abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43456325
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:08 schreef Solingjan het volgende:
Leg ze wat dichter bi elkaar dan krijg je nog meer stralingswarmte voor je voeten
rofl
  zondag 12 november 2006 @ 18:30:08 #52
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43483215
Zo enkele koopupdates:
quote:
Beste ,
Onze excuses voor het verlate antwoord maar wij zijn juist terug uit vakantie.
De tegels zijn wel niet perfect haaks gezaagd.Ze zijn restanten van een groot lot dat voor een klant zeer goedkoop diende te zijn.
Verder kan u bij nog goedkope vloeren vinden.
Best mailt u uw telfoonnummer door zodat wij u voor een vrijblijvende afspraak kunnen contacteren.
Of u kan ons ook zelf bellen op onderstaande nummers.
Met vriendelijke groeten
De tegelboeren zijn wakker ,

En nadat mijn zelfgemaakte projector is overleden door het tft scherm dat erop lag iets te onvoorzichtig af te kuisen, ben ik op zoek gegaan naar een echte projector.
En het is deze geworden:

Volgens de verkoper zou die in perfecte staat zijn:

Als dat zo is, dan is dit wel een erg goede deal.
pi_43483627
Dit geeft me echt een SLC-gevoel MMach, ben wel benieuwd naar geluidsproductie van dat ding.
pi_43485540
Leuk Beamertje!

pi_43485584
Leuk MMach goes buizen projector
pi_43497775
Effe tvp voordat ik al het moois weer mis

En Barco is een goed merk, leuke beamer!
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 10:35:48 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43500814
Even een tvp om dit topic toch te blijven volgen.
Ook al staan de ontwikkelingen nu op een laag pitje

Je moet gewoon doen MMach wat voor jou het beste is !
  maandag 13 november 2006 @ 10:37:38 #58
2004 sunshine
Still shining!
pi_43500854
Ik was afgelopen weekend bij een kennis die ook op fok zit en vroeg of hij Mmach ook volgde.
De reactie: "Ja man, die gast is cool!"
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_43538633
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:37 schreef sunshine het volgende:
Ik was afgelopen weekend bij een kennis die ook op fok zit en vroeg of hij Mmach ook volgde.
De reactie: "Ja man, die gast is cool!"
Mmach is beroemd .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_43596079
Wanneer gaat MMach het in dit topic over z'n keuken weer eens over z'n keuken hebben?
  Moderator donderdag 16 november 2006 @ 17:56:12 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43615282
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:43 schreef Mirre het volgende:
Wanneer gaat MMach het in dit topic over z'n keuken weer eens over z'n keuken hebben?
Door persoonelijke problemen; zie topic van hem in R&P staat het klussen op een laag pite
Vandaar dat hij het voorlopig niet over zijn keuken gaat hebben / iets aan zijn keuken gaat klussen

Sterkte MMach !
pi_43615940
Keuken kan inderdaad prima wachten Persoonlijke stuff gaat voor
pi_43648535
Topic in R&P gelezen ( Te saai? )
Okee, nu snap ik het allemaal een beetje.

Sterkte MMach
pi_43654723
vind het heel knap van je MMach wat jij allemaal kunt doen !
  zondag 19 november 2006 @ 17:49:10 #65
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43690622
Nog steeds geen tegels, dus geen updates nog helaas. Volgende week komt mn beamer toe btw, ik ben benieuwd.
Daarnet heb ik tijdens een loos tekensessietje in mn bed een ingeving gekregen voor de keuken. Tussen mn deernes was ik aan het krabbelen:

Dat leek mij leuk om toe te passen in de frontjes van de kastjes op een of andere manier, maar dan in licht.
MDF, licht, klinkt vertrouwd in de oren .
Zoiets dan:

Het zijn dan greeploze deurtjes want je kan ze gewoon open doen door je vingers in die gleuf tussen de deuren te steken. Imagine, knalwit, glanzend met die groenverlichte vorm.
Omdat het meteen duidelijk zou zijn voor iedereen, een klein modelletje in karton (in het echt zou de afwerking wel iets beter zijn :

Maar nu is die spleet gewoon open, in het echt zal dat weer volgens het principe van een lichtkoof zijn, zoals bij de voorkant van de bar bv.
Dat een deurtje niet mooi recht is heeft geen of weinig invloed op de praktische kant ervan, want de binnenruimte blijft een balkvorm.
Ik weet niet of het uiteindelijk zo zal zijn, maar het is een idee.
pi_43690696
k zou dan toch die spleet enigsinds stofdicht zien te krijgen?

maar t idee is wel \o/
  zondag 19 november 2006 @ 18:07:01 #67
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43691113
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
k zou dan toch die spleet enigsinds stofdicht zien te krijgen?

maar t idee is wel \o/
Is de gleuf tussen de kastdeuren van jouw keuken stofdicht? Je moet het zien als in de bar, maar dan waar de voorkant open kan klappen zoals kastdeuren. Als de deuren open zijn kan je de achterste reflector gewoon zien zitten, en afstoffen als je dat zou willen. De functie van dat rondje zou dan zijn om het mini lichtbuisje uit het zicht te houden.
edit:

duidelijker?
Wit is de reflector, tevens de stop voor de kastdeuren. Uiteraard gaat de reflector niet zo breed zijn maar mooier de vorm van de lichtsleuf volgen, zodat je niet te veel van het gat vooraan in de kast verliest, het moet praktisch blijven e

[ Bericht 25% gewijzigd door MMach op 19-11-2006 18:12:48 ]
pi_43691523
YeZ! ben benieuwd wat het EVT eind resultaat gaat zijn,

Hoewel? mooi zal het zeker weten wel zijn als het uit jou goocheldoos komt MMach
pi_43695516
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:49 schreef MMach het volgende:
Nog steeds geen tegels, dus geen updates nog helaas. Volgende week komt mn beamer toe btw, ik ben benieuwd.
Daarnet heb ik tijdens een loos tekensessietje in mn bed een ingeving gekregen voor de keuken. Tussen mn deernes was ik aan het krabbelen:
[afbeelding]
Dat leek mij leuk om toe te passen in de frontjes van de kastjes op een of andere manier, maar dan in licht.
MDF, licht, klinkt vertrouwd in de oren .
Zoiets dan:
[afbeelding]
Het zijn dan greeploze deurtjes want je kan ze gewoon open doen door je vingers in die gleuf tussen de deuren te steken. Imagine, knalwit, glanzend met die groenverlichte vorm.
Omdat het meteen duidelijk zou zijn voor iedereen, een klein modelletje in karton (in het echt zou de afwerking wel iets beter zijn :
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar nu is die spleet gewoon open, in het echt zal dat weer volgens het principe van een lichtkoof zijn, zoals bij de voorkant van de bar bv.
Dat een deurtje niet mooi recht is heeft geen of weinig invloed op de praktische kant ervan, want de binnenruimte blijft een balkvorm.
Ik weet niet of het uiteindelijk zo zal zijn, maar het is een idee.
Wat gaat er allemaal ik jouw koppie om? Wow wat een ontwerp! Maar 1 vraag; waarom die vorm?
  zondag 19 november 2006 @ 20:38:17 #70
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43695936
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:26 schreef tnimble het volgende:

[..]

Wat gaat er allemaal ik jouw koppie om? Wow wat een ontwerp! Maar 1 vraag; waarom die vorm?
1 antwoord: waarom niet?
Nah, gewoon, de koepel is rond, de spotjes ook. Mss brengt dit wel een beetje eenheid en wordt het zo duidelijk dat de keuken bij de ruimte past en omgekeerd.
  zondag 19 november 2006 @ 21:23:27 #71
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_43697740
Hey MMach, ik heb even met je deurtjes zitten spelen en daar kwam dit uit (uitleg eronder):

Hierbij heb je de halve cirkeltjes als handgreep om de deur open te doen.

De dikte van de materialen is niet helemaal op schaal

Deel 1 is een standaard kastdeurtje.
Daarop maak je deel 2, net iets smaller en met een halve cirkel eruit. Deel 3 sluit hier netjes op aan.
Deel 3 is plexiglas en dunner dan deel 2, om ze je diepte-effect te houden. (Dit plexiglas kun je ook weglaten en onderliggende deel 1 groen verven, of het plexiglas voorzien van ledjes, enfin...)

Deel 5 is de handgreep, die wordt ondersteund door deel 4.
Deel 4 is wat dikker dan de overige onderdelen en aan de ronde kant net een paar cm kleiner dan deel 5, zodat je je hand achter de greep kunt steken om de deur open te krijgen.

--
Voordeel is dat je wel de volledige breedte van je kast open kunt doen en dus niet om de hoek hoeft te grabbelen.

Nadeel t.o.v. jouw ontwerp is dat je hier wel weer een redelijk standaard kastdeur-randje krijgt over de hele hoogte. Mooier zou een systeem zijn dat als je op zo'n half rondje drukt het bijbehorende kastje openspringt De halve rondjes en het groene stuk hoeven dan geen deel van de deur uit te maken (dus jouw ontwerp met een leuk openingsmechanisme).

[ Bericht 4% gewijzigd door Mappy op 19-11-2006 21:48:38 ]
pi_43698844
In tijd van verveling helpen we onze vrienden?...
Ok, neen, was me ff aan het vervelen en die kastjes intresseerden me wel sterk, was eigenlijk aan het wachten op dit, want ik wist dat het niet "normaal" zou blijven .

Ik heb een voorbeeldje in sketchup gemaakt hoe ik het zou doen, je moet niet kijken naar die asymmetrische deurtjes, denk niet dat het handig zou zijn.

Verder zou ik gewoon werken zoals een normaal kastje, ik zou een stukje (melk)plexi (10mm?) nemen om het middenstukje te maken waar de deuren tegen zitten, zoals bij de "normale" kasten, verder zou ik de cirkel op het plexi bevestigen.

Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  zondag 19 november 2006 @ 21:46:58 #73
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_43699053
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:43 schreef squiddie het volgende:
Je kunt ook het randje van de deur op de plek van de cirkel wat naar binnen toe afschuinen, zodat je deur zelf een beetje handgreep wordt.
pi_43699146
Daar had ik ook zoal aan zitten denken, of zoals je al zei, een springmechanisme zoals die hifi kasten met glazen deuren.
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
pi_43702939
Juist de asymmetrie en de ongelijkheid tussen de deurtjes maken de kracht van het ontwerp van MMach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')