originel WO2 Jeepquote:
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.quote:Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
die heb je zo hhier en daar ook In Leeuwarden reden ze bijvoorbeeld het spoor op bij de containerterminal, waar het spoor ook in de weg verzonken is.quote:Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
Komt? Nee, dat ligt er al.quote:Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
whehehe, welke stageloper heeft op een verkeerd knopje gedrukt?quote:Op zondag 19 november 2006 16:52 schreef Willy84 het volgende:
16:36 uur Dordrecht<->Geldermalsen Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.
PLANNINGSFOUT
Hoor ik van een StationsInformant hierquote:Toelichting voorval: Een planningsfout LeerdamVanaf 16.20 uur wordt station Leerdam versperd door twee goederentreinen. Ze zijn beiden te lang voor de beschikbare spoorlengte aldaar. Een van de treinen moet teruggehaald worden naar Beesd. Dat zal waarschijnlijk een uur vergen.
Kameel huren! kan je prima rondom je spottenquote:Op zondag 19 november 2006 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Teringlijers hebben gister ook al niet normaal veel debiele groene hekjes bij een mooie spotplek geplaatst, waardoor ik 3 km verder moest omlopen om bij een fatsoenlijkere plek te kunnen staan
als jij huurt wil ik wel mee hoor :>quote:Op zondag 19 november 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ga je mee ?
Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het stationquote:Op zondag 19 november 2006 18:50 schreef Wadloper het volgende:
In Groningen hebben ze dat parkeerterrein ook gesloten
Nu kan ik geen foto's meer van de zijkanten maken
(Vanaf andere plekken heb je niet zo goed zicht op de zijkant)
Ga ik ook binnenkort eens doenquote:Op zondag 19 november 2006 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het station
nice! kan dr veel Plan V / T naar de schrootquote:Op zondag 19 november 2006 19:52 schreef Willy84 het volgende:
NS heeft bij collega-vervoerder DB ruim 100 rijtuigen gehuurd. (hov-rn)
De aanschaf van een derde vervolgserie VIRM is zeker. Omdat de grote revisie en ombouw tot IC-materieel van DD-AR technisch nogal wat voeten in de aarde heeft en sowieso pas in 2011 en 2012 van start kan gaan, lijkt de aanschaf van extra VIRM goedkoper. Met DD-AR kan vervolgens de toe- en afname van reizigersgroei worden gereguleerd. Bombardier heeft ken-nelijk de mallen van VIRM nog niet vernietigd, want al begin 2008 kan het extra materieel instromen. De bestelling omvat 50 vierwagenstammen. (hov-rn)
Als ik het goed begrijp krijgen we er 300 bakken bij de komende jaren. Plus de nieuwe sprinters.
Zijn er misschien meer bronnen die bovenstaand nieuws bevestigen. Want bijvoorbeeld over de termin van indienststelling van de DB rijtuigen kan ik niks vinden
Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, weddenquote:Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nice! kan dr veel Plan V / T naar de schroot
als ze de ICM 3/4 maar op leeuwarden/groningen laten hobbelen,quote:Op zondag 19 november 2006 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, wedden
ik heb t over de 9100 seriequote:Op zondag 19 november 2006 20:56 schreef vw_caddy het volgende:
Paar 500-diensten vanaf Gn gaan met IRM gereden worden.
Ik ben van Rtd naar Gvc gegaan via Randstadrail, en toen via Ut, Hrl, Mt, Rm, Nm, Zp, Apd terug naar Rtd, en het was overal bagger.quote:Op maandag 20 november 2006 06:27 schreef Wadloper het volgende:
Hier in Groningen was het gewoon een hele dag droog
Alleen ben geen foto's gaan maken
Kijk maar hoe James Bond het doetquote:
Check die sprinter daar achter ....quote:
de vla is gefliptquote:Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
of waar mogelijk en waar de marges krap zijn iig zorgen voor een fatsoenlijk inhaalspoor @ voor bijde rijrichtingen,quote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Als ik op tijd bij een sollicitatiegesprek moet zijn mag Al-Qaeda elke goederentrein opblazen die me daarvoor in de weg staat hoorquote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Opzich is lengte niet zo'n ramp, af en toe wel . Maar voor de rest tuft het wel door, maar probleem is, het opgang krijgen van zo'n trein . Er gaan meestal wel enkele kilometers en minuten voorbij voordat het zaakje weer fatsoenlijk tuft .quote:Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Sterker nog, er gaan maar zo'n 60 goederentreinen daar langs, alle goederen die naar Essen, Venlo en Bad Bentheim moeten blijven gewoon op de plek rijden waar ze nu al rijdenquote:Op maandag 20 november 2006 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Daar zat ik een half jaar geleden ookquote:Op dinsdag 21 november 2006 07:33 schreef Duvel het volgende:
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Het werkt, maar niet heel snel... En de accu van m'n laptop was gelijk leeg, maar dat kan ook komen door vijf dagen stand-by staan...quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Daar zat ik een half jaar geleden ook
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.quote:Op maandag 20 november 2006 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
Ik zag een fototje: weer een gekreukelde Plan V erbij...quote:
Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.
Zit een beste knik in die bak. Dat moet een flinke klap zijn geweestquote:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zo aan die foto te zien is er weer een Klaas van ACTS bij betrokken. Om welke gaat het deze keer?
Bovenstaande quote komt van somda forumquote:Forum op RolandRail meld dat het om de 42377 gaat van ERS met als trekkracht de MRCE 513-9. Juist ja, de gehuurde Klaas van ACTS. OVL meld dat de 7632 (825+531) er bij betrokken is.
ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.
Het klopt wel ja. Treinen die dezelfde richting op gaan, mogen tegelijkertijd hetzelde station verlaten. Echter krijgt een van die treinen bij het verlaten van het station een rood sein, dat na enige tijd op oranje of groen springt. Door de lage snelheid grijpt de ATB niet in als het rode sein genegeerd wordt met aanrijdingen tot gevolg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)
Zo, die mag van geluk spreken dat ie nog leeft.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
Bovenstaande stukje komt van Somdaquote:Met de Class 66, ACTS/ERS (Melnik) MRCE 513-9 valt het allemaal mee, de loc heeft de Plan V 826 aan het spit geregen. De neus is totaal platgedrukt, alles is naar binnentoe platgedrukt. De treinen zijn niet 'recht' op elkaar gereden. Het voorste draaistel staat overdwars op het spoor. De middenbalg, of hoe je zoiets noemt is totaal weg en heeft zich in de tweede bak gedrukt.De twee draaistellen zijn hierbij tegen elkaar aangelopen, dus er zal iets door de klap onder weggescheurt zijn.De andere kant van de trein en de neus van Plan T 531 hebben schade opgelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |