abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:30:14 #1
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43109770
Beste mensen,

Allereerst ik wil geen rare meningen ect. Ik wil gewoon mijn leven een beetje uitleggen en de mensen die ik er al in tegen ben gekomen en vragen of er nog meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt van mijn "soort"
dit mag ook onder een clone account ik weet dat ik niet alleen ben.
Overigens heb ik mijn foto's verwijderd in verband met herkenning.

Allereerst wie ben ik:
Ik ben een man van 23 ( jong zie ik me niet meer)
Ik ben tevreden met mijn leven.
Heb een HBO werk en denk niveau.
Maar een ontzettend hoog EQ voor iemand van mijn leeftijd, waarom lees je verderop.
En ik heb bepaalde gaves. (hier heb ik al een tijdje geleden over gepraat maar nu wil ik toch wat uitvoeriger er op gaan)
Om het voorzichtig te brengen.
Iemand van jullie al eens minority report gezien. Die precognatives wel ik behoor tot hun.
Ik ben al sinds een groot aantal jaren een precognative en omdat oorspronkelijk aan de zwarte kant leefde ( denk het starwars met de darkside alleen dan echt) zijn mijn precogs altijd negatief of slaan ze nergens op.
Ik heb er een paar van een tijdje geleden op Astral Society gezet. als iemand interesse heeft kan je ze hier lezen. (http://www.astralsociety.com/as/Forum/index.php/topic,7015.msg74062.html#msg74062)
ze stoppen ook niet en ik kan ze ook niet stoppen.
Daarnaast kan ik mijn eigen lichamelijk pijn uitzetten voor een ogenblik.
Ik hoor dan ook veel van mijn "soortgenoten" die ik spreek, dat ik gewoon een jonge reiki ben en mijn "krachten" verder moet ontwikkelen als ik kan.

Nu het volgende
Allereerst hoe weet je aan welke kant je staat.
simpel ga je leven na.
Wat van dagdeel heb je het liefste?
Draag je liever donkere of lichte kleding?
Ben je er open minded of juist heel gesloten?
Luister je naar de wat rustiger muziek( witte muziek / trance en zo vallen daar ook onder) of juist de zwarte music hardcore/hardrock?
Vind je het leuk iemand pijn te zien leiden ( kijkfiles anyone? ) of help je liever iemand?

Zo kan ik nog wel even doorgaan elke keuze die je in je leven maakt hangt af van welke kant je bent ( en daarmee bedoel ik niet sexuele geaardheid)

Ik zelf kom van de zwarte kant ( ik heb daarbij ook nog wel interesse voor satanisme en luister bijna de hele dag de harder dance music en draag veel donkere klere), maar zwart wilde ik niet zijn dus ik ben langzaam over gegaan na de witte kant, door mensen te helpen te luisteren naar mensen, maar vooral ook veel respect en liefde geven en ik moet zeggen het lukt aardig. Ik mag niks faken van medelijden want dan ga ik weer meer richtig de zwarte kant .
Ik ben qua muziek keuze al redelijk over gegaan ook qua kleding en extravertheid.

Nou, je bent al tot hier in het verhaal knap van je

Nu waar ik dus eigelijk na toe wil. Zoals ik al zei val ik ondere de mensen waar niet veel begrip voor te vinden is omdat ze "anders" zijn en is dit topic dan ook taboe want de wereldleiders willen niet laten uitkomen, dat mensen van mijn "soort" echt bestaan.

In mijn redelijk korte leven heb ik al 10 tallen mensen ontmoet zonder bewust erover na te denken, maar op de een of andere manier trekken "wij" na elkaar toe.
Wat ik al ontmoet heb:
een gedachtevoelster: gewoon via msn chat wist zij hoe ik me voelde en wat ik op het moment aanhad.
iemand die spreekt met de dode: mijn beste vriendin op het moment ( na de meid waar ik verliefd op ben dan) Ik kan alles met haar bespreken en zij helpt mij om naar het witte te komen. Zelf is ze al Master level 2.
Haar dochter: ook iemand die met de dode spreekt en een gedachtelezer: Ze is zelf puur wit en het voelde ook heel raar voor het eerst bij te zijn. Ze analyseerde mij en gelukkig konden mijn zwarte begeleiders voorkomen dat ze mijn gedacht ging lezen. Ze is pas 7 maar zit al op Master level 3 en begeleid haar moeder nadat die een misstap na het zwarte heeft gedaan en daar twee keer zwaar gestraft voor is.
De hartsvriendin van mijn beste vriendin en de meid waar ik verliefd op ben: omgekeerde precog zij heeft dus het zelfde als mij alleen ipv dat het echt gebeurd droomt zij het andersom. Precognative komt nog redelijk vaak voor ( al komen heel veel mensen er niet voor uit) maar reversed precognatives heel weinig.
overwegend wit met zwarte trekken die als ik met haar spreek ook onbewust versterk. Haar vriendin probeerd dat tegen te houden en mij er door te straffen door bijvoorbeeld haar opa of mijn oma te sturen en die laten te proberen het zwarte uit me te verdrijven wat ongelofelijk pijn doet en erg vermoeiend is.

Zo je hebt zelfs dit al gelezen knap van je Je zal me wel hartstikke gestoord vinden. Moet je zelf weten.

Voor de rest van mensen die wel open minded zijn.
Wie van jullie kan dit soort verhalen beamen. Heb jij een gave of ken je mensen met een gave en voel je je dan ook onbewust meer naar aangetrokken dan andere mensen?

Het gaat jullie goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door depax op 31-10-2006 20:39:24 ]
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_43110392
Ik heb het dit keer helemaal gelezen. Écht.
Maar, jij denkt dus dat Starwars echt is, oid? Ik begrijp het niet helemaal.
I wonder if I can borrow more of Jogy's loose change unnoticed?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:07:37 #3
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43111085
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:47 schreef Niwa het volgende:
Ik heb het dit keer helemaal gelezen. Écht.
Maar, jij denkt dus dat Starwars echt is, oid? Ik begrijp het niet helemaal.
Nee, het begrip starwars( darkside/ lightside ) was de beste omschrijving om het uit te leggen starwars zelf is niet echt en ik denk ook niet dat het echt zo ver komt.
pi_43111171
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:07 schreef depax het volgende:

[..]

Nee, het begrip starwars( darkside/ lightside ) was de beste omschrijving om het uit te leggen starwars zelf is niet echt en ik denk ook niet dat het echt zo ver komt.
Ok. Dan zeg jij dus dat als je je slecht gedraagd, je je slecht gaat voelen. Dat is toch logisch?
En hoe straffen je opa en je oma je eigenlijk? (:'))
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:14:38 #5
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43111316
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:10 schreef Niwa het volgende:

[..]

Ok. Dan zeg jij dus dat als je je slecht gedraagd, je je slecht gaat voelen. Dat is toch logisch?
En hoe straffen je opa en je oma je eigenlijk? (:'))
het was haar opa en mijn oma.
Ik had geprobeerd mijn vriendin na het zwarte te krijgen aan daar liet ze mij door straffen, om te zorgen dat ik het niet nog een keer deed.
Hoe het straffen ging ik kreeg het heel koud. Mijn oma pakte mij bij mijn schouder en ik voelde dat ze kwaad op mij was en dat ze probeerde mijn zwarte kant te verdrijven. Enigste wat dat dan na laat is leegte diepe leegte in je ziel. en je kan het dan alleen vervangen door dingen van de witte kant (liefde/emoties/respect/vertrouwen/eerbied)

Zoals ik zei dit is zware materie voor mensen die er niet mee kunnen omgaan ( dat kan je wel zien aan de reactie van in RP over dat ik maar eens een onderzoek moet laten plegen voor schizofrenie wat ik gewoon een belediging vind voor het anders zijn)
Geloof me als je me in het echt zou zien zou je dit niet eens allemaal achter me uithalen.

maar ik merk zelfs al is dit TRUE veel mensen zien nog altijd niet in dat er meer dingen tussen hemel en aarde zijn dan wij denken.
Iedereen heeft een gave alleen bij heel weinige wordt dit geactiveerd (komt tot uiting) op een of andere manier.
pi_43111550
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:14 schreef depax het volgende:

[..]

het was haar opa en mijn oma.
Ik had geprobeerd mijn vriendin na het zwarte te krijgen aan daar liet ze mij door straffen, om te zorgen dat ik het niet nog een keer deed.
Hoe het straffen ging ik kreeg het heel koud. Mijn oma pakte mij bij mijn schouder en ik voelde dat ze kwaad op mij was en dat ze probeerde mijn zwarte kant te verdrijven. Enigste wat dat dan na laat is leegte diepe leegte in je ziel. en je kan het dan alleen vervangen door dingen van de witte kant (liefde/emoties/respect/vertrouwen/eerbied)

Zoals ik zei dit is zware materie voor mensen die er niet mee kunnen omgaan ( dat kan je wel zien aan de reactie van in RP over dat ik maar eens een onderzoek moet laten plegen voor schizofrenie wat ik gewoon een belediging vind voor het anders zijn)
Geloof me als je me in het echt zou zien zou je dit niet eens allemaal achter me uithalen.

maar ik merk zelfs al is dit TRUE veel mensen zien nog altijd niet in dat er meer dingen tussen hemel en aarde zijn dan wij denken.
Iedereen heeft een gave alleen bij heel weinige wordt dit geactiveerd (komt tot uiting) op een of andere manier.
Hoe is jouw gave dan geactiveerd?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:21:10 #7
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43111604
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:19 schreef Niwa het volgende:

[..]

Hoe is jouw gave dan geactiveerd?
lees het eerste ding op astral society.
Kan best dat ik ervoor ook nog gehad heb, maar ik kan me die niet meer herinneren.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:22:09 #8
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_43111654
-niet doen-

[ Bericht 84% gewijzigd door NorthernStar op 31-10-2006 19:42:10 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:24:13 #9
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43111741
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:22 schreef type_29 het volgende:
-
Ik denk dat jij mij niet moet beoordelen en gewoon ver weg van dit topic moet blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door NorthernStar op 31-10-2006 19:42:20 ]
pi_43112023
Sorry hoor maar dat gelevel altijd!
Kun je niet ergens anders je voldoening uithalen dan de klok horen maar de klepel niet kennen?
Je bent een reiki wat is dat nu weer dan?
Ze is master...level 3...gatverdamme man!
Kom op zet beide benen op de grond en probeer eens je niet zo te verdiepen in die spiri shit.
Ik ben zelf ook heldervoelend bv, ik wil er niets mee...of ik nu wel of niet spiritueel ben wat een ander ervan vind het kan me echt geen bal schelen!
Het enige dat ik prettig vind is dat ik mijzelf ben en mag zijn..
De rest ach, de hele wereld valt of staat bij zelfkennis en vertrouwen in het zelf.
Het leven is zwart wit en grijs in het midden en hieromheen vele kleuren...wat maakt het uit,,,de kleuren bestaan, waarom kies je uit een kleur...
er is zoveel meer nml
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:40:35 #11
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43112504
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Sorry hoor maar dat gelevel altijd!
Kun je niet ergens anders je voldoening uithalen dan de klok horen maar de klepel niet kennen?
Je bent een reiki wat is dat nu weer dan?
Ze is master...level 3...gatverdamme man!
Kom op zet beide benen op de grond en probeer eens je niet zo te verdiepen in die spiri shit.
Ik ben zelf ook heldervoelend bv, ik wil er niets mee...of ik nu wel of niet spiritueel ben wat een ander ervan vind het kan me echt geen bal schelen!
Het enige dat ik prettig vind is dat ik mijzelf ben en mag zijn..
De rest ach, de hele wereld valt of staat bij zelfkennis en vertrouwen in het zelf.
Het leven is zwart wit en grijs in het midden en hieromheen vele kleuren...wat maakt het uit,,,de kleuren bestaan, waarom kies je uit een kleur...
er is zoveel meer nml
Eerlijk gezegd verdiep ik me er totaal niet in maar als je met mijn "soort" mensen omgaat dan krijg je dat vanzelf.
Jij kiest voor negeren net als al die andere 100000 mensen moet jij zelf weten.
Ik verkies liever ervoor om ervoor uit te komen en het mensen duidelijk maken dat het wel degelijk bestaat.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:41:13 #12
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_43112532
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef depax het volgende:
Nu waar ik dus eigelijk na toe wil. Zoals ik al zei val ik ondere de mensen waar niet veel begrip voor te vinden is omdat ze "anders" zijn en is dit topic dan ook taboe want de wereldleiders willen niet laten uitkomen, dat mensen van mijn "soort" echt bestaan.
Ah, ik vond het al lang duren voordat het complot-gemiep zou beginnen.
quote:
In mijn redelijk korte leven heb ik al 10 tallen mensen ontmoet zonder bewust erover na te denken, maar op de een of andere manier trekken "wij" na elkaar toe.
Fantastisch. Je bent 23 en je hebt tientallen mensen ontmoet zonder daar bewust over na te denken.
Newsflash: Je bent niet anders dan na afronding zo'n 100% van de rest van de wereldbevolking.
quote:
Wat ik al ontmoet heb:
een gedachtevoelster: gewoon via msn chat wist zij hoe ik me voelde en wat ik op het moment aanhad.
iemand die spreekt met de dode: mijn beste vriendin op het moment ( na de meid waar ik verliefd op ben dan) Ik kan alles met haar bespreken en zij helpt mij om naar het witte te komen. Zelf is ze al Master level 2.
Haar dochter: ook iemand die met de dode spreekt en een gedachtelezer: Ze is zelf puur wit en het voelde ook heel raar voor het eerst bij te zijn. Ze analyseerde mij en gelukkig konden mijn zwarte begeleiders voorkomen dat ze mijn gedacht ging lezen. Ze is pas 7 maar zit al op Master level 3 en begeleid haar moeder nadat die een misstap na het zwarte heeft gedaan en daar twee keer zwaar gestraft voor is.
Zwart/wit, master-levels.. Ik zou wat minder Dungeons&Dragons verhaaltjes lezen, en je neus eens buiten het zelbevestigende zweef-circuit steken.
quote:
De hartsvriendin van mijn beste vriendin en de meid waar ik verliefd op ben: omgekeerde precog zij heeft dus het zelfde als mij alleen ipv dat het echt gebeurd droomt zij het andersom. Precognative komt nog redelijk vaak voor ( al komen heel veel mensen er niet voor uit) maar reversed precognatives heel weinig.
Het is bijzonder dat wat iemand droomt niet uitkomt? .
En wat is dan precies het omgekeerde dat uitkomt? Als je droomt dat iemand dood gaat, en dat gebeurt niet, wat is dan 'precies het omgekeerde'? Dat hij blijft leven, of dat de rest van de wereld dood gaat en hij blijft leven?

Op deze manier kan ik van iedereen wel een helderziende maken.
quote:
overwegend wit met zwarte trekken die als ik met haar spreek ook onbewust versterkt. Haar vriendin probeerd dat tegen te houden en mij er door te straffen door bijvoorbeeld haar opa of mijn oma te sturen en die laten te proberen het zwarte uit me te verdrijven wat ongelofelijk pijn doet en erg vermoeiend is.

Zo je hebt zelfs dit al gelezen knap van je Je zal me wel hartstikke gestoord vinden. Moet je zelf weten.

Wie van jullie kan dit soort verhalen beamen. Heb jij een gave of ken je mensen met een gave en voel je je dan ook onbewust meer naar aangetrokken dan andere mensen?
Ik heb de gave om te herkennen wanneer iemand onzin uitkraamt, en ik voel me meer aangetrokken tot anderen die dat ook hebben, dan tot mensen die zelf onzin uitkramen.

Oh wacht.. Nu ben ik natuurlijk niet 'open-minded' .
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
pi_43112692
Ja TS, je plaatst zelf het topic, dan moet je jezelf ook verdedigen.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:50:35 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43112970
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:44 schreef Niwa het volgende:
Ja TS, je plaatst zelf het topic, dan moet je jezelf ook verdedigen.
Verdedigen? Het is geen tribunaal, of een spelletje wie er meer gelijk heeft.

En laat elkaar een beetje in zijn/haar waarde svp.
pi_43113031
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat wil TS dan met het topic?
Iets van "Hallo,
ik heb krachten.
Doei."?
Dan heeft dit topic toch geen enkel nut?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:56:08 #16
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43113233
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:41 schreef Zwartkijken het volgende:

[..]

Ah, ik vond het al lang duren voordat het complot-gemiep zou beginnen.
[..]Welk complot ik zeg een ding en ik ben meteen een complot aanhanger

Fantastisch. Je bent 23 en je hebt tientallen mensen ontmoet zonder daar bewust over na te denken.
Newsflash: Je bent niet anders dan na afronding zo'n 100% van de rest van de wereldbevolking.
[..]

Zwart/wit, master-levels.. Ik zou wat minder Dungeons&Dragons verhaaltjes lezen, en je neus eens buiten het zelbevestigende zweef-circuit steken.
[..] Ik lees die dingen niet ik lees normale boeken zoals jij of kijk tv. Ik leef ook niet in mijn eigen wereld.

Het is bijzonder dat wat iemand droomt niet uitkomt? .
En wat is dan precies het omgekeerde dat uitkomt? Als je droomt dat iemand dood gaat, en dat gebeurt niet, wat is dan 'precies het omgekeerde'? Dat hij blijft leven, of dat de rest van de wereld dood gaat en hij blijft leven?

Op deze manier kan ik van iedereen wel een helderziende maken.
[..]Omgekeerd wil zeggen ze denkt dat iets bij iemand anders gebeurd en in werkelijkheid is het andersom.
voorbeeld : Ze droomde dat alle huizen om haar heen in brand stonden maar in werkelijkheid was het haar eigen kamer:
voorbeeld 2: Ze droomde dat een van haar vrienden een familielid verloor in werkelijkheid was ze dat zelf.

Ik heb de gave om te herkennen wanneer iemand onzin uitkraamt, en ik voel me meer aangetrokken tot anderen die dat ook hebben, dan tot mensen die zelf onzin uitkramen.

Oh wacht.. Nu ben ik natuurlijk niet 'open-minded' .
Dat is jouw mening en die mag je hebben, maar wat doe je dan in TRUE?
pi_43113288
quote:

[..]

Ach, de OP is weer het standaard riedeltje. Het 'De machthebbers willen niet dat dit bekend wordt' boehoe, ik is klein en zij zijn groot-complot gejank en het overbekende 'als je dit niet gelooft dan ben je niet open-minded'. We gooien nog wat vage autoriteit in de mix door het te gaan hebben over 'master levels' alsof we het over de wereldkampioenschappen judo hebben, en de meest waanzinnige claims moeten blijkbaar voor zoete koek geslikt worden.

Wie moet wie hier nou in z'n waarde laten?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:57:37 #18
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43113307
quote:

[..]

Tis goed hoor NS.
Ik wil het best uitleggen als mensen normaal reageren, anders post ik het natuurlijk niet.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:58:52 #19
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43113379
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ach, de OP is weer het standaard riedeltje. Het 'De machthebbers willen niet dat dit bekend wordt' boehoe, ik is klein en zij zijn groot-complot gejank en het overbekende 'als je dit niet gelooft dan ben je niet open-minded'. We gooien nog wat vage autoriteit in de mix door het te gaan hebben over 'master levels' alsof we het over de wereldkampioenschappen judo hebben, en de meest waanzinnige claims moeten blijkbaar voor zoete koek geslikt worden.

Dan val me aan leg me uit wat je wilt weten en ik leg het uit. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik laat jouw toch ook in je waarde doe jij dat dan ook met mij.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:01:44 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43113517
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 19:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Iedereen elkaar (jij ziet niet wat er inmiddels al verwijderd is). Ik geef het gewoon mee dat het niet de bedoeling is elkaar de grond in te trappen om wat hij of zij gelooft.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:07:56 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43113789
Apart verhaal, maar dat heb je zelf ook al door, wel goed dat je het een beetje in de publiciteit wilt zetten trouwens, mensen zijn tegenwoordig teveel van het "ik zie het niet dus het bestaat niet " en dat is hun goed recht natuurlijk, alleen worden dit soort topics meteen in het belachelijke getrokken of mensen worden er oprecht boos over .

Anyway, het is mens-eigen om dingen te in hokjes te stoppen en maatstaven te creëeren om dingen duidelijk te maken, daarom heb je level 1, master, master 3, Grand Dragon of the black Diamond en weet ik veel wat nog meer, daar ken je ook doorheen proberen te kijken denk ik. De een is wat sterker dan de ander of wat dan ook . Op zich geloof ik best in dit soort dingen, ikzelf heb ooit in een grijs verleden ( nadat ik het op RTL4 had gezien in de 5 uur show ofzo ) mijn moeder van een pijnlijke pols afgeholpen door met mijn handen eromheen te zitten van een afstandje, ze had er 3 maanden geen last meer van maar wilde het nooit meer proberen omdat het eng was . Sindsdien ook nooit iets meer iets gedaan wat 'raar' is trouwens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:13:04 #22
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43114026
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:07 schreef jogy het volgende:
Apart verhaal, maar dat heb je zelf ook al door, wel goed dat je het een beetje in de publiciteit wilt zetten trouwens, mensen zijn tegenwoordig teveel van het "ik zie het niet dus het bestaat niet " en dat is hun goed recht natuurlijk, alleen worden dit soort topics meteen in het belachelijke getrokken of mensen worden er oprecht boos over .

Anyway, het is mens-eigen om dingen te in hokjes te stoppen en maatstaven te creëeren om dingen duidelijk te maken, daarom heb je level 1, master, master 3, Grand Dragon of the black Diamond en weet ik veel wat nog meer, daar ken je ook doorheen proberen te kijken denk ik. De een is wat sterker dan de ander of wat dan ook . Op zich geloof ik best in dit soort dingen, ikzelf heb ooit in een grijs verleden ( nadat ik het op RTL4 had gezien in de 5 uur show ofzo ) mijn moeder van een pijnlijke pols afgeholpen door met mijn handen eromheen te zitten van een afstandje, ze had er 3 maanden geen last meer van maar wilde het nooit meer proberen omdat het eng was . Sindsdien ook nooit iets meer iets gedaan wat 'raar' is trouwens.
Maatstaven worden alleen gecreerd om het duidelijker te maken ( mijn star wars verhaal dus )
Ben blij dat iemand ten minste positief is en ja ik vind dat dit ook in de publiciteit moet komen zodat meer "soort"genoten erover kunnen praten zonder meteen voor raar of gek aangezien te worden.
pi_43114752
Interesting
  woensdag 1 november 2006 @ 01:12:25 #24
62729 type_29
pi_43125992
zijn er echt veel

daarom wat ik heb ik gezegd maar niet door de censuur hier heen kwam, terwijl ik alleen maar wilde helpen
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  woensdag 1 november 2006 @ 02:15:44 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43126792
stap uit die coven.
ik heb dezelfde fout ooit eens gemaakt in zoiets te zitten, met masterlevels en straffen bs.
dit raad ik je aan als ware meester van het leven, en ik tiep dit niet om te fucken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 1 november 2006 @ 07:11:17 #26
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43127706
Sinds je om een serieuze reactie vraagt...

Het merendeels wat jij vermeldt is niets meer dan visies en ervaringen geinterpreteerd door je ego. Er wordt een enorme poespas gemaakt van iets wat niet zo bijzonder is als mensen het lijken voor te doen. "oh ik heb gaven"...ja en? Ik ook. Dat wat vermeldt wordt in de OP is iets wat je vaak tegen komt bij mensen die net (eerste 5 jaar) bewuster en actiever (niet de sporadische ervaringen tijdens de jeugd) beginnen. Meteen denken bijzonder en speciaal te zijn, werken met levels, en verder een incorrecte invulling geven aan allerlei zaken.

De Lichte en Donkere kant is net zo'n onzin als dat je gaat denken dat je een ziel heb dat afstamt van draken of engelen of demonen (wat zit je vast in een dogmatische wereld dan). Dingen in het leven een Lichte of Zwarte kant toekennen en denken te weten hoe je een kader kan hebben om te kunnen achterhalen wie wat is valt ook onder onzin. Ik draag zwart en luister naar de zwaarste Metal die ik kan vinden...ben ik nu ook donker? Dacht het niet. De keuze die je maakt is niet afhankelijk van welke "kant" je bent, dat is pure onzin en maakt meer kapot dan je lief is. Je woorden en daden bepalen welke kant je bent.

Zat vorig jaar ook in zo'n sekte met vage ideeen. Mensen die dachten draken, engelen, demonen, hybride zielen te hebben die andere moesten vinden om in 2012 1 of ander onzinnig ritueel te moeten doen.

Je laat je leven leiden door een lading onzin. Jij bent ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor wat je doet in het leven. Alles in het leven is zoals het is tot jij er een oordeel over velt, een mening vormt, om het vervolgens te duiden als goed (licht) of slecht (donker).

Dat is net zoals zeggen dat er in magie Witte of Zwarte magie is, wat tevens een enorme lading onzin is. Je werkt met precies hetzelfde en dat is neutraal. Kleur indicaties zijn niets meer dan puberale indicaties om aan te geven wat je intenties zijn. Een pistool is ook niet licht of donker en kan als beide gehanteerd wordt afhankelijk van de schutter.

Zelf heb ik ook Reiki en nog veel meer. Alle graden zeggen geen reet. Usui had zelf ook nooit een inwijding of graden gehad. Vervolgens heeft hij het niet eens verspreid aan de hand van graden. Pas toen Reiki naar het Westen kwam moesten er opeens graden aan te pas komen. Veel mensen hebben een ego dat gestreeld moet worden door te zeggen dat ze een Master graad hebben en beter kunnen voelen over anderen. Maar mens gemaakte papiertjes hebben geen een betekenis.

Zoals jij het verteld zit je verhaal vol met beginners "fouten". Je moet zelf maar eens hard op je bek gaan om dat in te zien. Heb ik zelf ook moeten doen. Krijg sterk de indruk dat je anderen maar wat na praat en sterk beinvloed bent door hun beperkte visie op het geheel. Ga vervolgens zelf aan de gang om alles te verkennen en te ontwikkelen.

Veel mensen, inclusief "jouw soort" (elite bullshit), zijn mensen van het kaliber "ok ben miep en zie geesten en ben nu heel bijzonder". Echt veel zinnigs komt er niet uit zulke mensen, ze praten de basis na van anderen en zelf kunnen ze niks inbrengen, maar toch dichten ze zichzelf meer toe dan ze werkelijk kunnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ashavan op 01-11-2006 07:19:27 ]
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
  woensdag 1 november 2006 @ 09:20:11 #27
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43128793
quote:
Op woensdag 1 november 2006 07:11 schreef Ashavan het volgende:
Sinds je om een serieuze reactie vraagt...

Het merendeels wat jij vermeldt is niets meer dan visies en ervaringen geinterpreteerd door je ego. Er wordt een enorme poespas gemaakt van iets wat niet zo bijzonder is als mensen het lijken voor te doen. "oh ik heb gaven"...ja en? Ik ook. Dat wat vermeldt wordt in de OP is iets wat je vaak tegen komt bij mensen die net (eerste 5 jaar) bewuster en actiever (niet de sporadische ervaringen tijdens de jeugd) beginnen. Meteen denken bijzonder en speciaal te zijn, werken met levels, en verder een incorrecte invulling geven aan allerlei zaken.

De Lichte en Donkere kant is net zo'n onzin als dat je gaat denken dat je een ziel heb dat afstamt van draken of engelen of demonen (wat zit je vast in een dogmatische wereld dan). Dingen in het leven een Lichte of Zwarte kant toekennen en denken te weten hoe je een kader kan hebben om te kunnen achterhalen wie wat is valt ook onder onzin. Ik draag zwart en luister naar de zwaarste Metal die ik kan vinden...ben ik nu ook donker? Dacht het niet. De keuze die je maakt is niet afhankelijk van welke "kant" je bent, dat is pure onzin en maakt meer kapot dan je lief is. Je woorden en daden bepalen welke kant je bent.

Zat vorig jaar ook in zo'n sekte met vage ideeen. Mensen die dachten draken, engelen, demonen, hybride zielen te hebben die andere moesten vinden om in 2012 1 of ander onzinnig ritueel te moeten doen.

Je laat je leven leiden door een lading onzin. Jij bent ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor wat je doet in het leven. Alles in het leven is zoals het is tot jij er een oordeel over velt, een mening vormt, om het vervolgens te duiden als goed (licht) of slecht (donker).

Dat is net zoals zeggen dat er in magie Witte of Zwarte magie is, wat tevens een enorme lading onzin is. Je werkt met precies hetzelfde en dat is neutraal. Kleur indicaties zijn niets meer dan puberale indicaties om aan te geven wat je intenties zijn. Een pistool is ook niet licht of donker en kan als beide gehanteerd wordt afhankelijk van de schutter.

Zelf heb ik ook Reiki en nog veel meer. Alle graden zeggen geen reet. Usui had zelf ook nooit een inwijding of graden gehad. Vervolgens heeft hij het niet eens verspreid aan de hand van graden. Pas toen Reiki naar het Westen kwam moesten er opeens graden aan te pas komen. Veel mensen hebben een ego dat gestreeld moet worden door te zeggen dat ze een Master graad hebben en beter kunnen voelen over anderen. Maar mens gemaakte papiertjes hebben geen een betekenis.

Zoals jij het verteld zit je verhaal vol met beginners "fouten". Je moet zelf maar eens hard op je bek gaan om dat in te zien. Heb ik zelf ook moeten doen. Krijg sterk de indruk dat je anderen maar wat na praat en sterk beinvloed bent door hun beperkte visie op het geheel. Ga vervolgens zelf aan de gang om alles te verkennen en te ontwikkelen.

Veel mensen, inclusief "jouw soort" (elite bullshit), zijn mensen van het kaliber "ok ben miep en zie geesten en ben nu heel bijzonder". Echt veel zinnigs komt er niet uit zulke mensen, ze praten de basis na van anderen en zelf kunnen ze niks inbrengen, maar toch dichten ze zichzelf meer toe dan ze werkelijk kunnen.
Dit gaat niet over ego. Ik heb totaal geen ego van mijzelf, zoals ik al zei denk ik liever aan eigen mensen dan aan mijzelf. Ik heb ook niet gezegd dat ik het eens ben met levelen en zo. Het is gewoon hoe het makkelijker onder woorden gebracht kan worden.
Mijn "gavens" heb ik al zo vaak proberen te negeren en als ik denk dat ik er vanaf ben, dan komt het weer terug.
Ik kan me zelf wel voorliegen, dat ik normaal ben zoals ieder ander, maar dan houd ik mijzelf en mijn omgeving alleen maar voor de gek. Dit moet jij zelf ook weten.

In draken en die onzin geloof ik zelf ook niet. Ik geloof alleen dat ik niet de enigste ben, maar veel mensen er niet voor durven uit te komen en ik wil dan ook zorgen, dat dit wel gebeurd.
Vind jij het prettig, dan om je eigen ik te verbergen gewoon omdat je anders niet geaccepteerd wordt ?
De graden zijn er gewoon om van iets ontastbaars en onmeetbaars iets meetbaars en tastbaar te maken.
Ik zeg ook niet dat ik bijzonder ben. Ik zeg iedereen heeft een of andere gaven in zich, maar veel mensen zullen dit niet toelaten, als jij het ziet van : "Kijk mij eens stoer doen met mijn gave verhalen ect" dan heb je het mis, zo ben ik niet en zo wil ook niet worden.
Aan de andere kant. Zwart en wit bestaat wel degelijk alleen moet je het dan niet zoals je zegt in zwart en wit de kleuren zien, maar gevoelens, levenwijze en interpretatie van je omgeving en je doen en laten.

Ben trouwens blij dat er mensen zijn die er op in gaan met normale dingen.

Maar als je zelf ook "dingen" hebt waarom kom je er dan niet vooruit?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:24:37 #28
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43128874
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:20 schreef depax het volgende:

Maar als je zelf ook "dingen" hebt waarom kom je er dan niet vooruit?
Ben je serieus?
Ik kom er vaak genoeg voor uit dat ik een occultist ben die het pad van de magiër bewandeld. Specifiek het Kabbalistisch en Goetia systeem. Verdiep me in veel meer zaken dan alleen dat. Hoef het alleen niet van de daken te schreeuwen zoals velen dat doen. Dus verbergen doe ik absoluut niet.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:26:44 #29
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43128903
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:24 schreef Ashavan het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Ik kom er vaak genoeg voor uit dat ik een occultist ben die het pad van de magiër behandeld. Specifiek het Kabbalistisch en Goetia systeem. Verdiep me in veel meer zaken dan alleen dat. Hoef het alleen niet van de daken te schreeuwen zoals velen dat doen.
Waarom niet vraag ik me dan af. Schaam je je ervoor ben je bang dat mensen je raar vinden.
In mijn ogen lijkt dat er wel op. Kom je er ook in reallife voor uit?
Als dat zo is heb ik niets gezegd en niet alleen in je eigen groep mensen die hetzelfde doen/hebben, maar gewoon aan doodnormale mensen, zoals bijvoorbeeld familie of vrienden.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:28:20 #30
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43128934
Je slaat de plank mis beginneling. Je citeert zelfs een stuk waarin ik het al uitleg. Lees je selectief?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:30:35 #31
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43128975
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:28 schreef Ashavan het volgende:
Je slaat de plank mis beginneling. Je citeert zelfs een stuk waarin ik het al uitleg. Lees je selectief?
Ik doelde op waarom je het niet van de daken schreeuwt en iedereen is een beginneling in het begin daarvoor bestaat het woord.

Sorry je laatste zin had ik niet gezien in het stukje dus je komt er wel degelijk voor uit en wat vinden andere er dan van?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:34:03 #32
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43129037
Omdat het anderen niet aan gaat en zij er toch niets mee kunnen. Je loopt toch ook niet door de straten te roepen als je profvoetballer bent? Anderen kunnen er niets mee en door hun ontwetendheid worden ze alleen maar een belemmering.

Zwijgplicht is er niet alleen om "geheimen" te verbergen zoals velen denken. Het is ook een les voor jezelf.

Maar dit topic gaat over jouw en de misvattingen die er in zitten.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:42:01 #33
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43129178
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:34 schreef Ashavan het volgende:
Omdat het anderen niet aan gaat en zij er toch niets mee kunnen. Je loopt toch ook niet door de straten te rennen als je profvoetballer bent? Anderen kunnen er niets mee en door hun ontwetendheid worden ze alleen maar een belemmering.

Zwijgplicht is er niet alleen om "geheimen" te verbergen zoals velen denken. Het is ook een les voor jezelf.
Dat zie ik anders. Je kan de andere toch bewust van maken, dat het bestaat diep erop in gaan hoeft dan helemaal niet, maar het helpt ze wel jouw beter te begrijpen. Ik vind het jammer, dat zelfs jij het als een taboe ziet om andere bewust te maken.
Denk je echt dat ik technisch erop in ga alleen als ze interesse tonen en ook alleen als ik weet dat mensen open minded zijn vertel ik het ze.
Mijn ex vriendin en mijn ouders bijvoorbeeld.
Grotendeels beinvloed het ook mijn doen en laten waarom zou ik me er dan tegen verzetten en het al helemaal voor mij houden.

Zwijgplicht zou mij nog meer belemmeren, omdat ik een erg open persoon ben die absoluut niet tegen liegen kan en dit dan zelf ook zoveel mogelijk vermijd.
Liegen en verzwijgen omdat het op het moment beter is. Is niet hetzelfde.

Ervoor uitkomen toont wilskracht en dat je niet bang bent voor de consequenties die het met zich meebrengt.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:53:24 #34
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43129412
Je blijft de plank compleet misslaan met je foutieve beelden over mij. En je blijft het steeds verdraaien naar mij terwijl het over jouw gaat.

Adieu. Misschien dat je in de toekomst in ziet wat ik bedoel en hoe het werkt.
Voorlopig hoor ik alleen een hoop geblaat voor aandacht van iemand die weinig weet. Het heeft niets met taboes te maken aangezien er meer dan genoeg gemeenschappen en fora's zijn waar je terecht kan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ashavan op 01-11-2006 10:00:32 ]
pi_43129445
Ashavan wat bedoel je met; zwijgplicht is ook een les voor jezelf?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:10:22 #36
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43129744
Vanwege gebrek aan tijd wilde ik een article van sacred-magick.org delen. Helaas is het specifieke deel niet bereikbaar. Zal later tijd nemen om het te plaatsen als ik het niet vergeet.

link artikel alsnog
  woensdag 1 november 2006 @ 10:17:43 #37
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43129904
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:53 schreef Ashavan het volgende:
Je blijft de plank compleet misslaan met je foutieve beelden over mij. En je blijft het steeds verdraaien naar mij terwijl het over jouw gaat.

Adieu. Misschien dat je in de toekomst in ziet wat ik bedoel en hoe het werkt.
Voorlopig hoor ik alleen een hoop geblaat voor aandacht van iemand die weinig weet. Het heeft niets met taboes te maken aangezien er meer dan genoeg gemeenschappen en fora's zijn waar je terecht kan.
gemeenschappen en fora's ja, maar je ziet niemand er openlijk over spreken. Dus het is wel degelijk een taboe om er in reallife ( behalve in een gemeenschap ) over te spreken. Tot die tijd ben je voor veel mensen gewoon gek.

Maar ik merk al dat ik het voor jouw niet waardig ben om uitgelegd te zien hoe jij het dan allemaal ziet.
Dat is jouw keuze. Ben in iedergeval blij dat je op mij in ging.
pi_43129905
quote:

[lap tekst die OP heet]
....Voor de rest van mensen die wel open minded zijn.
...
[laatste stukje OP]
Oooh man, de arrogantie die van zo'n zinnetje afstraalt, en het dan nota bene nog over 'open-minded' hebben ook. Wat ben ik verschrikkelijk blij dat ik jouw 'soort' niet ben zeg.

Onder geklaag over 'taboe' en 'complot' je medemens even arrogant in de hoek zetten, wat een balk van gigantische afmetingen heb jij in je ogen, TS. De dag dat jij inziet dat de beleving van iemand anders net zo veel waard is als de jouwe is de dag dat je het waard bent een zinnige discussie te voeren. Nu ben je gewoon een klootzakje die denkt dat ie beter waarneemt dan de rest, dat zou ik eerder een ziekte of afwijking noemen, dan wijsheid. Ga eerst maar wat leven mannetje, en wees niet zo vooringenomen over wat je denkt te voelen en waar te nemen, misschie leer je dan nog wel wat van het leven ook. Ik denk het niet eigenlijk, je luistert liever naar verhalen die in je eigen straatje passen, dan naar verhalen die op een mogelijk eigen falen in jouw interpretatie van de wereld om je heen duiden. Kortzichtig dus, met je 'open minded'-praatjes.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 1 november 2006 @ 10:22:36 #39
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43130021
Pfffff, mijn Roekoe-skills zijn altijd +2 sterker dan jouw Jedi skills
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  woensdag 1 november 2006 @ 10:22:56 #40
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43130027
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:17 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Oooh man, de arrogantie die van zo'n zinnetje afstraalt, en het dan nota bene nog over 'open-minded' hebben ook. Wat ben ik verschrikkelijk blij dat ik jouw 'soort' niet ben zeg.

Onder geklaag over 'taboe' en 'complot' je medemens even arrogant in de hoek zetten, wat een balk van gigantische afmetingen heb jij in je ogen, TS. De dag dat jij inziet dat de beleving van iemand anders net zo veel waard is als de jouwe is de dag dat je het waard bent een zinnige discussie te voeren. Nu ben je gewoon een klootzakje die denkt dat ie beter waarneemt dan de rest, dat zou ik eerder een ziekte of afwijking noemen, dan wijsheid. Ga eerst maar wat leven mannetje, en wees niet zo vooringenomen over wat je denkt te voelen en waar te nemen, misschie leer je dan nog wel wat van het leven ook. Ik denk het niet eigenlijk, je luistert liever naar verhalen die in je eigen straatje passen, dan naar verhalen die op een mogelijk eigen falen in jouw interpretatie van de wereld om je heen duiden. Kortzichtig dus, met je 'open minded'-praatjes.
Ik luister wel degelijk na andere als die andere dan ook naar mij luisteren en niet meteen aanvallen, zoals ik al zei. Ben ik niet bijzonder en vind ik mijzelf ook niet bijzonder. Ik kom er alleen voor uit al is het misschien niet goed in jouw ogen en kom ik dan arrogant en ingenomen over dat is dan jouw keuze. In plaats om erop in te gaan val je mij gewoon aan.

En wat is niet zinnig aan wat ik vertel. Ik ga toch op jullie in en neem ook heus wel aan van andere zolang ze mij niet voor gek verklaren vind ik alles best.

Ik leef niet in mijn eigen wereld. Ik leef in een wereld die eigelijk iedereen zou moeten zien als ze een beetje verder kijken dan hun neus lang is en dan bedoel ik niet conspiracy ect.
pi_43135340
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:22 schreef depax het volgende:

[..]

Ik luister wel degelijk na andere als die andere dan ook naar mij luisteren en niet meteen aanvallen, zoals ik al zei. Ben ik niet bijzonder en vind ik mijzelf ook niet bijzonder. Ik kom er alleen voor uit al is het misschien niet goed in jouw ogen en kom ik dan arrogant en ingenomen over dat is dan jouw keuze. In plaats om erop in te gaan val je mij gewoon aan.

En wat is niet zinnig aan wat ik vertel. Ik ga toch op jullie in en neem ook heus wel aan van andere zolang ze mij niet voor gek verklaren vind ik alles best.

Ik leef niet in mijn eigen wereld. Ik leef in een wereld die eigelijk iedereen zou moeten zien als ze een beetje verder kijken dan hun neus lang is en dan bedoel ik niet conspiracy ect.
Hoe kun je nou claimen dat je niet arrogant en 'ingenomen' (vooringenomen? zelfingenomen?) bent, en vervolgens direct weer zoiets arrogants en 'ingenomens' schrijven?
pi_43135926
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:10 schreef Ashavan het volgende:
Vanwege gebrek aan tijd wilde ik een article van sacred-magick.org delen. Helaas is het specifieke deel niet bereikbaar. Zal later tijd nemen om het te plaatsen als ik het niet vergeet.

link artikel alsnog
Interessante link maar ik wilde eigenlijk graag weten wat jouw ideeen zijn hierover.

Kijk, alle boeken en artikelen zijn en blijven de zienswijze en belevingswereld van de schrijver, waar je het dan in grote lijnen mee eens kan zijn, maar het is niet De Waarheid.
Die bestaat, naar mijn mening, niet.
Als er zoiets als De Waarheid zou bestaan zouden heel veel problemen opgelost zijn.

Ook ben ik van mening dat we allemaal, ons hele leven lang, beginnelingen zijn.
Je kunt hoogstens zeggen dat je denkt een fase van je leven afgesloten te hebben.
En dan ook alleen denken.
Wie zegt dat jij alle facetten in die fase hebt doorlopen zoals die voor jou bedoelt zijn?
Misschien kom je nog wel een aantal facetten tegen in een volgende fase.
Op het moment dat je aan een volgende fase begint ben je ook weer gewoon een beginneling, moet je alles wat in die fase hoort gewoon als een beginneling ervaren.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:42:47 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43137151
maar de TS is er zoeen die blij gaat gillen als hij michael jackson ziet.

met andere woorden, doe niet alsof het je "speciaal" maakt, en stap uit die "rangen lijst" coven met master level bullshit.
je moet nog veel leren.

ik ben het verder eens met Ashavan, de Goetia is best interresant btw.

ik vind overigens dat alle beginnende occultisten eerst eens de sumerische godenkasten gaan bestuderen zodat ze weten hoe alle religie inelkaar zit.
handig linkje daarvoor:
http://www.earth-history.com/Earth-09.htm

als je begrijpt hoe religie wel en niet "bestaat" kun je er je voordeel mee doen.
Magie is een oeroud begrip.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:45:17 #44
115186 Yekx
it's a mystery
pi_43137215
Bijzonder verhaal, goed dat je het durft uit te spreken!

Ik zou hulp zoeken. Het lijkt erop dat je lijdt aan Megalomanie. Lees er hier meer over:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
All are lunatics, but he who can analyze his delusion is called a philosopher.
  woensdag 1 november 2006 @ 16:28:44 #45
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_43141092
Goed stuk ! Ik denk wel dat iedereen op elk moment keuzes kan maken... dus....

Do the right thing !

Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  woensdag 1 november 2006 @ 23:48:00 #46
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_43158136
Ik heb het verhaal ook helemaal gelezen. Gaves heb ik (denk ik) niet.
Probleem met dit soort topics is dat als TS ook maar ff beweert op een of andere manier speciaal te zijn, dat je dan
hele Lame recaties krijgt. Vind ik altijd jammer. Dat wou ik alleen ff zeggen. En ik vind dit soort onderwerpen wel
interessant omdat ik me langzamerhand ook verdiep in dingen waar te nuchtere mensen niks mee kunnen.

PS. Ik heb ook wel een beetje een probleem met het begrijpen wat nou precies het ene extreme (wit) en het andere extreme (zwart) is.
Ik vind (maar das mischien een andere discussie) dat goed en kwaad nl. in mekaar overgaan.
Ik zie het dagelijks.
(Elke situatie, mes snijdt aan twee kanten, mensen die egoistisch zijn bloeien juist,
en mensen die te goedhartog zijn blijven maar geven etc. etc. -- maar das mijn mening)

@TS: Bedoel je nou dat je nogal egoistisch bezig was in verleden met jou gaven?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  donderdag 2 november 2006 @ 09:59:05 #47
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43163898
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:48 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb het verhaal ook helemaal gelezen. Gaves heb ik (denk ik) niet.
Probleem met dit soort topics is dat als TS ook maar ff beweert op een of andere manier speciaal te zijn, dat je dan
hele Lame recaties krijgt. Vind ik altijd jammer. Dat wou ik alleen ff zeggen. En ik vind dit soort onderwerpen wel
interessant omdat ik me langzamerhand ook verdiep in dingen waar te nuchtere mensen niks mee kunnen.

PS. Ik heb ook wel een beetje een probleem met het begrijpen wat nou precies het ene extreme (wit) en het andere extreme (zwart) is.
Ik vind (maar das mischien een andere discussie) dat goed en kwaad nl. in mekaar overgaan.
Ik zie het dagelijks.
(Elke situatie, mes snijdt aan twee kanten, mensen die egoistisch zijn bloeien juist,
en mensen die te goedhartog zijn blijven maar geven etc. etc. -- maar das mijn mening)

@TS: Bedoel je nou dat je nogal egoistisch bezig was in verleden met jou gaven?
Bedankt voor je nette reply
Nee ik ben bewust niet die kant opgegaan, al moest ik dit volgens mijn begeleiders wel doen.
De zwarte kant is namelijk ook de kant van het winnen van vertrouwen ( social engineering ) waardoor je daarna weer kan manipuleren. Als ik wil zou ik dit kunnen doen, maar doe ik niet. Ik vind dat je mensen niet naar je hand moeten zetten en ja dan ben je dus wel ego bezig. Wat de zwarte kant ook eigenlijk zegt is denk alleen aan jezelf en verspreiding van het zwart ( zwart hoeft niet meteen kwaad te zijn trouwens. Zwart kan ook gewoon tegen de stroom in werken zijn niet meegaand)
Ander probleem dat ik daarom heb is dat ik doordat ik me zeer goed kan in leven door mijn social engineering skills ik nog al snel betrokken raak bij iemand emotioneel en daardoor ook redelijk snel verliefd word op een meid/vrouw die ik ben aan het helpen, dat doe ik namelijk tegenwoordig ipv manipuleren voor mijn eigen. Manipuleer ik voor het gewin van de ander waardoor ik zelf ook weer een stuk witter wordt.
Daarnaast vind ik de zwarte kant ook een mooie kant. De donker kant van je zelf is net zo mooi als de lichte kant alleen de meeste mensen zijn bang om hun donkeren kant te erkennen en verkiezen dan liever de lichte kant, om dat de "mainstream" dit ook doet.
Maar ach zelfs de mensen die hier mee omgaan al begrijpen me niet, dus ik laat het er maar bij zo.
En ja ik geef toe ik zal misschien ook ego over komen ( hier dan ) maar dat is ook de zwarte kant die ik nog steeds heb.
In het echte leven ben ik totaal niet ego en vertel ik mensen alleen erover, als ik vind dat het moet.
Zwijgen kan ik niet vooral niet in een (vrienden) relatie het hoort bij je leven en als je het verbergt ben je eigelijk aan het liegen tegen de andere persoon en versterk je daardoor je zwarte kant weer.
Je hebt gelijk dat je niet perse aan een kant vast zit.
Je bent niet of wit of zwart je kan ook van beide kanten hebben, maar je kan bij jezelf nagaan welke kant jouw het meeste trekt.

Het is geen gave trouwens (al noem ik het wel zo) een gave zou maar een select aantal mensen hebben, maar in mijn ogen zal het bij iedereen tot uitdrukking komen of je probeerd het juist te verbergen.
Je hebt het gewoon, alleen je weet het nog niet en dan moet je dus gaan zoeken wat het bij jouw is.

Voor de mensen die mij egocentrisch vinden, dat is nou typisch iets van het zwart en ook ik kan dat niet altijd verbergen, al wil ik dat nog zo graag.

[ Bericht 6% gewijzigd door depax op 02-11-2006 10:06:36 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 10:06:59 #48
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43164044
Het valt me op dat veel mensen die dit soort gaven 'menen' te hebben het verschil niet lijken te weten tussen aanwijzend voornaamwoord en bezittelijk voornaamwoord.
Zou er een relatie zijn tussen je school niet afmaken en je eigen taal niet beheersen, en het geloven in magische krachten ?
  donderdag 2 november 2006 @ 10:13:32 #49
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43164186
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:06 schreef Kiteless het volgende:
Het valt me op dat veel mensen die dit soort gaven 'menen' te hebben het verschil niet lijken te weten tussen aanwijzend voornaamwoord en bezittelijk voornaamwoord.
Zou er een relatie zijn tussen je school niet afmaken en je eigen taal niet beheersen, en het geloven in magische krachten ?
Ten eerste dit is geen netschrijf wedstrijd.
Ten tweede heb ik wel degelijk mijn school afgemaakt.
Ten derde ben ik veel meer met engels bezig tegenwoordig dan nederlands en ja dan kan je nederlands gewoon slechter worden. Thuis praat ik ook geen AN maar limburgs dus daar hoeft het ook niet van te komen.
Ten vierde heb ik nooit gezegd, dat ik magische krachten heb. Ik zeg dat ik mijn gave heb gevonden, die in mijn ogen iedereen wel heeft als ze maar tot uitdrukking komen.
Als je, je zo aggressive blijft opstellen tegen dingen die in jouw ogen niet kunnen, dan zal je die van jou waarschijnlijk nooit vinden.
En dan vraag ik je waarom lees je dit dan nog uberhaubt en ga je niet ergens anders kijken in plaats van mij aan te vallen, omdat jij vindt, dat ik gewoon een stomkind ben met grootheidswaanzin en een ontzettend groot ego.
pi_43164852
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:06 schreef Kiteless het volgende:
Welnee, eerder zoals TS al zei.
Ik herken het bij mezelf en veel mensen om me heen ook.
Als ik een paar maanden in het buitenland ben geweest, en dus dag en nacht een andere taal spreek, moet ik weleens het woordenboek erbij pakken omdat ik dan gewoon vergeten ben hoe je een woord in het Nederlands schrijft.
Er zit natuurlijk een groot verschil in af en toe een engels artikel lezen en een tijdje in een ander land verblijven.

Misschien is het wel precies andersom, mensen die hun school afgemaakt hebben komen eerder in de gelegenheid om in een ander land te werken of verder te studeren, zeker wat betreft Magie want Nederland is wat dat betreft nog echt een onderontwikkeld gebied.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:38:53 #51
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43165985
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:47 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Welnee, eerder zoals TS al zei.
Ik herken het bij mezelf en veel mensen om me heen ook.
Als ik een paar maanden in het buitenland ben geweest, en dus dag en nacht een andere taal spreek, moet ik weleens het woordenboek erbij pakken omdat ik dan gewoon vergeten ben hoe je een woord in het Nederlands schrijft.
Er zit natuurlijk een groot verschil in af en toe een engels artikel lezen en een tijdje in een ander land verblijven.

Misschien is het wel precies andersom, mensen die hun school afgemaakt hebben komen eerder in de gelegenheid om in een ander land te werken of verder te studeren, zeker wat betreft Magie want Nederland is wat dat betreft nog echt een onderontwikkeld gebied.
Daar heb je gelijk in.

Zelf ben ik van kinds af aan al met PC's bezig en toen was het alleen nog in het engels. Sindsdien alleen maar engelse programma's en andere zaken gehanteerd. Laat ik het zo zeggen...ik lees en begrijp engels beter dan nederlands. Vorig jaar ben ik weer begonnen met het nederlands op te pakken en dat is best pettig als je lange tijd met engels, latijns, hebreeuws werkt.

Nederland is op "magisch" gebied ook onderontwikkeld, maar dat heeft ook te maken met de grootte van het land. Heb meer contacten in Amerika, Engeland en Duitsland die me veel bijbrengen en waar ik veel van leer. Als je dan op Nederlandstalige fora en gemeenschappen zit dan is het een lachertje. Daarnaast is een "magische" studie wel meer dan alleen wat trucjes leren. Je verdiept je in allerlei religies, levensfilosofien, muziek, kunst, wetenschappen, filosofie, psychologie, antropologie...kortom het leven zelf in al zijn facetten. Heb een aantal discussies gevoerd met professoren die afvroegen hoe het kwam dat ik veel wist van een bepaald onderwerp zonder er ooit een opleiding voor gevolgd te hebben.

Nog even terugkomend op stilte. In het verleden was het zo dat men bij ordes een eed aflegde waarin vermeld stond dat je niks met buitenstaanders mocht delen. Hierdoor zijn buitenstaanders allerlei dingen en geheimen gaan verzinnen die er nooit geweest zijn. Elke orde heeft dezelfde "geheimen" alleen de uiting en de gang hoe er mee omgegaan werd was anders. Zodoende wilde de ordes voorkomen dat anderen wisten hoe en wat ze deden.

Daarnaast was het ook als bescherming voor jezelf. Veel mensen in de maatschappij staan er negatief tegenover. Zo heb je veel complot theoretici die van alles en nog wat verzinnen zoals je met de Vrijmetselaarij ziet. Daarnaast zijn er ook veel volgelingen van o.a. de kerk die het occulte meteen zien als iets duisters en satanistisch terwijl het er eigenlijk weinig tot niets mee van doen heeft. Het occulte is de verborgen leer van het leven bestuderen en te beleven. Veel van die kerkelijke individuen vervolgden in het verleden mensen en plaatsen hen op brandstapels en moordde hen uit. Dit beeld is nog niet verdwenen en er was iets meer dan een jaar geleden nog iemand in de omgeving Dordrecht die dingen deed die niet bepaald tolerant waren.

Vervolgens is het een leer voor jezelf. Iedereen heeft een hekel aan gelovigen die constant zeggen wat ze zijn en anderen proberen te beinvloeden, hoe subtiel dan ook. Door constant en overal te zeggen wat je bent voedt je ego waardoor je uiteindelijk beter gaat voelen dan anderen. De Vow of Silence is een in-directe les richting "nederigheid". Praat alleen met degene die het interreseerd en ga niet iedereen lastig vallen. Het spreekwoord "hij die weet spreekt niet, hij die spreekt weet niet" komt erg goed van toepassing hier. Degene die veel spreken weten weinig en de echte leraren en meesters staan stil en verborgen op de achtergrond. Zij weten wat ze zijn en hoe goed ze zijn en wat ze kunnen en hoeven het niet constant overal te vermelden. Zelf hou ik wel een beetje van de spotlight dus af en toe een vermelding vind ik zelf dan nog wel gaan zolang ik iedereen er maar niet mee doodgooi.

Als men ergens over wil spreken dan doe je dat altijd in een omgeving met mensen die dezelfde interesses tonen. Ik ga niet naar een voetbalwedstrijd of een metal concert om vervolgens over iets compleet anders te praten. Als ik over iets paranormaals wil praten dan ga ik naar een paranormale omgeving, wil ik wetenschap dan ga ik naar een omgeving waar wetenschap in voor komt. Als je over gaves praat bij een voetbalwedstrijd dan zit je op de verkeerde plek aandacht te trekken en dat heeft niets met taboe's en dergelijke te maken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ashavan op 02-11-2006 12:05:36 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 11:42:59 #52
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43166075
quote:
wat betreft Magie want Nederland is wat dat betreft nog echt een onderontwikkeld gebied.
Wat een onzin,
we hebben Hans Klok,
Sita is wereldkampioen geworden en ook Hans Kazan telt nog mee hoor - en z'n kids vormen het voorfront van een nieuwe generatie.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:54:14 #53
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43166383
Hans Klok is een illusionist. Podium illusionisten en magiers zijn niet wat Magiërs werkelijk zijn. Maar ja mensen hebben wel vaker foutieve vooroordelen en blijven maar over woordjes vallen. En een kleine meid als jij is wat dat betreft erg makkelijk.

In het engels zijn daarom duidelijke vermeldingen. Je hebt Magicians (podium illusionisten) en Magickians die werkelijk aan magie doe. Magick is een oud engelse manier van het beschrijven van magic. De letter K is toegevoegd om het verschil duidelijk te maken en daarnaast vond Crowley het een goed idee aangezien het overeenkomt met een specifiek alfabet dat een zekere lading met zich meedraagt.

Daarnaast als je het etymologisch bekijkt zijn Magiërs "wijze mannen" en komt er van oorsprong geen Harry Potter praktijk aan te pas. Maar zoals ik zei...zolang kleine kinderen als Kiteless vast blijven zitten in bepaalde vooroordelen en andere belachelijk maken vanuit eigen ontwetendheid...tja. Simpele zielen zijn zulke mensen.

Iedereen moet gewoon es verder kijken dan hun neus lang is en verdiepen in zaken alvorens ze er wat over vermelden.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:32:20 #54
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43167328
Geloof me als ik zeg dat bewijzen onder gecontroleerde omstandigheden overrated is zoals er mee omgegaan wordt. Vaak wordt er een beloning tegenover gezet of zijn er "wetenschappers" die je idd uitbundig testen. In the end blijkt dat ze niet bij een een instituut aangesloten zijn of wetenschappelijk niet eens erkent worden door anderen terwijl alle papieren e.d. van te voren in orde leken te zijn. Ben je lekker mee...heel je dag voor niets geweest. In de loop van de tijd ben je dan niet echt meer gemotiveerd om testen te ondergaan.

En dan heb je een lading zelfverklaarde skeptici die constant om bewijs vragen en het zelf willen zien. Dan heb je het bij een paar gedaan denk je dat het genoeg is en dan blijven ze door drammen voor persoonlijke demonstraties. Sorry, maar heb ook nog een leven te lijden. Maar dat is een verklaring die niet geaccepteerd wordt aangezien er blijkbaar wordt verwacht dat je 24/7 beschikbaar moet staan om bewijs te leveren en denken dat je smoezen aan het verzinnen bent om er onderuit te komen.

Dus het maakt niet uit of je iets bezit of niet en het kan bewijzen. Het wordt dusver nog steeds niet erkent. Waarom? Ik zou het niet weten.

Maar er zijn inderdaad veel mensen die zich voor de gek houden. Neem parabeurzen als voorbeeld. Ik wordt zo moe als ik daar ben. In de zin van...kijk es naar die malloten. Mensen die zich meer toedichten dan ze werkelijk kunnen. Of iets beter denken te beheersen dan ze werkelijk doen. Vervolgens gaan ze er nog geld voor vragen ook.

Een occultist daarentegen bestudeerd veel en maakt ook gebruik van "magie". Je bestudeerd niet voor niks de leer voorbij het normale en dan kom je dingen tegen die nog niet wetenschappelijk bewezen zijn. Maar in de afgelopen 4000 jaar heeft de wetenschap wel al een flinke inhaalslag met ons gemaakt. Veel mensen zweren bij de wetenschap alsof ze alles weten en alles wat niet bewezen is bestaat niet. Bekrompen zeg. Zonder de occultisten zou er geen filosofie, psychologie, natuurkunde, wiskunde, astronomie e.d. zijn.

De Wetenschap staat nog in de kinderschoenen als het ware. Bekijk hoe het onstaan is...de "moderne" wetenschap ergens in de 16e en 17e eeuw die alchemie opsplitste in Psychologie en natuur- scheikunde. Nu wordt er neergekeken op alchemie omdat het niet meer in de algemene visie van de mens thuis hoort. Maar alchemie heeft ook niet stil gestaan ondanks dat de wetenschap er delen van overgenomen heeft.

De wetenschap volgt ons steeds meer en meer, iets wat ik wel begrijp. Kijk eens naar de opleidingen die er zijn. Filosofie en psychologie e.d....niets meer dan lessen waarin men in kaders volgens standaard patronen leert denken ipv alles af te breken en met nieuwe innovatieve constructies te komen. Maar zolang mensen niet buiten de kaders en patronen kunnen denken heb je hokjesgeesten die tot weinig in staat zijn. De grootste "dromers" waren filosofen zoals Aristotle waaruit later uitvindingen voortkwamen. Tegenwoordig worden dromers in een hoekje geduwd.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:40:22 #55
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43167524
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:30 schreef TrenTs het volgende:

[..]

[..]

Jaja, dus mensen die van hardrock houden helpen anderen niet, luisteren niet naar anderen, hebben geen respect voor anderen en geven geen liefde?
Dat zeg ik niet ik zeg dat de kans bestaat dat je eerder voor zwart kiest dan voor wit.
Dat je geen liefde geeft of geen respect hebt voor andere ligt nog altijd bij jezelf alleen over het algemeen genomen is de kans wel groter dan iemand die alleen maar op het "witte" leeft.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:42:48 #56
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43167586
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:11 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Met "wijze mannen" heb ik geen enkel probleem, het zijn de "Harry Potters" die ik niet serieus neem
Mensen die beweren over speciale krachten te beschikken maar het niet even kunnen/willen demonstreren onder controleerbare omstandigheden..... Sorry hoor, dat riekt naar zelfbedrog.
Sommige dingen kan je niet bewijzen.
Ik zou bijvoorbeeld dan een precog moeten opschrijven en dan wachten tot hij ooit uit komt.
Dat heb ik wel eens willen doen, maar dan nog kan er gezegd worden dat ik het gemanipuleerd heb.
Af en toe denk ik gewoon zelf. Ik droom dit alles en het is niet echt. Tot het moment wanneer het dan weer uitkomt en dan wordt ik weer met mijn neus op de feiten geduwd.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:46:01 #57
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43167663
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:32 schreef Ashavan het volgende:

Maar er zijn inderdaad veel mensen die zich voor de gek houden. Neem parabeurzen als voorbeeld. Ik wordt zo moe als ik daar ben. In de zin van...kijk es naar die malloten. Mensen die zich meer toedichten dan ze werkelijk kunnen. Of iets beter denken te beheersen dan ze werkelijk doen. Vervolgens gaan ze er nog geld voor vragen ook.
Blijkbaar zie jij mij hier dan ook onder, maar dan vraag ik jou waarom zou ik in godsnaam hierover liegen.
Ten eerste maakt mij dit weer zwarter.
Ten tweede wordt ik alleen maar voor gek verklaard.
en ten derde roep ik niet bepaalde begrip af vanuit de mensen die nog verder zijn.
En geld vragen zou ik nooit doen.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:46:56 #58
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43167683
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef depax het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet ik zeg dat de kans bestaat dat je eerder voor zwart kiest dan voor wit.
Dat je geen liefde geeft of geen respect hebt voor andere ligt nog altijd bij jezelf alleen over het algemeen genomen is de kans wel groter dan iemand die alleen maar op het "witte" leeft.
Dat is knap aangezien het hele zwart/wit en goed/fout menselijke constructies zijn en in het universum niet van toepassing zijn. Je be- veroordeelt iets aan hand van jezelf, je eigen normen/waarden die constant onderhevig zijn van veranderingen aan de hand van wat je in het leven ervaart. Zodoende kijk je in de loop der tijd anders tegen iets aan wat je eerder had gezien. Alles is neutral tot jij het veroordeelt, kent een persoonlijke waarde aan iets toe. Persoonlijk en subjectief.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:50:52 #59
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43167781
Kun je m'n aura ook uitlezen of ben je geen level drie darksidedetector? Een vriendin van me kan dat namelijk wel, best geinig. Maar zij staat ook weer in contact met een level vier, en die krijgt die signalen echt opgedrongen, en het is echt geen grapje als zij weer eens ligt te stuiptrekken in de lokale kroeg als er weer eens iemand van de darkside haar een drankje heeft aangeboden.

Maar wat je zelf ook al zei, vanaf level twee (Volgens haar ben ik level één. . ) gaat de samenleving je aanvallen en in inrichtingen stoppen, die level vier heeft al eens een halfjaar gedwongen in een inrichting gezeten omdat ze tijdens een lezing van Wouter Bos over de zeik ging over z'n aura, hij schijnt enorm darkside te zijn. Niet dat ik dat zelf zie natuurlijk, als schamele level één, maar die level drie trok ook wel even wit weg toen Wouter haar nog de hand schudde.
Ik ga naar huis.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:51:01 #60
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43167785
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:46 schreef Ashavan het volgende:

[..]

Dat is knap aangezien het hele zwart/wit en goed/fout menselijke constructies zijn en in het universum niet van toepassing zijn.
Hoe zou jij het dan uitleggen dat mensen toch hun leefstijl krijgen/aanpassen n door het gebruik en toepassing van zwart/wit of goed/fout.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:57:16 #61
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43167937
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:50 schreef nietzman het volgende:
Kun je m'n aura ook uitlezen of ben je geen level drie darksidedetector? Een vriendin van me kan dat namelijk wel, best geinig. Maar zij staat ook weer in contact met een level vier, en die krijgt die signalen echt opgedrongen, en het is echt geen grapje als zij weer eens ligt te stuiptrekken in de lokale kroeg als er weer eens iemand van de darkside haar een drankje heeft aangeboden.

Maar wat je zelf ook al zei, vanaf level twee (Volgens haar ben ik level één. . ) gaat de samenleving je aanvallen en in inrichtingen stoppen, die level vier heeft al eens een halfjaar gedwongen in een inrichting gezeten omdat ze tijdens een lezing van Wouter Bos over de zeik ging over z'n aura, hij schijnt enorm darkside te zijn. Niet dat ik dat zelf zie natuurlijk, als schamele level één, maar die level drie trok ook wel even wit weg toen Wouter haar nog de hand schudde.
Begin maar niet over levels dat is geen een interpretatie van hoe je het mensen moet duidelijk maken.
Dit heb ik al geleerd uit mijn topic en daarvoor opende ik het ook.
Aura lezen doe ik niet. Mijn goede vriendin kan dat wel, ik zelf kan alleen social engineeren en manipuleren als ik wil.
Neem aan dat jij daar ook goed in bent dan?
  donderdag 2 november 2006 @ 13:14:42 #62
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43168429
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:51 schreef depax het volgende:

[..]

Hoe zou jij het dan uitleggen dat mensen toch hun leefstijl krijgen/aanpassen n door het gebruik en toepassing van zwart/wit of goed/fout.
Zwart - wit visie is een erg simplistische denkwijze wat dingen alleen maar gecompliceerder maakt. Als Sabazel heb ik hier een lange discussie er over gevoerd met mensen.

Heb geen even geen behoefte om het helemaal weer uit te typen.

Social Engineren? Waar haal je dat soort absurde termen vandaan. Het is simpelweg manipuleren. Dit doe je op twee manieren. 1 is telepathisch allerlei suggesties in iemands kop duwen. Maar het kan ook op conventionele manieren door bepaalde conversatie en psychologische suggesties te hanteren in oa onderhandelings gesprekken om iemand een bepaalde richting in te dwingen zonder dat ie het door heeft.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:16:50 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43168501
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:57 schreef depax het volgende:
Aura lezen doe ik niet. Mijn goede vriendin kan dat wel, ik zelf kan alleen social engineeren en manipuleren als ik wil.
Neem aan dat jij daar ook goed in bent dan?
Tja, wat is goed. Ik weet niet, ik vind manipuleren zo'n nare klank hebben, het is meer een term van de dark side. Maar laatst stond er eens niemand op voor een omaatje in de bus, en toen straalde ik zegmaar wel iemand zo in dat 'ie toch opstond. En dat vind ik dat wel weer okay, mijn krachten gebruiken voor het goede.
Ik ga naar huis.
pi_43168653
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:16 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tja, wat is goed. Ik weet niet, ik vind manipuleren zo'n nare klank hebben, het is meer een term van de dark side. Maar laatst stond er eens niemand op voor een omaatje in de bus, en toen straalde ik zegmaar wel iemand zo in dat 'ie toch opstond. En dat vind ik dat wel weer okay, mijn krachten gebruiken voor het goede.
wat een aanname , zeg, dat zo iemand dat niet eigen beweging doet.

door jouw instraling, kom op, zeg hé
mensen wachten gewoon vaak even af, kijken wat de rest doen, en staan dan zelf maar op, want tenslotte blijven we bijna allemaal liever zitten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 november 2006 @ 13:26:00 #65
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43168819
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:21 schreef milagro het volgende:

[..]

wat een aanname , zeg, dat zo iemand dat niet eigen beweging doet.
Je hebt altijd te maken met een Eigen Wil van iemand. Hierdoor is het onmogelijk om mensen te dwingen iets tegen hun wil te doen. Mensen met een sterke wil kun je dan inderdaad niet echt dwingen. Maar het over grote merendeel van mensen zijn zwak en erg makkelijk te beinvloeden door welke vorm van suggestie dan ook.
pi_43168920
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:26 schreef Ashavan het volgende:

[..]

Je hebt altijd te maken met een Eigen Wil van iemand. Hierdoor is het onmogelijk om mensen te dwingen iets tegen hun wil te doen. Mensen met een sterke wil kun je dan inderdaad niet echt dwingen. Maar het over grote merendeel van mensen zijn zwak en erg makkelijk te beinvloeden door welke vorm van suggestie dan ook.
ja, maar niet op afstand door het in te stralen, get real ajb.

zit er 40 level 10 's in 1 bus, gaan ze allemaal die ene vent instralen, omdat hij toevallig de enige zwakke is, gekkenhuis.

je krachten gebruiken om iemand op te laten staan in de bus, sta verdomme zelf op, aso
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 november 2006 @ 13:29:36 #67
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43168940
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef Ashavan het volgende:

[..]

Zwart - wit visie is een erg simplistische denkwijze wat dingen alleen maar gecompliceerder maakt. Als Sabazel heb ik hier een lange discussie er over gevoerd met mensen.

Heb geen even geen behoefte om het helemaal weer uit te typen.

Social Engineren? Waar haal je dat soort absurde termen vandaan. Het is simpelweg manipuleren. Dit doe je op twee manieren. 1 is telepathisch allerlei suggesties in iemands kop duwen. Maar het kan ook op conventionele manieren door bepaalde conversatie en psychologische suggesties te hanteren in oa onderhandelings gesprekken om iemand een bepaalde richting in te dwingen zonder dat ie het door heeft.
Zeg je het toch zelf eigelijk. Je gaat door praten op iemand in ( social engineering dus ) die mensen dingen laten doen/denken die jouw beter uit komen of voor hun zelf beter uitkomen. ( manipuleren) .
  donderdag 2 november 2006 @ 13:33:04 #68
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43169065
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:28 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, maar niet op afstand door het in te stralen, get real ajb.
Get real yourself. Wat versta je onder instralen? Bij instralen heb ik het idee van een waterfles. Telepatisch beinvloeden doe je immers ook op afstand.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:13:44 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43170481
Mja, BG wilt nu ook weleens weten hoe het voelt om aan de uitgevende kant te staan van het ridiculiseren van mensen, zo blijkt. Aan de ontvangende kant heeft hij al vaak genoeg gestaan .

Maar trek het je niet aan, depax. Zolang je het niet persoonlijk opvat ( wat je zeker dus niet moet doen op het internet ) kan je best verder gaan met het topic .
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 14:18:28 #70
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43170642
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:13 schreef jogy het volgende:
Mja, BG wilt nu ook weleens weten hoe het voelt om aan de uitgevende kant te staan van het ridiculiseren van mensen, zo blijkt. Aan de ontvangende kant heeft hij al vaak genoeg gestaan .

Maar trek het je niet aan, depax. Zolang je het niet persoonlijk opvat ( wat je zeker dus niet moet doen op het internet ) kan je best verder gaan met het topic .
Dat wil ik wel maar meestal doet zo een onzin geneuzel de mensen die er echt over willen praten afschrikken wat dan weer jammer is.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:20:27 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43170711
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

niet waar jogy ik ben echt level 21 nu, je bent gewoon niet openminded genoeg, dat weet je toch jogy
Ik ben het ook niet helemaal eens met de gedachtes van de TS, neemt niet weg dat het zijn beeld op de werkelijkheid is en wie zijn wij dan om hem en zijn topic de grond in te boren? Het is een apart topic maar het is ook een apart subforum. Elke keer als er iemand met iets raars komt wordt ie bijna met pek en veren weggejaagd, door reguliere TRU gangers en niet reguliere TRU gangers. Dit kan best een leuk topic worden als er normaal op wordt gereageerd, of je het er nou mee eens bent of niet.
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 14:22:47 #72
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43170787
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet helemaal eens met de gedachtes van de TS, neemt niet weg dat het zijn beeld op de werkelijkheid is en wie zijn wij dan om hem en zijn topic de grond in te boren? Het is een apart topic maar het is ook een apart subforum. Elke keer als er iemand met iets raars komt wordt ie bijna met pek en veren weggejaagd, door reguliere TRU gangers en niet reguliere TRU gangers. Dit kan best een leuk topic worden als er normaal op wordt gereageerd, of je het er nou mee eens bent of niet.
Gelijk heb je. Ik ben het ook niet eens met de tegenstanders maar ik boor hun ook niet in de grond.
Daarvoor zijn dit soort forums om te discusseren over dingen die je normaal niet zou kunnen doen.
Ik heb eerlijk gezegd al veel geleerd nu in dit topic en dat was ook mijn bedoeling.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:34:10 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43171167
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef depax het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Ik ben het ook niet eens met de tegenstanders maar ik boor hun ook niet in de grond.
Daarvoor zijn dit soort forums om te discusseren over dingen die je normaal niet zou kunnen doen.
Ik heb eerlijk gezegd al veel geleerd nu in dit topic en dat was ook mijn bedoeling.
Dat is alleen maar goed ja, zolang je maar door het geneuzel heen kan kijken en de gekscherende berichten dan kan je de info die er toch doorheen komt gebruiken . Iedereen is dagelijks bezig met het maken van hun eigen werkelijkheid maar helaas wordt veelal elke andere werkelijkheid als dom of gek gezien. Dat is best jammer. Als jij lekker met niveaus wilt werken om het voor jezelf duidelijk te krijgen moet je het vooral niet laten.
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 14:36:07 #74
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43171211
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is alleen maar goed ja, zolang je maar door het geneuzel heen kan kijken en de gekscherende berichten dan kan je de info die er toch doorheen komt gebruiken . Iedereen is dagelijks bezig met het maken van hun eigen werkelijkheid maar helaas wordt veelal elke andere werkelijkheid als dom of gek gezien. Dat is best jammer. Als jij lekker met niveaus wilt werken om het voor jezelf duidelijk te krijgen moet je het vooral niet laten.
is het misschien mogelijk dit topic te splitsen tussen mijn eigen verhaal en gewoon het verschil zwart/wit "goed/kwaad" ?
  donderdag 2 november 2006 @ 14:38:28 #75
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43171279
Nee want het goed/kwaad princiepe is al doodgefiliosofeerd in WFL
  donderdag 2 november 2006 @ 14:39:08 #76
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_43171301
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef depax het volgende:

[..]

Ja, zo kun je overal wel een draai aan geven.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 2 november 2006 @ 14:47:27 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43171572
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:36 schreef depax het volgende:

[..]

is het misschien mogelijk dit topic te splitsen tussen mijn eigen verhaal en gewoon het verschil zwart/wit "goed/kwaad" ?
Wat het zwart/wit - goed/kwaad betreft ben ik het grotendeels eens met Ashavan. Het zijn waardeoordelen die ieder voor zich moet maken. Volgens mij wordt niemand ooit als 'goed' of 'kwaad' bestempeld buiten de stoffelijke wereld. Mja, het komt er gewoon op neer dat je moet doen wat volgens jouw eigen maatstaven goed is. Anyway, je bent tenminste bezig met een zoektocht in jezelf en dat is alleen maar aan te prijzen. Niemand heeft ooit zijn eigen leerweg foutloos doorlopen.
Vrijheid
pi_43172600
Afgelopen nu!

Opruimslotje.
pi_43173079
Zo opgeruimd.

Discussie, prima.

Off-topic geneuzel en alles en iedereen belachelijk maken doe je maar ergens anders.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:35:09 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43173180
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zo opgeruimd.

Discussie, prima.

Off-topic geneuzel en alles en iedereen belachelijk maken doe je maar ergens anders.
Ik vond sommige grappen wel leuk eigenlijk, daarom: Onzin voor je leven! .
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 15:35:47 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43173195
en alles wat je doet is mijn posts weghalen domme muts, terwijl ik best serieus was, en nietsman is nieteens serieus, ik heb ook krachten
pi_43173329
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:35 schreef BaajGuardian het volgende:
en alles wat je doet is mijn posts weghalen domme muts, terwijl ik best serieus was, en nietsman is nieteens serieus, ik heb ook krachten
Dan volg je gewoon de raad van Jogy op
  donderdag 2 november 2006 @ 15:40:51 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43173360
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Dan volg je gewoon de raad van Jogy op
Dat zouden ze per definitie altijd moeten doen.
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 15:45:10 #84
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43173472
ik heb meer krachten dan de TS en ik mag nieteens praten
jullie nemen me niet serieus!
  donderdag 2 november 2006 @ 16:48:29 #85
62729 type_29
pi_43175531
Jullie sporen echt dat je in dat soort onzin gelooft.

Verwijder dit maar met je magische mod krachten, dat weet ik al van te voren.
Hey, ik kan in de toekomst kijken, ik ben vast paranormaal.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 2 november 2006 @ 16:49:20 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43175567
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:

Jij maakt je druk om niks.
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 17:06:19 #87
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43176187
quote:

Als jij eens wat verder keek dan alleen die helm van je. Kwam je misschien ook nog wel eens iets tegen.
  donderdag 2 november 2006 @ 17:17:07 #88
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43176513
Dit is echt gewoon uit nieuwsgierigheid hoor,
maar geloven jullie echt dat over de hele wereld mensen elkaar aan het betoveren zijn,
met geesten aan het praten zijn, dingen aan het bewegen zijn met gedachtenkracht, etc.. ?

En bv. al die afrikaanse witch-doctors hier in Amsterdam-Oost, die kunnen dat ook ? Mij geld bezorgen, mn verloren liefde bij me terugbrengen enzo ?
  donderdag 2 november 2006 @ 17:18:30 #89
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43176568
quote:

Kijk, dit is nou een geval van social engineering - je zorgt er zo voor dat ze je post niet deleten, want dan had je kunnen zeggen "zie je wel"
  donderdag 2 november 2006 @ 17:35:54 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43177138
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:17 schreef Kiteless het volgende:
Dit is echt gewoon uit nieuwsgierigheid hoor,
maar geloven jullie echt dat over de hele wereld mensen elkaar aan het betoveren zijn,
met geesten aan het praten zijn, dingen aan het bewegen zijn met gedachtenkracht, etc.. ?

En bv. al die afrikaanse witch-doctors hier in Amsterdam-Oost, die kunnen dat ook ? Mij geld bezorgen, mn verloren liefde bij me terugbrengen enzo ?
Ik geloof er wel in dat iedereen zijn eigen realiteit schept in een hogere mate dan ze weten, puur door hun gedachtes. Dus in theorie zou alles mogelijk moeten zijn. Daarom denk ik ook dat mensen tot dingen in staat zijn als genezen enkel door er in te geloven. kijk maar naar het placebo effect, de meest rare dingen zijn er met mensen gebeurt enkel omdat ze dachten dat een suikertablet een medicijn was. Sinds de regel dat er bij elk medicijn een stoffenlijst moet staan is dit helaas onmogelijk geworden.
Vrijheid
  donderdag 2 november 2006 @ 17:54:58 #91
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43177728
Mja, maar er is (naar mijn mening) een groot verschil tussen denken dat "positief denken een goede invloed heeft op het lichaam" (placebo) en denken dat je mensen kunt betoveren.
  donderdag 2 november 2006 @ 18:19:39 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43178435
als je mensen wilt betoverren betover je enkel jezelf, ja denk daar maar eens over na.
pi_43179328
quote:
Ik ken geen mensen met gaves. Ik ken wel mensen met de eigenschappen die je beschrijft in je OP, maar die zie ik niet als gaves. Het zijn meer natuurlijke fenomenen. En ten slotte heeft iedereen een eigen intuïtie wat je kan ontwikkelen. Iedereen heeft een gave wat dat betreft. Ik denk dan ook niet dat je er veel mee opschiet mensen te onderscheiden naar of ze een gave hebben of niet want dat onderscheid is er niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja ik ken mensen die bv. aura lezen, gedachten lezen, toekomst voorspellen, met doden kunnen praten, etc. Ik ga ook graag met ze om omdat ik dit soort zaken interessant vind. Maar het is niet zo dat ik me meer aangetrokken voel tot dat soort mensen. Ik voel me aangetrokken tot mensen die op dezelfde manier over het leven denken als ik of iig open staan voor andere denkwijzen. Naar mijn ervaring kan iemand met een gave namelijk ook erg een vervelend persoon zijn . Het maakt je niet tot een leuker of beter mens.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:53:56 #94
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43181931
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:47 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik ken geen mensen met gaves. Ik ken wel mensen met de eigenschappen die je beschrijft in je OP, maar die zie ik niet als gaves. Het zijn meer natuurlijke fenomenen. En ten slotte heeft iedereen een eigen intuïtie wat je kan ontwikkelen. Iedereen heeft een gave wat dat betreft. Ik denk dan ook niet dat je er veel mee opschiet mensen te onderscheiden naar of ze een gave hebben of niet want dat onderscheid is er niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja ik ken mensen die bv. aura lezen, gedachten lezen, toekomst voorspellen, met doden kunnen praten, etc. Ik ga ook graag met ze om omdat ik dit soort zaken interessant vind. Maar het is niet zo dat ik me meer aangetrokken voel tot dat soort mensen. Ik voel me aangetrokken tot mensen die op dezelfde manier over het leven denken als ik of iig open staan voor andere denkwijzen. Naar mijn ervaring kan iemand met een gave namelijk ook erg een vervelend persoon zijn . Het maakt je niet tot een leuker of beter mens.
Maar hoe heb je die mensen dan ontmoet en wist je het al van ze voor dat je contact zocht.
Ik heb namelijk wel vaker dat ik wildvreemde mensen gewoon als vrienden krijg, waar ik dus normaal nooit mee zou omgaan en dan later blijkt dat we wat gemeen hebben.
Zo bedoel ik het dus.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:56:45 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43182033
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:54 schreef Kiteless het volgende:
Mja, maar er is (naar mijn mening) een groot verschil tussen denken dat "positief denken een goede invloed heeft op het lichaam" (placebo) en denken dat je mensen kunt betoveren.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt dan is het niet ondenkbaar dat het misschien we lverder gaat dan je realiseert. Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet . Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen? Onverklaarbaar en toch is het zo. Of kinderen van ouders die opeens midden in de nacht wakker schrikken en de volgende dag te horen krijgen dat hun vader is overleden, ik sta er voor open dat het mogelijk is.
Vrijheid
pi_43183704
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:53 schreef depax het volgende:

[..]

Maar hoe heb je die mensen dan ontmoet en wist je het al van ze voor dat je contact zocht.
Soms wel, soms niet. Dat is erg afhankelijk van de situatie. Soms was de 'gave' de aanleiding voor het contact. Vaak ook niet.
quote:
Ik heb namelijk wel vaker dat ik wildvreemde mensen gewoon als vrienden krijg, waar ik dus normaal nooit mee zou omgaan en dan later blijkt dat we wat gemeen hebben.
Zo bedoel ik het dus.
En wat je dan met elkaar gemeen hebt is een bepaald talent of gave?

Tja, ik kom altijd wel bijzondere mensen tegen. Onverwachte vrienden vind je overal . Ik ga ook wel regelmatig met mensen om waarvan ik op het eerste gezicht dacht: daar zou ik nou noooooit mee omgaan. Maar die mensen zijn juist vaak het meest interessant.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geartsjuh op 02-11-2006 21:00:57 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 20:51:25 #97
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43184274
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:38 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet. Dat is erg afhankelijk van de situatie. Soms was de 'gave' de aanleiding voor het contact. Vaak ook niet.
[..]

En wat je dan met elkaar gemeen hebt is een bepaald talent of gave?
Ja of zij hebben een totaal andere richting.
Daarnaast kan ik er ook veel beter mee praten dan vrienden die het niet hebben.
  donderdag 2 november 2006 @ 20:53:11 #98
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_43184332
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt dan is het niet ondenkbaar dat het misschien we lverder gaat dan je realiseert. Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet . Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen? Onverklaarbaar en toch is het zo. Of kinderen van ouders die opeens midden in de nacht wakker schrikken en de volgende dag te horen krijgen dat hun vader is overleden, ik sta er voor open dat het mogelijk is.
Anders om werkt trouwens ook.
Als je maar lang genoeg denkt dat je ziek bent wordt je dat vanzelf.
Een van mijn oud tantes dacht dat haar benen langzaam aan het afsterven waren. Sindsdien zit ze dan ook in een rolstoel terwijl de dokters zeiden dat ze kerngezond was.
pi_43185413
De statistische kans dat de medische wetenschap zich had kunnen ontwikkelen in een wereld waar occulte en mystieke geneeskracht werkzaamzijn lijkt mij nihil. Wat een hoop werk voor een overbodige ontwikkeling.

Omgekeerd idem met telepathie: in een wereld zonder internet en telefoon is het absurd dat een berehandige telepatische gave zich niet over de hele mensheid heeft verspreid, over talloze generaties.
pi_43195944
Beste Depax,
Ik heb je verhaal gelezen - niet alle reacties erop want mensen verzanden wel gauw in bullshit zeg. En dat is allemaal onwetendheid.
Ik heb eigenlijk maar een echt advies. Stop met luisteren naar je hoofd (de stemmetjes in je hoofd) en ga voelen met je hart en je buik. Als je gaat ontdekken wat je echt leuk vindt en je niet laat afleiden door alle meningen van 'witte' of 'zwarte' mensen om je heen, dan word je gewoon jezelf, met je gaves. De bedoeling is dat je een 'heel' persoon wordt en niet gespleten blijft in een 'goede' of 'slechte' kant. Neem af en toe de tijd om jezelf naar binnen te keren en te voelen wat daar is. Meditatie is een heel goed instrument voor jou. Het valt niet mee om jong te zijn en deze extra gaves mee te nemen, het maakt de wereld nog net iets moeilijker, maar als je er juist (naar je eigen gevoel dus) mee om kunt gaan, dan ben je een bevoorrecht mens. Het brengt wel verantwoordelijkheid met zich mee naar anderen.
Het klopt trouwens dat je gelijkgezinden aantrekt. Maar pas op voor de egovleiers. Als je je ego te groot laat worden (vanwege je bijzondere gaven bijv.) dan zit je op een doodlopend spoor. Dat is alleen wel moeilijk te herkennen want een gevleid ego voelt erg lekker aan. Daarom moet je leren luisteren naar je 'weten' dat uit je hart of je buik komt.
Volgens mij is je bewust zijn al aardig wakker aan het worden, dus succes op de goede weg.
Het kan omkeren zei Oreberd.
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:29:42 #101
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43198241
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt
Gebeurt nooit, je kanker of aids raak je er niet mee kwijt.
Placebo werkt voornamelijk bij pijnen (hoofdpijn, reuma, maagpijn etc.); die kunnen door het lichaam onderdrukt worden. Je maakt door je geloof in het placebo als het ware je eigen pijnstillers aan.
quote:
Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet . Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen? Onverklaarbaar en toch is het zo.
Nee, ik ken het onderzoek en het zit anders : die kinderen voelden zich daarna beter.
De ziekte ging niet weg, maar de kinderen voelden zich prettiger omdat ze het gevoel hebben dat ze er wat aan/mee doen.

Maar dan nog; daar gebeurt in ieder geval iets tussen je hersenen en je lichaam, kortom een biologisch iets;
da's naar mijn mening nog steeds heel wat anders dan met geesten praten, dingen op afstand kunnen bewegen etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')