Geef dan eens voorbeelden van inhoudsloze speeches van Balkenende?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:36 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Hier heeft Bos een goed punt, het enige inhoudelijke dat Balkje de afgelopen weken naar voren bracht was de inhoud van het kerstpakket.
Dan doet Bos toch iets helemaal fout, als hij hier niet doorheen kan prikken?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:36 schreef rebel6 het volgende:
Hier heeft Bos een goed punt, het enige inhoudelijke dat Balkje de afgelopen weken naar voren bracht was de inhoud van het kerstpakket.
ongeveer alles wat Balkenende de verkiezingen gezegd heeft ....quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:41 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Geef dan eens voorbeelden van inhoudsloze speeches van Balkenende?
Och,w at dat betreft moet je erkennen dat het CDA gewoon hardstike slim campagne voert, ze hebben Bos in de verdeiging gedrongen en alles wordt op zijn persoon gestuurd ...quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:44 schreef PJORourke het volgende:
Dan doet Bos toch iets helemaal fout, als hij hier niet doorheen kan prikken?
Zoals?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:54 schreef Stippel het volgende:
[..]
ongeveer alles wat Balkenende de verkiezingen gezegd heeft ....
zoek gewoon op wat Balkende de laatste 4 weken gezegd heeft en je zult enkel vage uitspraken zien...de man durft het niet aan een beleidsvoorstel te doen, sterker nog, volgens mij heeft hij nog nooitaangegeven welk economisch beleid hij nu precies voorstaat, maar vage dingen als "na het zuur komt het zoet', wat natuurlijk de grofste onzin is om mensen te verkopen dat ze flink onder hem moesten inleveren.quote:
Larie. Ze kiezen er toch zelf voor? Daar komt nog bij dat Balkenende 4 waarschijnlijk met de PvdA wordt, dus geen rechts kabinet. Als dat valt, en dat zal snel vallen, liggen de kaarten heel anders dan nu.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:54 schreef Stippel het volgende:
jammer dat de kiezers zelf er weer het slachtoffer gaan worden en het volgende kabinet zal krijgen dat voortijdig valt en enkel de burgers laat inleveren, zonder veel beleid zelf te scheppen...
precies zoals Balkenende-I, Balkenende-II en Balkenende-III, krijgen we straks een Balkenende-IV dat waarschijnlijk weer gehaat zal zijn als de pest, mogelijk dat de linkse partijen dan weer in de tussentijdse peilingen op ruime merderheid komen (en het hopelijk over wtwee jaar, als Bakende eer eens tussentijds zijn ontslag moest aanbideden, alsnog écht een links kabinet krijgen, misschien met Marinissen dan als premier)
snel vallen, zoals ieder kabinet Balkenende.... wie durft Balkenende dan nog een 'staatsman' te noemen, de man heeft gemiddeld korteree zittingsduur van kabinetten dan Colijn, die vijf kabinetten in de cirisitijd liet zwalken ... Balkenende gaat voor het record van Colijn.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:01 schreef PJORourke het volgende:
Daar komt nog bij dat Balkenende 4 waarschijnlijk met de PvdA wordt, dus geen rechts kabinet. Als dat valt, en dat zal snel vallen, ....
Een "Verdonk Moordenaar" spandoek mocht gewoon blijven hangen van Pickwick Job (ook Pvda). Ook vonden zij het heel normaal en geoorloofd dat een gespiest, bloederig hoofd van JP door de straten werd gevoerd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:03 schreef Het_hupt het volgende:
Die huillie Bos toch, je zou toch bijna geloven dat hij gelijk heeft.![]()
Niet dat de PvdA andere politici probeert kapot te maken![]()
Zie de pogingen op Verdonk kwijt te raken, op het achterbakse af.
Bos lijkt wel een moslim, het woord zelfspiegeling zal ook wel niet in zijn woordenboek voorkomen!
Wat ik al zei, de inhoud van het kerstpakket was het meest inhoudelijke wat ik van hem gehoord heb de afgelopen week.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:41 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Geef dan eens voorbeelden van inhoudsloze speeches van Balkenende?
Goed he? Da's pas campagnevoeren.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:09 schreef rebel6 het volgende:
Wat ik al zei, de inhoud van het kerstpakket was het meest inhoudelijke wat ik van hem gehoord heb de afgelopen week.
Voor de rest alleen maar gezeik over Bos, de 'bejaardenbelasting' en de 'staatscreches' van de PvdA, nog een opmerking over godsdienstvoorlichitng op openbare scholen (alsof er geen belangrijkere onderwerpen zijn), nog een beetje benadrukken hoe belangrijk het gezin is en dan heb je de CDA-campagne grotendeels samengevat.
Geen woord over het feit dat 3.5 van de 4 miljard aan bezuinigingen op de zorg niet onderbouwd is volgens het CPB, geen woord over de kenniseconomie, wat ze willen doen met het minimumloon, enz.
Doet mij idd zeer denken aan de cartoon rellenquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:07 schreef Sniper het volgende:
[..]
Een "Verdonk Moordenaar" spandoek mocht gewoon blijven hangen van Pickwick Job (ook Pvda). Ook vonden zij het heel normaal en geoorloofd dat een gespiest, bloederig hoofd van JP door de straten werd gevoerd.
En Bos vliegt nu al in de hoogste boom na 1 opmerking...
Dit is nou precies de retoriek van de hele PvdA, die jij zo mooi verwoord.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:09 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wat ik al zei, de inhoud van het kerstpakket was het meest inhoudelijke wat ik van hem gehoord heb de afgelopen week.
Voor de rest alleen maar gezeik over Bos, de 'bejaardenbelasting' en de 'staatscreches' van de PvdA, nog een opmerking over godsdienstvoorlichitng op openbare scholen (alsof er geen belangrijkere onderwerpen zijn), nog een beetje benadrukken hoe belangrijk het gezin is en dan heb je de CDA-campagne grotendeels samengevat.
Geen woord over het feit dat 3.5 van de 4 miljard aan bezuinigingen op de zorg niet onderbouwd is volgens het CPB, geen woord over de kenniseconomie, wat ze willen doen met het minimumloon, enz.
edit: helemaal eens met Stippel dus.
pvda kwam natuurlijk ook niet best uit de doorrekening...quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:09 schreef rebel6 het volgende:
]Geen woord over het feit dat 3.5 van de 4 miljard aan bezuinigingen op de zorg niet onderbouwd is volgens het CPB, geen woord over de kenniseconomie, wat ze willen doen met het minimumloon, enz.
Inderdaad slim gedaan, kunnen andere partijen nog wat van leren.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed he? Da's pas campagnevoeren.![]()
Zal de oude PvdA garde, van politieke correctheid en geldsmijterij, zenuwachtig worden van het aankomende debacle, en Woutertje onder druk zetten?quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:15 schreef Pedroso het volgende:
Het is duidelijk dat Bos bezwijkt aan de druk. Ook het 'inhoudelijke debat ' waar Woutertje voor staat gaat hem niet goed af. Ik heb hem alleen maar horen afgeven op het CDA en de VVD. I.p.v. je eigen partij sterker te maken door met passie je eigen partij punten voor het voetlicht te brengen komt hij niet verder dan obligate teksten als 'het moet beter' en dat soort prietpraat. Het CDA kan zich geen betere tegenstander wensen. Het zou fideel zijn van Balkenende om zijn grote vriend Bos een keurig boeketje met rode rozen te sturen na de verkiezingen.
Kan zo intrekken bij iemand in Engeland als ik weg wil.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:54 schreef Stippel het volgende:
[..]
.....misschien met Marinissen dan als premier)
Ik geef toe dat de campagne van het CDA helemaal nergens over gaat, maar die van de PvdA komt ook niet veel verder dan holle slogans.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:17 schreef rebel6 het volgende:
Inderdaad slim gedaan, kunnen andere partijen nog wat van leren.![]()
Ik ben blij dat je toegeeft dat het CDA moeilijke onderwerpen uit de weg gaat.
Natuurlijk. Net als Rutte. Hij had de baantjes al verdeeld hoor.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:21 schreef Het_hupt het volgende:
Zal de oude PvdA garde, van politieke correctheid en geldsmijterij, zenuwachtig worden van het aankomende debacle, en Woutertje onder druk zetten?
Dat is natuurlijk waar.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:16 schreef Napalm het volgende:
[..]
pvda kwam natuurlijk ook niet best uit de doorrekening...
Of aan het lachen, dat is om het even.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:47 schreef Jurgen21 het volgende:
[afbeelding]
Heb je de foto gezien die Elsevier bij het bericht heeft geplaatst. Het lijkt net of Bos aan het huilen is[..]
Molenaar, mijn beste, molenaar.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:07 schreef Sniper het volgende:
[..]
Een "Verdonk Moordenaar" spandoek mocht gewoon blijven hangen van Pickwick Job (ook Pvda). Ook vonden zij het heel normaal en geoorloofd dat een gespiest, bloederig hoofd van JP door de straten werd gevoerd.
En Bos vliegt nu al in de hoogste boom na 1 opmerking...
Door dit zwakke nummertje van Bos lijkt JP (4 jaar gedemoniseerd door oppositie en publieke omroepen) bovendien gezegend met een bijkans bovenmenselijk incasseringsvermogen en ja zelfs staatsmanschap. En het kost het CDA geen cent. Ik denk dat men in die kringen vanavond een extra borreltje drinkt op Wouter.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:15 schreef Pedroso het volgende:
Het is duidelijk dat Bos bezwijkt aan de druk. Ook het 'inhoudelijke debat ' waar Woutertje voor staat gaat hem niet goed af. Ik heb hem alleen maar horen afgeven op het CDA en de VVD. I.p.v. je eigen partij sterker te maken door met passie je eigen partij punten voor het voetlicht te brengen komt hij niet verder dan obligate teksten als 'het moet beter' en dat soort prietpraat. Het CDA kan zich geen betere tegenstander wensen. Het zou fideel zijn van Balkenende om zijn grote vriend Bos een keurig boeketje met rode rozen te sturen na de verkiezingen.
Als ze dat werkelijk zouden doen, was er niks te 'bashen' ... de hel breekt enkel los als Bos uitspraken doet die wel ingaan op mogelijke bezuinigingen (bv het aanpakken van de HRA en de AOW), inspelen op mogelijke coalities of zodra Bos zich serieus uitlaat over de Armeense Genocide, en aangeeft dat het wat hem betreft wel een genocide is, maar hij inziet dat er in discussie met de turken beter gesproken kan worden met een diplomatiekere benaming ...quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:22 schreef PJORourke het volgende:
... maar die van de PvdA komt ook niet veel verder dan holle slogans.
Idd. En wie is daar schuldig aan: jawel de KIEZER. Die stemt deels hypocriet, deels masochistisch en grenzeloos opportunistisch. Ik vrees ook weer een herhaling van zetten. In 2008 zal er vast weer een succesvolle vakbondsdemonstratie zijn. En dan staat iedereen daar te janken wegens het snoeiharde rechts regeringbeleid.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:54 schreef Stippel het volgende:
...
jammer dat de kiezers zelf er weer het slachtoffer gaan worden en het volgende kabinet zal krijgen dat voortijdig valt en enkel de burgers laat inleveren, zonder veel beleid zelf te scheppen...
precies zoals Balkenende-I, Balkenende-II en Balkenende-III, krijgen we straks een Balkenende-IV dat waarschijnlijk weer gehaat zal zijn als de pest, mogelijk dat de linkse partijen dan weer in de tussentijdse peilingen op ruime merderheid komen (en het hopelijk over wtwee jaar, als Bakende eer eens tussentijds zijn ontslag moest aanbideden, alsnog écht een links kabinet krijgen, misschien met Marinissen dan als premier)
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen ik vind het zo jammer dat mensen wel door de Pvda en Bos heen prikken, maar tegelijkertijd een stuk minder kritisch naar het CDA kijken. Wat dat betreft mogen mensen ook wel eens wakker worden geschud.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik geef toe dat de campagne van het CDA helemaal nergens over gaat, maar die van de PvdA komt ook niet veel verder dan holle slogans.
Anders en beter
Sterk en sociaal
Geen voedselbanken
Geen kinderen in de cel.
Eens. Op dit punt moet de PvdA zich kapotschamen, zíj hebben die onaangepasten hierheen gehaald en de integratie verwaarloosd.quote:En dan Verdonk de schuld proberen te geven over een banlieuopstand die er nog niet eens is.
Gebeurt bij elke bezuiniging. Live with it.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:35 schreef Stippel het volgende:
Als ze dat werkelijk zouden doen, was er niks te 'bashen' ... de hel breekt enkel los als Bos uitspraken doet die wel ingaan op mogelijke bezuinigingen (bv het aanpakken van de HRA en de AOW),
Zou hij dat met de Duitsers ook doen?quote:inspelen op mogelijke coalities of zodra Bos zich serieus uitlaat over de Armeense Genocide, en aangeeft dat het wat hem betreft wel een genocide is, maar hij inziet dat er in discussie met de turken beter gesproken kan worden met een diplomatiekere benaming ...
Het Museumplein was een soortgelijke reactie van links op het bezuinigingsbeleid.quote:Hij zijn juist de inhoudelijke dingen, waarvan juist de typische Bos-bashers gelijk een hele opstand beginnen en allerlei eigen conclusies aan hangen... gelijk doen ze alsof de hemel op ons neerkomt als bv de HRA beperkt wordt, of de AOW ook door rijkere ouderen betaald....
Misschien komt hij gewoon degelijker over?quote:Tegen Balkenende kan dat niet, domweg omdat die ook niks te melden heeft, waartegen je in protest zou kunnen gaan (of je moet zo'n huilie zijn die over die VOC-uitspraak van Balkenende gaat mekkeren, wat eveneens nutteloos is)..
Een sterkere politicus, zoals Bolkestein, slaagde daar wel in. Fortuyn ook. Bos is er gewoon niet toe in staat gebleken (tot nu toe) het debat naar zich toe te trekken.quote:Feit is eigenlijk dat een politicus die probeert inhoudelijke standpunten aan te roeren, die de discussie aangaat, gelijk afgesabelt wordt door de slimmere politici die zich op de vlakte houden, en eigenlijk de kiezers een rad voor de ogen draaien...
Misschien lusten de Amerikanen Kerry gewoon niet...quote:Als dit zo doorgaat, is het de ultieme veramerikanisering van de nederlandse politiek, waar je ook ziet dat een complet incompetentie Politicus als Bush domweg verkiezingen wint omdat hij in de vuile oorlog tegen zijn tegenstander een stuk slimmer en scrupulozer is.
Het CDA voert slim campagne door minder weerstand op te roepen, en door niks te zeggen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:43 schreef rebel6 het volgende:
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen ik vind het zo jammer dat mensen wel door de Pvda en Bos heen prikken, maar tegelijkertijd een stuk minder kritisch naar het CDA kijken. Wat dat betreft mogen mensen ook wel eens wakker worden geschud.
Nou, in het 18:00 journaal is alleen maar onze nationale draaikont te zien in het nieuwsbericht, niet de reactie van het CDA (zie FP).quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Hij komt hoe dan ook als huilie in beeld.
Als ze echt partijdig zijn, negeren ze het voorval.
Bij RTL mocht Verhagen reageren. HIj zei dat Bos jarenlang de wind mee had gehad, maar nu bij het eerste zuchtje wind tegen ging klagen. Volgens Verhagen is Bos volstrekt ongeschikt om premier te zijn als hij zich nu al stoort aan de opmerkingen van het CDA. Het CDA zal de toon jegens Bos niet wijzigen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:20 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Nou, in het 18:00 journaal is alleen maar onze nationale draaikont te zien in het nieuwsbericht, niet de reactie van het CDA (zie FP).
De aanvallen van Verhagen zijn echt NIETS vergeleken bij de poep die JPB over zich heen heeft gehad, onder andere door lieden zoals jou.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:02 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]
Nee ik ben het geheel eens met Bos. De VVD maar met name het CDA met Maxime Verhagen en Balkenende zelf zijn al lange tijd een heel smerig spelletje aan het spelen. Het klopt dat Balkenende alles doet om de campagne oninhoudelijk te houden.
Ik ben het geheel eens met Bos, of het slim is om het te vertellen is een tweede, maar eerlijkheid is opzich erg belangrijk.
Ik denk dat Verhagen toch meer met modder smijt dan Bos.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:25 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
De aanvallen van Verhagen zijn echt NIETS vergeleken bij de poep die JPB over zich heen heeft gehad, onder andere door lieden zoals jou.
Was ook maar kort journaal. Zal er om 20:00 uur wel inzitten.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:20 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Nou, in het 18:00 journaal is alleen maar onze nationale draaikont te zien in het nieuwsbericht, niet de reactie van het CDA (zie FP).
Ik vind Verhagen opvallend stil de laatste tijd. Hij komt in ieder geval weinig in het nieuws.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:34 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik denk dat Verhagen toch meer met modder smijt dan Bos.
Het grote sloopwerk is klaar.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:44 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik vind Verhagen opvallend stil de laatste tijd. Hij komt in ieder geval weinig in het nieuws.
Lijkt me een correcte analyse.quote:Lastige spagaat
Wouter Bos zit ook in een behoorlijk lastige spagaat. In de strijd om de linkse kiezer dreigt hij minder acceptabel voor het midden te worden, schuift hij naar het midden op met pleidooien voor een kabinet met het CDA dan verliest hij weer op links.
Je ziet dan ook dat hij fouten begint te maken. De ene dag heeft een links kabinet niet zijn voorkeur, de volgende dag is het een fantastische mogelijkheid, daags erna lijkt een coalitie van PvdA, VVD en Groen Links hem wel wat maar dat bleek een grapje van hem, om vervolgens weer te pleiten voor een kabinet van CDA, PvdA en de SP. Sorry, wie het nog snapt mag het zeggen, in alle paniek lijkt Bos redelijk de weg kwijt.
Een hel correcte analyse. ben benieuwd of hij nog lang in die spagaat blijft of toch snel de weg terug vind. Misschien dat een FemFem hem kan helpenquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:58 schreef Jurgen21 het volgende:
Frits Wester schrijft het volgende in zijn campagnedagboek:
[..]
Lijkt me een correcte analyse.
Bronquote:Bos: Ze proberen mij kapot te maken
Het CDA en de VVD proberen PvdA-leider Wouter Bos 'al drie, vier jaar persoonlijk kapot te maken.'
Vooral het CDA is verantwoordelijk voor persoonlijke aanvallen. Volgens Bos kiezen de christendemocraten voor de aanval als ze zelf iets te verbergen hebben, waarna ze zeggen dat de PvdA-leider een draaikont is. 'Maar,' zo verklaart Wouter Bos vandaag in een interview met De Telegraaf, 'ze krijgen me niet kapot.'
'Niet aanstellen'
Oud-minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) reageert verbaasd op de uitspraken van Wouter Bos. Hij wijst erop dat hijzelf en zijn partijgenoten minister Rita Verdonk van Integratie en minister-president Jan Peter Balkenende ook veel te verduren hebben gehad.
Ook zegt Donner dat Bos ' zich niet moet aanstellen' als hij ooit premier wil worden.
'Dirty Campaign'
PvdA-fractievoorzitter in de Eerste Kamer Han Noten reageert door te stellen dat de PvdA misschien meer een 'dirty campaign' had moeten voeren. Tegen BNR Nieuwsradio zegt Noten dat als de PvdA had willen winnen, de partij dit 'veel meer en heftiger' had moeten doen.
AOW
Uitkomsten van het on line onderzoek naar stemgedrag via Kieskompas laat zien dat veel kiezers Bos ook als een draaikont zien.
De PvdA zou meer stemmen krijgen als het een andere lijsttrekker zou hebben. Bos wordt als minder bekwaam en minder betrouwbaar dan zijn christendemocratische tegenstrever Jan Peter Balkenende gezien.
Nederlanders zijn het inhoudelijk meer eens met de PvdA, maar zien toch liever het CDA in de regering. Een meerderheid van de kiezers vindt net als de PvdA dat rijke ouderen moeten meebetalen aan de AOW. Ook moet de hypotheekrenteaftrek worden beperkt, blijkt uit een analyse van de resultaten vanochtend in Trouw.
Verdonk een partijgenoot van Donner.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Oud-minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) reageert verbaasd op de uitspraken van Wouter Bos. Hij wijst erop dat hijzelf en zijn partijgenoten minister Rita Verdonk van Integratie en minister-president Jan Peter Balkenende ook veel te verduren hebben gehad.
Bron
Ze hebben zich er al bij neergelegd? Het moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:46 schreef Bolter het volgende:
"Had willen winnen" nou nou, defaitisme!
Nee, dank je, ik heb net gegeten.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:54 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik ben toe aan positief nieuws over de PvdA. Iemand nog een stukje?
En dat was dus ook.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:43 schreef X. het volgende:
[..]
Was ook maar kort journaal. Zal er om 20:00 uur wel inzitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |