abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2006 @ 17:11:11 #101
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_43613848
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
Mijn goeie doel voor vanavond;

[afbeelding]
Dat heb ik ook maar gedaan indd! ::')

Prima doel
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_43613889
Wel fijn dat je op het stuk met het tagje reageert...

Prima, jij je bekrompen mening, kunnen we allemaal fijn slapen...

Waarom zie ik nooit topics van jouw hand voor andere goede doelen? Daarvoor kun je toch ook wel een euro missen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_43614739
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Wel fijn dat je op het stuk met het tagje reageert...

Prima, jij je bekrompen mening, kunnen we allemaal fijn slapen...

Waarom zie ik nooit topics van jouw hand voor andere goede doelen? Daarvoor kun je toch ook wel een euro missen?
Ja wat moet ik daar op reageren? Dat gebeurd automatisch en, nog belangrijker, fungeerd als reclame, zie er het kwaad niet van in.

En uit het feit dat jij verder niet op mijn weerlegging van jouw redenen om niet te doneren in gaat, maak ik op dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n bekrompen mening heb, maar dat er eigenlijk wel wat voor valt te zeggen.

En zoals ik al zei, jij weet niet waar ik allemaal geld voor geef, en aangezien ik niet de behoefte voel om dat allemaal uit de doeken te doen laat ik dat zo. Zo heb je het toch het liefst? Niet weten wat andere mensen doneren? Want dat is zelfingenomen?
pi_43614924
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:37 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Ja wat moet ik daar op reageren? Dat gebeurd automatisch en, nog belangrijker, fungeerd als reclame, zie er het kwaad niet van in.
Nee, dat gebeurt niet automatisch, als jij het niet wilt. Reclame? Nee, je maakt echt geweldige reclame... (mensen: als je niet doneert, ben je triest...)
quote:
En uit het feit dat jij verder niet op mijn weerlegging van jouw redenen om niet te doneren in gaat, maak ik op dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n bekrompen mening heb, maar dat er eigenlijk wel wat voor valt te zeggen.

Volgens mij ging ik daar keurig op in. Dat jij het geen geldige redenen vindt, is jouw probleem.
quote:
En zoals ik al zei, jij weet niet waar ik allemaal geld voor geef, en aangezien ik niet de behoefte voel om dat allemaal uit de doeken te doen laat ik dat zo. Zo heb je het toch het liefst? Niet weten wat andere mensen doneren? Want dat is zelfingenomen?

Nee, zelfingenomen is mensen triest noemen als ze niet doneren.

Wanneer open je een topic voor andere goede doelen? Precies...

oh ja, normaals een disclaimer: Beste donateurs, het gaat mij niet om dit of welk goede doel dan ook, het gaat om de bekrompenheid van mensen die mensen die niet doneren triest noemen...
pi_43615110
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet automatisch, als jij het niet wilt. Reclame? Nee, je maakt echt geweldige reclame... (mensen: als je niet doneert, ben je triest...)
[..]
De rest wat je zegt zal me worst wezen, maar geef me 1 quote waar ik neerzet dat mensen die niks geven triest zijn?
Waar heb ik het zo zwart wit gezegd als jij nu zegt? Want daar probeer je me op af te rekenen, terwijl dat dus nergens op slaat!

Hou op met het te laten lijken dat ik iedereen over 1 kam scheer, want zoals je nu al TIEN keer kan lezen is dat helemaal niet zo. Je wil gewoon niet snappen wat ik zeg, alhoewel ik niet begrijp waarom niet....
pi_43615176
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:44 schreef Five_Horizons het volgende:

Wanneer open je een topic voor andere goede doelen? Precies...
Wat wil je hier nu mee zeggen? Wat echt, het ontgaat me?

Moet ik voor ieder goed doel dat ik steun een topic openen? Anders heb ik geen recht van spreken?
pi_43615205
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:50 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

De rest wat je zegt zal me worst wezen, maar geef me 1 quote waar ik neerzet dat mensen die niks geven triest zijn?
Waar heb ik het zo zwart wit gezegd als jij nu zegt? Want daar probeer je me op af te rekenen, terwijl dat dus nergens op slaat!
Prima, je hebt het twee keer gezegd, maar voor jou nog maar een keer:
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of mensen het wel of niet kunnen missen.

Oké, we volgen jouw redenering: mensen die het wel kunnen missen zijn dus triest....
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Ja inderdaad, is dat zo gek dat ik dat vind?
pi_43615294
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:52 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu mee zeggen? Wat echt, het ontgaat me?

Moet ik voor ieder goed doel dat ik steun een topic openen? Anders heb ik geen recht van spreken?
Er ontgaat je wel meer, zo blijkt.

Ik begrijp even niet waarom je zo goed zou zijn als je dit goede doel steunt, terwijl er nog 10.000 andere goede doelen zijn. Waarom krijgen die geen topic?
Zou een reden dat mensen niet storten misschien kunnen zijn dat ze al aan heel veel doneren? Of dat ze deze actie niet steunen, juist omdat er nu dus aandacht aan gegeven wordt (en er dus toch wel voldoende binnenkomt).

Daar ga je helaas erg aan voorbij en nogmaals: dat is geen goede reclame.
pi_43615345
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Prima, je hebt het twee keer gezegd, maar voor jou nog maar een keer:
[..]

[..]

Daarvoor heb ik al vele malen gezegd dat ik het over mensen heb die het makkelijk kunnen missen, lees je daar met opzet over heen of wat is het probleem??
pi_43615427
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:58 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik al vele malen gezegd dat ik het over mensen heb die het makkelijk kunnen missen, lees je daar met opzet over heen of wat is het probleem??
Iedereen *kan* in theorie makkelijk een euro missen. Desnoods 1 cent. Die paar mensen (en nee, veel zijn het er relatief toch echt niet) die dat gewoon echt niet kunnen, zijn te verwaarlozen.
Dan nog is je opmerking geen goede reclame en zegt een hoop over jezelf.(lees eerst nog even mijn post daarna...)
pi_43615539
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er ontgaat je wel meer, zo blijkt.
Voor het gemak over het feit lezen over welke groep mensen ik het heb, en mij vervolgens in de schoenen schuiven dat mij van alles ontgaat. Het enige wat mij ontgaat is jouw beweegreden zo selectief te lezen en koste wat kost mij af te proberen te schilderen als iemand die iedereen die niks doneert veroordeeld.
quote:
Ik begrijp even niet waarom je zo goed zou zijn als je dit goede doel steunt, terwijl er nog 10.000 andere goede doelen zijn. Waarom krijgen die geen topic?
Afgezien van het feit dat dat he-le-maal niks met deze discussie te maken heeft, is dit ivm de jaarlijkse kerstactie van Fok!. Daarom krijgt dit doel extra aandacht. En aangezien in dezelfde week die 52 euro overgemaakt ging worden leek me dat een mooie aanleiding om dit topic te openen. Genoeg/afdoende uitleg?
quote:
Zou een reden dat mensen niet storten misschien kunnen zijn dat ze al aan heel veel doneren? Of dat ze deze actie niet steunen, juist omdat er nu dus aandacht aan gegeven wordt (en er dus toch wel voldoende binnenkomt).

Daar ga je helaas erg aan voorbij en nogmaals: dat is geen goede reclame.
Jij maakt er een of ander smerig verhaal van dat ik mensen per definitie veroordeel, dat is dus helemaal niet zo. En dat is inderdaad geen goede reclame en de enige reden dat ik de behoefte voel je aan het verstand probeer te krijgen hoe het nu precies zit.

Mensen zullen best aan andere dingen geven ook, en als ze dat hier zouden zeggen, prima, hartstikke mooi!
Als iemand hier komt vertellen dat ie een uitkering heeft, veel plezier van die 52 euro, je hebt ze hard nodig!
etc.

Als je me nu nog niet snapt vraag ik me af hoe ik het nog duidelijker kan stellen...
pi_43615776
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Voor het gemak over het feit lezen over welke groep mensen ik het heb, en mij vervolgens in de schoenen schuiven dat mij van alles ontgaat. Het enige wat mij ontgaat is jouw beweegreden zo selectief te lezen en koste wat kost mij af te proberen te schilderen als iemand die iedereen die niks doneert veroordeeld.
Ik snap nog steeds niet waarom je mensen veroordeelt (lees: triest noemt) die niet doneren, maar het wel kunnen missen. Dat heb je niet uitgelegd, sterker, je blijft het bevestigen. Het is geen smerig verhaal, ik post net twee quotes waar ik toch echt niets nieuws heb gezet, ofzo. Daar staat het letterlijk. Ga nu niet zeggen dat dat niet zo is.
quote:
Afgezien van het feit dat dat he-le-maal niks met deze discussie te maken heeft, is dit ivm de jaarlijkse kerstactie van Fok!. Daarom krijgt dit doel extra aandacht. En aangezien in dezelfde week die 52 euro overgemaakt ging worden leek me dat een mooie aanleiding om dit topic te openen. Genoeg/afdoende uitleg?

Jij verwijt mensen (zo lees ik dat) dat ze niets geven, dan verwijt ik het jou dat je voor andere (wat maakt deze het meer waard dan andere goede doelen? Er zijn al genoeg topics voor dit goede doel, waarom verdienen die niets?) geen topics opent.
pi_43616091
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom je mensen veroordeelt (lees: triest noemt) die niet doneren, maar het wel kunnen missen. Dat heb je niet uitgelegd, sterker, je blijft het bevestigen. Het is geen smerig verhaal, ik post net twee quotes waar ik toch echt niets nieuws heb gezet, ofzo. Daar staat het letterlijk. Ga nu niet zeggen dat dat niet zo is.
[..]

Jij verwijt mensen (zo lees ik dat) dat ze niets geven, dan verwijt ik het jou dat je voor andere (wat maakt deze het meer waard dan andere goede doelen? Er zijn al genoeg topics voor dit goede doel, waarom verdienen die niets?) geen topics opent.
Een woord... het staat ook in de OP.... MAKKELIJK!!!!! Het is niet alleen KUNNEN, maar MAKKELIJK KUNNEN.

En dat heb ik WEL al uitgelegd:

Ik vind het pas triest als:
quote:
Als je makkelijk zonder dat geld kan, dus makkelijk he, je merkt het niet eens of het er nu wel of niet bijkomt.
Want DAT zeg ik meteen achter de zin waarin jij mij nu op vastpint, en dus laat je weg waar ik in essentie tegen ageer.

En DAT bedoel ik nu met selectief lezen.

En zolang jij mij alleen verwijt dat ik geen topics open maak ik me niet druk. En toen ik dit topic opende was er maar 1 topic over het goede doel waar we het over hebben.
pi_43616590
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:25 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Een woord... het staat ook in de OP.... MAKKELIJK!!!!! Het is niet alleen KUNNEN, maar MAKKELIJK KUNNEN.

En dat heb ik WEL al uitgelegd:

Ik vind het pas triest als:
[..]

Want DAT zeg ik meteen achter de zin waarin jij mij nu op vastpint, en dus laat je weg waar ik in essentie tegen ageer.

En DAT bedoel ik nu met selectief lezen.

En zolang jij mij alleen verwijt dat ik geen topics open maak ik me niet druk. En toen ik dit topic opende was er maar 1 topic over het goede doel waar we het over hebben.
Laten we nu eens net doen alsof ik niet vind dat je je eruit probeert te lullen. Laten we gewoon doen alsof....

Jij hebt nu ineens gezegd dat mensen die het makkelijk kunnen missen. Mensen die het niet eens merken dat ze het missen. (ik ken niet zoveel mensen die dat niet eens merken, zeg maar.)

Maar goed: for the sake of argument.

Dan voel ik me aangesproken. Ik kan die ¤ 50,-- makkelijk missen. Geen punt. Laat ik dan gewoon eens zeggen: "Ik heb niet gedoneerd" .
Dan voel ik mij dus aangesproken.

Jij vindt mij dus triest omdat ik niet aan deze actie heb meegedaan. Goede reclame, wederom. Dan haal je vast mensen over om dat wellicht toch te doen. Desnoods een euro (of twee). Heb je je dan niet eens afgevraagd wat voor redenen mensen kunnen hebben, daarvoor?
Misschien steun ik zelf 30 goede doelen door maandelijks aan elk een tientje over te maken, ik noem maar iets.

Goh....
pi_43616800
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Laten we nu eens net doen alsof ik niet vind dat je je eruit probeert te lullen. Laten we gewoon doen alsof....

Jij hebt nu ineens gezegd dat mensen die het makkelijk kunnen missen. Mensen die het niet eens merken dat ze het missen. (ik ken niet zoveel mensen die dat niet eens merken, zeg maar.)
Kijk anders even in de openingspost, daar begon ik al mee tegen je te zeggen.... dus niks ineens. Onzin dus.
quote:
Maar goed: for the sake of argument.

Dan voel ik me aangesproken. Ik kan die ¤ 50,-- makkelijk missen. Geen punt. Laat ik dan gewoon eens zeggen: "Ik heb niet gedoneerd" .
Dan voel ik mij dus aangesproken.

Jij vindt mij dus triest omdat ik niet aan deze actie heb meegedaan. Goede reclame, wederom. Dan haal je vast mensen over om dat wellicht toch te doen. Desnoods een euro (of twee). Heb je je dan niet eens afgevraagd wat voor redenen mensen kunnen hebben, daarvoor?
Misschien steun ik zelf 30 goede doelen door maandelijks aan elk een tientje over te maken, ik noem maar iets.

Goh....
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef Phuturistixxx het volgende:

Mensen zullen best aan andere dingen geven ook, en als ze dat hier zouden zeggen, prima, hartstikke mooi!
Heb ik dus ook al beantwoord.
pi_43616919
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:46 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Kijk anders even in de openingspost, daar begon ik al mee tegen je te zeggen.... dus niks ineens. Onzin dus.
[..]

[..]

Heb ik dus ook al beantwoord.
Ik zie niet echt waar je je excuses aanbiedt aan "mij" voor je lompe en bekrompen post
(er staat in de OP ook niet veel nieuws, eigenlijk...)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 november 2006 @ 18:51:59 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43616973
*even binnenwandelt*

Ja, ze zijn nog steeds bezig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43617230
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zie niet echt waar je je excuses aanbiedt aan "mij" voor je lompe en bekrompen post
(er staat in de OP ook niet veel nieuws, eigenlijk...)
In de OP staat duidelijk dat ik van het begin af aan al zeg dat ik het heb over mensen die het makkelijk kunnen missen, en dat ik dus niet dat arugment ineens er bij haal zoals jij beweerd, daarom haal ik dat er bij.

En je wilt excuses? Moet ik excuses maken voor elke mogelijke reden om niet te doneren? Lijkt me een beejte onmogelijk en onzinnig.

Als jij hier zou zeggen: "joh ik doneer niks, ik doneer al aan 30 goede doelen jaarlijks" dan zul je mij echt nooit iemand voor triest horen uitmaken.

Maar goed je snapt mij niet, en zult mij nooit snappen.

Ik ben in ieder geval blij dat de kerstactie zo goed loopt, en daar gaat het uiteindelijk om.

En of jij nou vindt dat ik lomp en bekrompen ben omdat je DENKT te weten welke mensen ik triest vindt maakt dan eigenlijk niks uit.
pi_43617318
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:59 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

In de OP staat duidelijk dat ik van het begin af aan al zeg dat ik het heb over mensen die het makkelijk kunnen missen, en dat ik dus niet dat arugment ineens er bij haal zoals jij beweerd, daarom haal ik dat er bij.

En je wilt excuses? Moet ik excuses maken voor elke mogelijke reden om niet te doneren? Lijkt me een beejte onmogelijk en onzinnig.

Als jij hier zou zeggen: "joh ik doneer niks, ik doneer al aan 30 goede doelen jaarlijks" dan zul je mij echt nooit iemand voor triest horen uitmaken.

Maar goed je snapt mij niet, en zult mij nooit snappen.

Ik ben in ieder geval blij dat de kerstactie zo goed loopt, en daar gaat het uiteindelijk om.

En of jij nou vindt dat ik lomp en bekrompen ben omdat je DENKT te weten welke mensen ik triest vindt maakt dan eigenlijk niks uit.
Je hebt zelf aangegeven welke mensen triest zijn, dus dat hoef ik niet te denken. Je hoeft van mij niets, maar het zou je sieren als je gewoon in zou zien dat mensen zich door je vreemde uitspraak weleens aangesproken zouden kunnen voelen.
pi_43617470
Waar dit hele gedoe om gaat is dit:
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:

Oké, we volgen jouw redenering: mensen die het wel kunnen missen zijn dus triest....
Waarop ik reageer met:
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Ja inderdaad, is dat zo gek dat ik dat vind?

Als je makkelijk zonder dat geld kan, dus makkelijk he, je merkt het niet eens of het er nu wel of niet bijkomt. Is het dan niet triest dat je dat niet over hebt voor zieke kinderen met een levensverwachting van misschien nog een paar jaar?
Alleen maar omdat je 'niet in goede doelen gelooft'?
En daar sta ik nog steeds helemaal achter, over DIE mensen heb ik het.

En zoals je leest heb ik het niet over mensen die al 30 goede doelen steunen, of al hun geld besteden aan een ziek familie lid, of diep in de schulden zitten etc. etc. wat jij er van probeerd te maken.
pi_43617495

Weet je wat: kijk maar of er nog mensen eventueel geld kunnen missen....

pi_43617565
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:08 schreef Five_Horizons het volgende:

Weet je wat: kijk maar of er nog mensen eventueel geld kunnen missen....

Goed zo, de groeten
pi_43643014
die goede doelen beginnen mij persoonlijk te opdringerig te worden

gemiddeld 4 keer per week staat er bij de AH wel een ander goed doel om mij te woord te willen staan.als er geen goed doel staat ,staan ze viool te spelen of op een gitaar te jengelen..ik kom daar om boodschappen te doen

als ik intresse heb in een goed doel wil ik me daar rustig in verdiepen ..ik kan dat niet als ik ook nog mijn boodschappen sta te doen

daarom geef ik niet meer aan een goed doel.
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:27:39 #124
78498 classpc
I don't like change
pi_43643483
Jup

Ik steun Sea Shepherd

Filmpje van (één van hun ) hun acties
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_43646818
Zie ik een suggestie in De Huizer Courant. Stort het op de rekening van de Voedselbank stel ik voor. Mijn Anneke kijkt me aan alsof ik mijn gektepilletjes al drie dagen niet heb ingenomen. DE VOEDSELBANK??? Auw.. AAuuuww. Die klappen met de grillpan komen hard aan.
pi_43649815
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:07 schreef tlepel het volgende:
die goede doelen beginnen mij persoonlijk te opdringerig te worden

gemiddeld 4 keer per week staat er bij de AH wel een ander goed doel om mij te woord te willen staan.als er geen goed doel staat ,staan ze viool te spelen of op een gitaar te jengelen..ik kom daar om boodschappen te doen

als ik intresse heb in een goed doel wil ik me daar rustig in verdiepen ..ik kan dat niet als ik ook nog mijn boodschappen sta te doen

daarom geef ik niet meer aan een goed doel.
Omdat iemand met een viool staat te jengelen geef jij niet meer aan goede doelen
Je kan je toch prima verdiepen in het goede doel waar we het over hebben nu?

En om nu een zigeuner die staat te jengelen bij de AH een goed doel te noemen...

Maar laat ik maar niet te veel zeggen, straks trap ik weer mensen op de tenen
  zaterdag 18 november 2006 @ 06:27:20 #127
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_43649893
52 euro is wel aardig wat uurtjes werken.
OOЯ
pi_43650234
Waarom ik die 52 euro zelf hou: de dure maanden -december/januari- komen eraan.
En ook omdat ik al aan goede doelen geef en ik die 52 euro niet nog eens als extra ga storten.
Ik doe zelfs vrijwilligerswerk naast mijn "gewone" werk.
Dus ik vind dat ik al genoeg bijdraag.
pi_43650981
mijn 52 euro gaat ook naar een goed doel. het milieu.

namelijk een volle tank voor mijn auto!
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:42:40 #130
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_43651344
Geld heb je altijd nodig, dus ik pas.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_43655975
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 08:53 schreef Zweefvliegje het volgende:
Waarom ik die 52 euro zelf hou: de dure maanden -december/januari- komen eraan.
En ook omdat ik al aan goede doelen geef en ik die 52 euro niet nog eens als extra ga storten.
Ik doe zelfs vrijwilligerswerk naast mijn "gewone" werk.
Dus ik vind dat ik al genoeg bijdraag.
Alhoewel niet iedereen hoeft te melden waarom ze niet storten, waar dit topic eigenlijk alleen nog over gaat vind ik dit nu een hele goede reden om het niet te doen. En zo zijn er vast nog 1000 en één goede redenen die vast allemaal langs gaan komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')