Aaah martineke, bekend gedoe!
Er gaat een tip rond om zodra er gebeten wordt het neusje zachtjes (!) in je borst te drukken, dan laten ze (uiteraard met lichte ademnood) los en vaak bijten ze daarna nooit meer, heb ik begrepen. Ik vond ditzelf geen fijne tip eigenlijk, heb het nooit gedaan. Luid gillen deed ik ook niet. Het enige dat ik wél deed was acuut van de borst halen. Bijten=geen drinken.
Het was wel zo dat ze mij alleen 'beet' als ze net weer een tandje had. Dan zijn ze natuurlijk ook nog scherp. Toen ze ze eenmaal echt had, dus goed doorgekomen en 'gebruikt' (op andere dingen dan mijn borst) voelde ik ze nooit meer en beet ze ook nooit meer. Ze heeft me nog nooit uit nijd gebeten, maar laatst hoorde ik ook de tip: niet telefoneren enzo tijdens voeden, want dan willen ze nog wel eens bijten
![]()
. Maar dat heeft mijn dochter nooit gedaan en ik telefoneer heel vaak tijdens het voeden.
YPPY, niet alles weggooien hoor
![]()
zonde! Gewoon tegen de kook brengen, wel lastig. En als het spruw blijkt, is het wel handig om op alles wat je dan kolft of recent hebt gekolft een grote S (voor spruw) te zetten, dan weet je welke melk je tegen de kook moet brengen.
Lastig he, die menstruatie Macka
![]()
En dan toch weer drinken haha