abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:12:33 #261
3542 Gia
User under construction
pi_43743643
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier in Brabant niet en ook niet in de omliggende gemeenten
Waar ligt Buenos Aires ergens in Brabant?
America in Nederland heb ik weleens van gehoord, maar BA niet.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:13:10 #262
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43743654
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:55 schreef KroJo het volgende:
nee, huizen kopen _hoeft_ helemaal niet gestimuleerd te worden, en zeker niet op deze manier; alsof je de consumptie gaat bevorderen door subsidie te geven op consumptief kredit ... Er zijn al genoeg mensen die graag het geld willen uitgeven en ook een flinke hypotheek kunnen nemen, het probleem is dat het aanbod beperkt is ...
De HRA zorgt ervoor dat de vraag naar woningen stijgt ... resultaat, stijgende huizenprijzen en nóg hogere hypotheken ....

Als je het niet van mij aanneemt, luister dan eens naar een imho toch redelijk onverdachte bron:
de directeur van de Vereniging Eigen Huis, Marlies Pernot:
"Beperking van de hypotheekrenteaftrek kan soelaas bieden" en
"Wij streven ernaar om de woningmarkt gezond te krijgen. De huidige markt is ziek. De grondprijzen zijn excessief, er worden onvoldoende woningen gebouwd en er wordt verkeerd gebouwd. "
http://www.elsevier.nl/do(...)kel/97492/index.html

Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Jouw 'heilige regeling' snijd vooral jezelf in de vingers, heeft veels te hoge kosten en hindert de economie, het CPB heeft berekent dat een aanpassing van de HRA 15.000 banen en 1.5 miljard euro kan opleveren ('CPB: Welvaart stijgt als renteaftrek verdwijnt')
Ik was sarcastisch
Nogmaals: Ik ben voor afschaffing over de gehele breedte en hierbij afschaffing van een aantal belastingen plus verhoging van de belastingschalen. En dat over een langlopende tijd. Ok?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:15:17 #263
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43743718
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:05 schreef Gia het volgende:
Wie wil er nou in Amsterdam wonen.

Hier in Brabant heb je echt wel een rijtjeshuis onder de 2 ton. In Groningen schijnt het nog goedkoper te zijn.

Amsterdam is niet de norm voor heel Nederland. Je moet naar gemiddelden kijken.

Wat kost een rijtjeshuis gemiddeld in Nederland.
Nee ik kijk waar me baan te vinden is
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:20:06 #264
3542 Gia
User under construction
pi_43743866
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:15 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Nee ik kijk waar me baan te vinden is
Akkoord, maar daar hoef je toch niet per se honderd meter vanaf te wonen?

Buiten Amsterdam zijn genoeg gemeenten waar je wel onder de 2,5 ton een woning vindt.
Een half uur tot een uur rijden naar je werk hoeft toch niet zo'n probleem te zijn?
pi_43744093
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Buiten Amsterdam zijn genoeg gemeenten waar je wel onder de 2,5 ton een woning vindt.
Een half uur tot een uur rijden naar je werk hoeft toch niet zo'n probleem te zijn?
Nee, maar wel volstrekt overbodig als er de afgelopen decennia fatsoenlijk gebouwd zou zijn. En dat is helaas niet het geval.
pi_43744456
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar ligt Buenos Aires ergens in Brabant?
America in Nederland heb ik weleens van gehoord, maar BA niet.
Zuur voor je.

20 km om Den Bosch vindt je nergens een rijtjeshuis(dat er normaal uitziet) voor onder de 2 ton
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43744518
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:46 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Probeer amsterdam eens
Dat is een gemiddelde gemeente in de randstad?
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:43:29 #268
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43744522
KroJo zegt hele verstandige dingen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:53:13 #269
3542 Gia
User under construction
pi_43744761
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zuur voor je.

20 km om Den Bosch vindt je nergens een rijtjeshuis(dat er normaal uitziet) voor onder de 2 ton
Tja, en 50 KM van Den Bosch ruimschoots. En dat is nog geen uur rijden.
pi_43744768
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Gewoon stellen dat 1/2 uur tot 1 uur naar je werk rijden heel normaal zou moeten zijn
Potjandorie ga even uit van 1 uur rijden dan neemt de lengte van je werkdag met 25% toe.

Ook dit komt door de ontwikkelingen , onze overheden hebben ooit belsoten dat industrieen op industrie terreien ver van de bewoonde wereld zouden moeten zitten, dus zodoende verplaatsen hele mensenmassa's zich dagelijks van woonwijken naar werkwijken. (en dat noemt de overheid dan visie)

Je wilt niet weten hoeveel de overheden kwijt zijn om geen overlast veroorzakende industrieen uit de steden te krijgen. Het bedrijf waar ik werk heeft van de overheid 5 miljoen euro gekregen om vanuit een centrum locatie te verkassen naar een industrieterrein. (omgerekend was dat ongeveer 500 euro de m^2) Hiervoor heeft dit bedrijf een nieuwe lap grond op een industrieterrein gekocht en een nieuwboupand laten neerzetten

Ik weet niet of je gisteren toevallig heb gehoord dat verschillende overheden flink gaan bijdragen aan de ontwikkeling van het stationsgebied in tilburg, ook weer zo'n flinke operatie waarbij men de gehele NS werkplaats gaat verplaatsen naar een industrieterrein.
pi_43744814
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, en 50 KM van Den Bosch ruimschoots. En dat is nog geen uur rijden.
Moet jij weten.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43744996
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef Posdnous het volgende:
KroJo zegt hele verstandige dingen.
Inderdaad.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:55 schreef KroJo het volgende:

Als je het niet van mij aanneemt, luister dan eens naar een imho toch redelijk onverdachte bron:
de directeur van de Vereniging Eigen Huis, Marlies Pernot:
"Beperking van de hypotheekrenteaftrek kan soelaas bieden" en
"Wij streven ernaar om de woningmarkt gezond te krijgen. De huidige markt is ziek. De grondprijzen zijn excessief, er worden onvoldoende woningen gebouwd en er wordt verkeerd gebouwd. "
http://www.elsevier.nl/do(...)kel/97492/index.html
Ik ben benieuwd of de lezers van Elsevier ook geinformeerd worden dat Links iets aan die excessieve grondprijzen wilde doen, maar dat niet mocht van Rechts:

Den Uyl wilde in 1975 namelijk het volgende:
quote:
Door grondspeculaties werd grond steeds duurder en daardoor stegen bijvoorbeeld de kosten voor woningbouw. Om dat te beperken, dienden gemeenten een voorkeursrecht te krijgen bij grondaankoop. Verder moesten eigenaren bij onteigening niet op basis van de waarde in het vrije economische verkeer worden schadeloosgesteld, maar volgens de gebruikswaarde van de grond.
Echter, de voorlopers van het CDA dachten daar heel anders over:
quote:
De gezamenlijke fracties van KVP, ARP en CHU kwamen begin 1977 met amendementen op de in 1975 ingediende wetsvoorstellen over de grondpolitiek. Het belangrijkste amendement, van de KVP'er De Bekker, beoogde de vergoeding bij onteigening te blijven baseren op de waarde van grond in het vrije verkeer.
Dit leidde uiteindelijk tot een breuk tussen PvdA en CDA.
quote:
CDA en VVD vormden hierna een kabinet-Van Agt/Wiegel. Dat kabinet zou wel de grondpolitiek regelen, maar niet in de door het kabinet-Den Uyl voorgestane zin.
Hét bewijs dat rechtse partijen verantwoordelijk zijn voor de hoge grondprijzen, een belangrijke oorzaak van de hoge huizenprijzen en indirect dus ook voor dure compensatieregelingen zoals huursubsidie en HR-aftrek.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grondpolitiek

[ Bericht 1% gewijzigd door rebel6 op 21-11-2006 13:24:28 (typo) ]
pi_43745260
Den Uyl spoorde niet, maar dat was al langer bekend
pi_43745379
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:00 schreef rebel6 het volgende:
Het bewijs dat rechtse partijen verantwoordelijk zijn voor de hoge grondprijzen, een belangrijke oorzaak van de hoge huizenprijzen en indirect ook voor dure compensatieregelingen zoals huursubsidie en HR-aftrek.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grondpolitiek
In feite zijn je genoemde punten allemaal symptomen, het echte probleem is de HRA zelf. Maar wel aardig om te lezen dat dit bij rechts vandaan komt.
Het is ook onvoorstelbaar dat de 'liberale' VVD zo standvastig is inzake de HRA. Het is toch 1 van de redenen dat mij stem dit keer niet naar de VVd gaat.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:04:23 #275
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43746898
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:15 schreef en_door_slecht het volgende:
In feite zijn je genoemde punten allemaal symptomen, het echte probleem is de HRA zelf. Maar wel aardig om te lezen dat dit bij rechts vandaan komt.
Het is ook onvoorstelbaar dat de 'liberale' VVD zo standvastig is inzake de HRA. Het is toch 1 van de redenen dat mij stem dit keer niet naar de VVd gaat.
Volgens mij is het echte probleem gewoon te weinig woningen Vraag, aanbod en zo
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:21:13 #276
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43747441
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:04 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Als de grond niet in handen kwam van speculanten maar gemeentes waren er ongetwijfeld veel minder woningproblemen. Dus rechts is de oorzaak van het hele probleem.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43747644
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:04 schreef livEliveD het volgende:
Nou, dat is een tweede echte probleem. Maar het is tegelijk een randvoorwaarde om het moeilijk te maken om de HRA af te schaffen. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat er bepaalde groepen zijn die bewust die huizenmarkt krap houden. Want laten we wel wezen, die krapte hebben we al aan sinds de jaren 30.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:08:07 #278
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43748989
Oh dat markt doelbewust krap wordt gehouden geloof ik wel. De HRA is dus zoals gesteld echt niet hoofdverantwoordelijke voor de prijs
pi_43749662
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:08 schreef livEliveD het volgende:
Oh dat markt doelbewust krap wordt gehouden geloof ik wel. De HRA is dus zoals gesteld echt niet hoofdverantwoordelijke voor de prijs
En door welke partijen wordt de markt krap gehouden?

Onze politieke partijen die teveel regels opleggen en daardoor niet voldoende bouwgrond vrijmaken?
Onze gemeentes die de grondprijzen maar lekker opdrijven?
Onze projectontwikkelaars die vaak op magische manieren weten welke gronden toch al van te voren gekocht moeten worden?
bouwfraudes?
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:36:02 #280
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43750042
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:26 schreef Basp1 het volgende:
En door welke partijen wordt de markt krap gehouden?
Dat was de vraag niet maar het antwoord hangt vast al op je lippen dus zegt u maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')