abonnement Unibet Coolblue
pi_43715254
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:06 schreef biertapper het volgende:

Lekker zooitje

[afbeelding]
Check die sprinter daar achter ....

Wees echt blij dat daar geen mensen in zaten!
pi_43718783
Sowiezo chaos vandaag. Elke trein op Zwolle had vertraging vanochtend. En tussen Nijverdal en Raalte was er een trein kapot gegaan.
pi_43718832
die sprinter staat er ook niet zo happie bij nee :p
pi_43721455
Zeg welke Lok stond voor de goederentrein? Was het R4C, ERS of ACTS ?
pi_43721505
Rolandrail meldt dat het om de Veendam shuttle van ACTS gaat met waarschijnlijk de 581* als trekkracht
pi_43722782
de 5811 . Kijk hier voor meer foto's.

EDIT: Link werkt soms wel en soms niet (teveel bezoekers )
Groeten Maik
pi_43722812
Die site is dood volgens mij...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 18:46:42 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43723825
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43724165
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
De Vlavlip ziet er niet best uit. Gelukkig waren er geen passagiers aan boord.
de vla is geflipt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 19:02:52 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43724362
Bijna wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43725023
Behalve dat was het spoor weer eens glad . Was weer goed geregeld bij de NS eerst zeggen dat iedereen vanuit Arnhem via de 3600 naar S'hertogenbosch moet die op +20 reed.
En na +15 werd er gezegd, oohj rijd wel een trein via Ede-W. Nogal erg wispelturig , maar ja beter dat ze het zeggen dan dat ze het niet doen. maar wat me dan verbaast is dat de ICE, doodleuk eff aan komt rijden, en er gewoon 2 goederen-treinen wel mogen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 19:24:02 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43725102
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43726238
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
pi_43727332
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
of waar mogelijk en waar de marges krap zijn iig zorgen voor een fatsoenlijk inhaalspoor @ voor bijde rijrichtingen,
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 november 2006 @ 20:34:13 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43727627
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Als ik op tijd bij een sollicitatiegesprek moet zijn mag Al-Qaeda elke goederentrein opblazen die me daarvoor in de weg staat hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 20:42:26 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43727973
Dan heb je zeker binnenkort al een sollicitatiegesprek. Tenminste als ik af moet gaan op een bericht op de FP van enkele weken geleden over een mogelijke aanslag in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 november 2006 @ 20:45:01 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43728096
Welnee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43732683
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
En daarom moeten goederentreinen gewoon altijd voorrang krijgen vind ik. Het is tevens economisch slecht als een goederentrein moet wachten op personentreinen. Goederentreinen zijn ook langer en daarom kan je die beter zo snel mogelijk doorsturen naar het volgende blok, dan laten wachten.
Opzich is lengte niet zo'n ramp, af en toe wel . Maar voor de rest tuft het wel door, maar probleem is, het opgang krijgen van zo'n trein . Er gaan meestal wel enkele kilometers en minuten voorbij voordat het zaakje weer fatsoenlijk tuft .

Maar het ging mij er om, dat het me steeds vaker verbaast dat Pro-rail goederen voor passagierstrein gaat, en de goederentrein word onderweg weer ingehaald door de passagierstrein...
Dan kan je beter zeggen, goederen laten wachten, passagierstrein voor en dan goederen. Dan heb je toch veel betere doorstroming, goederen komt toch niet op de minuut nauwkeurig

Nou ja straks zit iedereen hopelijk op de betuwelijn .
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 november 2006 @ 23:08:11 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43732853
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43732889
Nou zeg je wel 2 dingen die dus tegenstrijdig zijn he Eerst dat de opgang zo traag is, en vervolgens dat het wel beter is om de goederen te laten wachten

En ik denk niet dat er nu zo denderend veel over de betuwelijn zal gaan, alleen het verkeer tussen de havens en Emmerich (en dat zijn er zo'n 60 per dag), de rest blijft op de plek waar het zit...
pi_43732920
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
zeker niet alle goederentreinen gaan via de betuwelijn. Denk maar eens aan de Lw en Veendam shutlle en de VAMtreinen.
Sterker nog, er gaan maar zo'n 60 goederentreinen daar langs, alle goederen die naar Essen, Venlo en Bad Bentheim moeten blijven gewoon op de plek rijden waar ze nu al rijden
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:33:24 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43738294
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43739273
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 07:33 schreef Duvel het volgende:
Ff een testje met de KPN hotspot op Utrecht Centraal... De groeten vanaf spoor 15...
Daar zat ik een half jaar geleden ook
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:06:35 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43739359
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Daar zat ik een half jaar geleden ook
Het werkt, maar niet heel snel... En de accu van m'n laptop was gelijk leeg, maar dat kan ook komen door vijf dagen stand-by staan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43740952
quote:
Op maandag 20 november 2006 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Met die goederentreinen heeft de NS niets te maken. Dat beslissen de vervoerders in overleg met prorail. De NS staat hier volledig buiten. Daardoor moeten treinen netjes op hun beurt wachten om bepaalde stations te mogen binnenrijden.
Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43741434
Treinbotsing bij station Arnhem

Uitgegeven: 21 november 2006 10:22
Laatst gewijzigd: 21 november 2006 10:50

AMSTERDAM - Nabij station Arnhem zijn dinsdagochtend even na 10.00 een goederentrein en een passagierstrein op elkaar gebotst. In de passagierstrein zaten mensen. Volgens de politie zijn minstens vijf mensen gewond geraakt.

Volgens RTV Gelderland gaat het om de stoptrein Zutphen-Nijmegen. Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. Hulpdiensten zijn ter plaatse.

Van en naar Arnhem is sinds 10.15 geen treinverkeer mogelijk. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een uur. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.
---------------------------------------------------------------------------------------

Goed bezig bij ns/prorail
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:53:00 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43741442
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Als je een goederentrein naar een passeerspoor verplaatst om zo een IC te laten passeren, dan heeft de volgende trein ook weer last van die goederentrein. Zoals iemand hier al eerder zei duurt het een ontzettende lange tijd voordat een goederentrein van af 0 weer op zijn topsnelheid zit. In die tussentijd zit de volgende trein weer achter hem. Dan maar even dat die ene IC vertraging oploopt, maar dat de rest daarna weer gewoon door kan rijden.
En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:53:28 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43741447
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:52 schreef biertapper het volgende:

Goed bezig bij ns/prorail
Ik zag een fototje: weer een gekreukelde Plan V erbij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43741517
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 10:58:20 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741560
Gaat lekker deze week zo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43741674
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43741693
Zow dat is een flinke klap geweest denk ik
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:05:55 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741757
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

En bedenk dat die goederentrein eerst moet remmen voor ie het wissel naar het passerspoor kan pakken. Dan rijdt ie met de huidige beveiliging eerst zo'n anderhalve kilometer 40 km/h voordat ie dat spoor op rijdt, moet dan remmen. Al met al kun je 'm beter met 90 km/h laten doorsukkelen omdat het passeerspoor meer tijd kost. De oplossing is gewoon alles viersporig, dan kan er gewoon al rijden gepasseerd worden.
Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:07:15 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741790
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:02 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]
Zit een beste knik in die bak. Dat moet een flinke klap zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43741925


vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_43741968
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]

vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:15:18 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43741996
Zo aan die foto te zien is er weer een Klaas van ACTS bij betrokken. Om welke gaat het deze keer?

Edit: Het gaat om de MRCE 513-9, een gehuurde klaas van ACTS. De goederentrein werd door de ERS gereden. De treinstellen van de personentrein zijn de 825+531. Een Plan V + Plan T. De V heeft de meeste schade opgelopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43742067
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zo aan die foto te zien is er weer een Klaas van ACTS bij betrokken. Om welke gaat het deze keer?
quote:
Forum op RolandRail meld dat het om de 42377 gaat van ERS met als trekkracht de MRCE 513-9. Juist ja, de gehuurde Klaas van ACTS. OVL meld dat de 7632 (825+531) er bij betrokken is.
Bovenstaande quote komt van somda forum
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:20:42 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43742151
ik heb het inmiddels in mn post gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:24:13 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43742264
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Viersporigheid lost ook weer niet alles op. Een van de problemen zit m er ook in het bestaan van de automatische rijweginstelling. Deze stuurt een trein uit dezelfde treinserie ieder uur weer over hetzelfde stukje spoor. Bij een vertraging kan een intercity daardoor bijvoorbeeld achter een stoptrein terecht komen. Beter zou zijn om het systeem meer dynamisch te maken. Wat is de beste manier om de treinen over het spoor te leiden gegeven de beperkingen die er zijn, zoals verschillende snelheden, lengtes, vertragingen, etc. Daarbij moet het wel zo zijn dat een trein uit dezelfde serie wel zoveel mogelijk op hetzelfde perron stopt, tenzij het stoppen op het andere perron, waarbij de passagiers niet te ver hoeven te lopen, beter is voor de treinenloop.
ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43742544
Je kunt nu haast alleen nog via Utrecht - Den Bosch naar het zuiden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 11:52:21 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43743088
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

ARI is sowieso de bron van vele kwaden, onder andere luie treindienstleiders die niet meer weten wat ze moeten doen als het een keer misgaat. Maar ook de oorzaak van deelrijwegen en daarmee mede schuldig aan een aantal aanrijdingen. (Ja, dat is een boude veronderstelling...)
Het klopt wel ja. Treinen die dezelfde richting op gaan, mogen tegelijkertijd hetzelde station verlaten. Echter krijgt een van die treinen bij het verlaten van het station een rood sein, dat na enige tijd op oranje of groen springt. Door de lage snelheid grijpt de ATB niet in als het rode sein genegeerd wordt met aanrijdingen tot gevolg.

Zoiets dus:

Bron: Nico Spilt

ik was eigenlijk op zoek naar een plaatje van het ongeluk bij Dordrecht in 1999. Helaas kan ik het niet vinden. Het is namelijk een zeer goed voorbeeld van wat er mis kan gaan als een dwergsein genegeerd wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43743373
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:12 schreef biertapper het volgende:
[afbeelding]

vind het niet zo gek dat de machinist een van de gewonden was
Zo, die mag van geluk spreken dat ie nog leeft.



[ Bericht 2% gewijzigd door vw_caddy op 21-11-2006 12:09:27 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43743377
Gaat lekkkkkkkkkkkkkker!!

weer een Plan V naar de schroothoop?
pi_43743971

hoezo kreukelzone?
(foto's: sjoe538 )
bye
pi_43744004
inmiddels al 24 gewonden
8 naar et ziekenhuis
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 12:27:35 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43744072
Het is niet Plan V 825, maar 826 die er bij betrokken was.

Die klaas heeft niet meer dan enkele krassen en misschien een deukje. Gelukkig dat de mcn van de passagierstrein op tijd is weggevlucht.

Edit:
quote:
Met de Class 66, ACTS/ERS (Melnik) MRCE 513-9 valt het allemaal mee, de loc heeft de Plan V 826 aan het spit geregen. De neus is totaal platgedrukt, alles is naar binnentoe platgedrukt. De treinen zijn niet 'recht' op elkaar gereden. Het voorste draaistel staat overdwars op het spoor. De middenbalg, of hoe je zoiets noemt is totaal weg en heeft zich in de tweede bak gedrukt.De twee draaistellen zijn hierbij tegen elkaar aangelopen, dus er zal iets door de klap onder weggescheurt zijn.De andere kant van de trein en de neus van Plan T 531 hebben schade opgelopen.
Bovenstaande stukje komt van Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:51:40 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43744718
Hm slordig zo, die Plan V kun je afschrijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43745619
gaat lekker met de spoorwegen vandaag de dag...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 november 2006 @ 13:29:37 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43745812
Denk idd niet dat ze het V'tje op gaan lappen. Zal te duur worden en het V'tje zal de veel beschadigd zijn. Het is al het 2e stel dat compleet de vernieling in gaat na een botsing met een Klaas, na de botsing met de 3405.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')