abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 november 2006 @ 19:05:41 #126
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43299509
Ik ben die hele linkse oppositie inmiddels spuugzat. Ik vind dat de doodstraf een uitstekende straf is bij een veroordeling op grond van misdaden tegen de menselijkheid. Dat is ook exact de reden waarom wij na WO II onze verraders en nazi's hebben geëxecuteerd. In alle andere gevallen ben ik tegen de doodstraf.

Maar in dit specifieke geval is de straf helemaal terecht en ik ben blij dat onze minister-president dat ook uitspreekt.
Pugna Pro Patria
  maandag 6 november 2006 @ 19:07:15 #127
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43299579
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef Genverbrander het volgende:
Van Baalen, die is in zijn studententijd toch regelmatig marcherend en Hitlergroet uitbrengend in Leiden aangetroffen?
Zelfs De Groene vindt dat grote onzin.
http://www.groene.nl/1998/15/ab_baalen.html
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef Genverbrander het volgende:
[afbeelding]

Ongelofelijk wat een onbeschaafde idioten er bij het CDA en VVD zitten.
Verrassend zeg, een oppositie die het niet eens is met de regering..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43299589
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben het eens met Verhagen.

Wat maakt het nou uit of wij tegen de doodstraf zijn, daar is het nou eenmaal normaal.
Inderdaad, normaal gesproken respecteren we ook ieders cultuur.

President Maliki noemde het in ieder geval een goede dag op de dag van de uitspraak.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_43299873
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben het eens met Verhagen.
Voor mij eens te meer een bevestiging dat Verhagen politiek handiger is dan JP.

Iemand die dergelijke misdaden begaat dient de zwaarste straf te ondergaan. In het Irakese recht is dat, helaas, de doodstraf.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 6 november 2006 @ 19:14:39 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43299941
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Iemand die dergelijke misdaden begaat dient de zwaarste straf te ondergaan. In het Irakese recht is dat, helaas, de doodstraf.
Juist. Ik heb trouwens over de doodstraf niet echt een uitgesproken mening.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43300107
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Voor mij eens te meer een bevestiging dat Verhagen politiek handiger is dan JP.
Blijkbaar doet Balkie ook zulke uitspraken zonder te overleggen met zijn campagneteam? Hij weet dat de linkse prut als hongerige wolven wachten, dan moet je toch juist oppassen op wat je zegt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43300243
JP Blunders:

hoeveel moeten er nog komen..
hoeveel moeten er nog gaan....
Waar waren al die helden....
  maandag 6 november 2006 @ 19:40:58 #133
136 V.
Like tears in rain...
pi_43300981
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben die hele linkse oppositie inmiddels spuugzat.
Dat zal best. Het is heel vervelend als er mensen zijn die anders over zaken denken dan jij.

Neemt niet weg dat Balkenende een behoorlijk stompzinnig uit de hoek komt, als christendemocraat die het over normen en waarden heeft. Die Verhage is zo mogelijk nog erger, trouwens, want die loopt met zijn schijnheilige knar over van de christelijkheid, maar ondertussen heeft íe de prinicipes van een kerkrat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43304268
Het berechten van voormalige staatsleiders voor 'oorlogsmisdaden' blijft toch altijd een soort show-rechtspraak van de winnaar. Toen de ex-Nazi's berecht werden in Neurenberg, was er zelfs een rechter van de Supreme Court in de USA die zich om die reden tegen deze trials uitsprak.

Zo heeft Churchill nooit verantwoording hoeven afleggen voor het bombardement van Dresden en andere soortgelijk bombardementen die tegen de Duitse bevolking gericht waren. En hetzelfde geldt voor de leiders van de USA en het bombardement van Hiroshima en Nagasaki. Nu kun je zeggen dat deze bombardementen noodzakelijk zijn geweest. Maar om dan tegelijk de ex-Nazi's wel op te hangen voor 'oorlogsmisdaden' heeft niets te maken met wat rechtspraak volgens westerse normen en waarden is.

Als de staatsleider volgens de toenmalige wetten van het land deze wandaden mocht doen, dan is het berechten van de staatsleider volgens nieuwe, door de winnaar vastgestelde wetten een vorm van ex post facto justitie. En verder is er gewoon sprake van rechtsongelijkheid wanneer de winnaar soortgelijke wandaden heeft begaan maar daarvoor niet berecht wordt.

In mijn ogen is het doodsvonnis van Saddam gewoon een vorm van wraak. Het is een wraak die plaatsvindt in de rechteloosheid die er is op het niveau van staten. In die context is het wel terecht dat er wraak wordt genomen. Ik vind het alleen jammer dat Irak voor de doodstraf kiest.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
  maandag 6 november 2006 @ 21:01:44 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43304467
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:57 schreef dwergplaneet het volgende:
Het berechten van voormalige staatsleiders voor 'oorlogsmisdaden' blijft toch altijd een soort show-rechtspraak van de winnaar. Toen de ex-Nazi's berecht werden in Neurenberg, was er zelfs een rechter van de Supreme Court in de USA die zich om die reden tegen deze trials uitsprak.

Zo heeft Churchill nooit verantwoording hoeven afleggen voor het bombardement van Dresden en andere soortgelijk bombardementen die tegen de Duitse bevolking gericht waren. En hetzelfde geldt voor de leiders van de USA en het bombardement van Hiroshima en Nagasaki. Nu kun je zeggen dat deze bombardementen noodzakelijk zijn geweest. Maar om dan tegelijk de ex-Nazi's wel op te hangen voor 'oorlogsmisdaden' heeft niets te maken met wat rechtspraak volgens westerse normen en waarden is.

Als de staatsleider volgens de toenmalige wetten van het land deze wandaden mocht doen, dan is het berechten van de staatsleider volgens nieuwe, door de winnaar vastgestelde wetten een vorm van ex post facto justitie. En verder is er gewoon sprake van rechtsongelijkheid wanneer de winnaar soortgelijke wandaden heeft begaan maar daarvoor niet berecht wordt.

In mijn ogen is het doodsvonnis van Saddam gewoon een vorm van wraak. Het is een wraak die plaatsvindt in de rechteloosheid die er is op het niveau van staten. In die context is het wel terecht dat er wraak wordt genomen. Ik vind het alleen jammer dat Irak voor de doodstraf kiest.
Je hebt wel een punt maar de doodstraf is niet onverdiend.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 6 november 2006 @ 22:50:47 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43309726
Zucht. Je had er op kunnen wachten hè. De loeiende morele verontwaardiging van links over Balkenendes momentary lapse of reason. En dat terwijl iedereen stiekem dacht: mooi zo, zijn we van dat loeder af.

Ach, leefde Pontius Pilatus nog maar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43310158
quote:
Op maandag 6 november 2006 22:50 schreef Ringo het volgende:
Zucht. Je had er op kunnen wachten hè. De loeiende morele verontwaardiging van links over Balkenendes momentary lapse of reason. En dat terwijl iedereen stiekem dacht: mooi zo, zijn we van dat loeder af.

Ach, leefde Pontius Pilatus nog maar.
In verkiezingstijd schieten ze mensen af
pi_43310735
Ik vind het zwaar tegenvallen van de linkse partijen dat ze hier moeilijk over doen.
Beetje goedkope manier ook om Balk hierop aan te vallen.

Dit gaat links een paar zetels kosten.
pi_43311011
Ja, beetje moeilijk doen over de doodstraf. Daar zijn we, als moderne westerse rechtsstaat, immers principieel op tegen, maar niet altijd. Toch zonde dat een fatsoenlijke rechststaat een links thema lijkt terwijl het een verworvenheid van een fatsoenlijke westerse democratie is.
  maandag 6 november 2006 @ 23:21:56 #140
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43311194
Balkenende had moeten zeggen: 'We zijn blij dat Saddam Hoessein veroordeeld is, want dat het een brute massamoordenaar is die straf verdient, is wel duidelijk, maar laten we onszelf niet voor de gek houden, wie had anders verwacht? We hebben kritiek op de rechtsgang en op het tribunaal, omdat er naar geen sprake is een eerlijk proces. Hoewel wij het eens zijn met een veroordeling, zijn wij het niet eens met de doodstraf. Dit is een barbaarse straf. Tevens vinden wij het onacceptabel dat deze uitspraak opzettelijk net voor de Amerikaanse verkiezingen is geplaatst. Later homies...'

Dat zou nog getuigen van waarden en normen, nu is het gewoon een slappe zak. Maar ja, duh...
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43311397
@ gelly

Of ze nu wel of niet gelijk hebben, ze zijn gewoon dom om daar nu zo'n punt van te maken.
Dat stuurt een hoop zwevende kiezers naar rechts en hebben we B4.
pi_43311509
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef tvlxd het volgende:
Balkenende had moeten zeggen: 'We zijn blij dat Saddam Hoessein veroordeeld is, want dat het een brute massamoordenaar is die straf verdient, is wel duidelijk, maar laten we onszelf niet voor de gek houden, wie had anders verwacht? We hebben kritiek op de rechtsgang en op het tribunaal, omdat er naar geen sprake is een eerlijk proces. Hoewel wij het eens zijn met een veroordeling, zijn wij het niet eens met de doodstraf. Dit is een barbaarse straf. Tevens vinden wij het onacceptabel dat deze uitspraak opzettelijk net voor de Amerikaanse verkiezingen is geplaatst. Later homies...'

Dat zou nog getuigen van waarden en normen, nu is het gewoon een slappe zak. Maar ja, duh...
Dat lijkt me idd de oplossing ja
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 6 november 2006 @ 23:32:43 #143
97745 Thorical
finding a way
pi_43311645
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef tvlxd het volgende:

Ik ben het bijna met je eens maar ik vind de doodstraf voor dit soort lieden te makkelijk.
Doodstraf is voor mij geen genoegdoening. Werken voor zijn eten, zonder informatie en dat zijn hele leven.
pi_43311675
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:11 schreef rebel6 het volgende:
Ik vind het zwaar tegenvallen van de linkse partijen dat ze hier moeilijk over doen.
Beetje goedkope manier ook om Balk hierop aan te vallen.

Dit gaat links een paar zetels kosten.
Welnee, zo groot is het immers niet uitgemeten in de media. En je bent wel een hele grote lul wil je door dit ene incident van mening veranderen. Misschien dat het een enkele verdwaalde 'zwevende' overstapt.
pi_43312182
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Welnee, zo groot is het immers niet uitgemeten in de media. En je bent wel een hele grote lul wil je door dit ene incident van mening veranderen. Misschien dat het een enkele verdwaalde 'zwevende' overstapt.
Vergis je niet Toffe, het volk is flink voorstander van de doodstraf en zeker voor wrede dictators.
Ik denk juist dat deze linkse ophef de nodige irritatie wekt, waardoor mensen toch maar afzien van een stem voor links.

Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, want dit kabinet verdient geen derde kans.
pi_43312262
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:28 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik ben tegen de doodstraf voor de Nazi-partijleden en ik ben ook tegen de doodstraf voor Saddam Hoessein. Niet alleen vanwege het bekende principiele bezwaar, maar ook en misschien voornamelijke vanwege deze rechtzaak, die absoluut geen eerlijke kan worden genoemd.
Hier sluit ik me volledig bij aan.
pi_43312390
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:45 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Vergis je niet Toffe, het volk is flink voorstander van de doodstraf en zeker voor wrede dictators.
Ik denk juist dat deze linkse ophef de nodige irritatie wekt, waardoor mensen toch maar afzien van een stem voor links.

Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, want dit kabinet verdient geen derde kans.
Ja, ik vermoed ook dat de meerderheid voor zo'n straf is (vergeet niet dat de meerderheid nog nooit een heldere gedacht heeft gehad) maar ik denk gewoon de meeste van hen het niet al te veel laten meewegen. Heb niet alle reacties gezien op tv over deze kwestie. Als het een beetje redelijk uitgelegd is dan zal het niet zo'n probleem worden. In de peiling van Nova van vandaag zien we geen grote verschuivingen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 00:04:37 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43312877
De hamvraag is natuurlijk: kan je een principieel NEE tegen de doodstraf eigenlijk wel in alle gevallen verantwoorden?

Als je, zoals in Nederland, mensen de mogelijkheid geeft andere mensen hun zin te geven door ze dood te maken, waarom zou je dan, aan de andere kant van het juridische spectrum, mensen hun zin niet mogen ontnemen door hetzelfde te doen?
pi_43313227
  dinsdag 7 november 2006 @ 00:17:23 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43313278
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 00:15 schreef gelly het volgende:
Ja denk daar maar es over na!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties