abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43782779
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:08 schreef Seneca het volgende:
Ondertussen heb ik nog steeds geen bewijs voor Rude's stelling dat tijd en ruimte twee equivalente grootheden zijn. Ik blijf er gewoon net zo lang naar vragen tot ik een keer antwoord krijg, want dit is natuurlijk wel erg zwak van onze wetenschapper. Hij beantwoord alleen de vragen waar hij een antwoord op heeft, en de rest negeert hij.
Je kunt nooit op een bepaalde plek zijn zonder daar ook op een bepaald tijdstip te zijn. Iedere plek waar je heen gaat of ging bestond op dat moment in de ruimte/tijd. Elke seconde bevinden we ons op een andere plek en tijd.
pi_43784330
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:06 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je kunt nooit op een bepaalde plek zijn zonder daar ook op een bepaald tijdstip te zijn. Iedere plek waar je heen gaat of ging bestond op dat moment in de ruimte/tijd. Elke seconde bevinden we ons op een andere plek en tijd.
Dat is het bewijs dat tijd en ruimte bestaan. Nu nog dat ze hetzelfde zijn.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:51:19 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43784494
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:06 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat bewijst niet dat tijd en ruimte gelijk zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_43784738
Hey rudeonline werk je eigenlijk wel? En wat voor werk doe?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_43784784
En wat voor opleiding heb je gevolgd en afgerond?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_43785303
In je theorietje zeg je dat iets wat met de snelheid van licht reist geen tijd heeft toch? Ook zeg je dat dat licht eigenlijk stilstaat en dat wij bewegen met de snelheid van licht. Maar dat betekend dat wij geen tijd hebben en dat hebben we wel.

Dus op basis van jouw twee belangrijkste stellingen klopt het al niet.

Verder denk ik gewoon dat je gek bent, goed gek, maar gek desalnietemin.
pi_43785326
dat jullie nog ingaan op die randfiguur
underground forever baby
pi_43801279
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:47 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Dat is het bewijs dat tijd en ruimte bestaan. Nu nog dat ze hetzelfde zijn.
Als je van de ene naar de andere plek gaat, dan belandt je vanzelf op een ander tijdstip. Je reist zelf altijd vooruit in de tijd waardoor alle mogelijke plekken om jou heen alleen maar mogelijke plaatsen zijn in de toekomst. Als je ergens bent, dan ben je daar op een bepaald tijdstip op een bepaalde plaats. Zonder tijd kon je jezelf niet eens bewegen en stond alles stil. Als je de lichtsnelheid zou betreiken, dan zou je letterlijhk stil blijven staan in de tijd EN ruimte.
Een foton die vanaf 5 lichtjaar afstand deze kant op komt is zelf geen seconde ouder geworden op het moment dat wij hem zien. Wij zijn wel 5 jaar ouder geworden. Een foton laat slechts een momentopname zien, de momentopname zelf staat stil. Wij bewegen zelf met 300.000km/sec door het licht, licht zelf is de laagste vorm van energie en blijft achter op de plaats en tijd waar het ooit is ontstaan. Je bent zelf de grens van je eigen universum en kan zelf kiezen in welke richting jij je beweegt door de tijd.
pi_43802258
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:05 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als je van de ene naar de andere plek gaat, dan belandt je vanzelf op een ander tijdstip. Je reist zelf altijd vooruit in de tijd waardoor alle mogelijke plekken om jou heen alleen maar mogelijke plaatsen zijn in de toekomst. Als je ergens bent, dan ben je daar op een bepaald tijdstip op een bepaalde plaats. Zonder tijd kon je jezelf niet eens bewegen en stond alles stil. Als je de lichtsnelheid zou betreiken, dan zou je letterlijhk stil blijven staan in de tijd EN ruimte.
Een foton die vanaf 5 lichtjaar afstand deze kant op komt is zelf geen seconde ouder geworden op het moment dat wij hem zien. Wij zijn wel 5 jaar ouder geworden. Een foton laat slechts een momentopname zien, de momentopname zelf staat stil. Wij bewegen zelf met 300.000km/sec door het licht, licht zelf is de laagste vorm van energie en blijft achter op de plaats en tijd waar het ooit is ontstaan. Je bent zelf de grens van je eigen universum en kan zelf kiezen in welke richting jij je beweegt door de tijd.
Jammer dat je niet op de eigenlijke vraag in gaat. Je bewijst hier weer niet dat tijd en afstand hetzelfde zijn. Je toont weer aan dat tijd en ruimte onlosmakend te verbinden zijn, niet dat ze hetzelfde zijn. Overigens ga je alleen in je eerste zin op de vraag in. De rest van je verhaal is gewoon weer het standaardverhaaltje dat je al vaker hebt verteld.

Verder zou ik alsnog de kamer met 4 muren en een lamp goed uitgewerkt willen zien. Begin met een driedimensionale tekening, waar de lamp uit is, en ik duidelijk 4 muren kan zien die met elkaar verbonden zijn. Daarna wil ik graag in hetzelfde plaatje zien hoe de fotonen in contact met de muren komen als de lamp aan gaat.
pi_43802543
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:42 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Jammer dat je niet op de eigenlijke vraag in gaat. Je bewijst hier weer niet dat tijd en afstand hetzelfde zijn. Je toont weer aan dat tijd en ruimte onlosmakend te verbinden zijn, niet dat ze hetzelfde zijn. Overigens ga je alleen in je eerste zin op de vraag in. De rest van je verhaal is gewoon weer het standaardverhaaltje dat je al vaker hebt verteld.

Verder zou ik alsnog de kamer met 4 muren en een lamp goed uitgewerkt willen zien. Begin met een driedimensionale tekening, waar de lamp uit is, en ik duidelijk 4 muren kan zien die met elkaar verbonden zijn. Daarna wil ik graag in hetzelfde plaatje zien hoe de fotonen in contact met de muren komen als de lamp aan gaat.
Sorry, ik kan geen 4 dimensionale ruimte tekenen in een 3 dimensionale tekening. Ik begreep overigens dat er wel een aantal fokkers waren die mijn diagram wel begrepen. Wat begrijp je er zelf niet zo goed aan? Ik geef je graag een antwoord..
pi_43802595
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:48 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Sorry, ik kan geen 4 dimensionale ruimte tekenen in een 3 dimensionale tekening. Ik begreep overigens dat er wel een aantal fokkers waren die mijn diagram wel begrepen. Wat begrijp je er zelf niet zo goed aan? Ik geef je graag een antwoord..
Nou, dan doe je even alsof de wereld 2-dimensionaal is, en de tijdruimte 3-dimensionaal.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43802758
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:48 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat gegeven is dat er op een bepaald moment geen fotonen zijn. Wanneer het ligt aan gaat zie ik licht op de muren vallen. Dus een van de twee(of beiden) zijn naar elkaar bewogen. Ik weet dat de muren ten opzichte van elkaar niet bewegen. Ik kan hieruit alleen de conclusie trekken dat de fotonen dus naar de muren bewegen.
pi_43803211
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:52 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat gegeven is dat er op een bepaald moment geen fotonen zijn. Wanneer het ligt aan gaat zie ik licht op de muren vallen. Dus een van de twee(of beiden) zijn naar elkaar bewogen. Ik weet dat de muren ten opzichte van elkaar niet bewegen. Ik kan hieruit alleen de conclusie trekken dat de fotonen dus naar de muren bewegen.
Je vergeet hier dat de muren wel door de tijd hebben bewogen. Dus eigenlijk staan die muren helemaal niet stil. Misschien wel t.o.v. elkaar, maar niet t.o.v. de tijd..
pi_43805547
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:01 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je vergeet hier dat de muren wel door de tijd hebben bewogen. Dus eigenlijk staan die muren helemaal niet stil. Misschien wel t.o.v. elkaar, maar niet t.o.v. de tijd..
Met zo'n opmerking maak je het niet veel duidelijker, laat staan dat je me overtuigt. Ik dacht dat het idee van je post is dat je mij het ging uitleggen. Hoe kan een muur stil staan ten opzichte van de tijd(of niet, zoals jij beweert)?
pi_43826154
quote:
Hoe kan een muur stil staan ten opzichte van de tijd(of niet, zoals jij beweert)?
Niets wat massa heeft kan stil staan t.o.v. de tijd. Als een massa bestaat, dan bestaat deze op een bepaald tijdstip en zal tijd ondervinden. Een massa heeft altijd een bepaalde trilling en is dus eigenlijk altijd in beweging.
  vrijdag 24 november 2006 @ 02:17:44 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43841080
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:47 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Niets wat massa heeft kan stil staan t.o.v. de tijd. Als een massa bestaat, dan bestaat deze op een bepaald tijdstip en zal tijd ondervinden. Een massa heeft altijd een bepaalde trilling en is dus eigenlijk altijd in beweging.
Dat beantwoord, zoals gebruikelijk, de vraag niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_43842476
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:47 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik verzoek U om een kubus te pakken [of kartonnendoos zo U wilt] en dan gaat U proberen om tegelijkertijd alle zijden in alle richtingen te laten bewegen, zodat het [ingebeelde] licht [wat uiteraard stilstaat] alle zijden zou raken als er een lamp in het midden zou hangen.

Verder verzoek ik U ook om een van mijn vorige posts te beantwoorden:
In Uw theorie zeg je dat iets wat met de snelheid van licht reist geen tijd heeft toch? Ook zeg je dat dat licht eigenlijk stilstaat en dat wij bewegen met de snelheid van licht. Maar dat betekend dat wij geen tijd hebben en dat hebben we wel.

Dus op basis van jouw twee belangrijkste stellingen klopt het al niet.
pi_43849157
quote:
In Uw theorie zeg je dat iets wat met de snelheid van licht reist geen tijd heeft toch? Ook zeg je dat dat licht eigenlijk stilstaat en dat wij bewegen met de snelheid van licht. Maar dat betekend dat wij geen tijd hebben en dat hebben we wel.
Je begrijpt er echt helemaal niets van he? Wij bewegen en keenn tijd. Licht beweegt niet en kent geen tijd. Wij bewegen met 300.000km/sec, of 1sec/300.000km. Licht beweegt 0km/0sec of 0sec/0km.

Wat die kubus betreft, je kunt ook gewoon mijn ruimte/tijd diagram gebruiken met die 4 muren. Ik zal hem hier nog eens plaatsen..

De punten 1,2,3 en 4 stellen de 4 muren voor. Begrijp je een "klein" beetje wat dit diagram voorstelt?
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:40:55 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43851173
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:31 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je begrijpt er echt helemaal niets van he? Wij bewegen en keenn tijd. Licht beweegt niet en kent geen tijd. Wij bewegen met 300.000km/sec, of 1sec/300.000km. Licht beweegt 0km/0sec of 0sec/0km.

Wat die kubus betreft, je kunt ook gewoon mijn ruimte/tijd diagram gebruiken met die 4 muren. Ik zal hem hier nog eens plaatsen..

[afbeelding]

De punten 1,2,3 en 4 stellen de 4 muren voor. Begrijp je een "klein" beetje wat dit diagram voorstelt?
Dus volgens jou wordt de hele kamer kleiner? Met een formaat 0 op het moment dat het licht de muren raakt. Denk dat er dan iets niet klopt rude
Onikaan ni ov dovah
pi_43854992
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:31 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hahahaha

Dan zijn we het i.i.g. ergens over eens. Nee ik snap geen barst van je "theorietje". Dat komt omdat JIJ een mentaal probleem hebt waarvoor je eigenlijk naar Parnassia moet i.p.v. fok!.
Maar buitendat je wetenschappelijkheid ver beneden peil is, vermaak ik me prima met jouw en laat je me lachen. Zo heeft iedereen een functie!

Wat moeten je ouders wel niet van je denken man.....

p.s. Een cubus heeft 6 muren en is 3 dimensionaal......
pi_43857548
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:05 schreef rudeonline het volgende:
[afbeelding]

T. 0 is de waarnemer, jij dus.
T. >0sec zijn alle mogelijke afstanden tussen jou en alles om je heen.

Een waarnemer die "stilstaat" beweegt langs de zwarte lijn door de tijd en ziet iedere seconde licht op zijn netvlies vallen waarmee hij alles om zich heen kan waarnemen.
Nee, dat kan niet, want licht staat volgens jou stil....
pi_43881737
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus volgens jou wordt de hele kamer kleiner? Met een formaat 0 op het moment dat het licht de muren raakt. Denk dat er dan iets niet klopt rude
Hoezo, voor licht krimpen alle afstanden toch naar 0. Of weet je opeens niet meer wat lengtecontractie is?

Verder kan een waarnemer nooit absoluut stilstaan. Wel t.o.v. zichzelf! hoor ik je al roepen, maar dat is een beetje dom gezwets. Als een massa bestaat, dan is er namelijk beweging. Deze beweging noemen we ook wel trilling. Wist je dat alle materie een bepaalde trilling heeft, en dat deze trilling ook nog eens bepalend is voor de warmte van een massa?
pi_43881958
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:00 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Hoezo, voor licht krimpen alle afstanden toch naar 0. Of weet je opeens niet meer wat lengtecontractie is?

Maar de muren gaan helemaal niet sneller dan in de beginsituatie. Dus is lengtecontractie hier toch compleet irrelevant? Verder is jouw theorie eentje die anders is dan de huidige relativiteitstheorie, dus dingen die uit de relativiteitstheorie komen zul je eerst moeten bewijzen voor je eigen theorie.
quote:
Wist je dat alle materie een bepaalde trilling heeft, en dat deze trilling ook nog eens bepalend is voor de warmte van een massa?
Ja, maar dat is trilling. Niet een beweging in een bepaalde richting.
pi_43882111
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:09 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Maar de muren gaan helemaal niet sneller dan in de beginsituatie. Dus is lengtecontractie hier toch compleet irrelevant? Verder is jouw theorie eentje die anders is dan de huidige relativiteitstheorie, dus dingen die uit de relativiteitstheorie komen zul je eerst moeten bewijzen voor je eigen theorie.
[..]

Ja, maar dat is trilling. Niet een beweging in een bepaalde richting.
Een trilling is ook gewoon een afgelegde weg. Terwijl een bepaalde massa trilt, legt de aarde ook een bepaalde weg af. De trilling kun je dus gewoon zien als een afgelegde weg.

Om aan te toenen dat de RT niet klopt heb ik het volgende voorbeeld voor je..

Stel ik vertrek vanaf de aarde met een ruimteschip naar een sterrenstelsel op 10 lichtjaar afstand van de aarde. Ik doe dit met een gemiddelde snelheid van 80% van de lichtsnelheid.

Gezien vanuit de aarde doe ik daar
t = s / v
t = 10 / 0,8 = 12,5 jaar over

Volgens de formule van tijd dilatatie
t' = t * Sqrt(1-v2)

is de verstreken tijd op het schip echter
12,5 * Sqrt(1-(0,8*0,8) = 12,5 * 0,6 = 7,5 jaar

Kortom, de persoon aan boord van het ruimteschip doet er bij 80%c slechts 7,5 jaar over om 10 lichtjaar te overbruggen. ( ging hij dan sneller dan het licht?)

Nog iests duidelijker komt dat op het volgende neer..

Een persoon die vanaf een ster hier 10 lichtjaar vandaan met 80%c naar ons toe komt vliegen doet daar zelf 7,5 jaar over terwijl wij 12,5 jaar moeten wachten.

Als je in 7.5 jaar, 10 lichtjaar kunt afleggen ga je dus sneller dan het licht. En dat terwijl je eigenlijk maar met 80%c ging?

pi_43882159
Je hoeft niet te crossposten, in het andere topic is dit al ontkracht.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:20:51 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43882228
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:00 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Verder kan een waarnemer nooit absoluut stilstaan. Wel t.o.v. zichzelf! hoor ik je al roepen, maar dat is een beetje dom gezwets. Als een massa bestaat, dan is er namelijk beweging. Deze beweging noemen we ook wel trilling. Wist je dat alle materie een bepaalde trilling heeft, en dat deze trilling ook nog eens bepalend is voor de warmte van een massa?
Rude doe nou niet alsof je al deze dingen zelf bedacht hebt en aan ons aan het leren bent Je ideeen zijn of selectief gekozen uit bestaande theorien die je zelf verwerpt of allang bezen onjuist.
Onikaan ni ov dovah
pi_43882359
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Rude doe nou niet alsof je al deze dingen zelf bedacht hebt en aan ons aan het leren bent Je ideeen zijn of selectief gekozen uit bestaande theorien die je zelf verwerpt of allang bezen onjuist.
Ik doe slechts 2 dingen hier.

Ik neem aan dat tijd vertraagd bij de lichtsnelheid. ( tijdsdiatatie)
Ik neem aan dat afstanden krimpen bij de lichtsnelheid. ( de afgelegde weg wordt korter, oftewel lengtecontractie)

Deze 2 punten zijn voldoende om te begrijpen dat licht zelf niet beweegt, maar dat wij slechts kunnen vertragen tot de lichtsnelheid. En het verasnellen t.o.v. het licht gaat vanzelf. Daar hebben we de zwaartekracht voor.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:36:57 #179
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43882650
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik doe slechts 2 dingen hier.

Ik neem aan dat tijd vertraagd bij de lichtsnelheid. ( tijdsdiatatie)
Ik neem aan dat afstanden krimpen bij de lichtsnelheid. ( de afgelegde weg wordt korter, oftewel lengtecontractie)
2 aannamen die in strijd zijn met wat we om ons heen waarnemen. Daar gaat je hele 'theorie'
quote:
Deze 2 punten zijn voldoende om te begrijpen dat licht zelf niet beweegt, maar dat wij slechts kunnen vertragen tot de lichtsnelheid. En het verasnellen t.o.v. het licht gaat vanzelf. Daar hebben we de zwaartekracht voor.
Als ze zouden kloppen, wellicht. Helaas snap je er nogsteeds geen snars van. Zwaartekracht en banen rond hemellichamen is zo te zien al te hoog gegrepen.
Onikaan ni ov dovah
pi_43882688
Rude, discussies met jou doen mij denken aan bullshit-discussies die ik wel eens met een vriend van me heb.
Zo'n discussie gaat zo:
"Hé, waarom ben je te laat?"
"Ik ben niet te laat, het is jouw horloge"
"Nee, jouw horloge staat verkeerd, want jij hebt een moeder!"
"Maar jij hebt een vader!"
"O ja, heb je gelijk in, stom ben ik ook!"

Helaas gebruik jij serieus regelmatig argumenten die geen relevantie tot je standpunten hebben. Ik begin me verder af te vragen of jij niet de meest briljante kloon ooit bent. Want met de plaat voor je hoofd zou je met gemak de hele Nederlandse vloot kunnen verdubbelen.
pi_43882740
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

2 aannamen die in strijd zijn met wat we om ons heen waarnemen. Daar gaat je hele 'theorie'
[..]
O ja? Wat betekend lengtecontractie en tijds dilatatie dan volgens jou?

En nog even wat anders, hoe hebben wij de seconde bepaald?

( je weet het echt niet he?)
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:44:27 #182
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43882811
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:41 schreef rudeonline het volgende:

[..]

O ja? Wat betekend lengtecontractie en tijds dilatatie dan volgens jou?

En nog even wat anders, hoe hebben wij de seconde bepaald?

( je weet het echt niet he?)
Zoek dat maar op in je topicgeschiedenis.
Onikaan ni ov dovah
pi_43882884
Dat zeg je altijd als je het niet weet. Maar je kunt ook gewoon even in de dikke van dale kijken. Daar staat het ook. Misschien schrijf ik niet zo goed in het Nederlands, maar ik weet heel goed wat die woorden betekeken. Daar heb je geen studie natuurkunde voor nodig.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:51:19 #184
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43882998
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:46 schreef rudeonline het volgende:
Dat zeg je altijd als je het niet weet. Maar je kunt ook gewoon even in de dikke van dale kijken. Daar staat het ook. Misschien schrijf ik niet zo goed in het Nederlands, maar ik weet heel goed wat die woorden betekeken. Daar heb je geen studie natuurkunde voor nodig.
Dat zeg ik als je dingen voor de umpthste keer vraagt Die antwoorden heb je allang gehad. Daar heb je eerder niets mee gedaan. Tijd om dat alsnog te doen of niet dan. Zo niet, wat wil je dan nog bereiken?
Onikaan ni ov dovah
pi_43883020
quote:
di·la·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 [nat.] uitzetting door een uitwendige kracht of verandering van temperatuur
2 [med.] verwijding van wonden, darmen, kanalen met een daartoe bestemd instrument
3 [wisk.] afbeelding of projectie waarbij een figuur wordt verwijd

di·la·ta·tie·voeg (de ~)
1 uitzetvoeg om uitzetting bij grote temperatuurverandering op te vangen
In het geval van tijd zetten de seondes uit. ( secondes duren langer)
quote:
con·trac·tie (de ~ (v.), ~s)
1 [med.] samentrekking van spieren => spiercontractie
In het geval van afstanden krimpen afstanden. Een meter wordt dan b.v. een halve meter.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:54:32 #186
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43883073
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:52 schreef rudeonline het volgende:

[..]

In het geval van tijd zetten de seondes uit. ( secondes duren langer)
[..]

In het geval van afstanden krimpen afstanden. Een meter wordt dan b.v. een halve meter.
ja en?
Onikaan ni ov dovah
pi_43883099
Licht doet er dus steeds langer over om een steeds kortere afstand af te leggen.
pi_43883119
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

korter
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:56:42 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43883125
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef rudeonline het volgende:
Licht doet er dus steeds langer over om een steeds kortere afstand af te leggen.
Hoe kom je tot die conclusie?
Onikaan ni ov dovah
pi_43883216
Als afstanden korter worden ( lengtecontractie) terwijl de seconde langer duurt ( tijdsdilatatie), dan betekend dat dat licht er steeds langer over doet om b.v. een kilometer af te leggen. De kilometer wordt immers korter terwijl de seconde langer duurt. Bij het bereiken van de lichtsnelheid zijn afstanden gekrompen tot 0. De seconde is zover uitgerekt dat deze nooit zal verstrijken. Tijd bestaat niet meer.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:04:53 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43883326
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:00 schreef rudeonline het volgende:
Als afstanden korter worden ( lengtecontractie) terwijl de seconde langer duurt ( tijdsdilatatie), dan betekend dat dat licht er steeds langer over doet om b.v. een kilometer af te leggen. De kilometer wordt immers korter terwijl de seconde langer duurt. Bij het bereiken van de lichtsnelheid zijn afstanden gekrompen tot 0. De seconde is zover uitgerekt dat deze nooit zal verstrijken. Tijd bestaat niet meer.
Je vergeet hier dat de lichtsnelheid niet te halen is.
Onikaan ni ov dovah
pi_43883447
Nee, dat komt omdat niremand stil kan blijven staan in de tijd. Alles wat bestaat heeft namelijk iig 1 tijdstip nodig om in te bestaan. En een bestaan wat korter is dan 0sec, dat bestaat niet. Verder is er helemaal geen ruimte om in te bestaan bij de lichtsnelheid, want ruimte bestaat niet bij de "lichtsnelheid".

Maar goed, zolang jij wel beweegt en weet dat je tijd en ruimte kan vertragen en krimpen, dan weet je ook dat als je een snelheid meet voor licht, dat zowel de afstand als de tijd die licht t.o.v. jou aflegt steeds korter wordt terwijl jij steeds tragfer door de tijd gaat. De lichtsnelheid is het nulpunt van tijd en ruimte.
pi_43883503
Ik zie dat er op mijn poll weer 2 ja stemmers bij zijn gekomen. Ben benieuwt wie dat zijn..
pi_43883572
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je vergeet hier dat de lichtsnelheid niet te halen is.
Niet door massa, maar licht legt dus helemaal geen enkelle km of sec in tijd af. Vandaar dat de lichtsnelheid dus gewoon 0 is. Net als 0 Kelvin, zo is het licht het absolute nulpunt van tijd en ruimte.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:20:39 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43883685
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:10 schreef rudeonline het volgende:
Nee, dat komt omdat niremand stil kan blijven staan in de tijd. Alles wat bestaat heeft namelijk iig 1 tijdstip nodig om in te bestaan. En een bestaan wat korter is dan 0sec, dat bestaat niet. Verder is er helemaal geen ruimte om in te bestaan bij de lichtsnelheid, want ruimte bestaat niet bij de "lichtsnelheid".

Maar goed, zolang jij wel beweegt en weet dat je tijd en ruimte kan vertragen en krimpen, dan weet je ook dat als je een snelheid meet voor licht, dat zowel de afstand als de tijd die licht t.o.v. jou aflegt steeds korter wordt terwijl jij steeds tragfer door de tijd gaat. De lichtsnelheid is het nulpunt van tijd en ruimte.
Dat zijn weer een paar mooie conclusies die je trekt door je onwetenheid over (s)RT Denk je niet dat het eens tijd is daar een goed boek over te lezen? Of wellicht al de 'RT voor dummies' topics nog eens doorlezen.
Onikaan ni ov dovah
pi_43883749
Ik zei het toch..

Je weet het gewoon niet.

En nu zet je maar een domme one-liner neer om jezelf een excuus te geven.

Denk nog maar eens goed na wat lengtecontractie en tijdsdilatie betekeken voor je meting van een snelheid.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:24:43 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43883791
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:22 schreef rudeonline het volgende:
Ik zei het toch..

Je weet het gewoon niet.

En nu zet je maar een domme one-liner neer om jezelf een excuus te geven.

Denk nog maar eens goed na wat lengtecontractie en tijdsdilatie betekeken voor je meting van een snelheid.
Ik weet redelijk zeker dat ik het beter weer dan jij. Kijk JIJ maar eens goed wat die begrippen inhouden. Tip: relatief enzo...
Onikaan ni ov dovah
pi_43883796
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:10 schreef rudeonline het volgende:

Ruud. Je blijft maar dingen die uit je theorie volgen als bewijs voor diezelfde theorie. Dat noemt men ook wel een cirkelredenering. Verder sla je ongeveer 70% van de argumenten tegen over.

En, ik heb nogsteeds geen duidelijk beeld van de kubuskamer met een lamp. Laat mij mijn probleem daarmee uitleggen. In den beginne is er een lamp. Hij staat uit. Vervolgens gaat de lamp aan, en raken er fotonen de muur(volgens jouw theorie de muur). De muur is echter niet naar de lamp gegaan. Hoe kan dit?
pi_43883811
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef rudeonline het volgende:
Ik zie dat er op mijn poll weer 2 ja stemmers bij zijn gekomen. Ben benieuwt wie dat zijn..
Dat was ik rude, leuk he? met de snelheid van m'n gedachte haalde ik met twee vingers in mijn neus de lichtsnelheid in om op "tijd" te zijn om ja te drukken.
De aarde is trouwens hol en wij wonen aan de binnenkant. wist je dat al?
pi_43898410
Ik hoor alweer dat lieve konijntje uit WFL:
"Toen kwam er een konijntje met een kleine snuit en die blies zo dit topic uit"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')