abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 14:01:06 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46073360
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:59 schreef Bluezz het volgende:
Hier ook nog even het goede nieuws :
[..]
Goed nieuws.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:10:38 #77
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46073638
Mensen die dieren mishandelen mogen nu nog gewoon weer nieuwe dieren nemen?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:15:38 #78
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46073776
Extreem vruchtbaar jaar voor wilde zwijnen

Het gaat zeer goed met de wilde zwijnen in Nederland. Het afgelopen jaar is extreem vruchtbaar geweest, dankzij de natte zomer en het zachte najaar, meldt NU.nl. "Al in januari hebben de eerste zeugen biggen geworpen en dat is volgens wildbeheerders eerder dan ooit."

Dit jaar was er door de weersomstandigheden meer dan genoeg te eten om gezond de winter door te komen. Zo waren er buitengewoon veel bosvruchten als eikels en beukennootjes, die zwijnen op hun menu hebben staan. Volgens boswachter Johan Wensink zijn de zeugen vruchtbaar zodra ze meer dan 30 kilo wegen en dat gewicht hebben ze door de grote voedselvoorraad veel eerder dan normaal bereikt. Ook zijn ze in topconditie, en
bij wilde zwijnen worden de nesten groter naarmate de moeder in betere conditie is.

Volgens Wensink levert het geen gevaar op voor wandelaars dat er al veel biggen zijn terwijl de bomen nog niet in het blad staan. "Mogelijk zien bezoekers wat vaker dan gewoonlijk jonge wilde zwijnen, maar zolang ze maar op gepaste afstand blijven zullen de grote varkens niet aanvallen."

Artikel herschreven voor eigen site. Bron: NU.nl
Foto: (c) Partij voor de Dieren
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:16:54 #79
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46073816
Ook herten in topconditie

Niet alleen met de wilde zwijnen gaat het goed, ook de herten zijn in topconditie.

De Vereniging tot Behoud van het Veluws Hert meldt dat de edelherten op de Veluwe weldoorvoed zijn, terwijl ze doorgaans in deze tijd van het jaar erg mager zijn.
Ook dit is dankzij de gunstige weersomstandigheden: door de zachte winter is er steeds genoeg vers gras te eten geweest.

Overigens heeft dit geen invloed op het aantal geboortes, zoals bij de wilde zwijnen wel het geval is. Een hinde kan altijd maar één kalfje tegelijk krijgen.

Artikel herschreven voor eigen site. Bron: NU.nl
Foto: Red Deer Album
  † In Memoriam † woensdag 7 februari 2007 @ 14:45:07 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46074685
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:16 schreef Ezri het volgende:
Ook herten in topconditie

Kunnen we zolangzamerhand ook weer wolven introduceren.
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:55:59 #81
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46076777
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kunnen we zolangzamerhand ook weer wolven introduceren.
Wolven hebben volgens mij hele grote leefgebieden nodig...ik vraag me af of die in Nederland nog te vinden zijn?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_46098756
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl

Echt een aanrader
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard

† In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 11:21:57 #83
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46099539
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wolven hebben volgens mij hele grote leefgebieden nodig...ik vraag me af of die in Nederland nog te vinden zijn?
Nee dat zal wel niet kunnen. Ook te snel contact met mensen ws.
Hoewel wolven eigenlijk ontzettend schuw zijn.

In Duitsland zijn ze inmiddels wel weer.

Wolves stir human passions in Germany
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:09:57 #84
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46369137
Dit moest ik even met jullie delen

Hond plast ondersteboven

Toiletgebruiken verschillen van land tot land, maar een Chinese hond heeft wel een heel speciale manier om zijn urine kwijt te spelen. Het beest uit Changchun plast namelijk ondersteboven.

De 18-maanden oude hond Baby begon drie maanden geleden zo te plassen, vertelt zijn baasje mevrouw Chen. "Hij plaste net als andere honden, maar op een dag trof ik hem aan met zijn twee achterpoten tegen een boom", zei ze. "Ik dacht dat het misschien zou overgaan, maar niet dus. Sindsdien doet hij altijd zijn gevoeg in die acrobatische positie."

copypaste hln
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_46377717
Iemand linkje van een filmpje dat soort wasbeerachtig beestje levend word gevild?
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_46377830
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med Echt alleen kijken als je weet dat je het aankan, ik zat hierbij gewoon te vloeken achter de pc, en dacht 3 dagen nergens anders meer aan.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:53:49 #87
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46378005
Dat ga ik niet kijken
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_46378367
Ik had achtergezien ook liever gehad dat ik niet gekeken heb.
pi_46451963
quote:
Dierenbeul laat hondje verdrinken

Een nog onbekende dierenbeul heeft donderdagavond een hondje laten verdrinken in een sloot in Oud-Beijerland. Dat heeft de politie gemeld. Een toevallige getuige die reed over het fietspad bij de Kwakscheweg zag het gebeuren.

Aan de overkant van het fietspad gooide een ongeveer dertigjarige man een vuilniszak in de sloot. Uit de zak klonk gekef. De dierenbeul vertrok na zijn daad in een zilverkleurige bestelbus in de richting van Greup. De getuige meldde het voorval aan de politie. Agenten visten de vuilniszak uit de sloot. De tas was verzwaard met dakpannen. Het hondje, waarschijnlijk een Yorkshire terriër, was helaas al verdronken of gestikt. Het dier droeg geen halsband. De politie onderzoekt de zaak.
.
pi_46455512
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:46 schreef BartK. het volgende:
Iemand linkje van een filmpje dat soort wasbeerachtig beestje levend word gevild?
Weet iemand wat voor beest dat is?

Had het filmpje een jaar geleden al gezien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_46457607
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:48 schreef BartK. het volgende:
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med Echt alleen kijken als je weet dat je het aankan, ik zat hierbij gewoon te vloeken achter de pc, en dacht 3 dagen nergens anders meer aan.
vanaf nu ben ik pertinent tegen bont
pi_46493146
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

.
pi_47242420
quote:
Utrechtse boer moet veestapel inleveren

UTRECHT - De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw heeft dinsdag 73 dieren in beslaggenomen bij een Utrechtse veeboer. De man verwaarloosde zijn vee zo ernstig dat de AID genoodzaakt was de dieren mee te nemen.

Het gaat om 26 schapen, vijftien lammeren, vijftien paarden, elf koeien, drie geiten, twee honden en een kat, aldus de AID.

De man zou de dieren niet goed hebben verzorgd en slecht voer hebben gegeven. Ook de stallen waar het vee in verbleef, voldeden niet aan de wettelijke eisen. Bovendien had de man de ruimtes niet goed onderhouden.

Herkeuring

De veeboer was eerder al gesommeerd beter voor zijn dieren te zorgen en hun leefomstandigheden te verbeteren. Bij de herkeuring bleek dinsdag dat de situatie onveranderd was. De dieren hebben bij een opvangcentrum onderdak gekregen. De veeboer krijgt een proces-verbaal.
Dat die *** zich nog veeboer noemde zeg
  Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 17:01:53 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47969636
quote:
Wedstrijdpaarden dood na mishandeling
Twee wedstrijdpaarden zijn overleden aan mishandeling in hun stal in Sint-Oedenrode.

Vierspan
Dat gebeurde vrijdag al, maar heeft de politie nu pas naar buiten gebracht. Twee andere paarden raakten ernstig gewond. De paarden maakten deel uit van de vierspan van menner Ben Voets uit Sint-Oedenrode. Hij heeft aangifte gedaan van mishandeling. Voets denkt te weten wie het heeft gedaan. Volgens hem gaat het om een 'gerichte actie'.

Beloning
Op de radiozender Omroep Brabant loofde hij een beloning uit van 20.000 euro voor de tip die leidt naar de dader of daders.

Bron: rtl
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47971671

Arme weerloze dieren, ik word er soms zo moedeloos van....
pi_48076226
http://www.ad.nl/multi-media/article1253646.ece

Zo ontzettend lief

Echte liefde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48080032
Wat een schattig filmpje !

Meer goed nieuws :
Nieuw centrum voor bestraling huisdieren met kanker
Uitgegeven: 6 april 2007 14:10

UTRECHT - In Utrecht komt een centrum waar katten en honden die aan kanker lijden, kunnen worden bestraald. Het centrum wordt onderdeel van de faculteit diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. Een kuur om de kanker proberen te genezen, bestaat uit tien behandelingen en kost in totaal 2070 euro. Een kuur voor pijnbestrijding telt zes bezoekjes aan het centrum.

Er is vraag naar een dergelijk centrum, aldus J. de Blaey, secretaris van een stichting die zich er voor heeft ingespannen. "Jaarlijks komen 7000 katten en honden in aanmerking om bestraald te worden", aldus De Blaey vrijdag.

Volgens hem zijn er nu mensen die naar Parijs of Zürich reizen om hun huisdier te laten bestralen. De ruim 2000 euro die een kuur in Utrecht kost, is volgens hem relatief. "We horen van mensen: "Dan gaan we dit jaar maar niet naar de Bahama's."

De universiteit betaalt de bouw van het centrum, staat in een brief aan de stichting.
pi_48473198
Alexander moet drie vrouwtjes zwanger maken

Macho-olifant Alexander is in Antwerpen. Het Rotterdamse beest mag daar de vrouwtjes zwanger maken.

Dumbo
Onder politiebegeleiding werd Alexander overgebracht naar Antwerpen. Het 5000 kilo zware mannetje moet in totaal drie vrouwtjesolifanten zwanger maken. Een van de vrouwtjes is Dumbo, met wie hij al eerder in de Rotterdamse dierentuin Blijdorp een 'relatie' had.

Geluk
Momenteel zijn drie vrouwtjes zwanger van de 29-jarige macho. Hij heeft al zes nakomelingen in Europa. "En met wat geluk kunnen we binnen 22 maanden, de duur van een olifantendracht, kleine broertjes en zusjes verwelkomen van ons 2-jarig olifantje May Tagu", aldus een woordvoerster van de Antwerpse Zoo. Alexander komt in september weer terug naar Nederland.
pi_48499342
quote:
Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

In Servië is commotie ontstaan rondom een concert van de Roling Stones in de hoofdstad Belgrado. Het concert vindt plaats op een paardenrenbaan, waar de paarden tijdens het optreden zullen worden gedrogeerd om onrust te voorkomen.

De Hippodroom is de ideale plaats voor het concert van de Stones. Het is de grootste omheinde plek in Belgrado, en kan 100.000 mensen herbergen. Het enige probleem van de organisatoren is de paarden die in paniek kunnen raken tijdens het concert.

Meer dan 300 paarden die in de paardenrenbaan leven zullen daarom worden geïnjecteerd met verdovende middelen, zodat ze rustig zullen blijven.

Schadelijk

De Servische dierenrechtenorganisatie ORCA vindt dit ontoelaatbaar. Het zou schadelijk zijn voor de paarden om het rock-concert te houden in de leefomgeving van de dieren.

"Uit onderzoek blijkt dat lawaai en vibraties veel stress veroorzaken bij dieren", aldus Elvir Burazerovic, voorzitter van ORCA. Ook vindt de organisatie dat het verdoven van de dieren niet de oplossing is.

De paarden zullen worden gedrogeerd met diazepam, in Servië bekend onder de naam bensedin. Dit middel werd veel door mensen gebruikt als kalmeringsmiddel ten tijde van de Navo-bombardementen op Belgrado in 1999.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')