Mooi, je bent de 2e die meedoet?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:19 schreef tonks het volgende:
Grappig
Je hebt een nieuwe Apple 'nodig' ?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:25 schreef tonks het volgende:
Omdat het geld hard nodig is.
Waar bemoei je je mee gekquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je hebt een nieuwe Apple 'nodig' ?
Jij doet wel meequote:Op vrijdag 10 november 2006 12:26 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je hebt een nieuwe Apple 'nodig' ?
quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:30 schreef SpecialK het volgende:
Ben je helemaal gek geworden. Die 52 euro kan ik goed gebruiken voor een grondige wasbeurd van m'n gloed nieuwe Rolls-Royce Phantom.
[afbeelding]
Inderdaad van ons belasting geld gaat er al genoeg naartoe. Van deie 52 euri's gaan we wel wat leuks kopen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:35 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Goede doelenNee sorry, daar doe ik niet aan
![]()
Nee hoor, ik zit er ook aan te denken, is dit wat? http://www.amsterdam.voedselbank.org/html/financieel.htmlquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:47 schreef Phuturistixxx het volgende:
Oh well, dan ben ik maar de enige aanmelding.
Wat zijn mensen toch trieste wezens gewordenAllemaal krampachtig vasthoudend aan elk kruimeltje wat ze toegeworpen wordt! Terwijl ze dat niet eens nodig hebben (merendeel).
0.8 % van het BBP van Nederland gaat naar goede doelen. Genoeg is genoeg.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:47 schreef Phuturistixxx het volgende:
Wat zijn mensen toch trieste wezens gewordenAllemaal krampachtig vasthoudend aan elk kruimeltje wat ze toegeworpen wordt! Terwijl ze dat niet eens nodig hebben (merendeel).
nee, er is al een actiequote:Op vrijdag 10 november 2006 12:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
PS, kan dit de nieuwe kerstactie worden
precies..eerst zien dan gelovenquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:01 schreef Aurelium het volgende:
wanneer krijg ik dat geld dan?
Nummer 2quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:54 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zit er ook aan te denken, is dit wat? http://www.amsterdam.voedselbank.org/html/financieel.html
Man je weet niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:55 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
0.8 % van het BBP van Nederland gaat naar goede doelen. Genoeg is genoeg.
Nou ja, eigenlijk is genoeg nooit genoeg bij dat hulpverleningstuig. Iemand moet hun 5 sterrenhotels nou eenmaal betalen.
Als je echt wat wilt doen, hou dit topic dan in de gatenquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:16 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Nummer 2
En een voedselbank vind ik wel een goed idee
Maar andere opties zijn ook nog welkom.
Iets voor daklozen ofzo.
Ja precies, stel je voor dat je een avond niet kan zuipenquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik steek het mooi in eigen zak. Dan heb ik de kosten voor het aanvragen van het rijbewijs er net weer uit.
Zeg, zit anderen eens niet dingen op te dringenquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ja precies, stel je voor dat je een avond niet kan zuipen![]()
Ik ben ook maar een student.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Doe ik dat danquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:43 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
Zeg, zit anderen eens niet dingen op te dringen
Zout op joh, ik bepaal zelf wel wat ik met dat geld doe.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Een student? Weet niet wat je studeert? Asocialogie?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben ook maar een student.
En arme mensen kunnen me geen reet schelen.
Ik zeg ook niet wat je met je geld moet doen. Ik maak alleen een nuance, dat het eigenlijk niks is, die 52 euro.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zout op joh, ik bepaal zelf wel wat ik met dat geld doe.
Ik doe het blijkbaar nu al goed, als het zo opvalt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:48 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Een student? Weet niet wat je studeert? Asocialogie?
Wat doe jij voor werk dan? Uitkering trekken en bomen knuffelen, linkse commie dat je er bent?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:48 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Een student? Weet niet wat je studeert? Asocialogie?
Je bent een natuurtalentquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik doe het blijkbaar nu al goed, als het zo opvalt.
Waarom zou ik het dan aan anderen geven als het toch niks is?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:49 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet wat je met je geld moet doen. Ik maak alleen een nuance, dat het eigenlijk niks is, die 52 euro.
Gelijk dat politieke erbijquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk dan? Uitkering trekken en bomen knuffelen, linkse commie dat je er bent?
Omdat alle kleine beetjes bij elkaar een heleboel is?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou ik het dan aan anderen geven als het toch niks is?
Ach, mensen willen altijd meer geld en kunnen nooit genoeg ervan krijgen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:50 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Gelijk dat politieke erbijheeft het geen reet mee te maken, stem waarschijnlijk VVD.
En ik heb een prima baan, als ik een uitkering had zou ik die 52 euro wél hard nodig hebben.
Jep, en daarom doe ik een beetje fel, ik hou niet van die mentaliteit, alhoewel iedereen vatbaar is voor die mentaliteit.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, mensen willen altijd meer geld en kunnen nooit genoeg ervan krijgen.
52 euro is voor mij twee weken boodschappenquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:49 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet wat je met je geld moet doen. Ik maak alleen een nuance, dat het eigenlijk niks is, die 52 euro.
Daarom begon ik ook met:quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:58 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
52 euro is voor mij twee weken boodschappen![]()
En sorry dat ik dan het betalen van een rijbewijs niet onder de 'ik kan NIET makkelijk zonder die 52 euro' mensen schaar...quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
DUS:
- kan jij makkelijk zonder die eenmalige 52 euro?
- ga jij er niet minder om eten
- hoef jij niet te bezuinigen in 2007
- etc.
Stort dan je geld op de bankrekening van een goed doel!!
Rijbewijs vind ik ook belangrijker eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:01 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Daarom begon ik ook met:
[..]
En sorry dat ik dan het betalen van een rijbewijs niet onder de 'ik kan NIET makkelijk zonder die 52 euro' mensen schaar...
Noem het maar niks, ik kan er minimaal 1 week van eten met het hele gezin.quote:dat het eigenlijk niks is, die 52 euro.
Wat valt er niet te snappen aan:quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Noem het maar niks, ik kan er minimaal 1 week van eten met het hele gezin.
Verder ben ik per definitie tegen Goede Doelen. Als ze bij me langs de deur komen dan kunnen ze wat krijgen, maar goede doelen die alleen maar een acceptgiro sturen of roepen "stort op rekening XXXXX" die krijgen van mij geen rooie cent.
Bovendien kan ik het geld zelf beter gebruiken, er gaat al meer dan genoeg naar de Goede Doelen en de Derde wereld hulp.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
DUS:
- etc.
//editquote:Op vrijdag 10 november 2006 16:06 schreef tlepel het volgende:
ik kan makkelijk zonder die eenmalige 52 euro
ga er niet minder van eten
hoef ik te bezuinigen
etc
toch stort ik dat geld niet op de bankrekening van een goed doel!!!!!!
De echte grootverdieners vind je natuurlijk bij GS.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:08 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
//edit
Ook prima, als iedereen die het NIET doet nou lekker wegblijft, is een stuk overzichterlijker
hohohoho je gaat nu wel tegen het linkse princiepe in hoor..quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:08 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
//edit
Ook prima, als iedereen die het NIET doet nou lekker wegblijft, is een stuk overzichterlijker
Ik gaf aan een paar goede doelen elk jaar geld maar ik ben afgehaakt toen ik hoorde dat er van mijn geld ook meebetaald werd aan de riante salarissen van de directeuren van die doelen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
Kabinet stort volgende week 52 euro
Daar kun je lezen dat je 52 euro krijgt per huishouden.
Ik bedacht me dat ik die 52 euro eigenlijk helemaal niet nodig heb. Dat geld kan een goed doel of een andere instantie veel beter gebruiken....
DUS:
- etc.
Nou nog een goed goed doel uitzoeken
Dat dusquote:Op zondag 12 november 2006 10:59 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik gaf aan een paar goede doelen elk jaar geld maar ik ben afgehaakt toen ik hoorde dat er van mijn geld ook meebetaald werd aan de riante salarissen van de directeuren van die doelen.
De uitleg is dan dat ze door zulke mensen nog meer geld in kunnen zamelen maar dat is voor mij wel een reden om niks meer te geven.
Goede doelen zijn een manier van geld verdienen geworden (kijk maar naar de resultaten van de tsunamihulp of van de resultaten van jarenlange hulp in ontwikkelingslanden) en daar doe ik niet aan mee.
We kunnen beter mensen helpen in onze omgeving als we dat willen denk ik.
rijles is gemiddeld 30 euro...quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:47 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Doe ik dat dan
Ik geef alleen mijn sarcastische mening, das alles.
52 euro, ongeveer één rijles tegenwoordig.
Ben ik al donateur van. Prima * goed doel * vind ikquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:16 schreef Phuturistixxx het volgende:
En een voedselbank vind ik wel een goed idee
Heb het geld zelf hard nodig.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
Kabinet stort volgende week 52 euro
Daar kun je lezen dat je 52 euro krijgt per huishouden.
Ik bedacht me dat ik die 52 euro eigenlijk helemaal niet nodig heb. Dat geld kan een goed doel of een andere instantie veel beter gebruiken....
DUS:
- etc.
Nou nog een goed goed doel uitzoeken
Ga bomen knuffelenquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:47 schreef Phuturistixxx het volgende:
Je doet je actie geen eer aan, nu. Het is sneu dat mensen hier komen melden dat ze het vooral niét doen, maar mensen veroordelen omdát ze het niet doen, is ook niet echt netjes te noemen....quote:Op donderdag 16 november 2006 00:35 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Loopt dat niet lastig, zo'n plank voor je kop?
Weet niet waar je het over hebt, ik reageer alleen op die domme 'bomen knuffelaar' onzin.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je doet je actie geen eer aan, nu. Het is sneu dat mensen hier komen melden dat ze het vooral niét doen, maar mensen veroordelen omdát ze het niet doen, is ook niet echt netjes te noemen....
En ik geef het nog een kickquote:Op zondag 12 november 2006 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga gewoon nog een keer de FOK! voor Fok actie spammen hier!
Zie mijn signature over de kerstinzamelactie.
Prima doel toch?
Neem dat advies vooral zelf ter harte...quote:Op zondag 12 november 2006 16:15 schreef Pascal86 het volgende:
En je hoeft je mening niet te geven als niemand erom vraagt...
Uitgeven aan domme Afrikanen die er alle gewassen mee gaan verbouwen behalve die gewassen die ook daadwerkelijk groeien in dat klimaat. En dan klagen dat er honger is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:34 schreef ivosnivo het volgende:
Het is toch bekend dat goede doelen alleen maar uit zijn op je geld en er niks nuttigs mee doen?
quote:Op donderdag 16 november 2006 05:29 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Weet niet waar je het over hebt, ik reageer alleen op die domme 'bomen knuffelaar' onzin.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:47 schreef Phuturistixxx het volgende:
Kom je nu pas achter ja? Ik hoop dat je snapt dat het altijd om een percentage van het gestuurde (geld) gaat dat misbruikt wordt. Work with me here:quote:Op zondag 12 november 2006 10:59 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik gaf aan een paar goede doelen elk jaar geld maar ik ben afgehaakt toen ik hoorde dat er van mijn geld ook meebetaald werd aan de riante salarissen van de directeuren van die doelen.
De uitleg is dan dat ze door zulke mensen nog meer geld in kunnen zamelen maar dat is voor mij wel een reden om niks meer te geven.
Goede doelen zijn een manier van geld verdienen geworden (kijk maar naar de resultaten van de tsunamihulp of van de resultaten van jarenlange hulp in ontwikkelingslanden) en daar doe ik niet aan mee.
We kunnen beter mensen helpen in onze omgeving als we dat willen denk ik.
Dat was een opmerking over de mens in het algemeen en niet één in het bijzonder. Dus ik veroordeel NIEMAND!quote:
Goed zo jongen, je hebt er in ieder geval over nagedachtquote:Op donderdag 16 november 2006 16:19 schreef Robocock het volgende:
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ff denken.
Nee![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 08:09 schreef Rewimo het volgende:
Je mag ook minder dan die 52 euro storten voor de kerstactie hoorVoor 2,50 kun je een ziek kind een week laten internetten. En van die hele 52 euro kan een ziek kind een dagje uit.
Overigens gaat elke cent van de kerstactie ook daadwerkelijk naar het goede doel. Geen directeurssalarissen, want er is geen directeur
Blijkbaar is de mens (en volgens mij zijn we dat allemaal...) triest als de mens besluit niets van (of zelf überhaupt niets) stort van de ¤ 52,--....quote:Op donderdag 16 november 2006 16:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Dat was een opmerking over de mens in het algemeen en niet één in het bijzonder. Dus ik veroordeel NIEMAND!
Don't worry we krijgen een links kabinet zodat we gedwongen "vrijwillig" afstand te doen van een meervoud van dit bedrag.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Blijkbaar is de mens (en volgens mij zijn we dat allemaal...) triest als de mens besluit niets van (of zelf überhaupt niets) stort van de ¤ 52,--....
Godsamme, ben je nu zo dom, of wil je gewoon een punt maken dat niet te maken valt?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Blijkbaar is de mens (en volgens mij zijn we dat allemaal...) triest als de mens besluit niets van (of zelf überhaupt niets) stort van de ¤ 52,--....
quote:Op donderdag 16 november 2006 16:33 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Godsamme, ben je nu zo dom, of wil je gewoon een punt maken dat niet te maken valt?
Kijk eens naar mijn OP en probeer dan verder te lezen hoe het topic loopt...
Ik heb het niet over mensen die het niet kunnen missen!!
*zucht*
Ja inderdaad, is dat zo gek dat ik dat vind?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Het gaat er niet om of mensen het wel of niet kunnen missen.
Oké, we volgen jouw redenering: mensen die het wel kunnen missen zijn dus triest....
quote:Op donderdag 16 november 2006 08:09 schreef Rewimo het volgende:
Je mag ook minder dan die 52 euro storten voor de kerstactie hoorVoor 2,50 kun je een ziek kind een week laten internetten. En van die hele 52 euro kan een ziek kind een dagje uit.
Overigens gaat elke cent van de kerstactie ook daadwerkelijk naar het goede doel. Geen directeurssalarissen, want er is geen directeur
Dan is er hier maar 1 triest. Er zijn nog wel andere redenen te bedenken waarom je niet wilt doneren, maar als jij zo graag alle mensen die het wel kunnen missen, triest wilt noemen, be my guest.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ja inderdaad, is dat zo gek dat ik dat vind?
Als je makkelijk zonder dat geld kan, dus makkelijk he, je merkt het niet eens of het er nu wel of niet bijkomt. Is het dan niet triest dat je dat niet over hebt voor zieke kinderen met een levensverwachting van misschien nog een paar jaar?
Alleen maar omdat je 'niet in goede doelen gelooft'?
Dat vind ik om droevig van te worden, egoïstisch. En dan kun je lullen als brugman, maar dat is gewoon zo.
Maar nogmaals:
[..]
Haal het weg! Straks koop ik nog een 360.....quote:Op donderdag 16 november 2006 16:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
Mijn goeie doel voor vanavond;
[afbeelding]
Waar loop ik te koop met het feit dat ik gedoneerd heb? Weet jij hoeveel en aan wie en waarom ik doneer? Nee.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan is er hier maar 1 triest. Er zijn nog wel andere redenen te bedenken waarom je niet wilt doneren, maar als jij zo graag alle mensen die het wel kunnen missen, triest wilt noemen, be my guest.
Het feit dat mensen te koop lopen met het feit dat men gedoneerd heeft, die zelf-geilerij (als we dan toch over 1 kam aan het scheren zijn) is pas sneu.
quote:Op donderdag 16 november 2006 16:57 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Waar loop ik te koop met het feit dat ik gedoneerd heb? Weet jij hoeveel en aan wie en waarom ik doneer? Nee.
quote:En als jij zoveel redenen kan bedenken waarom je niets zou geven, aan het doel wat ik noem, terwijl je het makkelijk kan missen, dan ben ik heel benieuwd.
En ik heb het niet simpel over mensen die het kunnen missen, iedereen zou het kunnen missen, ik heb het over makkelijk kunnen missen.
En nu hou ik er mee op, dit gezever, ik heb mijn mening, jij de jouwe, kusjes![]()
Je legt me woorden in de mond. Ik heb het alleen over mensen, en ik zeg het nu volgens mij voor de 10e keer, die het makkelijk kunnen missen. Ik weet ook heus wel dat er heel veel mensen zijn die aan het eind van de maand geld tekort komen.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Niet bekend met het goede doel, belasting die al betaald wordt, de "goede naam" van goede doelen (als er weer eens 20% blijft hangen door "overhead") en zo kan ik wel even doorgaan.
Of iemand geeft aan goede doelen of niet interessert me totaal niet. Het gaat me om de vooringenomen mening dat mensen die niet geven (en iedereen ZOU kunnen geven, al was het maar 1 euro) dus triest zijn.
Dat heb ik ook maar gedaan indd! ::')quote:Op donderdag 16 november 2006 16:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
Mijn goeie doel voor vanavond;
[afbeelding]
Ja wat moet ik daar op reageren? Dat gebeurd automatisch en, nog belangrijker, fungeerd als reclame, zie er het kwaad niet van in.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Wel fijn dat je op het stuk met het tagje reageert...
Prima, jij je bekrompen mening, kunnen we allemaal fijn slapen...![]()
Waarom zie ik nooit topics van jouw hand voor andere goede doelen? Daarvoor kun je toch ook wel een euro missen?
Nee, dat gebeurt niet automatisch, als jij het niet wilt. Reclame? Nee, je maakt echt geweldige reclame...quote:Op donderdag 16 november 2006 17:37 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Ja wat moet ik daar op reageren? Dat gebeurd automatisch en, nog belangrijker, fungeerd als reclame, zie er het kwaad niet van in.
quote:En uit het feit dat jij verder niet op mijn weerlegging van jouw redenen om niet te doneren in gaat, maak ik op dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n bekrompen mening heb, maar dat er eigenlijk wel wat voor valt te zeggen.
quote:En zoals ik al zei, jij weet niet waar ik allemaal geld voor geef, en aangezien ik niet de behoefte voel om dat allemaal uit de doeken te doen laat ik dat zo. Zo heb je het toch het liefst? Niet weten wat andere mensen doneren? Want dat is zelfingenomen?
De rest wat je zegt zal me worst wezen, maar geef me 1 quote waar ik neerzet dat mensen die niks geven triest zijn?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt niet automatisch, als jij het niet wilt. Reclame? Nee, je maakt echt geweldige reclame...(mensen: als je niet doneert, ben je triest...)
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Wat echt, het ontgaat me?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Wanneer open je een topic voor andere goede doelen? Precies...![]()
Prima, je hebt het twee keer gezegd, maar voor jou nog maar een keer:quote:Op donderdag 16 november 2006 17:50 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
De rest wat je zegt zal me worst wezen, maar geef me 1 quote waar ik neerzet dat mensen die niks geven triest zijn?
Waar heb ik het zo zwart wit gezegd als jij nu zegt? Want daar probeer je me op af te rekenen, terwijl dat dus nergens op slaat!
quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Het gaat er niet om of mensen het wel of niet kunnen missen.
Oké, we volgen jouw redenering: mensen die het wel kunnen missen zijn dus triest....
quote:Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Er ontgaat je wel meer, zo blijkt.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:52 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Wat echt, het ontgaat me?
Moet ik voor ieder goed doel dat ik steun een topic openen? Anders heb ik geen recht van spreken?
Daarvoor heb ik al vele malen gezegd dat ik het over mensen heb die het makkelijk kunnen missen, lees je daar met opzet over heen of wat is het probleem??quote:Op donderdag 16 november 2006 17:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Prima, je hebt het twee keer gezegd, maar voor jou nog maar een keer:
[..]
[..]
![]()
![]()
Iedereen *kan* in theorie makkelijk een euro missen. Desnoods 1 cent. Die paar mensen (en nee, veel zijn het er relatief toch echt niet) die dat gewoon echt niet kunnen, zijn te verwaarlozen.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:58 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik al vele malen gezegd dat ik het over mensen heb die het makkelijk kunnen missen, lees je daar met opzet over heen of wat is het probleem??
Voor het gemak over het feit lezen over welke groep mensen ik het heb, en mij vervolgens in de schoenen schuiven dat mij van alles ontgaat. Het enige wat mij ontgaat is jouw beweegreden zo selectief te lezen en koste wat kost mij af te proberen te schilderen als iemand die iedereen die niks doneert veroordeeld.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er ontgaat je wel meer, zo blijkt.
Afgezien van het feit dat dat he-le-maal niks met deze discussie te maken heeft, is dit ivm de jaarlijkse kerstactie van Fok!. Daarom krijgt dit doel extra aandacht. En aangezien in dezelfde week die 52 euro overgemaakt ging worden leek me dat een mooie aanleiding om dit topic te openen. Genoeg/afdoende uitleg?quote:Ik begrijp even niet waarom je zo goed zou zijn als je dit goede doel steunt, terwijl er nog 10.000 andere goede doelen zijn. Waarom krijgen die geen topic?
Jij maakt er een of ander smerig verhaal van dat ik mensen per definitie veroordeel, dat is dus helemaal niet zo. En dat is inderdaad geen goede reclame en de enige reden dat ik de behoefte voel je aan het verstand probeer te krijgen hoe het nu precies zit.quote:Zou een reden dat mensen niet storten misschien kunnen zijn dat ze al aan heel veel doneren? Of dat ze deze actie niet steunen, juist omdat er nu dus aandacht aan gegeven wordt (en er dus toch wel voldoende binnenkomt).
Daar ga je helaas erg aan voorbij en nogmaals: dat is geen goede reclame.
Ik snap nog steeds niet waarom je mensen veroordeelt (lees: triest noemt) die niet doneren, maar het wel kunnen missen. Dat heb je niet uitgelegd, sterker, je blijft het bevestigen. Het is geen smerig verhaal, ik post net twee quotes waar ik toch echt niets nieuws heb gezet, ofzo. Daar staat het letterlijk. Ga nu niet zeggen dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Voor het gemak over het feit lezen over welke groep mensen ik het heb, en mij vervolgens in de schoenen schuiven dat mij van alles ontgaat. Het enige wat mij ontgaat is jouw beweegreden zo selectief te lezen en koste wat kost mij af te proberen te schilderen als iemand die iedereen die niks doneert veroordeeld.
quote:Afgezien van het feit dat dat he-le-maal niks met deze discussie te maken heeft, is dit ivm de jaarlijkse kerstactie van Fok!. Daarom krijgt dit doel extra aandacht. En aangezien in dezelfde week die 52 euro overgemaakt ging worden leek me dat een mooie aanleiding om dit topic te openen. Genoeg/afdoende uitleg?
Een woord... het staat ook in de OP.... MAKKELIJK!!!!! Het is niet alleen KUNNEN, maar MAKKELIJK KUNNEN.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom je mensen veroordeelt (lees: triest noemt) die niet doneren, maar het wel kunnen missen. Dat heb je niet uitgelegd, sterker, je blijft het bevestigen. Het is geen smerig verhaal, ik post net twee quotes waar ik toch echt niets nieuws heb gezet, ofzo. Daar staat het letterlijk. Ga nu niet zeggen dat dat niet zo is.
[..]
Jij verwijt mensen (zo lees ik dat) dat ze niets geven, dan verwijt ik het jou dat je voor andere (wat maakt deze het meer waard dan andere goede doelen? Er zijn al genoeg topics voor dit goede doel, waarom verdienen die niets?) geen topics opent.
Want DAT zeg ik meteen achter de zin waarin jij mij nu op vastpint, en dus laat je weg waar ik in essentie tegen ageer.quote:Als je makkelijk zonder dat geld kan, dus makkelijk he, je merkt het niet eens of het er nu wel of niet bijkomt.
Laten we nu eens net doen alsof ik niet vind dat je je eruit probeert te lullen. Laten we gewoon doen alsof....quote:Op donderdag 16 november 2006 18:25 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Een woord... het staat ook in de OP.... MAKKELIJK!!!!! Het is niet alleen KUNNEN, maar MAKKELIJK KUNNEN.
En dat heb ik WEL al uitgelegd:
Ik vind het pas triest als:
[..]
Want DAT zeg ik meteen achter de zin waarin jij mij nu op vastpint, en dus laat je weg waar ik in essentie tegen ageer.
En DAT bedoel ik nu met selectief lezen.
En zolang jij mij alleen verwijt dat ik geen topics open maak ik me niet druk. En toen ik dit topic opende was er maar 1 topic over het goede doel waar we het over hebben.
Kijk anders even in de openingspost, daar begon ik al mee tegen je te zeggen.... dus niks ineens. Onzin dus.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laten we nu eens net doen alsof ik niet vind dat je je eruit probeert te lullen. Laten we gewoon doen alsof....
Jij hebt nu ineens gezegd dat mensen die het makkelijk kunnen missen. Mensen die het niet eens merken dat ze het missen. (ik ken niet zoveel mensen die dat niet eens merken, zeg maar.)
quote:Maar goed: for the sake of argument.
Dan voel ik me aangesproken. Ik kan die ¤ 50,-- makkelijk missen. Geen punt. Laat ik dan gewoon eens zeggen: "Ik heb niet gedoneerd" .
Dan voel ik mij dus aangesproken.
Jij vindt mij dus triest omdat ik niet aan deze actie heb meegedaan. Goede reclame, wederom. Dan haal je vast mensen over om dat wellicht toch te doen. Desnoods een euro (of twee). Heb je je dan niet eens afgevraagd wat voor redenen mensen kunnen hebben, daarvoor?
Misschien steun ik zelf 30 goede doelen door maandelijks aan elk een tientje over te maken, ik noem maar iets.
Goh....
Heb ik dus ook al beantwoord.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef Phuturistixxx het volgende:
Mensen zullen best aan andere dingen geven ook, en als ze dat hier zouden zeggen, prima, hartstikke mooi!
Ik zie niet echt waar je je excuses aanbiedt aan "mij" voor je lompe en bekrompen postquote:Op donderdag 16 november 2006 18:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Kijk anders even in de openingspost, daar begon ik al mee tegen je te zeggen.... dus niks ineens. Onzin dus.
[..]
[..]
Heb ik dus ook al beantwoord.
In de OP staat duidelijk dat ik van het begin af aan al zeg dat ik het heb over mensen die het makkelijk kunnen missen, en dat ik dus niet dat arugment ineens er bij haal zoals jij beweerd, daarom haal ik dat er bij.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zie niet echt waar je je excuses aanbiedt aan "mij" voor je lompe en bekrompen post
(er staat in de OP ook niet veel nieuws, eigenlijk...)![]()
Je hebt zelf aangegeven welke mensen triest zijn, dus dat hoef ik niet te denken. Je hoeft van mij niets, maar het zou je sieren als je gewoon in zou zien dat mensen zich door je vreemde uitspraak weleens aangesproken zouden kunnen voelen.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:59 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
In de OP staat duidelijk dat ik van het begin af aan al zeg dat ik het heb over mensen die het makkelijk kunnen missen, en dat ik dus niet dat arugment ineens er bij haal zoals jij beweerd, daarom haal ik dat er bij.
En je wilt excuses? Moet ik excuses maken voor elke mogelijke reden om niet te doneren? Lijkt me een beejte onmogelijk en onzinnig.
Als jij hier zou zeggen: "joh ik doneer niks, ik doneer al aan 30 goede doelen jaarlijks" dan zul je mij echt nooit iemand voor triest horen uitmaken.
Maar goed je snapt mij niet, en zult mij nooit snappen.
Ik ben in ieder geval blij dat de kerstactie zo goed loopt, en daar gaat het uiteindelijk om.
En of jij nou vindt dat ik lomp en bekrompen ben omdat je DENKT te weten welke mensen ik triest vindt maakt dan eigenlijk niks uit.
Waarop ik reageer met:quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:
En daar sta ik nog steeds helemaal achter, over DIE mensen heb ik het.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Als je makkelijk zonder dat geld kan, dus makkelijk he, je merkt het niet eens of het er nu wel of niet bijkomt. Is het dan niet triest dat je dat niet over hebt voor zieke kinderen met een levensverwachting van misschien nog een paar jaar?
Alleen maar omdat je 'niet in goede doelen gelooft'?
Goed zo, de groetenquote:Op donderdag 16 november 2006 19:08 schreef Five_Horizons het volgende:
![]()
Weet je wat: kijk maar of er nog mensen eventueel geld kunnen missen....
![]()
![]()
![]()
Omdat iemand met een viool staat te jengelen geef jij niet meer aan goede doelenquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:07 schreef tlepel het volgende:
die goede doelen beginnen mij persoonlijk te opdringerig te worden
gemiddeld 4 keer per week staat er bij de AH wel een ander goed doel om mij te woord te willen staan.als er geen goed doel staat ,staan ze viool te spelen of op een gitaar te jengelen..ik kom daar om boodschappen te doen
als ik intresse heb in een goed doel wil ik me daar rustig in verdiepen ..ik kan dat niet als ik ook nog mijn boodschappen sta te doen
daarom geef ik niet meer aan een goed doel.
Alhoewel niet iedereen hoeft te melden waarom ze niet storten, waar dit topic eigenlijk alleen nog over gaatquote:Op zaterdag 18 november 2006 08:53 schreef Zweefvliegje het volgende:
Waarom ik die 52 euro zelf hou: de dure maanden -december/januari- komen eraan.
En ook omdat ik al aan goede doelen geef en ik die 52 euro niet nog eens als extra ga storten.
Ik doe zelfs vrijwilligerswerk naast mijn "gewone" werk.
Dus ik vind dat ik al genoeg bijdraag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |