Dat past dan ook uitstekend in dat programma. Waarvoor hulde!quote:Op zondag 19 november 2006 11:16 schreef Haushofer het volgende:
Drogredenaties en verwardheid, dat is wat mijn eerste indruk was.
Mja, ik zie nu inderdaad pas dat mn woordkeuze wel toepasselijk is.quote:Op zondag 19 november 2006 11:44 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Dat past dan ook uitstekend in dat programma. Waarvoor hulde!
Haus, de grote puntjes op I zetter!quote:Op zondag 19 november 2006 11:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als de 2 waarnemers in inertiaalstelsels zitten wel. Zodra je gaat versnellen, wordt die symmetrie verbroken, en krijg je voor de versnelde waarnemer andere transformatieregels.
Je kunt dan, mocht Rudeonline dat willen, niet meer stellen dat "alles relatief is, dus het is hetzelfde alsof de andere waarnemer versnelt". Want die equivalentie van waarnemers geldt alleen voor inertiaalstelsels. Als Rudie zijn experiment in de trein had gedaan ( wat ie nog steeds niet heeft gedaan waarschijnlijk, de man heeft hart voor zn zaak) had ie dit zelf kunnen bedenken
Ik vond het bijzonder nuttig, nu weet ik tenminste hoe ik Rude moet visualiseren en inschatten .... die ietwat afwezige gelukzalige glimlach op zijn gezicht sprak boekdelenquote:
Ja, ik blijf toch een mierenneuker ejquote:Op zondag 19 november 2006 12:20 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Haus, de grote puntjes op I zetter!![]()
Ja, het klinkt wat cru, maar die was mij ook opgevallen. Ik blijf het appart vinden, want Rudeonline had wel kritiek op hoe HarrieChristus dacht, terwijl hij zich er zelf ook wel aan schuldig maakt: waanideeen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:23 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik vond het bijzonder nuttig, nu weet ik tenminste hoe ik Rude moet visualiseren en inschatten .... die ietwat afwezige gelukzalige glimlach op zijn gezicht sprak boekdelen
Erg fijn dat je zo lomp bent m'n reactie te negerenquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:20 schreef rudeonline het volgende:
26 stellingen van rudeonline..
Waarom reageerd er dan niemand op deze post.
Als ik stel dat de tijd tot stilstand komt bij het bereiken van c, dan staat hier toch echt dat de tijd tot stilstand komt. En dit is niet mijn persoonlijke mening, dit is wat wordt gesteld door de wetenschap.
En als er vissen boven de zee zouden zwemmen...quote:Verder zou het toch echt zo zijn dat als je sneller dan het licht zou reizen, dat je dan zowiezo je zelf in zou kunnen halen in de tijd. Als ik namelijk binnen 1sec op de maan zou kunnen komen, dan zou ik mezelf 2x kunnen waarnemen. Je bent dan t.o.v. jezelf een stukje terug in de tijd gegaan.
Nog 1 keer zeggen dat wetenschap geen geloof is..quote:[b]In de wetenschap kun je nooit iets met 100% zekerheid aanemen[b/] Wel kun je bekijken hoe waarschijnlijk het is dat een theorie juist is.
Ik heb je geen duidelijk antwoord zien geven..quote:Erg fijn dat je zo lomp bent m'n reactie te negeren
Dat is toch een duidelijke tegenstelliing of niet dan?quote:Op zondag 19 november 2006 20:00 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Nog 1 keer zeggen dat wetenschap geen geloof is..
Dat kan best jou mening zijn. Dat doet er niets aan af dat ik er op gereageerd heb en je dit dus erg lomp negeert met dergelijke opmerkingen.quote:Ik heb je geen duidelijk antwoord zien geven..
Ik jou ook nog niet. Staan nog een dozijn of wat posts voor jou om te beantwoorden. Zie ook de spelregels van Liesje.quote:Op zondag 19 november 2006 20:00 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Nog 1 keer zeggen dat wetenschap geen geloof is..
[..]
Ik heb je geen duidelijk antwoord zien geven..
Ik moet zeggen dat het wel storend is dat Rude wel antwoord geeft op triviale dingen, maar niet reageert op de essentiele vragen, zoals waar zijn bewijs blijft voor zijn stelling dat tijd en afstand equivalente grootheden zijn.quote:Op zondag 19 november 2006 21:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik jou ook nog niet. Staan nog een dozijn of wat posts voor jou om te beantwoorden. Zie ook de spelregels van Liesje.
Bijvoorbeeld. rudeonline zou echter ook verder kunnen gaan met waar hij was gebleven met antwoorden. nl. hier.quote:Op zondag 19 november 2006 21:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het wel storend is dat Rude wel antwoord geeft op triviale dingen, maar niet reageert op de essentiele vragen, zoals waar zijn bewijs blijft voor zijn stelling dat tijd en afstand equivalente grootheden zijn.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:34 schreef rudeonline het volgende:
1) Relativiteitstheorie stelt dat de lichtsnelheid de hoogst mogelijke snelheid is waarbij de tijd tot stilstand komt.
2) Wanneer men sneller dan het licht zou gaan ga je terug in de tijd.
Nee, de tijd gaat trager voor de reiziger [re-la-ti-vi-teit]
3) Zonder tijd is er geen ruimte.
Want? leg uit?
4) Afstanden zijn tijdsverschillen.
Nee, want als je 10 minuten loopt hoeft de afstand niet iedere keer gelijk te zijn.
5) De lichtsnelheid is altijd dezelfde. ( in vacuum)
Duh! die heb je niet zelf verzonnen
6) Een seconde duurt altijd 300.000 lichtkilometers
In 1 sec legt licht ~300.000 km af ja! Hoe lang duurt de trip Jan? "Nou Piet de trip duurt 30 km......"![]()
7) Wij gaan met 1sec/300.000km door de tijd.
Door de tijd? Je bedoelt tijdreizen?
8) De lichtsnelheid is de snelheid van tijd.
Snelheid wordt uitgedrukt in m/s...Tijd daarintegen word uitgedrukt in sec...dus nee de lichtsnelheid is niet de snelheid van tijd.
9) Licht laat een spoor achter in de richting van verleden tijd.
Je kan het verleden alleen waarnemen d.m.v. licht. Licht kan niet stilstaan omdat "al het andere" niet alle richtingen uit kan bewegen.....Rude?
10) T.o.v. jezelf is alles om jou heen slechts een plaats in een mogelijke toekomst.
Taalkundig leuk[ misschien], maar wiskundig is de plaats waar je zelf staat OOK een plaats in de mogelijke toekomst!
11) Jij bent zelf de grens van het universum.
Zonder je pillen Rude! ja, dan ben jij de grens van het Universum......
12) Als klokken trager lopen meet je per seconde ook een tragere snelheid.
Re-la-ti-vi-teit..................................................schrappen maar
13) De tweelingparadox stelt dat jij 10 jaar ouder wordt terwijl een ruimtereiziger slechts 1sec ouder wordt.
14) Als een reiziger slechts 1sec ouder is geworden, dan kan hij nooit meer dan 300.000km hebben afgelegd.
In een richting misschien, maar we leven in een 3d wereld......
15) De aarde beweegt met minimaal 30km/sec rond de zon, de zon zelf gaat ongeveer met 900.000km/u rond
de melkweg.
Hoezo?
16) Het centrum van de melkweg staat ook niet stil.
Kan.....
17) Wij zijn continue aan versnelling en vertraging onderheven.
Hoe bedoel je de aarde of wijzelf doordat we lopen ?
18) Wij verschillen dus niet t.o.v. een reiziger die van richting verandert.
Wat probeer je hier nou duidelijk te maken?
19) De snelheid van de zwaartekracht is gelijk aan de lichtsnelheid.
Hoezo leg uit?
20) Als wij in een vacuüm universum continue versnellen is de “lichtsnelheid” al binnen een paar jaar bereikt.
Defineer wij?
21) Bij absolute stilstand zou je massa oneindig moeten zijn. Een oneindig grote massa trekt massa alleen
maar aan zonder zelf te bewegen.
Zwarte gaten bewegen ook door de ruimte, die bevatten aardig wat massa zou ik zeggen.
22) Een oneindig grote massa ( < dan alle overige massa in het universum) zou het middelpunt van het
universum moeten zijn.
Want?
23) E = Mc2 betekend letterlijk dat alle massa met de snelheid van het licht reist en daarbij continue vertraagt
of versnelt.
24) Een seconde duurt altijd 300.000 lichtkilometers. Zelfde als 6
25) Een seconde duurt langer als men trager door de ruimte reist.
26) Een seconde duurt korter als men sneller door de ruimte reist.
Aldus, rudeonline.
Zo, op deze user kan een banquote:Op maandag 20 november 2006 17:31 schreef Et-Cetera het volgende:
Zo, dit topic kan dicht.
Mjah die discussie is ergens in het 2de topic ofzo al over gegaan op pogingen de stale plaat stuk te krijgenquote:Op dinsdag 21 november 2006 02:13 schreef Lestat het volgende:
Zelfs in dronken staat begrijp ik niks van Rude z'n stellingen. Verder ben ik het met Et-Cetera eens, wie met dwazen een discussie aangaat is zelf een dwaas.
Te bedenken dat we zó gigantisch veel topics hebben vol'gediscussieerd' (tussen quotes jah, want bij rude is het eenrichtingsverkeer) en dat rude er helemaal niets mee opgeschoten is....quote:Op dinsdag 21 november 2006 02:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mjah die discussie is ergens in het 2de topic ofzo al over gegaan op pogingen de stale plaat stuk te krijgenHeeft nooit echt veel leven in gezeten ben ik bang.
uhuhquote:Op dinsdag 21 november 2006 06:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Te bedenken dat we zó gigantisch veel topics hebben vol'gediscussieerd' (tussen quotes jah, want bij rude is het eenrichtingsverkeer) en dat rude er helemaal niets mee opgeschoten is....
Natuurlijk waren er de klassieke en memorabele momenten, zoals het pissen op de trein incident, het 1+1=1 moment etc.
Als ik zeg dat afstanden tijdsverschillen zijn, dan bedoel ik daarmee dat elke plaats een ander tijdstip voorsteld.quote:quote:4) Afstanden zijn tijdsverschillen.
Niet mee eens. Afstand is gedefineerd als een verschil in plaats. Plaats != tijd.
!= betekent niet gelijk aan. Oftewel, de begrippen plaats en tijdstip zijn niet gelijk aan elkaar. Een plaats kan dus niet in een tijdstip worden uitgedrukt en vice versa.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als ik zeg dat afstanden tijdsverschillen zijn, dan bedoel ik daarmee dat elke plaats een ander tijdstip voorsteld.
Wat bedoel jij nu met Plaats != tijd, want volgens mij zeggen we hier hetzelfde..
Nee dat zeggen jullie niet. != betekent 'is ongelijk aan'.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als ik zeg dat afstanden tijdsverschillen zijn, dan bedoel ik daarmee dat elke plaats een ander tijdstip voorsteld.
Wat bedoel jij nu met Plaats != tijd, want volgens mij zeggen we hier hetzelfde..
Waarom doorstepen als het een tautologie is? Het is hetzelfde, maar anders uitgedrukt. Dat wil dus zeggen dat het niet fout is.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de tijd is die het licht erover doet om 1 kilometer af te leggen. Nu is de seconde per definitie gelijk aan een of ander constant aantal lichtmeters, dus deze stelling kan doorgestreept worden als zijnde een tautologie.
Omdat ie dan tegen zaken aanloopt waar hij geen passend antwoord op kan geven. Dat standaard verhaaltje wat hij probeert te herhalen constant is nu niet meer toegestaan, dus moet ie selectief gaan reageren waar hij wel iets op kan verzinnen hequote:Op woensdag 22 november 2006 15:11 schreef Alicey het volgende:
Waarom handel je de kritiek niet op chronologische volgorde af, rude?
Omdat tijd relatief is.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:11 schreef Alicey het volgende:
Ik overzie nu pas de consequenties van rude zijn theorie.quote:
Dat hij in zijn eigen persoonlijke universum zit lijkt me ondertussen wel duidelijkquote:Op woensdag 22 november 2006 15:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik overzie nu pas de consequenties van rude zijn theorie.Omdat rude met snelheid c beweegt zit hij in een ander inertiaalstelsel.
Joh, jij zit vast in het paradigma van relativiteit! Als je die laat varen is absolute stilstand geen enkel probleem!quote:Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef Autobandje het volgende:
Overigens vind ik "stilstand" nogal relatief, stilstand in vergelijking met wat? Graag even aangeven als het kan
Een ander probleem is dat het display niet werkt. Het licht er achter staat stil..quote:Op woensdag 22 november 2006 17:20 schreef DionysuZ het volgende:
Ik hoop dat die stemcomputers niet op de theorie van rude werken, want dan gaan alle stemmen naar lijst 1, persoon 1
En elke keer die knallende koppijn van met 300.000km/s tegen de spiegel opknallen als ik in de spiegel wil kijken....quote:Op woensdag 22 november 2006 18:26 schreef ThaMadEd het volgende:
Rudeonline. Staat geluid eigenlijk ook stil en komen wij dat tegen tijdens onze gigasnelle reis van 300000 km/s?
Mijn reactie op stelling 1.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:11 schreef Alicey het volgende:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=129561quote:Wat Einstein deed was in feite net als een Columbus of een Marco Polo op ontdekkingsreis gaan in het onbekende; maar dan in gedachten, vanachter zijn schrijftafel. Zo vroeg hij zich al op 16-jarige leeftijd af wat hij van de wereld zou zien als hij op een lichtstraal mee zou reizen. Van een achterblijvende klok zou hij dan steeds dezelfde stand van de wijzers blijven zien. Nooit zou hij kunnen worden ingehaald door later vertrekkende lichtstralen. Met andere woorden: de tijd zélf zou tot stilstand komen.
Door dit soort gedachte-experimenten maakte Einstein vaak een dromerige en afwezige indruk. Op school kreeg hij de naam ‘dom en achterlijk’ te zijn. En toen hij op aanraden van zijn vader toelatingsexamen deed voor het Polytechnisch Instituut te Zürich, verbaasde niemand behalve de familie Einstein zich erover dat hij zakte. Toch werd hij een jaar later (1896) wel toegelaten als student in de wis- en natuurkunde. Maar college lopen deed hij in het algemeen niet: hij leende dictaten van zijn medestudenten en bracht de bespaarde tijd door in het natuurkundig laboratorium. Met de daar aanwezige instrumenten probeerde hij telkens zijn theorie met de werkelijkheid te toetsen.
Na zijn studie te hebben voltooid vond Einstein werk op het patentbureau te Bern. Inmiddels was hij al van Duits tot Zwitsers staatsburger genaturaliseerd. Zijn werk op het patentbureau bestond voornamelijk uit het zoeken naar de basisideeën waaraan een patent ten grondslag lag. Op die manier werd hij steeds meer geoefend in het zoeken naar de meest elementaire verklaringen voor natuurkundige verschijnselen.
Dat is volgens mij de enige stelling waar ik het WEL mee eens ben. Hij is dan ook niet van jezelf. Je weet dat het plagiaat is om te insinueren dat dat wel zo is he Rude?quote:Op woensdag 22 november 2006 22:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Mijn reactie op stelling 1.
Ik stel dat de tijd tot stilstand komt bij de lichtsnelheid.
Volgens mij is dat wat de wetenschap ook zegt.
[..]
http://www.kennislink.nl/web/show?id=129561
Toen ik dat wel deed hoorde ik niks van jullie..
Maar dan nu de cruciale vraag aan jou: staat de tijd ook stil voor dat foton zelf?quote:Op woensdag 22 november 2006 22:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Mijn reactie op stelling 1.
Ik stel dat de tijd tot stilstand komt bij de lichtsnelheid.
Volgens mij is dat wat de wetenschap ook zegt.
[..]
http://www.kennislink.nl/web/show?id=129561
Toen ik dat wel deed hoorde ik niks van jullie..
Wat pleeg jij dan door het eens te zijn met Einstein?quote:Op woensdag 22 november 2006 22:49 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de enige stelling waar ik het WEL mee eens ben. Hij is dan ook niet van jezelf. Je weet dat het plagiaat is om te insinueren dat dat wel zo is he Rude?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |