Ik ook.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat schaam ik me daar er in Nederland dit soort dozen rondlopen met dezelfde achtergrond als ik (christelijk bladibla humanistiblala)... fundamentalisten waarbij het brein simpelweg uitgeschakeld is
Naar mijn bescheiden mening zou helemaal niémand stemrecht mogen hebben over de bezittingen van een ander.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:22 schreef Pony-Lover het volgende:
Eigenlijk zouden naar mijn mening de meeste mensen geen stemrecht moeten hebben, let wel; ik maak daarbij geen onderscheid tussen mannen en vrouwen.
In dit geval was het een grapje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:25 schreef Topmaat het volgende:
Dat is hij ook.
Volgens mij wordt van die vrouwen inderdaad verwacht dat ze hun echtgenoot machtigen. Stemmen is de taak van de heer des huizes. Of die 1 of 2 stemmen uitbrengt maakt niet zoveel uit natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Wéét jij dat SGPdames hun stemkaart weggooien of denk je dat?
Ik heb geen idee en ben wel benieuwd.
[..]
De stembureaus zijn natuurlijk niet voor niets lang open, dat is om ook werkende mensen de kans te geven hun stem uit te brengen vóór of na de arbeid.
Onzin. Ik kom zelf uit een gereformeerd gezin/omgeving en alle dames stemmen zelf. Volgens mij zijn er slechts enkele honderden vrouwen die het stemmen aan de man overlaten. Naja, laat ze lekker als ze dat willen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij wordt van die vrouwen inderdaad verwacht dat ze hun echtgenoot machtigen. Stemmen is de taak van de heer des huizes. Of die 1 of 2 stemmen uitbrengt maakt niet zoveel uit natuurlijk.
De vraag is niet of ze het stemmen aan hun man overlaten, maar of ze als ze vinden dat ze zelf niet horen te stemmen, of ze dan hun man laten stemmen of hun stemkaart weggooien.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Onzin. Ik kom zelf uit een gereformeerd gezin/omgeving en alle dames stemmen zelf. Volgens mij zijn er slechts enkele honderden vrouwen die het stemmen aan de man overlaten. Naja, laat ze lekker als ze dat willen.
Het grappige is dat de SGP meer vrouwelijke dan mannelijke kiezers heeft.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:26 schreef Litpho het volgende:
Prima. Aanzienlijk beter dan de vrouwen die maar gewoon blind op opdracht hun volmacht aan hun man geven en op die manier de SGP een extra zetel bezorgen.
Het is nog altijd stem-recht geen stem plicht zoals in belgie.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:14 schreef kassenbouwer het volgende:
Voor iedereen die schrikt van de titel: Nee dit is niet mijn eigen mening, maar schijnbaar die van een paar vrouwen in Spakenburg. In het televisieprogramma Nederland Kiest werd twee vrouwen gevraagd in Spakenburg wat ze zouden gaan stemmen en toen zeiden ze dat ze niet gingen stemmen. Toen er even werd doorgevraagd bleek dat het prinicipieel was omdat ze vonden dat ze als vrouwen niet moesten stemmen. Ik moet zeggen dat ik dit echt ongelofelijk vind. De islam wordt soms ook als een achterlijke cultuur afgeschilderd maar in Spakenburg kunnen ze er ook een potje van. Het erge is natuurlijk dat ze geen tv hebben en dat ze zichzelf niet kunnen terugzien om een moment van bezinning te hebben over wat voor achterlijke dingen ze nu eigenlijk zeggen.
Fixed.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:37 schreef Pony-Lover het volgende:
Vrouwenkiesrecht is ook een achterlijke uitvinding![]()
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het grappige is dat de SGP meer vrouwelijke dan mannelijke kiezers heeft.
Helaas. Sterker nog, ze zijn van mening dat politiek iets is voor mannen en dat het huishouden en het opvoeden iets voor vrouwen is. Dat is een andere mening dan jij en ik hebben maar het is wel een mening.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:51 schreef -Rebelle het volgende:
dat zijn dan waarschijnlijk van die meningloze vrouwen die alles aan mannen over willen laten omdat ze zichzelf als minderwaardig zien
Waarom hebben die vrouwen uberhaupt het idee dat ze een mening mogen hebben daarover ?quote:Op woensdag 15 november 2006 07:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Helaas. Sterker nog, ze zijn van mening dat politiek iets is voor mannen en dat het huishouden en het opvoeden iets voor vrouwen is.
Post jij nu maar gewoon eens wat meer foto's van je lichaamquote:Op woensdag 15 november 2006 09:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Waarom hebben die vrouwen uberhaupt het idee dat ze een mening mogen hebben daarover ?
Dat is potverdrie de taak van hun man, die hoort er een mening over te hebben !
Naar mijn bescheiden mening zou helemaal niémand recht mogen hebben over bezittingen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Naar mijn bescheiden mening zou helemaal niémand stemrecht mogen hebben over de bezittingen van een ander.
Weet je wat het leuke isquote:Op woensdag 15 november 2006 07:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Helaas. Sterker nog, ze zijn van mening dat politiek iets is voor mannen en dat het huishouden en het opvoeden iets voor vrouwen is. Dat is een andere mening dan jij en ik hebben maar het is wel een mening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Call me black
Uit een kiezersonderzoek van één van de vorige verkiezingen. Met scholing heeft het overigens niet zo veel te maken, ik ken immers academici met een SGP-achtergrond en het heeft dan ook veel meer met de cultuur binnen een bepaalde groepering in Nederland te maken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef onemangang het volgende:
[..]
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan?
Nou ja, het zou wel erg triest zijn ja, maar aan de andere kant: de inhoud van de gemiddelde kerk bevat ook aanzienlijk meer vrouwen dan mannen. Hoe komt dat toch? Misschien omdat het hier vooral wat oudere vrouwen beterft die vanwege de omstandigheden vroeger minder geschoold zijn of zo?
Overigens is de SGP ook helemaal niet zo'n voorstander van mannenkiesrecht. Ze hebben nogal geaarzeld over oprichting van een politieke partij, omdat het allemaal wereldlijke beslommeringen zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Uit een kiezersonderzoek van één van de vorige verkiezingen. Met scholing heeft het overigens niet zo veel te maken, ik ken immers academici met een SGP-achtergrond en het heeft dan ook veel meer met de cultuur binnen een bepaalde groepering in Nederland te maken.
Neit zo zeer eigen geweten maar de bijbel als leidraad.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Overigens is de SGP ook helemaal niet zo'n voorstander van mannenkiesrecht. Ze hebben nogal geaarzeld over oprichting van een politieke partij, omdat het allemaal wereldse beslommeringen zijn.
Eigenlijk hoort de boel volgens god's gezag te worden ingericht: een koning(in), wat aangewezen bestuurders en verder leven volgens de bijbel (eigen geweten).
Ik vond Dijksma gisteren wel meevallen, hoewel ik bepaald geen fan van haar ben.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:34 schreef Timmehhh het volgende:
Het actief stemrecht zou ik vrouwen niet willen ontnemen. Ik zou eerder aan het afschaffen van het passief stemrecht voor vrouwen. Gister was er ook zo'n debat op tv met Sharon Dijksma e.a. Na dat gezien te hebben ga je toch afvragen wat vrouwen in de politiek doen. Beetje meedoen is leuk maar laat ze ook wat zinnigs bijdragen.
Ja, maar gezien de neiging tot kerksplitsing vanwege onjuiste lezingen van de bijbel nam ik dat eigen geweten toch maar mee.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Neit zo zeer eigen geweten maar de bijbel als leidraad.
In je foboquote:Op woensdag 15 november 2006 09:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Post jij nu maar gewoon eens wat meer foto's van je lichaam.
Las even kernsplitsingquote:Op woensdag 15 november 2006 10:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar gezien de neiging tot kerksplitsing vanwege onjuiste lezingen van de bijbel nam ik dat eigen geweten toch maar mee.
zo is er dus veel jeugd he! Qua politiek hebben dr een hoop geen eigen mening helaas!quote:Op woensdag 15 november 2006 13:35 schreef Stansfield het volgende:
Echt te idioot. Alle extreme vormen van religie zouden verboden moeten worden. Maar aan de andere kant is het maar weer goed ook dat dit soort hersenloze vrouwen niet stemt.
Beetje hetzelfde idee als een studiegenoot van me een aantal jaar geleden. We mochten voor het eerst stemmen dus ik allemaal stemwijzers enz invullen en de belangrijke punten uit de programma's lezen. Vraag ik aan mijn studiegenoot wat hij stemt. Zegt hij GPV dus ik waarom, ja dat stemmen mijn ouders ook.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |