Dat is ook mijn keuze...is wat makkelijker en ben te lui.quote:
Ik heb 'm bijna uit.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:47 schreef ranja het volgende:
Ik heb Lisey's Verhaal vandaag gekochtBeetje te laat voor het toernooi.
Ik vond het boek Misery echt goed. Hoewel ik niet weet of het in mijn King-top 5 zou komen. Maar dat heeft een goede opbouw, en spanning. The Stand, tja,ik heb het gelezen en de serie gezien, maar vind ik een stuk minder interessant verhaal.quote:Op zondag 5 november 2006 16:49 schreef BlaineDeMono het volgende:
Er zijn hier nog best een hoop lui die Misery boven de The Stand prefereren
Verrassend moet ik zeggen, verrassend!![]()
Dat komt door de film die om een of andere reden zoveel mensen zo geweldig vindenquote:Op zondag 5 november 2006 16:49 schreef BlaineDeMono het volgende:
, en The Shining boven It.
Ik heb ze allemaalquote:Op maandag 6 november 2006 11:33 schreef Erik_84 het volgende:
It - The Shining
The Stand - Misery
Misery was gewoon een goed boek!
Ik ben nu de Donkere Toren aan het lezen, vandaar dat ik in vorige delen niet meedeed, maar deze 4 ken ik allemaal
Als ik naar een boeken winkel ga, kijk ik eerst of het wel een dik boek isquote:Hoewel een boek van 500 pagina's ook te doen is nog. Maar the stand met 1400 pagina's ongeveer was me iets teveel om door te werken.
quote:Op maandag 6 november 2006 11:36 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaalen de shinning, IT en de stand zijn in het wit uitgevoerd met het logo van de donkere toren... staat erg mooi in de boekenkast
Zo denken heel veel mensenquote:Op maandag 6 november 2006 11:39 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Als ik naar een boeken winkel ga, kijk ik eerst of het wel een dik boek is
Hoe dikker hoe beter (is mijn mening)
Of De Ballade van de Flexible Kogel, zelden zo'n briljant kort verhaal gelezen!!!quote:Op maandag 6 november 2006 13:10 schreef Mattievandezolder het volgende:
It - The Shining
The Stand - Misery
Voor mij geen twijfel, dit zijn mijn 2 favo King-boeken, wat er ook gebeurt, hopelijk halen ze allebei de finale, alhoewel het dan toch moeilijk gaat worden...
Misschien beter als maar 1 vd 2 de finale haalt... (liefst The Stand)
Maar Dromenvanger, ben het ook wel met je eens dat zijn korte verhalen ook erg goed zijn, meesterlijk hoe hij in zo'n kort verhaal een spanning weet weg te zetten, of iets absurds, zoals De Vinger, heerlijk!!
De vinger van de bundel nachtmerries bedoel je dus? Met die badkamer of nietquote:Op maandag 6 november 2006 13:10 schreef Mattievandezolder het volgende:
Maar Dromenvanger, ben het ook wel met je eens dat zijn korte verhalen ook erg goed zijn, meesterlijk hoe hij in zo'n kort verhaal een spanning weet weg te zetten, of iets absurds, zoals De Vinger, heerlijk!!
Dan raad ik je The Cask of Amontillado van Edgar Allan Poe maar eens aan. Daar is Dolan's Caddilac op gebasseerd / aan opgedragen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:13 schreef BlaineDeMono het volgende:
Dolan's Caddilac - Weinig korte verhalen verslaan DAT verhaal!!!![]()
Dat topverhaal heb ik al gelezen, maar toch bedankt voor de tip!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:50 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dan raad ik je The Cask of Amontillado van Edgar Allan Poe maar eens aan. Daar is Dolan's Caddilac op gebasseerd / aan opgedragen.
Dollans Caddilac was oorspronkelijk als apart boekje in beperkte oplage uitgegeven. Later verscheen het als geschenk in de week van het spannende boek hier in nederland. En uiteindelijk werd het gebundeld, in nachtmerries & droomlandschappen meen ik.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:43 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Dat topverhaal heb ik al gelezen, maar toch bedankt voor de tip!!!![]()
King zegt ook zelf in de bundel waar dit verhaal in staat dat z'n verhaal op Poe's verhaal is gebaseerd!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |