anders loopt het liedje niet echt lekker he!quote:Op maandag 6 november 2006 13:29 schreef Djarum het volgende:
toch nog steeds grappig dat de kinderen "Oh Denneboom" zingen, terwijl het eigenlijk een spar is..
Ja, zal even kijken welke ik gekocht heb....quote:Op maandag 6 november 2006 14:08 schreef Étoile het volgende:
Wow Oblivion, dat is idd een spectaculaire boomHeb je nog tips/adviezen bij het zoeken van een neppert?
Dank je!quote:Op zondag 12 november 2006 15:54 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wow wat een mooie boom Oblivion![]()
Ik zet mijn kunsboom ook weerquote:Op zondag 12 november 2006 16:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dank je!
*zucht, duurt het nog lang hè?
Laat zien dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb ook nog een foto van mijn boom !
Ik zie al dat jij het serieus aanpaktquote:Op maandag 6 november 2006 14:03 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb al jaren een neppert!
Enkel en alleen omdat ik de vorm vaak te karig vind van een echte boom.
En wil 'm perse tot aan het plafond, dat lukt vaak niet met een echte dan zijn ze ook 2 meter doorsnee.
En vouw hem vaak nog een hoek om, bij een echte wordt dat dus takken eruit zagen.
De geur heb ik toch wel in huis, maak namelijk wel stukken in huis met echte takken...![]()
Van vorig jaar:
[afbeelding]
Dit jaar komt ie ergens anders te staan.
Mooiquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[afbeelding]
Dat was van vorig jaar![]()
Voor Dizzertje![]()
Das tof, ik ben orthodoxquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Nee, gewoon katholiek..Hoezo dan ?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Nee, gewoon katholiek..Hoezo dan ?
Dat wist ik niet Dizer dat je orthodox ben ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:25 schreef Dizer het volgende:
[..]
Das tof, ik ben orthodox.
En trouwens. Katholiek = christelijk
Oh joh, maar daar zeg ik ook niks over. Ik vind het gewoon tof als ik mensen zie die een kruis inn hun huis hebben hangen. En ik zeg ook niks over niet-gelovigen. Trouwens, ik ga ook maar 1 keer in het jaar naar de kerk. Maar ik lees wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe de bijbelquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:28 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat wist ik niet Dizer dat je orthodox ben ?
Maar wat maakt het uit of wel, je moet ieder in zijn midden laten !
Wat christelijk betreft ik lees geen bijbelIk ben gewoon katholiek
![]()
Dat geloof ik niet lekker strengquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben asyrisch orthodox. Lekker streng.
Was ook sarcasrtisch bedoeld. Wij zijn niet zo streng als we normaal horen te zijnquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:30 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet lekker streng![]()
![]()
Ik ken je geloof nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:32 schreef Dizer het volgende:
[..]
Was ook sarcasrtisch bedoeld. Wij zijn niet zo streng als we normaal horen te zijn.
Asyrisch orthodox. Wij spreken suryoyo. Dat is nog ouder dan hebreeuws. Suryoyo is de oudste geschreven taal dat nog bestaat en gebruikt wordt. Er wordt beweerd dat Jezus suryoyo op aarde heetf gesproken.quote:
roemeens-orthodox..en da's hartsikke relaxed ( ook wel grieks-katholiek genoemd )quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben asyrisch orthodox. Lekker streng.
Is dat met een habijt in de anus?quote:
Dank je...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zie al dat jij het serieus aanpakt
Je huis ziet er heerlijk uit![]()
she is ook een kerst-muts
Wat een schatje.quote:
Kerstspulletjes zijn idd goedkoper ná de feestdagen. Dan krijg je die massale kortingen omdat ze de voorraad kwijt moeten. Zo hebben wij vorig jaar ook nog een doos vol ballen en een kerstdorp aangeschaft.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi dat hier al een topic over is!
Ik ben al een paar jaar ballen enzo aan het sparen zodat ik alleen nog een kunstboom hoef te kopen. Mijn idee is om dat na de kerst te doen. Kerstballen enzo zijn dan ook goedkoper, ik hoop bomen ook! Weet iemand of dit zo is? Ik heb ook geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf. Zijn er behalve hoogte, breedte en takdichtheid nog belangrijke dingen?
Doen wij ook! In/op al het glaswerk komt een bal. En we stoppen ze ook in de glazen kruiken die we hier hebben. Slinger erin. Paar ballen erop. Voila.quote:Ik ben niet zo van de kerststalletjes, lichtslangen en trapjes voor het raam. Mijn oplossing: vazen of schalen vullen met kerstballen, lichtjes of slingers. Je moet toch wat tot je een boom hebt!
Vanalles. De eenvoudige (normale) strengen met lampjes heb je in verschillende aantallen. Met 20, 50, 100 of 200 lampjes. Dan kun je ook nog kiezen uit de vorm en natuurlijk of je ze constant wilt laten branden, of dat je ze wil laten knipperen. Want dat laatste bestaat ook. Verschillende snelheden zelfs. Wel even op de doos letten als je dit wilt, want het moet er apart op staan. Niet iedere streng kan dat.quote:Verder nog een vraagje over kerstboomlichtjes. Wat voor soorten heb je? Ik heb wel eens gehoord dat er ook een soort netten zijn die je over je boom gooit. Dan raak je niet in de knoop met je snoer. Ik kan me dat van vroeger nog herinneren en dat wil ik het liefst voorkomen. Ik raak al helemaal in de stress als ik lichtjes in mijn mini-boompje moet doen.
Een echte piekquote:Op woensdag 15 november 2006 17:57 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat een schatje.
Leuk met die ster er bovenop.
Wij hebben altijd zo andere. Je weet wel, zo'n slank geval met bollen.
Wij hebben dus die met de schanier, erg makkelijk opbergen, wordt namelijk plat.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op de site www.kunstkerstboom.nl zag ik net dat er verschillen zijn qua voet van de boom. je hebt scharnier en insteekconstructies. Iemand enig idee wat het verschil is? Is iets een afrader?
Een bijzonder waardevolle toevoeging, en dat van een mod.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef ijsmeis het volgende:
Sjalalala *kuch* Kerstbomen.
Het was dan ook een hint om het weer over kerstbomen te hebbenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:03 schreef Lightyear het volgende:
[..]
Een bijzonder waardevolle toevoeging, en dat van een mod.
![]()
Ondanks dat het moeilijk is om een mooie dichte te vinden, hebben die echte bomen toch iets speciaals. Het heeft wel z'n charme dat de takken niet zo goed verdeeld zijn zoals bij nepperts. En bovendien ruikt het natuurlijk stukken beterquote:Op donderdag 16 november 2006 12:03 schreef Lightyear het volgende:
Doe mij maar een echte stinkende kerstboom met kluit, sober versierd, maar met piek.
Daaronder de kerststal!
Mooi!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef vipergts het volgende:
http://i18.photobucket.com/albums/b140/Vipergts_/kerstboom001.jpg
Mijn Kerstboom dus al is het in het echt beter te zien
bij tweedehands winkels/kringloop zie ik ze met enige regelmaat voorbij komen, wellicht dat je daar geluk hebt en een snoer op de kop kan tikken, heb je in elk geval reservelampjes zatquote:Op woensdag 6 december 2006 20:51 schreef apestaartje het volgende:
Kortom: Kan het ouderwetse model lichtsnoer, waar je gewoon alles met de juiste fitting in kon draaien (ongeacht merk), niet gewoon weer in de handel komen?
Tja, ik had er al eentje gekocht. Er lag er bij de Bijenkorf een lampjessnoer dat technisch weliswaar de moderne 'lampjes die je moet uitkrabben'-structuur heeft, maar verder een 'ouderwets' uiterlijk met grotere kaarslampjes.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:12 schreef knorretje het volgende:
[..]
bij tweedehands winkels/kringloop zie ik ze met enige regelmaat voorbij komen, wellicht dat je daar geluk hebt en een snoer op de kop kan tikken, heb je in elk geval reservelampjes zat
quote:
Oh dat is lief van je om te schrijven...quote:Op donderdag 7 december 2006 18:04 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik wou dat ik een knopje had voor de maand december, en dat, als ik daar op drukte, mijn hele huisje in zo'n sfeer als jouw huisje terecht zou komen.
Gewoon alleen voor kerst.
op de elektra na hebbie geen fok eraan gedaan...twee snoertjes aan elkaar binden maakt de kerstboom niet hoorquote:Op donderdag 7 december 2006 21:41 schreef Danny het volgende:
Dit is officiëel de mijne, naast die hierboven staat want die is natuurlijk van het hele gezin
[afbeelding]
Die grote boom heb ik wel gesjouwd natuurlijk. Verder zijn er al 5 bomen hoorquote:Op donderdag 7 december 2006 21:47 schreef knorretje het volgende:
op de elektra na hebbie geen fok eraan gedaan...twee snoertjes aan elkaar binden maakt de kerstboom niet hoor![]()
en anders moet er nog een boom komen, want ik wil dan ook een eigen naast die van het gezin natuurlijk
dat takkebosje is geen echte boom, ik zoek nog wel een plekkie voor de oude.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Die grote boom heb ik wel gesjouwd natuurlijk. Verder zijn er al 5 bomen hoorik heb een booooom, ik heb een hele mooie splinternieuwe boooooom
er zit weer eens kilometer of 180 tussen ons inquote:Op donderdag 7 december 2006 22:15 schreef ondeugend het volgende:
Zeg doe eens even live bekvechten tegen elkaar.
onze eettafel telt maar twee zitplaatsenquote:Maar wat een knus en gezellig huisje zeg, wanneer kan ik komen eten?
Gaat Danny toch boven eten.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:19 schreef knorretje het volgende:
[..]
er zit weer eens kilometer of 180 tussen ons in
[..]
onze eettafel telt maar twee zitplaatsen![]()
om het goed te maken dan nog maar wat foto's van vanmorgen,quote:Op donderdag 7 december 2006 23:00 schreef renz0r het volgende:
Users, kappen met oftopic gezwengel, daar is het SC topic voor. Ontopic posten a.u.b met fotos
Zie ik nou goed dat je een witte duif in je boom hebt? Ik ben daar gisteren de hele dag naar op zoek geweest, maar nergens kunnen vindenquote:Op donderdag 7 december 2006 21:30 schreef knorretje het volgende:
[afbeelding]
Had gisteren deze en meer van ons 'kerst'huisje al hier geplaats: De kerstboom ...
(maar volgens mij is dit het juiste topic geworden voor foto's... )
met anderhalf zou dat ook wel moeten lukken hoor, lekker kliederenquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:14 schreef snakelady het volgende:
wat leuk knorretje, kan niet wachten tot ik kan gaan frubelen met Demi.
ik heb (nu ik er op let) best veel vogels in allerlei vormen en formaten erin zitten, waarvan 2 duifjes,quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:24 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Zie ik nou goed dat je een witte duif in je boom hebt? Ik ben daar gisteren de hele dag naar op zoek geweest, maar nergens kunnen vinden![]()
Waar heb jij die gekocht als ik vragen mag??
Supermooie kerstboom(bomen) verder!!![]()
![]()
heb het geprobeerd, alles verdwijnd in haar mond, in haar haar of op de katten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:46 schreef knorretje het volgende:
[..]
met anderhalf zou dat ook wel moeten lukken hoor, lekker kliederen
behanglijm en suiker zijn vrij onschuldig bij inname en geeft een leuk besneeuwd effect op veel dingen, veel plezierquote:Op vrijdag 8 december 2006 14:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
heb het geprobeerd, alles verdwijnd in haar mond, in haar haar of op de katten.
Maar wil wel zo'n papieren engeltje, kerstboompje enz. maken waar ze dan op kan tekenen enzo, zodat ze toch iets heeft gemaakt.
aangezien de rest alleen maar rug en zijkant laat zien, en het toch in kerstsfeer blijft...quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:29 schreef dutchie het volgende:
Knorretje, ik vind het alleen al leuk om jullie 2 belhamels weer eens te zien.
Bedankt! Ze zijn echt heel mooi!!quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:56 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik heb (nu ik er op let) best veel vogels in allerlei vormen en formaten erin zitten, waarvan 2 duifjes,
[afbeelding]
die komt uit duitsland van een kerstmarkt af aantal jaar gelee
en deze
[afbeelding]
komt van tuinland af, dit jaar, is er een van styropor met veren.
Kom net van eurofleur af...quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:54 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Bedankt! Ze zijn echt heel mooi!!![]()
Ik ga maar es wat tuincentra af denk ik..
das puur showquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:32 schreef dutchie het volgende:
Oei oei Knorretje, wat een schatjes zijn het.Of lijkt dat maar zo?
Ik dacht "Hey! Dat huisje ziet er nu echt gezelllig uit!" En toen bleek het jouw huisje te zijnquote:
Wanneer moet ik je komen halen? Voor eenquote:Op zaterdag 9 december 2006 00:13 schreef Vivi het volgende:
Ik dacht "Hey! Dat huisje ziet er nu echt gezelllig uit!" En toen bleek het jouw huisje te zijn
Ja, dat moeten we nu echt snel es doen hequote:Op zaterdag 9 december 2006 11:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wanneer moet ik je komen halen? Voor een?
Ik maak ze aan de bovenste tak vast, dan gooi ik de rest er gewoon overheen en onderaan maak ik ze vast i.v.m. de katten. Ik ga echt geen 450 lampjes aan takjes bevestigen,quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:56 schreef Matness het volgende:
Na een half uur netjes de lichtjes erin doen heb ik de rest er redelijk leuk omheen gedraaid, had geen zin meer al die lichtjes aan die takken te bevestigen
meer mensen die dat zo doen?
ik heb net iets gedaan met jayden, en dat was echt enorm geslaagd, super simpel en volgens mij ook wel voor demi geschikt (of in elk geval voor een anderhalf jarigequote:Op vrijdag 8 december 2006 14:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
heb het geprobeerd, alles verdwijnd in haar mond, in haar haar of op de katten.
Maar wil wel zo'n papieren engeltje, kerstboompje enz. maken waar ze dan op kan tekenen enzo, zodat ze toch iets heeft gemaakt.
Wel gave boom!!quote:Op zondag 10 december 2006 12:57 schreef Cee het volgende:
Ik dacht gisteren 'dat doe ik effe', m'n eerste boom in m'n eigen huis.
Ben om 10 uur 's ochtends begonnen, 9 uur 's avonds plofte ik moe neer op de bank. Nepboom, 56 takken en die weer tak voor tak uitgespreid, 300 lichtjes, allemaal op takken geklemd, hup ballen erin en nog wil ik er wat meer paars in gooien maar dat komt deze week nog wel.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
super zeg, ik ga morgen of overmorgen spullen halen en laat je het resultaat zien.quote:Op zondag 10 december 2006 12:41 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik heb net iets gedaan met jayden, en dat was echt enorm geslaagd, super simpel en volgens mij ook wel voor demi geschikt (of in elk geval voor een anderhalf jarige)
vormpje (sneeuwpop) van karton, behanglijm, wol, sneeuw/suiker en geduld en gekleurd papier
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
ogen, neus, sjaal en tak zijn uiteraard door mij gedaan anders hadden ze vast ergens anders gezeten![]()
Gezellig Svenquote:Op maandag 11 december 2006 22:35 schreef Svensational het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De gezelligheid!
Super johquote:Op zondag 10 december 2006 17:17 schreef Étoile het volgende:
lol RealZeus, it's the season to be jolly
Een fotootje van onze boom:
[afbeelding]
![]()
Dankje!quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:34 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Super joh!
Dat is een echte boom hé ?
Ja, maar mijn camera is kapot.quote:Staat jouwe al?
Ja, zonder flits, anders lijkt het niet zo gezellig. Maar de niet-donkere foto staat er ook bij hoorquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:32 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Gezellig Sven!! Wel beetje donker je foto
![]()
Ja dat heb ik gezienquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:41 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ja, zonder flits, anders lijkt het niet zo gezellig. Maar de niet-donkere foto staat er ook bij hoor.
quote:Op donderdag 14 december 2006 12:50 schreef SEMTEX het volgende:
Schijtzooi. 6 lampjessets en ong. 3 werken er nog. Ik ga dus vandaag wat sets bijkopen en dan verder met versieren
Nee hoor, gewoon gestopt bij de 3 lampensetjesquote:Op donderdag 14 december 2006 12:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Dat is niet leuk! Alles weer aftuigen...![]()
En dan een foto hequote:Op zondag 10 december 2006 16:48 schreef RealZeus het volgende:
Die #$^^%#$^%& kerstlichtjes.
Ten eerste zat die rotzooi vreselijk in de knoop en ten tweede doen 4 van de 5 tuinstekers het niet en een gedeelte van de redelijk nieuwe buitenlampjes ook niet.
![]()
Dus aankomende week maar weer even wat nieuwe buitenlampjes scoren want dit is geen kijk.
Maar goed,na een hoop gevloek en gescheldstaat alles,incluis de boom.
Mede doordat het vandaag wat frisser was en de kerstboom staat heb ik eindelijk het kerstgevoel.![]()
quote:
Wij hebben 2 mini-nep-boompiesquote:Op donderdag 14 december 2006 22:11 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Staat de foto van jouw boom al hier dan?![]()
Kerst is kerst!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wij hebben 2 mini-nep-boompies![]()
Had geen zin in naaldentroep dit jaar
Ik vind ze op de foto ook minder gezellie overkomen dan in het echt
[afbeelding]
Ze zijn echt leuk hoor irlquote:
Ik vind hem echt geweldig die van jou, ik zie je er al helemaal onder zitten in je zwarte kerstjurk met tijgerprint binnenkantquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:32 schreef SEMTEX het volgende:
Dat komt door het flitslicht. Mijn boom zit er ook minder gezellig uit door de lamp die ik erop gezet heb
Ik? En tijgerprint...quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind hem echt geweldig die van jou, ik zie je er al helemaal onder zitten in je zwarte kerstjurk met tijgerprint binnenkant
Wel wakker blijven he mutsiequote:Op vrijdag 15 december 2006 19:54 schreef Oblivion het volgende:
Oh dear, Nou Semtex je mag mijn tekst wel lenen...![]()
![]()
Ik kwam er gelukkig zelf snel achter...quote:
quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind hem echt geweldig die van jou, ik zie je er al helemaal onder zitten in je zwarte kerstjurk met tijgerprint binnenkant
Zijn dat echte elpee's aan de muur ?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ook n sfeervollere van onze boom, door hoe-die-nie:
[afbeelding]
Kinky !quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:14 schreef vanhal het volgende:
[afbeelding]
Onze funky kerstboom met discoballen
quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:14 schreef vanhal het volgende:
[afbeelding]
Onze funky kerstboom met discoballen
quote:Op maandag 18 december 2006 20:43 schreef Messenga het volgende:
[afbeelding]
Ons Kerstkatje! en deel van de boom!
Requote:Op zaterdag 23 december 2006 23:22 schreef Dizer het volgende: