Lies & Statistics..quote:Op zondag 5 november 2006 15:26 schreef pberends het volgende:
2002: 7,6 miljard (euro)
2003: 8,8 miljard
2004: 9,9 miljard
2005: 11,7 miljard
2006: 14,0 miljard
Gaat lekker zo, hoe lang kan dit nog doorgaan? Het beslaat nu al 11% van de rijksbegroting. En niet te vergeten dat de rente nu nog laag is.
De belastingopbrengsten zullen van 2002 - 2006 wel niet bijna verdubbeld zijn, denk ik.quote:Op zondag 5 november 2006 15:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lies & Statistics..
Eerst afzetten tegen de belastingopbrengsten. Aangezien die ook stijgen kan het best zijn dat er % niets aan de hand is.
Je plaatje verziekt de layout en is nutteloosquote:Op zondag 5 november 2006 15:45 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De belastingopbrengsten zullen van 2002 - 2006 wel niet bijna verdubbeld zijn, denk ik.
In 2002 was de begroting iets van 125 miljard. Nu is dat 135 miljard. De inkomsten dan he.quote:Op zondag 5 november 2006 15:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lies & Statistics..
Eerst afzetten tegen de belastingopbrengsten. Aangezien die ook stijgen kan het best zijn dat er % niets aan de hand is. De HRA is immers niets meer of minder dan een belastingkorting, het zou idioot zijn om te verwachten dat deze opeens volkomen ten goede zou vallen aan de overheidsinkomsten (wat de pvda doet)..
quote:Op zondag 5 november 2006 15:26 schreef pberends het volgende:
2002: 7,6 miljard (euro)
2003: 8,8 miljard
2004: 9,9 miljard
2005: 11,7 miljard
2006: 14,0 miljard
Hiervan uitgaande:quote:Op zondag 5 november 2006 15:47 schreef pberends het volgende:
[..]
In 2002 was de begroting iets van 125 miljard. Nu is dat 135 miljard. De inkomsten dan he.
Staatsschuld aflossenquote:Op zondag 5 november 2006 16:00 schreef Napalm het volgende:
Hiervan uitgaande:
inkomstenstijging ondanks de HRA stijging = 10 miljard. Zonder HRA ozu dat 16,4 zijn. Wat meot de overhied met al dat geld? 10 miljard meer, zonder dat ik er wat mee opschiet! Van mij mag de HRA nog vele hoger.
Trouwens een hele vreemde stijging die 100%. Wat is de verklaring daarvoor?
Hebben ze niet gedaan want er is was een begrotingstekort. Ze leenden dus zelfs extra!quote:Op zondag 5 november 2006 16:01 schreef SjonLok het volgende:
Staatsschuld aflossen
Valt makkelijk te betalen uit de daarvoor relevante wegenbelasting en waterschapsbelastingen.quote:Op zondag 5 november 2006 16:01 schreef SjonLok het volgende:
Wegen aanleggen
Heb jij ze gezien?quote:Op zondag 5 november 2006 16:01 schreef SjonLok het volgende:
Meer politie op straat
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel.quote:Op zondag 5 november 2006 16:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hebben ze niet gedaan want er is was een begrotingstekort. Ze leenden dus zelfs extra!
[..]
Valt makkelijk te betalen uit de daarvoor relevante wegenbelasting en waterschapsbelastingen.
[..]
Heb jij ze gezien?
Bedenk trouwens dat de overheid door overdrachtsbelasting geld verdient en lokale gemeenten geld verdienen aan het verkopen van grond. Dus aan de ene kant geld verdienen door de prijzen op te drijven en dan ineens het goedmakertje weg gaan halen. Al dat eenzijdige gebash op de HRA zonder het gehele plaatje erbij te pakken irriteert me mateloos.quote:Op zondag 5 november 2006 16:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
[..]
Hiervan uitgaande:
inkomstenstijging ondanks de HRA stijging = 10 miljard. Valt allemaal netjes weg in de reguliere stijging. Geen probleem dus.. Zonder HRA zou dat 16,4 zijn. Wat moet de overhied met al dat geld? 10 miljard meer, zonder dat ik er wat mee opschiet! Van mij mag de HRA nog veel hoger.
Eh.... belastingen verlagen??quote:Op zondag 5 november 2006 16:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
[..]
Wat moet de overhied met al dat geld? 10 miljard meer, zonder dat ik er wat mee opschiet! Van mij mag de HRA nog veel hoger.
quote:Op zondag 5 november 2006 18:45 schreef SCH het volgende:
Gewoon geleidelijk afschaffen zoals de linkse partijen willen.
Die durven tenminste naar de toekomst te kijken en lastige beslissingen te nemen.
Wat dacht je van minder belastingen heffen? Nu wordt een bepaalde groep (de bestbetaalden) zowat vrijgesteld van inkomstenbelasting. Dat is toch niet rechtvaardig.quote:Op zondag 5 november 2006 16:00 schreef Napalm het volgende:
. Wat moet de overhied met al dat geld? 10 miljard meer, zonder dat ik er wat mee opschiet! Van mij mag de HRA nog veel hoger.
Het houdt trend met de stijgende huizenprijzen. Dus al blijft het aantal hypotheken gelijk, omdat de huizenprijzen stijgen moet de gemiddelde hypotheek ook steeds verder over de top.quote:Trouwens een hele vreemde stijging die 100%. Wat is de verklaring daarvoor? ZOveel meer hypotheken zijn er toch niet afgesloten?
Klopt ook. Beperken van de HRA zal niet tot essentieel goedkopere woningen leiden. Zeker niet in het starterssegment.quote:Op zondag 5 november 2006 19:00 schreef drexciya het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Leg me even uit waarom ze juist NIET iets structureels aan de woningmarkt willen doen. Als je het starters makkelijker wilt maken moet je niet hiermee aankomen. Meer ruimte en lagere grondprijzen, anders blijven woningen voor veel mensen onbetaalbaar.
Met de afschaffing van de HRA doe je er juist structureels aan.Dit is pure nep.quote:Op zondag 5 november 2006 19:00 schreef drexciya het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Leg me even uit waarom ze juist NIET iets structureels aan de woningmarkt willen doen. Als je het starters makkelijker wilt maken moet je niet hiermee aankomen. Meer ruimte en lagere grondprijzen, anders blijven woningen voor veel mensen onbetaalbaar.
Geen enkele partij wil de HRA afschaffen. Ze willen enkel het meest buitennissige weghalen.quote:Op zondag 5 november 2006 15:36 schreef JohnDope het volgende:
Als ze die afschaffen dan stort alles in. (voor de mensen die nog geen huis hebben is dat super, maar voor al die huizenbezitters wordt dat een ongekend groot drama).
Dan zullen de politci veel bescherming moeten nemen, want als wij geen geld meer hebben, dan gaan we dat aan de deur bij de politici halen......
In één keer afschaffen zou niet verstandig zijn, en met beperking beïnvloed je de prijs van de starterswoningen niet. Dan zit je in het verkeerde segment.quote:Op zondag 5 november 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Met de afschaffing van de HRA doe je er juist structureels aan.Dit is pure nep.
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op zondag 5 november 2006 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
In één keer afschaffen zou niet verstandig zijn, en met beperking beïnvloed je de prijs van de starterswoningen niet. Dan zit je in het verkeerde segment.
HRA heeft niets te maken met het betaalbaar (maken/houden/gemaakt hebben) van woningen, maar is nog slechts een stukje zuivere, regressieve inkomenspolitiek.
Willen we betaalbare woningen voor starters, dan zullen we die moeten bouwen.
Dat denk ik ook. Terwijl bovendien voor de lagere inkomensgroepen (die weinig aftrek maar eventueel wél recht op huursubsidie hebben), het ook op de langere termijn vaak veel gunstiger is om te huren.quote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.
Ik denk dat er voor starters hele andere zaken geregeld moet worden en dat huur gestimuleerd worden, dat kopen wordt zo verheerlijkt waardoor mensen nu in financiele dwangbuizen terecht komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |