Genoeg ervaring mee hoorquote:Op zondag 5 november 2006 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
dit is de OP van het vorige topic ja, de punten moeten nog even verwerkt worden (en een linkje naar 393)
Ja, had ik gezien, dat is correctquote:Op zondag 5 november 2006 14:12 schreef ChopperMick het volgende:
mijn antwoord op de vraag van Dr_Flash was trouwens:
Het Coriolis effect
hier is ook eens een discussie over geweest in AKQ, blijkt idd onzin, ik heb toen nog ergens een website gevonden wat het natuurkundig als onzin verklaarde iddquote:Op zondag 5 november 2006 14:13 schreef vipergts het volgende:
is onzin de vraag volgens brainac
ja, op w'dia wordt het afgedaan als een broodje aap verhaalquote:Op zondag 5 november 2006 14:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kan mij een aflevering van The Simpsons herinneren waarin duidelijk werd dat het onzin zou zijn.
goed puntquote:Op zondag 5 november 2006 14:20 schreef Lienekien het volgende:
't Kan wel onzin zijn, maar het heeft dus wel een naam en die is goed geraden.
Een wingtip. En hij is voor extra stabiliteit, en vanwege de verbetering van de aerodynamica schijnt ook het brandstofverbruik behoorlijk omlaag te gaan.quote:Op zondag 5 november 2006 14:21 schreef ChopperMick het volgende:
[[url=
Hoe heet het uitstekende ding aan het einde van de vleugel en waar dient het voor?
Reden is goed, naam niet. Wingtip is gewoon het uiteinde van een vleugel. Het grootste voordeel is idd een verlaging van het brandstofverbruik, stabiliteit in veel mindere mate.quote:Op zondag 5 november 2006 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een wingtip. En hij is voor extra stabiliteit, en vanwege de verbetering van de aerodynamica schijnt ook het brandstofverbruik behoorlijk omlaag te gaan.
kutquote:Op zondag 5 november 2006 14:24 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
Reden is goed, naam niet. Wingtip is gewoon het uiteinde van een vleugel. Het grootste voordeel is idd een verlaging van het brandstofverbruik, stabiliteit in veel mindere mate.
niet goedquote:
L'Hexagone?quote:Op zondag 5 november 2006 14:34 schreef vipergts het volgende:
Hoe wordt de franse staat sinds 1958 ook wel genoemd
De Vijfde Republiekquote:Op zondag 5 november 2006 14:36 schreef vipergts het volgende:
Berkery bijna goed
WTF?!quote:Op zondag 5 november 2006 14:38 schreef vipergts het volgende:
Etcetera+1
rustig, dat zal hij zo ook wel zienquote:Op zondag 5 november 2006 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF?!
ik had het goeie antwoord eerder, EN Etcetera had ook al een keer geraden
mijn bloeddruk, wat DOE je?quote:Op zondag 5 november 2006 14:39 schreef Supersheep het volgende:
[..]
rustig, dat zal hij zo ook wel zien
Chill! Vergissingen worden nu eenmaal gemaakt, je kunt dan best wat normaler reageren.quote:Op zondag 5 november 2006 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF?!
ja okee. Sorryquote:Op zondag 5 november 2006 14:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Chill! Vergissingen worden nu eenmaal gemaakt, je kunt dan best wat normaler reageren.
jij ookquote:Op zondag 5 november 2006 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF?!
Want?quote:Op zondag 5 november 2006 14:41 schreef ChopperMick het volgende:
had ik hem maar nooit gevraagd om mee te doen vanochtend
quote:Op zondag 5 november 2006 14:41 schreef ChopperMick het volgende:
had ik hem maar nooit gevraagd om mee te doen vanochtend
quote:Op zondag 5 november 2006 14:41 schreef Etcetera het volgende:
it's just a game, beetje kalmer mag ook hoor![]()
Just kidding, altijd leuk als er nieuwe spelers bij komen die lekker vlot zijn. Zeker op de zondagochtend als er niemand is. Je gaat lekker!quote:Op zondag 5 november 2006 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik kom hier voor jouw lol hoor
maar goed, zijn we eruit dan? Ben ik aan de beurt?
denk maar zo: het is een gezellig, maf, idioot groepje users dat heel gezellig en relaxed isquote:
Waar staat de afkorting VARA voor?quote:Op zondag 5 november 2006 14:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het lijkt me at Vipergts zo de fout herstelt, en dat Dr_Flash een nieuwe vraag stelt.
Jij dacht zeker meteen aan een vijandige actie naar een AKQ-newbie toequote:
Neequote:Op zondag 5 november 2006 14:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vereniging voor Arbeiders Radio Activiteiten?
Nee, maar ik ben gewend te vuur en te zwaard voor mijn belangen op te komenquote:Op zondag 5 november 2006 14:47 schreef Supersheep het volgende:
Jij dacht zeker meteen aan een vijandige actie naar een AKQ-newbie toe
Vereniging van Arbeiders en Radio Amateurs, jaquote:Op zondag 5 november 2006 14:48 schreef Homdeck het volgende:
Vereniging voor Arbeiders Radio Activiteiten? Amateurs
laat je vuur maar weg, volgens mij fikt wol aardig hard namelijk en dat vind schaapie niet leuk (wij ook niet trouwens)quote:Op zondag 5 november 2006 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben gewend te vuur en te zwaard voor mijn belangen op te komen(KLB, GC, PTA...)
Lekkere shoarma dacht ik aanquote:
En daarnaast stinkt dat behoorlijkquote:Op zondag 5 november 2006 14:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]
laat je vuur maar weg, volgens mij fikt wol aardig hard namelijk en dat vind schaapie niet leuk (wij ook niet trouwens)
quote:Op zondag 5 november 2006 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere shoarma dacht ik aanEn dan weer dat vuur...
robert englundquote:Op zondag 5 november 2006 15:07 schreef ChopperMick het volgende:
acteur die Fredy Krueger speelt in Nigtmare on Elmstreet?
die jaquote:
De onlangs overleden Queen Mother Elisabeth 1?quote:Op zondag 5 november 2006 15:13 schreef Homdeck het volgende:
Wiens beeltenis verschijnt volgend jaar op de bankbiljetten van 20 britse ponden?
Op BRITSE ponden? Ik dacht het niet hequote:Op zondag 5 november 2006 15:14 schreef erkel het volgende:
George Best?
Paul McCartney?quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef Homdeck het volgende:
allemaal fout
quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op BRITSE ponden? Ik dacht het niet he
5 pond staatie opquote:Op zondag 5 november 2006 15:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok het is een Noord-Ier, maar hoorde vorige week iets met George Best en bankbiljetten. Dacht, waag een poging
quote:Northern Ireland soccer legend George Best is to be immortalised on one million commemorative £5 bank notes.
The Ulster Bank is to issue the limited edition notes as a tribute to the footballing genius next month to mark the first anniversary of his death
die heeft ook een carrieremove gemaakt zegquote:De president van de Britse centrale bank Mervyn King maakte dit maandag bekend.
ooh, die dichter van rond 1800....quote:
Pijltjes gooien, knaakjes vangenquote:Op zondag 5 november 2006 15:21 schreef Homdeck het volgende:
![]()
[..]
die heeft ook een carrieremove gemaakt zeg![]()
nee. zijn professie had alles met geld te maken en hij was een schot.quote:Op zondag 5 november 2006 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar zit het goede antwoord er al tussen?
quote:Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef BrandX het volgende:
schotten wel, schotse games zijn toch al een paar eeuwen oud dacht ik
maarreh on topic: wilde gok: alan smith? was geloof ik de grondlegger van het liberalisme
Heet die niet Adam?quote:Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef BrandX het volgende:
schotten wel, schotse games zijn toch al een paar eeuwen oud dacht ik
maarreh on topic: wilde gok: alan smith? was geloof ik de grondlegger van het liberalisme
zo heet hij inderdaadquote:
quote:Op zondag 5 november 2006 15:30 schreef Homdeck het volgende:
[..]
zo heet hij inderdaad![]()
alan smith is bij mijn weten een voetballer
ChopperMick +1
Hè, maar die zaten toch in Split Enz?quote:Op zondag 5 november 2006 15:38 schreef ChopperMick het volgende:
Neleos +1
met dank aan Lienekien voor de tweede broer...
Bronquote:Split Enz was a successful New Zealand band during the late 1970s and early 1980s featuring brothers Tim Finn and Neil Finn.
Klopt, maar ook in Crowded House. De overige 2 bandleden op de foto horen bij CH, en niet bij SE.quote:Op zondag 5 november 2006 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hè, maar die zaten toch in Split Enz?
[..]
Bron
TheSilentEnigma + 1quote:Op zondag 5 november 2006 15:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The Smiths
Morrisey en Johnny Marr
Californiaquote:Op zondag 5 november 2006 15:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doe mij maar 25 van de 50 staten van Amerika.
Doe ik toch?quote:Op zondag 5 november 2006 15:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wel 25 in een post. Anders staan er straks met pijn en moeite 24, en pikt iemand zo het punt in.
handig dat je dat nu even meldtquote:Op zondag 5 november 2006 15:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wel 25 in een post. Anders staan er straks met pijn en moeite 24, en pikt iemand zo het punt in.
nooooooooooooooooooooooquote:Op zondag 5 november 2006 15:53 schreef ChrisJX het volgende:
25staten
Alle 25 goed! DR_FLASH + 1quote:Op zondag 5 november 2006 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
California
Florida
Ohio
Oklahoma
mississippi
Missouri
Texas
Montana
Alaska
Hawaii
Delaware
Massachusetts
Pennsylvania
Illinois
Idaho
North Dakota
South Dakota
North Carolina
South Carolina
Georgia
Oregon
Washington
Connecticut
Nevada
Nebraska
en nog alfabetisch ook, googlertquote:Op zondag 5 november 2006 15:55 schreef BrandX het volgende:
lijssie
moi aussiquote:Op zondag 5 november 2006 15:55 schreef ChopperMick het volgende:
jammer dat ik niet zo snel typ.....![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ik de eerste was met 25 in 1 post
Netjes op volgrodequote:
Tofquote:Op zondag 5 november 2006 15:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Alle 25 goed! DR_FLASH + 1
mooi. dan gaat de google-motie van flash gelijk van tafel!quote:Op zondag 5 november 2006 15:57 schreef Nesle het volgende:
[..]
Netjes op volgrode
Je hebt ook een dubbele
Reden is duidelijk, timing was minder.quote:Op zondag 5 november 2006 15:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Sorry voor de late aanvulling, maar met een antwoord waar zoveel verschillende antwoorden mogelijk zijn, zou ik het niet eerlijk vinden als 5 mensen een lijstje met ca. 15 staten posten waarvan een hoop dubbele, en dat nummer 6 enkel met één staat het punt binnen hengelt. Vandaar.
Met dubbele NOG maar aan 47 komen?quote:Op zondag 5 november 2006 15:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
mooi. dan gaat de google-motie van flash gelijk van tafel!![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met dubbele NOG maar aan 47 komen?![]()
Dan geen google, mij zal het niet boeien hoor
quote:Op zondag 5 november 2006 15:57 schreef ChrisJX het volgende:
Theems?
quote:Op zondag 5 november 2006 15:57 schreef Lienekien het volgende:
De Clyde.
quote:Op zondag 5 november 2006 15:58 schreef Homdeck het volgende:
mersey?
Neequote:Op zondag 5 november 2006 16:01 schreef EdwardJobHopper het volgende:
De Tyne?
Sh*t, net een vraag over mijn dada gemistquote:Op zondag 5 november 2006 15:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Doe mij maar 25 van de 50 staten van Amerika.
Dat is toch bij Limerick, dus Iers?quote:Op zondag 5 november 2006 16:02 schreef Etcetera het volgende:
shannon?
En bij Clonmacnoise en nog bij wat meer pletsjes. En Iers idd. En dat hoort ook bij "de britse eilanden". Waarom denk je dat ik die vraag *zo* stel?quote:Op zondag 5 november 2006 16:03 schreef EdwardJobHopper het volgende:
Dat is toch bij Limerick, dus Iers?
quote:Op zondag 5 november 2006 16:06 schreef EdwardJobHopper het volgende:
*edit: woops, je zei niet 'GB' maar de Britse eilanden. Dan is er niks aan de hand, denk ik.
Afrikaanse mythologie?quote:Op zondag 5 november 2006 16:07 schreef Etcetera het volgende:
nog voorkeur voor een onderwerp (wie eerst komt, eerst maalt)
ik ga even wat voor mezelf doenquote:
doen ikquote:
Jottumquote:Op zondag 5 november 2006 16:10 schreef Neleos het volgende:
Jee. Afrikaanse mythologie!
het enige antwoord wat ik kan verzinnen geef ik maar vast: Voodooquote:Op zondag 5 november 2006 16:10 schreef Neleos het volgende:
Jee. Afrikaanse mythologie!
veel dichterbij komt het niet denk ikquote:Op zondag 5 november 2006 16:14 schreef ChopperMick het volgende:
een koning volgens mij
Tommy Simpson!quote:Op zondag 5 november 2006 16:23 schreef EdwardJobHopper het volgende:
Zuid-Franse mythische Tourbeklimmingen.
Ha, das een mooiequote:Op zondag 5 november 2006 16:23 schreef EdwardJobHopper het volgende:
Zuid-Franse mythische Tourbeklimmingen.
13 juli 1967?quote:
Mont Ventoux, uiteraard. Van dat gedicht.quote:Op zondag 5 november 2006 16:24 schreef EdwardJobHopper het volgende:
[..]
13 juli 1967?
1909m?
Châlet Reynard?
Hoe heet dit afzichtelijke hondenras?quote:
quote:Op zondag 5 november 2006 16:27 schreef Homdeck het volgende:
swiffer?
quote:Op zondag 5 november 2006 16:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Pikkenees? Ofzo?
Nee, maar als je aan de achterkant een stok er in stopt kan het er wel voor door.quote:Op zondag 5 november 2006 16:27 schreef Homdeck het volgende:
swiffer?
Berkery +1quote:Op zondag 5 november 2006 16:30 schreef Berkery het volgende:
Shitzu
Nee, een pedoquote:Op zondag 5 november 2006 16:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Een Asponees?
Hoe wist je dat? Heb je soms zo'n dweil?quote:
hij moet toch ergens mee schoonmakenquote:Op zondag 5 november 2006 16:37 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
Hoe wist je dat? Heb je soms zo'n dweil?![]()
quote:Oh kut, oh snee, oh pruim, oh spleet
Oh gleuf, oh naad, oh kier, oh reet
Oh gat, oh dot, oh doos, oh meuk
Oh muts, oh klier, oh bef, oh prut
Oh peer, oh vijg, oh dop, oh deur
Oh lek, oh put, oh kloof, oh scheur
Oh rits, oh snits, oh lik, oh stuk
Oh pot, oh punt, oh kruis, oh munt
refr.
Oh poort, oh zucht, oh tuin, oh lust
Oh moes, oh vlaai, oh muis, oh trut,
Oh vlucht, oh krocht, oh brug, oh kolk
Oh veeg, oh dirk, oh kees, oh hol
Oh grot, oh schacht, oh bron, oh dal
Oh hok, oh wak, oh wel, oh kwal
Oh soes, oh tas, oh voos, oh kwast
Oh zweer, oh puist, oh moot, oh schram
refr.
Oh flens, oh roos, oh poes, oh jet
Oh sluis, oh pomp, oh lurk, oh kets
Oh schelp, oh schee, oh poel, oh zee
Oh zacht, oh zout, oh zoet, oh wee
Oh hals, oh fles, oh vaas, oh kat
Oh mond, oh wond, oh jaap, oh kwel
Oh vat, oh val, oh toef, oh zalf
Oh vloek, oh troost, oh kuil, oh graf
Oh klem, oh kluif, oh spons, oh kruik
Oh klit, oh snor, oh plons, oh fuik
Oh dons, oh kluit, oh lonk, oh tuit
Oh in, oh uit, oh in, oh uit
Oh kut, oh snee, oh pruim, oh spleet
Oh gleuf, oh naad, oh kier, oh reet
Oh gat, oh dot, oh doos, oh meuk
Oh muts, oh klier, oh bef, oh pluk
Oh klem, oh kluif, oh spons, oh kruik (Oh peer, oh vijg, oh dop, oh deur)
Oh klit, oh snor, oh plons, oh fuik (Oh lek, oh put, oh kloof, oh scheur)
Oh dons, oh kluit, oh lonk, oh tuit (Oh rits, oh snits, oh lik, oh stuk)
Oh in, oh uit, oh in, oh uit (Oh pot, oh punt, oh kruis, oh munt)
Oh kut, oh snee, oh pruim, oh spleet (Oh poort, oh zucht, oh tuin, oh lust)
Oh gleuf, oh naad, oh kier, oh reet (Oh moes, oh vlaai, oh muis, oh trut)
Oh gat, oh dot, oh doos, oh meuk (Oh vlucht, oh krocht, oh brug, oh kolk)
Oh muts, oh klier, oh bef, oh prut (Oh veeg, oh dirk, oh kees, oh hol)
Klem, oh kluif, oh spons, oh kruik (Oh flens, oh roos, oh poes, oh jet)
Oh klit, oh snor, oh plons, oh fuik (Oh sluis, oh pomp, oh lurk, oh kets)
Oh dons, oh kluit, oh lonk, oh tuit (Oh schelp, oh schee, oh poel, oh zee)
Oh in, oh uit, oh uit (Oh zacht, oh zout, oh zoet, oh wee)
Kut, oh snee, oh pruim, oh spleet (Oh dons, oh kluit, oh lonk, oh tuit) (refr.)
Oh gleuf, oh naad (Oh in, oh uit, oh in, oh uit)
Oh gat, oh dot, oh doos, oh meuk (Oh..)
Oh muts, oh klier, oh bef, oh prut (Oh vat, oh val, oh toef, oh zalf)
Klem, kluif, spons, kruik (Oh vloek, troost, kuil, graf)
Kut, snee, plons, fuik (Hals, fles, vaas, kat)
Oh dons, oh kluit, oh lonk (Mond, wond, jaap, kwel)
(Klem kluif spons kruik)
Ik voer ze wel eens aan mijn rottweilerquote:Op zondag 5 november 2006 16:37 schreef ChopperMick het volgende:
Hoe wist je dat? Heb je soms zo'n dweil?![]()
Inderdaad, nog een keer posten. Maar niet editten!quote:Op zondag 5 november 2006 16:41 schreef ChopperMick het volgende:
OP:
Uitzondering op de regel: iedereen heeft wel eens een plotselinge ingeving. Je post iets en meteen komt het juiste antwoord in je op. In dat geval mag je nog een keer posten.
Het is vanwege de edit niet helemaal duidelijk wie het eerste was, maar Deelder EN Brood is natuurlijk het enige juiste antwoordquote:Op zondag 5 november 2006 16:40 schreef Lienekien het volgende:
Jules Deelder en HErman Brood?
Ja, maar dan doe je dus een nieuwe post, geen edit. Anders is het niet te controleren.quote:Op zondag 5 november 2006 16:41 schreef ChopperMick het volgende:
Had ingeving.
OP:
Uitzondering op de regel: iedereen heeft wel eens een plotselinge ingeving. Je post iets en meteen komt het juiste antwoord in je op. In dat geval mag je nog een keer posten.
Niet Herman Brood? Volgens mij heb ik het nog ergens op een CD. Dan heeft hij het vast gecovered, briljant trouwens. On topic: als het niet Herman is weet ik het niet.quote:Op zondag 5 november 2006 16:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De edit stond er wel al vóór jouw antwoord. Desalniettemin is het niet juist.
Is goed hoor, wist niet meer dat ze het samen hadden gemaakt. Mijn antwoord was Herman. Blijkt dat de kortsluiting in mijn hoofd in elk geval wel de twee juiste namen produceerde alleen niet bij elkaar...quote:Op zondag 5 november 2006 16:42 schreef Berkery het volgende:
[..]
Het is vanwege de edit niet helemaal duidelijk wie het eerste was, maar Deelder EN Brood is natuurlijk het enige juiste antwoord![]()
Lienekien + 1
bep van klaverenquote:Op zondag 5 november 2006 16:47 schreef ChopperMick het volgende:
The Dutch Windmill
Dat was m'n vervolg vraag geweestquote:
Sh*t, ik had direct het antwoord geweten.quote:Op zondag 5 november 2006 16:49 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
Dat was m'n vervolg vraag geweest![]()
Ik heb die vraag toch al niet zo lang geleden gesteld.quote:Op zondag 5 november 2006 16:49 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
Dat was m'n vervolg vraag geweest![]()
FOEI!!!!quote:Op zondag 5 november 2006 16:53 schreef Etcetera het volgende:
het enige wat ik van Deelder weet is dattie Nachtburgemeest van Amsterdam Rotterdam is
sorry
kut, ik twijfelde nogquote:
En zelfs dat is niet helemaal correct, als Jules dat hoortquote:Op zondag 5 november 2006 16:53 schreef Etcetera het volgende:
het enige wat ik van Deelder weet is dattie Nachtburgemeest van Amsterdam is
sorry
Dan een methadonbusquote:Op zondag 5 november 2006 16:55 schreef ChopperMick het volgende:
lantaarnpaal is niet goed, was een soort voertuig
BrandX +1quote:Op zondag 5 november 2006 17:02 schreef BrandX het volgende:
brandweerwagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |