Dat manneke voetbalt toch nog steeds ergens bij een club op de Balkan? Niet normaal dat zulke clubjes van die bedragen vragen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef PyTh het volgende:
[..]
Die zal aan het einde van dit seizoen echt wel haalbaar zijn.
Maar waarom in de winterstop 8-10 miljoen euro betalen voor een spits die je niet in de CL in kunt zetten?
mwah; een club als Heerenveen vangt ook enorm voor Huntelaar en Samarasquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat manneke voetbalt toch nog steeds ergens bij een club op de Balkan? Niet normaal dat zulke clubjes van die bedragen vragen.![]()
Wat is er destijds voor Kezman betaald?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat manneke voetbalt toch nog steeds ergens bij een club op de Balkan? Niet normaal dat zulke clubjes van die bedragen vragen.![]()
een vergelijkbaar bedrag.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Wat is er destijds voor Kezman betaald?
Nee, dat kregen ze geloof ik van Chelsea. PSV betaalde 14 miljoen volgens transfermarkt.dequote:Op dinsdag 14 november 2006 13:53 schreef the_legend_killer het volgende:
9 miljoen geloof ik toch ?
En terwijl ie bij PSV z'n beste periode had, is ie daarna alleen maar meer waard gewordenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:02 schreef rubbereend het volgende:
ja er is ongeveer 10 miljoen euro betaald en 8 terug gevangen.
nouja hij had nog maar een eenjarig contract; je mag allang blij zijn dat Chelsea hem wilde hebben! Want die betalen altijd goedquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
En terwijl ie bij PSV z'n beste periode had, is ie daarna alleen maar meer waard geworden![]()
Idd, voor een spits met nog maar 1 jaar op zijn contract heeft Chelsea de hoofdprijs betaalt. Ik was er iig zeer blij mee toen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nouja hij had nog maar een eenjarig contract; je mag allang blij zijn dat Chelsea hem wilde hebben! Want die betalen altijd goed
De afgelopen 5 jaar (01-02 t/m heden):quote:
PSV: 805 winstpunten
ajax: 732 winstpunten
PSV: 897 doelpunten voor
ajax: 732 doelpunten voor
PSV: 301 doelpunten tegen
ajax: 367 doelpunten tegen
quote:PSV: 428 winstpunten
ajax: 403 winstpunten
PSV: 447 doelpunten voor
ajax: 417 doelpunten voor
PSV: 129 doelpunten tegen
ajax: 179 doelpunten tegen
Wow.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:25 schreef PyTh het volgende:
Kwam het onderstaande tegen op PSV netwerk:
De afgelopen 10 jaar (96-97 t/m heden):
[..]
De afgelopen 5 jaar (01-02 t/m heden):
[..]
Valt wel mee toch?quote:
Had het ook erger verwacht met een paar van die rampjaren bij Ajax de afgelopen 10 jaar.quote:
Mooie cijfers!quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
[..]
Tegen excelsior kan en mag datquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:27 schreef rubbereend het volgende:
Niet ineens het hele middenveld vervangen!
Nooit de tegenstander onderschattenquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:42 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Tegen excelsior kan en mag dat![]()
Algehele historie is waar het om gaatquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
[..]
daar staan we nog maar 141 punten achter; valt me nog alles mee eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Algehele historie is waar het om gaat.
Ooit op een dag zijn we niet alleen supporter meer van de mooiste club, maar ook van de meest succesvolle club van Nederland.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar staan we nog maar 141 punten achter; valt me nog alles mee eerlijk gezegd
sinds de eeuwisseling zijn we al 44 punten ingelopenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:51 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ooit op een dag zijn we niet alleen supporter meer van de mooiste club, maar ook van de meest succesvolle club van Nederland.![]()
quote:Eduardo blijkt te duur voor PSV
De Telegraaf meldt dat een transfer van Eduardo da Silva van Dinamo Zagreb niet haalbaar is gebleken voor PSV. Hij zou ook in de winterstop te duur zijn. PSV zou zich daarom nu richten op de komst van Leonardo.
Duurt nog ongeveer wel 15 jaar dan, minimaalquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar staan we nog maar 141 punten achter; valt me nog alles mee eerlijk gezegd
Zal Patrick Ogunsoto dan niet de volgende op de lijst worden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:02 schreef JustJunior het volgende:
Heeft iemand mijn TVP zitten verwijderen of wordt ik gek?
Transfer van Eduardo da Silva lijkt van de baan. Ik mag hopen dat PSV die nare Leonardo niet haalt. Leuke voetballer, maar het is echt een jankzak.
[..]
Wanneer komt PSV in je sig?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:04 schreef jorienvdherik het volgende:
De 25e naar PSV - Utrecht, Lol
Niet zeuren. We kopen een speler voor weinig en verkopen 'm duurder. Als ge geluk hebt voor HEEL wat duurder. We zijn namelijk wat beter in dat soort dingen dan ajax of Fijenoord.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:17 schreef JustJunior het volgende:
Leonardo wil ik in elk geval niet in Eindhoven zien
Welk vak of zit je op de perstribune?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:04 schreef jorienvdherik het volgende:
De 25e naar PSV - Utrecht, Lol
Duurder verkopen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:37 schreef __________ het volgende:
[..]
Niet zeuren. We kopen een speler voor weinig en verkopen 'm duurder. Als ge geluk hebt voor HEEL wat duurder. We zijn namelijk wat beter in dat soort dingen dan ajax of Fijenoord.
West, KK of LLquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Welk vak of zit je op de perstribune?
Okee, best wel goede plaatsen daar over het algemeenquote:
Ik zit aan de andere kant van het uitvakquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:18 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee, best wel goede plaatsen daar over het algemeen
je ziet een speler die laten we een willekeurig getal noemen 750K kost vanwege een clausule. Je denkt bij jezelf, hey ... Als wij 'm even hebben genereet de naam PSV erbij al 2 miljoen extra plus nog eens dat we 'm wat opwaarderen door 'm mee te laten spelen in niet echt belangrijke wedstrijden en je hebt zo 2 miljoen ofzo met zo'n figuur.quote:
Ik ga eerst die dag naar Utrecht voor FIFA toernooi met die maat uit eindhoven die hier ook op het forum zitquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:18 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee, best wel goede plaatsen daar over het algemeen
quote:
ik geloof niet dat je daar vanuit dit topic veel kritiek op mag hebbenquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:44 schreef __________ het volgende:
Oh sorry, vorig jaar hadden jullie een kleine winst doordat jullie heel veel speler verkochtten. (in jullie geval vluchtten)
Bedoelde gewoon je term duurder verkopen, snap wel wat je er mee bedoeld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:39 schreef __________ het volgende:
[..]
je ziet een speler die laten we een willekeurig getal noemen 750K kost vanwege een clausule. Je denkt bij jezelf, hey ... Als wij 'm even hebben genereet de naam PSV erbij al 2 miljoen extra plus nog eens dat we 'm wat opwaarderen door 'm mee te laten spelen in niet echt belangrijke wedstrijden en je hebt zo 2 miljoen ofzo met zo'n figuur.
Er zijn bedrijven die het met minder moeten doen per jaar. ajax bv. Die lijden verlies.Al jaren.
quote:PSV is de ware kampioen
Datum: 15-nov 00:38
De wekelijkse opinie over actuele zaken binnen de sportwereld.
Een mens blijft zich verbazen in de wondere wereld die voetbal heet. Vorige week gaf Wesley Sneijder in dit blad een interview, waarin hij open en eerlijk en kritisch over zichzelf sprak. Sneijder gaf aan geleerd te hebben van zijn fouten. Hij was volwassener geworden, rustiger ook.
Mooi interview, was de algemene reactie.
Een dag eerder gaf Clarence Seedorf in Voetbal Insite een interview, waarin hij open en eerlijk en kritisch over zichzelf sprak. Seedorf gaf aan geleerd te hebben van zijn fouten. Hij was volwassener geworden, rustiger ook.
Een charmeoffensief, was de algemene reactie.
Ach ja, het meten met twee maten is van alle tijden en kent vele varianten. Het levende bewijs is bondscoach Marco van Basten. Zijn onevenredig kritische beoordelingen van Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy hebben hem twee meer dan bruikbare internationals gekost.
De frustraties van Van Bommel en Van Nistelrooy, hun gevoelens van onderwaardering, zijn niet onbekend bij de club waar ze groot groeiden, PSV. De laatste weken kwamen dergelijke sentimenten weer enkele malen bovendrijven. Onder meer veldheer Cocu en trainer Koeman spraken hun verbazing uit over de wijze waarop de klinkende resultaten van PSV beschouwd worden. Te vaak is de aandacht gefocust op de zakelijke manier van spelen, te regelmatig weerklinken de lofzangen louter in Amsterdam en Alkmaar, daar komt het in hun ogen op neer. En daar zit wat in.
Eigenlijk is PSV de topclub die Ajax al jaren wil zijn. Ver verwijderd van alle onrust die de Amsterdamse club jarenlang omringde, werd bij PSV het fundament gestort waarop de Eindhovenaren de successen tot grote hoogten opstapelen. De grote genius was voormalig voorzitter Harry van Raaij, de spindokter Guus Hiddink en de award voor beste bijrol ging naar de scouts van de afdeling Latijns-Amerika. Er was visie, kwaliteit, rust, kortom: alles waar het bij Ajax aan ontbrak.
In Amsterdam zijn ze sinds de aanstelling van technisch directeur Martin van Geel en trainer Henk ten Cate eindelijk aan een inhaalslag begonnen, maar de achterstand is nog steeds groot. PSV is de wisselvalligheid allang voorbij en presenteerde zich jongstleden zondag in de Arena als de ware kampioen. Ajax mocht een optisch veldoverwicht koesteren, intussen wekte de heersende landskampioen geen moment de indruk in paniek te raken. Sterker, de neutrale kijker twijfelde er niet aan dat PSV de topper efficiënt en koelbloedig zou gaan beslissen. Zo gaat dat al jaren, in het gros van hun onderlinge krachtmetingen. Meestal met ruimere cijfers zelfs.
Het knappe aan de voortdurende prestatiereeks van PSV, is dat die ondanks het vertrek van een flink contingent belangrijke spelers nauwelijks is onderbroken. In 2004 verkaste met Robben, Kezman en Rommedahl de complete voorhoede. In het seizoen dat volgde werd PSV kampioen. Een jaar later vertrok zo’n beetje het hele middenveld naar Europese topclubs, maar ondanks de afwezigheid van Park, Van Bommel en Vogel werd de titel geprolongeerd. En voor aanvang van het huidige seizoen leek het late vertrek van Ooijer en Vennegoor of Hesselink zich te gaan wreken. En wederom: geen centje pijn. De nieuwe helden heten Da Costa, Salcido en Mendéz, de zelf gekweekte jongelingen Afellay, Aissati en Beerens ontwikkelen zich sterk, Koné is los, Simons bewaakt de balans en Alex, Cocu en Gomes zorgen voor de grote mannenkracht.
Dat er bij de gemiddelde wedstrijd van PSV hooguit drie Nederlanders in het veld staan, daar kraait in Eindhoven geen haan naar. Meewarig luisteren ze naar de verhalen uit Amsterdam, over te ambitieuze beleidsplannen en de zelfverkozen noodzaak om resultaat én fraai voetbal te combineren. Onderwijl herovert PSV de koppositie in de eredivisie, is het nu al verzekerd van de knock-outfase in de Champions League en wordt er aantrekkelijker gespeeld dan vorig seizoen. Precies zoals Ronald Koeman dat voor ogen had.
De sterk in Nederland teruggekeerde trainer stelde zich zondag bescheiden op, na de zege op zijn oude club. ‘Ajax heeft aangetoond dat de verschillen niet zo groot zijn,’ zei Koeman. Dat was aardig van hem. Je zou het bijna een charmeoffensiefje noemen.
prachtig stukjequote:Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef PyTh het volgende:
Wat een stilte wat een stilte...
Volgende week Liverpool, heb er gruwelijk veel zin in![]()
![]()
Nog een leuk artikel uit sportweek
[..]
lijkt me wel ja!quote:Op donderdag 16 november 2006 11:08 schreef Dylan Dog het volgende:
Internetverbinding doet het nu weer, maar voor hoelang?
Even zwaaien in dit topic dus!
Zaterdag Excelsior, gaan we de reeks van 10x winnen op rij halen? En het record van 7 wedstrijden op rij zonder tegengoal evenaren?
Hij is te duur trouwens...quote:Op donderdag 16 november 2006 11:23 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Die Eduardo die PSV wilde halen heeft gisteren 3x gescoord voor Kroatie tegen Israel zag ik.
Om in de winterstop te halen terwijl hij niet voor PSV in de CL mag uitkomen zeker.quote:
Dan krijgen we dit keer ipv een cartoon van een met planken dicht gespijkerde goal een cartoon met een goal waar een gemetselde muur voor staatquote:
Geweldig verhaalquote:Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef PyTh het volgende:
![]()
[..]
Leuk stukjequote:Op donderdag 16 november 2006 10:58 schreef PyTh het volgende:
![]()
[..]
wij moeten gaan stemmen; dus voor ons wordt het ook lastigquote:Op donderdag 16 november 2006 14:38 schreef ASSpirine het volgende:
Damn, volgende week woensdag moet ik naar een trouw gaan... Dat betekent geen voetbal voor mij
Same here alleen is het voor mij niet de eerste keerquote:Op donderdag 16 november 2006 15:12 schreef mcyodogg het volgende:
Mag ik voor het eerst in m'n leven stemmen voor de Tweede Kamer, zit ik de hele dag in Engeland. Gelukkig bestaan er machtigingen.
Jij gaat 's ochtends met het vliegtuig, toch? Kan je dan niet even op Schiphol(of vanwaar je ook vertrekt) stemmen?quote:Op donderdag 16 november 2006 15:29 schreef PyTh het volgende:
[..]
Same here alleen is het voor mij niet de eerste keer
Heb ik helemaal niet aan gedacht maar waarom moeilijk doen als ik m'n vriendin kan machtigen tot het uitbrengen van de stem?quote:Op donderdag 16 november 2006 15:31 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Jij gaat 's ochtends met het vliegtuig, toch? Kan je dan niet even op Schiphol(of vanwaar je ook vertrekt) stemmen?
En je kan niet zo maar overal gaan stemmen. Als je in een ander stembureau dan die aangegeven staat op je oproepbiljet wil gaan stemmen moet je dat een aantal weken van tevoren aangeven bij je gemeente. Dat is nu dus al te laat.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:33 schreef zjroentje het volgende:
Schiphol is toch geen Nederlands grondgebied?
Schiphol ligt toch echt in Nederland hoor, volgens mij verwar jij het met een ambassade van een willekeurig landquote:Op donderdag 16 november 2006 15:33 schreef zjroentje het volgende:
Schiphol is toch geen Nederlands grondgebied?
Als ik die film met Tom Hanks moet geloven, is een vluchthaven neutraal grondgebied. Dan ben je dus nergens...quote:Op donderdag 16 november 2006 16:12 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
Schiphol ligt toch echt in Nederland hoor, volgens mij verwar jij het met een ambassade van een willekeurig land
Voorbij de douane is neutraal gebied geloof ik.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:59 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Als ik die film met Tom Hanks moet geloven, is een vluchthaven neutraal grondgebied. Dan ben je dus nergens...
achter de douane jaquote:Op donderdag 16 november 2006 20:59 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Als ik die film met Tom Hanks moet geloven, is een vluchthaven neutraal grondgebied. Dan ben je dus nergens...
quote:Volgens de Engelse krant Daily Express bereid Fulham manager Chris Coleman een bod voor op Mika Vayrynen. De Fin zelf liet eerder al weten in de winterstop te hopen op een transfer omdat hij nog weinig kansen ziet op een basisplaats. Ronald Koeman wil hem echter niet meer laten gaan.
interview met Kluivert in het ADquote:Volgens het Algemeen Dagblad sprak PSV gisteren uitgebreid met Leonardo. Tot 1 januari mogen er overigens geen salarisonderhandelingen plaats hebben. Pas zes maanden voordat het contract van Leonardo afloopt mogen clubs hem een aanbieding doen. Stan Valckx: "Of we hem al in de winterstop willen halen, weet ik niet. Aan het einde van dit seizoen is Leonardo transfervrij. En wij zitten nog altijd in een situatie dat we goed met ons geld moeten omgaan."
quote:Chinese tweeling aangekomen in Eindhoven
Xiang en Ji Sun zijn donderdagavond in Eindhoven aangekomen. Een delegatie van PSV, onder wie manager Voetbalzaken Stan Valckx, bezocht het hotel van de Chinese tweeling voor een kort gesprek.
© John Claessens - De Chinese tweeling is aangekomen in Eindhoven.
PSV Meerwaarde
Door de lange reis en recente wedstrijdverplichtingen oogde de tweeling vermoeid, maar merkbaar was dat ze letterlijk en figuurlijk staan te trappelen om te laten zien wat ze kunnen. De komende twee weken krijgen Xiang en Jin tijdens de trainingsstage de kans om PSV te overtuigen dat ze van meerwaarde zijn. "Ze spreken goed Engels en het zijn open en frisse jongens", liet Valckx weten. "Eén van de twee kon zelfs tot tien tellen in het Nederlands."
PSV Enorme impact
Heel China leeft met de tweeling mee. De stage heeft een enorme impact in het land en het is voor hun een eer dat ze mogen laten zien wat ze kunnen. De Aziatische mentaliteit, zoals wij die reeds kenden bij PSV van de twee Zuid-Koreanen, is ook bij Xiang en Jin duidelijk voelbaar. Later vandaag maakt onder meer PSV TV nader kennis met de tweeling.
Jammerquote:PSV zal in ieder geval morgenavond tegen Excelsior geen beroep kunnen doen op Mika Väyrynen. De Finse middenvelder kampt namelijk met een hamstringblessure.
Väyrynen keerde met de kwetsuur terug van de interland tegen Armenië (1-0 winst) en is inmiddels onderzocht in het Sint Anna ziekenhuis in Geldrop. Nara verluidt zal hij langere tijd uitgeschakeld zijn.
Door de rode kaart van Edison Mendéz tegen Ajax en de daarbij behorende schorsing van één duel, zou Väyrynen zo goed als zeker in de basis hebben gestaan tegen de Rotterdamse formatie.
Aissati had griep. Maar Culina staat ook hoger op de pikorde.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:22 schreef koningdavid het volgende:
Aissati is geblesseerd jongens, dat ik dat jullie nog moet vertellen he?![]()
Aissati is met last aan zijn hamstrings van het trainingsveld gestapt en zal morgenavond niet meedoenquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:29 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Aissati had griep. Maar Culina staat ook hoger op de pikorde.
Op de PSV website staat dat Aissati hamstrinproblemen heeft en vandaag de training daardoor verliet. Het is dat we een breed middenveld hebben, want Vayrynen, Mendez en Aissati binnen een week kwijtraken is niet goed.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:29 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Aissati had griep. Maar Culina staat ook hoger op de pikorde.
Ik ben tevreden zolang we de 3 punten pakken. Doelpuntenfestijn zit er niet echt in denk ik, of ze moeten open huis houden net als Sparta deed.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:45 schreef leolinedance het volgende:
Heb er wel zin in morgen, al belooft het niet echt een boeiende wedstrijd te worden. Ach ja, hopelijk een doelpuntenfestijn, dan ben ik ook tevreden![]()
quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben tevreden zolang we de 3 punten pakken. Doelpuntenfestijn zit er niet echt in denk ik, of ze moeten open huis houden net als Sparta deed.
Juist in zo wedstrijd kan je hun wel rust gevenquote:Op vrijdag 17 november 2006 17:04 schreef LudoSanders het volgende:
Kluivert doet nog niet mee, althans hij twijfelt nog. Hoeft voor mij niet ook, Koné en Farfan doen het meer dan uitstekend afgelopen weken.
Die rechter lijkt op Jet Liquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:45 schreef rubbereend het volgende:
en
[..]ze worden gevolgd door 4 cameraploegen
quote:Ten Cate baalt nog van gluiperige zege PSV
17/11/2006 18:22
Het lijkt Henk ten Cate nog steeds dwars te zitten dat Ajax vorige zondag van PSV verloor. De Amsterdamse coach zette vrijdag vooral kritische kanttekeningen bij de manier waarop de regerend kampioen won in De Arena.
'Het deed me goed te constateren dat we niets onder doen voor PSV', was de coach tevreden over het spel van zijn eigen ploeg. 'Wel vind ik dat de norm in Nederland is veranderd. Nu was PSV slim en professioneel, een aantal jaar geleden zou er geschreven zijn dat het een gluiperige overwinning was.'
'Alleen het resultaat telt tegenwoordig. PSV is de laatste jaren kampioen geworden en heeft zo de nieuwe norm gezet. Voor ons is het vervelend dat we van trendsetter trendvolger zijn geworden.'
'Het wordt tijd dat wij de nieuwe trend gaan zetten met aantrekkelijk voetbal', benadrukte Ten Cate zijn strategie via de website van Ajax. 'De verdediging staat bij ons goed, de druk naar voren is er. Nu is het tijd meer aandacht te besteden aan het positiespel en de beweging zonder bal.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |