Keek 'Opassen' af en toe nog wel eens toen hij er ook nog in speelde, maar is dat er nog steeds op?quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Pure gok, heb ONM nooit gevolgd en Oppassen ook al jáááren niet meer.
En hier ookquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:14 schreef Nembrionic het volgende:
ook hier een TVP
Wauwquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:10 schreef Supersheep het volgende:
[..]
En ik dan? Ik heb ook een muts ja!![]()
En een kerstboom!
voetbalfan TSE?quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Eerste Nederlandse club die in 4 wedstrijden de volgende ronde heeft bereikt.
Kon niet wachtenquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Wauw![]()
![]()
Vanwaar deze vroege kerstspirit?
Welk record zette PSV dinsdag na de Champions League wedstrijd op haar naam?
Nou nee, maar Vriendlief is liefhebber van PSV, dus krijg er zo nu en dan wat van mee.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:22 schreef erkel het volgende:
voetbalfan TSE?
Nope. Hoewel de naam doet vermoeden dat het om etenswaren gaat, gaat het om een softwaretoepassing.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:29 schreef erkel het volgende:
Bastogne koeken?
Het is geen koekje wat je ziet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:35 schreef erkel het volgende:
cookies?
Duidelijk een aardappel lijkt me, maar geen idee waar het het logo van isquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:39 schreef Lienekien het volgende:
Geen flauw benul wat die hand vasthoudt...
quote:
Ik vind het meer een magnum zonder stokje.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:40 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Duidelijk een aardappel lijkt me, maar geen idee waar het het logo van is
Heel goed. En nu in het Engels, meervoud en er moet nog een woord voor.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:40 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Duidelijk een aardappel lijkt me, maar geen idee waar het het logo van is
Je bent warm.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:47 schreef Lienekien het volgende:
Baked potatoes.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:48 schreef Lienekien het volgende:
Hot potatoes.
Et voila. Pingpongwedstrijd gaat nog even doorquote:Op zaterdag 4 november 2006 23:14 schreef Lienekien het volgende:
Dan Aykroyd.
De Meerpaal is in Edequote:Op zaterdag 4 november 2006 23:28 schreef doeka het volgende:
Waar zitten de volgende zalen;
de meerpaal-
zaal ogterop-
zaal Takens-
Groenoordhallen
het Paard-
Dolleburg-
Spant-
Ik ken maar 1 Meerpaal; en die zit niet in Edequote:
ja! dat is 1!quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:31 schreef Supersheep het volgende:
Groenoordhallen Leiden
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:32 schreef doeka het volgende:
[..]
Ik ken maar 1 Meerpaal; en die zit niet in Ede
De Meerpaal die ik bedoel is een heeeeeeeele grote; met theater, bioscoop en de hele rimram; en geen buurthuis; landelijk bekend.quote:
Tsssssssss. Alsof manden vlechten en boetseren daar voor onder doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:37 schreef doeka het volgende:
De Meerpaal die ik bedoel is een heeeeeeeele grote; met theater, bioscoop en de hele rimram; en geen buurthuis; landelijk bekend.
Kun je daar ook kantklossen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Tsssssssss. Alsof manden vlechten en boetseren daar voor onder doen.
Als ze ook een cursus dozenmaken geven wil ik 'm wel meetellen.quote:
Meerpaal Dronten maar die hadden we al.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:49 schreef Supersheep het volgende:
Meerpaal Eindhoven?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:41 schreef Nesle het volgende:
Ogterop is in Meppel () De schouwburg.
Zaal Takens in Balkbrug oftewel uitgaanscentrum
Het Paard is ook goed; alleen Dollebrug nog in De Go...quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:53 schreef peaceman het volgende:
Het Paard is in Den Haag
quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit kun je er zoal doen:
Naailes
Inloop surfveld![]()
Vrouwen - hobby groep![]()
Kinder kook cursus 8-12 Smaakt dat goed, kinderen?
Naailes Wat doen ze de tweede keer dan?
Alsof het niet genoeg is...
Geen cursus dozen maken en voor Volksdansen ben ik nog niet oud genoegquote:Op zaterdag 4 november 2006 23:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit kun je er zoal doen:
Zondagmiddaginloop
Peuterspeelzaal
Volksdansen voor 50+
Naailes
kinderopvang
Inloop surfveld
Yoga
Senioren biljarten
Computercursus
Engelse les beginners
Engelse les gevorderden
Biljart 21+
Trombosedienst
Badminton vanaf 16 jr.
Vrouwen - hobby groep
Wegwijs met de videocamera
ESVA videoamateurs
Digitaal fotobewerken
Koffie-ochtend Marokkaanse/Somalische vrouwen
Koffie-uurtje voor wijkbewoners
Knutseltijd
Kinder kook cursus 8-12
Internetcafe 12-15jr.
Aerobics
Internetcorner voor mensen met een beperking
Tekenen en aquarelleren
Naailes
Stijldansen voor 50+
Klaverjassen
Alsof het niet genoeg is...
Goed ingekopt Roofing!quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:56 schreef RoofingBurner het volgende:
De Goorn?
Mooi schilderij vind ik het. Het is inderdaad van Charley Toorop. TSE +1quote:Op zondag 5 november 2006 00:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Charley Toorop?
Charley is echt een dame hoor.quote:Op zondag 5 november 2006 00:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik weet nog dat ik erg geboeid was door zijn zelfportret. Ik kon er niet overuit dat het een man was op dat schilderij...
Nu we het toch over kunst hebben:
Wat zien we hier?
[afbeelding]
Nou, dan zal dat het wel zijn. Ik weet wel dat Vriendlief en ik een ellenlange discussie hebben gehad over het geslacht. Ik dacht vrouw, Vriendlief was overtuigd dat het een man was. Nu weet ik het zelf niet eens meer.quote:Op zondag 5 november 2006 00:16 schreef RoofingBurner het volgende:
Charley is echt een dame hoor.Het schilderij wat hierboven staat is trouwens een zelfportret met 3 kinderen.
Neem van mij aan, het was een vrouw.quote:Op zondag 5 november 2006 00:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nou, dan zal dat het wel zijn. Ik weet wel dat Vriendlief en ik een ellenlange discussie hebben gehad over het geslacht. Ik dacht vrouw, Vriendlief was overtuigd dat het een man was. Nu weet ik het zelf niet eens meer.
Het ging om dit schilderij, heel vrouwelijk is het niet.quote:Op zondag 5 november 2006 00:24 schreef RoofingBurner het volgende:
Neem van mij aan, het was een vrouw.![]()
Viel Spassquote:Op zondag 5 november 2006 00:31 schreef Supersheep het volgende:
Ik ga genieten van Spirited Away
Ned3 en IMDB link voor wie het wil weten
Het schilderij zelfportret met 3 kinderen hangt in het Groninger Museum. In het Kroller hangt ook nog wat en ook in Kranenburg in Bergen hangt nog wat. Het zelfportret is op latere leeftijd geschilderd, waarschijnlijk gewoon een lelijke vrouw?quote:Op zondag 5 november 2006 00:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het ging om dit schilderij, heel vrouwelijk is het niet.
[afbeelding]
Kan het kloppen dat het schilderij uit jouw vraag ook in het KMM hangt?
Op MTV is nu Musa. Met Zhang Ziyi!quote:Op zondag 5 november 2006 00:31 schreef Supersheep het volgende:
Ik ga genieten van Spirited Away
Ned3 en [url=http://www.imdb.com/title/tt0245429/]IMDBlink] voor wie het wil weten
Het Kroller-Moller?quote:Op zondag 5 november 2006 00:33 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Het schilderij zelfportret met 3 kinderen hangt in het Groninger Museum. In het Kroller hangt ook nog wat en ook in Kranenburg in Bergen hangt nog wat. Het zelfportret is op latere leeftijd geschilderd, waarschijnlijk gewoon een lelijke vrouw?
Spray-cheese.quote:Op zondag 5 november 2006 00:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kaas?
Hij begon zijn loopbaan als beeldend kunstenaar. Is dat een hint dat hij later ook andere dingen ging doen?quote:Op zondag 5 november 2006 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarom zou je daar spray-cheese voor gebruiken en geen gewone gesmolten kaas?
Zijn loopbaan begonals beeldend kunstenaar, die onder meer een flesje frisdrank in de zee goot. Zijn 'a-dynamische' kunst kenmerkte zich onder meer door - in de woorden van de bedenkers - 'waarachtige oninteressantie', 'stijlloosheid' en 'slapte'. Het bestrijken met pindakaas van een galerievloer in 1969 was een voorbeeld daarvan.
Wat is de naam van deze kunstenaar?
Moet je het wel in het Japans doen hèquote:
Waarom zou je daar kaas voor gebruiken?quote:Op zondag 5 november 2006 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
trouwens ook wel balen dat er opeens allemaal vragen over kunst voorbijkomen, terwijl ik druk aan het werk benquote:Op zondag 5 november 2006 00:44 schreef Soempie het volgende:
wist het van de pindakaasvloerWas daar later geen hagelslag over gestrooid?
Allicht omdat dat een stuk sneller gaat?quote:Op zondag 5 november 2006 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
多発性 楽しい! Zo dan?quote:Op zondag 5 november 2006 00:43 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Moet je het wel in het Japans doen hè![]()
Eerst besluiten om hele kamers met kaas te bedekken en dan niet de wilskracht tonen om het wat langer te laten duren, zwak hoor! Wim T. Schippers gebruikte toch ook geen tubes pindakaas?quote:Op zondag 5 november 2006 00:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Allicht omdat dat een stuk sneller gaat?
Japanse tekens zijn duidelijk niet geïnstalleerd, ik zie alleen maar vierkantjes 多quote:
Ik zie lekker wel Japanse tekentjes.quote:Op zondag 5 november 2006 00:50 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Japanse tekens zijn duidelijk niet geïnstalleerd, ik zie alleen maar vierkantjes 多
Maar dank je wel hoor
Die waren er toen ook nog niet.quote:Op zondag 5 november 2006 00:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wim T. Schippers gebruikte toch ook geen tubes pindakaas?
Waren Fred en Ed er toen nog niet?quote:Op zondag 5 november 2006 00:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Die waren er toen ook nog niet.
Ssssssssst (daarom stond dequote:Op zondag 5 november 2006 00:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Die waren er toen ook nog niet.
1. spinquote:Op zondag 5 november 2006 00:53 schreef Soempie het volgende:
Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden.
Beschrijf de afbeelding/ het pictogram bij:
1. angst
2. geweld
3. drugs- en alcoholmisbruik
4.discrimintatie
5.grof taalgebruik
Voorbeeld: seks = 4 voetjes![]()
1. spinquote:Op zondag 5 november 2006 00:53 schreef Soempie het volgende:
Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden.
Beschrijf de afbeelding/ het pictogram bij:
1. angst
2. geweld
3. drugs- en alcoholmisbruik
4.discrimintatie
5.grof taalgebruik
Voorbeeld: seks = 4 voetjes![]()
Hmm. Beetje jammer dit, maar goed, vraagsteller beslist...quote:Op zondag 5 november 2006 00:59 schreef Soempie het volgende:
sorrie TSE..ik vind de beschrijving van Hawaii_Tim beter. (bijvoorbeeld die over discrimintatie). Daarom geef ik hem het puntje. Hoop dat je het niet erg vindt
Nogmaals, vraagsteller beslist.quote:Op zondag 5 november 2006 01:03 schreef Soempie het volgende:
Bij discriminatie is het niet alleen een voorovergebogen iemand. Maar inderdaad een zwart poppetje voorover en witte erachter. Vandaar m'n beslissing.
Dan houdt de fantasie al snel opquote:Op zondag 5 november 2006 01:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het heeft niet met vruchtbaarheid of de paring te maken
Nee, dat is hopenquote:
quote:Het verhaal gaat, dat de naam aan het begin van de 17e eeuw ontstaan is in Beieren en een verbastering zou zijn van de aanduiding Einbecker Bier. Einbeck was in de Middeleeuwen een beroemde bierstad in Nedersaksen. Het bier werd tot ver buiten de stadsgrenzen geëxporteerd, en onder andere geleverd aan de Hertogen van Beieren, die het buitengewoon lekker vonden, maar ook veel te duur vanwege de hoge accijnzen. Hertog Wilhelm V besloot een eigen brouwerij op te richten om het Einbecker bier na te laten maken. In 1591 werd daarmee begonnen in het Münchner Hofbräuhaus. Maar hoe goed de Beierse brouwers ook hun best deden, hun bier haalde het niet bij het Einbecker bier. Rond 1612 werd een brouwer -Elias Pilcher- uit Einbeck naar Beieren gehaald om het Einbecker bier te brouwen. Hem lukte het een bier "nach Einbecker Art" te brouwen. "Einbecker Bier" werd op z'n Beiers als "Ainpöckisch Bier" uitgesproken, verkort "Ainpöck" en tenslotte vroeg men in het gewone spraakgebruik om "Ein Bock". Met een bok heeft het bier dus niets te maken, maar op etiketten wordt wel vaak een bok afgebeeld.
quote:
TheSilentEnigma +1quote:
Niet voor een MUZ-triviaster.quote:Op zondag 5 november 2006 09:28 schreef ChopperMick het volgende:
dacht dat het wat moeilijker zou zijn
quote:A slumber did my spirit seal
I had no human fears
She seemed a thing that could not feel
The touch of earthly years
No motion has she now, no force
She neither hears nor sees
Rolled round in earth's diurnal course
With rocks, and stones, and trees
Jullie zijn de woorden van deze dichter niet waard.quote:Op zondag 5 november 2006 10:00 schreef BrandX het volgende:
Kan je geen cryptische omschrijving van zijn naam maken ofzo? Dan kunnen CM en ik puzzelen?
quote:Op zondag 5 november 2006 10:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Jullie zijn de woorden van deze dichter niet waard.
ookquote:Op zondag 5 november 2006 10:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Jullie zijn de woorden van deze dichter niet waard.
200 jaar na zijn overlijden?quote:Op zondag 5 november 2006 09:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
In Cockermout is 200 jaar na zijn overlijden door zijn achter-achterzoon een gedenkteken onthuld:
[afbeelding]
Nou kom op met die punten, al was het een weggevertjequote:Op zondag 5 november 2006 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
William Wordsworth?
Jij kent hem?quote:Op zondag 5 november 2006 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
William Wordsworth?
Precies, en persoonlijk vind ik dat ze het goed gedaan hebben. Tijdens mijn presentatie heb ik dus gevraagd aan welke emoties ze moesten denken bij dit nummer. Daarna heb ik ze het gedicht gegeven, en gevraagd aan welke emoties ze moesten denken bij het gedicht. Niemand had door dat het gedicht in het nummer verwerkt zat, maar ze kwamen wel met een hoop dezelfde emoties aan.quote:Op zondag 5 november 2006 10:23 schreef BrandX het volgende:
Goth metal is niet mijn ding, maar wel bijzonder om op die manier een oud gedicht te omlijsten!
Hmm, ik denk ook eens een moeilijke vraag te stellenquote:Op zondag 5 november 2006 10:28 schreef PatriotOnline het volgende:
stond er niet een koe op de rails?
Ah okee, helderquote:Op zondag 5 november 2006 10:48 schreef ChopperMick het volgende:
De laatste die post in het topic maakt een nieuw deel aan en telt de punten. Lees even de OP en je weet alles. Welkom trouwens![]()
Het was inderdaad in Duitsland, en het was de laatste brug die op dat moment nog intact wasquote:Op zondag 5 november 2006 11:37 schreef ChopperMick het volgende:
Volgens mij weet niemand deze...hint?
Nee.quote:Op zondag 5 november 2006 12:38 schreef vipergts het volgende:
de 11de je wilt wel alles weten
Ter gelegenheid van het 1200 jarig jubileum is zelfs een postzegel uitgegevenquote:Op zondag 5 november 2006 13:23 schreef Gooitzen het volgende:
In Friesland hebben ze onlangs het 1250 jarig jubileum van de moord gevierd. Ik ben laatst met een makker langs Dokkum gereden, erg mooi stadje. Vooral de grote kerk is de moeite waard.
Dat is niet juistquote:Op zondag 5 november 2006 13:40 schreef Neleos het volgende:
Nelson?
Ja, maar ik wil de namen van de aanvoerdersquote:Op zondag 5 november 2006 13:40 schreef Supersheep het volgende:
Engeland en het Pruisse (hoe schrijf je dat) rijk?
Het was WEL die gozer van Wellingtonquote:Op zondag 5 november 2006 13:41 schreef Etcetera het volgende:
was het niet die gozer van wellington? (graaf of hertog, dat weet ik niet meer)
Hertog van Wellington, geen idee wie de ander wasquote:Op zondag 5 november 2006 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil de namen van de aanvoerders
uitstekendquote:Op zondag 5 november 2006 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
De Dood door Ophanging
quote:Op zondag 5 november 2006 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Boek van, volgens mij. Je plakt of stempelt het voor in een boek om aan te geven dat het van jou is.
quote:Een ex libris is een eigendomskenmerk (een klein plaatje) dat voorin een boek wordt geplakt, gestempeld of gestanst. Het wordt ook wel boekmerk genoemd.
Ex libris is Latijn en betekent: uit de bibliotheek. Bedoeld wordt: uit de bibliotheek van degene van wie de naam op het plaatje staat vermeld.
Damn, wat ben jij snel.quote:Op zondag 5 november 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
De Haagsche Post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |