abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43544918
Sjalalala *kuch* Kerstbomen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:35:53 #52
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:36:00 #53
22273 Dizer
Save the beard!
pi_43544946
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:34 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik ken je geloof niet
Asyrisch orthodox. Wij spreken suryoyo. Dat is nog ouder dan hebreeuws. Suryoyo is de oudste geschreven taal dat nog bestaat en gebruikt wordt. Er wordt beweerd dat Jezus suryoyo op aarde heetf gesproken.

En ik spreek het .
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:36:47 #54
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:40:37 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43545121
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:29 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik ben asyrisch orthodox. Lekker streng .
roemeens-orthodox..en da's hartsikke relaxed ( ook wel grieks-katholiek genoemd )
pi_43546485
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:40 schreef SHE het volgende:

( ook wel grieks-katholiek genoemd )
Is dat met een habijt in de anus?

*afdruipt...

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_43546586
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik zie al dat jij het serieus aanpakt
Je huis ziet er heerlijk uit

she is ook een kerst-muts
Dank je...

Ik heb inderdaad ietsjes meer in huis dan dat je op het plaatje ziet...
*kuch* 6 Kerstbomen in totaal sowieso...

Ik zag in een ander topic dat je iets zei over kerstmarkten in het buitenland...
Doe eens vertellen, alsjeblieft....?

Hier graag: Kerstmarkten...

[ Bericht 6% gewijzigd door Oblivion op 14-11-2006 16:33:00 ]
pi_43548005
Ik woon op kamers, dus een echte is niet echt praktisch, heb nu een klein knalgroen kunstboompje van de V&D
pi_43548863
Het verbaast me trouwens dat kerstbomen zo duur zijn! Op internet zie je prijzen van 30 tot 50 euro voorbij komen. Echt bizar! Ik weet nog dat wij ze voor 15 gulden haalden "vroeger". Logisch dat er prijsstijging is, maar ik vind het best veel geld.

Echt leuk om die foto's te zien! Groot of klein, het is toch wel sfeervol! Wanneer zetten jullie hem op? Direct na Sinterklaas, vlak voor Kerst?

Inmiddels een aantal nepkerstbomen gezien en tot nu toe vind ik ze allemaal lelijk. Misschien toch maar wel een echte (+ wat extra allergie medicatie )
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_43559779
Die van vorig jaar:

pi_43577094
Mooi dat hier al een topic over is!

Ik ben al een paar jaar ballen enzo aan het sparen zodat ik alleen nog een kunstboom hoef te kopen. Mijn idee is om dat na de kerst te doen. Kerstballen enzo zijn dan ook goedkoper, ik hoop bomen ook! Weet iemand of dit zo is? Ik heb ook geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf. Zijn er behalve hoogte, breedte en takdichtheid nog belangrijke dingen?

Ik ben niet zo van de kerststalletjes, lichtslangen en trapjes voor het raam. Mijn oplossing: vazen of schalen vullen met kerstballen, lichtjes of slingers. Je moet toch wat tot je een boom hebt!

Verder nog een vraagje over kerstboomlichtjes. Wat voor soorten heb je? Ik heb wel eens gehoord dat er ook een soort netten zijn die je over je boom gooit. Dan raak je niet in de knoop met je snoer. Ik kan me dat van vroeger nog herinneren en dat wil ik het liefst voorkomen. Ik raak al helemaal in de stress als ik lichtjes in mijn mini-boompje moet doen.
Spoilers!
pi_43577947
Ik wil een kerstboom

Wanneer komen ze nou eens tevoorschijjn
World Wrestling Entertainment
pi_43581886
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:16 schreef ijsmeis het volgende:
Die van vorig jaar:

[afbeelding]
Wat een schatje.
Leuk met die ster er bovenop.
Wij hebben altijd zo andere. Je weet wel, zo'n slank geval met bollen.
(Un)masking for the greater good.
pi_43582093
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi dat hier al een topic over is!

Ik ben al een paar jaar ballen enzo aan het sparen zodat ik alleen nog een kunstboom hoef te kopen. Mijn idee is om dat na de kerst te doen. Kerstballen enzo zijn dan ook goedkoper, ik hoop bomen ook! Weet iemand of dit zo is? Ik heb ook geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf. Zijn er behalve hoogte, breedte en takdichtheid nog belangrijke dingen?
Kerstspulletjes zijn idd goedkoper nį de feestdagen. Dan krijg je die massale kortingen omdat ze de voorraad kwijt moeten. Zo hebben wij vorig jaar ook nog een doos vol ballen en een kerstdorp aangeschaft.
Qua boom zit je goed, hoor! Het is een beetje wat je zelf wilt. Je hebt ze ook in verschillende kleuren namelijk. En er zijn ook soorten waarbij de lampjes al in de takken geļntegreerd zitten, waardoor je dus geen aparte verlichting meer hoeft aan te schaffen.
quote:
Ik ben niet zo van de kerststalletjes, lichtslangen en trapjes voor het raam. Mijn oplossing: vazen of schalen vullen met kerstballen, lichtjes of slingers. Je moet toch wat tot je een boom hebt!
Doen wij ook! In/op al het glaswerk komt een bal. En we stoppen ze ook in de glazen kruiken die we hier hebben. Slinger erin. Paar ballen erop. Voila.
quote:
Verder nog een vraagje over kerstboomlichtjes. Wat voor soorten heb je? Ik heb wel eens gehoord dat er ook een soort netten zijn die je over je boom gooit. Dan raak je niet in de knoop met je snoer. Ik kan me dat van vroeger nog herinneren en dat wil ik het liefst voorkomen. Ik raak al helemaal in de stress als ik lichtjes in mijn mini-boompje moet doen.
Vanalles. De eenvoudige (normale) strengen met lampjes heb je in verschillende aantallen. Met 20, 50, 100 of 200 lampjes. Dan kun je ook nog kiezen uit de vorm en natuurlijk of je ze constant wilt laten branden, of dat je ze wil laten knipperen. Want dat laatste bestaat ook. Verschillende snelheden zelfs. Wel even op de doos letten als je dit wilt, want het moet er apart op staan. Niet iedere streng kan dat.
Gekleurde lampjes heb je ook op die manier. Maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.

Dat net ken ik. Maar was hier niet zo'n succes. Je zag hem steeds zitten en de lampjes vielen niet mooi over de boom. Zijn we vrij snel vanaf gestapt.
pi_43603277
Thanx voor de info Natalie! Ik denk dat de makkelijkst optie is om te gaan voor een boom met geintegreerde lichtjes. Dat net leek me ook al te mooi om waar te zijn. Ik hoef trowuens geen gekleurde en knipperende lichtjes.

Probeer in je glazen bakkem met ballen en slingers ook eens een klein snoertje kerstlampjes. Staat hartstikke leuk!
Spoilers!
pi_43603313
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

Wat een schatje.
Leuk met die ster er bovenop.
Wij hebben altijd zo andere. Je weet wel, zo'n slank geval met bollen.
Een echte piek . Die hebben we ook. We wisselen om het jaar gewoon af ofzo .
pi_43603540
Op de site www.kunstkerstboom.nl zag ik net dat er verschillen zijn qua voet van de boom. je hebt scharnier en insteekconstructies. Iemand enig idee wat het verschil is? Is iets een afrader?
Spoilers!
pi_43603600
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op de site www.kunstkerstboom.nl zag ik net dat er verschillen zijn qua voet van de boom. je hebt scharnier en insteekconstructies. Iemand enig idee wat het verschil is? Is iets een afrader?
Wij hebben dus die met de schanier, erg makkelijk opbergen, wordt namelijk plat.
Ik heb die andere ook bekeken, maar lijkt me dat je die in elkaar moet zetten.

Wat jezelf het makkelijkst vind.
  donderdag 16 november 2006 @ 12:03:23 #69
40728 Lightyear
Ad astra et ultra!
pi_43603610
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef ijsmeis het volgende:
Sjalalala *kuch* Kerstbomen.
Een bijzonder waardevolle toevoeging, en dat van een mod.

Doe mij maar een echte stinkende kerstboom met kluit, sober versierd, maar met piek.
Daaronder de kerststal!
Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur
pi_43603665
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:03 schreef Lightyear het volgende:

[..]

Een bijzonder waardevolle toevoeging, en dat van een mod.
Het was dan ook een hint om het weer over kerstbomen te hebben .
pi_43603878
Creatief met lichtjes

Daar heb ik ook nog wel een leuke voor!
Middenboven de eettafel hebben we zo'n ringschoef in het plafond gedraaid. En aan muurkant ook eentje. Tijdens de feestdagen steken we daar zo'n ronde houten roede doorheen. Vervolgens van dat nepgroen zodat je dat hout niet meer zien. Ballen erin, lampjes erin. Voila

Staat prachtig en zo heb je snel en goedkoop mooi verlichting voor bij het kerstdiner.
Wie weet een tip voor anderen.
pi_43604009
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:03 schreef Lightyear het volgende:

Doe mij maar een echte stinkende kerstboom met kluit, sober versierd, maar met piek.
Daaronder de kerststal!
Ondanks dat het moeilijk is om een mooie dichte te vinden, hebben die echte bomen toch iets speciaals. Het heeft wel z'n charme dat de takken niet zo goed verdeeld zijn zoals bij nepperts. En bovendien ruikt het natuurlijk stukken beter

Weet nog wel, vroeger, toen m'n ouders nog een echte hadden. Wat een bezoeking was dat. Die boom moest in de auto mee naar huis. Niet pa's favoriete klus. Zeker niet aangezien zijn bakkie dan vol met naalden lag. Eenmaal thuis moest die boom ook nog door een aantal deuren, wat dus weer de nodige naalden achterliet
Maar als ie dan eenmaal stond, dan stond ie ook. (en waren pa en ma druk aan het stofzuigen).

We hebben een paar jaar de boom nį kerst in de tuin gezet, maar dat wilde toch niet echt lukken. Soms hield ie het even uit, maar helaas nooit echt een lange tijd.
pi_44108646
Klinkt echt supergezellig Natalie die eettafelverlichting! Een andere optie is zo'n guirlande met lichtjes en daar dan dingen in hangen, die kun je ook voor bijna niets krijgen bij de Action e.d.

Wanneer gaat de boom bij jullie op?
Ik heb er al zo'n zin in, maar mn vriend vond 6 december wel wat vroeg
Ik heb trouwens uiteindelijk mijn nepboom bij de Intratuin gekocht, maar ik zag gisteren dat ze bij de V&D ook heel mooie hebben (wel duur!).
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_44108961
Zaterdag ga ik de boom halen.Een echte.Bij een oud-buurman,die heeft hele mooie volle bomen.Wij hebben rode versiering.
En uiteraard pleur ik buiten allemaal lichtjes neer.

Ik zal de kerst-cd's ook weer even opzoeken.
pi_44110335
Ik heb eindelijk een witte kerstboom, ik vind groen lelijk. Vorig jaar stonden ze me nog raar aan te kijken bij het tuincentrum toen ik zei dat ik geen groene boom wilde. En nu had ik de laatste witte. De versiering is wit met zilver en glas. Ballen,sterren, druppels vogeltjes veren en roosjes.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_44111389
Leuk vipergts, maak je er een fotootje van als ie staat? Ik zag bij de Intratuin trouwens best veel kleuren bomen, o.a. wit, zwart en blauw.
  zondag 3 december 2006 @ 19:46:03 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_44111628
ik heb er al één gehaald vanmiddag

gewoon lekker achteraf bij de boer, mocht mee het veld in en m'n vriendin mocht de boom aanwijzen die we wilden hebben. met kluit aan al uitgestoken en nu staat ie te acclimatiseren in een pot op het dakterras. uiteraard gaat ie pas na dinsdag naar binnen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_44176481
http://i18.photobucket.com/albums/b140/Vipergts_/kerstboom001.jpg

Mijn Kerstboom dus al is het in het echt beter te zien
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:31:59 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_44178352
Zo! ik heb hem ook staan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_44178580
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef vipergts het volgende:
http://i18.photobucket.com/albums/b140/Vipergts_/kerstboom001.jpg

Mijn Kerstboom dus al is het in het echt beter te zien
Mooi!

Ben ook al bezig, maar ben denk ik pas morgen klaar...
Iets teveel kerstspullen...
pi_44189349
stoer vipergts!

Meer foto's

Ik ga m vandaag opzetten, degene van de Intratuin heb ik toch maar geruild dus nu een nog mooiere
  woensdag 6 december 2006 @ 18:08:32 #82
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_44199846
Ik heb net een middelgrote kerstboom gekocht!

Ga hem dit weekend in een pot met aarde gooien, en dan volgende week even versieren. Daarna maak ik er een fototje van
World Wrestling Entertainment
pi_44205590
Mijn (plastic...) boom is dit jaar een soort van Bijenkorf-showroom. De kerstafdeling van die winkel is dit jaar namelijk erg mooi, opvallend mooier dan andere jaren. Vlinders, vogels en meer, en heel veel zwart, zilver en wit. Erg classy. Het kost wat centen, maar dan heb je ook wat...

(Nee, ik ben niet zo van de versiering in duizend-en-een verschillende kleuren. Ik kies elk jaar twee of drie kleuren uit waar ik de hele boom mee vul. Vorig jaar was het voornamelijk rood wat de klok sloeg.)

O ja, één hele grote ergernis. Het gaat over lampjesslingers voor in de boom. We hebben zo'n oud lichtsnoer waarin je van die ouderwetse, redelijk grote kaarslampjes kunt draaien (wat mij betreft hét ideale model), maar reservelampjes zijn al jaren niet meer te koop. En aangezien er weleens eentje kapot gaat, komen we er inmiddels te kort.
Nee, sinds enige jaren bestaan er helaas alleen nog maar van die snoeren waarbij je de - meestal piepkleine - lampjes er letterlijk uit moet krįbben als ze kapot zijn (in plaats van ze eruit te draaien). En of de diverse merken reservelampjes die je her en der los kunt kopen erin passen, is nog maar de vraag. Dat blijkt niet altijd zo te zijn.

Dit jaar is weer een nieuw snoer van het 'moderne' soort aangeschaft, maar als de twee reservelampjes die erbij zitten op zijn is de lol hoogstwaarschijnlijk voorbij. Kortom: Kan het ouderwetse model lichtsnoer, waar je gewoon alles met de juiste fitting in kon draaien (ongeacht merk), niet gewoon weer in de handel komen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2006 21:55:30 ]
pi_44206156
Ik heb voor op mijn slaapkamer zo'n lullig boompje met fiber-verlichting gekocht.

Heeft gvd die trafo invloed op mijn beeldscherm.
pi_44206215
het begin is er

onze woonkamer is niet zo heel erg groot, maar mijn enorme drang aan kerst etc des te groter

een rondje van wat er tot nu toe is (en de aankomende dagen alleen maar groeit)

de schouw:

de direct naast:

naast de boom:

de boom tot nu toe (moet nog 1 doosje ballen en ass van wat er in elk geval nu nog in huis is):

de woonkamer deur (tegenover de schouw) met de boompjes van de kids (ze tuigen ze tig keer op op een dag en ze zijn op moment van de foto vrij kaal)

Verder draaiend naar de keuken:

Wordt vervolgd |(er wordt door broertje lief op dit moment hard gewerkt aan de sneeuwpopjes, ik kreeg er geen licht uit )

en ja we hebbem dus in dit kleine kamertje 5 bomen weten te proppen waarbij er 1 dus 2.75 hoog is en dik 1.50 in de breedte en we zijn nog lang niet klaar, we hebben nog de gang, buiten en nog meer hoekjes in de woonkamer

[ Bericht 7% gewijzigd door knorretje op 06-12-2006 21:13:11 ]
pi_44206420
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:51 schreef apestaartje het volgende:
Kortom: Kan het ouderwetse model lichtsnoer, waar je gewoon alles met de juiste fitting in kon draaien (ongeacht merk), niet gewoon weer in de handel komen?
bij tweedehands winkels/kringloop zie ik ze met enige regelmaat voorbij komen, wellicht dat je daar geluk hebt en een snoer op de kop kan tikken, heb je in elk geval reservelampjes zat
pi_44207086

Knor je hebt mijn hart gestolen!!! Kerst!

Zo meteen volgen mijn foto's
pi_44207766
Sinterklaas is voorbij, het is nu tijd voor de kerstperiode!
Plaats hier een foto van je kerstboom!

De van ons is in de namiddag geleverd en hij is reeds opgetuigd

praten over de kerstboom kan hier, http://forum.fok.nl/topic/936821
pi_44207914
Het begint: De kamer nog helemaal kaal...

De kisten komen beneden aan, na veel gemompel...

Dan wordt het chaos! En rent mijn vent de deur uit!

Langzaam aan:

Deze gaat via infrarood met elkaar communiceren en bewegen elk apart terwijl er een muziekje speelt...
Alles voor de kids....

Delfstblauw:

Mijn eigen hoekje:

Detail foto boom:

Keuken:

Vanaf de andere kant, de kamer:

Hoekje met zingend rendier...

Detailfoto:

ZO! En voorlopig ben ik even done!

Sorry voor de grote foto's nieuwe pc en nog geen proggie erop...

pi_44207963
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:12 schreef knorretje het volgende:

[..]

bij tweedehands winkels/kringloop zie ik ze met enige regelmaat voorbij komen, wellicht dat je daar geluk hebt en een snoer op de kop kan tikken, heb je in elk geval reservelampjes zat
Tja, ik had er al eentje gekocht. Er lag er bij de Bijenkorf een lampjessnoer dat technisch weliswaar de moderne 'lampjes die je moet uitkrabben'-structuur heeft, maar verder een 'ouderwets' uiterlijk met grotere kaarslampjes.

Maar misschien is het wat voor volgend jaar. Bedankt voor de tip, had ik nog niet aan gedacht. Het is te proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2006 21:58:08 ]
  woensdag 6 december 2006 @ 21:59:39 #91
3498 Barb
Graduated Fool
pi_44208250
Dit jaar roze kerstballen, .

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_44208568
mooie kerstboom! En je doet er goed aan om vroeg te beginnen want we dit jaar gata het sowieso moeite kosten om in de kerstsfeer te komen met dit weer
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 december 2006 @ 22:06:53 #93
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_44208571
Optyfen met je bagger dat het nog vroeg is voor kerstbomen.

Bomen zijn tof.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_44208929
tvp'tje

foto's komen als de boom staat
  donderdag 7 december 2006 @ 00:00:28 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44211263
Mooi renz0r, heerlijk, een echte boom.

Nou, heb de mijne net staan, wel een nepperd, helaas niet zo mooi maar wel zo veilig met 4 katten en 1 peuter, zelfs de ballen zijn dus nep.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_44211298
Wat zijn jullie er bijtijds bij Ik ga er volgend weekend aan beginnen denk ik Moet een beetje zin maken
Saartje
pi_44219443
Ik heb geen foto van de hele boom, het is ook maar zo'n klein dingetje . Maar wel foto's van m'n lieve engeltjes die erin hangen

donderdag 7 december 2006 @ 17:32:04 #98
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_44228998

De boom in vol ornaat...

Deze bal is ouder dan ik

Er hangt van alles in.

Geen eenzijdige stijlen, geen 'mode' boom, gewoon een met van alles en nog wat erin.
Het enige wat nog ontbreekt zijn de pakjes.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_44229236
pi_44229981
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:39 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]

Ik wou dat ik een knopje had voor de maand december, en dat, als ik daar op drukte, mijn hele huisje in zo'n sfeer als jouw huisje terecht zou komen .
Gewoon alleen voor kerst .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')