abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43327456
Het laatste nieuwsbericht en posts:

Een beetje shownieuws:
quote:
Sandra Bullock haalt hond zonder achterpoten in huis
Nadat ze al een hond met drie poten in huis haalden, zijn actrice Sandra Bullock en haar man Jesse James nu de trotse baasjes van een hond zonder voorpoten. Het arme beest, nu een jaar oud, is geboren zonder voorpoten.

Bullock vertelde in de talkshow van Ellen DeGeneres dat het beest op een kleine dinosaurus lijkt, een velociraptor. "Het beest kan de trap oplopen, maar we hebben haar nog niet geleerd hoe naar beneden te komen. Nee, dat is niet om mee te lachen".
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:56 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ah, het beestje heeft helemaal geen poten
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:57 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Scherp .
pi_43327987
Rotszwaluw gespot op IJburg

AMSTERDAM - De rotszwaluw is zondag voor het eerst gesignaleerd in Nederland. De vogel, die normaal in bergen in Zuid-Europa leeft, vertoefde bij IJburg.

Maandagochtend rukten tientallen vogelaars uit om een glimp van de vogel op te vangen.

De melding kwam kwart over zes gisteravond op de website dutchbirding.nl te staan. Volgens vogelaar Hans ter Haar, vanochtend aanwezig op IJburg, was de beschrijving van de twee vogels zeer adequaat, maar moet 'een commissie van wijze mannen' beslissen of de claim goed genoeg is om in de boeken bijgeschreven te worden.

Vanochtend vroeg stonden zo'n twintig vogelaars op de fietsbrug tussen het Steigereiland en de Diemerzeedijk. Later in de ochtend verspreidde de groep zich om de kans de rotszwaluwen te vinden te vergroten.

© Het Parool, 06-11-2006
pi_43328084
Dode hond wordt opgeroepen voor legerdienst

Helga Koehlke uit Rostock wist niet wat ze zag toen ze een oproepingsbrief van het leger in haar bus vond. Het Duitse leger riep haar overleden hondje, Tommy Jakob, op om zijn burgerplicht te gaan vervullen.

Helga's pekinees stierf al in 2002, maar volgens de officiële brief moet de hond zich aanmelden voor de militaire, medische controle. En... hij mag zeker zijn zwembroek en zijn identiteitskaart niet vergeten. ,,Ik dacht dat het een grap was, tot ik de officiële stempel zag'', vertelde een verbaasde Helga. ,,Het moet een vergissing zijn, want mijn kleine Tommy Jakob zou zelfs niet eens een goeie soldaat geweest zijn. Hij was bijna volledig blind.''

woensdag 22 november 2006 @ 14:31:55 #4
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43781642
Sorry ijsmeis, niet gezien

Honden doden Française

PARIJS - Vier rottweilers hebben woensdag in Frankrijk een circa 30-jarige vrouw aangevallen en gedood. De politie vond haar lichaam en de vier dieren in een woning in Beauvais, ten noorden van Parijs. Agenten moesten de honden doodschieten. De vrouw was voor zover bekend de eigenaresse van de honden. (ANP/DPA)

Dat zouden dan haar eigen honden zijn!! Vraag ik me af wat ze ermee heeft gedaan, dat ze de hand bijten die ze voedt...
power to the people
pi_43781698
Geeft niks .

Mja.. en dan vooral jammer dat de honden de schuld krijgen dan, terwijl het meestal toch echt aan de bazinnetjes/bazen ligt.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:07:27 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43782815
EC wil verbod honden- en kattenbont

De Europese Commissie wil een verbod op honden- en kattenbont in de gehele Europese Unie. Europees Commissaris Kyprianou heeft daartoe een voorstel ingediend. Nu mag het bont nog in tien landen worden ingevoerd en verkocht.

Het meeste bont van honden en katten is afkomstig uit China. Vaak zit het bont verwerkt in speelgoed. Kyprianou vindt het "weerzinwekkend" dat kinderen met het vel van huisdieren spelen. Hij zegt tienduizenden klachten van burgers te hebben gekregen die een verbod willen.

Nederland kent geen verbod op de invoer en verkoop van het bont. Minister Veerman wil liever een Europees verbod.

nos.nl

Weten mensen überaupt dat die schattige zachte bontjes aan hun kleren, schoenen, speelgoed (zowel voor kinderen als dieren) en decoraties niet alleen van konijnen, maar vooral ook van honden en katten afkomstig zijn?!

Ik denk dat veel minder mensen zulke twijfelachtige dingen zouden kopen als ze dit wisten.

Een verbod is natuurlijk beter. Zeker in een land als Nederland (met zo'n grote haven) kun je niet achter de Europese feiten aanhobbelen; ik wil niet weten hoeveel bont er nu wordt doorgesluisd via ons landje...

Dit moet toch gewoon ophouden...

power to the people
  woensdag 22 november 2006 @ 15:10:59 #7
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43782963
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef ijsmeis het volgende:
Geeft niks .

Mja.. en dan vooral jammer dat de honden de schuld krijgen dan, terwijl het meestal toch echt aan de bazinnetjes/bazen ligt.
Dieren hebben van nature geen slechts in zich...

Mensen daarentegen, en nu wil ik niet meteen beweren dat die vrouw ze mishandelde, maar om rottweilers te kunnen houden moet je echt wel stevig in je schoenen staan. Als je ze niet aan kan hebben ze dat ook in de gaten, ook zo als je bang bent...
power to the people
pi_43893216
Vogels blijven langer in Nederland door warm najaar

BEEK - De weersomstandigheden van dit najaar zorgen ervoor dat verschillende vogelsoorten langer in Nederland blijven dan anders. Veel vogels vertrekken normaliter bij de eerste vorst naar het zuiden van Europa. Nu die vorst uitblijft zien de kieviten, ganzen en zanglijsters de noodzaak van vertrek nog niet in.

Dat heeft Ruud Foppen van de stichting vogelonderzoek SOVON zaterdag gezegd. Het goede weer heeft er ook voor gezorgd dat de vogels goed gevoed de winter ingaan. Er zijn volop beukennootjes, eikels en kastanjes die als voedsel kunnen dienen. Het zachte herfstweer zorgt er tevens voor dat vogels hun energie niet hoeven te verspillen aan warm blijven.

Vorst

Ook vogels die insecten eten kunnen langer gebruik maken van de voedselvoorraad. "Die zijn veel beter voorbereid dan anders", zegt Foppen. De conditie van de vogels kan snel achteruit gaan als plotseling strenge vorst zijn intrede doet. "Dan is het in twee weken tijd gedaan met die goede conditie."

Een zachte winter is goed voor onder meer ijsvogels en kerkuilen. "Die zie je echt overal dan", voorspelt Foppen. Voor andere dieren is een zachte winter heel vervelend. Vooral dieren die een winterslaap houden zijn niet gebaat bij een natte en 'warme' winter. Die ontwaken dan uit hun slaap, terwijl er op dat moment nog geen voedsel beschikbaar is.

Groningse bok geeft melk

GRONINGEN - Op een geitenmelkbedrijf in het Groningse Broek is een hermafrodiete bok ontdekt. Bok Eenhorn heeft zowel uiers als testikels tussen zijn achterpoten en is dus niet alleen een van de betere dekbokken maar geeft ook nog eens melk.

Dat maakten de eigenaren woensdag bekend. Harrie van Duin en Annick Braspenning van geitenmelkbedrijf Duinhoeve zijn een beetje overrompeld door het verschijnsel.

"Eenhorn blijkt behoorlijk bijzonder. We hebben er dus een heuse trekpleister bij." De bok heeft al veel nageslacht voortgebracht maar daar is er niet een bij die de afwijking heeft geërfd. "Eenhorn blijft dus een vreemde eend in de bijt", aldus de eigenaren.

Volgens Egbert Kanis van de Wageningen Universiteit gaat het om een speling van de natuur. "Er schijnen beschrijvingen te zijn van eerdere identieke gevallen, maar ik ben het zelf nog nooit tegengekomen."

Bron

En voor nog meer dierennieuws : KLIK
  zondag 26 november 2006 @ 03:06:40 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43896647
tvp
  donderdag 30 november 2006 @ 12:43:57 #10
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44020431
IJsland torpedeert VN-moratorium op diepzee bodemvisserij
23 november 2006

New York, International Onderhandelingen tijdens de VN-vergadering over een moratorium op diepzee bodemvisserij zijn vandaag door IJsland en een handjevol volgers getorpedeerd. IJsland stelt de belangen van zijn eigen visserijvloot boven die van andere landen en negeert botweg de dringende adviezen van wetenschappers. Het lot van 64% van de wereldzeeen lijkt door een dwarsligger beslecht.
‘De uiteindelijke overeenkomst heeft meer gaten dan de trui van een visser’ zegt Karen Sack, beleidsadviseur Oceanen bij Greenpeace International. ‘Er verandert niets wezenlijks aan het huidige mismanagement van onze oceanen.’

Achterste benen
De internationale gemeenschap zou op zijn achterste benen moeten staan over het feit dat IJsland vrijwel zelfstandig de bescherming van de diepzee en de voedselvoorziening van toekomstige generaties van tafel veegt. Zelfs Canada en Spanje, die toch behoorlijk dwars hebben gelegen en dreigden een moratorium tegen te houden, hebben uiteindelijk hun gezonde verstand gebruikt.
Iedereen had zijn hoop gevestigd op de zo broodnodige veranderingen in het internationale oceanenbeleid. 'Ze zouden zich moeten schamen dat niet alle landen als een blok zijn opgestaan om voor de toekomst van de oceanen te vechten', meent Sack.
IJsland heeft weinig op met moratoria en bescherming: afgelopen oktober verraste de IJslandse overheid ons al door de commerciele walvisjacht weer toe te staan.

Bescherming
Landen als Australie, Nieuw Zeeland, de eilanden in de Pacific, de VS, Brazilie, India, Zuid-Afrika, Chili en Duitsland hebben zich hard gemaakt voor bescherming van de diepzee. En dankzij onze Ocean Defenders, wetenschappers, journalisten en alle South Parc fans wereldwijd hebben zelfs Canada en Spanje zich tijdens de VN-vergadering sterk gemaakt voor een strengere regelgeving. (Alleen al in de laatste twee weken hebben Spanje en Canada 71.266 e-mails van Ocean Defenders ontvangen!)

‘Alle inspanningen ten spijt zitten we nu met een zwakke uitkomst waarmee de diepzee niet wordt gered’, aldus Sack. ‘Dit is extra slecht nieuws nu nieuw wetenschappelijk onderzoek aantoont dat tegen 2048 de meeste populaties van commerciele vissoorten zullen zijn ingestort.’

Waagschaal
Het handjevol landen dat zich samen met IJsland tegen een moratorium keerde moet zich realiseren dat ze hun eigen toekomst in de waagschaal leggen door met deze verwoesting door te gaan. De oceanen zijn geen bodemloze put die je maar eindeloos kunt leeggraaien. Ook zal de meerderheid van de wereldgemeenschap niet rustig willen toekijken hoe de zeeen worden leeggeplunderd door ongereguleerde vissersvloten.
Bovendien zal de diepzee bodemvisserijvloot zonder de subsidies die het nu krijgt niet meer levensvatbaar zijn.

Radicale verandering
Radicale verandering is nodig om de oceanen te beschermen. De landen die voor een moratorium zijn moeten nu doorzetten en concrete maatregelen treffen om onze oceanen veilig te stellen. Deze landen kunnen zich hard maken voor een wereldwijd netwerk van zeereservaten en ervoor zorgen dat zich niet met diepzee bodemvisserij inlaten.
De UN Fisheries Resolution zal naar verwachting op 7 december worden aangenomen.

Sleepnetten verwoesten alles wat ze op hun pad tegenkomen. De schade kun je vergelijken als je op land met dezelfde methode, hele velden, steden en wouden kapot walst op zoek naar een paar koeien.
power to the people
pi_44020495
.
Ik heb hem ook hier even neergezet:
IJsland en de walvissen
  donderdag 30 november 2006 @ 13:14:17 #12
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44021333
Tijd voor de oude SeaShepherd manier.. rammen die schepen!!
pi_44023595
quote:
Man aangehouden voor ernstige verwaarlozing dieren

KERKRADE - Een 48-jarige man uit Heerlen is aangehouden wegens zware dierenmishandeling. Landelijke inspecteurs van de Dierenbescherming troffen op het boerenbedrijf van de man in Kerkrade onder meer verwaarloosde honden, puppies, geiten en lammeren aan. De eigenaar hangt een celstraf boven het hoofd.

De inspecteurs constateerden dat de neus van een teef ontstoken was. Daarnaast waren de pootjes van een pup aangevreten door een hongerige soortgenoot. Rondom de dieren lag beschimmeld brood, soms nog in flarden plastic. Drinkwater ontbrak. De man heeft inmiddels bekend.

De Heerlenaar zou de honden gevoerd hebben met zo'n vijftig door hem geslachte schapen en een ezel. De knoken gooide hij in de containers van het slachthuis of begroef hij, bekende hij. Hij beheerde tot juni een kudde schapen in een natuurgebied. De slechte dieren daarvan voerde hij aan de honden.

Graafwerk

Bij graafwerkzaamheden in en om de stal werden botten en kadavers van verschillende dieren aangetroffen.

De man werd in augustus al eens geverbaliseerd voor verwaarlozing van schapen in een weiland.
Bron Nu.nl

Waarom dan niet in augustus die dieren meteen weghalen
  donderdag 30 november 2006 @ 16:53:10 #14
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44027848
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bron Nu.nl

Waarom dan niet in augustus die dieren meteen weghalen
Een boete is toch altijd al voldoende gebleken om zulk gedrag te veranderen?!

Zo zie je maar hoe erg het gesteld moet zijn wil de dierenbescherming écht in kunnen grijpen.
power to the people
  donderdag 30 november 2006 @ 17:32:35 #15
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44029045
Uit de Metro van vandaag:
quote:
De archeologische dienst van de gemeente Dordrecht vermoedt het eerste slachtoffer van de St. Elisabethvloed van 1421 te hebben ontdekt. Het gaat niet om een mens, maar om een kalf. Dat is bijzonder, want gewoonlijk worden kalveren geconsumeerd en blijven slechts enkele losse botjes over.
quote:
Prehistorische vis had krachtigste kaken.
Een vis die 400.000.000 jaar geleden de wereldzeeën onveilig maakte, had de grootste bijtkracht van alle tot dusver bekende dieren. Hij was in staat geweest een haai met één beet te verscheuren. Dat hebben Britse wetenschappers ontdekt, zo berichtte The Times gisteren.
Het prehistorische zeemonster, met de Latijnse naam Dunkleosteus Terrelli, kon zijn kaken dichtklappen met een kracht van bijna 5000 kilo. Dat is vier keer zo krachtig als de beet van een Tyrannosaurus Rex. De uitgestorven vis kon circa 10 meter lang worden en 4 ton zwaar.
De onderzoekers hebben de kaken en spieren van het enorme zeebeest aan de hand van een gefossiliseerde schedel gereconstrueerd.
die wil je niet tegen komen tijdens het diepzeeduiken
quote:
Het aantal dierproeven is in 2005 gedaald!
In totaal werden 20.346 minder testen geregistreerd dan in 2004. Dat is een daling van 3 procent. Dit blijkt uit het jaaroverzicht 'Zo doende 2005' over dierproeven van de Voedsel- en Warenautoriteit.
Dan blijven er nog wel zo'n 678.200 over. .
quote:
Bio-industrie.
Een actie van Milieudefensie om een einde te maken aan de bioindustrie slaat aan. Volgens de organisatie hebben ruim 75.000 mensen al hun steun betuigd, meer dan genoeg om het onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen.
power to the people
pi_44196593
quote:
Doodgeslagen honden in Rotterdam gedumpt
Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: AD
Gepubliceerd: woensdag 6 december 2006 @ 12:30

De Dierenambulance heeft gisteren in de Rotterdamse binnenstad weer het karkas van een staffordhond met een ingeslagen kop moeten opruimen. Het dier lag verpakt in een vuilniszak in een boodschappentas bij het Kalverpad.

Volgens de Dierenambulance is dit nu al de zoveelste zaak waarin ze een pitbullachtige hond met ingeslagen kop van de straat halen. Iedere maand halen ze twee van zulke hondenlijken op in Rotterdam. De Dierenambulance vermoedt dat mensen de dieren tegen over elkaar laten vechten. De honden die zijn aangetroffen zijn vermoedelijk met een bijl of ander zwaar voorwerp de hersens ingeslagen.

De politie spreekt van geruchten. Ze zouden regelmatig onderzoek hebben gedaan naar pitbullgevechten, maar niets hebben kunnen vinden. De Dierenambulance denkt dat de afgemaakte honden gewond waren of niets meer waard voor de eigenaren waren.
Doodgeslagen honden in Rotterdam gedumpt

. Het kan gewoon eigenlijk niet tot me door dringen dat dit soort dingen echt gebeuren.
pi_44242997
quote:
Ebola-virus doodde 5000 gorilla's
Datum: 07 december 2006

Het gevreesde Ebola-virus heeft in relatief korte tijd in een natuurgebied in het Afrikaanse Congo de dood van 5000 gorilla's veroorzaakt. Dat stellen onderzoekers uit Duitsland, Spanje en Zweden na analyse van nieuwe gegevens.

Tot nu toe was onduidelijk of Ebola tot massasterfte onder de bedreigde diersoort leidde. Na uitbraken van de dodelijke ziekte onder mensen in Afrika waren wel regelmatig sterfgevallen onder gorilla's en chimpansees in aangrenzende wouden geconstateerd.

Volgens de wetenschappers kunnen de verwoestende gevolgen van Ebola voor de dieren grotendeels worden voorkomen door een doelgerichte inentingscampagne, meldde het Duitse wetenschappelijk instituut Max-Planck-Gesellschaft donderdag.
5000?!? .
pi_44243674

Dat is wel heel veel
pi_44320515
Het waren er zelfs 5500..

Maarja . Wat 'leuker' nieuws dan (want worden ontvoerd is niet leuk, maar de hond heeft wel een goede daad verricht )
quote:
Hond voorkomt ontvoering

ENSCHEDE - De hond van een 23-jarige Enschedese vrouw heeft er voor gezorgd dat zijn baasje niet ontvoerd werd. De Mechelse herder greep in op het moment dat twee personen de vrouw in een auto probeerden te trekken.
Zaterdag rond 20.15 uur liep de vrouw over de Oosterburgweg in Enschede waar ze van achteren wordt benaderd door een langzaam rijdende auto met daarin 2 personen. Wanneer de personen haar in de auto proberen te trekken grijpt de de Mechelse herder in. De hond bijt zich vast in de arm van de bestuurder en beide mannen laten los en rijden weg. De vrouw is niet gewond geraakt, maar heeft in alle consternatie het kenteken van de auto niet opgenomen.
  maandag 11 december 2006 @ 11:34:51 #20
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44323454
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:25 schreef ijsmeis het volgende:
Het waren er zelfs 5500..

Maarja . Wat 'leuker' nieuws dan (want worden ontvoerd is niet leuk, maar de hond heeft wel een goede daad verricht )
[..]
dit las ik ook van het weekend, geweldig
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_44327953
quote:
Hond achter auto door Rijswijk gesleept

AMSTERDAM - De politie is op zoek naar een automobilist die zondag een hond door de straten van Rijswijk achter zijn auto heeft aangesleept.

Een 44-jarige Hagenaar zag dat het dier rond 19.45 uur op de Prinses Beatrixlaan uit de rijdende auto werd gegooid. De hond bleef echter met zijn lijn aan het voertuig hangen. De automobilist reed via de Sir Winston Churchilllaan naar de Schaapweg, waar het dier losraakte van de auto.

Medewerkers van de dierenambulance vonden het dier en stelden vast dat de hond niet meer te redden was. Zij hebben het beestje laten inslapen. Volgens de ooggetuige reed de dader in een auto met een Frans nummerbord.
Nu.nl

Ik hoop echt dat ze die vent vinden!
pi_44327987
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nu.nl

Ik hoop echt dat ze die vent vinden!
Walgelijk inderdaad .

Hond achter auto door Den Haag gesleept
pi_44328089
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:03 schreef ijsmeis het volgende:

Walgelijk inderdaad .

Hond achter auto door Den Haag gesleept
Oh, ik kijk nooit in NWS
En ik ben ook niet voor de doodstraf of hem zelf achter een auto aanslepen.

Maar flink lang vast zetten en een lange taakstraf in asiels etc.
pi_44328128
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh, ik kijk nooit in NWS
Ik ook niet . Ik zag hem toevallig in de AT voorbij komen. Dus ik dacht, plempen we hem er hier ook bij.
pi_44328145
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]
En ik ben ook niet voor de doodstraf of hem zelf achter een auto aanslepen.

Maar flink lang vast zetten en een lange taakstraf in asiels etc.
Ik zet zo iemand liever niet in een asiel eigenlijk..
pi_44330088
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:07 schreef ijsmeis het volgende:

Ik zet zo iemand liever niet in een asiel eigenlijk..
Ja, juist wel.
Met zijn neus op de feiten drukken.
En proberen zijn denkwijze om te buigen door het tegenoverstelde te laten doen van waar ie voor veroordeeld is!
Uiteraard onder strenge begeleiding en toezicht.

Opvoeding doet meer dan opsluiting.
pi_44330241
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja, juist wel.
Met zijn neus op de feiten drukken.
En proberen zijn denkwijze om te buigen door het tegenoverstelde te laten doen van waar ie voor veroordeeld is!
Uiteraard onder strenge begeleiding en toezicht.

Opvoeding doet meer dan opsluiting.
Hmm, misschien. Maar ik denk niet dat mensen daar iets van leren, als ze het al niet erg vinden om hun hond uit de auto te gooien enzo. .
pi_44331817
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:00 schreef ijsmeis het volgende:

Hmm, misschien. Maar ik denk niet dat mensen daar iets van leren, als ze het al niet erg vinden om hun hond uit de auto te gooien enzo. .
Dát gedrag en die kronkel in hun hoofd moet je er dus uit zien te straffen
pi_44384219
quote:
Hond krijgt facelift

Niet alleen de rijke jetset waagt zich aan kunstmatige oplapmiddelen om er jaren jonger uit te zien. Nee, de botox en de facelifts zijn er nu ook voor dieren. Een hond uit Engeland had er 1.500 euro voor over om zijn oogrimpels glad te laten trekken.

Shankly de buldog had al langere tijd wat moeilijkheden met kijken. De huid van het logge beest was een beetje gaan verzakken en had zich rond de ogen opgehoopt. Het dier kon geen hand voor ogen meer zien. Totdat Shankly op een dag op straat werd gevonden en naar de dierenkliniek werd gebracht.

In de Battersea Dogs and Cats Home zag dierenarts Shaun Opperman al gauw wat er met de buldog moest gebeuren: een facelift. Hij haalde een hele hap huid weg op het voorhoofd en tussen de ogen van de buldog. "De rimpelende huid is natuurlijk kenmerkend voor dit hondenras, maar Shankly werd compleet blind geworden door de rimpels rondom zijn ogen", zo vertelde de opgetogen dierenarts na de succesvolle plastische chirurgie.

Shankly, die is vernoemd naar de manager van de Engelse voetbalclub Liverpool, heeft inmiddels een nieuw baasje en kijkt weer met vrolijke blik de wereld in.
Ik dacht eerst: Ah neeeeeee he!

Maar dat veranderde wel aan het eind van het verhaal .
  woensdag 13 december 2006 @ 16:36:52 #30
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44396392
quote:
Schotten willen eekhoorns contraceptie geven
De Schotse regering voert onderzoek naar geboortebeperking bij eekhoorns. De contraceptie moet de al te snel toenemende populatie van grijze eekhoorns op een veilige en doeltreffende manier een halt toeroepen. De grijze eekhoorns brengen immers het voortbestaan van de rode eekhoorns in het gevaar.

Scotsman.com citeert een woordvoerder van de overheid: "Wetenschappers experimenteren met een geboortebeperkingsmiddel dat recent met succes in de VS is gebruikt en dat reeds op een heleboel andere dieren wordt toegepast. De eekhoorns worden gevangen en krijgen een injectie die het dier jarenlang steriel maakt".

Er zijn evenwel nog enkele probleempjes, zoals het verhinderen dat andere diersoorten het middel zouden innemen. (hln)
Ik vind het persoonlijk wel erg gaaf dat men naar dit soort oplossingen zoekt, ipv dat ze die beestjes gaan afschieten ofzo.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:34:41 #31
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44419983
quote:
Langste man ter wereld redt dolfijnen
De langste man ter wereld heeft met zijn lange armen twee dolfijnen weten te redden die plastic hadden ingeslikt. Dat dreef in hun bassin in een aquarium in de Chinese stad Fushun.

Verschillende pogingen van dierenartsen om het plastic eruit te krijgen, mislukten omdat de magen van de dolfijnen verkrampten als reactie op hun instrumenten. Zij besloten vervolgens de hulp in te roepen van de 2,36 meter lange Bao Xishun, die met zijn armlengte van 1,06 meter ver genoeg de bek van de dolfijnen in kon om het plastic te pakken te krijgen.

Bao Xishun, een 54-jarige herder uit Binnen-Mongolië, is door het Guinness Book of Records vorig jaar officieel aangewezen werd als langste man ter wereld. De poging slaagde en de dolfijnen maken het inmiddels goed. Enkele stukjes plastic zijn nog in de magen achtergebleven, maar die zijn zo klein dat de dolfijnen ze zelf kunnen verteren, aldus een Chinese arts. (novum)
goed dierennieuws, dolfijntjes gered
pi_44422069
En terwijl er dolfijnen in China gered zijn:
quote:
A DOLPHIN which became a tourist attraction when it was trapped in a harbour for almost a month may have been chopped up, it was feared today.

The remains of a dolphin were found in two sacks by a member of the public on the beach at Skinburness, near Silloth, Cumbria, last night. The British Divers Marine Life Rescue (BDMLR) group said the carcass of the dolphin was found in three pieces.
Bron
pi_44422095
wtf .
  donderdag 14 december 2006 @ 14:49:32 #34
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44425930
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:46 schreef BabyNuke het volgende:
En terwijl er dolfijnen in China gered zijn:
[..]

Bron
Welke idioot ?!?
pi_44429482
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:34 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

goed dierennieuws, dolfijntjes gered
Staat nu ook op de frontpage : Langste man ter wereld redt dolfijnen
  donderdag 14 december 2006 @ 17:13:25 #36
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44430516
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:40 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Staat nu ook op de frontpage : Langste man ter wereld redt dolfijnen
Ik zag het
pi_44570261
Biggetjes.
quote:
Het Olympisch Kampioenschap voor varkens vond zondag plaats in een complex nabij Moskou, de hoofdstad van Rusland. Hier konden toeschouwers twee jaar oude biggetjes zien die zijn getraind om te rennen en te voetballen.
Nou nou wat willen ze graag. Not.

Filmpje te bekijken op Nu.nl
pi_44625457
quote:
Christina Ricci zal nooit meer bont dragen
Actrice Christina Ricci is erg geschrokken van de reacties van haar fans toen ze bont droeg. Ze heeft dan ook gezworen om nooit meer bont te dragen. Ze heeft de Amerikaanse dierenrechtenorganisatie PETA er zelfs een brief voor geschreven, waarin ze plechtig zweert nooit meer een kledingsstuk met bont aan te raken.

"Ik ben ongevoelig"
“Het was nooit mijn bedoeling iemand te kwetsen of kwaad te maken. Het was ongevoelig van mij en dat besef ik nu. Voor wat het waard is: ik zal nooit meer bont dragen,” verklaarde Ricci. “Ik verontschuldig mij dan ook voor mijn daden.”

PETA had Ricci op de ‘slechtst geklede celebrity’-lijst gezet. De organisatie heeft al laten weten Ricci’s naam van de lijst geschrapt te hebben en dat ze een klein cadeautje mag verwachten voor haar melevende reactie.
Nouja, 'meelevende reactie'. Volgens mij maakt ze zich meer druk om het feit dat haar fans geschrokken zijn, dan dat ze het echt erg vindt dat bont nou eenmaal niet oké is tegenover dieren.

En ik vind al helemaal niet dat PETA haar een cadeautje moet geven hierom.
  donderdag 21 december 2006 @ 13:23:59 #39
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44625896
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nouja, 'meelevende reactie'. Volgens mij maakt ze zich meer druk om het feit dat haar fans geschrokken zijn, dan dat ze het echt erg vindt dat bont nou eenmaal niet oké is tegenover dieren.

En ik vind al helemaal niet dat PETA haar een cadeautje moet geven hierom.
Mee eens. Stomme doos, die Christina
  donderdag 21 december 2006 @ 13:57:04 #40
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44626927
tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 22 december 2006 @ 15:09:33 #42
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44659191
quote:
Jezus Christus, is het nou echt zo moeilijk om respect te hebben voor je trouwste vriend. Arm dier.
ik had best nog een slaapplekje voor 'm gehad...
power to the people
pi_44660962
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:09 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Jezus Christus, is het nou echt zo moeilijk om respect te hebben voor je trouwste vriend. Arm dier.
ik had best nog een slaapplekje voor 'm gehad...
Jij bent écht schattig .
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:19:45 #44
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44661036
Dit vind ik hier ook thuishoren, zeker nu het bijna Kerst is

Onbevlekte ontvangenis voor Komodovaraan

LONDEN (ANP) - Flora, een zwangere komodovaraan die in een Britse dierentuin leeft, zal binnenkort waarschijnlijk een trotse moeder zijn. Toch is zij nooit bevrucht door een mannetje.

Wetenschappers ontdekten pas onlangs dat een dergelijke maagdelijke voortplanting, parthenogenese of gynogenese genoemd, mogelijk is bij deze grootste levende hagedis.

,,Niemand had dit zijn wildste dromen verwacht. Een vrouwelijk komodovaraan leeft op haarzelf. Ze produceert een nest met eieren en die eieren blijken vruchtbaar te zijn. Het is de natuur die zijn weg vindt'', aldus Kevin Buley van Chester Zoo in Noord-Engeland. Hij verwacht dat de acht eieren tegen de kerst zullen openbreken.

Bekend

Parthenogenese was al wel bekend bij andere hagedissoorten, maar het was nog niet eerder bij komodovaranen gezien. Wetenschappers dachten aanvankelijk dat Flora, die samen met haar zuster leeft, sperma had opgeslagen bij contact met mannetjes jaren geleden. Maar uit DNA-testen bleek dat de eieren niet van een andere varaan konden zijn.

Komodovaranen, die 3 meter lang kunnen worden, komen in het wild alleen voor op de Indonesische eilanden Komodo, Padar, Rinca en het westelijke gedeelte van Flores. Het slijm in de bek van een komodovaraan bevat gevaarlijke bacteriën. De prooi overleeft een beet zelden.
  maandag 25 december 2006 @ 02:33:53 #45
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44724961
Deze kille kerstnacht blijft gelukkig niet verstoken van kleine wonderen

Vannacht geboren in de Nederlands-Belgische grensstreek...

power to the people
  Moderator woensdag 27 december 2006 @ 13:57:47 #46
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44766495
quote:
Ruim 50.000 kippen omgekomen bij brand

Een brand op een kippenboerderij in Creil (Flevoland) heeft in de nacht van dinsdag op woensdag aan zeker 50.000 kippen het leven gekost. De dieren zaten in een schuur die door de brand volledig is verwoest, meldt de politie.

Meerdere schuren vlogen in brand, maar de brandweer kon voorkomen dat de brand oversloeg naar een nabijgelegen woonhuis. Door de brand kwam asbest vrij, maar dat leverde volgens de brandweer geen gevaar op voor de volksgezondheid. Niemand raakte bij de brand gewond.

Ruim 50.000 kippen omgekomen bij brand
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:58:58 #47
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44937012
quote:
Wetenschappers in Amerika experimenteren momenteel met "homo-schapen" om te zien of ze het hormonale evenwicht in hun hersenen zodanig kunnen veranderen dat die "hetero" worden. Tot verontrusting van andere wetenschappers, holibigroepen en van ex-tenisster Martina Navratilova die haar geaardheid nooit onder stoelen of banken stak en pleit voor het "recht van schapen om gay te zijn".

Goede resultaten
Het gebeurt allemaal aan de universiteit van Oregon, zo meldt de Sunday Times. Daar proberen wetenschappers de hormonenspiegel te veranderen van rammen die weinig belangstelling tonen voor vrouwelijke soortgenoten. Ze hebben door studie van de hersenactiviteiten de mechanismen vastgelegd van "mannelijk georiënteerde" rammen en door het inspuiten van hormonen hebben ze naar eigen zeggen "goede resultaten" geboekt bij het veranderen van de seksualiteit van de dieren.

Stopzetten
Maar of dat echt goede resultaten zijn, wordt luidop betwijfeld door actiegroepen van homo's en lesbiennes, met Martina Navratilova als spreekbuis. En niet alleen door hen, want hoewel onderzoeksleider, professor Charles Roselli zijn werk verdedigt en geestverwanten deze aanzet tot "grotere keuzevrijheid voor ouders" prijzen, hebben ander specialisten al opgeroepen tot het stopzetten van deze experimenten.

Navratilova
Zij maken zich zorgen over het feit dat dit onderzoek uiteindelijk ten doel zal hebben bij mensen homoseksualiteit uit te bannen door eerst de kans op homoseksuele nakomelingen te laten vaststellen en zwangere vrouwen dan te laten kiezen of ze dat, via een hormoonbehandeling, willen tegengaan. En Martina Navratilova vindt dat ook een schaap het recht moet hebben op om het even welke seksuele geaardheid. (belga/hln)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_338710.html

Ik vind het ziek en nazi-achtige praktijken.
pi_45224151
http://frontpage.fok.nl/video/7419

Fitnessen met Walrussen
(Filmpje is leuk)
pi_45278149
quote:
Girafje geboren

Op 8 januari is in de savannestal een girafje ter wereld gekomen. Chikosi (Afrikaans voor nek) is een zoon van Claire en Nexus.

Chikosi is met zijn 1,90 meter – ook voor een girafje – groot te noemen. Hij drinkt bij zijn moeder en is kerngezond. Voorlopig blijft hij nog op stal. Bezoekers kunnen hem bekijken in het savannegebouw
.
pi_45280560
Dit vind ik pas heel erg

Dogs with spirit
  zondag 14 januari 2007 @ 18:29:05 #51
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45350132
Wilde kat nestelt zich in Limburgs heuvelland

MAASTRICHT - De wilde kat behoort definitief tot de Nederlandse fauna. Onderzoek in opdracht van de provincie Limburg heeft aangetoond dat er wilde katten rondlopen in het Heuvelland. Dat meldde de provincie Limburg vrijdag.

De wilde kat (Felis silvestris) lijkt veel op een cyperse huiskat, maar is enigszins anders getekend, vooral de staart. Ook is hij iets groter en vooral schuwer dan de huiskat. Oorspronkelijk kwam de wilde kat in vrijwel heel Europa voor, maar door menselijk ingrijpen is hij bijna overal uitgeroeid.

Romeinse tijd

Sinds de Romeinse tijd was de kat niet meer in ons land gezien. In Noordoost-Frankrijk, de Ardennen en de Eifel overleefde een kleine populatie, die zich de laatste vijftig jaar weer aan het uitbreiden is. Nu hebben wilde katten zich ook genesteld in het bosrijke Zuid-Limburg, waar ze muizen vangen en genoeg schuilplaatsen vinden.

Drie jaar geleden werd al een wilde kat bij Heeze (Brabant) gevangen, maar die bleek door iemand uit Frankrijk te zijn meegenomen. Ook werden in 1999 en 2002 bij Nijmegen en in Vaals twee dode wilde katten gevonden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De wilde voorouders van onze huiskat Heb fotootjes opgezocht:

Mooi beest he

Voor meer info dit linkje http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_wilde_kat

[ Bericht 4% gewijzigd door Marietje_34 op 14-01-2007 18:36:58 ]
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 20:18:27 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45353899
Oeh wat een mooi beest, en die blik!
pi_45430951
quote:
Honden leggen contact via netwerksite lees voor
AMSTERDAM - Sociale netwerksites zijn niet meer weg te denken uit het internetlandschap. Tot nu toe waren het alleen mensen die online vriendenschappen sloten. Maar in België kunnen zelfs honden een profiel aanmaken en contact leggen met andere honden.

Op de Belgische hondennetwerksite 'Dogs on the block' wisselen honden en hun baasjes ervaringen uit over de mooiste uitlaatroutes.

"Vind je het heerlijk om samen met je trouwe viervoeter op pad te gaan en andere honden (en baasjes) te ontmoeten? Dan is Dogs on the block echt iets voor jou", dat schrijft de website om nieuwe leden enthousiast te maken. Op de site kunnen hondenbaasjes uit heel België zich aanmelden.

Wandelroutes
De hond krijgt een profiel met foto, en kan zijn favoriete wandelroutes toevoegen. Ook kunnen de honden en baasjes ideeën opdoen over nieuwe routes voor de dagelijkse wandeling. De leden van Dogs on the block kunnen iedere route op de site beoordelen op sfeer, geur, comfort en 'aan de leiband'.

Via een kaart van Google Maps kunnen de hondenbaasjes op de site precies zien waar andere baasjes hun hond uitlaten. Zo kunnen de leden van 'Dogs on the block' elkaar ook in 'real life' ontmoeten.
En de website: http://www.dogsontheblock.be/

Er hebben alleen nog maar Belgen aan meegedaan aan het kaartje te zien.
Ik zou er wel verandering in willen brengen, maar ik heb geen hond .

Op zich wel grappig btw, ik denk alleen dat de baasjes er meer profijt van hebben dan de honden zelf.
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:05:01 #54
150152 Queen_Bee
pi_45431270
Bwhahaha das gewoon een manier om te socializen
I'm super sonic man
pi_45431419
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:05 schreef Queen_Bee het volgende:
Bwhahaha das gewoon een manier om te socializen
En wat is daar precies mis mee ?
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:11:45 #56
150152 Queen_Bee
pi_45431441
Nou, doe dat niet verkapt ofzo
I'm super sonic man
pi_45431464
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Nou, doe dat niet verkapt ofzo
Zo verkapt is het nou ook weer niet.
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:14:12 #58
150152 Queen_Bee
pi_45431511
Jawel, je gebruikt je hond ervoor

Niet dat het mij aan mn reet roest ofzo. By all means
I'm super sonic man
pi_45462269
quote:
Levend begraven hond gered

ROTTERDAM - In Florida heeft een man een hond gered die levend begraven was. Robbie Wilson was in zijn tuin...

Lazarus

...aan het werk toen hij een vreemd geluid hoorde.

‚Ik keek over het hek en zag in de tuin van de buren de neus van een hond boven de aarde uitsteken’. Samen met enkele vrienden schepte Wilson voorzichtig de aarde rond de hond weg. De reddingsoperatie duurde meer dan een half uur.

De inmiddels gealarmeerde dierenambulance bracht de hond vervolgens naar The Safe Harbor Animal Hospital. Hulpverleners noemen de hond Lazarus.
Ik ben wel benieuwd naar wie dit heeft gedaan en waarom enzo.
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:27:18 #60
150152 Queen_Bee
pi_45462316
Wtf
I'm super sonic man
pi_45577381
quote:
Artis na de storm

Gisterochtend heeft Artis uit voorzorg om 11.00 de poorten voor het publiek gesloten. De verzorgers hebben ook de dieren binnen gehaald. Zij hebben geen hinder van het noodweer ondervonden. De storm heeft wel enige schade veroorzaakt.

Vooral de monumentale bomen in Artis hebben onder de storm geleden. Van een aantal bomen zijn grote takken afgewaaid en verscheidene bomen zijn helemaal omgewaaid. Helaas is ook het nieuwe Vlinderpaviljoen niet gespaard. Een aantal gevelplaten werd door de wind meegevoerd. Een deel van de bijzondere aanplanting in het paviljoen heeft hierdoor schade opgelopen. Het merendeel van de vlinders is door toegesnelde Artismedewerkers in veiligheid gebracht. Op dit moment worden herstelwerkzaamheden aan het Vlinderpaviljoen uitgevoerd.

Gelukkig is er ook goed nieuws. Terwijl de storm nog aan het uitrazen was heeft afgelopen nacht Tapir Aya een jong ter wereld gebracht na een draagtijd van dertien maanden. Moeder en kind maken het goed. De eerste dagen blijven zij nog binnen en zullen ze voor bezoekers nog niet te zien zijn.
quote:
Weinig schade in dierentuinen
AMSTERDAM - De vier grootste dierentuinen, Burger's Zoo, Artis, het Noorder Dierenpark en Blijdorp, hebben weinig schade geleden door de storm van donderdag.

In de Amsterdamse dierentuin Artis doorstond het nieuwe vlinderpaviljoen de storm niet ongeschonden. De wind blies een paar gevelplaten weg, waardoor een deel van de bijzondere aanplant in het paviljoen beschadigd raakte. Dat maakte de dierentuin vrijdag bekend.

Medewerkers van Artis wisten het merendeel van de vlinders in veiligheid te brengen. De dierentuin sloot donderdag om 11.00 uur de deuren omdat het niet langer verantwoord was open te blijven. Behalve het vlinderpaviljoen, raakten ook een aantal monumentale bomen beschadigd. De dieren bleven ongedeerd.

Ook in Burgers' Zoo in Arnhem doorstonden de dieren de storm goed. De schade valt volgens directeur Alex van Hooff reuze mee. Dierentuinmedewerkers haalden donderdag vrijwel alle dieren naar binnen. De beesten die wel buiten zijn gebleven, hebben de harde wind goed doorstaan. Op het bosrijke terrein zijn wel wat bomen omgewaaid en takken afgebroken, maar die hebben geen schade veroorzaakt aan dierenverblijven of gebouwen.

Het Noorder Dierenpark in Emmen heeft geen last gehad van de storm. Een woordvoerder zei vrijdag dat geen schade is aangericht en dat geen dieren zijn weggewaaid.

Ook in Diergaarde Blijdorp vielen de problemen mee. Het park ging donderdagmiddag iets eerder dicht. Dat was niet heel erg, omdat er de hele dag nauwelijks bezoekers in de dierentuin liepen, zei een woordvoerster. Blijdorp adviseerde de mensen die wel in het park waren zo veel mogelijk in de 'binnengebieden' als het Oceanium te blijven. De schade bleef beperkt tot een omgevallen boom en een dakplaat die van het olifantengebouw was gewaaid.

Terwijl de storm aan het uitrazen was, kreeg Artis er in de nacht van donderdag op vrijdag een nieuwe bewoner bij. Tapir Aya beviel na een draagtijd van dertien maanden van een jong. Moeder en kind maken het goed. Zij zullen over een paar dagen voor het publiek te zien zijn.
pi_45577431
En even foto's van 't jong

Het tapirtje

echoooo oooo ooo oo o

En de mama
pi_45577449
Eigenlijk ziet ie er best gek uit . Met al die stipjes. Ik zou 'm Paddenstoel noemen .
  maandag 22 januari 2007 @ 13:34:33 #64
150152 Queen_Bee
pi_45577452
Een woordvoerder zei vrijdag dat geen schade is aangericht en dat geen dieren zijn weggewaaid.

!
I'm super sonic man
  dinsdag 23 januari 2007 @ 00:26:49 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 05:39:37 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45652825

Diepzee haai duikt op aan Japanse kust.

Een visser in Japan ondekte het dier. Hij waarschuwde daarna de autoriteiten dat er een bizar aal-achtig beest met een mondvol scherpe puntige tande in de baai rondzwom. Mensen van een zee-park hebben hem gevangen in een afgeslotenn gebied maar zij (bleek een "ze") heeft niet lang meer geleefd. Waarschijnlijk was ze al ziek ofzo want normaal komen ze nooit aan de oppervlakte. Ze leven meer dan een halve kilometer diep.

BBC heeft een clipje (helaas slechte kwaliteit).

Echt een heel bizar beest. Hij was eigenlijk nog nooit levend gefilmd.

Edit: Een beter clipje van Channel 4 News
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 06:58:40 #67
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45719239
Wist je dat er in 2006 tientallen nieuwe diersoorten zijn ontdekt?

Waaronder een lichtgevende pissebed, een spugende spin, een slang die van kleur kan veranderen en zelfs een hele nieuwe soort aap in Tanzania.

De meerderheid van de nieuwe dieren werd tijdens een expeditie in Nieuw Guinea ontdekt. Twintig soorten kikkers, vier nieuwe vlinders, en ook planten waaronder vijf nieuwe palmen en de grootste rhododendron bloem tot nu toe. Verder ontdekten ze nog een honingetende vogel met een rode kop en een populatie boom kangaroes, 550 nieuwe plantsoorten en meer dan 150 nieuwe insecten.

Ook in 2007 zijn er al weer nieuwe dieren ontdekt.

Een nieuw knaagdiertje in de jungle van Peru

en twee nieuwe hagedissoorten in Brazilië.

Op Madagascar werd een nieuwe vleermuizensoort ontdekt die zuignappen op zijn 'duimen' en voeten heeft. Die gebruikt hij om mee te klimmen en aan bladeren te 'plakken'.

Moderator zaterdag 27 januari 2007 @ 11:24:07 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45721036
Een vleermuis met zuignappen, jemig dat is wel weer bijzonder.
Een spugende spin en een lichtgevende pissebed, ik ga even het artikel lezen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:00:29 #69
150152 Queen_Bee
pi_45723099
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 05:39 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]

Diepzee haai duikt op aan Japanse kust.

Een visser in Japan ondekte het dier. Hij waarschuwde daarna de autoriteiten dat er een bizar aal-achtig beest met een mondvol scherpe puntige tande in de baai rondzwom. Mensen van een zee-park hebben hem gevangen in een afgeslotenn gebied maar zij (bleek een "ze") heeft niet lang meer geleefd. Waarschijnlijk was ze al ziek ofzo want normaal komen ze nooit aan de oppervlakte. Ze leven meer dan een halve kilometer diep.

BBC heeft een clipje (helaas slechte kwaliteit).

Echt een heel bizar beest. Hij was eigenlijk nog nooit levend gefilmd.

[afbeelding]

Edit: Een beter clipje van Channel 4 News
Wat een raar eng ding
I'm super sonic man
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 09:07:57 #70
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45908201
Onderzoekers hebben iets bijzonders ontdekt aan een ondersoort van de aziatische slang die op Japan voorkomt.

De Rhabdophis tigrinus is een gifslang, maar kan geen eigen gif kan maken. Hoe komt hij dan aan zijn gif? Door giftige padden te eten blijkt nu. Sommige padden scheiden een gif af via hun huid zodra ze aangevallen worden. De vreselijke smaak is voor de meeste roofdieren al genoeg om de pad snel weer uit te spugen. En is er toch eentje die een pad opeet is het gelijk het laatste wat hij heeft gegeten. Een erg effectief defensie mechanisme.

Helaas voor de pad is de aziatische slang niet alleen immuun voor het gif, het maakt er zelfs gebruik van door het weer uit zijn bloed te filteren en in speciale klieren in zijn nek op te slaan. Enige nadeel hiervan is dat als de slang te weinig padden eet hij geen gif meer heeft.

Gif hergebruiken is tamelijk uniek voor een gewerveld dier. Als de slangen jongen krijgen kunnen ze het zelfs doorgeven zodat de kleine slangen gelijk een voorraadje hebben wanneer ze uit het ei kruipen.

Snake becomes poisonous by eating toxic frogs
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:34:35 #71
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45916858
"Succes grazers hangt af van gedrag mensen"

Trouw.nl/groen schreef vandaag een uitgebreid artikel over de grote grazers in onze natuurgebieden. Iedereen heeft ze wel eens gezien: de grote roodbruine harige runderen die de begroeiing in toom houden (Schotse Hooglanders), de Konikpaarden (grijsbruin met een zwarte streep op de rug), Gallowayrunderen (harig zwart en hoornloos) en de niet zo publieksvriendelijke Heckrunderen (glad zwart/bruine vacht met grote hoorns). In totaal telt Nederland zo'n 8000 grazers in 150 natuurgebieden.
Het succes van deze grazers hangt af van het gedrag van de mens. Alleen als mensen zich normaal gedragen gaat het goed. Simone van den Boogaart deed vorig jaar voor haar afstuderen aan de Wageningen Universiteit onderzoek naar de interactie tussen Hooglanders en mensen. In Nationaal Park de Veluwezoom bij Arnhem onderzocht ze hoe Hooglanders op recreanten reageren. Ze bekeek tegelijk hoe mensen zich gedragen tegenover de dieren.

De runderen vertonen keurig gedrag. "Het zijn heel rustige dieren, ze schudden hooguit wat dreigend met hun kop, maar eigenlijk negeren ze de meeste wandelaars." Waar het aan ligt zijn de mensen. "Je ziet de meest vreselijke dingen gebeuren. Terwijl ik met een ouder stond te praten liep zijn kind van vier op een enorme stier af. De vader liet het gewoon gebeuren, ze hadden achter hun huis ook een weiland met runderen, dus zijn kinderen waren niet bang, zei hij. Dat mensen helemaal geen gevaar zien, vind ik wel vrij schokkend.", aldus de onderzoekster.

In de afgelopen 25 jaar zijn er in totaal 20 ongevallen geweest waarbij grote grazers betrokken waren, waarvan vijf met ernstige gevolgen. "In 2000 werd een peuter in zijn hoofd gebeten door een Konikpaard, een 72-jarige mevrouw ging in 2004 op de horens van een Hooglander en in 2005 overleed een Duitse toerist, maar het is niet duidelijk of de aanwezige runderen zijn hartaanval veroorzaakten. Een hond is wel eens aangevallen, maar achteraf bleek dat een andere hond de dag ervoor al voor onrust had gezorgd. Kennelijk vergeten runderen niet snel. Zo kunnen onschuldige wandelaars ook de dupe worden van een voorganger die brood heeft uitgedeeld."
Als je het vergelijkt met andere ongelukken, zijn de risico's bijna verwaarloosbaar. "Alleen al onder wandelaars raken jaarlijks 22.000 mensen gewond en spelen in een speeltuin gaat 6800 keer mis. Zeker 15.000 mensen lopen jaarlijks de ziekte van Lyme op door tekenbeten." Toch liet Natuurmonumenten onderzoeken of de grazers een gevaar konden zijn, omdat deze als er iets gebeurt als beheerder aansprakelijk is. En ook zijn er waarschuwingen op de hekken gehangen, waarin wordt gevraagd de beesten niet te voeren of te aaien, en wordt verzocht 25 meter afstand te houden van de grazers en de kuddes niet te doorkruisen. Ook honden moeten aan de lijn.

Artikel herschreven, bron: http://www.trouw.nl/groen
  zondag 4 februari 2007 @ 19:56:07 #72
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45982924

Damhert van Lauwersmeer werkt zichzelf opnieuw in de nesten

"Het damhert dat vorig jaar enige tijd rondliep met een rode lap om zijn gewei, heeft zichzelf opnieuw een versiering bezorgd.", meldt Staatsbosbeheer op haar website.

Het beest, dat leeft in Lauwersmeer, Groningen, kreeg een stuk net in zijn gewei verstrikt.

Het is twee staatsbosbeheerders gelukt hem te vangen en hem hem daarvan te bevrijden.

Artikel herschreven voor mijn eigen site. Bron: Staatsbosbeheer
Foto: Damhert, toen met een rode lap in zijn gewei, (c) Leeuwarder Courant

lol, weer datzelfde hert!
  maandag 5 februari 2007 @ 12:28:38 #73
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46003419
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:56 schreef Ezri het volgende:
[afbeelding]
Damhert van Lauwersmeer werkt zichzelf opnieuw in de nesten

"Het damhert dat vorig jaar enige tijd rondliep met een rode lap om zijn gewei, heeft zichzelf opnieuw een versiering bezorgd.", meldt Staatsbosbeheer op haar website.

Het beest, dat leeft in Lauwersmeer, Groningen, kreeg een stuk net in zijn gewei verstrikt.

Het is twee staatsbosbeheerders gelukt hem te vangen en hem hem daarvan te bevrijden.

Artikel herschreven voor mijn eigen site. Bron: Staatsbosbeheer
Foto: Damhert, toen met een rode lap in zijn gewei, (c) Leeuwarder Courant

lol, weer datzelfde hert!
Dat lijkt me een beetje een kluns, dit damhert
  maandag 5 februari 2007 @ 17:15:54 #74
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46012446
haha, ja, mij ook.

Nu.nl:
quote:
Zwaan stremt treinverkeer Schiphol

Uitgegeven: 4 februari 2007 16:19
Laatst gewijzigd: 4 februari 2007 16:19
AMSTERDAM - Een zwaan heeft zondag oponthoud veroorzaakt op het spoor tussen Schiphol en Amsterdam. Een oplettende machinist zag dat het dier zich op de rails had geïnstalleerd en wist zijn trein net op tijd tot stilstand te brengen. Het kostte het personeel een half uur om de zwaan van het spoor te verjagen, liet een woordvoerder van ProRail weten.

Aanvankelijk schakelde de machinist de dierenambulance in om de zwaan van de rails te verwijderen. Omdat deze op zich liet wachten, probeerde de bestuurder van de trein met zijn collega's de vogel zelf weg te jagen. Met succes. Een half uur later kon het treinverkeer op het betreffende spoor worden hervat.
pi_46073334
Hier ook nog even het goede nieuws :
quote:
Dierenmishandeling strenger bestraft

DEN HAAG - De straffen voor mensen die zich schuldig maken aan dierenmishandeling gaan omhoog. Als het aan het nieuwe kabinet ligt mogen dierenmishandelaars ook geen dieren meer houden.

Dat staat in het woensdag verschenen regeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie. Daarin wordt ook aangekondigd dat er een intensievere controle komt op de naleving van bestaande regels voor dierenbescherming en dierenwelzijn.
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 14:01:06 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46073360
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:59 schreef Bluezz het volgende:
Hier ook nog even het goede nieuws :
[..]
Goed nieuws.
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:10:38 #77
150152 Queen_Bee
pi_46073638
Mensen die dieren mishandelen mogen nu nog gewoon weer nieuwe dieren nemen?
I'm super sonic man
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:15:38 #78
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46073776
Extreem vruchtbaar jaar voor wilde zwijnen

Het gaat zeer goed met de wilde zwijnen in Nederland. Het afgelopen jaar is extreem vruchtbaar geweest, dankzij de natte zomer en het zachte najaar, meldt NU.nl. "Al in januari hebben de eerste zeugen biggen geworpen en dat is volgens wildbeheerders eerder dan ooit."

Dit jaar was er door de weersomstandigheden meer dan genoeg te eten om gezond de winter door te komen. Zo waren er buitengewoon veel bosvruchten als eikels en beukennootjes, die zwijnen op hun menu hebben staan. Volgens boswachter Johan Wensink zijn de zeugen vruchtbaar zodra ze meer dan 30 kilo wegen en dat gewicht hebben ze door de grote voedselvoorraad veel eerder dan normaal bereikt. Ook zijn ze in topconditie, en
bij wilde zwijnen worden de nesten groter naarmate de moeder in betere conditie is.

Volgens Wensink levert het geen gevaar op voor wandelaars dat er al veel biggen zijn terwijl de bomen nog niet in het blad staan. "Mogelijk zien bezoekers wat vaker dan gewoonlijk jonge wilde zwijnen, maar zolang ze maar op gepaste afstand blijven zullen de grote varkens niet aanvallen."

Artikel herschreven voor eigen site. Bron: NU.nl
Foto: (c) Partij voor de Dieren
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:16:54 #79
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46073816
Ook herten in topconditie

Niet alleen met de wilde zwijnen gaat het goed, ook de herten zijn in topconditie.

De Vereniging tot Behoud van het Veluws Hert meldt dat de edelherten op de Veluwe weldoorvoed zijn, terwijl ze doorgaans in deze tijd van het jaar erg mager zijn.
Ook dit is dankzij de gunstige weersomstandigheden: door de zachte winter is er steeds genoeg vers gras te eten geweest.

Overigens heeft dit geen invloed op het aantal geboortes, zoals bij de wilde zwijnen wel het geval is. Een hinde kan altijd maar één kalfje tegelijk krijgen.

Artikel herschreven voor eigen site. Bron: NU.nl
Foto: Red Deer Album
  † In Memoriam † woensdag 7 februari 2007 @ 14:45:07 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46074685
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:16 schreef Ezri het volgende:
Ook herten in topconditie

Kunnen we zolangzamerhand ook weer wolven introduceren.
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:55:59 #81
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46076777
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kunnen we zolangzamerhand ook weer wolven introduceren.
Wolven hebben volgens mij hele grote leefgebieden nodig...ik vraag me af of die in Nederland nog te vinden zijn?
pi_46098756
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl

Echt een aanrader
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard

† In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 11:21:57 #83
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46099539
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wolven hebben volgens mij hele grote leefgebieden nodig...ik vraag me af of die in Nederland nog te vinden zijn?
Nee dat zal wel niet kunnen. Ook te snel contact met mensen ws.
Hoewel wolven eigenlijk ontzettend schuw zijn.

In Duitsland zijn ze inmiddels wel weer.

Wolves stir human passions in Germany
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:09:57 #84
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46369137
Dit moest ik even met jullie delen

Hond plast ondersteboven

Toiletgebruiken verschillen van land tot land, maar een Chinese hond heeft wel een heel speciale manier om zijn urine kwijt te spelen. Het beest uit Changchun plast namelijk ondersteboven.

De 18-maanden oude hond Baby begon drie maanden geleden zo te plassen, vertelt zijn baasje mevrouw Chen. "Hij plaste net als andere honden, maar op een dag trof ik hem aan met zijn twee achterpoten tegen een boom", zei ze. "Ik dacht dat het misschien zou overgaan, maar niet dus. Sindsdien doet hij altijd zijn gevoeg in die acrobatische positie."

copypaste hln
pi_46377717
Iemand linkje van een filmpje dat soort wasbeerachtig beestje levend word gevild?
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_46377830
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med Echt alleen kijken als je weet dat je het aankan, ik zat hierbij gewoon te vloeken achter de pc, en dacht 3 dagen nergens anders meer aan.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:53:49 #87
150152 Queen_Bee
pi_46378005
Dat ga ik niet kijken
I'm super sonic man
pi_46378367
Ik had achtergezien ook liever gehad dat ik niet gekeken heb.
pi_46451963
quote:
Dierenbeul laat hondje verdrinken

Een nog onbekende dierenbeul heeft donderdagavond een hondje laten verdrinken in een sloot in Oud-Beijerland. Dat heeft de politie gemeld. Een toevallige getuige die reed over het fietspad bij de Kwakscheweg zag het gebeuren.

Aan de overkant van het fietspad gooide een ongeveer dertigjarige man een vuilniszak in de sloot. Uit de zak klonk gekef. De dierenbeul vertrok na zijn daad in een zilverkleurige bestelbus in de richting van Greup. De getuige meldde het voorval aan de politie. Agenten visten de vuilniszak uit de sloot. De tas was verzwaard met dakpannen. Het hondje, waarschijnlijk een Yorkshire terriër, was helaas al verdronken of gestikt. Het dier droeg geen halsband. De politie onderzoekt de zaak.
.
pi_46455512
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:46 schreef BartK. het volgende:
Iemand linkje van een filmpje dat soort wasbeerachtig beestje levend word gevild?
Weet iemand wat voor beest dat is?

Had het filmpje een jaar geleden al gezien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_46457607
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:48 schreef BartK. het volgende:
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med Echt alleen kijken als je weet dat je het aankan, ik zat hierbij gewoon te vloeken achter de pc, en dacht 3 dagen nergens anders meer aan.
vanaf nu ben ik pertinent tegen bont
pi_46493146
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

.
pi_47242420
quote:
Utrechtse boer moet veestapel inleveren

UTRECHT - De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw heeft dinsdag 73 dieren in beslaggenomen bij een Utrechtse veeboer. De man verwaarloosde zijn vee zo ernstig dat de AID genoodzaakt was de dieren mee te nemen.

Het gaat om 26 schapen, vijftien lammeren, vijftien paarden, elf koeien, drie geiten, twee honden en een kat, aldus de AID.

De man zou de dieren niet goed hebben verzorgd en slecht voer hebben gegeven. Ook de stallen waar het vee in verbleef, voldeden niet aan de wettelijke eisen. Bovendien had de man de ruimtes niet goed onderhouden.

Herkeuring

De veeboer was eerder al gesommeerd beter voor zijn dieren te zorgen en hun leefomstandigheden te verbeteren. Bij de herkeuring bleek dinsdag dat de situatie onveranderd was. De dieren hebben bij een opvangcentrum onderdak gekregen. De veeboer krijgt een proces-verbaal.
Dat die *** zich nog veeboer noemde zeg
  Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 17:01:53 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47969636
quote:
Wedstrijdpaarden dood na mishandeling
Twee wedstrijdpaarden zijn overleden aan mishandeling in hun stal in Sint-Oedenrode.

Vierspan
Dat gebeurde vrijdag al, maar heeft de politie nu pas naar buiten gebracht. Twee andere paarden raakten ernstig gewond. De paarden maakten deel uit van de vierspan van menner Ben Voets uit Sint-Oedenrode. Hij heeft aangifte gedaan van mishandeling. Voets denkt te weten wie het heeft gedaan. Volgens hem gaat het om een 'gerichte actie'.

Beloning
Op de radiozender Omroep Brabant loofde hij een beloning uit van 20.000 euro voor de tip die leidt naar de dader of daders.

Bron: rtl
pi_47971671

Arme weerloze dieren, ik word er soms zo moedeloos van....
pi_48076226
http://www.ad.nl/multi-media/article1253646.ece

Zo ontzettend lief

Echte liefde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48080032
Wat een schattig filmpje !

Meer goed nieuws :
Nieuw centrum voor bestraling huisdieren met kanker
Uitgegeven: 6 april 2007 14:10

UTRECHT - In Utrecht komt een centrum waar katten en honden die aan kanker lijden, kunnen worden bestraald. Het centrum wordt onderdeel van de faculteit diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. Een kuur om de kanker proberen te genezen, bestaat uit tien behandelingen en kost in totaal 2070 euro. Een kuur voor pijnbestrijding telt zes bezoekjes aan het centrum.

Er is vraag naar een dergelijk centrum, aldus J. de Blaey, secretaris van een stichting die zich er voor heeft ingespannen. "Jaarlijks komen 7000 katten en honden in aanmerking om bestraald te worden", aldus De Blaey vrijdag.

Volgens hem zijn er nu mensen die naar Parijs of Zürich reizen om hun huisdier te laten bestralen. De ruim 2000 euro die een kuur in Utrecht kost, is volgens hem relatief. "We horen van mensen: "Dan gaan we dit jaar maar niet naar de Bahama's."

De universiteit betaalt de bouw van het centrum, staat in een brief aan de stichting.
pi_48473198
Alexander moet drie vrouwtjes zwanger maken

Macho-olifant Alexander is in Antwerpen. Het Rotterdamse beest mag daar de vrouwtjes zwanger maken.

Dumbo
Onder politiebegeleiding werd Alexander overgebracht naar Antwerpen. Het 5000 kilo zware mannetje moet in totaal drie vrouwtjesolifanten zwanger maken. Een van de vrouwtjes is Dumbo, met wie hij al eerder in de Rotterdamse dierentuin Blijdorp een 'relatie' had.

Geluk
Momenteel zijn drie vrouwtjes zwanger van de 29-jarige macho. Hij heeft al zes nakomelingen in Europa. "En met wat geluk kunnen we binnen 22 maanden, de duur van een olifantendracht, kleine broertjes en zusjes verwelkomen van ons 2-jarig olifantje May Tagu", aldus een woordvoerster van de Antwerpse Zoo. Alexander komt in september weer terug naar Nederland.
pi_48499342
quote:
Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

In Servië is commotie ontstaan rondom een concert van de Roling Stones in de hoofdstad Belgrado. Het concert vindt plaats op een paardenrenbaan, waar de paarden tijdens het optreden zullen worden gedrogeerd om onrust te voorkomen.

De Hippodroom is de ideale plaats voor het concert van de Stones. Het is de grootste omheinde plek in Belgrado, en kan 100.000 mensen herbergen. Het enige probleem van de organisatoren is de paarden die in paniek kunnen raken tijdens het concert.

Meer dan 300 paarden die in de paardenrenbaan leven zullen daarom worden geïnjecteerd met verdovende middelen, zodat ze rustig zullen blijven.

Schadelijk

De Servische dierenrechtenorganisatie ORCA vindt dit ontoelaatbaar. Het zou schadelijk zijn voor de paarden om het rock-concert te houden in de leefomgeving van de dieren.

"Uit onderzoek blijkt dat lawaai en vibraties veel stress veroorzaken bij dieren", aldus Elvir Burazerovic, voorzitter van ORCA. Ook vindt de organisatie dat het verdoven van de dieren niet de oplossing is.

De paarden zullen worden gedrogeerd met diazepam, in Servië bekend onder de naam bensedin. Dit middel werd veel door mensen gebruikt als kalmeringsmiddel ten tijde van de Navo-bombardementen op Belgrado in 1999.
pi_48508039
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:09 schreef Bluezz het volgende:

[Stonede paarden bij Stones-concert]

Tsja het is natuurlijk niet goed, maar als paardenvriend heb ik liever dat die beesten stoned zijn dan dat ze compleet over de zeik raken van die keiharde muziek, dan is de kans namelijk nogal groot dat ze zichzelf verworden...
pi_48509049
quote:
Op donderdag 19 april 2007 17:52 schreef Leintjeuh het volgende:

Tsja het is natuurlijk niet goed, maar als paardenvriend heb ik liever dat die beesten stoned zijn dan dat ze compleet over de zeik raken van die keiharde muziek, dan is de kans namelijk nogal groot dat ze zichzelf verworden...
Ben het wel met je eens hoor maar het is weer zo onnodig.
Ga dan lekker ergens anders spelen met je kutband

Stones
pi_48511146
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:25 schreef Bluezz het volgende:

Ben het wel met je eens hoor maar het is weer zo onnodig.
Ga dan lekker ergens anders spelen met je kutband

Stones
Ik vind het erger dat die beesten zo bizar moeten rennen terwijl ze geslagen worden met een zweep en vreselijk in hun bek getrokken worden door die gestoorde jockeys. Dan zie ik ze liever ape-stoned.
pi_48526350
Gewoon van die paarden afblijven en ergens anders optreden.
pi_48531566
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:29 schreef WitteWaker het volgende:
Gewoon van die paarden afblijven en ergens anders optreden.
Jaaaah maar er was nergens anders plek genoeg voor zoveel toeschouwers als daar heh... Niet dat ik dit goedkeur ofzo hoor!
pi_48542225
Twaalf cavia’s in dozen gedumpt bij pension De Ark Harderwijk
door Ron Maat

HARDERWIJK/ERMELO - Medewerkers van dierenpension De Ark in Harderwijk hebben gisteren een verrassende ontdekking gedaan. Ze troffen in twee dozen twaalf cavia’s aan, die daar kennelijk waren achtergelaten.

Evert van ’ t Land van De Ark zegt dat de dozen vlakbij het pension waren neergezet. Naar de reden kan Van ’t Land alleen maar gissen. „Waarom lopen ze niet even door naar het pension?”, vraagt hij zich af.
Mogelijk dat de eigenaar zich het geld wilde besparen dat het afstand doen kost, oppert Evert van ’ t Land.
De knagers zijn vervolgens per dierenambulance naar de Dierenkliniek Ermelo vervoerd waar het team van dierenarts Bob Carrière vaststelde dat ze in goede gezondheid verkeren. „Drie cavia’s zijn daar gebleven,” zegt Van ’ t Land. „ Ze hebben daar ook cavia’s en bij de dierenkliniek was nog wel plek voor ze.”
Voor de andere negen gaat de Ermelose stichting Bunny Bin van Wilma Molenbeek een nieuw onderkomen proberen te vinden. Molenbeek legt zich toe op het zoeken van baasjes voor dieren als konijnen en cavia’s.

bron: http://www.destentor.nl/veluwewest/article1331456.ece
I'm not lost, i'm just geocaching
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 08:43:13 #107
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48728451
quote:
Zwerfhond is vogelvrij in Kosovo

Zwerfhonden zijn in Kosovo hun leven niet zeker.

Staart
De Kosovaarse regering zegt dat de honden overlast veroorzaken en geven een premie van 7.50 euro voor de staart van elke afgeschoten zwerfhond. De autoriteiten denken dat Kosovo op korte termijn overspoeld zal zijn door een groeiende meute straathonden.

Oorlog
Veel zwerfhonden zijn voormalige huisdieren die in de steek zijn gelaten in en na de Kosovo-oorlog, eind jaren negentig. Over het aantal zwerfhonden bestaan geen officiële cijfers. Volgens ramingen gaat het om 30.000 dieren temidden van 2 miljoen mensen.
Bron: RTL
  Moderator zondag 29 april 2007 @ 12:44:12 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48829580
quote:
50% meer meldingen dierenmishandeling

Het aantal meldingen van dierenmishandeling stijgt enorm, meldt de Inspectiedienst Dierenbescherming (LID).

Stijging
Het gaat om een stijging van 50% in de eerste drie maanden, in vergelijking met 2006. In heel 2006 was al sprake van een stijging van 25%. Van de in totaal 6191 meldingen in 2006 heeft de LID er 3100 onderzocht. 42% van deze meldingen bleek gegrond. De 3091 andere meldingen werden door andere diensten verwerkt.

Processen-verbaal
De LID schreef 210 processen-verbaal. 1280 dieren werden in beslag genomen. Het ging om 809 vogels, 146 schapen, 109 honden, 78 paarden en pony's en 66 katten.

Aandacht
De LID vermoedt dat in 2007 50% meer gevallen behandeld gaan worden dan in 2006. De organisatie wijst er op dat door de Partij voor de Dieren en het nieuwe programma De Dierenpolitie er steeds meer aandacht voor dierenmishandeling is. Mensen geven daardoor sneller een geval aan bij de LID.

Ernstiger
De gevallen worden volgens de LID steeds ernstiger. "Zo hebben we in januari nog 62 honden in beslag genomen die door een fokker in de steek waren gelaten. Ze waren zo uitgehongerd dat ze elkaar aan het opeten waren," vertelt een woordvoerder.
Bron: RTLnieuws
pi_55918146
quote:
Jamie Oliver elektrocuteert kuikentje op tv

AMSTERDAM - De beroemde Britse tv-kok Jamie Oliver gaat komende vrijdag op televisie een kuikentje elektrocuteren. De chefkok wil zo de wanpraktijken in de gevogelteindustrie aan de kaak stellen. In een ander fragment gaat hij tonen hoe mannelijke kuikens, die ongeschikt zijn voor de eierenindustrie, in een container worden gegooid en sterven aan zuurstoftekort.

Volgens de Daily Mail toont Oliver de beelden aan zijn gasten, waaronder een aantal bazen van de voedselindustrie. Hij wil hen en de kijkers laten zien hoe dieronvriendelijk de conventionele slachtmethoden zijn. "Ik hoop dat de kijkers hierdoor - zelfs al is het maar een klein percentage - besluiten om meer diervriendelijke producten te kopen", aldus Oliver.

Dierenliefhebbers noemen zijn actie echter "misplaatst". Oliver lag eerder onder vuur bij dierenrechtactivisten toen hij op televisie de keel van een lam doorsneed.

De kok wil ook de supermarkten overtuigen om een eerlijke prijs vast te stellen voor ''ethisch gekweekt'' gevogelte. De supermarktketen Sainsbury's - waarmee Oliver een miljoenencontract heeft - weigerde medewerking.

Dat ie een punt wil maken oké, maar op zo'n manier .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 02:38:43 #110
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_55941673
Ik snap zijn punt niet. Wil die dat mensen geen eieren meer gaan eten? Ok.. dan wel, maar al die wantoestanden waar die het over heeft gebeurd voor elk ei en bij elke kip.

Die haantjes zijn er namelijk ook bij de biologische eieren. En het slachten ook.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:42:42 #111
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55946559
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:58 schreef ijsmeis het volgende:

My thoughts Beetje hypocriet ook.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:29:49 #112
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_55954129
quote:
Op donderdag 26 april 2007 08:43 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron: RTL
vreselijk
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:36:53 #113
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_55954290
Pas op, het filmpje is niet zo fijn. Maarja, had ie maar geen stierenvechter moeten worden.

http://www.trouw.nl/laats(...)gint_2008_dramatisch
pi_55954613
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:36 schreef Marietje_34 het volgende:
Pas op, het filmpje is niet zo fijn. Maarja, had ie maar geen stierenvechter moeten worden.

http://www.trouw.nl/laats(...)gint_2008_dramatisch
Jammer dat ie niet dood is .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:55:36 #115
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_55954726
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:51 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Jammer dat ie niet dood is .
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:52:16 #116
93709 Illyria
The blue bummer
pi_55975788
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:58 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik vind het juist heel goed, zo zien mensen tenminste eens wat er echt gebeurt achter de gesloten deuren van de bioindustrie. Je kunt je ogen er altijd wel voor blijven sluiten en het negeren alsof het niet bestaat, maar dat maakt niet dat het opeens ophoudt met bestaan of zo. Door dit soort acties van Jamie alsook Gordon Ramsay met de varkens laatst (die zelf tenminste niet te hypocriet zijn om hun eigen vlees te doden ipv het kant en klaar verpakt uit de supermarkt te halen net alsof vlees zomaar zonder leed en moord in de schappen verschijnt), wordt het groete publiek tenminste ook eindelijk eens bewust van de Holocaust van de 21ste eeuw aka de Westerse vleesindustrie.
pi_57328219
quote:
Een drie meter lange potvis die met haar jong voor de kust van Nieuw-Zeeland dreigde te stranden, is vermoedelijk gered door een dolfijn. De zoogdieren leken volgens een lokale reddingswerker met elkaar te communiceren waarna de dolfijn de walvissen langs zandbanken naar open zee 'loodste'.

Reddingwerkers waren daarvoor al anderhalf uur tevergeefs in de weer geweest de potvis en haar kalf van de kust aan de oostkant van het Noordereiland weg te jagen.

De bewuste dolfijn Moko staat in het gebied bekend omdat het graag met mensen speelt. Kort nadat de walvissen richting open zee waren verdwenen, ging de dolfijn weer spelen met zwemmers.
Slimme beestjes .
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:00:06 #118
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58439599
dierennieuwstopic weer gevonden

Dit berichtje las ik net, moest een beetje lachen, het duurde de zwaluwen duidelijk te lang allemaal
========================================================================================
Zwaluwen stoppen bouw oeverzwaluwwand
Burgum - Donderdag 17 april heeft de gemeente Tytsjerksteradiel het werk aan de oeverzwaluwwand in Jistrum moeten stopzetten. De aannemer die het werk uitvoert kon vandaag niet verder werken vanwege flora en fauna regels.

De gemeente zegt dat de wand door deze onvoorziene gebeurtenis helaas niet compleet kan worden afgebouwd waardoor de woningnood blijft bestaan. Tegen alle gemaakte afspraken in zijn de starterswoningen namelijk al betrokken voordat de oplevering is afgerond. De eerste liefdespaartjes konden de aantrekkelijke woning niet weerstaan en hebben zonder enige vorm van overleg hun intrek genomen.

De Gemeente Tytsjerksteradiel is verrast dat de speciale oeverzwaluw-wand zo snel na plaatsing al bevolkt is en is eigenlijk best trots op de nieuwe inwoners in Jistrum.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:23:14 #119
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58439969
en dit...

Defensie test zenuwgas op dieren
002-05-2008 | Door: DAG
Defensie test zenuwgas en mosterdgas op ratten, cavia's en apen.
Defensie test zenuwgas en mosterdgas op dieren. De Partij voor de Dieren wil van minister van Defensie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) weten of de dieren hebben geleden en of er naar alternatieven is gezocht.

In 2006 werden 102 ratten, cavia's en apen blootgesteld aan zenuwgas. Op twaalf cavia's werd mosterdgas getest. In totaal gebruikte Defensie 173 dieren voor proeven, zo blijkt uit een rapport van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). De 'mate van ongerief' wordt daarin voor 102 dieren als matig tot ernstig betiteld.

Tweede Kamerlid Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren heeft de vragen vorige week gesteld omdat er in de Kamer niet veel animo voor een debat over dit onderwerp lijkt te zijn. Zij kan zich het belang van de proeven voorstellen, maar wil er meer zicht op krijgen, om het maatschappelijk belang en de precieze doelen te kunnen beoordelen. "Ik durf te stellen dat het wellicht niet nodig is", zegt zij vrijdag.

Worden sommige proeven niet ook al in het buitenland gedaan, vraagt Ouwehand zich af. Ook vermoedt zij dat de effecten van gassen op dieren anders zijn dan die dan op mensen. De VWA-cijfers gaan over 2006. Ouwehand heeft ook gevraagd hoeveel en wat voor soort proeven dit jaar worden uitgevoerd.
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 19:19:50 #120
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58440875
Hadden jullie deze al gezien?

Oeran oetang probeert met een speer te vissen

Hij had gezien hoe de plaatselijke bevolking het deed en ging daarna zelf aan de slag.

De eerste keer dat men een aap met een werktuig heeft zien jagen/vissen.

Orangutan attempts to hunt fish with spear
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:28:41 #121
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58441026
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 19:19 schreef NorthernStar het volgende:
Hadden jullie deze al gezien?

Oeran oetang probeert met een speer te vissen

[ afbeelding ]

Hij had gezien hoe de plaatselijke bevolking het deed en ging daarna zelf aan de slag.

De eerste keer dat men een aap met een werktuig heeft zien jagen/vissen.

Orangutan attempts to hunt fish with spear
wow! De slimmerik!
pi_58441192
Waarom is er meer dierennieuws waarbij er iets gebeurd wat niet leuk is voor de dieren?

Zou het leuker vinden als er meer positief nieuws over dieren in de krant enzo kwam, zoals van dat plassende hondje en de oran oetang!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:35:25 #123
150152 Queen_Bee
pi_58782149
quote:
De West-Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen gaat gebukt onder een reeks moorden op konijnen. De politie vormde een speciale onderzoekscommissie.

De afgelopen dagen verdwenen in Dortmund en omgeving zeker zes konijntjes uit hun hokken. Enkele dieren zijn zonder kop of met afgerukte voorpootjes teruggevonden. Sinds de herfst zijn al zo'n veertig konijnen en andere kleine dieren onthoofd.

De politie zegt nog geen informatie over een motief te hebben, meldden media vandaag. Een woordvoerder sluit niet uit dat een sekte verantwoordelijk is voor de dierenmishandeling.
!!!!
I'm super sonic man
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 05:56:17 #124
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58794783

Een vliegende vis die tenminste 45 seconden boven het water vliegt en snelheden van 30km/h bereikt.

It is claimed to be one of the longest recorded flights of this acrobatic animal. - BBC

Nog even en de vissen zitten in de boom te fluiten.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:42:55 #125
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58803735
quote:
Kinderopvang verbijsterd over dode konijnen

MILLINGEN - Op de kinderopvang de Kinderkorf in Millingen is maandag verbijsterd gereageerd op de mishandeling van twee konijnen in het afgelopen weekeinde. De hokken waar de dieren in zaten, zijn in brand gestoken.

Concierge en dierenverzorger Geert Hendriks deed de gruwelijke ontdekking zondagmorgen. toen hij zoals gebruikelijk de konijnen en de kippen van de Kinderkorf kwam voeren. Het hangslot van de buitenren was verdwenen en van één dier was een oog uitgestoken. Van beide dode konijnen waren vermoedelijk ook de poten gebroken.

"De jongste kinderen van nul tot vier jaar hebben we vandaag ver weg gehouden van de zwartgeblakerde hokken gehouden", vertelt leidster Yvonne van Wijk.

Buurtbewoners hebben in de nacht van zaterdag op zondag een auto horen stoppen bij de kinderopvang en er vier mensen zien uitstappen. De Kinderkorf heeft aangifte gedaan.

www.gelderlander.nl/
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:10:46 #126
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_59112405
tvp!
Dieren
  maandag 14 juli 2008 @ 22:44:26 #127
150152 Queen_Bee
pi_60108702
AALTEN - De Achterhoekse dierenambulance heeft gistermiddag in Aalten een eend opgevangen die een koperen pijl door zijn hoofd had. De vogel zwom in de Keizersbeek ter hoogte van de blauwe fietsbrug tussen de Smitskamp en Kleine Maote.

De pijl stak net onder een oog dwars door het hoofd van de eend. De gewonde vogel was opgemerkt door een van de buurtkinderen, die brood aan de eenden voerde. Zij waarschuwde haar vader, die via de politie de dierenambulance waarschuwde.

Het is duidelijk met opzet gebeurd, weet Gert Wissing van de Dierenambulance. Met zijn collega ving hij de eend en trok de pijl, gemaakt van een tien centimeter lang stuk koperdraad, uit de kop.

De eend is door de dierenambulance meegenomen voor een antibiotica-spuit tegen een mogelijke ontsteking. Het leek er op dat het dier er niets aan zou overhouden: de pijl heeft waarschijnlijk geen vitale delen geraakt.
I'm super sonic man
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:40:51 #128
150152 Queen_Bee
pi_60292845
quote:
In twee deelgemeenten van het Belgische dorpje Orp-Jauche (Waals-Brabant) hebben wandelaars in twee greppels in totaal 28 dode honden gevonden. De meesten waren doodgeknuppeld met vermoedelijk een honkbalknuppel.

Volgens de politie hebben de twee vondsten in Noduwez en Folx-les-Caves met elkaar te maken, gezien de nabijheid van de plaatsen en de manier waarop de dieren zijn vermoord.

De gedode viervoeters zijn voornamelijk gemengde rassen, type Duitse Herder. Ze dragen geen chip en zijn niet getatoeëerd. De hondenkiller heeft de beesten afgelopen weekend gedood. De politie zoekt mogelijke getuigen.
I'm super sonic man
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:41:27 #129
150152 Queen_Bee
pi_60292862
quote:
Artis gaat tijdens de GayPride rondleidingen geven over homoseksualiteit in het dierenrijk. Dat staat vandaag op de website van het evenement. Deskundigen van de dierentuin verzorgen op 1 augustus drie rondleidingen langs homoseksuele kaketoes, apen, stieren, geiten en olifanten.

Volgens Artis is homoseksualiteit onder veel diersoorten heel gewoon en geaccepteerd. Honderden diersoorten vertonen homoseksueel gedrag. De rondleiding maakt onderdeel uit van het culturele programma van de GayPride.

Ook onder meer het Amsterdams Historisch Museum, het Joods Historisch Museum en het Van Goghmuseum verzorgen speciale homogerelateerde exposities of rondleidingen.
I'm super sonic man
  maandag 5 januari 2009 @ 08:10:30 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64675708
quote:
Tientallen huisdieren zijn gisteravond omgekomen bij een woningbrand in het Brabantse Sint Willebrord. Dit meldde de politie. Een oververhitte frituurpan was de oorzaak van de brand aan het Kenbelstraatje.

De bewoonster wist met haar buurman nog acht honden uit het brandende huis te redden. Door de rookontwikkeling moesten zij zeven honden, twee katten, een konijn en twintig chinchilla's achterlaten. Zij kwamen allemaal om bij de brand.
Tientallen huisdieren omgekomen in brand

Wat zoveel dieren in één huis doen vraag ik me dan ook af, maar dat is een andere zaak
  maandag 5 januari 2009 @ 08:42:28 #131
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64675954
Misschien was het wel een heel groot huis.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72525924
quote:
Werkstraf voor doodslaan eigen katten

ASSEN - De politierechter in Assen heeft maandag een 37-jarige man uit Smilde veroordeeld tot dertig uur werkstraf.

De man sloeg in januari vorig jaar samen met een vriend zijn drie katten dood, omdat hij van ze af wilde, zo verklaarde hij bij de politie.

Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep.

De inwoner van Smilde wilde de tweede kat ombrengen door de nek van het dier om te draaien. Toen dit niet lukte, gebruikte ook hij de schep. De derde kat werd op dezelfde manier omgebracht door de vriend.

De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container. Waarom de inwoner van Smilde en zijn vriend zo wreed te werk gingen, werd maandag niet duidelijk. De man verscheen niet op de zitting.
Fijn dat het überhaupt bestraft wordt, maar 30 uur . Dat zijn nog geen 4 dagen.
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 18:44:35 #133
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72526252
Echt he?! Ik was vanmiddag nog met ditzelfde bericht op zoek naar dit topic

Maar inderdaad, het is te sneu voor woorden. Ik ben benieuwd of hier nog een reactie op komt van de partij voor de dieren.
pi_72645595
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:44 schreef senesta het volgende:
Echt he?! Ik was vanmiddag nog met ditzelfde bericht op zoek naar dit topic

Maar inderdaad, het is te sneu voor woorden. Ik ben benieuwd of hier nog een reactie op komt van de partij voor de dieren.
quote:
Te lage straf voor doodslaan van katten

De Partij voor de Dieren is verontwaardigd over de lage straf die een man kreeg voor het doodslaan van drie katten. De dader doodde zijn eigen katten op gruwelijke wijze en kreeg daar slechts een werkstraf van dertig uur voor opgelegd door de politierechter. De Partij voor de Dieren wil van de ministers van Landbouw en Justitie weten hoe zij de werkstraf beoordelen in relatie tot het voornemen om dierenbeulen strenger te straffen en stelde Kamervragen.

De dader verklaarde bij de politie dat hij van zijn drie katten afwilde. Samen met een vriend sloeg hij daarom zijn katten dood met een schep. Een gruwelijke daad waar een veel hogere straf tegenover hoort te staan. Een werkstraf van slechts dertig uur staat niet in verhouding met het voornemen van minister Verburg om dierenbeulen strenger te straffen. Vorige week stuurde de minister de Kamer daar nog een brief over.

Marianne Thieme: “Een taakstraf van dertig uur heeft geen afschrikwekkende werking naar andere dierenbeulen. Dit soort symbolische straffen zouden niet meer opgelegd moeten worden voor zware mishandeling van en doodslag op dieren”. De Partij voor de Dieren wil dat de ministers in overleg treden met het OM over de overwegingen om al dan niet in hoger beroep te gaan gelet op de verkeerde voorbeeldwerking die van het vonnis uit kan gaan.

Opmerkelijk is ook dat de verdachte niet verschenen is op de zitting en dat de vriend die hem hielp niet veroordeeld is. Wegblijven bij de zitting zou als een verzwarende omstandigheid moeten worden beschouwd. De Partij voor de Dieren wil ook van de ministers weten waarom de vriend niet veroordeeld is die de dader hielp bij het ombrengen van de katten. Het wordt tijd om de strafmaat voor dierenmishandeling flink te verhogen en de handhaving daarvan meer prioriteit te geven.

Read more: http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/2616#ixzz0Qnyp18Qb
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 16:27:16 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72647243
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:40 schreef Anne het volgende:

[..]

[..]
Thnx!
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 16:37:55 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_72647580
quote:
'Postduif sneller dan adsl in Zuid-Afrika'
Uitgegeven: 11 september 2009 01:00
Laatst gewijzigd: 11 september 2009 09:32
AMSTERDAM – Een postduif is zo’n 25 maal sneller dan de adsl-verbinding van de dominante provider in Zuid-Afrika. Dat beweert althans het Zuid-Afrikaanse bedrijf Unlimited IT bewezen te hebben door middel van een ludieke actie.

Unlimited IT bond een geheugenstick van 4 gb aan de poot van een postduif, genaamd Winston.
Vervolgens moest Winston een afstand van 80 kilometer overbruggen tussen de Zuid-Afrikaanse steden Howick en Hillcrest.

Na ruim een uur bereikte Winston zijn bestemming. Inclusief het downloaden van de data, duurde de overdracht in totaal iets meer dan twee uur.
De overdracht van dezelfde hoeveelheid data via adsl bleek na twee uur voor slechts vier procent voltooid te zijn. Daarmee is de overdracht via Winston zo’n 25 keer sneller dan de adsl-verbinding, zo claimt Unlimited IT.

Twitter
De actie vloeide voort uit frustratie over de trage internetverbinding van Telkom, de dominante internetprovider in Zuid-Afrika, zo bericht Reuters.
Unlimited IT had voorafgaand aan het vertrek van Winston een hele marketingcampagne rond het gevleugelde dier op poten gezet. Winston heeft onder meer een eigen webpagina, een Facebook-profiel en er werd zelfs getwitterd over zijn vlucht.
bron

Winston
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:17:59 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72651000
quote:
Een Britse tiener is veroordeeld tot drie maanden cel, wegens dierenmishandeling. Ook mag hij tien jaar lang geen dieren houden. De negentienjarige Mark Kane had namelijk een kat in een sporttas gestopt, en vervolgens de tas volgeblazen met rook van een joint. Daarna slingerde hij de tas met kat in het rond.

De tiener zwaaide het arme dier in het rond "voor de lol". De jongen stal het dier van een vriend van zijn vriendinnetje. Een maat filmde de feiten, die Kane in januari beging, met een mobiele telefoon. Deze beelden deden Kane nu de das om.
Tiener laat kat cannabis roken

Moet je die 30 uur vergelijken met dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')