Asyrisch orthodox. Wij spreken suryoyo. Dat is nog ouder dan hebreeuws. Suryoyo is de oudste geschreven taal dat nog bestaat en gebruikt wordt. Er wordt beweerd dat Jezus suryoyo op aarde heetf gesproken.quote:
roemeens-orthodox..en da's hartsikke relaxed ( ook wel grieks-katholiek genoemd )quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben asyrisch orthodox. Lekker streng.
Is dat met een habijt in de anus?quote:
Dank je...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zie al dat jij het serieus aanpakt
Je huis ziet er heerlijk uit![]()
she is ook een kerst-muts
Wat een schatje.quote:
Kerstspulletjes zijn idd goedkoper nį de feestdagen. Dan krijg je die massale kortingen omdat ze de voorraad kwijt moeten. Zo hebben wij vorig jaar ook nog een doos vol ballen en een kerstdorp aangeschaft.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi dat hier al een topic over is!
Ik ben al een paar jaar ballen enzo aan het sparen zodat ik alleen nog een kunstboom hoef te kopen. Mijn idee is om dat na de kerst te doen. Kerstballen enzo zijn dan ook goedkoper, ik hoop bomen ook! Weet iemand of dit zo is? Ik heb ook geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf. Zijn er behalve hoogte, breedte en takdichtheid nog belangrijke dingen?
Doen wij ook! In/op al het glaswerk komt een bal. En we stoppen ze ook in de glazen kruiken die we hier hebben. Slinger erin. Paar ballen erop. Voila.quote:Ik ben niet zo van de kerststalletjes, lichtslangen en trapjes voor het raam. Mijn oplossing: vazen of schalen vullen met kerstballen, lichtjes of slingers. Je moet toch wat tot je een boom hebt!
Vanalles. De eenvoudige (normale) strengen met lampjes heb je in verschillende aantallen. Met 20, 50, 100 of 200 lampjes. Dan kun je ook nog kiezen uit de vorm en natuurlijk of je ze constant wilt laten branden, of dat je ze wil laten knipperen. Want dat laatste bestaat ook. Verschillende snelheden zelfs. Wel even op de doos letten als je dit wilt, want het moet er apart op staan. Niet iedere streng kan dat.quote:Verder nog een vraagje over kerstboomlichtjes. Wat voor soorten heb je? Ik heb wel eens gehoord dat er ook een soort netten zijn die je over je boom gooit. Dan raak je niet in de knoop met je snoer. Ik kan me dat van vroeger nog herinneren en dat wil ik het liefst voorkomen. Ik raak al helemaal in de stress als ik lichtjes in mijn mini-boompje moet doen.
Een echte piekquote:Op woensdag 15 november 2006 17:57 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat een schatje.
Leuk met die ster er bovenop.
Wij hebben altijd zo andere. Je weet wel, zo'n slank geval met bollen.
Wij hebben dus die met de schanier, erg makkelijk opbergen, wordt namelijk plat.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op de site www.kunstkerstboom.nl zag ik net dat er verschillen zijn qua voet van de boom. je hebt scharnier en insteekconstructies. Iemand enig idee wat het verschil is? Is iets een afrader?
Een bijzonder waardevolle toevoeging, en dat van een mod.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:35 schreef ijsmeis het volgende:
Sjalalala *kuch* Kerstbomen.
Het was dan ook een hint om het weer over kerstbomen te hebbenquote:Op donderdag 16 november 2006 12:03 schreef Lightyear het volgende:
[..]
Een bijzonder waardevolle toevoeging, en dat van een mod.
![]()
Ondanks dat het moeilijk is om een mooie dichte te vinden, hebben die echte bomen toch iets speciaals. Het heeft wel z'n charme dat de takken niet zo goed verdeeld zijn zoals bij nepperts. En bovendien ruikt het natuurlijk stukken beterquote:Op donderdag 16 november 2006 12:03 schreef Lightyear het volgende:
Doe mij maar een echte stinkende kerstboom met kluit, sober versierd, maar met piek.
Daaronder de kerststal!
Mooi!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef vipergts het volgende:
http://i18.photobucket.com/albums/b140/Vipergts_/kerstboom001.jpg
Mijn Kerstboom dus al is het in het echt beter te zien
bij tweedehands winkels/kringloop zie ik ze met enige regelmaat voorbij komen, wellicht dat je daar geluk hebt en een snoer op de kop kan tikken, heb je in elk geval reservelampjes zatquote:Op woensdag 6 december 2006 20:51 schreef apestaartje het volgende:
Kortom: Kan het ouderwetse model lichtsnoer, waar je gewoon alles met de juiste fitting in kon draaien (ongeacht merk), niet gewoon weer in de handel komen?
Tja, ik had er al eentje gekocht. Er lag er bij de Bijenkorf een lampjessnoer dat technisch weliswaar de moderne 'lampjes die je moet uitkrabben'-structuur heeft, maar verder een 'ouderwets' uiterlijk met grotere kaarslampjes.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:12 schreef knorretje het volgende:
[..]
bij tweedehands winkels/kringloop zie ik ze met enige regelmaat voorbij komen, wellicht dat je daar geluk hebt en een snoer op de kop kan tikken, heb je in elk geval reservelampjes zat
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |