Hoezo veel boze mensen? We leven in een democratie, als straks blijkt dat de 'rechtse' partijen winnen of in ieder geval een kamermeerderheid hebben dan is dat wat het grootste deel van de stemgerechtigden in Nederland wilt.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef CryARiver het volgende:
Wat misschien nog zou werken is CDA + PvdA + CU.
CU is wel linkser dan het CDA, maar heeft toch redelijk wat gemeen, en om de PvdA kan men toch moeilijk heen.
Het zou in ieder geval een vrij "centrum" kabinet zijn, want ik denk niet dat een links of rechts kabinet in deze tijden erg slim is. Links is de afgelopen 4 jaar compleet genegeerd, en opnieuw een rechts kabinet zou voor veel boze mensen zorgen.
En in een CDA + PvdA + CU kabinet wordt rechts ook niet helemaal genegeerd.
Een kabinet met zowel de SP OF VVD zou in ieder geval een ramp zijn, als je het mij vraagt.
HOEZO, HOEZO ? Zoals ik nét zeg.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoezo veel boze mensen? We leven in een democratie, als straks blijkt dat de 'rechtse' partijen winnen of in ieder geval een kamermeerderheid hebben dan is dat wat het grootste deel van de stemgerechtigden in Nederland wilt.
De berekening van de CBS was enkel een voorspelling. Met de kennis van nu ben ik zeer blij met de maatregelen. De economie is weer stabiel groeit weer gestaag. Of dat met linkse maatregelen ook zou zijn gebeurt is nog maar de vraag, dat kan niemand weten, maar de plannen van dit kabinet hebben in ieder geval geleidt tot een drastische vermindering van de staatsschuld en een economische groei.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:49 schreef CryARiver het volgende:
[..]
Wat een onzin, zoals het CBS toen der tijd had uitgerekent zorgden de alternatieve hervormingsplannen toen der tijd van de linkse partijen voor MEER economische groei en maar 0.1% meer staatsschuld.
[..]
De VVD was daar óók al de meest DOMINANTE partij. Het is zó makkelijk om alles op de PvdA afteschuiven, maar in feiten was toch echt meneertje Zalm toen der tijd verantwoordelijk voor financiën, en ik heb hem toen der tijd niet gehoord hoor![]()
[..]
Dat mensen dáár achter staan snap ik nog steeds niet...!? Terwijl Amnesty International, en de EU ons op de vingers tikt dat het beleid discriminerd is en onmenselijk (onetisch) zijn er werkelijk waar mensen te vinden die er mee eens zijn
Laat die paar gezinnen en mensen die hier langer dan 5 jaar gewoont hebben gewoon blijven (hoeveel zijn 26.000 mensen nou ?!!) en voer DAARNA strenge maatregelen in. Maar dit was gewoon on-westers, en eigenlijk zouden we ons ECHT kappot moeten schamen!!
De partijen in de Tweede Kamer vertegenwoordigen het volk. Het idee van de democratie is zeer los gezegd: De meeste stemmen gelden.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:58 schreef CryARiver het volgende:
[..]
HOEZO, HOEZO ? Zoals ik nét zeg.
Ik heb nog nooit zó'n machteloze oppositie gezien als afgelopen regeringsperiode. De linkse partijen vertegenwoordige een grote groep van de tweede kamer (en bevolking) maar er werd helemaal niet naar geluisterd. Waardoor de politiek (CDA en VVD) de afgelopen jaren héél veel mensen en hun meningen compleet hebben genegeerd!!!!
Als deze peilingen kloppen zou bijna de helft van de mensen stemmen op een linkse partij, maar gezien de PvdA waarschijnlijk niet de grootste wordt hebben ze (PvdA) minder kans op deelname in een kabinet. Laat staan de SP of andere linkse partijen, die compleet worden genegeerd![]()
Dát veroorzaakt veel woede onder de bevolking, ook bij mij! De regering heeft met mijn stem immers afgelopen jaren helemaal NIETS gedaan!!!
Hier valt mijn bek altijd van open. We moeten altijd rekening houden met boze, linkse mensen, maar boze, rechtse mensen moeten we negeren.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:42 schreef CryARiver het volgende:
opnieuw een rechts kabinet zou voor eel boze mensen zorgen.
Als je "toename" in plaats van "vermindering" bedoelt, dan klopt het.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
(...) maar de plannen van dit kabinet hebben in ieder geval geleidt tot een drastische vermindering van de staatsschuld (...)
quote:Op woensdag 15 november 2006 15:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als je "toename" in plaats van "vermindering" bedoelt, dan klopt het.
Laat maar eens zien hoe de staatsschuld gedaald is danquote:
Kranten moeten gevuld wordenquote:Op woensdag 15 november 2006 10:53 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Hier zijn we het helemaal met elkaar eens Gen![]()
Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van een dagelijkse peiling?
Volgens mij is dit bericht het meest recent:quote:Op woensdag 15 november 2006 15:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Laat maar eens zien hoe de staatsschuld gedaald is dan.
Door de arbeiderspartij van Woutertje ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:23 schreef du_ke het volgende:
relatief dus. Absoluut stijgt het natuurlijk nog gewoon
. En die meevaller wordt al in hoog tempo weer uitgegeven.
Deze lijn moet worden doorgetrokken..quote:Op woensdag 15 november 2006 20:30 schreef Jurgen21 het volgende:
En weer verliest Bos. En: zowel CDA als VVD winnen een zetel![]()
Die gifbeker gaat he-le-maal leeg!!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef Genverbrander het volgende:
De bodem is blijkbaar nog niet bereikt voor de PvdA
DRA-MA dit.
Het is gewoon serieus een optie dat de SP groter wordt.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Die gifbeker gaat he-le-maal leeg!!![]()
![]()
Het zou mij niets verbazen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:43 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het is gewoon serieus een optie dat de SP groter wordt.
SP de tweede partij van Nederland.![]()
Dus zo links-linkser-linkst ben je ook weer nietquote:Op woensdag 15 november 2006 20:43 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Tsja absoluut stijgt ie. Wat is je punt daarmee? Hoe lager de staatsschuld is t.o.v. het BNP, hoe beter toch?quote:Op woensdag 15 november 2006 16:23 schreef du_ke het volgende:
relatief dus. Absoluut stijgt het natuurlijk nog gewoon
. En die meevaller wordt al in hoog tempo weer uitgegeven.
Jaa..quote:Op woensdag 15 november 2006 20:43 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als ze gaan regeren volgt onherroepelijk het LPF-scenario. Regeren is lastiger dan zomaar wat roepen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaa..
Dat is inderdaad wel een domper..![]()
De SP is veel erger dan de PvdA!
Maargoed.. De meeste SP-stemmers hebben werkelijk geen flauw benul waar ze op stemmen..
Ja, op die aardige symphatieke kerel die zo goed overkomt op tv..
Zonder Marijnissen is de SP nergens..![]()
Uiteraard is dat beter, maar geen grootse prestatie ofzo.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Tsja absoluut stijgt ie. Wat is je punt daarmee? Hoe lager de staatsschuld is t.o.v. het BNP, hoe beter toch?
Inderdaad, en dan straks allemaal huilen als het zo slecht gaat met Nederland en dat iedereen erop achteruit gaatquote:Op woensdag 15 november 2006 20:52 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaa..
Dat is inderdaad wel een domper..![]()
De SP is veel erger dan de PvdA!
Maargoed.. De meeste SP-stemmers hebben werkelijk geen flauw benul waar ze op stemmen..
Ja, op die aardige symphatieke kerel die zo goed overkomt op tv..
Zonder Marijnissen is de SP nergens..![]()
Deed Balkenende het slecht dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:59 schreef venomsnake het volgende:
Als Balkie het zo slecht blijft doen als vanavond in dat verkiezingsdebat van 1vandaag dan komt het nog helemaal goed met Bos.
Dat zei je ook al na het RTL-debat, wat Bos volgens de polls overtuigend had gewonnenquote:Op woensdag 15 november 2006 20:59 schreef venomsnake het volgende:
Als Balkie het zo slecht blijft doen als vanavond in dat verkiezingsdebat van 1vandaag dan komt het nog helemaal goed met Bos.
Ze scoorden beiden laag (22 en 20 procent). Als je dat véél slechter noemt... Marijnissen scoorde 34 procent. Dat lijkt me vervelender voor Woutertje.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:00 schreef X. het volgende:
[..]
Deed Balkenende het slecht dan?
Die kwam met concrete inhoudelijke argumenten. Bos zat alleen maar te zeiken op wat een ander fout had gedaan, in zijn ogen.
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:59 schreef venomsnake het volgende:
Heb ik dat gezegd? kan maar zo..quote:Op woensdag 15 november 2006 21:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat zei je ook al na het RTL-debat, wat Bos volgens de polls overtuigend had gewonnen![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 21:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat zei je ook al na het RTL-debat, wat Bos volgens de polls overtuigend nipt had gewonnen![]()
Maar dat het tomatensoep zal zijn is wel duideiljk.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:15 schreef dwergplaneet het volgende:
De soep zal voor de PvdA niet zo heet gegeten worden als ze nu wordt opgediend.
quote:Op woensdag 15 november 2006 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Maar dat het tomatensoep zal zijn is wel duideiljk.
Met vlees noch vis.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar dat het tomatensoep zal zijn is wel duideiljk.
Links +1quote:Op woensdag 15 november 2006 22:31 schreef dwergplaneet het volgende:
Politieke Barometer:
CDA: 44 (-1)
PvdA: 32
SP: 29 (+1)
VVD: 21 (-1)
GL: 7
CU: 6
PVV: 4
PvdD: 2
SGP: 2
D'66: 2
EenNL: 1 (+1)
LPF: 0
2 zetels weg bij de coalitie en 1 winst voor linksquote:Op woensdag 15 november 2006 22:31 schreef dwergplaneet het volgende:
Politieke Barometer:
CDA: 44 (-1)
PvdA: 32
SP: 29 (+1)
VVD: 21 (-1)
GL: 7
CU: 6
PVV: 4
PvdD: 2
SGP: 2
D'66: 2
EenNL: 1 (+1)
LPF: 0
Yep, ze staan nu op 76, er mag er geeneen meer vanaf.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:35 schreef kratovsk het volgende:
Nog 1 dag en CDA-PvdA lukt ook niet meer?
Bronquote:Bos: Coalitie met CDA verder weg dan ooit
Volgens PvdA-lijsttrekker Wouter Bos is de afstand tussen de PvdA en het CDA groter geworden dan ooit tevoren.
Discussie
Elke keer als Bos aandacht wil vragen voor zaken als 'eerlijk delen' en 'zorg voor de gemarginaliseerden', zouden de christendemocraten deze discussie opzij schuiven.
Bos zegt dat hij maar moeilijk kan vinden wat de PvdA en het CDA bindt, omdat het ontlopen van deze discussie haaks op de boodschap van het CDA staat dat het goed gaat in Nederland, en dat Nederlanders hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.
'Doodnormaal'
De 'natuurlijke voorkeur' van de PvdA voor het CDA of een andere grote partij is daarom vervangen voor een samenwerking met de SP en GroenLinks. Bos noemt een linkse coalitie nu 'een doodnormale optie.'
In een poging de dalende peilingen van de PvdA te doorbreken, maakte Wouter Bos aan het begin van deze week al een zwaai naar links.
Hij verklaarde maandag van de huurliberalisering een breekpunt te maken bij de regeringsonderhandelingen tussen CDA en PvdA.
Met 76 zetels wordt dat ook geen succevol kabinet.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:38 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Yep, ze staan nu op 76, er mag er geeneen meer vanaf.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |