Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:47 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Welnee, eerder zoals TS al zei.
Ik herken het bij mezelf en veel mensen om me heen ook.
Als ik een paar maanden in het buitenland ben geweest, en dus dag en nacht een andere taal spreek, moet ik weleens het woordenboek erbij pakken omdat ik dan gewoon vergeten ben hoe je een woord in het Nederlands schrijft.
Er zit natuurlijk een groot verschil in af en toe een engels artikel lezen en een tijdje in een ander land verblijven.
Misschien is het wel precies andersom, mensen die hun school afgemaakt hebben komen eerder in de gelegenheid om in een ander land te werken of verder te studeren, zeker wat betreft Magie want Nederland is wat dat betreft nog echt een onderontwikkeld gebied.
Wat een onzin,quote:wat betreft Magie want Nederland is wat dat betreft nog echt een onderontwikkeld gebied.
Dat zeg ik niet ik zeg dat de kans bestaat dat je eerder voor zwart kiest dan voor wit.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:30 schreef TrenTs het volgende:
[..]
[..]
Jaja, dus mensen die van hardrock houden helpen anderen niet, luisteren niet naar anderen, hebben geen respect voor anderen en geven geen liefde?
Sommige dingen kan je niet bewijzen.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:11 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Met "wijze mannen" heb ik geen enkel probleem, het zijn de "Harry Potters" die ik niet serieus neem
Mensen die beweren over speciale krachten te beschikken maar het niet even kunnen/willen demonstreren onder controleerbare omstandigheden..... Sorry hoor, dat riekt naar zelfbedrog.
Blijkbaar zie jij mij hier dan ook onder, maar dan vraag ik jou waarom zou ik in godsnaam hierover liegen.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:32 schreef Ashavan het volgende:
Maar er zijn inderdaad veel mensen die zich voor de gek houden. Neem parabeurzen als voorbeeld. Ik wordt zo moe als ik daar ben. In de zin van...kijk es naar die malloten. Mensen die zich meer toedichten dan ze werkelijk kunnen. Of iets beter denken te beheersen dan ze werkelijk doen. Vervolgens gaan ze er nog geld voor vragen ook.
Dat is knap aangezien het hele zwart/wit en goed/fout menselijke constructies zijn en in het universum niet van toepassing zijn. Je be- veroordeelt iets aan hand van jezelf, je eigen normen/waarden die constant onderhevig zijn van veranderingen aan de hand van wat je in het leven ervaart. Zodoende kijk je in de loop der tijd anders tegen iets aan wat je eerder had gezien. Alles is neutral tot jij het veroordeelt, kent een persoonlijke waarde aan iets toe. Persoonlijk en subjectief.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef depax het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet ik zeg dat de kans bestaat dat je eerder voor zwart kiest dan voor wit.
Dat je geen liefde geeft of geen respect hebt voor andere ligt nog altijd bij jezelf alleen over het algemeen genomen is de kans wel groter dan iemand die alleen maar op het "witte" leeft.
Hoe zou jij het dan uitleggen dat mensen toch hun leefstijl krijgen/aanpassen n door het gebruik en toepassing van zwart/wit of goed/fout.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:46 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Dat is knap aangezien het hele zwart/wit en goed/fout menselijke constructies zijn en in het universum niet van toepassing zijn.
Begin maar niet over levels dat is geen een interpretatie van hoe je het mensen moet duidelijk maken.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:50 schreef nietzman het volgende:
Kun je m'n aura ook uitlezen of ben je geen level drie darksidedetector? Een vriendin van me kan dat namelijk wel, best geinig. Maar zij staat ook weer in contact met een level vier, en die krijgt die signalen echt opgedrongen, en het is echt geen grapje als zij weer eens ligt te stuiptrekken in de lokale kroeg als er weer eens iemand van de darkside haar een drankje heeft aangeboden.
Maar wat je zelf ook al zei, vanaf level twee (Volgens haar ben ik level één.. ) gaat de samenleving je aanvallen en in inrichtingen stoppen, die level vier heeft al eens een halfjaar gedwongen in een inrichting gezeten omdat ze tijdens een lezing van Wouter Bos over de zeik ging over z'n aura, hij schijnt enorm darkside te zijn. Niet dat ik dat zelf zie natuurlijk, als schamele level één, maar die level drie trok ook wel even wit weg toen Wouter haar nog de hand schudde.
Zwart - wit visie is een erg simplistische denkwijze wat dingen alleen maar gecompliceerder maakt. Als Sabazel heb ik hier een lange discussie er over gevoerd met mensen.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:51 schreef depax het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan uitleggen dat mensen toch hun leefstijl krijgen/aanpassen n door het gebruik en toepassing van zwart/wit of goed/fout.
Tja, wat is goed. Ik weet niet, ik vind manipuleren zo'n nare klank hebben, het is meer een term van de dark side. Maar laatst stond er eens niemand op voor een omaatje in de bus, en toen straalde ik zegmaar wel iemand zo in dat 'ie toch opstond. En dat vind ik dat wel weer okay, mijn krachten gebruiken voor het goede.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:57 schreef depax het volgende:
Aura lezen doe ik niet. Mijn goede vriendin kan dat wel, ik zelf kan alleen social engineeren en manipuleren als ik wil.
Neem aan dat jij daar ook goed in bent dan?
wat een aanname , zeg, dat zo iemand dat niet eigen beweging doet.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, wat is goed. Ik weet niet, ik vind manipuleren zo'n nare klank hebben, het is meer een term van de dark side. Maar laatst stond er eens niemand op voor een omaatje in de bus, en toen straalde ik zegmaar wel iemand zo in dat 'ie toch opstond. En dat vind ik dat wel weer okay, mijn krachten gebruiken voor het goede.
Je hebt altijd te maken met een Eigen Wil van iemand. Hierdoor is het onmogelijk om mensen te dwingen iets tegen hun wil te doen. Mensen met een sterke wil kun je dan inderdaad niet echt dwingen. Maar het over grote merendeel van mensen zijn zwak en erg makkelijk te beinvloeden door welke vorm van suggestie dan ook.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:21 schreef milagro het volgende:
[..]
wat een aanname , zeg, dat zo iemand dat niet eigen beweging doet.
ja, maar niet op afstand door het in te stralen, get real ajb.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:26 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Je hebt altijd te maken met een Eigen Wil van iemand. Hierdoor is het onmogelijk om mensen te dwingen iets tegen hun wil te doen. Mensen met een sterke wil kun je dan inderdaad niet echt dwingen. Maar het over grote merendeel van mensen zijn zwak en erg makkelijk te beinvloeden door welke vorm van suggestie dan ook.
Zeg je het toch zelf eigelijk. Je gaat door praten op iemand in ( social engineering dus ) die mensen dingen laten doen/denken die jouw beter uit komen of voor hun zelf beter uitkomen. ( manipuleren) .quote:Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Zwart - wit visie is een erg simplistische denkwijze wat dingen alleen maar gecompliceerder maakt. Als Sabazel heb ik hier een lange discussie er over gevoerd met mensen.
Heb geen even geen behoefte om het helemaal weer uit te typen.
Social Engineren? Waar haal je dat soort absurde termen vandaan. Het is simpelweg manipuleren. Dit doe je op twee manieren. 1 is telepathisch allerlei suggesties in iemands kop duwen. Maar het kan ook op conventionele manieren door bepaalde conversatie en psychologische suggesties te hanteren in oa onderhandelings gesprekken om iemand een bepaalde richting in te dwingen zonder dat ie het door heeft.
Get real yourself. Wat versta je onder instralen? Bij instralen heb ik het idee van een waterfles. Telepatisch beinvloeden doe je immers ook op afstand.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:28 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar niet op afstand door het in te stralen, get real ajb.
Dat wil ik wel maar meestal doet zo een onzin geneuzel de mensen die er echt over willen praten afschrikken wat dan weer jammer is.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:13 schreef jogy het volgende:
Mja, BG wilt nu ook weleens weten hoe het voelt om aan de uitgevende kant te staan van het ridiculiseren van mensen, zo blijkt. Aan de ontvangende kant heeft hij al vaak genoeg gestaan.
Maar trek het je niet aan, depax. Zolang je het niet persoonlijk opvat ( wat je zeker dus niet moet doen op het internet ) kan je best verder gaan met het topic.
Ik ben het ook niet helemaal eens met de gedachtes van de TS, neemt niet weg dat het zijn beeld op de werkelijkheid is en wie zijn wij dan om hem en zijn topic de grond in te boren? Het is een apart topic maar het is ook een apart subforum. Elke keer als er iemand met iets raars komt wordt ie bijna met pek en veren weggejaagd, door reguliere TRU gangers en niet reguliere TRU gangers. Dit kan best een leuk topic worden als er normaal op wordt gereageerd, of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
niet waar jogy ik ben echt level 21 nu, je bent gewoon niet openminded genoeg, dat weet je toch jogy![]()
Gelijk heb je. Ik ben het ook niet eens met de tegenstanders maar ik boor hun ook niet in de grond.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet helemaal eens met de gedachtes van de TS, neemt niet weg dat het zijn beeld op de werkelijkheid is en wie zijn wij dan om hem en zijn topic de grond in te boren? Het is een apart topic maar het is ook een apart subforum. Elke keer als er iemand met iets raars komt wordt ie bijna met pek en veren weggejaagd, door reguliere TRU gangers en niet reguliere TRU gangers. Dit kan best een leuk topic worden als er normaal op wordt gereageerd, of je het er nou mee eens bent of niet.
Dat is alleen maar goed ja, zolang je maar door het geneuzel heen kan kijken en de gekscherende berichten dan kan je de info die er toch doorheen komt gebruikenquote:Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef depax het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Ik ben het ook niet eens met de tegenstanders maar ik boor hun ook niet in de grond.
Daarvoor zijn dit soort forums om te discusseren over dingen die je normaal niet zou kunnen doen.
Ik heb eerlijk gezegd al veel geleerd nu in dit topic en dat was ook mijn bedoeling.
is het misschien mogelijk dit topic te splitsen tussen mijn eigen verhaal en gewoon het verschil zwart/wit "goed/kwaad" ?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is alleen maar goed ja, zolang je maar door het geneuzel heen kan kijken en de gekscherende berichten dan kan je de info die er toch doorheen komt gebruiken. Iedereen is dagelijks bezig met het maken van hun eigen werkelijkheid maar helaas wordt veelal elke andere werkelijkheid als dom of gek gezien. Dat is best jammer. Als jij lekker met niveaus wilt werken om het voor jezelf duidelijk te krijgen moet je het vooral niet laten.
Ja, zo kun je overal wel een draai aan geven.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef depax het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet ik zeg dat de kans bestaat dat je eerder voor zwart kiest dan voor wit.
Dat je geen liefde geeft of geen respect hebt voor andere ligt nog altijd bij jezelf alleen over het algemeen genomen is de kans wel groter dan iemand die alleen maar op het "witte" leeft.
Wat het zwart/wit - goed/kwaad betreft ben ik het grotendeels eens met Ashavan. Het zijn waardeoordelen die ieder voor zich moet maken. Volgens mij wordt niemand ooit als 'goed' of 'kwaad' bestempeld buiten de stoffelijke wereld. Mja, het komt er gewoon op neer dat je moet doen wat volgens jouw eigen maatstaven goed is. Anyway, je bent tenminste bezig met een zoektocht in jezelf en dat is alleen maar aan te prijzen. Niemand heeft ooit zijn eigen leerweg foutloos doorlopen.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:36 schreef depax het volgende:
[..]
is het misschien mogelijk dit topic te splitsen tussen mijn eigen verhaal en gewoon het verschil zwart/wit "goed/kwaad" ?
Ik vond sommige grappen wel leuk eigenlijk, daarom: Onzin voor je leven!quote:Op donderdag 2 november 2006 15:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zo opgeruimd.
Discussie, prima.
Off-topic geneuzel en alles en iedereen belachelijk maken doe je maar ergens anders.
Dan volg je gewoon de raad van Jogy opquote:Op donderdag 2 november 2006 15:35 schreef BaajGuardian het volgende:
en alles wat je doet is mijn posts weghalen domme muts, terwijl ik best serieus was, en nietsman is nieteens serieus, ik heb ook krachten
Dat zouden ze per definitie altijd moeten doen.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dan volg je gewoon de raad van Jogy op![]()
Jij maakt je druk om niks.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:
Jullie sporen echt dat je in dat soort onzin gelooft.
Verwijder dit maar met je magische mod krachten, dat weet ik al van te voren.
Hey, ik kan in de toekomst kijken, ik ben vast paranormaal.
Als jij eens wat verder keek dan alleen die helm van je. Kwam je misschien ook nog wel eens iets tegen.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:
Kijk, dit is nou een geval van social engineering - je zorgt er zo voor dat ze je post niet deleten, want dan had je kunnen zeggen "zie je wel"quote:Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:
Ik geloof er wel in dat iedereen zijn eigen realiteit schept in een hogere mate dan ze weten, puur door hun gedachtes. Dus in theorie zou alles mogelijk moeten zijn. Daarom denk ik ook dat mensen tot dingen in staat zijn als genezen enkel door er in te geloven. kijk maar naar het placebo effect, de meest rare dingen zijn er met mensen gebeurt enkel omdat ze dachten dat een suikertablet een medicijn was. Sinds de regel dat er bij elk medicijn een stoffenlijst moet staan is dit helaas onmogelijk geworden.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:17 schreef Kiteless het volgende:
Dit is echt gewoon uit nieuwsgierigheid hoor,
maar geloven jullie echt dat over de hele wereld mensen elkaar aan het betoveren zijn,
met geesten aan het praten zijn, dingen aan het bewegen zijn met gedachtenkracht, etc.. ?
En bv. al die afrikaanse witch-doctors hier in Amsterdam-Oost, die kunnen dat ook ? Mij geld bezorgen, mn verloren liefde bij me terugbrengen enzo ?
Ik ken geen mensen met gaves. Ik ken wel mensen met de eigenschappen die je beschrijft in je OP, maar die zie ik niet als gaves. Het zijn meer natuurlijke fenomenen. En ten slotte heeft iedereen een eigen intuïtie wat je kan ontwikkelen. Iedereen heeft een gave wat dat betreft. Ik denk dan ook niet dat je er veel mee opschiet mensen te onderscheiden naar of ze een gave hebben of niet want dat onderscheid is er niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef depax het volgende:
Voor de rest van mensen die wel open minded zijn.
Wie van jullie kan dit soort verhalen beamen. Heb jij een gave of ken je mensen met een gave en voel je je dan ook onbewust meer naar aangetrokken dan andere mensen?
Maar hoe heb je die mensen dan ontmoet en wist je het al van ze voor dat je contact zocht.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:47 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik ken geen mensen met gaves. Ik ken wel mensen met de eigenschappen die je beschrijft in je OP, maar die zie ik niet als gaves. Het zijn meer natuurlijke fenomenen. En ten slotte heeft iedereen een eigen intuïtie wat je kan ontwikkelen. Iedereen heeft een gave wat dat betreft. Ik denk dan ook niet dat je er veel mee opschiet mensen te onderscheiden naar of ze een gave hebben of niet want dat onderscheid is er niet.
Maar om je vraag te beantwoorden, ja ik ken mensen die bv. aura lezen, gedachten lezen, toekomst voorspellen, met doden kunnen praten, etc. Ik ga ook graag met ze om omdat ik dit soort zaken interessant vind. Maar het is niet zo dat ik me meer aangetrokken voel tot dat soort mensen. Ik voel me aangetrokken tot mensen die op dezelfde manier over het leven denken als ik of iig open staan voor andere denkwijzen. Naar mijn ervaring kan iemand met een gave namelijk ook erg een vervelend persoon zijn. Het maakt je niet tot een leuker of beter mens.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt dan is het niet ondenkbaar dat het misschien we lverder gaat dan je realiseert. Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook nietquote:Op donderdag 2 november 2006 17:54 schreef Kiteless het volgende:
Mja, maar er is (naar mijn mening) een groot verschil tussen denken dat "positief denken een goede invloed heeft op het lichaam" (placebo) en denken dat je mensen kunt betoveren.
Soms wel, soms niet. Dat is erg afhankelijk van de situatie. Soms was de 'gave' de aanleiding voor het contact. Vaak ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:53 schreef depax het volgende:
[..]
Maar hoe heb je die mensen dan ontmoet en wist je het al van ze voor dat je contact zocht.
En wat je dan met elkaar gemeen hebt is een bepaald talent of gave?quote:Ik heb namelijk wel vaker dat ik wildvreemde mensen gewoon als vrienden krijg, waar ik dus normaal nooit mee zou omgaan en dan later blijkt dat we wat gemeen hebben.
Zo bedoel ik het dus.
Ja of zij hebben een totaal andere richting.quote:Op donderdag 2 november 2006 20:38 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Dat is erg afhankelijk van de situatie. Soms was de 'gave' de aanleiding voor het contact. Vaak ook niet.
[..]
En wat je dan met elkaar gemeen hebt is een bepaald talent of gave?
Anders om werkt trouwens ook.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt dan is het niet ondenkbaar dat het misschien we lverder gaat dan je realiseert. Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet. Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen? Onverklaarbaar en toch is het zo. Of kinderen van ouders die opeens midden in de nacht wakker schrikken en de volgende dag te horen krijgen dat hun vader is overleden, ik sta er voor open dat het mogelijk is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |