abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43606594
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:20 schreef Mirage het volgende:

[..]

blanke Christentjes zijn helemaal niet geweldadig en intolerant
ze hebben hele goeie dingen
zo doen ze aan energie besparing
ze zetten gewoon een kruis in de fik
ow, en aan discriminatie doen ze ook niet mee
ze trekken gewoon allemaal dezelfde witte pakjes met puntmutjes aan

hardstikke fijn volk joh dat blanke Christenvolkje
daar moet je gewoon van houden

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 16 november 2006 @ 13:45:42 #202
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43606694
quote:

[..]

in de meeste moslimlanden had ik je nu mogen slaan of schoppen
ik ben lief :)
pi_43606834
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:45 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

in de meeste moslimlanden had ik je nu mogen slaan of schoppen
je begint al iets genuanceerder (en meer conform de realiteit) te raken !

nog eventjes doorgaan dus
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 16 november 2006 @ 15:30:14 #204
151582 A_L_N_F
pi_43610081
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

je begint al iets genuanceerder (en meer conform de realiteit) te raken !

nog eventjes doorgaan dus
nou, kom dan eens met moslimlanden waar niet op behoorlijke schaal mensenrechten worden geschonden?

(er schiet mij een land te binnen en dat was het land waarvan de koning het westen als voorbeeld neemt, laatst nog met zijn vrouw hier op bezoek in nederland)
pi_43611237
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

nou, kom dan eens met moslimlanden waar niet op behoorlijke schaal mensenrechten worden geschonden?

(er schiet mij een land te binnen en dat was het land waarvan de koning het westen als voorbeeld neemt, laatst nog met zijn vrouw hier op bezoek in nederland)
Ach de mensenrechten worden ook op grote schaal gechonden in het o zo geweldige toonbeeld voor westen leider van de vrije wereld amerika.
pi_43611405
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ow maar nu zeg je heel wat anders.

Ik ben er heilig van overtuigd dat in ieder Moslim lnd wel menserechten geschonden worden...

de hele wereld is immers doorgedraaid

alle niet Moslim landen dus ook

Of wou jij zeggen dat het in een Spanje, een Frankrijk, een Nederland.... een Amerika dat niet het geval is ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 16 november 2006 @ 17:50:05 #207
151582 A_L_N_F
pi_43615101
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

ow maar nu zeg je heel wat anders.

Ik ben er heilig van overtuigd dat in ieder Moslim lnd wel menserechten geschonden worden...

de hele wereld is immers doorgedraaid

alle niet Moslim landen dus ook

Of wou jij zeggen dat het in een Spanje, een Frankrijk, een Nederland.... een Amerika dat niet het geval is ?
ja in nederland gebeurt ook wel eens wat vervelend.
maar in nederland worden niet doelbewust gevangenissen met asielzoekers in de fik gestoken.

ik denk dat in de meeste westerse landen je gewoon kunt genieten van je mensenrechten en dat het incidenten zijn als er schending is waarna er een golf van kritiek en onderzoek komt.

beetje een links kutargument wat je aanvoert.
pi_43615143
In de Arabische wereld wordt er ook ieder jaar met succes een GayParade gehouden hoor. Wisten jullie dat niet dan? Nee, wij Nederlanders, wij zijn pas intolerant!
pi_43615173
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:51 schreef W_Smits het volgende:
In de Arabische wereld wordt er ook ieder jaar met succes een GayParade gehouden hoor. Wisten jullie dat niet dan? Nee, wij Nederlanders, wij zijn pas intolerant!
Je hebt het over Jeruzalem?
pi_43615216
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:50 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ja in nederland gebeurt ook wel eens wat vervelend.
maar in nederland worden niet doelbewust gevangenissen met asielzoekers in de fik gestoken.

ik denk dat in de meeste westerse landen je gewoon kunt genieten van je mensenrechten en dat het incidenten zijn als er schending is waarna er een golf van kritiek en onderzoek komt.

beetje een links kutargument wat je aanvoert.
links

Als je niet meedoet aan stom gegeneraliseer en lukraak Moslim gebash (beetje dubbel komt het trouwens over ook.. waar de mond van vol is... enz...) ben je links ?

Associeer jij links en rechts met anti pro en neutraal Moslim ?? (rechts = anti moslim, links = neutraal of pro ?)

ga jij eens heel snel terug naar school maatschapijleer (of onder welk vak ze je tegenwordig dan ook een beetje wegwijs in de politiek maken) volgen.

Sir Winston Churchill
pi_43615298
Moslims houden van homo's en wie dat ontkent is een gore xenofoob!
pi_43615322
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:56 schreef W_Smits het volgende:
Nu nog onderbouwing en je mag er mee door.
pi_43616499
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:56 schreef W_Smits het volgende:
Heb jij wel eens naar de katholieke kerk/ het Vaticaan gegekeken ?
Sir Winston Churchill
  donderdag 16 november 2006 @ 21:22:22 #214
151582 A_L_N_F
pi_43621347
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:53 schreef Mirage het volgende:

[..]

links

Als je niet meedoet aan stom gegeneraliseer en lukraak Moslim gebash (beetje dubbel komt het trouwens over ook.. waar de mond van vol is... enz...) ben je links ?

Associeer jij links en rechts met anti pro en neutraal Moslim ?? (rechts = anti moslim, links = neutraal of pro ?)

ga jij eens heel snel terug naar school maatschapijleer (of onder welk vak ze je tegenwordig dan ook een beetje wegwijs in de politiek maken) volgen.

wil je mij dan prive les geven?

je mag me billenkoek geven als ik stout ben

rrrrr, MILF-alert
  donderdag 16 november 2006 @ 21:43:51 #215
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_43621711
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd er zijn maar weinig landen / culturen zo tolerant als de Nederlandse
sarcasme van de bovenste plank.
pi_43627210
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
Hoeveel procent van de homo's zou moslimfoob zijn?
weinig, gezien de meeste homo's zelf moslim zijn
pi_43627253
quote:

[..]

raar altijd dat men het christendom erbij gaat halen als men kritiek heeft op de islam

net alsof de mensen die kritiek op de islam hebben pro christendom zijn

van mij mag het christenDOM dood vallen samen met de islam, ben je nu geschokken ? dat iemand die de islam bagger vind ook het christendom wel kan schieten ?

het christendom is een achterlijke religie uit het midden oosten, net zoals de islam

of wacht ? val je het christendom aan omdat je het christendom ziet als een blanke religie ? (iets wat pro islam anti christendom mensen weleens vaker beweren en de feiten negeren)
het christendom komt uit het midden oosten! jesus was een half jood half neger! (zijn vader kwam van een zwarte stam), het is een midden oosten religie onstaan in een multi raciale plek! (in die tijd woonde er veel verschillende volkeren waar jesus vandaan kwam), het is dus een religie dat in het midden oosten hoort en niet hier.

ik wijs als Nederlander het christendom dus ook af als een buitenlandse religie dat hier niet hoort net zoals de islam

[ Bericht 5% gewijzigd door RosaCrux op 17-11-2006 01:29:15 ]
pi_43627815
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:33 schreef pingu_ het volgende:
Hmz, 20% te weinig.
ik wens je geen erge ziekte toe, ik laat het erbij dat ik voor je hoop dat je ooit op iemand van je eigen geslacht verlieft zult worden.
gemeen heh

[ Bericht 11% gewijzigd door lesley op 17-11-2006 02:43:02 ]
pi_43627827
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:16 schreef saban het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar ik voel me er niet prettig bij als er een homo naast me loopt en weet ik niet allemaal fantaseert over mij.
oe wat een ego
pi_43631646
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:23 schreef RosaCrux het volgende:

[..]

raar altijd dat men het christendom erbij gaat halen als men kritiek heeft op de islam

net alsof de mensen die kritiek op de islam hebben pro christendom zijn
Als je goed kijkt zijn dit reacties op mensen die doen voorkomen alsof de Islam het grote en enige echte kwaad in de wereld is.
quote:
van mij mag het christenDOM dood vallen samen met de islam, ben je nu geschokken ? dat iemand die de islam bagger vind ook het christendom wel kan schieten ?
Nee hoor, want hoewel ik voor beiden respect heb en er geinteresseerd in ben kan ik mij ook niet voorstellen dat je daadwerkelijk 1 van beiden als absolute waarheid of " het geloof" aanneemt.

Verder ben ik ook van mening dat religies door de geschiedenis vaker dan mij lief is als excuus zijn gebruikt om geweld te gebruiken dan voor liefde of voor mijn part neutrale zaken.

Wat dat betreft zou het ook van mij in de openbaarheid afgeschaft mogen worden.
MAAR ! dat zou niet rijmen met een goed dat ik veel belangrijker vind... het vrij zijn in je keuzes en je leven kunnen leven zoals jij dat wil.
Punt is wel dat er een manier moet worden gevonden om de eikels die geen onderscheid weten tussen het uitdragen van een overtuiging en met ondersteunning van die overtuiging andere mensen willen belemmeren, beledigen, geweld aandoen op de 1 of andere manier te lozen.
quote:
het christendom is een achterlijke religie uit het midden oosten, net zoals de islam
achterlijk ?

Is iemand die de kleur paars mooi vind ook achterlijk als jouw voorkeur bij blauw ligt
quote:
of wacht ? val je het christendom aan omdat je het christendom ziet als een blanke religie ? (iets wat pro islam anti christendom mensen weleens vaker beweren en de feiten negeren)

Ik val het Christendom helemaal niet aan.

Ik laat zien hoe ongelooflijk dom en generaliserend en niet gebaseerd op de feiten de posts erboven zijn.

Jij leest altijd wat jij graag wilt lezen ?

geeft niet hoor.
quote:
het christendom komt uit het midden oosten! jesus was een half jood half neger! (zijn vader kwam van een zwarte stam), het is een midden oosten religie onstaan in een multi raciale plek! (in die tijd woonde er veel verschillende volkeren waar jesus vandaan kwam), het is dus een religie dat in het midden oosten hoort en niet hier.

ik wijs als Nederlander het christendom dus ook af als een buitenlandse religie dat hier niet hoort net zoals de islam
" dat hier niet hoort *

Wat hoort hier dan wel ?
Breng jij je auto ook even terug naar land van herkomst ?
wacht ! Moet JIJ niet terug naar land van herkomst ??
Kijk jij eens even snel waar je medenederlanders.. de zogenaamde AUtochtonen eigenlijk vandaan komen...

Het leven is 1 grote beweging, 1 grote verandering .... bang voor verandering ?
Vastgeroest ?
Arme jij...

Wat ontzettend jammer dat je iets gelijk wilt laten "doodvallen" als het niet jouw ding is.
Sir Winston Churchill
pi_43631727
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt het over Jeruzalem?
afgelopen vrijdag was dat toch ?

geen problemen mee.. zijn altijd gezellige feesten.
Sir Winston Churchill
pi_43631818
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik moet 'm nog zien maar ik heb gehoord dat er in die Borat films ook mensen rednecks zitten die hier graag in zouden geloven. Overigens waren praktijken om homosexualiteit te 'genezen' in de jaren '40 en '50 nog gemeengoed in west europa. De britse overheid heeft met een dergelijke behandeling een oorlogsheld de dood ingejaagd. (De kraker van de Enigmacode heeft zelfmoord gepleegd doordat hij zwaar depressief was ten gevolge van verplichte anti-homo behandelingen)
Helaas is homoseksualiteit nog steeds niet gewoon geaccepteerd.

waarom je in hemelsnaam drukmaken over waar een ander zijn liefde aan wil geven ?

Zolang hij zijn zaad en liefde niet bij jou loost, maa rbij iemand die het graag ontvangt
prima toch..

kies jij lekker je ventje, vrouwtje.. wat jij wil.. iedereen blij en bemoeit zich met zijn eigen zaken.
Sir Winston Churchill
pi_43632173
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Islamofobie is net zo irrationeel is homofobie. Het gaat namelijk om een bepaald beeld dat je hebt en associeert bij die mensen. Als ik moslim zeg en jij zegt bommen, granaten en dode kinderen, is dat net zo irrationeel als dat jij "homo" zegt en dat ik dan zeg Poepsex, stront aan de piemel, nudisten en gay parade-figuren.
Sir Winston Churchill
pi_43635047
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 02:21 schreef lesley het volgende:

[..]

ik wens je geen erge ziekte toe, ik laat het erbij dat ik voor je hoop dat je ooit op iemand van je eigen geslacht verlieft zult worden.
gemeen heh
Dat wordt door sommige mensen als ziekte gezien hoor. Zie de link die Triggershot eerder gaf.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43635158
Mirage, ik kan anders nergens zien dat die mensen de islam als het enigste kwaad zien, dat maak jij ervan

verder

Islam is an ideology. Rejection of an ideology cannot be classified as phobia. To call the opponents of an ideology phobic is a fallacy. All ideologies have their critics and opponents but we do not hear Christians calling the critics of Christianity Christianophobe, communists calling their critics communitophobe or Hindus calling theirs hinduphobe. The term "Islamophobia" is both technically and logically incorrect and misleading.

Buddhism is by all accounts a peaceful religion as non-violence is the core of it. Despite that Buddhism has its critics and we never call then Buddhistphobes.

The neologism 'Islamophobia', is therefore the symptom of the intellectual bankruptcy of Muslim clerisy to come up with logical arguments and defend Islam against criticism in a rational way. 'Islamophobia' is an ad hominen. It is a logical fallacy and an insult hurled at the critics of Islam. It highlights the fact that Islam is a lie, unable to withstand criticism. That is why Muslims need censorship and must eliminate the truth by brutal force (law suits or violence) to protect their lie.

http://www.faithfreedom.org/oped/sina60526.htm
pi_43734716
Gutteguttegut, Marokkaanse en Turkse jongens zijn homofoob. Dat komt dan waarschijnlijk vooral omdat ze zo gewend zijn aan homoseks dat ze bang worden om er niet meer vanaf te kunnen komen.
pi_43736493
Inderdaad. Er waren in het verleden wat cijfers bekend over het percentage Marokaanse jongeren dat via afwerkplekken hun mobieltje en andere gadgets bij elkaar spaarden.
Wat ik me kan herinneren is dat het bij mij vrij schokkend overkwam dat het getal vrij aanzienlijk was.

Even opgezocht, maar ik ben er niet helemaal zeker van of dit precies is wat ik bedoel (omdat het een tijdje geleden is), maar evengoed sluit het wel aan bij mijn bewering.
Homo's en minderjarige moslim schandknapen

[ Bericht 34% gewijzigd door damian5700 op 21-11-2006 01:47:19 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43738894
Moet je eens zeggen dat je Mocrofoob bent. Word je meteen verweten dat je racistisch bent en discrimineert.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:52:37 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43739106
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:39 schreef ChillyWilly het volgende:
Moet je eens zeggen dat je Mocrofoob bent. Word je meteen verweten dat je racistisch bent en discrimineert.
Kruip eens uit je zwakke slachtofferrol.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43739572
Jongeren... hebben ze vast bij zo'n VMBO zitten turven
pi_43741238
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 01:23 schreef damian5700 het volgende:
Inderdaad. Er waren in het verleden wat cijfers bekend over het percentage Marokaanse jongeren dat via afwerkplekken hun mobieltje bij elkaar spaarden.
Dat alles onder het motto 'een nummertje voor een nummertje'
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:52 schreef Yildiz het volgende:
Kruip eens uit je zwakke slachtofferrol.
Hoezo? ChillyWilly heeft gewoon volkomen gelijk. Iemand die verkondigt dat hij Mocrofook of Turkofoob is, wordt meteen voor racist uitgemaakt. Waarom? Omdat hij niet één of ander geloofsboek onder zijn arm heeft. Met de Bijbel of Koran in de hand mag je mensen grof beledigen. Dat moeten we maar normaal vinden, want tja, we hebben respect op te brengen voor gelovigen. Het gekke is alleen dat het zo vaak eenrichtingsverkeer is.

Een kleine zijsprong, maar wel illustratief: de Meiden van Halal; drie conservatieve, niet-geïntegreerde moslima's met (helaas) een eigen TV-programma op de Nederlandse TV, liepen zaterdag gepikeerd weg uit een TV-uitzending van Sonja, omdat hun tere zieltjes het niet aankonden dat er enkele seksscenes werden getoond.

Tegelijk was er ook een discussie met een Nederlandse TV-maakster, die een documentaire had gemaakt naar aanleiding van het feit dat haar dochter voor hoer was uitgescholden door Marokkaanse jongens. Ze zocht die jongens op en vroeg of het klopte. Het antwoord was: "Ja, maar dat hebben ze zelf verdiend." (want ze gaat immers niet als maagd het huwelijk in). Toen vroeg de TV-maakster of de jongen zelf nog maagd was: "Nee", was het antwoord. Toen ze daarna vroeg of dat wel eerlijk was, kreeg ze als dooddoener: "Ja, maar dat is onze cultuur" - einde discussie.

Verder waren nog wat fragmenten uit dezelfde serie te zien, waarin nog eens pijnlijk in beeld kwam hoe allochtone jongens over homo's denken. Eén en al intolerantie en negativisme. Ook was er een fragment van de Meiden van Halal die met een homoseksuele man in discussie waren. De maker van hun programma (ze waren immers zelf weggelopen) stond Sonja te woord. Waar de meiden nog het meeste spijt van hadden gehad, was dat ze een homoseksuele man een hand hadden gegeven.

Na de uitzending, toen het publiek weg was, ondervroeg Sonja de drie meiden alsnog. Over hoe erg ze wel niet waren geschrokken. Nou, nou, het was me wat. Verbolgen en misselijk waren ze. Maar ze waren WEL uitstekend in staat om nog snel even een sneer uit te delen aan de Nederlandse TV-maakster, over kijkcijfers. Want tja, die mevrouw legt het intolerante gedrag van moslims natuurlijk pijnlijk bloot.

De kern van het verhaal is dat wij, Nederlanders, het intolerante gedrag van moslims heel normaal moeten vinden, dat we respect moeten opbrengen voor hun geloof, cultuur, het hoofddoekje (Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking) enzovoort. Maar als iemand kritisch is over de islam en de gevolgen ervan, moet die persoon worden afgesnoeid. Tolerantie is in Nederland eenrichtingsverkeer. Het feit dat 80-88 procent van de Turken en Marokkanen homofoob is, bevestigt dat slechts.
pi_43741332
Of iets al dan niet "normaal" of acceptabel is veranderd niets aan het feit dat iemand discrimineert.
Over en weer dan wel. Dat is de domme discussie: maar hij begon.

Maar daar ging het in dit topic niet over. het ging over het discrimineren van homoseksuelen door Turkse en Marokkaanse jongeren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43742092
quote:
De kern van het verhaal is dat wij, Nederlanders, het intolerante gedrag van moslims heel normaal moeten vinden, dat we respect moeten opbrengen voor hun geloof, cultuur, het hoofddoekje (Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking) enzovoort.
Voor zover ik weet is dat nou net hetgene wat we niet doen, dus wat klaag je nou ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43742347
Wat we niet doen? We doen niet anders! Moslims hebben in Nederland alle ruimte. Ze kunnen scholen starten, moskeeën bouwen, ze mogen hoofddoekjes dragen, ze kunnen bidden, er wordt rekening gehouden met hun feestdagen, ze kunnen de Ramadan doen, ze hebben een eigen omroep, noem maar op.

En ik KLAAG ja. Ik klaag als ik zie hoe weinig Nederland ervoor terugkrijgt, in de vorm van respect voor onze opvattingen. Het is eenrichtingsverkeer. Wij hebben respect op te brengen voor moslims, omgekeerd kunnen we doodvallen. En nee, dit is niet de opvatting van *alle* moslims in Nederland, maar zeker wel bij een wezenlijk deel.
pi_43742686
alles wordt hier getolereerd maar niets werkelijk geaccepteerd. En dan begint het gezeik.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43742727
Kom op zeg zo tolerant zijn Nederlanders ook niet hoor wat betreft homo's.. ze gedogen het. Moet je kijken wat voor achter de elleboog mensen veel zijn als het om homo's gaat
pi_43742935
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef Chadi het volgende:
Kom op zeg zo tolerant zijn Nederlanders ook niet hoor wat betreft homo's.. ze gedogen het. Moet je kijken wat voor achter de elleboog mensen veel zijn als het om homo's gaat
Dat zeg ik... men is op alle gebieden tolerant maar men accepteerd werkelijk niet zo veel. OP de vraag of men mensen tolereert die anders zijn zal de Nederlander haast altijd met ja antwoorden omdat dit sociaal wenselijk is. Nederland scoort wereldwijd het hoogst op het geven van sociaal wenselijke antwoorden maar niet op het uitdragen ervan. Een boel gelul du. En een boel vingertjes wijzen naar andere culturen die minder wenselijk antwoorden. Daarom zei ik eerder in deze discussie al: kijk maar naar jezelf omdat cijfers ook uitwijzen dat de autochtone nederlander niet werkelijk tolerant is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43743069
Er is inderdaad een verschil tussen accepteren en tolereren, zeker. Maar je kunt gerust stellen dat homoseksualiteit in Nederland redelijk breed wordt geaccepteerd. Uitzonderingen houd je altijd, natuurlijk.

Autochtone Nederlanders tolereren EN accepteren homoseksualiteit beduidend beter dan allochtone Nederlanders. Het lijkt me tamelijk zinloos om daar over te gaan discussiëren. Temeer omdat het de aandacht verlegt van het echte probleem, de hoge graad van homofobie onder Turken en Marokkanen.

Reacties zoals die van Chadi vind ik illustratief. Altijd de bal maar weer krampachtig wegkaatsen, nooit eens zelf in de spiegel kijken. Of je nu wel of niet een moslim bent, met dergelijk ontwijkend gedrag komen we geen stap verder.
pi_43743846
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:51 schreef dVTB het volgende:
Er is inderdaad een verschil tussen accepteren en tolereren, zeker. Maar je kunt gerust stellen dat homoseksualiteit in Nederland redelijk breed wordt geaccepteerd. Uitzonderingen houd je altijd, natuurlijk.

Autochtone Nederlanders tolereren EN accepteren homoseksualiteit beduidend beter dan allochtone Nederlanders. Het lijkt me tamelijk zinloos om daar over te gaan discussiëren. Temeer omdat het de aandacht verlegt van het echte probleem, de hoge graad van homofobie onder Turken en Marokkanen.

Reacties zoals die van Chadi vind ik illustratief. Altijd de bal maar weer krampachtig wegkaatsen, nooit eens zelf in de spiegel kijken. Of je nu wel of niet een moslim bent, met dergelijk ontwijkend gedrag komen we geen stap verder.
En de cijfers wijzen dus ook uit dat dit NIET het geval is. Dat dit alleen zo is als het gaat om het geven van sociaal wenselijke antwoorden. En geloof me... ik krijg dergelijke cijfers te zien binnen mijn werk. Ik werk dagelijks met deze materie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43744196
Hej Ik geloof je meteen !

Zolang er mufti's en andere baardapen zijn die roepen dat homo's van torens moeten geflikkert geloof ik toch iets anders.
pi_43744253
Ik vind alles best, Nokwanda, maar ik weiger te geloven dat jij met cijfermateriaal kunt onderbouwen dat 80-88 procent van de Nederlanders homofoob is, zoals kennelijk het geval is bij de groepen Turken en Marokkanen.

Kun je dat toch, dan vraag ik je om dat te doen. Dan neem ik al mijn woorden terug. Tot die tijd blijf ik bij wat ik heb gezegd. Tolerantie, respect en begrip zijn hoofdzakelijke eenrichtingsverkeer van autochtone Nederlanders richting moslims.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2006 12:34:12 ]
pi_43744387
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:51 schreef dVTB het volgende:

Heeft niks met krampachtig te maken . Ik spreek uit ervaring... Als ik iemand mag of hij nou hetero ..gay of van paarden houdt dan mag ik hem ook straight face to face en ook achter zijn rug om . Heel veel mensen hebben dat niet. En veel van mijn Nederlandse collega's, toen ik nog werkte voor een baas hadden met een homo collega totaal geen probleem maar als hij de koffie kamer uit was begon het weer. Dat noem ik schijn acceptatie.. zoiets zou ik recht in zijn smoel zeggen maar ik ben dan weer een intolerante moslim volgens jou.

Nederlanders zeggen maar al te graag dat ze tolerant zijn tegenover homo's zijn maar dat is dus absoluut niet zo. .. Je bent pas tolerant als je geen verschil maakt tussen je homo collega en je hetero collega maar niet als je iemand omdat ie homo is tot pispaal van de afdeling maakt op het moment dat ie zichzelf niet kan verdedigen. En als je dan opkomt voor hem dan zijn ze maar aan het dollen...

En by the way mijn buren worden 2 homo's, een paar. Daar heb ik geen enkel probleem mee sterker nog ik vind ze hele eerlijke, Sociale en open mensen over het algemeen.

Wat jij hier doet is aannemen dat Nederlanders homo zijn accepteren.. nou ik zeg dat doen ze niet. Ze doen omdat het van hen wordt verwacht en niet omdat ze het zo voelen.
pi_43744453
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Heeft niks met krampachtig te maken . Ik spreek uit ervaring... Als ik iemand mag of hij nou hetero ..gay of van paarden houdt dan mag ik hem ook straight face to face en ook achter zijn rug om . Heel veel mensen hebben dat niet. En veel van mijn Nederlandse collega's, toen ik nog werkte voor een baas hadden met een homo collega totaal geen probleem maar als hij de koffie kamer uit was begon het weer. Dat noem ik schijn acceptatie.. zoiets zou ik recht in zijn smoel zeggen maar ik ben dan weer een intolerante moslim volgens jou.

Nederlanders zeggen maar al te graag dat ze tolerant zijn tegenover homo's zijn maar dat is dus absoluut niet zo. .. Je bent pas tolerant als je geen verschil maakt tussen je homo collega en je hetero collega maar niet als je iemand omdat ie homo is tot pispaal van de afdeling maakt op het moment dat ie zichzelf niet kan verdedigen. En als je dan opkomt voor hem dan zijn ze maar aan het dollen...

En by the way mijn buren worden 2 homo's, een paar. Daar heb ik geen enkel probleem mee sterker nog ik vind ze hele eerlijke, Sociale en open mensen over het algemeen.

Wat jij hier doet is aannemen dat Nederlanders homo zijn accepteren.. nou ik zeg dat doen ze niet. Ze doen omdat het van hen wordt verwacht en niet omdat ze het zo voelen.
Dit is exact mijn ervaring ook. Op ieder gebied.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43744737
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:38 schreef Chadi het volgende:

En by the way mijn buren worden 2 homo's, een paar. Daar heb ik geen enkel probleem mee sterker nog ik vind ze hele eerlijke, Sociale en open mensen over het algemeen. Wat jij hier doet is aannemen dat Nederlanders homo zijn accepteren.. nou ik zeg dat doen ze niet. Ze doen omdat het van hen wordt verwacht en niet omdat ze het zo voelen.
Wat jij doet, is je persoonlijke opvatting en je persoonlijke ervaringen tot graadmeter maken. Mooi dat jij niet homofoob bent, maar daarmee ontken je niet dat 80-88 procent van de Turken en Marokkanen dat wél is. Ik heb nergens gezegd dat er geen homofobe Nederlanders bestaan, wél dat dit percentage lager ligt dan 80 procent.

Wat jij doet, is steeds over Nederlanders praten, terwijl daar eigenlijk geen echte aanleiding toe is. Als je Nederland vergelijkt met andere landen in de wereld, is Nederland behoorlijk homovriendelijk. Het kan altijd beter, maar als voorvechters van homorechten (lees: mensenrechten) met de wereldkaart in de hand de landen moeten aanwijzen waar homorechten en - acceptatie moeten worden verbeterd, zal niemand het in z'n hoofd halen om Nederland als eerste aan te wijzen.

Je verlegt steeds het probleem. Dat je je eigen straatje schoonveegt, kan ik nog wel begrijpen (en het is ook prima dat jij gelukkig niet tot die groep van 80-88 procent behoort), maar daarmee is het probleem niet opgelost. Dat is veel en veel dieper geworteld.
  woensdag 22 november 2006 @ 10:47:31 #246
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43775165
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:53 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Precies. Het is jammer dat Turken en Marokkanen zo over homo's denken, maar de kans is groot dat al die andere bevolkingsgroepen in ons land (Chinezen, Armenen, Polen, Mexicanen) er ook zo over denken.

Maar dat zijn geen Marokkanen of Turken, en dus zijn ze niet nieuwswaardig .
ik wilde het net zeggen
durf te beweren dat er een hoop autochtonen zijn die homofoob zijn... eigen ervaring ermee. maar goed, dat moet kunnen want dat zijn echte nederlanders, toch? besides, ik val eerder van mijn stoel van homofobie onder autochtonen dan van allochtonen, puur om het feit dat zij juist vol zijn over onze tolerante cultuur en vinden dat die bedreigd wordt door de islam. van hen had ik juist anders verwacht.
put
your
clothes
on!
pi_43903690
Tja wie is er nou niet homofoob
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')