10 minuten later:quote:"Ja hallo, ik ben nederlands en ik wil een stageplek!"
- "Is goed, stuur maar een brief."
Discriminatie op de arbeidsmarkt!quote:"Hallo, ik ben marokkaan en ik wil een stageplek!"
- "Ja sorry, ik heb niet een plek weggegeven, ik neem je niet aan"
quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:00 schreef Slarioux het volgende:
[..]
10 minuten later:
[..]
Discriminatie op de arbeidsmarkt!
Ik kan me geen onderzoek van haar herinneren waar ze dit soort manipulaties heeft toegepast, maar als ze het net zo bont heeft gemaakt als GL dan is dat natuurlijk ook schandelijk. Maar dat maakt deze actie van GL geen haar beter. Het voorbeeld van Verdonk is uiteraard illustratief om de wijze van "onderzoek" duidelijk te maken. SCH heeft kennelijk geen idee welke grove manipulatie GL hier toegepast.quote:Op vrijdag 10 november 2006 09:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Sizzler, ik heb in vele topics al op dergelijke verdraaiïngen en manipulaties in de media van Verdonk gewezen en toen heb ik je ook nooit gehoord en nu het GL betreft, gil je meteen moord en doodslag?
Je hebt gelijk, GL verdraait de boel aardig, maar je laat je nu wel kennen hoor![]()
Jij hebt kennelijk geen idee van de werkelijkheid. Discriminatie komt voor, laten we er iets tegen doen. Jij gaat wat miezemuizen over manipulatie. Wat is je belang? Wat wil je eigenlijk aantonen? Wat schieten de jongeren die geen stageplek krijgen hier mee op ?quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik kan me geen onderzoek van haar herinneren waar ze dit soort manipulaties heeft toegepast, maar als ze het net zo bont heeft gemaakt als GL dan is dat natuurlijk ook schandelijk. Maar dat maakt deze actie van GL geen haar beter. Het voorbeeld van Verdonk is uiteraard illustratief om de wijze van "onderzoek" duidelijk te maken. SCH heeft kennelijk geen idee welke grove manipulatie GL hier toegepast.
Bij hoeveel bedijven ben jij binnengeweest? Heb je enig idee hoeveel grote bedrijven juist allochtonen een kans geven? Discriminatie komt op kleine schaal voor, maar op nog grotere schaal vindt positieve discriminatie voor. Op de totale arbeidsmarkt blijkt niets van discriminatie. Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk geen idee van de werkelijkheid.
Kom op zeg. Geloof je dan echt zelf in dit fabeltje? Je leest duidelijk teveel rechtse blaadjes en laat je misschien door Elsevier iets wijs maken. Het is een illusie dat discriminatie op kleine schaal voorkomt. Zal best dat er wat leuke goedwillende bedrijven zijn maar bij Marokkanen gaat het meestal niet om dit soort grote bedrijven - het gros is laagopgeleid en werkt in een heel ander segment. Het is niet GroenLinks die de boel verdraait hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Bij hoeveel bedijven ben jij binnengeweest? Heb je enig idee hoeveel grote bedrijven juist allochtonen een kans geven? Discriminatie komt op kleine schaal voor, maar op nog grotere schaal vindt positieve discriminatie voor. Op de totale arbeidsmarkt blijkt niets van discriminatie. Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten?
Dat zou ik natuurlijk ook over jou kunnen zeggen. Maar zullen we de holle retoriek achterwegen laten?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:00 schreef SCH het volgende:
Je leest duidelijk teveel rechtse blaadjes en laat je misschien door Elsevier iets wijs maken.
[..]
Waarheidsbevinding. Een parlement dat met eerlijke conclusies komt en het volk niet voorliegt.quote:Wat is nou precies je doel?
Dan zou het een kleine moeite zijn dat aan te tonen. Het eerdere onderzoek van GL toont echter aan dat er juist twee sectoren zijn waar discriminatie NIET voorkomt. En dat zijn ook sectoren waar veel allochtonen in solliciteren. Waarschijnlijk zelfs meer dan in de bouw.quote:Het is een illusie dat discriminatie op kleine schaal voorkomt.
Ik heb het ook over MBO-functies. Er zijn echt zát bedrijven waar die terecht kunnen en misschien wel meer kans maken dan autochtonen. Zelfs de grootste werkgever van Nederland (de overheid) heeft een pro-allochtonenbeleid. Net als zat grote bedrijven.quote:Zal best dat er wat leuke goedwillende bedrijven zijn maar bij Marokkanen gaat het meestal niet om dit soort grote bedrijven - het gros is laagopgeleid en werkt in een heel ander segment.
Zonder slachtoffers kan heel links wel opdoeken, dan hebben ze niemand meer om zogenaamd voor op te komen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten?
Was het maar zo. In het onderzoek wordt herhaaldelijk gesuggereerd dat het om "de arbeidsmarkt" gaat:quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:30 schreef SCH het volgende:
De conclusies in het rapport gaan over de bouw - niks mis mee. Wel het hele rapport lezen, stouterd.
http://www.groenlinks.nl/(...)006-11-09.6764828999quote:Hoewel al lange tijd bekend is dat allochtone sollicitanten op de Nederlandse arbeidsmarkt minder kansen hebben, wordt dit nog steeds in twijfel getrokken. (...)GroenLinks wil dat er meer en structureel aandacht komt voor verschillende vormen van discriminatie op de arbeidsmarkt. Er moet nu eindelijk eens actie ondernomen worden om te kunnen garanderen dat iedereen gelijke kansen heeft op de arbeidsmarkt. Daarom heeft GroenLinks besloten nogmaals onderzoek te doen naar discriminatie op de arbeidsmarkt
http://www.groenlinks.nl/(...)006-11-09.6436777650quote:Onderzoek GroenLinks toont ernstige discriminatie bij stages
Nederlandse jongens hebben ruim twee keer zoveel kans op een stageplek als Marokkaanse jongens. Dat blijkt uit ‘undercover’ onderzoek van GroenLinks. Het is onaanvaardbaar dat discriminatie zo hardnekkig aanwezig blijft, terwijl verschillende ministers (Verdonk, Wijn) discriminatie even hardnekkig blijven ontkennen. De overheid en de werkgevers moeten maatregelen nemen om allochtone jongeren een eerlijke kans te geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |