quote:Op donderdag 16 november 2006 13:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
blanke Christentjes zijn helemaal niet geweldadig en intolerant
ze hebben hele goeie dingen
zo doen ze aan energie besparing
ze zetten gewoon een kruis in de fik
ow, en aan discriminatie doen ze ook niet mee
ze trekken gewoon allemaal dezelfde witte pakjes met puntmutjes aan
hardstikke fijn volk joh dat blanke Christenvolkje
daar moet je gewoon van houden
![]()
![]()
![]()
![]()
in de meeste moslimlanden had ik je nu mogen slaan of schoppenquote:Op donderdag 16 november 2006 13:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 13:45 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
in de meeste moslimlanden had ik je nu mogen slaan of schoppen![]()
nou, kom dan eens met moslimlanden waar niet op behoorlijke schaal mensenrechten worden geschonden?quote:Op donderdag 16 november 2006 13:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
je begint al iets genuanceerder (en meer conform de realiteit) te raken !
nog eventjes doorgaan dus
Ach de mensenrechten worden ook op grote schaal gechonden in het o zo geweldige toonbeeld voor westen leider van de vrije wereld amerika.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nou, kom dan eens met moslimlanden waar niet op behoorlijke schaal mensenrechten worden geschonden?
(er schiet mij een land te binnen en dat was het land waarvan de koning het westen als voorbeeld neemt, laatst nog met zijn vrouw hier op bezoek in nederland)
ow maar nu zeg je heel wat anders.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nou, kom dan eens met moslimlanden waar niet op behoorlijke schaal mensenrechten worden geschonden?
(er schiet mij een land te binnen en dat was het land waarvan de koning het westen als voorbeeld neemt, laatst nog met zijn vrouw hier op bezoek in nederland)
ja in nederland gebeurt ook wel eens wat vervelend.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
ow maar nu zeg je heel wat anders.
Ik ben er heilig van overtuigd dat in ieder Moslim lnd wel menserechten geschonden worden...
de hele wereld is immers doorgedraaid
alle niet Moslim landen dus ook
Of wou jij zeggen dat het in een Spanje, een Frankrijk, een Nederland.... een Amerika dat niet het geval is ?
Je hebt het over Jeruzalem?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:51 schreef W_Smits het volgende:
In de Arabische wereld wordt er ook ieder jaar met succes een GayParade gehouden hoor. Wisten jullie dat niet dan? Nee, wij Nederlanders, wij zijn pas intolerant!
linksquote:Op donderdag 16 november 2006 17:50 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja in nederland gebeurt ook wel eens wat vervelend.
maar in nederland worden niet doelbewust gevangenissen met asielzoekers in de fik gestoken.
ik denk dat in de meeste westerse landen je gewoon kunt genieten van je mensenrechten en dat het incidenten zijn als er schending is waarna er een golf van kritiek en onderzoek komt.
beetje een links kutargument wat je aanvoert.
Nu nog onderbouwing en je mag er mee door.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:56 schreef W_Smits het volgende:
Moslims houden van homo's en wie dat ontkent is een gore xenofoob!
Heb jij wel eens naar de katholieke kerk/ het Vaticaan gegekeken ?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:56 schreef W_Smits het volgende:
Moslims houden van homo's en wie dat ontkent is een gore xenofoob!
wil je mij dan prive les geven?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
links
Als je niet meedoet aan stom gegeneraliseer en lukraak Moslim gebash (beetje dubbel komt het trouwens over ook.. waar de mond van vol is... enz...) ben je links ?
Associeer jij links en rechts met anti pro en neutraal Moslim ?? (rechts = anti moslim, links = neutraal of pro ?)
ga jij eens heel snel terug naar school maatschapijleer (of onder welk vak ze je tegenwordig dan ook een beetje wegwijs in de politiek maken) volgen.
![]()
sarcasme van de bovenste plank.quote:Op zondag 12 november 2006 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd er zijn maar weinig landen / culturen zo tolerant als de Nederlandse
weinig, gezien de meeste homo's zelf moslim zijnquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
Hoeveel procent van de homo's zou moslimfoob zijn?
raar altijd dat men het christendom erbij gaat halen als men kritiek heeft op de islamquote:Op donderdag 16 november 2006 13:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
ik wens je geen erge ziekte toe, ik laat het erbij dat ik voor je hoop dat je ooit op iemand van je eigen geslacht verlieft zult worden.quote:Op zondag 12 november 2006 23:33 schreef pingu_ het volgende:
Hmz, 20% te weinig.
oe wat een egoquote:Op maandag 13 november 2006 00:16 schreef saban het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar ik voel me er niet prettig bij als er een homo naast me loopt en weet ik niet allemaal fantaseert over mij.
Als je goed kijkt zijn dit reacties op mensen die doen voorkomen alsof de Islam het grote en enige echte kwaad in de wereld is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:23 schreef RosaCrux het volgende:
[..]
raar altijd dat men het christendom erbij gaat halen als men kritiek heeft op de islam
net alsof de mensen die kritiek op de islam hebben pro christendom zijn
Nee hoor, want hoewel ik voor beiden respect heb en er geinteresseerd in ben kan ik mij ook niet voorstellen dat je daadwerkelijk 1 van beiden als absolute waarheid of " het geloof" aanneemt.quote:van mij mag het christenDOM dood vallen samen met de islam, ben je nu geschokken ? dat iemand die de islam bagger vind ook het christendom wel kan schieten ?![]()
achterlijk ?quote:het christendom is een achterlijke religie uit het midden oosten, net zoals de islam
quote:of wacht ?val je het christendom aan omdat je het christendom ziet als een blanke religie ?
(iets wat pro islam anti christendom mensen weleens vaker beweren en de feiten negeren)
" dat hier niet hoort *quote:het christendom komt uit het midden oosten! jesus was een half jood half neger! (zijn vader kwam van een zwarte stam), het is een midden oosten religie onstaan in een multi raciale plek! (in die tijd woonde er veel verschillende volkeren waar jesus vandaan kwam), het is dus een religie dat in het midden oosten hoort en niet hier.
ik wijs als Nederlander het christendom dus ook af als een buitenlandse religie dat hier niet hoortnet zoals de islam
afgelopen vrijdag was dat toch ?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt het over Jeruzalem?
Helaas is homoseksualiteit nog steeds niet gewoon geaccepteerd.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik moet 'm nog zien maar ik heb gehoord dat er in die Borat films ook mensen rednecks zitten die hier graag in zouden geloven. Overigens waren praktijken om homosexualiteit te 'genezen' in de jaren '40 en '50 nog gemeengoed in west europa. De britse overheid heeft met een dergelijke behandeling een oorlogsheld de dood ingejaagd. (De kraker van de Enigmacode heeft zelfmoord gepleegd doordat hij zwaar depressief was ten gevolge van verplichte anti-homo behandelingen)
quote:Op maandag 13 november 2006 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islamofobie is net zo irrationeel is homofobie. Het gaat namelijk om een bepaald beeld dat je hebt en associeert bij die mensen. Als ik moslim zeg en jij zegt bommen, granaten en dode kinderen, is dat net zo irrationeel als dat jij "homo" zegt en dat ik dan zeg Poepsex, stront aan de piemel, nudisten en gay parade-figuren.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 02:21 schreef lesley het volgende:
[..]
ik wens je geen erge ziekte toe, ik laat het erbij dat ik voor je hoop dat je ooit op iemand van je eigen geslacht verlieft zult worden.
gemeen heh![]()
Kruip eens uit je zwakke slachtofferrol.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:39 schreef ChillyWilly het volgende:
Moet je eens zeggen dat je Mocrofoob bent. Word je meteen verweten dat je racistisch bent en discrimineert.![]()
Dat alles onder het motto 'een nummertje voor een nummertje'quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:23 schreef damian5700 het volgende:
Inderdaad. Er waren in het verleden wat cijfers bekend over het percentage Marokaanse jongeren dat via afwerkplekken hun mobieltje bij elkaar spaarden.
Hoezo? ChillyWilly heeft gewoon volkomen gelijk. Iemand die verkondigt dat hij Mocrofook of Turkofoob is, wordt meteen voor racist uitgemaakt. Waarom? Omdat hij niet één of ander geloofsboek onder zijn arm heeft. Met de Bijbel of Koran in de hand mag je mensen grof beledigen. Dat moeten we maar normaal vinden, want tja, we hebben respect op te brengen voor gelovigen. Het gekke is alleen dat het zo vaak eenrichtingsverkeer is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:52 schreef Yildiz het volgende:
Kruip eens uit je zwakke slachtofferrol.![]()
Voor zover ik weet is dat nou net hetgene wat we niet doen, dus wat klaag je nou ?quote:De kern van het verhaal is dat wij, Nederlanders, het intolerante gedrag van moslims heel normaal moeten vinden, dat we respect moeten opbrengen voor hun geloof, cultuur, het hoofddoekje (Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking) enzovoort.
Dat zeg ik... men is op alle gebieden tolerant maar men accepteerd werkelijk niet zo veel. OP de vraag of men mensen tolereert die anders zijn zal de Nederlander haast altijd met ja antwoorden omdat dit sociaal wenselijk is. Nederland scoort wereldwijd het hoogst op het geven van sociaal wenselijke antwoorden maar niet op het uitdragen ervan. Een boel gelul du. En een boel vingertjes wijzen naar andere culturen die minder wenselijk antwoorden. Daarom zei ik eerder in deze discussie al: kijk maar naar jezelf omdat cijfers ook uitwijzen dat de autochtone nederlander niet werkelijk tolerant is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef Chadi het volgende:
Kom op zeg zo tolerant zijn Nederlanders ook niet hoor wat betreft homo's.. ze gedogen het. Moet je kijken wat voor achter de elleboog mensen veel zijn als het om homo's gaat
En de cijfers wijzen dus ook uit dat dit NIET het geval is. Dat dit alleen zo is als het gaat om het geven van sociaal wenselijke antwoorden. En geloof me... ik krijg dergelijke cijfers te zien binnen mijn werk. Ik werk dagelijks met deze materie.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:51 schreef dVTB het volgende:
Er is inderdaad een verschil tussen accepteren en tolereren, zeker. Maar je kunt gerust stellen dat homoseksualiteit in Nederland redelijk breed wordt geaccepteerd. Uitzonderingen houd je altijd, natuurlijk.
Autochtone Nederlanders tolereren EN accepteren homoseksualiteit beduidend beter dan allochtone Nederlanders. Het lijkt me tamelijk zinloos om daar over te gaan discussiëren. Temeer omdat het de aandacht verlegt van het echte probleem, de hoge graad van homofobie onder Turken en Marokkanen.
Reacties zoals die van Chadi vind ik illustratief. Altijd de bal maar weer krampachtig wegkaatsen, nooit eens zelf in de spiegel kijken. Of je nu wel of niet een moslim bent, met dergelijk ontwijkend gedrag komen we geen stap verder.
Heeft niks met krampachtig te maken . Ik spreek uit ervaring... Als ik iemand mag of hij nou hetero ..gay of van paarden houdt dan mag ik hem ook straight face to face en ook achter zijn rug om . Heel veel mensen hebben dat niet. En veel van mijn Nederlandse collega's, toen ik nog werkte voor een baas hadden met een homo collega totaal geen probleem maar als hij de koffie kamer uit was begon het weer. Dat noem ik schijn acceptatie.. zoiets zou ik recht in zijn smoel zeggen maar ik ben dan weer een intolerante moslim volgens jou.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:51 schreef dVTB het volgende:
Er is inderdaad een verschil tussen accepteren en tolereren, zeker. Maar je kunt gerust stellen dat homoseksualiteit in Nederland redelijk breed wordt geaccepteerd. Uitzonderingen houd je altijd, natuurlijk.
Autochtone Nederlanders tolereren EN accepteren homoseksualiteit beduidend beter dan allochtone Nederlanders. Het lijkt me tamelijk zinloos om daar over te gaan discussiëren. Temeer omdat het de aandacht verlegt van het echte probleem, de hoge graad van homofobie onder Turken en Marokkanen.
Reacties zoals die van Chadi vind ik illustratief. Altijd de bal maar weer krampachtig wegkaatsen, nooit eens zelf in de spiegel kijken. Of je nu wel of niet een moslim bent, met dergelijk ontwijkend gedrag komen we geen stap verder.
Dit is exact mijn ervaring ook. Op ieder gebied.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heeft niks met krampachtig te maken . Ik spreek uit ervaring... Als ik iemand mag of hij nou hetero ..gay of van paarden houdt dan mag ik hem ook straight face to face en ook achter zijn rug om . Heel veel mensen hebben dat niet. En veel van mijn Nederlandse collega's, toen ik nog werkte voor een baas hadden met een homo collega totaal geen probleem maar als hij de koffie kamer uit was begon het weer. Dat noem ik schijn acceptatie.. zoiets zou ik recht in zijn smoel zeggen maar ik ben dan weer een intolerante moslim volgens jou.
Nederlanders zeggen maar al te graag dat ze tolerant zijn tegenover homo's zijn maar dat is dus absoluut niet zo. .. Je bent pas tolerant als je geen verschil maakt tussen je homo collega en je hetero collega maar niet als je iemand omdat ie homo is tot pispaal van de afdeling maakt op het moment dat ie zichzelf niet kan verdedigen. En als je dan opkomt voor hem dan zijn ze maar aan het dollen...![]()
En by the way mijn buren worden 2 homo's, een paar. Daar heb ik geen enkel probleem mee sterker nog ik vind ze hele eerlijke, Sociale en open mensen over het algemeen.
Wat jij hier doet is aannemen dat Nederlanders homo zijn accepteren.. nou ik zeg dat doen ze niet. Ze doen omdat het van hen wordt verwacht en niet omdat ze het zo voelen.
Wat jij doet, is je persoonlijke opvatting en je persoonlijke ervaringen tot graadmeter maken. Mooi dat jij niet homofoob bent, maar daarmee ontken je niet dat 80-88 procent van de Turken en Marokkanen dat wél is. Ik heb nergens gezegd dat er geen homofobe Nederlanders bestaan, wél dat dit percentage lager ligt dan 80 procent.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:38 schreef Chadi het volgende:
Nederlanders zeggen maar al te graag dat ze tolerant zijn tegenover homo's zijn maar dat is dus absoluut niet zo. .. Je bent pas tolerant als je geen verschil maakt tussen je homo collega en je hetero collega maar niet als je iemand omdat ie homo is tot pispaal van de afdeling maakt op het moment dat ie zichzelf niet kan verdedigen. En als je dan opkomt voor hem dan zijn ze maar aan het dollen...![]()
En by the way mijn buren worden 2 homo's, een paar. Daar heb ik geen enkel probleem mee sterker nog ik vind ze hele eerlijke, Sociale en open mensen over het algemeen. Wat jij hier doet is aannemen dat Nederlanders homo zijn accepteren.. nou ik zeg dat doen ze niet. Ze doen omdat het van hen wordt verwacht en niet omdat ze het zo voelen.
ik wilde het net zeggenquote:Op zondag 12 november 2006 22:53 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Precies. Het is jammer dat Turken en Marokkanen zo over homo's denken, maar de kans is groot dat al die andere bevolkingsgroepen in ons land (Chinezen, Armenen, Polen, Mexicanen) er ook zo over denken.
Maar dat zijn geen Marokkanen of Turken, en dus zijn ze niet nieuwswaardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |