abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43741134
Nee, de AOW mag bijvoorbeeld niet afgeschaft worden.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43741248
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
waarom zouden er geen aanpassingen van de AOW mogelijk zijn?
die komen binnenkort ook, zelfs het CDA heeft er voorstellen voor (bv het opschroeven van de AOW-leeftijd) ..

en om eerlijk te zijn, ik kan me niet voorstellen dat _iemand_ het zinnig zou vinden om zulke uitkerings-regelingen 'nooit' te mogen aanpassen, zeker niet als ze gewoon teveel geld kosten en een te hoge belastingen op de werkende leggen ...

ik geef je hooguit gelijk dat het aanpakken ervan heel erg impopulair is, en partijen veel kiezers kan kosten als ze 'openlijk' toegeven deze aan te wilen pakken ... daarom zullen partijen het ook liver als verkiezingsthema willen vermijden.., wees blij dat het nu anders is, en bepaalde politici wél de durf hadden inpopulaire voorstellen te doen (als je fan bent van die partijen kun je trots op hun durf zijn, als je er tegenstander van bent kun je je vergniffelen over het stemmenverlies dat ze daardoor hadden)
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:44:49 #243
162183 MySQLandPHP
The world\\\\\\\'s most p
pi_43741255
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie wil dat dan...
Ga eens met je huisarts praten..
The world\\\'s most popular open source database..
pi_43741279
Het gaat niet om een aanpassing.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43741291
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:44 schreef MySQLandPHP het volgende:

[..]

Wie wil dat dan...
Ga eens met je huisarts praten..
Lees de draad, das best makkelijk
pi_43741515
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
*zucht*..... dat beweer jij .. maar volgens mij ben jij de enige persoon die beweert dat hier gaat om een 'afschaffing'...
iedere voorstel dat voorligt en wat serieus besproken kan worden bepleit een 'aanpassing' van de HRA, over een langere periode, om bv de steeds verder oplopende kosten en de financiele afhankelijk van deze overheidssubsidie geringer te maken, en zeker het oplopen van de kosten te stoppen.

Enkel jij komt binnen en begint als een autist hier te ranten over 'afschaffing'.... en allerlei onwaarhheden en nergens op slaande argumenten te geven.
het is nog een wonder dat mensen proberen met jou een serieuze discussie aan te gaan.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:00:21 #247
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43741612
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:01 schreef KroJo het volgende:
Ben je echt van mening dat we vooral een maatregel moeten laten bestaan, omdat er een groep van 200.000 mensen wiens inkomen stijgt tot boven de 52K jaarlijks, zo graag van willen profiteren, naast hun inkomenstijging die ze sowieso dus kennelijk al hebben?
Kun je nagaan hoeveel belasting die mensen al wel niet betalen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_43742062
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:00 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoeveel belasting die mensen al wel niet betalen.
ja en?

die mensen betalen 42% over hun inkomen tot 52K en daarboven 52% ... hun hypotheekrente mogen ze van hun inkomen aftrekken...
dus iemand die 57K per jaar verdiend en 10K aan Hypotheekrente betaald kan die 10K aftrekken van zn inkomen, over 5K bespaart hij dan 52% belastingen (¤2600) en over de andere 5K bespaart hij 42%: ¤2100 aan geld dat hij anders aan de belastingdienst had moete geven ... van de 10K rente had hij anders 4700¤ belasting moeten betalen: des te hoger het inkomen, des te kleiner het deel van de hypotheekrente dat iemand zelf moet betalen.
de truc is natuurlijk dat hij zelf dat geld niet 'echt' heeft, maar dat dat geld betaald moet worden aan zijn Hypotheekverstrekker... de banken zijn dus de échte profiteurs van de HRA
pi_43742081
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt, het gaat om een voorstel tot gedeeltelijke afschaffing.
pi_43742124
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:49 schreef budha het volgende:

[..]

Jij houdt ook een speciaal potje bij voor het geval de belastingen verhoogd worden? Mensen die een hypotheek nemen gaan een verplichting aan voor een langere periode. Die verwachten niet dat gedurende het spel de regels worden veranderd.

Als jij een lening afsluit tegen een bepaalde rente en tijdens het aflossen wordt die rente verhoogd, dan stijger jij ook.

En we willen tegenwoordig toch juist graag dat mensen naar hun inkomen wonen? Alles om de doorstroming te bevorderen en uiteindelijk de onderkant van de markt vrij te maken voor starters.
dat is gewoon naief denken dat er niets verandered wordt en dat houdt een regering meestal ook niet tegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43742168
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:17 schreef KroJo het volgende:

[..]

ja en?

die mensen betalen 42% over hun inkomen tot 52K en daarboven 52% ... hun hypotheekrente mogen ze van hun inkomen aftrekken...
dus iemand die 57K per jaar verdiend en 10K aan Hypotheekrente betaald kan die 10K aftrekken van zn inkomen, over 5K bespaart hij dan 52% belastingen (¤2600) en over de andere 5K bespaart hij 42%: ¤2100 aan geld dat hij anders aan de belastingdienst had moete geven ... van de 10K rente had hij anders 4700¤ belasting moeten betalen.
de truc is natuurlijk dat hij zelf dat geld niet heeft, maar dat dat geld betaald moet worden aan zijn Hypotheekverstrekker... de banken zijn dus de échte profiteurs van de HRA
He he, eindelijk iemand die het ook snapt.
Maar naast banken zijn speculanten en gemeenten ook grote profiteurs van deze idiote geld-rondpomp-regeling.
pi_43742436
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Terugwerkende kracht is ook als je tijdens het spel de regels verandert
welk spel het is geen spel en als we dat niet doen zitten we er na 30+ jaar nog aan vast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43742603
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:37 schreef budha het volgende:

[..]

Dat is een aanname die je helemaal niet kunt doen. Misschien is één van de partners zijn of haar baan kwijtgeraakt. Of de partners zijn inmiddels uit elkaar en degene die nog in het huis woont kan het net financieren.

Of het zijn twee starters die voor onverwachte extra kosten kwamen te staan en nu net de hypotheek kunnen betalen.
Dat is nou eenmaal het risico dat je loopt als je een hypotheek baseert op twee partners die allebei werken.
Dan kom je inderdaad in de problemen als een van beide partners wegvalt of stopt met werken.

Misschien is het beter om dat risico vooraf af te dekken (inkomensverzekering of gewoon een lagere hypotheek) ipv de overheid de schuld te geven als je door beperking van de aftrek ineens problemen krijgt met de financiering.
quote:
Een hypotheek van 350.000 euro is best hoog, maar zeker niet exorbitant. Als je in de Randstad woont krijg je daar nou niet bepaald een vrijstaande villa voor.
Nee, maar een rijtjeshuis voor 250-300k moet zeker lukken.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:45:40 #254
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43742891
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:17 schreef KroJo het volgende:
ja en?

dus iemand die 57K per jaar verdiend en 10K aan Hypotheekrente betaald kan die 10K aftrekken van zn inkomen, over 5K bespaart hij dan 52% belastingen (¤2600) en over de andere 5K bespaart hij 42%: ¤2100 aan geld dat hij anders aan de belastingdienst had moete geven ... van de 10K rente had hij anders 4700¤ belasting moeten betalen: des te hoger het inkomen, des te kleiner het deel van de hypotheekrente dat iemand zelf moet betalen.
de truc is natuurlijk dat hij zelf dat geld niet 'echt' heeft, maar dat dat geld betaald moet worden aan zijn Hypotheekverstrekker... de banken zijn dus de échte profiteurs van de HRA
En wat is je probleem nu precies? Klinkt alsof huizen kopen wordt gestimuleerd Sowieso heb ik er geen moeite mee als mensen met een flink inkomen tenminste iets terugkrijgen. Ze betalen al genoeg. Zet er anders een belastingverlaging tegenover (bv 52% naar 45% of zo) en afschaf van overdrachtsbelasting.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:46:27 #255
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43742920
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:35 schreef rebel6 het volgende:
Nee, maar een rijtjeshuis voor 250-300k moet zeker lukken.
Probeer amsterdam eens
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:48:04 #256
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43742965
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:21 schreef en_door_slecht het volgende:
He he, eindelijk iemand die het ook snapt.
Maar naast banken zijn speculanten en gemeenten ook grote profiteurs van deze idiote geld-rondpomp-regeling.
Oh tis goed voor de gemeente Houden zo Sowieso komt er ook een deel binnen via de overdrachtsbelasting. 4,6 miljard per jaar of zo.
pi_43743168
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

En wat is je probleem nu precies? Klinkt alsof huizen kopen wordt gestimuleerd
nee, huizen kopen _hoeft_ helemaal niet gestimuleerd te worden, en zeker niet op deze manier; alsof je de consumptie gaat bevorderen door subsidie te geven op consumptief kredit ... Er zijn al genoeg mensen die graag het geld willen uitgeven en ook een flinke hypotheek kunnen nemen, het probleem is dat het aanbod beperkt is ...
De HRA zorgt ervoor dat de vraag naar woningen stijgt ... resultaat, stijgende huizenprijzen en nóg hogere hypotheken ....

Als je het niet van mij aanneemt, luister dan eens naar een imho toch redelijk onverdachte bron:
de directeur van de Vereniging Eigen Huis, Marlies Pernot:
"Beperking van de hypotheekrenteaftrek kan soelaas bieden" en
"Wij streven ernaar om de woningmarkt gezond te krijgen. De huidige markt is ziek. De grondprijzen zijn excessief, er worden onvoldoende woningen gebouwd en er wordt verkeerd gebouwd. "
http://www.elsevier.nl/do(...)kel/97492/index.html

Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Jouw 'heilige regeling' snijd vooral jezelf in de vingers, heeft veels te hoge kosten en hindert de economie, het CPB heeft berekent dat een aanpassing van de HRA 15.000 banen en 1.5 miljard euro kan opleveren ('CPB: Welvaart stijgt als renteaftrek verdwijnt')
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:05:53 #258
3542 Gia
User under construction
pi_43743459
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:46 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Probeer amsterdam eens
Wie wil er nou in Amsterdam wonen.

Hier in Brabant heb je echt wel een rijtjeshuis onder de 2 ton. In Groningen schijnt het nog goedkoper te zijn.

Amsterdam is niet de norm voor heel Nederland. Je moet naar gemiddelden kijken.

Wat kost een rijtjeshuis gemiddeld in Nederland.
pi_43743491
Hier in Brabant niet en ook niet in de omliggende gemeenten
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:11:39 #260
3542 Gia
User under construction
pi_43743629
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier in Brabant niet en ook niet in de omliggende gemeenten
Ik woon zelf in zo'n wijk. Woningen staan hier over het algemeen te koop voor zo'n 170 tot 190 K.
En dat is hemelsbreed nog geen kilometer van Brandevoort. Dè elitewijk van Helmond. Daar zijn de prijzen beduidend hoger, uiteraard. Maar daar wil ik ook niet wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')