Rond half 6 gaat de wekker. De weersvooruitzichten zijn redelijk gunstig, met af en toe een buitje.Nog een kruidvat kaartje was er over, zodoende besloten dat vandaag D-Day zou moeten worden.
Met als doel de omgeleide Benelux, Thalys en vele cargotreinen. Tevens zou ’s avonds een ACTS lok een stam Herik rijtuigen trekken. Een personeelsfeestje van Schiphol medewerkers.
De sporen zijn nogal glad in het noorden des lands, waardoor het remmen veel problemen geeft. We lopen wat vertraging op maar toch bereik ik Utrecht Centraal pünktlich.Aldaar gewacht op de Beneluxtrein. Het werd lok 1181.
![]()
Op Utrecht zijn de sporen 9 10 en 11 buiten gebruik vanwege spoorvernieuwing. Dat bleek in de avond nog een leuk foto-item.
Ik pak de Sprinter naar Vleuten om een aantal goederentreinen op te wachten en tevens nog een oranje verrassing te platen. De goederentreinen kwamen niet, de 4241 wel.
![]()
Ik vervolg de Sprinterreis naar Woerden, Gouda en Nieuwerkerk a/d IJssel. Ik begin de voettocht naar de eerste overweg richting het oosten. Daar blijkt ProRail al wat groene hekjes geplaatst te hebben, wat het fotograferen vermoeilijkt. Daarom loop ik door naar de bekende overweg ter hoogte van Moordrecht. Dat blijkt goud waard.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tevens kregen we bezoek van een byzondere trein. Twee 6400en trokken een 25.5 NMBS lok, de 2551.
![]()
Eenmaal terug op het station Nieuwerkerk a/d IJssel neem ik de trein naar Rotterdam en haal daar het spoorboekje. Ziet er strak uit. Mooie cover.
Ik vervolg mijn weg naar Den Haag Holland Spoor waar ik de Herik-expres opwacht. Helaas is ie wat te laat, en rijdt daardoor meteen door. Dan maar in Utrecht dacht ik, dus ik pak snel de stopper terug naar Centraal en ren naar de IC naar Utrecht.
In Utrecht loop ik tgvfan tegen het lijf en met nog een aantal anderen schieten we maar wat overige byzondere treinen. De Beneluxtrein, Railpro zelflossertjes en een Unimatje. Helaas geen Thalys.
![]()
![]()
![]()
Helaas blijkt er brand ontstaan te zijn in een van de rijtuigen van Herik, dus die trein kwam niet meer. Gelukkig niet in de ACTS-lok…
Zo rond 21 uur loop ik maar eens rustig naar de IC richting Leeuwarden, maar deze blijkt +15 te hebben. Ik heb geen zin om daarop in de kou te wachten en pak de stopper naar Zwolle. Helaas gingen we bij de bekende uitwijkplek te Putten aan de kant, en de IC mocht er langs. Meteen drie kwartier aan je broek, zodat ik vertrok om 21.32 uit Utrecht vertrok, maar pas om 23.57 in Leeuwarden aankwam.
Meer foto’s vanavond op
www.spoorvinder.tk[ Bericht 3% gewijzigd door Zug-Chef op 19-11-2006 17:21:37 ]