abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 22:02:21 #201
862 Arcee
Look closer
pi_43559080
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef Kozzmic het volgende:
De peiling van De Hond van vanavond geeft de PvdA overigens een zetel meer: van 36 naar 37.
Dat is wel bijzonder...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 22:04:43 #202
862 Arcee
Look closer
pi_43559217
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:59 schreef ItaloDancer het volgende:

Zullen we een wedje leggen? Meer dan 15 zetels. 100 euro
Ik vind 100 euro wel erg veel voor een SP-weddenschap.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43559256
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vind 100 euro wel erg veel voor een SP-weddenschap.
Das subsidiegeld.
pi_43559348
De peiling van Interview NSS is ook weer aardig vanavond. Het wordt nog spannend wie de tweede partij gaat worden!
pi_43559424
Ik verwacht dat er nog veel nagepraat wordt over de Zembla-documentaire over de bouwfraude en dat het CDA nog gaat merken wat Nederland er van vindt als je fraudeurs niet bestraft.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 22:08:51 #206
862 Arcee
Look closer
pi_43559442
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:07 schreef BB6kijker het volgende:
De peiling van Interview NSS is ook weer aardig vanavond. Het wordt nog spannend wie de tweede partij gaat worden!
SP 30, PVDA 31?
pi_43559500
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:08 schreef rebel6 het volgende:
Ik verwacht dat er nog veel nagepraat wordt over de Zembla-documentaire over de bouwfraude en dat het CDA nog gaat merken wat Nederland er van vindt als je fraudeurs niet bestraft.
Dit soort ultra linkse televisie drukt mij juist steeds verder in de armen van rechts. Ik kan mij voorstellen dat dit verschijnsel op meer mensen van toepassing is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43559593
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dit soort ultra linkse televisie drukt mij juist steeds verder in de armen van rechts. Ik kan mij voorstellen dat dit verschijnsel op meer mensen van toepassing is.
Kan jij nog verder in de armen van rechts dan ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43559646
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

SP 30, PVDA 31?
Dat nog niet, morgen wellicht wel.
pi_43559760
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan jij nog verder in de armen van rechts dan ?
Nog veel verder. Ik beschouw mijzelf op dit moment gematigd centrum-rechts...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43559879
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Kijken of het OM bouwfraude net zo hard vervolgt als uitkeringsfraude is ultralinks?
pi_43560703
Het is 22.30 uur geweest, dus hier is-ie dan maar...

E M B A R G O TOT DINSDAG 14 NOVEMBER 2006, 22.30 UUR SP komt steeds
dichter bij PvdA VERKIEZINGEN DEN HAAG (ANP) – De SP blijft stijgen in de
peilingen en het verschil met de PvdA wordt steeds kleiner. In de politieke barometer
van Interview NSS en het tv-programma NOVA komt de SP dinsdag uit op 28 zetels,
twee meer dan een dag eerder.
De PvdA zakt in de peiling één zetel en komt dinsdag uit op 32. Dat zijn er nog maar
vier meer dan de SP. Bij de Kamerverkiezingen van 2003 haalde de SP negen zetels
en de PvdA 42.
De VVD krijgt dinsdag 22 zetels, twee minder dan maandag en zes minder dan in
2003. Ook het CDA levert dinsdag een zetel in en komt nu uit op 45, nog altijd een zetel
meer dan bij de vorige Kamerverkiezingen. De ChristenUnie (nu drie zetels) krijgt
dinsdag zes zetels, tegen vijf op maandag.
GroenLinks blijft in de barometer op zeven zetels staan (nu acht). D66 (zes) de Partij
voor de Dieren en de SGP (twee) staan op twee zetels.
De PVV van Geert Wilders die maandag nog op drie zetels stond, krijgt er in de peiling
van dinsdag vier.
pi_43560805
Kan me nog altijd niet voorstellen dat deSP dit vol gaat houden .

Maar een stijging voor links ten koste van rechts is wel goed uiteraard .
pi_43560860
Politieke barometer 14 november:

CDA: 45 (-1)
PvdA: 32 (-1)
VVD: 22 (-2)
SP: 28 (+2)
LPF: 0 (0)
GL: 7 (0)
D'66: 2 (0)
CU: 6 (+1)
SGP: 2 (0)
PVV: 4 (+1)
PvdD: 2 (0)
EenNL: 0 (0)
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43560905
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:40 schreef dwergplaneet het volgende:
Politieke barometer 14 november:

CDA: 45 (-1)
PvdA: 31 (-1)
VVD: 22 (-2)
SP: 28 (+2)
LPF: 0 (0)
GL: 7 (0)
D'66: 2 (0)
CU: 6 (+1)
SGP: 2 (0)
PVV: 4 (+1)
PvdD: 2 (0)
EenNL: 0 (0)
Klopt niet, PvdA 32
pi_43560973
Netjes.
pi_43561001
SP
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43561015
28!!!!!!!!!!
pi_43561034
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:41 schreef BB6kijker het volgende:

[..]

Klopt niet, PvdA 32
Voudje. Is gecorrigeerd.
pi_43561079
Ik denk echt dat de SP groter gaat worden dan de PvdA. Kan me niets bedenken waarmee de PvdA nu nog zou gaan stijgen. Op medelijden heeft volgens mij nog nooit een partij (terug)gewonnen.
pi_43561163
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:45 schreef BB6kijker het volgende:
Ik denk echt dat de SP groter gaat worden dan de PvdA. Kan me niets bedenken waarmee de PvdA nu nog zou gaan stijgen. Op medelijden heeft volgens mij nog nooit een partij (terug)gewonnen.
De LPF heeft op medelijden gewonnen in 2002 . Maar de PvdA gaat het wel lastig krijgen als dit een beetje klopt.
pi_43561196
Kan me inderdaad ook niet voorstellen dat de SP dit vol gaat houden, ik denk dat de komende 2 dagen cruciaal zullen zijn, als de SP deze dagen blijft stijgen in de peilingen, of gelijk blijft - dan denk ik dat de uitslag bij de uiteindelijke verkiezingen over een week niet (veel) lager uit zullen vallen dan dat er nu in de peilingen worden gescoord.

Als het verval echter al morgen of overmorgen inzet in de peilingen dan denk ik dat er ook weer een versnelde comeback van de PvdA inzit.

Overigens moeten we aan die peilingen ook weer niet té veel waarde hechten, maar hoopgevend is het wel
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 22:49:00 #223
862 Arcee
Look closer
pi_43561225
Zo wordt een coalitie wel steeds moeilijker.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2006 @ 22:50:12 #224
862 Arcee
Look closer
pi_43561289
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens moeten we aan die peilingen ook weer niet té veel waarde hechten
Waarom niet? Interview/NSS zat er in 2003 in totaal slechts 6 zetels naast.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:56:02 #225
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43561522
Goeie genade... 28 zetels voor de SP. In een peiling van de lokale krant hier is de SP 10% groter dan de PvdA. En volgens een peiling RTV Noord-Holland zou de PvdA in die provincie nog maar 17% van de stemmen halen. Donkere wolken pakken zich samen boven Wouter Bos.

En toch voorspel ik een nek-aan-nekrace tussen CDA en PvdA op 22 november. Je ziet dat CDA wat verliest (aan CU) en de VVD haar zetels verspeeld aan Wilders als gevolg van de belabberde campagne. De SP zal zetels kwijtraken aan Bos. Het is te hopen dat de rechtse kiezer het CDA groot maakt, zodat een grote rechtse partij de politiek de komende vier jaar domineert.
Pugna Pro Patria
pi_43561564
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom niet? Interview/NSS zat er in 2003 in totaal slechts 6 zetels naast.
Zó weinig maar?

Ik dacht dat er altijd wel een grotere marge was, maar dan nog; bij de verschillende peilingen zie je wel dezelfde trend, maar dan nog zie je bij bijvoorbeeld de PvdA en de SP nog verschillen van enkele zetels in de verschillende opiniepeilingen.

Maar serieus, ik dacht dat er altijd wel een (fors) verschil zat tussen de peilingen en de uiteindelijke uitslag over het algemeen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_43561848
@Jurgen21: Je weet toch wel dat het CDA eigenlijk helemaal niet rechts is he ? Men is alleen zo'n zwabber partij dat men mee gaat met whoever in de coalitie zit. Dat was afgelopen jaren de VVD, maar het partijprogramma EN het verleden gezien, is het CDA helemaal niet rechts.

Dit wordt trouwens wel heel lastig voor de informateur...
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:04:00 #228
139330 TNA
For the stars that shine
pi_43561874
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:56 schreef Jurgen21 het volgende:
En toch voorspel ik een nek-aan-nekrace tussen CDA en PvdA op 22 november. Je ziet dat CDA wat verliest (aan CU) en de VVD haar zetels verspeeld aan Wilders als gevolg van de belabberde campagne. De SP zal zetels kwijtraken aan Bos. Het is te hopen dat de rechtse kiezer het CDA groot maakt, zodat een grote rechtse partij de politiek de komende vier jaar domineert.
Waarom zouden SP-kiezers nu nog overlopen naar Bos? "Strategisch stemmen" heeft sowieso geen zin als het gat 13 zetels bedraagt, en bovendien kan strategisch stemmen met de laatste Interview/NSS peiling bijna net zo goed inhouden dat PvdA-kiezers naar de SP overlopen. De VVD was vandaag weer in het nieuws met een conflict tussen Rutte en Verdonk. Daartegenover staat het immer als stabiel beschouwde CDA. Weinig overloop van het CDA naar de VVD lijkt me.
pi_43570094
Als ik het goed begrijp peilt NOVA nu dus dagelijks?

Ik blijf erbij dat peilingen daar toch echt niet voor bedoeld zijn.
pi_43570156
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:03 schreef CryARiver het volgende:
@Jurgen21: Je weet toch wel dat het CDA eigenlijk helemaal niet rechts is he ? Men is alleen zo'n zwabber partij dat men mee gaat met whoever in de coalitie zit. Dat was afgelopen jaren de VVD, maar het partijprogramma EN het verleden gezien, is het CDA helemaal niet rechts.

Dit wordt trouwens wel heel lastig voor de informateur...
Toch zie je steeds duidelijker dat CDA voor 'rechts' gekozen heeft. Zelfs nu in het heetst van de verkiezingsstrijd zie je dat het CDA vooral afstand neemt van de PvdA en nog redelijk klef is met de VVD.
  woensdag 15 november 2006 @ 10:18:08 #231
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43570382
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:43 schreef HPoi het volgende:
28!!!!!!!!!!
Ik denk dat de SP daar helemaal niet zo blij mee moet zijn. met partijen die razendsnel groeien loopt het immers zelden goed af. Hooguit 20 zetels zou voor de SP dan ook een betere uitslag zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_43571209
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef Genverbrander het volgende:
Als ik het goed begrijp peilt NOVA nu dus dagelijks?

Ik blijf erbij dat peilingen daar toch echt niet voor bedoeld zijn.
Hier zijn we het helemaal met elkaar eens Gen

Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van een dagelijkse peiling?
live life
pi_43571270
Een dagelijke peiling is extra nieuwsvoer voor kranten / journaals en actualiteitenprogramma's, die kunnen er vervolgens weer opinie mee gaan bedrijven. Ook ik blijf erbij dat ik het onzinnig vind, en wellicht zelfs wat onbetrouwbaarder dan een wekelijkse peilingen. Nu is het echt een dagkoers, en dat lijkt me niet de bedoeling.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43571300
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:53 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Jeuj.

Ik denk zelfs dat de peilers zichzelf hiermee in de vingens snijden. Ze peilen elke keer onder hetzelfde publiek, soms dmv een poule maar soms ook gewoon iedere keer dezelfde mensen. Als je dezelfde mensen 4/5 keer per week gaat vragen wat ze gaan stemmen krijg je steeds minder waarheidsgetrouwe resultaten want deze proefpersonen worden dan gevoelig voor trends die bij de bevolking helemaal niet leven.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat iedere steekproef een bepaalde mate van onbetrouwbaarheid heeft, en dat de dagelijkse schommelingen dus eerder daaraan te wijten zijn dan aan daadwerkelijke politieke verschuivingen.

Ik voorspel dus dat de peilingen er dit jaar verder naast zitten dan ooit.
  woensdag 15 november 2006 @ 11:00:34 #235
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43571371
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:08 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Toch zie je steeds duidelijker dat CDA voor 'rechts' gekozen heeft. Zelfs nu in het heetst van de verkiezingsstrijd zie je dat het CDA vooral afstand neemt van de PvdA en nog redelijk klef is met de VVD.
Ja, de van oudsher aanwezige linkervleugel is de afgelopen jaren weggelopen naar CU, SP en PvdA. Onder Balkenende heeft het CDA een duidelijke keuze gemaakt voor centrum-rechts. Het CDA als de stabiele en fatsoenlijke rechtse partij van dit land.
Pugna Pro Patria
  woensdag 15 november 2006 @ 11:21:14 #236
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43571877
Eigenlijk zouden er vanaf een week voor de verkiezingen geen peilingen meer gehouden moeten worden. Maar dat zal er wel nooit van komen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43573543
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:00 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, de van oudsher aanwezige linkervleugel is de afgelopen jaren weggelopen naar CU, SP en PvdA. Onder Balkenende heeft het CDA een duidelijke keuze gemaakt voor centrum-rechts. Het CDA als de stabiele en fatsoenlijke rechtse partij van dit land.
Excuse me ? CDA een rechtse partij ? Nu wordt het helemaal mooi. Heb je toevallig het partijprogramma gelezen ? Heb je toevallig gekeken naar het KiesKompas waar de positie van de CDA ligt ?
Het CDA is zeker NIET rechts.

Dat Balkenende een slapjanus is, en Verhagen eigenlijk niet bij de partij thuishoort, heeft ervoor gezorgt dat het CDA afgelopen jaren bijna telkens met de VVD is mee gegaan. Maar moet je eens zien als het CDA dalijk in een kabinet zit met de PvdA, dan kun je zien hoe "rechts" ze wel niet zijn!...
Het is niet voor niets dat de achterban (de leden) van de CDA behoorlijk boos zijn op de partij, omdat ze zich afgelopen jaren "rechts" hebben gedragen. Maar nogmaals, dat heb je te danken aan de VVD. Als je op een rechtse partij wilt stemmen, is de VVD een mooi alternatief.
Maar als je een rechtse rakker bent, en tóch op het CDA stemt (en niet om strategische redenen) dan zit je écht bij de foute partij!
pi_43573672
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:28 schreef CryARiver het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat de achterban (de leden) van de CDA behoorlijk boos zijn op de partij, omdat ze zich afgelopen jaren "rechts" hebben gedragen.
Ik heb anders helemaal niet de indruk dat die boos zijn.

Ik snap persoonlijk niet hoe je op een partij kan stemmen die zo asociaal heeft huisgehouden en zo'n belachelijk asielbeleid heeft gevoerd. Daar moet je wel erg verbitterd en rechts voor zijn hoor.
  woensdag 15 november 2006 @ 13:00:36 #239
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43574274
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:28 schreef CryARiver het volgende:

[..]

Excuse me ? CDA een rechtse partij ? Nu wordt het helemaal mooi. Heb je toevallig het partijprogramma gelezen ? Heb je toevallig gekeken naar het KiesKompas waar de positie van de CDA ligt ?
Het CDA is zeker NIET rechts.
Uit een intern CDA-onderzoek in 2005 bleek dat van alle CDA'ers 35% zichzelf zag als uitgesproken rechts, 40% als gematigd rechts, 15% als midden en slechts 5% als gematigd links. Op basis van dat onderzoek heeft Balkenende de beslissing genomen het CDA te positioneren als een gematigd rechtse partij. En gezien de peilingen is de acherban het daar wel mee eens
Pugna Pro Patria
pi_43574431
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:34 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik snap persoonlijk niet hoe je op een partij kan stemmen die zo asociaal heeft huisgehouden en zo'n belachelijk asielbeleid heeft gevoerd. Daar moet je wel erg verbitterd en rechts voor zijn hoor.
Ik vond en vindt het asielbeleid uitstekend, Nederland was al lang genoeg te open geweest, AZC's werden uit de grond gestampt alsof het niets was. Waar bij mij in de buurt eerst een grote wooncaravankamp stond, daar staat nu een prachtig mooi bos.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43574895
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:00 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Uit een intern CDA-onderzoek in 2005 bleek dat van alle CDA'ers 35% zichzelf zag als uitgesproken rechts, 40% als gematigd rechts, 15% als midden en slechts 5% als gematigd links. Op basis van dat onderzoek heeft Balkenende de beslissing genomen het CDA te positioneren als een gematigd rechtse partij. En gezien de peilingen is de acherban het daar wel mee eens
Hoe dan ook, het CDA is in ieder geval conservatiever dan de VVD. En in mijn ogen ook rechtser.
pi_43575232
quote:

[..]

CDA Burgemeesters hebben de afgelopen jaren behoorlijk lopen zeiken over het beleid van het CDA. En zelfs oud CDA premier van Agt heeft een paar dagen geleden in Trouw laten weten deze verkiezingen NIET op het CDA te stemmen omdat de partij de "weg kwijt is".

De achterban (leden en burgemeesters, raadsleden, wethouders, etc.) van de CDA verschillen van mening met de CDA KIEZER. Dat zie je ook bij de VVD terug.
pi_43575325
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:06 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Ik vond en vindt het asielbeleid uitstekend, Nederland was al lang genoeg te open geweest, AZC's werden uit de grond gestampt alsof het niets was. Waar bij mij in de buurt eerst een grote wooncaravankamp stond, daar staat nu een prachtig mooi bos.
Zijn wel topbomen dan als ze in 4 jaar Balkenende uit kunnen groeien tot een bos .
pi_43575418
Hoe noemen ze ruilverkaveling in het boswereld?
pi_43575516
We lijken af te stevenen op een politieke patstelling.

Stel: CDA en VVD halen zelfs samen met de CU geen meerderheid (nog even in het midden gelaten of de CU überhaupt in een regering met de VVD wil stappen), wat dan? Zelfs voor een kabinet van CDA en PvdA is een meerderheid niet langer vanzelfsprekend. Waarom zou de PvdA trouwens in een coalitie stappen als ze bij de verkiezingen pakweg 10 zetels verliezen? Daar spreekt dan toch weinig vertrouwen van de kiezer uit? De PvdA heeft dan niets te winnen, alleen maar te verliezen.

CDA en SP komen samen ook niet aan een meerderheid, nog afgezien of die partijen ooit samengaan. Ik denk ook niet dat de PvdA happig is om er als een soort 'bindmiddel' tussen te stappen. Wat dan? Een kabinet zonder CDA, ondanks dat dat de grootste partij is (is de PvdA ook al eens overkomen). Je zou dan nog kunnen opperen: PvdA + SP + VVD, maar het lijkt me sterk dat de VVD dat ziet zitten.

Kortom: een patstelling dreigt.

CDA+VVD: geen meerderheid
PvdA+SP+GL : meerderheid ver weg
CDA+VVD+CU: meerderheid twijfelachtig, veel wrijving tussen VVD en CU (dus weinig stabiel)
CDA+PvdA: meerderheid twijfelachtig, waarom zou de PvdA dit willen
CDA+SP: meerderheid twijfelachtig, te ver uit elkaar?
CDA+PvdA+SP: wil de PvdA als bindmiddel fungeren? Wil het CDA wel in een coalitie met twee linkse partijen?
PvdA+SP+VVD: inhoudelijk haalbaar? Wil de VVD dit wel?
pi_43577077
Je mist nog CDA+SP+CU
pi_43577283
Wat misschien nog zou werken is CDA + PvdA + CU.
CU is wel linkser dan het CDA, maar heeft toch redelijk wat gemeen, en om de PvdA kan men toch moeilijk heen.
Het zou in ieder geval een vrij "centrum" kabinet zijn, want ik denk niet dat een links of rechts kabinet in deze tijden erg slim is. Links is de afgelopen 4 jaar compleet genegeerd, en opnieuw een rechts kabinet zou voor veel boze mensen zorgen.
En in een CDA + PvdA + CU kabinet wordt rechts ook niet helemaal genegeerd.

Een kabinet met zowel de SP OF VVD zou in ieder geval een ramp zijn, als je het mij vraagt.
pi_43577348
quote:

[..]

Asociaal huisgehouden? Dat is zwaar overdreven natuurlijk. Er waren nou eenmaal harde maatregelen nodig om de economie weer op peil te krijgen nadat 2 kabinetten Paars, met de PvdA steeds als grootste partij, flink boven hun stand hadden geleefd en de staatschuld hebben genegeerd.

Het asielbeleid is een van de beste dingen die dit kabinet heeft gedaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_43577364
Straks moet ik als PvdAstemmer nog strategisch stemmen op de SP.
I´m back.
pi_43577516
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Asociaal huisgehouden? Dat is zwaar overdreven natuurlijk. Er waren nou eenmaal harde maatregelen nodig om de economie weer op peil te krijgen
Wat een onzin, zoals het CBS toen der tijd had uitgerekent zorgden de alternatieve hervormingsplannen toen der tijd van de linkse partijen voor MEER economische groei en maar 0.1% meer staatsschuld.
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Shreyas het volgende:nadat 2 kabinetten Paars, met de PvdA steeds als grootste partij, flink boven hun stand hadden geleefd en de staatschuld hebben genegeerd.
De VVD was daar óók al de meest DOMINANTE partij. Het is zó makkelijk om alles op de PvdA afteschuiven, maar in feiten was toch echt meneertje Zalm toen der tijd verantwoordelijk voor financiën, en ik heb hem toen der tijd niet gehoord hoor
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Shreyas het volgende:
Het asielbeleid is een van de beste dingen die dit kabinet heeft gedaan.
Dat mensen dáár achter staan snap ik nog steeds niet...!? Terwijl Amnesty International, en de EU ons op de vingers tikt dat het beleid discriminerd is en onmenselijk (onetisch) zijn er werkelijk waar mensen te vinden die er mee eens zijn Laat die paar gezinnen en mensen die hier langer dan 5 jaar gewoont hebben gewoon blijven (hoeveel zijn 26.000 mensen nou ?!!) en voer DAARNA strenge maatregelen in. Maar dit was gewoon on-westers, en eigenlijk zouden we ons ECHT kappot moeten schamen!!
pi_43577528
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef CryARiver het volgende:
Wat misschien nog zou werken is CDA + PvdA + CU.
CU is wel linkser dan het CDA, maar heeft toch redelijk wat gemeen, en om de PvdA kan men toch moeilijk heen.
Het zou in ieder geval een vrij "centrum" kabinet zijn, want ik denk niet dat een links of rechts kabinet in deze tijden erg slim is. Links is de afgelopen 4 jaar compleet genegeerd, en opnieuw een rechts kabinet zou voor veel boze mensen zorgen.
En in een CDA + PvdA + CU kabinet wordt rechts ook niet helemaal genegeerd.

Een kabinet met zowel de SP OF VVD zou in ieder geval een ramp zijn, als je het mij vraagt.
Hoezo veel boze mensen? We leven in een democratie, als straks blijkt dat de 'rechtse' partijen winnen of in ieder geval een kamermeerderheid hebben dan is dat wat het grootste deel van de stemgerechtigden in Nederland wilt.
Ik heb juist het idee dat Nederland een beetje rechtser is geworden en helemaal geen behoefte heeft aan een links kabinet.
De plotselinge stijging van de SP heeft echt niet te maken met hun partijprogramma, bijna niemand kent die, het heeft alles te maken met de persoon Jan Marijnissen, die weet waar hij voor staat, hij spreekt duidelijk taal, heeft een goede uitstraling en is zeer sterk in het debat.
Dat zijn plannen Nederland economisch kapot kan maken weet niemand.
pi_43577763
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hoezo veel boze mensen? We leven in een democratie, als straks blijkt dat de 'rechtse' partijen winnen of in ieder geval een kamermeerderheid hebben dan is dat wat het grootste deel van de stemgerechtigden in Nederland wilt.
HOEZO, HOEZO ? Zoals ik nét zeg.
Ik heb nog nooit zó'n machteloze oppositie gezien als afgelopen regeringsperiode. De linkse partijen vertegenwoordige een grote groep van de tweede kamer (en bevolking) maar er werd helemaal niet naar geluisterd. Waardoor de politiek (CDA en VVD) de afgelopen jaren héél veel mensen en hun meningen compleet hebben genegeerd!!!!
Als deze peilingen kloppen zou bijna de helft van de mensen stemmen op een linkse partij, maar gezien de PvdA waarschijnlijk niet de grootste wordt hebben ze (PvdA) minder kans op deelname in een kabinet. Laat staan de SP of andere linkse partijen, die compleet worden genegeerd
Dát veroorzaakt veel woede onder de bevolking, ook bij mij! De regering heeft met mijn stem immers afgelopen jaren helemaal NIETS gedaan!!!
pi_43577773
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:49 schreef CryARiver het volgende:

[..]

Wat een onzin, zoals het CBS toen der tijd had uitgerekent zorgden de alternatieve hervormingsplannen toen der tijd van de linkse partijen voor MEER economische groei en maar 0.1% meer staatsschuld.
[..]

De VVD was daar óók al de meest DOMINANTE partij. Het is zó makkelijk om alles op de PvdA afteschuiven, maar in feiten was toch echt meneertje Zalm toen der tijd verantwoordelijk voor financiën, en ik heb hem toen der tijd niet gehoord hoor
[..]

Dat mensen dáár achter staan snap ik nog steeds niet...!? Terwijl Amnesty International, en de EU ons op de vingers tikt dat het beleid discriminerd is en onmenselijk (onetisch) zijn er werkelijk waar mensen te vinden die er mee eens zijn Laat die paar gezinnen en mensen die hier langer dan 5 jaar gewoont hebben gewoon blijven (hoeveel zijn 26.000 mensen nou ?!!) en voer DAARNA strenge maatregelen in. Maar dit was gewoon on-westers, en eigenlijk zouden we ons ECHT kappot moeten schamen!!
De berekening van de CBS was enkel een voorspelling. Met de kennis van nu ben ik zeer blij met de maatregelen. De economie is weer stabiel groeit weer gestaag. Of dat met linkse maatregelen ook zou zijn gebeurt is nog maar de vraag, dat kan niemand weten, maar de plannen van dit kabinet hebben in ieder geval geleidt tot een drastische vermindering van de staatsschuld en een economische groei.

De VVD gaat zeker niet vrijuit in Paars en persoonlijk heb ik het ook een beetje gehad met die partij, ze zitten al veel te lang steeds in de regering. Voor mij hoeft dat ook niet zonodig meer. Alleen hun strenge integratiebeleid juich ik toe, maar ik kijk niet enkel en alleen daar naar.

Kijk iedereen mag zijn eigen mening hebben. Mijn mening is dat als je niet legaal in Nederland ben je dus tegen de wet hier verblijft en dus in overtreding bent. Waarom zouden we deze (lichte) vorm van criminaliteit tolereren? Dat die mensen 5 jaar hebben kunnen verblijven hier...daar moeten we ons voor schamen, dat we daar nooit iets aan hebben gedaan, dat we ze zo lang hebben laten zitten hier.
pi_43577945
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:58 schreef CryARiver het volgende:

[..]

HOEZO, HOEZO ? Zoals ik nét zeg.
Ik heb nog nooit zó'n machteloze oppositie gezien als afgelopen regeringsperiode. De linkse partijen vertegenwoordige een grote groep van de tweede kamer (en bevolking) maar er werd helemaal niet naar geluisterd. Waardoor de politiek (CDA en VVD) de afgelopen jaren héél veel mensen en hun meningen compleet hebben genegeerd!!!!
Als deze peilingen kloppen zou bijna de helft van de mensen stemmen op een linkse partij, maar gezien de PvdA waarschijnlijk niet de grootste wordt hebben ze (PvdA) minder kans op deelname in een kabinet. Laat staan de SP of andere linkse partijen, die compleet worden genegeerd
Dát veroorzaakt veel woede onder de bevolking, ook bij mij! De regering heeft met mijn stem immers afgelopen jaren helemaal NIETS gedaan!!!
De partijen in de Tweede Kamer vertegenwoordigen het volk. Het idee van de democratie is zeer los gezegd: De meeste stemmen gelden.
De oppositie waar jij het over hebt was duidelijk in de minderheid. Als de meerderheid van de Tweede Kamer anders beslist, dan moet dat ook gebeuren, dat is democratie.
Als heel veel mensen (zoals jij zegt) vinden dat hun mening compleet is genegeerd dan hebben ze NU de mogelijkheid om anders te stemmen. Wel gek dan dat in de meeste recente peilingen het CDA (veruit de grootste partij van de regering) op winst (van 1 zetel) staat
  woensdag 15 november 2006 @ 15:06:16 #255
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43577982
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef CryARiver het volgende:
opnieuw een rechts kabinet zou voor eel boze mensen zorgen.
Hier valt mijn bek altijd van open. We moeten altijd rekening houden met boze, linkse mensen, maar boze, rechtse mensen moeten we negeren.

Als er een rechtse meerderheid komt, moet er een rechts kabinet komen. Klaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43578160
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]

(...) maar de plannen van dit kabinet hebben in ieder geval geleidt tot een drastische vermindering van de staatsschuld (...)
Als je "toename" in plaats van "vermindering" bedoelt, dan klopt het.
pi_43578357
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:12 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Als je "toename" in plaats van "vermindering" bedoelt, dan klopt het.
pi_43578728
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Laat maar eens zien hoe de staatsschuld gedaald is dan .
pi_43578768
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:53 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van een dagelijkse peiling?
Kranten moeten gevuld worden
pi_43580171
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Laat maar eens zien hoe de staatsschuld gedaald is dan .
Volgens mij is dit bericht het meest recent:

Rijk heeft miljardenmeevaller
door Paul Jansen en Roelien Wierstra

DEN HAAG - Het kabinet krijgt aan de vooravond van de verkiezingen een huishoudboekje om van te dromen. Dankzij een meevaller van 1,7 miljard houdt ons land dit jaar nog meer geld over en daalt de staatsschuld tot relatief het laagste niveau in 25 jaar.

Dit stelt minister Zalm (Financiën) in een exclusief gesprek met De Telegraaf. "In de Najaarsnota die ik net heb afgemaakt blijkt dat het nog beter gaat dan verwacht", aldus de bewindsman. De miljardenmeevaller komt van hogere belastingafdrachten uit het bedrijfsleven. Het begrotingsoverschot (het verschil tussen alle rijksinkomsten minus uitgaven) loopt daardoor dit jaar al verder op tot 0,4 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Bij Prinsjesdag was nog uitgegaan van een bescheiden plusje van 0,1 procent. Zalm stelt dat de uiteindelijke meevaller over 2006 nog hoger kan uitvallen. "Het ziet er buitengewoon positief uit. In de huidige berekeningen ontbreken de maanden november en december. Dus het overschot kan nog verder oplopen richting één procent." Voor 2007 sluit Zalm een overschot van 1 procent niet uit.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article53226301.ece
pi_43580262
relatief dus . Absoluut stijgt het natuurlijk nog gewoon . En die meevaller wordt al in hoog tempo weer uitgegeven.
  woensdag 15 november 2006 @ 16:36:14 #262
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43580495
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:23 schreef du_ke het volgende:
relatief dus . Absoluut stijgt het natuurlijk nog gewoon . En die meevaller wordt al in hoog tempo weer uitgegeven.
Door de arbeiderspartij van Woutertje ja.
Pugna Pro Patria
pi_43586816
CDA loopt uit op PvdA in peiling de Hond
Den Haag - Het CDA is verder
uitgelopen op de PvdA in de peiling van Maurice De Hond. De christendemocraten
kregen er vergeleken met dinsdag een zetel bij en komen op 44, hetzelfde resultaat als
bij de laatste verkiezingen. De PvdA levert twee zetels in en komt uit op 35 (tegen 42
bij de verkiezingen van 2003).
De voorsprong van het CDA groeide daardoor van zes naar negen zetels. De SP
steeg van 24 naar 26 Kamerzetels (in 2003 negen zetels). Daarmee lopen de
socialisten vier in op de PvdA en nemen ze meer afstand van de VVD. De liberalen
stegen van 22 naar 23, maar staan nog altijd op achterstand ten opzichte van de laatste
verkiezingen (28 zetels).
GroenLinks raakte verder verwijderd van het huidige aantal Kamerleden (acht): de
partij zakte van zes naar vijf. D66 bleef op twee staan, een derde van de grootte van de
huidige Kamerfractie. De ChristenUnie stabiliseerde op zes zetels, een verdubbeling
ten opzichte van 2003, de SGP staat bij De Hond constant op twee zetels, net zoveel
als nu in de Tweede Kamer.
De niet in de Kamer vertegenwoordigde Partij voor de Dieren kan volgens De Hond al
een tijdje rekenen op één Kamerzetel, de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders
vertoont een dalende lijn: dit weekeinde peilde De Hond nog zes zetels, dinsdag waren
er het vijf en woensdag vier.
Volgens De Hond is het aantal twijfelaars onder de stemmers afgenomen. Betrof dat
enkele dagen geleden nog 45 procent, nu weet 39 procent van de kiezers nog niet
waar zijn voorkeur naar uitgaat. Vooral onder SP-kiezers ligt de keuze steeds vaster,
dus voorspelt De Hond dat de kans op een terugval van deze partij niet groot is. In
2003 stond de SP ook hoog in de peilingen, maar bleef het eindresultaat achter.
  woensdag 15 november 2006 @ 20:30:42 #264
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43587399
En weer verliest Bos. En: zowel CDA als VVD winnen een zetel
Pugna Pro Patria
pi_43587539
De bodem is blijkbaar nog niet bereikt voor de PvdA

DRA-MA dit.
pi_43587702
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef Jurgen21 het volgende:
En weer verliest Bos. En: zowel CDA als VVD winnen een zetel
Deze lijn moet worden doorgetrokken..
pi_43587727
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef Genverbrander het volgende:
De bodem is blijkbaar nog niet bereikt voor de PvdA

DRA-MA dit.
Die gifbeker gaat he-le-maal leeg!!
pi_43587912
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Die gifbeker gaat he-le-maal leeg!!
Het is gewoon serieus een optie dat de SP groter wordt.

SP de tweede partij van Nederland.
pi_43588086
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:43 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen.

In de Politieke Barometer (embargo tot 22.30 uur) wordt het verschil wéér kleiner.
pi_43588094
quote:

[..]

Dus zo links-linkser-linkst ben je ook weer niet
  woensdag 15 november 2006 @ 20:50:03 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43588152
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:23 schreef du_ke het volgende:
Tsja absoluut stijgt ie. Wat is je punt daarmee? Hoe lager de staatsschuld is t.o.v. het BNP, hoe beter toch?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43588261
quote:

[..]

Jaa..
Dat is inderdaad wel een domper..
De SP is veel erger dan de PvdA!

Maargoed.. De meeste SP-stemmers hebben werkelijk geen flauw benul waar ze op stemmen..
Ja, op die aardige symphatieke kerel die zo goed overkomt op tv..
Zonder Marijnissen is de SP nergens..
pi_43588389
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Jaa..

Maargoed.. De meeste SP-stemmers hebben werkelijk geen flauw benul waar ze op stemmen..
Als ze gaan regeren volgt onherroepelijk het LPF-scenario. Regeren is lastiger dan zomaar wat roepen.
pi_43588402
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Tsja absoluut stijgt ie. Wat is je punt daarmee? Hoe lager de staatsschuld is t.o.v. het BNP, hoe beter toch?
Uiteraard is dat beter, maar geen grootse prestatie ofzo.
pi_43588472
Waar blijft de grote aanval van Bos op Marijnissen?

Die komt NIET

En ondertussen zuigt de SP de PvdA leeg.
pi_43588602
Als Balkie het zo slecht blijft doen als vanavond in dat verkiezingsdebat van 1vandaag dan komt het nog helemaal goed met Bos.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43588606
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Jaa..

Inderdaad, en dan straks allemaal huilen als het zo slecht gaat met Nederland en dat iedereen erop achteruit gaat .
pi_43588665
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:59 schreef venomsnake het volgende:
Als Balkie het zo slecht blijft doen als vanavond in dat verkiezingsdebat van 1vandaag dan komt het nog helemaal goed met Bos.
Deed Balkenende het slecht dan?

Die kwam met concrete inhoudelijke argumenten. Bos zat alleen maar te zeiken op wat een ander fout had gedaan, in zijn ogen.
  woensdag 15 november 2006 @ 21:01:04 #279
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43588692
quote:
Dat zei je ook al na het RTL-debat, wat Bos volgens de polls overtuigend had gewonnen
Pugna Pro Patria
pi_43588756
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:00 schreef X. het volgende:

[..]

Deed Balkenende het slecht dan?

Die kwam met concrete inhoudelijke argumenten. Bos zat alleen maar te zeiken op wat een ander fout had gedaan, in zijn ogen.
Ze scoorden beiden laag (22 en 20 procent). Als je dat véél slechter noemt... Marijnissen scoorde 34 procent. Dat lijkt me vervelender voor Woutertje.
pi_43588908
quote:

Triest die figuren die niets door hebben.
pi_43589109
Alleen mensen die hun keuze allang gemaakt hebben kijken naar zo'n verkiezingsdebat en vinden hun kandidaat ook de winnaar. Ik kijk nooit naar dat soort extremistische programma's, ze moeten alle partijen aan het woord laten en niet alleen maar de grote zes.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_43589114
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:01 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dat zei je ook al na het RTL-debat, wat Bos volgens de polls overtuigend had gewonnen
Heb ik dat gezegd? kan maar zo..

Maar nu komt de ommekeer.
pi_43589375
Ik denk dat het niet alleen aan Wouter Bos ligt dat de PvdA nu zo duikelt in de peilingen. Er is ook nog zo iets als de erfenis van Kok en Melkert. In de jaren dat de PvdA met Kok in de regering zat, was het beleid helemaal niet zo links. Nu dreigt er weer een PvdA-CDA coalitie aan te komen. Veel linkse kiezers voelen op hun klompen aan dat het beleid eerder rechts dan links zal zijn. En daar hebben veel linkse kiezers geen zin in.

De soep zal voor de PvdA niet zo heet gegeten worden als ze nu wordt opgediend. En de SP zal sowieso flink groeien op 22 november. Het zal in ieder geval een heel interessante formatie worden.
pi_43590804
Eerlijk gezegd denk ik toch dat Maurice de Hond net als bij de vorige verkiezingen het verst van de werkelijke uitslag af zit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 november 2006 @ 22:11:58 #286
862 Arcee
Look closer
pi_43592055
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:01 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dat zei je ook al na het RTL-debat, wat Bos volgens de polls overtuigend nipt had gewonnen
  woensdag 15 november 2006 @ 22:25:13 #287
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43592514
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:15 schreef dwergplaneet het volgende:

De soep zal voor de PvdA niet zo heet gegeten worden als ze nu wordt opgediend.
Maar dat het tomatensoep zal zijn is wel duideiljk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_43592705
Politieke Barometer:
CDA: 44 (-1)
PvdA: 32
SP: 29 (+1)
VVD: 21 (-1)
GL: 7
CU: 6
PVV: 4
PvdD: 2
SGP: 2
D'66: 2
EenNL: 1 (+1)
LPF: 0
pi_43592719
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 november 2006 @ 22:32:07 #290
862 Arcee
Look closer
pi_43592722
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Met vlees noch vis.
pi_43592760
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:31 schreef dwergplaneet het volgende:
Politieke Barometer:
Links +1
pi_43592775
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:31 schreef dwergplaneet het volgende:
Politieke Barometer:
2 zetels weg bij de coalitie en 1 winst voor links . Prima.
pi_43592827
Laatste barometer:

pi_43592865
Nog 1 dag en CDA-PvdA lukt ook niet meer?
pi_43592945
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:35 schreef kratovsk het volgende:
Nog 1 dag en CDA-PvdA lukt ook niet meer?
Yep, ze staan nu op 76, er mag er geeneen meer vanaf.
pi_43593013
EenNL nu 1 zetel, triest.
  woensdag 15 november 2006 @ 22:44:11 #297
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43593166
En het CDA heeft gelijk ook afgedaan bij de PVDA na de ruk naar links van de PVDA
quote:
Bos: Coalitie met CDA verder weg dan ooit

Volgens PvdA-lijsttrekker Wouter Bos is de afstand tussen de PvdA en het CDA groter geworden dan ooit tevoren.

Discussie
Elke keer als Bos aandacht wil vragen voor zaken als 'eerlijk delen' en 'zorg voor de gemarginaliseerden', zouden de christendemocraten deze discussie opzij schuiven.

Bos zegt dat hij maar moeilijk kan vinden wat de PvdA en het CDA bindt, omdat het ontlopen van deze discussie haaks op de boodschap van het CDA staat dat het goed gaat in Nederland, en dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

'Doodnormaal'
De 'natuurlijke voorkeur' van de PvdA voor het CDA of een andere grote partij is daarom vervangen voor een samenwerking met de SP en GroenLinks. Bos noemt een linkse coalitie nu 'een doodnormale optie.'

In een poging de dalende peilingen van de PvdA te doorbreken, maakte Wouter Bos aan het begin van deze week al een zwaai naar links.

Hij verklaarde maandag van de huurliberalisering een breekpunt te maken bij de regeringsonderhandelingen tussen CDA en PvdA.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43593192
Ze hebben straks een probleem, zelfs met cda+vvd+cu+klein rechts hebben ze nog geen meerderheid aan zetels
De status 'bagger-user' voorbij
pi_43593198
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:38 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Yep, ze staan nu op 76, er mag er geeneen meer vanaf.
Met 76 zetels wordt dat ook geen succevol kabinet.

We gaan een lange formatie tegemoet denk ik.
pi_43593222
Het strategisch stemmen aan linkerzijde lukt zo prima. Rechts heeft geen meerderheid. En er moet straks een derde partij bij als het CDA en PvdA samen willen. En die derde partij is niet D'66. Dus rechts beleid wordt straks erg moeilijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')