Zal best, maar hij viel wel ontzettend op in negatieve zin.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:35 schreef Asmodean het volgende:
[..]
dat deden mensen achter Balkenende net zo goed![]()
het wendt nooit. Deze man is niet geschikt als premier.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:44 schreef Jurgen21 het volgende:
De presentatie was om te janken, maar dat zijn we van Balkenende gewend)
Typisch rtl. Zo rechts cda/vvd als het maar kan zijn....quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:53 schreef rebel6 het volgende:
Opvallend trouwens, 2 rechtse journalisten vs. 1 linkse oud-politica.
Welke mensen kunnen beter hun mening verwoorden over presentatie, manier van praten enzo?
Precies journalisten.
Een ontzettend gekleurd na-praatje dus.
die 1% is misschien wel de Koningin die eigenlijk niet mag stemmen..quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Curieus, Balkenende 59% + Bos 42% = 101%
Nu Balkenende 60% + Bos 41% = 101%
ah, je vind dus dat Balkenende vanwege de X-factor gewonnen heeftquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Balkende. Ben het wel eens met Henk Jan
Geen partijkeuze maken op 22 november is niet dom. Mensen die zich niet bezig houden met politiek en geen enkel programma hebben gelezen of standpunt kennen doen er juist verstandig aan niet te stemmen. Een parlement is een controle-orgaan op de regering: laat de mensen stemmen die verstandig hebben nagedacht over de vraag wie het beste de regering kan controleren en evt. zelf kan regeren.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:45 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
Niet stemmen is dom. Heel dom.
Als je geen keuze wilt maken, stem dan blanco.
Niet stemmen = 4 jaar je mond houden.
Och, er zitten een paar rechtse mensen, maar dat maakt heel RTL niet meteen rechts.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Typisch rtl. Zo rechts cda/vvd als het maar kan zijn....
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Och, er zitten een paar rechtse mensen, maar dat maakt heel RTL niet meteen rechts.
Nee, niet alleen was inhoudelijk ook beter. Maar wat Henkjan ook zegt Bos zegt A maar zijn lichaam zegt B hij is compleet niet geloofwaardig. Daarnaast heeft hij de laatste tijd ook wel veel staaltjes van draaikonterij laten zienquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:52 schreef Asmodean het volgende:
ah, je vind dus dat Balkenende vanwege de X-factor gewonnen heeft![]()
hm, ik vind het eigenlijk wel meevallen. Niet dat ik op Bos ga stemmen ofzo, maar ik vond hem toch inhoudelijk beter. Ook de lichaamstaal van Bos vond ik beter dan de arrogante houding en betweterige lachjes van Balkenende. Wat bedoel je eigenlijk precies met de vele staaltjes van draaikonterij van Bos de laatste tijd?quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, niet alleen was inhoudelijk ook beter. Maar wat Henkjan ook zegt Bos zegt A maar zijn lichaam zegt B hij is compleet niet geloofwaardig. Daarnaast heeft hij de laatste tijd ook wel veel staaltjes van draaikonterij laten zien
Daarnaast ga ik op geen van beide stemmen omdat ik mij ook in de punten van Balkenende niet helemaal kan vinden
Balkenende heeft de tactiek van zijn vriendje G.W. Bush geleend: als je het niet op argumenten kunt winnen, dan maar je tegenstander betichten van flipfloppen. De enige reden waarom Bush er nog zit is om deze reden. Hopelijk trappen de Nederlanders er niet in.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:02 schreef Asmodean het volgende:
[..]
hm, ik vind het eigenlijk wel meevallen. Niet dat ik op Bos ga stemmen ofzo, maar ik vond hem toch inhoudelijk beter. Ook de lichaamstaal van Bos vond ik beter dan de arrogante houding en betweterige lachjes van Balkenende. Wat bedoel je eigenlijk precies met de vele staaltjes van draaikonterij van Bos de laatste tijd?
Dat is zijn drijfveer, ik doelde op zijn strategiequote:Op zaterdag 4 november 2006 13:08 schreef Urquhart het volgende:
Zit Bush er niet enkel vanwege het geld?
Enkele topics met voorbeeldenquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:02 schreef Asmodean het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk precies met de vele staaltjes van draaikonterij van Bos de laatste tijd?
Laten we die cijfers van vóór het debat vooral niet vergeten. Bos heeft dus in feite een geweldige overwinning behaald.quote:PvdA-lijsttrekker Wouter Bos heeft het in het RTL-debat met Jan Peter Balkenende volgens de kijkers van RTL veel beter gedaan dan verwacht. Voorafgaande aan het debat verwachtte 33% dat Bos het debat zou gaan winnen. Balkenende stond toen op 46%. Na het debat waren de rollen echter volkomen omgedraaid. Bos kwam volgens 50% van de kijkers als winnaar uit het debat. Balkende bleef steken op 46%.
Het zijn ook allemaal van die inhoudelijk stevig beargumenteerde openingsposts...quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Enkele topics met voorbeelden
Wouter Bos liegt en draait over ontslagrecht
Wouter Bos: Windvaan,Populist en/of draaikont.?
Wouter Bos en zijn belachelijke ideeen
En dan te bedenken dat terwijl Bos staatssecretaris van Financiën was, het hoogste tarief juist verlaagd is van 60 naar 52 procent. Balkenende refereerde er gisteren ook nog eventjes aan. Rijken vallen buiten alle subsidies... Sure.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:03 schreef draaijer het volgende:
Weet je wat ruk is: 52% belasting betalen over je top..
Dit is de categorie die buiten alle subsidies vallen. Hij wil de bovengenoemde groep liever wat zwaarder belasten. M.a.w. straffen omdat men over het algemeen al veel harder werken, mogelijk meer verantwoording dragen met / op hun werk.
Bloedlink word ik hier van.. Jaag de welvarende mensen maar lekker weg Bossie...
Wat moeten we nou met zo'n praatjesmaker.. Wanneer en hoe gaat de rest van Nederland dit nou inzien?
Eigenlijk kun je stellen dat degenen die Balkenende de beste vonden hun stemkeuze al voor het debat bepaald hadden. Opmerkelijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Laten we die cijfers van vóór het debat vooral niet vergeten. Bos heeft dus in feite een geweldige overwinning behaald.
Leuk idee, kijken wat de fok!users vindenquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:41 schreef Asmodean het volgende:
Wie won het lijsttrekkersdebat?
» Bos
» Balkenende
[afbeelding]
maak je eigen FOK! poll zelf!
... dan de gemiddelde persoon die meedeed aan andere peilingen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:13 schreef Genverbrander het volgende:
Deze poll geeft maar weer aan dat de gemiddelde fokker rechtser is dan de gemiddelde nederlander .
quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:20 schreef FonsvdB het volgende:
[..]
... dan de gemiddelde persoon die meedeed aan andere peilingen.
Nou, als ik de reacties op de website van Trouw lees begin ik toch te twijfelen aan de juistheid van de TNS-NIPO poll gisteravond. De meerheid van de mensen daar vind dat Balkenende het sterkst was. En je kunt Trouw toch niet beschuldigen van partijdigheid.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:24 schreef Genverbrander het volgende:
Het probleem is dat veel mensen zo'n vraag als "Wie won het debat" verwarren met "Achter wie sta jij". Dat Bos beter was in het debat is glashelder. De reden dat Balkenende toch nog hoog scoort is vanwege zijn populariteit.
Grapjas.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nou, als ik de reacties op de website van Trouw lees begin ik toch te twijfelen aan de juistheid van de TNS-NIPO poll gisteravond. De meerheid van de mensen daar vind dat Balkenende het sterkst was. En je kunt Trouw toch niet beschuldigen van partijdigheid.
quote:Trouw is een Nederlands dagblad van licht protestants-christelijke signatuur.
Je hebt gelijk FonsvdB. Toch kun je op basis van die peiling zeggen dat de meeste mensen die naar het TV-programma hebben gekeken, Bos de beste vonden. Dit soort relatief eenvoudige peilingen hebben een grote betrouwbaarheid.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:35 schreef FonsvdB het volgende:
@Genverbrander: Ik verbeterde je uitspraak omdat je niet kunt weten waar de gemiddelde Nederlander op dit moment staat. Dat weten we pas op 22 november (ook niet voor 100%, maar geeft denk ik een goede benadering). Je kunt de uitslag van een peiling over of Nederlanders links of rechts zijn niet doortrekken voor geheel Nederland.
Wat ik je wil zeggen is op te passen met de resultaten van peilingen als feiten te zien. De cijfers liegen uiteraard niet, en je kunt zeker een uitspraak doen over de mensen die gepeild zijn. Maar je kunt het onmogelijk doortrekken.
Balkenende 55,5, Bos 44,5. Totaal 100%.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:46 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Trouwens, de poll komt in totaal op 101% uit.![]()
Dat is inderdaad waar. Persoonlijk vond ik Bos er ook goed uit komen. Beter dan ik had verwacht. Alhoewel ik Balkenende net ietsje beter vond.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:46 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Je hebt gelijk FonsvdB. Toch kun je op basis van die peiling zeggen dat de meeste mensen die naar het TV-programma hebben gekeken, Bos de beste vonden. Dit soort relatief eenvoudige peilingen hebben een grote betrouwbaarheid.
Ik wist dat de PvdA slecht in rekenen was, maar dat haar aanhangers het ook waren?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:46 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Trouwens, de poll komt in totaal op 101% uit.![]()
Hebben wij naar hetzelfde debat gekeken?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:24 schreef Genverbrander het volgende:
Het probleem is dat veel mensen zo'n vraag als "Wie won het debat" verwarren met "Achter wie sta jij". Dat Bos beter was in het debat is glashelder. De reden dat Balkenende toch nog hoog scoort is vanwege zijn populariteit.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:05 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Ik wist dat de PvdA slecht in rekenen was, maar dat haar aanhangers het ook waren?
Hoe bedoel je, afkapte? Balkenende is nota bene 57 procent van het debat aan het woord geweest. Wester had hem veel vaker moeten afkappen!quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:16 schreef FuifDuif het volgende:
Balkenende! Veel meer een inhoudelijk verhaal. Erg jammer dat Westerman hem regelmatig afkapte met de woorden dat een technisch verhaal niet gewenst was. Hoezo niet??? Daar gaat het toch nu net om???
Een wijze Oosterse gezegde is:quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:46 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, afkapte? Balkenende is nota bene 57 procent van het debat aan het woord geweest. Wester had hem veel vaker moeten afkappen!
over arrogantie gesprokenquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Een wijze Oosterse gezegde is:
Laat hem die verstand van zaken heeft het woord nemen.
Halfzacht gekookt ei? Al was hij een zachtgekookt ei, het gaat mij er om dat de MP verstand van zaken heeft en het land kan besturen zoals het hoort. Dat populistische gezwam van tegenwoordig dat een politicus mediageniek moet zijn, uitstraling moet hebben, en gepaard moet gaat met een sterk imago is het gevolg van een verloedering van onze mentaliteit en de verschuiving van onze waardering voor kwaliteit naar waardering voor gebakken lucht verpakt in mooi papier.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:36 schreef TeChNo2 het volgende:
Dat mensen echt op die kneus kunnen stemmen (ik heb het uiteraard over Balkenende) cq hem als winnaar uit het debat kunnen zien komen. Het is om je kapot te schamen dat ons land zo'n halfzacht gekookt ei als premier moet dulden !
Oja: en ik stem op geen van beide (partijen).
Wester is natuurlijk van de goede partij. Ik haat die partijdige hoernalistiek, maar wat de PvdA kan, kan het CDA natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:46 schreef Kozzmic het volgende:
Wester had hem veel vaker moeten afkappen!
Heb je dan liever een schijnheilig mietje?quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:36 schreef TeChNo2 het volgende:
Het is om je kapot te schamen dat ons land zo'n halfzacht gekookt ei als premier moet dulden !
Nee ik zeg toch dat ik balkenende een kluns vind!quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je dan liever een schijnheilig mietje?![]()
Dus Bos is een echte Rambo?quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:59 schreef TeChNo2 het volgende:
Nee ik zeg toch dat ik balkenende een kluns vind!
Extra spreektijd en nóg slaagt Balk er niet in om een overwinning van Bos te voorkomen!quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:46 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, afkapte? Balkenende is nota bene 57 procent van het debat aan het woord geweest. Wester had hem veel vaker moeten afkappen!
Zo te zien heeft hij gewonnen hoor.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:01 schreef rebel6 het volgende:
Extra spreektijd en nóg slaagt Balk er niet in om een overwinning van Bos te voorkomen!
Hier op Fok! bedoel je?quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo te zien heeft hij gewonnen hoor.
En bij Trouw, Elsevier en Geenstijl, alleen bij de TNS, de vriendjes van Nova niet...quote:
nee, dan heb je objectieve bronnenquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En bij Trouw, en Geenstijl, alleen bij de TNS, de vriendjes van Nova niet...
=Christeljkquote:
quote:en Geenstijl,
het onafhankelijke onderzoeksbureau.quote:alleen bij de TNS, de vriendjes van Nova niet...
want?quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:08 schreef PJORourke het volgende:
Net zo betrouwbaar als TNS dus.
Het zal uit de komende peilingen moeten blijken. Het CDA heeft een grote linkervleugel, ik denk dat daar ook nog wel wat te winnen valt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Het enige dat Bos gisteren gewonnen kan hebben zijn zwevende SP-stemmers.
Uhmm, TNS Nipo is verbonden aan RTL. En een internetpeiling kun je toch niet echt gelijkstellen aan een opinieonderzoek. Ben benieuwd of Maurice de Hond nog komt met een eigen onderzoek naar het debat.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En bij Trouw, Elsevier en Geenstijl, alleen bij de TNS, de vriendjes van Nova niet...
Want deel van de Clairy-family.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:11 schreef Asmodean het volgende:
want?
Niet op hun website?quote:en waar staat die poll van trouw nou?
In dit geval zijn ze misschien ingehuurd door RTL ja. Maar ze behoren tot het linkse kamp.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:14 schreef Kozzmic het volgende:
Uhmm, TNS Nipo is verbonden aan RTL.
Wel als dat onderzoek niet objectief is.quote:En een internetpeiling kun je toch niet echt gelijkstellen aan een opinieonderzoek.
Waar blijkt dat dan nog uit? Niet uit de kabinetsleden in ieder geval, op Van Ardenne dan na. Het lijkt me juist dat de meeste linkse CDA'ers door de afgelopen jaren juist zijn overgestapt naar Christen Unie, PvdA en/of SP en dat het gat bij de CDA is opgevuld aan de rechterkant met ex-VVD'ers. Het zou verklaren waarom de VVD niet meer op het oude niveau komt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:12 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het zal uit de komende peilingen moeten blijken. Het CDA heeft een grote linkervleugel, ik denk dat daar ook nog wel wat te winnen valt.
Half Nederland is schatrijk of massochistisch.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:19 schreef Jurgen21 het volgende:
En pyrhusoverwinning voor Bos gisteravond. In de nieuwe peiling van Maurice de Hond, gepeild na het debat gisteravond, heeft het CDA nu vier zetels voorsprong op de PvdA.
Wat ben je toch weer zielig aan het doenquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In dit geval zijn ze misschien ingehuurd door RTL ja. Maar ze behoren tot het linkse kamp.
[..]
Wel als dat onderzoek niet objectief is.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:19 schreef Jurgen21 het volgende:
En pyrhusoverwinning voor Bos gisteravond. In de nieuwe peiling van Maurice de Hond, gepeild na het debat gisteravond, heeft het CDA nu vier zetels voorsprong op de PvdA.
Je hebt het goed gezien. Allemaal brandhout daar. Waarom komt er geen beter talent bovendrijven vraag ik mij af. Misschien toch een te lage honorereringquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:20 schreef PJORourke het volgende:
Balkenende wordt gewoon een-oog in het land der blinden. Daarom loopt de VVD leeg. Niet onterecht ook, gezien de ideologische wanorde.
Tuurlijk, jong. Alles wat jou niet uitkomt is altijd vies en links.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In dit geval zijn ze misschien ingehuurd door RTL ja. Maar ze behoren tot het linkse kamp.
PvdA verliest aan de SP, CDA en VVD aan Wilders. Rechts blijft rechts, links blijft links.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:19 schreef Jurgen21 het volgende:
quote:Direct na het eerste debat was duidelijk vast te stellen dat de positie van de PvdA verzwakte ten gunste van de SP. Door het RTL4 debat is dat verlies weer wat goedgemaakt.
http://www.peil.nl/?2137
Je gaat toch niet de grip van de PvdA op de media via allerlei obscure bureautjes ontkennen of wel soms?quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:22 schreef Kozzmic het volgende:
Tuurlijk, jong. Alles wat jou niet uitkomt is altijd vies en links.
Ook PvdA'er.quote:Maar goed, ook De Hond peilt een overwinning voor Bos (46% tegen 41%): http://www.peil.nl/?2139
Ja en op die zelfde site word aan ook aangegeven dat sinds het debat CDA 4 zetels voorsprong heeft op PVDA.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:22 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Maar goed, ook De Hond peilt een overwinning voor Bos (46% tegen 41%): http://www.peil.nl/?2139
Omdat ze het principe "ledendemocratie" nog niet doorhebben daar. Dat betekent o.a. dat je een kandidaat-lijsttrekker geen "kutwijf" noemt. En nu zitten ze met een soort Bos/Cameron-kloon die zo slaapverwekkend is dat zelfs je TV op standby gaat als hij langskomt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Je hebt het goed gezien. Allemaal brandhout daar. Waarom komt er geen beter talent bovendrijven vraag ik mij af. Misschien toch een te lage honorerering![]()
Sorry hoor, maar wat een sneu en doorzichtig figuur ben je toch.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je gaat toch niet de grip van de PvdA op de media via allerlei obscure bureautjes ontkennen of wel soms?
[..]
Ook PvdA'er.
Maar belangrijker: Bos heeft geen rechtse stemmen weten los te weken. Zijn enige winst behaald hij bij de SP. De steun voor Balkenende onder CDA en VVD stemmers is zelfs ietsje groter geworden. Ook in de verschillende grafieken doet Balkenende zeker niet onder voor Bos. Die laatste heeft het debat dus heel nipt gewonnen, maar veel schiet hij er niet mee op.quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:22 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Maar goed, ook De Hond peilt een overwinning voor Bos (46% tegen 41%): http://www.peil.nl/?2139
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |