Dat is wel bijzonder...quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef Kozzmic het volgende:
De peiling van De Hond van vanavond geeft de PvdA overigens een zetel meer: van 36 naar 37.
Ik vind 100 euro wel erg veel voor een SP-weddenschap.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:59 schreef ItaloDancer het volgende:![]()
![]()
![]()
Zullen we een wedje leggen? Meer dan 15 zetels. 100 euro![]()
Das subsidiegeld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind 100 euro wel erg veel voor een SP-weddenschap.
SP 30, PVDA 31?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:07 schreef BB6kijker het volgende:
De peiling van Interview NSS is ook weer aardig vanavond. Het wordt nog spannend wie de tweede partij gaat worden!
Dit soort ultra linkse televisie drukt mij juist steeds verder in de armen van rechts. Ik kan mij voorstellen dat dit verschijnsel op meer mensen van toepassing is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:08 schreef rebel6 het volgende:
Ik verwacht dat er nog veel nagepraat wordt over de Zembla-documentaire over de bouwfraude en dat het CDA nog gaat merken wat Nederland er van vindt als je fraudeurs niet bestraft.
Kan jij nog verder in de armen van rechts danquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dit soort ultra linkse televisie drukt mij juist steeds verder in de armen van rechts. Ik kan mij voorstellen dat dit verschijnsel op meer mensen van toepassing is.
Nog veel verder. Ik beschouw mijzelf op dit moment gematigd centrum-rechts...quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan jij nog verder in de armen van rechts dan?
Kijken of het OM bouwfraude net zo hard vervolgt als uitkeringsfraude is ultralinks?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dit soort ultra linkse televisie drukt mij juist steeds verder in de armen van rechts. Ik kan mij voorstellen dat dit verschijnsel op meer mensen van toepassing is.
Klopt niet, PvdA 32quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:40 schreef dwergplaneet het volgende:
Politieke barometer 14 november:
CDA: 45 (-1)
PvdA: 31 (-1)
VVD: 22 (-2)
SP: 28 (+2)
LPF: 0 (0)
GL: 7 (0)
D'66: 2 (0)
CU: 6 (+1)
SGP: 2 (0)
PVV: 4 (+1)
PvdD: 2 (0)
EenNL: 0 (0)
De LPF heeft op medelijden gewonnen in 2002quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:45 schreef BB6kijker het volgende:
Ik denk echt dat de SP groter gaat worden dan de PvdA. Kan me niets bedenken waarmee de PvdA nu nog zou gaan stijgen. Op medelijden heeft volgens mij nog nooit een partij (terug)gewonnen.
Waarom niet? Interview/NSS zat er in 2003 in totaal slechts 6 zetels naast.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens moeten we aan die peilingen ook weer niet té veel waarde hechten
Zó weinig maar?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom niet? Interview/NSS zat er in 2003 in totaal slechts 6 zetels naast.
Waarom zouden SP-kiezers nu nog overlopen naar Bos? "Strategisch stemmen" heeft sowieso geen zin als het gat 13 zetels bedraagt, en bovendien kan strategisch stemmen met de laatste Interview/NSS peiling bijna net zo goed inhouden dat PvdA-kiezers naar de SP overlopen. De VVD was vandaag weer in het nieuws met een conflict tussen Rutte en Verdonk. Daartegenover staat het immer als stabiel beschouwde CDA. Weinig overloop van het CDA naar de VVD lijkt me.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:56 schreef Jurgen21 het volgende:
En toch voorspel ik een nek-aan-nekrace tussen CDA en PvdA op 22 november. Je ziet dat CDA wat verliest (aan CU) en de VVD haar zetels verspeeld aan Wilders als gevolg van de belabberde campagne. De SP zal zetels kwijtraken aan Bos. Het is te hopen dat de rechtse kiezer het CDA groot maakt, zodat een grote rechtse partij de politiek de komende vier jaar domineert.
Toch zie je steeds duidelijker dat CDA voor 'rechts' gekozen heeft. Zelfs nu in het heetst van de verkiezingsstrijd zie je dat het CDA vooral afstand neemt van de PvdA en nog redelijk klef is met de VVD.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:03 schreef CryARiver het volgende:
@Jurgen21: Je weet toch wel dat het CDA eigenlijk helemaal niet rechts is he ? Men is alleen zo'n zwabber partij dat men mee gaat met whoever in de coalitie zit. Dat was afgelopen jaren de VVD, maar het partijprogramma EN het verleden gezien, is het CDA helemaal niet rechts.
Dit wordt trouwens wel heel lastig voor de informateur...![]()
Ik denk dat de SP daar helemaal niet zo blij mee moet zijn. met partijen die razendsnel groeien loopt het immers zelden goed af. Hooguit 20 zetels zou voor de SP dan ook een betere uitslag zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:43 schreef HPoi het volgende:
28!!!!!!!!!!
Hier zijn we het helemaal met elkaar eens Genquote:Op woensdag 15 november 2006 10:06 schreef Genverbrander het volgende:
Als ik het goed begrijp peilt NOVA nu dus dagelijks?![]()
Ik blijf erbij dat peilingen daar toch echt niet voor bedoeld zijn.
Jeuj.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:53 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Hier zijn we het helemaal met elkaar eens Gen![]()
Ja, de van oudsher aanwezige linkervleugel is de afgelopen jaren weggelopen naar CU, SP en PvdA. Onder Balkenende heeft het CDA een duidelijke keuze gemaakt voor centrum-rechts. Het CDA als de stabiele en fatsoenlijke rechtse partij van dit land.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:08 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Toch zie je steeds duidelijker dat CDA voor 'rechts' gekozen heeft. Zelfs nu in het heetst van de verkiezingsstrijd zie je dat het CDA vooral afstand neemt van de PvdA en nog redelijk klef is met de VVD.
Excuse me ? CDA een rechtse partij ? Nu wordt het helemaal mooi. Heb je toevallig het partijprogramma gelezen ? Heb je toevallig gekeken naar het KiesKompas waar de positie van de CDA ligt ?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:00 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, de van oudsher aanwezige linkervleugel is de afgelopen jaren weggelopen naar CU, SP en PvdA. Onder Balkenende heeft het CDA een duidelijke keuze gemaakt voor centrum-rechts. Het CDA als de stabiele en fatsoenlijke rechtse partij van dit land.![]()
Ik heb anders helemaal niet de indruk dat die boos zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:28 schreef CryARiver het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de achterban (de leden) van de CDA behoorlijk boos zijn op de partij, omdat ze zich afgelopen jaren "rechts" hebben gedragen.
Uit een intern CDA-onderzoek in 2005 bleek dat van alle CDA'ers 35% zichzelf zag als uitgesproken rechts, 40% als gematigd rechts, 15% als midden en slechts 5% als gematigd links. Op basis van dat onderzoek heeft Balkenende de beslissing genomen het CDA te positioneren als een gematigd rechtse partij. En gezien de peilingen is de acherban het daar wel mee eensquote:Op woensdag 15 november 2006 12:28 schreef CryARiver het volgende:
[..]
Excuse me ? CDA een rechtse partij ? Nu wordt het helemaal mooi. Heb je toevallig het partijprogramma gelezen ? Heb je toevallig gekeken naar het KiesKompas waar de positie van de CDA ligt ?
Het CDA is zeker NIET rechts.
Ik vond en vindt het asielbeleid uitstekend, Nederland was al lang genoeg te open geweest, AZC's werden uit de grond gestampt alsof het niets was. Waar bij mij in de buurt eerst een grote wooncaravankamp stond, daar staat nu een prachtig mooi bos.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:34 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik snap persoonlijk niet hoe je op een partij kan stemmen die zo asociaal heeft huisgehouden en zo'n belachelijk asielbeleid heeft gevoerd. Daar moet je wel erg verbitterd en rechts voor zijn hoor.
Hoe dan ook, het CDA is in ieder geval conservatiever dan de VVD. En in mijn ogen ook rechtser.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:00 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Uit een intern CDA-onderzoek in 2005 bleek dat van alle CDA'ers 35% zichzelf zag als uitgesproken rechts, 40% als gematigd rechts, 15% als midden en slechts 5% als gematigd links. Op basis van dat onderzoek heeft Balkenende de beslissing genomen het CDA te positioneren als een gematigd rechtse partij. En gezien de peilingen is de acherban het daar wel mee eens![]()
CDA Burgemeesters hebben de afgelopen jaren behoorlijk lopen zeiken over het beleid van het CDA. En zelfs oud CDA premier van Agt heeft een paar dagen geleden in Trouw laten weten deze verkiezingen NIET op het CDA te stemmen omdat de partij de "weg kwijt is".quote:Op woensdag 15 november 2006 12:34 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik heb anders helemaal niet de indruk dat die boos zijn.![]()
Zijn wel topbomen dan als ze in 4 jaar Balkenende uit kunnen groeien tot een bosquote:Op woensdag 15 november 2006 13:06 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ik vond en vindt het asielbeleid uitstekend, Nederland was al lang genoeg te open geweest, AZC's werden uit de grond gestampt alsof het niets was. Waar bij mij in de buurt eerst een grote wooncaravankamp stond, daar staat nu een prachtig mooi bos.
Asociaal huisgehouden? Dat is zwaar overdreven natuurlijk. Er waren nou eenmaal harde maatregelen nodig om de economie weer op peil te krijgen nadat 2 kabinetten Paars, met de PvdA steeds als grootste partij, flink boven hun stand hadden geleefd en de staatschuld hebben genegeerd.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:34 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik heb anders helemaal niet de indruk dat die boos zijn.![]()
Ik snap persoonlijk niet hoe je op een partij kan stemmen die zo asociaal heeft huisgehouden en zo'n belachelijk asielbeleid heeft gevoerd. Daar moet je wel erg verbitterd en rechts voor zijn hoor.
Wat een onzin, zoals het CBS toen der tijd had uitgerekent zorgden de alternatieve hervormingsplannen toen der tijd van de linkse partijen voor MEER economische groei en maar 0.1% meer staatsschuld.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Asociaal huisgehouden? Dat is zwaar overdreven natuurlijk. Er waren nou eenmaal harde maatregelen nodig om de economie weer op peil te krijgen
De VVD was daar óók al de meest DOMINANTE partij. Het is zó makkelijk om alles op de PvdA afteschuiven, maar in feiten was toch echt meneertje Zalm toen der tijd verantwoordelijk voor financiën, en ik heb hem toen der tijd niet gehoord hoorquote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Shreyas het volgende:nadat 2 kabinetten Paars, met de PvdA steeds als grootste partij, flink boven hun stand hadden geleefd en de staatschuld hebben genegeerd.
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:44 schreef Shreyas het volgende:
Het asielbeleid is een van de beste dingen die dit kabinet heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |