abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:00:21 #51
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43419078
quote:
"Ja hallo, ik ben nederlands en ik wil een stageplek!"
- "Is goed, stuur maar een brief."
10 minuten later:
quote:
"Hallo, ik ben marokkaan en ik wil een stageplek!"
- "Ja sorry, ik heb niet een plek weggegeven, ik neem je niet aan"
Discriminatie op de arbeidsmarkt!
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:01:19 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43419101
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:00 schreef Slarioux het volgende:

[..]

10 minuten later:
[..]

Discriminatie op de arbeidsmarkt!
!
pi_43419768
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Sizzler, ik heb in vele topics al op dergelijke verdraaiïngen en manipulaties in de media van Verdonk gewezen en toen heb ik je ook nooit gehoord en nu het GL betreft, gil je meteen moord en doodslag?

Je hebt gelijk, GL verdraait de boel aardig, maar je laat je nu wel kennen hoor
Ik kan me geen onderzoek van haar herinneren waar ze dit soort manipulaties heeft toegepast, maar als ze het net zo bont heeft gemaakt als GL dan is dat natuurlijk ook schandelijk. Maar dat maakt deze actie van GL geen haar beter. Het voorbeeld van Verdonk is uiteraard illustratief om de wijze van "onderzoek" duidelijk te maken. SCH heeft kennelijk geen idee welke grove manipulatie GL hier toegepast.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43422688
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:30 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik kan me geen onderzoek van haar herinneren waar ze dit soort manipulaties heeft toegepast, maar als ze het net zo bont heeft gemaakt als GL dan is dat natuurlijk ook schandelijk. Maar dat maakt deze actie van GL geen haar beter. Het voorbeeld van Verdonk is uiteraard illustratief om de wijze van "onderzoek" duidelijk te maken. SCH heeft kennelijk geen idee welke grove manipulatie GL hier toegepast.
Jij hebt kennelijk geen idee van de werkelijkheid. Discriminatie komt voor, laten we er iets tegen doen. Jij gaat wat miezemuizen over manipulatie. Wat is je belang? Wat wil je eigenlijk aantonen? Wat schieten de jongeren die geen stageplek krijgen hier mee op ?
pi_43423325
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt kennelijk geen idee van de werkelijkheid.
Bij hoeveel bedijven ben jij binnengeweest? Heb je enig idee hoeveel grote bedrijven juist allochtonen een kans geven? Discriminatie komt op kleine schaal voor, maar op nog grotere schaal vindt positieve discriminatie voor. Op de totale arbeidsmarkt blijkt niets van discriminatie. Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten?
pi_43423645
Dat hele discriminatiegedoe leidt alleen maar tot logge overheidsbemoeienis. Sommige werkgevens discrimineren gewoon, en er valt weinig tegen te doen. Hoe kan je aan iemand opleggen dat hij niet moet discrimineren
pi_43423770
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Bij hoeveel bedijven ben jij binnengeweest? Heb je enig idee hoeveel grote bedrijven juist allochtonen een kans geven? Discriminatie komt op kleine schaal voor, maar op nog grotere schaal vindt positieve discriminatie voor. Op de totale arbeidsmarkt blijkt niets van discriminatie. Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten?
Kom op zeg. Geloof je dan echt zelf in dit fabeltje? Je leest duidelijk teveel rechtse blaadjes en laat je misschien door Elsevier iets wijs maken. Het is een illusie dat discriminatie op kleine schaal voorkomt. Zal best dat er wat leuke goedwillende bedrijven zijn maar bij Marokkanen gaat het meestal niet om dit soort grote bedrijven - het gros is laagopgeleid en werkt in een heel ander segment. Het is niet GroenLinks die de boel verdraait hoor.

Wat is nou precies je doel? Waarom reageer je altijd zo fanatiek op dit onderwerp. Het is een gegeven, dus laten we er iets tegen doen in plaats van de struisvogel uit te hangen...
pi_43424525
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:00 schreef SCH het volgende:

Je leest duidelijk teveel rechtse blaadjes en laat je misschien door Elsevier iets wijs maken.
[..]
Dat zou ik natuurlijk ook over jou kunnen zeggen. Maar zullen we de holle retoriek achterwegen laten?
quote:
Wat is nou precies je doel?
Waarheidsbevinding. Een parlement dat met eerlijke conclusies komt en het volk niet voorliegt.
quote:
Het is een illusie dat discriminatie op kleine schaal voorkomt.
Dan zou het een kleine moeite zijn dat aan te tonen. Het eerdere onderzoek van GL toont echter aan dat er juist twee sectoren zijn waar discriminatie NIET voorkomt. En dat zijn ook sectoren waar veel allochtonen in solliciteren. Waarschijnlijk zelfs meer dan in de bouw.
quote:
Zal best dat er wat leuke goedwillende bedrijven zijn maar bij Marokkanen gaat het meestal niet om dit soort grote bedrijven - het gros is laagopgeleid en werkt in een heel ander segment.
Ik heb het ook over MBO-functies. Er zijn echt zát bedrijven waar die terecht kunnen en misschien wel meer kans maken dan autochtonen. Zelfs de grootste werkgever van Nederland (de overheid) heeft een pro-allochtonenbeleid. Net als zat grote bedrijven.

Dus nogmaals: waarom wil je één sector -waar imo nauwelijks marokkanen willen werken- generaliseren naar de gehele arbeidsmarkt, terwijl je weet dat er in twee andere sectoren -nota bene door GL bewezen- geen sprake van discriminatie is? Allochtonen in die twee sectoren hebben niets te maken met discriminatie en jij wilt ze tegen beter weten in toch doen geloven dat dat wel zo is. Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten? Wat is jouw belang daarbij?
pi_43424726
De conclusies in het rapport gaan over de bouw - niks mis mee. Wel het hele rapport lezen, stouterd.
  vrijdag 10 november 2006 @ 13:34:59 #60
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43424885
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom wil je allochtonen zo graag een slachtofferrol aanpraten?
Zonder slachtoffers kan heel links wel opdoeken, dan hebben ze niemand meer om zogenaamd voor op te komen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_43424965
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:30 schreef SCH het volgende:
De conclusies in het rapport gaan over de bouw - niks mis mee. Wel het hele rapport lezen, stouterd.
Was het maar zo. In het onderzoek wordt herhaaldelijk gesuggereerd dat het om "de arbeidsmarkt" gaat:
quote:
Hoewel al lange tijd bekend is dat allochtone sollicitanten op de Nederlandse arbeidsmarkt minder kansen hebben, wordt dit nog steeds in twijfel getrokken. (...)GroenLinks wil dat er meer en structureel aandacht komt voor verschillende vormen van discriminatie op de arbeidsmarkt. Er moet nu eindelijk eens actie ondernomen worden om te kunnen garanderen dat iedereen gelijke kansen heeft op de arbeidsmarkt. Daarom heeft GroenLinks besloten nogmaals onderzoek te doen naar discriminatie op de arbeidsmarkt
http://www.groenlinks.nl/(...)006-11-09.6764828999

Waarom spreken ze hier niet van "de bouwsector"?

En op de website staat in bold de eerste alinea:
quote:
Onderzoek GroenLinks toont ernstige discriminatie bij stages

Nederlandse jongens hebben ruim twee keer zoveel kans op een stageplek als Marokkaanse jongens. Dat blijkt uit ‘undercover’ onderzoek van GroenLinks. Het is onaanvaardbaar dat discriminatie zo hardnekkig aanwezig blijft, terwijl verschillende ministers (Verdonk, Wijn) discriminatie even hardnekkig blijven ontkennen. De overheid en de werkgevers moeten maatregelen nemen om allochtone jongeren een eerlijke kans te geven.
http://www.groenlinks.nl/(...)006-11-09.6436777650

Waarom is de titel niet: Onderzoek GroenLinks toont ernstige discriminatie bij stages in bouw? Het kan er nog makkelijk bij.
pi_50169645
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50177746
GroenLinks maakt dit slecht opgezette onderzoek belachelijk door het:
- Uit te vergroten waar het niet van toepassing is.
- Niet bij de branche zelf te gaan praten van hoe dat nu toch zou komen, misschien dat daar ook nog iets uit zou komen. Waarschijnlijk zal dat niet positief zijn voor de "zielige" groep dus hebben ze dat niet gedaan.
- Met een vooringenomen standpunt een onderzoeksrapport in elkaar te laten zetten.

Je kunt wel iets discriminatie noemen, maar daar kan wel degelijk een zeer goede reden achter zitten. Door alleen maar te benomen en niet verder te kijken schiet je ook niets op.

Ik heb familie die in de bouw werkt en ik heb regelmatig met bouwbedrijven te maken gehad; het is een wereld met een ietwat afwijkende bedrijfscultuur (uitermate direct qua communicatie onder andere). Ik kan me goed voorstellen dat zij denken dat Marokkanen daar wat minder geschikt voor zijn dan autochtonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')