quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:59 schreef Bluezz het volgende:
Hier ook nog even het goede nieuws :
[..]
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:16 schreef Ezri het volgende:
Ook herten in topconditie
Wolven hebben volgens mij hele grote leefgebieden nodig...ik vraag me af of die in Nederland nog te vinden zijn?quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
![]()
Kunnen we zolangzamerhand ook weer wolven introduceren.![]()
Nee dat zal wel niet kunnen. Ook te snel contact met mensen ws.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Wolven hebben volgens mij hele grote leefgebieden nodig...ik vraag me af of die in Nederland nog te vinden zijn?
quote:Dierenbeul laat hondje verdrinken
Een nog onbekende dierenbeul heeft donderdagavond een hondje laten verdrinken in een sloot in Oud-Beijerland. Dat heeft de politie gemeld. Een toevallige getuige die reed over het fietspad bij de Kwakscheweg zag het gebeuren.
Aan de overkant van het fietspad gooide een ongeveer dertigjarige man een vuilniszak in de sloot. Uit de zak klonk gekef. De dierenbeul vertrok na zijn daad in een zilverkleurige bestelbus in de richting van Greup. De getuige meldde het voorval aan de politie. Agenten visten de vuilniszak uit de sloot. De tas was verzwaard met dakpannen. Het hondje, waarschijnlijk een Yorkshire terriër, was helaas al verdronken of gestikt. Het dier droeg geen halsband. De politie onderzoekt de zaak.
Weet iemand wat voor beest dat is?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:46 schreef BartK. het volgende:
Iemand linkje van een filmpje dat soort wasbeerachtig beestje levend word gevild?![]()
vanaf nu ben ik pertinent tegen bontquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:48 schreef BartK. het volgende:
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med Echt alleen kijken als je weet dat je het aankan, ik zat hierbij gewoon te vloeken achter de pc, en dacht 3 dagen nergens anders meer aan.
Dat die *** zich nog veeboer noemde zegquote:Utrechtse boer moet veestapel inleveren
UTRECHT - De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw heeft dinsdag 73 dieren in beslaggenomen bij een Utrechtse veeboer. De man verwaarloosde zijn vee zo ernstig dat de AID genoodzaakt was de dieren mee te nemen.
Het gaat om 26 schapen, vijftien lammeren, vijftien paarden, elf koeien, drie geiten, twee honden en een kat, aldus de AID.
De man zou de dieren niet goed hebben verzorgd en slecht voer hebben gegeven. Ook de stallen waar het vee in verbleef, voldeden niet aan de wettelijke eisen. Bovendien had de man de ruimtes niet goed onderhouden.
Herkeuring
De veeboer was eerder al gesommeerd beter voor zijn dieren te zorgen en hun leefomstandigheden te verbeteren. Bij de herkeuring bleek dinsdag dat de situatie onveranderd was. De dieren hebben bij een opvangcentrum onderdak gekregen. De veeboer krijgt een proces-verbaal.
quote:Wedstrijdpaarden dood na mishandeling
Twee wedstrijdpaarden zijn overleden aan mishandeling in hun stal in Sint-Oedenrode.
Vierspan
Dat gebeurde vrijdag al, maar heeft de politie nu pas naar buiten gebracht. Twee andere paarden raakten ernstig gewond. De paarden maakten deel uit van de vierspan van menner Ben Voets uit Sint-Oedenrode. Hij heeft aangifte gedaan van mishandeling. Voets denkt te weten wie het heeft gedaan. Volgens hem gaat het om een 'gerichte actie'.
Beloning
Op de radiozender Omroep Brabant loofde hij een beloning uit van 20.000 euro voor de tip die leidt naar de dader of daders.
quote:Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado
In Servië is commotie ontstaan rondom een concert van de Roling Stones in de hoofdstad Belgrado. Het concert vindt plaats op een paardenrenbaan, waar de paarden tijdens het optreden zullen worden gedrogeerd om onrust te voorkomen.
De Hippodroom is de ideale plaats voor het concert van de Stones. Het is de grootste omheinde plek in Belgrado, en kan 100.000 mensen herbergen. Het enige probleem van de organisatoren is de paarden die in paniek kunnen raken tijdens het concert.
Meer dan 300 paarden die in de paardenrenbaan leven zullen daarom worden geïnjecteerd met verdovende middelen, zodat ze rustig zullen blijven.
Schadelijk
De Servische dierenrechtenorganisatie ORCA vindt dit ontoelaatbaar. Het zou schadelijk zijn voor de paarden om het rock-concert te houden in de leefomgeving van de dieren.
"Uit onderzoek blijkt dat lawaai en vibraties veel stress veroorzaken bij dieren", aldus Elvir Burazerovic, voorzitter van ORCA. Ook vindt de organisatie dat het verdoven van de dieren niet de oplossing is.
De paarden zullen worden gedrogeerd met diazepam, in Servië bekend onder de naam bensedin. Dit middel werd veel door mensen gebruikt als kalmeringsmiddel ten tijde van de Navo-bombardementen op Belgrado in 1999.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |