Je kunt wel doen alsof half Nederland honger lijdt maar dat lijkt me toch wat buiten de realiteit.quote:Op zondag 3 september 2006 12:20 schreef harrie1 het volgende:
wouter doet het goed
als je een dik inkomen heb mag je best wat inleveren voor de arme
ja nederland heeft armen genoeg
voedselbanken zijn er niet voor niets of denken mensen dat iemand zomaar eten eet wat eigenlijk al 3 dagen overtijd is?
Idd, nederland heeft het laagste aantal mensen onder de armoedegrens sinds tijdenquote:Op zondag 3 september 2006 13:54 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Je kunt wel doen alsof half Nederland honger lijdt maar dat lijkt me toch wat buiten de realiteit.
Ja, omdat defintie van "armoedegrens" eventjes is aangepast.quote:Op zondag 3 september 2006 14:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, nederland heeft het laagste aantal mensen onder de armoedegrens sinds tijden
Onzin, hij vind 'een beetje populisme' juist positief:quote:Op zondag 3 september 2006 11:16 schreef gtotep het volgende:
Dat heet POPULISTME meneer W.B.
En dat verweet u en uw partij steeds andere partijen.
Ik vind een kleine aanpassing aan de plannen om de achterban tegemoet te komen geen populisme trouwens. Hooguit veranderlijk te noemen.quote:Een beetje populisme is goed voor de democratie. De toegenomen aandacht voor personen in de politiek hoeft de democratie niet te verzwakken, maar kan deze juist versterken. Deze stellingen verdedigt PvdA-leider Wouter Bos vandaag in Dordrecht bij de Johan de Witt-lezing.
Volgens Wouter Bos blinkt het intellectuele en politieke debat over onze democratie uit door somberheid. Populisten zijn dan vooral goedkope politici die iedereen beloven dat ze alles kunnen krijgen en liefst ook nog gratis. En de opkomende aandacht voor de persoon van politici wordt weggezet met termen als Schwarzeneggerisering van de politiek. Ofwel: het zou alleen nog maar gaan om het kontje en niet om de inhoud.
Maar de PvdA-fractievoorzitter vindt de toegenomen aandacht voor personen juist goed voor de democratie. “Van populisten valt veel te leren. Niet als modegril maar omdat er een aantal zaken in onze samenleving fundamenteel veranderd zijn.” Aldus Wouter Bos.
Ook is Bos niet bang voor de personalisering van de democratie. Volgens de PvdA-fractievoorzitter kan de personalisering van de politiek de politiek immers voor een heleboel mensen boeiender en aantrekkelijker maken. “Er bestaat geen echte tegenstelling tussen aandacht voor de persoon en aandacht voor de inhoud. Het is juist de persoon als drager van een boodschap, als ‘gestold programma’, die vertrouwen wint van mensen; veel meer dan een programma van papier en inkt ooit zou kunnen.”
“Het kan de democratie vitaliseren en dat is her en der hard nodig. Dat gaat niet ten koste van politieke partijen. Die zullen altijd nodig blijken. Maar partijen die deze ontwikkelingen begrijpen en benutten gaan het veel verder schoppen dan partijen die zich ertegen verzetten. Wie alles bij het oude wil laten en essentiële veranderingen in onze cultuur en onze samenleving niet wil zien, kan versteend vast blijven houden aan het oude vertrouwde.
Maar die houding zal uiteindelijk schadelijker zijn voor de democratie dan een oprechte poging haar te moderniseren, personaliseren en populariseren.” Aldus Wouter Bos.
[url=http://www.wouterbos.nl/renderer.do/menuId/42767/sf/23124/returnPage/23124/itemId/55582/realItemId/55582/pageId/23124/instanceId/42760/]Bron: Pvda.nl
Wanneer door wie van wat naar wat?quote:Op zondag 3 september 2006 16:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, omdat defintie van "armoedegrens" eventjes is aangepast.
Was laatst in het nieuws. Nieuwe berekening, was gekoppeld aan het uitkeringsniveau van 1980 ofzo en is nu opnieuw berekend aan de hand van gemiddelde kosten voor het levensonderhoud enzo.quote:
volgens mij zijn wel meer uitspraken en punten van Bos aan veranderingen onderhevigquote:Op zondag 3 september 2006 22:23 schreef dryfit het volgende:
Volgens mij was het eerste plan een concept en een concept is aan veranderingen onderhevig.
Noem eens 1 politicus waarbij dat niet of minder het geval isquote:Op zondag 3 september 2006 23:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
volgens mij zijn wel meer uitspraken en punten van Bos aan veranderingen onderhevig![]()
Herstel. Er is een rapport waarin gepleit wordt voor een nieuwe definitie. En nu spreken mensen al van minder armen dankzij een aanpassing van de definitie...quote:Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was laatst in het nieuws. Nieuwe berekening, was gekoppeld aan het uitkeringsniveau van 1980 ofzo en is nu opnieuw berekend aan de hand van gemiddelde kosten voor het levensonderhoud enzo.
Jammer dat je niet helemaal door hebt dat populisme iets anders is. Met populisme wordt grofweg bedoeld dat je dingen roept zonder ze te (kunnen) onderbouwen, maar omdat ze zo goed vallen bij de burgers. Bijvoorbeeld: "Het is onveilig in Nederland en dat komt door de allochtonen." Met name op rechts scoren dit soort opmerkingen lekker, dus daar vind je nogal wat populisme.quote:Op zondag 3 september 2006 11:16 schreef gtotep het volgende:
Toen Wouter Bos dit voorjaar zijn plannen omtrend de AOW bekendmaakte (ouderen laten betalen
voor eigen AOW), brak er onrust uit in de achterban van de PvdA(de partij
zakte flink in de peilingen).
Nu heeft W.B. zijn verhaal omtrent de AOW iets aangepast onder druk
van dat mogelijke stemverlies.
Dat heet POPULISTME meneer W.B.
En dat verweet u en uw partij steeds andere partijen.
Dat is meestal zo in een financiële paragraaf. Overigens is bij de 'uitgaven' ook 2,5 miljard opgenomen om de staatsschuld af te lossen.quote:Op maandag 4 september 2006 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Die 12 miljard die ze willen gaan bezuinigen bij de PVDA is werkelijk te bizar voor woorden![]()
Als je dat optelt met het geld dat ze extra willen gaan geven aan zorg, onderwijs en werken&wonen, dan kom je weer op 0 uit![]()
Ik zou bij die uitkomsten van de CPB berekeningen maar een flinke korrel zout doen. Meestal weten partijen wel ongeveer hoe die modellen werken en daar houden ze dan rekening mee met het schrijven van de financi"ele pargraaf.quote:Op maandag 4 september 2006 11:44 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik ben toch erg benieuwd naar de resultaten van het CPB. Maar daar moeten we tot half oktober op wachten. Tot die tijd kun je met miljardern smijten als of het een lieve lust is. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre bijvoorbeeld het CPB of het SER bevooroordeeld zijn. Wat doen deze organisaties om onafhankelijkeid na te streven?
SER is niet onafhankelijk. Dat is een typisch compromisclubje. De adviezen zijn dan ook lang niet altijd unaniem. Zijn ze wel unaniem dan weet je één ding zeker er wordt geen serieuze keuze gemaakt want dan zou er wel iemand boos zijn..quote:Op maandag 4 september 2006 11:44 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik ben toch erg benieuwd naar de resultaten van het CPB. Maar daar moeten we tot half oktober op wachten. Tot die tijd kun je met miljardern smijten als of het een lieve lust is. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre bijvoorbeeld het CPB of het SER bevooroordeeld zijn. Wat doen deze organisaties om onafhankelijkeid na te streven?
laat me raden, dat lossen ze af maar aan de andere kant lenen ze 4 miljard bij om de rentelasten te betalen?quote:Op maandag 4 september 2006 11:02 schreef Kozzmic het volgende:
Dat is meestal zo in een financiële paragraaf. Overigens is bij de 'uitgaven' ook 2,5 miljard opgenomen om de staatsschuld af te lossen.
Hoho, het CPB vraagt wel waarom zaken opeens gerealiseerd gaan worden als dat in het verleden niet lukte. Geven de partijen geen goede antwoorden dan gaat zo`n paragraaf uit het program niet meetellen..quote:Op maandag 4 september 2006 11:56 schreef kenz het volgende:
Iedereen boekt bijvoorbeeld 'efficiency' maatregelen en winsten in, maar er wordt niet gekeken of dat ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt (en of het wel geloofwaardig blijft?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |