abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43679339
Ik heb overigens begrepen dat deze kaarten straks ook ruim worden verspreid op de stations.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 19 november 2006 @ 11:36:57 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43679696
Zoals in Den Helder, echt ideaal die dingen
pi_43682556
Rond half 6 gaat de wekker. De weersvooruitzichten zijn redelijk gunstig, met af en toe een buitje.Nog een kruidvat kaartje was er over, zodoende besloten dat vandaag D-Day zou moeten worden.

Met als doel de omgeleide Benelux, Thalys en vele cargotreinen. Tevens zou ’s avonds een ACTS lok een stam Herik rijtuigen trekken. Een personeelsfeestje van Schiphol medewerkers.

De sporen zijn nogal glad in het noorden des lands, waardoor het remmen veel problemen geeft. We lopen wat vertraging op maar toch bereik ik Utrecht Centraal pünktlich.Aldaar gewacht op de Beneluxtrein. Het werd lok 1181.



Op Utrecht zijn de sporen 9 10 en 11 buiten gebruik vanwege spoorvernieuwing. Dat bleek in de avond nog een leuk foto-item.

Ik pak de Sprinter naar Vleuten om een aantal goederentreinen op te wachten en tevens nog een oranje verrassing te platen. De goederentreinen kwamen niet, de 4241 wel.



Ik vervolg de Sprinterreis naar Woerden, Gouda en Nieuwerkerk a/d IJssel. Ik begin de voettocht naar de eerste overweg richting het oosten. Daar blijkt ProRail al wat groene hekjes geplaatst te hebben, wat het fotograferen vermoeilijkt. Daarom loop ik door naar de bekende overweg ter hoogte van Moordrecht. Dat blijkt goud waard.








Tevens kregen we bezoek van een byzondere trein. Twee 6400en trokken een 25.5 NMBS lok, de 2551.



Eenmaal terug op het station Nieuwerkerk a/d IJssel neem ik de trein naar Rotterdam en haal daar het spoorboekje. Ziet er strak uit. Mooie cover.

Ik vervolg mijn weg naar Den Haag Holland Spoor waar ik de Herik-expres opwacht. Helaas is ie wat te laat, en rijdt daardoor meteen door. Dan maar in Utrecht dacht ik, dus ik pak snel de stopper terug naar Centraal en ren naar de IC naar Utrecht.

In Utrecht loop ik tgvfan tegen het lijf en met nog een aantal anderen schieten we maar wat overige byzondere treinen. De Beneluxtrein, Railpro zelflossertjes en een Unimatje. Helaas geen Thalys.





Helaas blijkt er brand ontstaan te zijn in een van de rijtuigen van Herik, dus die trein kwam niet meer. Gelukkig niet in de ACTS-lok…

Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.

Meer foto’s vanavond op www.spoorvinder.tk

[ Bericht 3% gewijzigd door Zug-Chef op 19-11-2006 17:21:37 ]
pi_43682936



Merk en type: Renualt Premium 420
Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 18 november 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
pi_43683012
Leuke picca's Alexxxx hoelaat heb je die geplaat ?
pi_43683284
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.
Heel bekend. Die oplossing ook al eens geprobeerd, toen ook bij Putten aan de kant.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43683335
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke picca's Alexxxx hoelaat heb je die geplaat ?
10:15 ongeveer. Ik heb er ook nog wat foto's van railkraantjes gemaakt, om 15:nogwat.
  zondag 19 november 2006 @ 14:35:32 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43684260
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Renualt Premium 420
Eigenaar: VolkerRail
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 18 november 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?
pi_43684734
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:35 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, hoe komt zulk materieel op/van het spoor?
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
  zondag 19 november 2006 @ 14:58:52 #210
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43685058
Hebben die dingen ook ATB aan boord?
pi_43686625
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
wat is een renualt ? :-P
  zondag 19 november 2006 @ 15:47:46 #212
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43686651
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Dat wil ik ook met m'n auto kunnen
pi_43686765
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat is een renualt ? :-P
Dat is een tikfout
pi_43686799
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wil ik ook met m'n auto kunnen
Er bestaat een railvaardige uitvoering van de originel WO2 Jeep

  zondag 19 november 2006 @ 16:19:37 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43687822
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
op een overweg (oid) de bocht om, spoorwieltjes naar beneden, de treinverlichtingknop en ATB knop even indrukken, en gaan met die banaan
Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43687946
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
die heb je zo hhier en daar ook In Leeuwarden reden ze bijvoorbeeld het spoor op bij de containerterminal, waar het spoor ook in de weg verzonken is.
  zondag 19 november 2006 @ 16:36:10 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43688325
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het schijnt dat er in Utrecht een soort "in de weg doodlopend spoor" komt om zulke wagens te railen. Spoor 77, een aftaksel van spoor 19 geloof ik.
Komt? Nee, dat ligt er al.
pi_43688700
Voor als er geïnteresseerden zijn: Gottwald railkranen
pi_43688808
16:36 uur Dordrecht<->Geldermalsen Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.

PLANNINGSFOUT
pi_43689094
quote:
Op zondag 19 november 2006 16:52 schreef Willy84 het volgende:
16:36 uur Dordrecht<->Geldermalsen Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.

PLANNINGSFOUT
whehehe, welke stageloper heeft op een verkeerd knopje gedrukt?
  zondag 19 november 2006 @ 17:09:17 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43689297
quote:
Toelichting voorval: Een planningsfout LeerdamVanaf 16.20 uur wordt station Leerdam versperd door twee goederentreinen. Ze zijn beiden te lang voor de beschikbare spoorlengte aldaar. Een van de treinen moet teruggehaald worden naar Beesd. Dat zal waarschijnlijk een uur vergen.
Hoor ik van een StationsInformant hier

Hersenloze debielen daar af en toe, prorail
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43689473
Dat bedoel ik dus.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 19 november 2006 @ 17:29:41 #223
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43689950
Prorail
pi_43690186
Teringlijers hebben gister ook al niet normaal veel debiele groene hekjes bij een mooie spotplek geplaatst, waardoor ik 3 km verder moest omlopen om bij een fatsoenlijkere plek te kunnen staan
pi_43690776
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Teringlijers hebben gister ook al niet normaal veel debiele groene hekjes bij een mooie spotplek geplaatst, waardoor ik 3 km verder moest omlopen om bij een fatsoenlijkere plek te kunnen staan
Kameel huren! kan je prima rondom je spotten
pi_43691341
Ga je mee ?
pi_43691446
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ga je mee ?
als jij huurt wil ik wel mee hoor :>
  zondag 19 november 2006 @ 18:50:05 #228
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43692345
In Groningen hebben ze dat parkeerterrein ook gesloten
Nu kan ik geen foto's meer van de zijkanten maken
(Vanaf andere plekken heb je niet zo goed zicht op de zijkant)
pi_43693815
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:50 schreef Wadloper het volgende:
In Groningen hebben ze dat parkeerterrein ook gesloten
Nu kan ik geen foto's meer van de zijkanten maken
(Vanaf andere plekken heb je niet zo goed zicht op de zijkant)
Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het station
pi_43694254
Wie kan er wat meer vertellen over de avmz rijtuigen, dat zijn dus de blauwe rijtuigen die ik wel vaker op de Dijkgracht heb zien staan. De laatste keer stonden er 5 stuks tegen 10 stuks daarvoor.
pi_43694364
NS heeft bij collega-vervoerder DB ruim 100 rijtuigen gehuurd. (hov-rn)
De aanschaf van een derde vervolgserie VIRM is zeker. Omdat de grote revisie en ombouw tot IC-materieel van DD-AR technisch nogal wat voeten in de aarde heeft en sowieso pas in 2011 en 2012 van start kan gaan, lijkt de aanschaf van extra VIRM goedkoper. Met DD-AR kan vervolgens de toe- en afname van reizigersgroei worden gereguleerd. Bombardier heeft ken-nelijk de mallen van VIRM nog niet vernietigd, want al begin 2008 kan het extra materieel instromen. De bestelling omvat 50 vierwagenstammen. (hov-rn)

Als ik het goed begrijp krijgen we er 300 bakken bij de komende jaren. Plus de nieuwe sprinters.
Zijn er misschien meer bronnen die bovenstaand nieuws bevestigen. Want bijvoorbeeld over de termin van indienststelling van de DB rijtuigen kan ik niks vinden
  zondag 19 november 2006 @ 20:01:36 #232
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43694607
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was eens langs de baan gaan staan in plaats van op het station
Ga ik ook binnenkort eens doen
Maar station vind ik ook wel leuk om te fotograferen
Kan je ook het interieur enzo fotograferen
pi_43694633
Ik hoop dat ze in de originele kleuren blijven, maar dat zal wel weer niet
pi_43695072
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:52 schreef Willy84 het volgende:
NS heeft bij collega-vervoerder DB ruim 100 rijtuigen gehuurd. (hov-rn)
De aanschaf van een derde vervolgserie VIRM is zeker. Omdat de grote revisie en ombouw tot IC-materieel van DD-AR technisch nogal wat voeten in de aarde heeft en sowieso pas in 2011 en 2012 van start kan gaan, lijkt de aanschaf van extra VIRM goedkoper. Met DD-AR kan vervolgens de toe- en afname van reizigersgroei worden gereguleerd. Bombardier heeft ken-nelijk de mallen van VIRM nog niet vernietigd, want al begin 2008 kan het extra materieel instromen. De bestelling omvat 50 vierwagenstammen. (hov-rn)

Als ik het goed begrijp krijgen we er 300 bakken bij de komende jaren. Plus de nieuwe sprinters.
Zijn er misschien meer bronnen die bovenstaand nieuws bevestigen. Want bijvoorbeeld over de termin van indienststelling van de DB rijtuigen kan ik niks vinden
nice! kan dr veel Plan V / T naar de schroot
pi_43695169
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nice! kan dr veel Plan V / T naar de schroot
Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, wedden
pi_43695360
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik denk het niet, die nieuwe sprinters gaan toch in de Randstad rijden, en wij krijgen hier in t oosten en noorden de ouwe zut, wedden
als ze de ICM 3/4 maar op leeuwarden/groningen laten hobbelen,

extra stopdiensten ofzo dr BIJ met T / V is wel reeel natuurlijk
pi_43696131
Ach er gaat iig nu zeker DM90 rijden als stopper Gn - Zl
pi_43696590
Paar 500-diensten vanaf Gn gaan met IRM gereden worden.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43700407
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:56 schreef vw_caddy het volgende:
Paar 500-diensten vanaf Gn gaan met IRM gereden worden.
ik heb t over de 9100 serie
  zondag 19 november 2006 @ 22:28:44 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43700989
Wat een gave foto's bij Mda genomen! Ik zat de hele dag een beetje in de trein, mij ergerend aan het saaie regenachtige kloteweer vandaag. Helaas dus ook geen aansprekende foto's gemaakt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43707983
Hier in Groningen was het gewoon een hele dag droog
Alleen ben geen foto's gaan maken
  maandag 20 november 2006 @ 08:07:49 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43708318
quote:
Op maandag 20 november 2006 06:27 schreef Wadloper het volgende:
Hier in Groningen was het gewoon een hele dag droog
Alleen ben geen foto's gaan maken
Ik ben van Rtd naar Gvc gegaan via Randstadrail, en toen via Ut, Hrl, Mt, Rm, Nm, Zp, Apd terug naar Rtd, en het was overal bagger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 10:37:23 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43710703
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wil ik ook met m'n auto kunnen
Kijk maar hoe James Bond het doet
Was gisteravond nog op tv.

De werkzaamheden op Groningen Noord schieten ook op. Ze zijn bij mijn weten bijna klaat met het omzetten van een tijdelijk perron naar een definitief perron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 november 2006 @ 10:40:02 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43710771
Nieuws:

Op Rotterdam Centraal zijn twee treinen op elkaar gebotst. Het betreft een lege goederentrein en een lege reizigerstrein. Van en naar Rotterdam is geen treinverkeer mogelijk op dit moment.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43710848
Treinbotsing Rotterdam Centraal
Op Rotterdam Centraal zijn halverwege de ochtend twee treinen tegen elkaar gebotst. Niemand raakte gewond. Bij het ongeluk zijn een lege goederentrein en een lege passagierstrein betrokken.

uitgegeven: 10:11 20-11-2006 gewijzigd: 10:11 20-11-2006


Het treinverkeer van en naar Rotterdam Centraal ondervindt vooralsnog geen hinder van het ongeluk.
---------------------------------------

Aanrijding rotterdam
Van en naar Rotterdam moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er van en naar Rotterdam geen treinen.
---------------------------------------

Was ik even blij dat ik de laatste trein uit die richting had
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 10:50:52 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43711017
Is het weer eens zo ver
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43711276
Vertragingen op spoor door botsing
Er is geen treinverkeer mogelijk van en naar het Centraal Station in Rotterdam. Dat komt door een botsing tussen twee treinen net voor het station ter hoogte van de Statentunnel.

uitgegeven: 10:11 20-11-2006 gewijzigd: 10:11 20-11-2006


Niemand raakte gewond bij de aanrijding. Volgens de spoorwegpolitie gaat het om een lege goederentrein en een lege passagierstrein en is er wel flink wat materiële schade. Er zouden containers van de wagons af zijn gevallen.

Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.

bron: http://www.rijnmond.nl
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  maandag 20 november 2006 @ 11:40:26 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43712244
In een van de containers zou wat troep zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43712387
Natriumboorhydride om precies te zijn
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43712965
Lekker zooitje

I was built to be the best, the number one and nothing less!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')