abonnement Unibet Coolblue
pi_43679339
Ik heb overigens begrepen dat deze kaarten straks ook ruim worden verspreid op de stations.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 19 november 2006 @ 11:36:57 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43679696
Zoals in Den Helder, echt ideaal die dingen
pi_43682556
Rond half 6 gaat de wekker. De weersvooruitzichten zijn redelijk gunstig, met af en toe een buitje.Nog een kruidvat kaartje was er over, zodoende besloten dat vandaag D-Day zou moeten worden.

Met als doel de omgeleide Benelux, Thalys en vele cargotreinen. Tevens zou ’s avonds een ACTS lok een stam Herik rijtuigen trekken. Een personeelsfeestje van Schiphol medewerkers.

De sporen zijn nogal glad in het noorden des lands, waardoor het remmen veel problemen geeft. We lopen wat vertraging op maar toch bereik ik Utrecht Centraal pünktlich.Aldaar gewacht op de Beneluxtrein. Het werd lok 1181.



Op Utrecht zijn de sporen 9 10 en 11 buiten gebruik vanwege spoorvernieuwing. Dat bleek in de avond nog een leuk foto-item.

Ik pak de Sprinter naar Vleuten om een aantal goederentreinen op te wachten en tevens nog een oranje verrassing te platen. De goederentreinen kwamen niet, de 4241 wel.



Ik vervolg de Sprinterreis naar Woerden, Gouda en Nieuwerkerk a/d IJssel. Ik begin de voettocht naar de eerste overweg richting het oosten. Daar blijkt ProRail al wat groene hekjes geplaatst te hebben, wat het fotograferen vermoeilijkt. Daarom loop ik door naar de bekende overweg ter hoogte van Moordrecht. Dat blijkt goud waard.








Tevens kregen we bezoek van een byzondere trein. Twee 6400en trokken een 25.5 NMBS lok, de 2551.



Eenmaal terug op het station Nieuwerkerk a/d IJssel neem ik de trein naar Rotterdam en haal daar het spoorboekje. Ziet er strak uit. Mooie cover.

Ik vervolg mijn weg naar Den Haag Holland Spoor waar ik de Herik-expres opwacht. Helaas is ie wat te laat, en rijdt daardoor meteen door. Dan maar in Utrecht dacht ik, dus ik pak snel de stopper terug naar Centraal en ren naar de IC naar Utrecht.

In Utrecht loop ik tgvfan tegen het lijf en met nog een aantal anderen schieten we maar wat overige byzondere treinen. De Beneluxtrein, Railpro zelflossertjes en een Unimatje. Helaas geen Thalys.





Helaas blijkt er brand ontstaan te zijn in een van de rijtuigen van Herik, dus die trein kwam niet meer. Gelukkig niet in de ACTS-lok…

Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.

Meer foto’s vanavond op www.spoorvinder.tk

[ Bericht 3% gewijzigd door Zug-Chef op 19-11-2006 17:21:37 ]
pi_43682936



Merk en type: Renualt Premium 420
Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 18 november 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
pi_43683012
Leuke picca's Alexxxx hoelaat heb je die geplaat ?
pi_43683284
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.
Heel bekend. Die oplossing ook al eens geprobeerd, toen ook bij Putten aan de kant.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43683335
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke picca's Alexxxx hoelaat heb je die geplaat ?
10:15 ongeveer. Ik heb er ook nog wat foto's van railkraantjes gemaakt, om 15:nogwat.
  zondag 19 november 2006 @ 14:35:32 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43684260
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Renualt Premium 420
Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 18 november 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?
pi_43684734
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:35 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
  zondag 19 november 2006 @ 14:58:52 #210
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43685058
Hebben die dingen ook ATB aan boord?
pi_43686625
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
wat is een renualt ? :-P
  zondag 19 november 2006 @ 15:47:46 #212
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43686651
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Dat wil ik ook met m'n auto kunnen
pi_43686765
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat is een renualt ? :-P
Dat is een tikfout
pi_43686799
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wil ik ook met m'n auto kunnen
Er bestaat een railvaardige uitvoering van de originel WO2 Jeep

  Heeft over alles een mening 2022 zondag 19 november 2006 @ 16:19:37 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43687822
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43687946
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
die heb je zo hhier en daar ook In Leeuwarden reden ze bijvoorbeeld het spoor op bij de containerterminal, waar het spoor ook in de weg verzonken is.
  zondag 19 november 2006 @ 16:36:10 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43688325
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
Komt? Nee, dat ligt er al.
pi_43688700
Voor als er geïnteresseerden zijn: Gottwald railkranen
pi_43688808
16:36 uur Dordrecht<->Geldermalsen Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.

PLANNINGSFOUT
pi_43689094
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:52 schreef Willy84 het volgende:
16:36 uur Dordrecht<->Geldermalsen Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.

PLANNINGSFOUT
whehehe, welke stageloper heeft op een verkeerd knopje gedrukt?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 19 november 2006 @ 17:09:17 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43689297
quote:
Toelichting voorval: Een planningsfout LeerdamVanaf 16.20 uur wordt station Leerdam versperd door twee goederentreinen. Ze zijn beiden te lang voor de beschikbare spoorlengte aldaar. Een van de treinen moet teruggehaald worden naar Beesd. Dat zal waarschijnlijk een uur vergen.
Hoor ik van een StationsInformant hier

Hersenloze debielen daar af en toe, prorail
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43689473
Dat bedoel ik dus.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 19 november 2006 @ 17:29:41 #223
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43689950
Prorail
pi_43690186
Teringlijers hebben gister ook al niet normaal veel debiele groene hekjes bij een mooie spotplek geplaatst, waardoor ik 3 km verder moest omlopen om bij een fatsoenlijkere plek te kunnen staan
pi_43690776
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Teringlijers hebben gister ook al niet normaal veel debiele groene hekjes bij een mooie spotplek geplaatst, waardoor ik 3 km verder moest omlopen om bij een fatsoenlijkere plek te kunnen staan
Kameel huren! kan je prima rondom je spotten
pi_43691341
Ga je mee ?
pi_43691446
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ga je mee ?
als jij huurt wil ik wel mee hoor :>
  zondag 19 november 2006 @ 18:50:05 #228
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43692345
In Groningen hebben ze dat parkeerterrein ook gesloten
Nu kan ik geen foto's meer van de zijkanten maken
(Vanaf andere plekken heb je niet zo goed zicht op de zijkant)
pi_43693815
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:50 schreef Wadloper het volgende:
In Groningen hebben ze dat parkeerterrein ook gesloten
Nu kan ik geen foto's meer van de zijkanten maken
(Vanaf andere plekken heb je niet zo goed zicht op de zijkant)
Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het station
pi_43694254
Wie kan er wat meer vertellen over de avmz rijtuigen, dat zijn dus de blauwe rijtuigen die ik wel vaker op de Dijkgracht heb zien staan. De laatste keer stonden er 5 stuks tegen 10 stuks daarvoor.
pi_43694364
NS heeft bij collega-vervoerder DB ruim 100 rijtuigen gehuurd. (hov-rn)
De aanschaf van een derde vervolgserie VIRM is zeker. Omdat de grote revisie en ombouw tot IC-materieel van DD-AR technisch nogal wat voeten in de aarde heeft en sowieso pas in 2011 en 2012 van start kan gaan, lijkt de aanschaf van extra VIRM goedkoper. Met DD-AR kan vervolgens de toe- en afname van reizigersgroei worden gereguleerd. Bombardier heeft ken-nelijk de mallen van VIRM nog niet vernietigd, want al begin 2008 kan het extra materieel instromen. De bestelling omvat 50 vierwagenstammen. (hov-rn)

Als ik het goed begrijp krijgen we er 300 bakken bij de komende jaren. Plus de nieuwe sprinters.
Zijn er misschien meer bronnen die bovenstaand nieuws bevestigen. Want bijvoorbeeld over de termin van indienststelling van de DB rijtuigen kan ik niks vinden
  zondag 19 november 2006 @ 20:01:36 #232
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43694607
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het station
Ga ik ook binnenkort eens doen
Maar station vind ik ook wel leuk om te fotograferen
Kan je ook het interieur enzo fotograferen
pi_43694633
Ik hoop dat ze in de originele kleuren blijven, maar dat zal wel weer niet
pi_43695072
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:52 schreef Willy84 het volgende:
NS heeft bij collega-vervoerder DB ruim 100 rijtuigen gehuurd. (hov-rn)
De aanschaf van een derde vervolgserie VIRM is zeker. Omdat de grote revisie en ombouw tot IC-materieel van DD-AR technisch nogal wat voeten in de aarde heeft en sowieso pas in 2011 en 2012 van start kan gaan, lijkt de aanschaf van extra VIRM goedkoper. Met DD-AR kan vervolgens de toe- en afname van reizigersgroei worden gereguleerd. Bombardier heeft ken-nelijk de mallen van VIRM nog niet vernietigd, want al begin 2008 kan het extra materieel instromen. De bestelling omvat 50 vierwagenstammen. (hov-rn)

Als ik het goed begrijp krijgen we er 300 bakken bij de komende jaren. Plus de nieuwe sprinters.
Zijn er misschien meer bronnen die bovenstaand nieuws bevestigen. Want bijvoorbeeld over de termin van indienststelling van de DB rijtuigen kan ik niks vinden
nice! kan dr veel Plan V / T naar de schroot
pi_43695169
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nice! kan dr veel Plan V / T naar de schroot
Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, wedden
pi_43695360
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, wedden
als ze de ICM 3/4 maar op leeuwarden/groningen laten hobbelen,

extra stopdiensten ofzo dr BIJ met T / V is wel reeel natuurlijk
pi_43696131
Ach er gaat iig nu zeker DM90 rijden als stopper Gn - Zl
pi_43696590
Paar 500-diensten vanaf Gn gaan met IRM gereden worden.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43700407
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:56 schreef vw_caddy het volgende:
Paar 500-diensten vanaf Gn gaan met IRM gereden worden.
ik heb t over de 9100 serie
  zondag 19 november 2006 @ 22:28:44 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43700989
Wat een gave foto's bij Mda genomen! Ik zat de hele dag een beetje in de trein, mij ergerend aan het saaie regenachtige kloteweer vandaag. Helaas dus ook geen aansprekende foto's gemaakt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43707983
Hier in Groningen was het gewoon een hele dag droog
Alleen ben geen foto's gaan maken
  maandag 20 november 2006 @ 08:07:49 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43708318
quote:
Op maandag 20 november 2006 06:27 schreef Wadloper het volgende:
Hier in Groningen was het gewoon een hele dag droog
Alleen ben geen foto's gaan maken
Ik ben van Rtd naar Gvc gegaan via Randstadrail, en toen via Ut, Hrl, Mt, Rm, Nm, Zp, Apd terug naar Rtd, en het was overal bagger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 10:37:23 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43710703
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wil ik ook met m'n auto kunnen
Kijk maar hoe James Bond het doet
Was gisteravond nog op tv.

De werkzaamheden op Groningen Noord schieten ook op. Ze zijn bij mijn weten bijna klaat met het omzetten van een tijdelijk perron naar een definitief perron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 november 2006 @ 10:40:02 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43710771
Nieuws:

Op Rotterdam Centraal zijn twee treinen op elkaar gebotst. Het betreft een lege goederentrein en een lege reizigerstrein. Van en naar Rotterdam is geen treinverkeer mogelijk op dit moment.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43710848
Treinbotsing Rotterdam Centraal
Op Rotterdam Centraal zijn halverwege de ochtend twee treinen tegen elkaar gebotst. Niemand raakte gewond. Bij het ongeluk zijn een lege goederentrein en een lege passagierstrein betrokken.

uitgegeven: 10:11 20-11-2006 gewijzigd: 10:11 20-11-2006


Het treinverkeer van en naar Rotterdam Centraal ondervindt vooralsnog geen hinder van het ongeluk.
---------------------------------------

Aanrijding rotterdam
Van en naar Rotterdam moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er van en naar Rotterdam geen treinen.
---------------------------------------

Was ik even blij dat ik de laatste trein uit die richting had
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 10:50:52 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43711017
Is het weer eens zo ver
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43711276
Vertragingen op spoor door botsing
Er is geen treinverkeer mogelijk van en naar het Centraal Station in Rotterdam. Dat komt door een botsing tussen twee treinen net voor het station ter hoogte van de Statentunnel.

uitgegeven: 10:11 20-11-2006 gewijzigd: 10:11 20-11-2006


Niemand raakte gewond bij de aanrijding. Volgens de spoorwegpolitie gaat het om een lege goederentrein en een lege passagierstrein en is er wel flink wat materiële schade. Er zouden containers van de wagons af zijn gevallen.

Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.

bron: http://www.rijnmond.nl
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  maandag 20 november 2006 @ 11:40:26 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43712244
In een van de containers zou wat troep zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43712387
Natriumboorhydride om precies te zijn
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43712965
Lekker zooitje

I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43715254
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:06 schreef biertapper het volgende:

Lekker zooitje

[afbeelding]
Check die sprinter daar achter ....

Wees echt blij dat daar geen mensen in zaten!
pi_43718783
Sowiezo chaos vandaag. Elke trein op Zwolle had vertraging vanochtend. En tussen Nijverdal en Raalte was er een trein kapot gegaan.
pi_43718832
die sprinter staat er ook niet zo happie bij nee :p
pi_43721455
Zeg welke Lok stond voor de goederentrein? Was het R4C, ERS of ACTS ?
pi_43721505
Rolandrail meldt dat het om de Veendam shuttle van ACTS gaat met waarschijnlijk de 581* als trekkracht
pi_43722782
de 5811 . Kijk hier voor meer foto's.

EDIT: Link werkt soms wel en soms niet (teveel bezoekers )
Groeten Maik
pi_43722812
Die site is dood volgens mij...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 18:46:42 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43723825
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43724165
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
de vla is geflipt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 19:02:52 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43724362
Bijna wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43725023
Behalve dat was het spoor weer eens glad . Was weer goed geregeld bij de NS eerst zeggen dat iedereen vanuit Arnhem via de 3600 naar S'hertogenbosch moet die op +20 reed.
En na +15 werd er gezegd, oohj rijd wel een trein via Ede-W. Nogal erg wispelturig , maar ja beter dat ze het zeggen dan dat ze het niet doen. maar wat me dan verbaast is dat de ICE, doodleuk eff aan komt rijden, en er gewoon 2 goederen-treinen wel mogen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 19:24:02 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43725102
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43726238
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
pi_43727332
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
of waar mogelijk en waar de marges krap zijn iig zorgen voor een fatsoenlijk inhaalspoor @ voor bijde rijrichtingen,
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 november 2006 @ 20:34:13 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43727627
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Als ik op tijd bij een sollicitatiegesprek moet zijn mag Al-Qaeda elke goederentrein opblazen die me daarvoor in de weg staat hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 20:42:26 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43727973
Dan heb je zeker binnenkort al een sollicitatiegesprek. Tenminste als ik af moet gaan op een bericht op de FP van enkele weken geleden over een mogelijke aanslag in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 november 2006 @ 20:45:01 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43728096
Welnee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43732683
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Opzich is lengte niet zo'n ramp, af en toe wel . Maar voor de rest tuft het wel door, maar probleem is, het opgang krijgen van zo'n trein . Er gaan meestal wel enkele kilometers en minuten voorbij voordat het zaakje weer fatsoenlijk tuft .

Maar het ging mij er om, dat het me steeds vaker verbaast dat Pro-rail goederen voor passagierstrein gaat, en de goederentrein word onderweg weer ingehaald door de passagierstrein...
Dan kan je beter zeggen, goederen laten wachten, passagierstrein voor en dan goederen. Dan heb je toch veel betere doorstroming, goederen komt toch niet op de minuut nauwkeurig

Nou ja straks zit iedereen hopelijk op de betuwelijn .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 23:08:11 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43732853
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43732889
Nou zeg je wel 2 dingen die dus tegenstrijdig zijn he Eerst dat de opgang zo traag is, en vervolgens dat het wel beter is om de goederen te laten wachten

En ik denk niet dat er nu zo denderend veel over de betuwelijn zal gaan, alleen het verkeer tussen de havens en Emmerich (en dat zijn er zo'n 60 per dag), de rest blijft op de plek waar het zit...
pi_43732920
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Sterker nog, er gaan maar zo'n 60 goederentreinen daar langs, alle goederen die naar Essen, Venlo en Bad Bentheim moeten blijven gewoon op de plek rijden waar ze nu al rijden
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:33:24 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43738294
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43739273
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 07:33 schreef Duvel het volgende:
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Daar zat ik een half jaar geleden ook
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:06:35 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43739359
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Daar zat ik een half jaar geleden ook
Het werkt, maar niet heel snel... En de accu van m'n laptop was gelijk leeg, maar dat kan ook komen door vijf dagen stand-by staan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43740952
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43741434
Treinbotsing bij station Arnhem

Uitgegeven: 21 november 2006 10:22
Laatst gewijzigd: 21 november 2006 10:50

AMSTERDAM - Nabij station Arnhem zijn dinsdagochtend even na 10.00 een goederentrein en een passagierstrein op elkaar gebotst. In de passagierstrein zaten mensen. Volgens de politie zijn minstens vijf mensen gewond geraakt.

Volgens RTV Gelderland gaat het om de stoptrein Zutphen-Nijmegen. Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. Hulpdiensten zijn ter plaatse.

Van en naar Arnhem is sinds 10.15 geen treinverkeer mogelijk. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een uur. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.
---------------------------------------------------------------------------------------

Goed bezig bij ns/prorail
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:53:00 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43741442
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:53:28 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43741447
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:52 schreef biertapper het volgende:

Goed bezig bij ns/prorail
Ik zag een fototje: weer een gekreukelde Plan V erbij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43741517
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 10:58:20 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741560
Gaat lekker deze week zo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43741674
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43741693
Zow dat is een flinke klap geweest denk ik
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:05:55 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741757
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.
Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:07:15 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741790
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:02 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
Zit een beste knik in die bak. Dat moet een flinke klap zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43741925


vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43741968
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]

vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:15:18 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741996
Zo aan die foto te zien is er weer een Klaas van ACTS bij betrokken. Om welke gaat het deze keer?

Edit: Het gaat om de MRCE 513-9, een gehuurde klaas van ACTS. De goederentrein werd door de ERS gereden. De treinstellen van de personentrein zijn de 825+531. Een Plan V + Plan T. De V heeft de meeste schade opgelopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43742067
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zo aan die foto te zien is er weer een Klaas van ACTS bij betrokken. Om welke gaat het deze keer?
quote:
Forum op RolandRail meld dat het om de 42377 gaat van ERS met als trekkracht de MRCE 513-9. Juist ja, de gehuurde Klaas van ACTS. OVL meld dat de 7632 (825+531) er bij betrokken is.
Bovenstaande quote komt van somda forum
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:20:42 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43742151
ik heb het inmiddels in mn post gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:24:13 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43742264
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.
ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43742544
Je kunt nu haast alleen nog via Utrecht - Den Bosch naar het zuiden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:52:21 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43743088
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)
Het klopt wel ja. Treinen die dezelfde richting op gaan, mogen tegelijkertijd hetzelde station verlaten. Echter krijgt een van die treinen bij het verlaten van het station een rood sein, dat na enige tijd op oranje of groen springt. Door de lage snelheid grijpt de ATB niet in als het rode sein genegeerd wordt met aanrijdingen tot gevolg.

Zoiets dus:

Bron: Nico Spilt

ik was eigenlijk op zoek naar een plaatje van het ongeluk bij Dordrecht in 1999. Helaas kan ik het niet vinden. Het is namelijk een zeer goed voorbeeld van wat er mis kan gaan als een dwergsein genegeerd wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43743373
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]

vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
Zo, die mag van geluk spreken dat ie nog leeft.



[ Bericht 2% gewijzigd door vw_caddy op 21-11-2006 12:09:27 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43743377
Gaat lekkkkkkkkkkkkkker!!

weer een Plan V naar de schroothoop?
pi_43743971

hoezo kreukelzone?
(foto's: sjoe538 )
bye
pi_43744004
inmiddels al 24 gewonden
8 naar et ziekenhuis
----&gt; Schumacher, je was een groot sportman! &lt;----
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 12:27:35 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43744072
Het is niet Plan V 825, maar 826 die er bij betrokken was.

Die klaas heeft niet meer dan enkele krassen en misschien een deukje. Gelukkig dat de mcn van de passagierstrein op tijd is weggevlucht.

Edit:
quote:
Met de Class 66, ACTS/ERS (Melnik) MRCE 513-9 valt het allemaal mee, de loc heeft de Plan V 826 aan het spit geregen. De neus is totaal platgedrukt, alles is naar binnentoe platgedrukt. De treinen zijn niet 'recht' op elkaar gereden. Het voorste draaistel staat overdwars op het spoor. De middenbalg, of hoe je zoiets noemt is totaal weg en heeft zich in de tweede bak gedrukt.De twee draaistellen zijn hierbij tegen elkaar aangelopen, dus er zal iets door de klap onder weggescheurt zijn.De andere kant van de trein en de neus van Plan T 531 hebben schade opgelopen.
Bovenstaande stukje komt van Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:51:40 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43744718
Hm slordig zo, die Plan V kun je afschrijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43745619
gaat lekker met de spoorwegen vandaag de dag...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 13:29:37 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43745812
Denk idd niet dat ze het V'tje op gaan lappen. Zal te duur worden en het V'tje zal de veel beschadigd zijn. Het is al het 2e stel dat compleet de vernieling in gaat na een botsing met een Klaas, na de botsing met de 3405.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')