Dat is ook mijn keuze...is wat makkelijker en ben te lui.quote:
Ik heb 'm bijna uit.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:47 schreef ranja het volgende:
Ik heb Lisey's Verhaal vandaag gekochtBeetje te laat voor het toernooi.
Ik vond het boek Misery echt goed. Hoewel ik niet weet of het in mijn King-top 5 zou komen. Maar dat heeft een goede opbouw, en spanning. The Stand, tja,ik heb het gelezen en de serie gezien, maar vind ik een stuk minder interessant verhaal.quote:Op zondag 5 november 2006 16:49 schreef BlaineDeMono het volgende:
Er zijn hier nog best een hoop lui die Misery boven de The Stand prefereren
Verrassend moet ik zeggen, verrassend!![]()
Dat komt door de film die om een of andere reden zoveel mensen zo geweldig vindenquote:Op zondag 5 november 2006 16:49 schreef BlaineDeMono het volgende:
, en The Shining boven It.
Ik heb ze allemaalquote:Op maandag 6 november 2006 11:33 schreef Erik_84 het volgende:
It - The Shining
The Stand - Misery
Misery was gewoon een goed boek!
Ik ben nu de Donkere Toren aan het lezen, vandaar dat ik in vorige delen niet meedeed, maar deze 4 ken ik allemaal
Als ik naar een boeken winkel ga, kijk ik eerst of het wel een dik boek isquote:Hoewel een boek van 500 pagina's ook te doen is nog. Maar the stand met 1400 pagina's ongeveer was me iets teveel om door te werken.
quote:Op maandag 6 november 2006 11:36 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaalen de shinning, IT en de stand zijn in het wit uitgevoerd met het logo van de donkere toren... staat erg mooi in de boekenkast
Zo denken heel veel mensenquote:Op maandag 6 november 2006 11:39 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Als ik naar een boeken winkel ga, kijk ik eerst of het wel een dik boek is
Hoe dikker hoe beter (is mijn mening)
Of De Ballade van de Flexible Kogel, zelden zo'n briljant kort verhaal gelezen!!!quote:Op maandag 6 november 2006 13:10 schreef Mattievandezolder het volgende:
It - The Shining
The Stand - Misery
Voor mij geen twijfel, dit zijn mijn 2 favo King-boeken, wat er ook gebeurt, hopelijk halen ze allebei de finale, alhoewel het dan toch moeilijk gaat worden...
Misschien beter als maar 1 vd 2 de finale haalt... (liefst The Stand)
Maar Dromenvanger, ben het ook wel met je eens dat zijn korte verhalen ook erg goed zijn, meesterlijk hoe hij in zo'n kort verhaal een spanning weet weg te zetten, of iets absurds, zoals De Vinger, heerlijk!!
De vinger van de bundel nachtmerries bedoel je dus? Met die badkamer of nietquote:Op maandag 6 november 2006 13:10 schreef Mattievandezolder het volgende:
Maar Dromenvanger, ben het ook wel met je eens dat zijn korte verhalen ook erg goed zijn, meesterlijk hoe hij in zo'n kort verhaal een spanning weet weg te zetten, of iets absurds, zoals De Vinger, heerlijk!!
Dan raad ik je The Cask of Amontillado van Edgar Allan Poe maar eens aan. Daar is Dolan's Caddilac op gebasseerd / aan opgedragen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:13 schreef BlaineDeMono het volgende:
Dolan's Caddilac - Weinig korte verhalen verslaan DAT verhaal!!!![]()
Dat topverhaal heb ik al gelezen, maar toch bedankt voor de tip!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:50 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dan raad ik je The Cask of Amontillado van Edgar Allan Poe maar eens aan. Daar is Dolan's Caddilac op gebasseerd / aan opgedragen.
Dollans Caddilac was oorspronkelijk als apart boekje in beperkte oplage uitgegeven. Later verscheen het als geschenk in de week van het spannende boek hier in nederland. En uiteindelijk werd het gebundeld, in nachtmerries & droomlandschappen meen ik.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:43 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Dat topverhaal heb ik al gelezen, maar toch bedankt voor de tip!!!![]()
King zegt ook zelf in de bundel waar dit verhaal in staat dat z'n verhaal op Poe's verhaal is gebaseerd!![]()
Dat weet ik allemaal ook wel man, ik ben Überfan!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dollans Caddilac was oorspronkelijk als apart boekje in beperkte oplage uitgegeven. Later verscheen het als geschenk in de week van het spannende boek hier in nederland. En uiteindelijk werd het gebundeld, in nachtmerries & droomlandschappen meen ik.
Ik heb een officiele brief van zijn secretariaat op officieel Stephen King briefpapier liggenquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:09 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal ook wel man, ik ben Überfan!!!![]()
Nou heb ik echt zwaar respect voor je/u!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb een officiële brief van zijn secretariaat op officieel Stephen King briefpapier liggen
Je mag me aanraken...quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:26 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Nou heb ik echt zwaar respect voor je/u!!!![]()
HELD!!!![]()
Overleven (Survivor) is idd een super verhaal. Het staat in "Het rak en andere verhalen".quote:Op maandag 6 november 2006 19:11 schreef ranja het volgende:
"Overlevingsaantekeningen", een kort verhaal van iets van 25 bladzijden. Erg goed. Over een man die op een onbewoond eiland aanspoelt en dan een dagboek bijhoudt. Geen idee of het in een bundel van hem staat, ik heb het in een 'various writers' boek.
....met Stephen King kunnen chatten overtreft wel mijn chat met Clive Barkerquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:53 schreef Xessive het volgende:
Ik heb een keer in een chat gezeten met King, maar daar zaten zoveel anderen, dat de meeste vragen niet aan bod kwamen.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:44 schreef BrandX het volgende:
Eindstand wat mij betreft:![]()
1) The Stand
2) The Shining
3) Misery
4) It
Kijk daar voor hebben we deze tournamentquote:Op donderdag 9 november 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht meer aan 1 The Stand en 2 It
Wat hij zei!quote:Op donderdag 9 november 2006 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
1. the stand
2. the shining
3. it
4. misery
Isabeau!quote:Op donderdag 9 november 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht meer aan 1 The Stand en 2 It
Dat is eigenlijk niet echt terecht. Nummer 1 is de enige die echt duidelijk is, nummer 2 zou elke kunnen zijn die door die nummer 1 verslagen is. Ook die in de eerste ronde, kan gewoon pech zijn dat die al heel snel tegen de nummer 1 lootte en bij een andere loting pas in de finale op die nummer 1 zou zijn gestuit.quote:Op donderdag 9 november 2006 20:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik zowel voor plaats 1/2 als voor 3/4 laat stemmen![]()
Klopt, niet doen dusquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet echt terecht. Nummer 1 is de enige die echt duidelijk is, nummer 2 zou elke kunnen zijn die door die nummer 1 verslagen is. Ook die in de eerste ronde, kan gewoon pech zijn dat die al heel snel tegen de nummer 1 lootte en bij een andere loting pas in de finale op die nummer 1 zou zijn gestuit.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:08 schreef Isabeau het volgende:
Kut
Dus als jij op It had gestemd en Miss_d niet had gestemd dan had It in de finale gestaanNou ja, het zij zo dat dat niet is gebeurd.
Why,??? why??? staat zo mooi in je boekenkastquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat vind ik wel helemaal erg.
Mijn hele King collectie staat trouwens in 2 dozen klaar om te koop aangeboden te worden in V&A, moet alleen nog een keertje inventariseren.
Het gaat om boeken, niet om een mensenleven ofzoquote:
Pfff, bemoei jij je even lekker met jezelf zeg!quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:31 schreef Troel het volgende:
Het gaat om boeken, niet om een mensenleven ofzo![]()
CULTUURBARBAARquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat vind ik wel helemaal erg.
Mijn hele King collectie staat trouwens in 2 dozen klaar om te koop aangeboden te worden in V&A, moet alleen nog een keertje inventariseren.
Het is niet vanwege ruimtegebrek. De helft van de boeken staan boven, we hebben niet alles in de woonkamer.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:52 schreef klipper het volgende:
[..]
CULTUURBARBAARom je boeken te verkopen foei.
![]()
Zelf zou ik nooit een boek verkopen, eerder een boekenkast erbij.![]()
Dat kan ik me nu ook wel weer indenken, bij mij staan de king boeken nu ook gewoon in een kast ipv in een boekenkast.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is niet vanwege ruimtegebrek. De helft van de boeken staan boven, we hebben niet alles in de woonkamer.
Maar ik ben gewoon een beetje klaar met King. Al een paar jaar.
En op zich... zo'n barbaar ben ik niet hoor... Het is niet dat ik ze zomaar weg gooi. Ik gun juist een ander de kans om al die prachtige boeken te leren kennen...
Het voordeel van King vind ik dan ook dat hij zoveel verhalen heeft in zoveel verschillende stijlen dat er altijd wel iets van je gading bijzit.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat kan ik me nu ook wel weer indenken, bij mij staan de king boeken nu ook gewoon in een kast ipv in een boekenkast.
Langzamerhand verander je toch qua interese in boeken of je het nu wilt of niet.
En dat je een ander het plezier gunt is natuurlijk mooi.![]()
Ik ben dan toch net iets egoistischer ingesteld denk ik, meestal krijg je er zo weinig voor dat ik ze dan liever naar het oud papier brengt, dan al die moeite ervoor te doen.![]()
Dit doe ik natuurlijk niet, want ik heb ook wel een verzamel-tic, collecties heb ik graag compleet.![]()
Van de stand heb ik ook het collectors item, met uitgifte nummer. ( het complete verhaal in beperkte genummerde uitgifte)
Ben eigenlijk wel benieuwd of dat tegenwoordig nog wat opbrengt![]()
Nee en zéker niet op Itquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:16 schreef Maerycke het volgende:
It - The Shining
The Stand - Misery
Mocht ik nog stemmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |