Ja, zo kun je overal wel een draai aan geven.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:40 schreef depax het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet ik zeg dat de kans bestaat dat je eerder voor zwart kiest dan voor wit.
Dat je geen liefde geeft of geen respect hebt voor andere ligt nog altijd bij jezelf alleen over het algemeen genomen is de kans wel groter dan iemand die alleen maar op het "witte" leeft.
Wat het zwart/wit - goed/kwaad betreft ben ik het grotendeels eens met Ashavan. Het zijn waardeoordelen die ieder voor zich moet maken. Volgens mij wordt niemand ooit als 'goed' of 'kwaad' bestempeld buiten de stoffelijke wereld. Mja, het komt er gewoon op neer dat je moet doen wat volgens jouw eigen maatstaven goed is. Anyway, je bent tenminste bezig met een zoektocht in jezelf en dat is alleen maar aan te prijzen. Niemand heeft ooit zijn eigen leerweg foutloos doorlopen.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:36 schreef depax het volgende:
[..]
is het misschien mogelijk dit topic te splitsen tussen mijn eigen verhaal en gewoon het verschil zwart/wit "goed/kwaad" ?
Ik vond sommige grappen wel leuk eigenlijk, daarom: Onzin voor je leven!quote:Op donderdag 2 november 2006 15:32 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zo opgeruimd.
Discussie, prima.
Off-topic geneuzel en alles en iedereen belachelijk maken doe je maar ergens anders.
Dan volg je gewoon de raad van Jogy opquote:Op donderdag 2 november 2006 15:35 schreef BaajGuardian het volgende:
en alles wat je doet is mijn posts weghalen domme muts, terwijl ik best serieus was, en nietsman is nieteens serieus, ik heb ook krachten
Dat zouden ze per definitie altijd moeten doen.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dan volg je gewoon de raad van Jogy op![]()
Jij maakt je druk om niks.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:
Jullie sporen echt dat je in dat soort onzin gelooft.
Verwijder dit maar met je magische mod krachten, dat weet ik al van te voren.
Hey, ik kan in de toekomst kijken, ik ben vast paranormaal.
Als jij eens wat verder keek dan alleen die helm van je. Kwam je misschien ook nog wel eens iets tegen.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:
Kijk, dit is nou een geval van social engineering - je zorgt er zo voor dat ze je post niet deleten, want dan had je kunnen zeggen "zie je wel"quote:Op donderdag 2 november 2006 16:48 schreef type_29 het volgende:
Ik geloof er wel in dat iedereen zijn eigen realiteit schept in een hogere mate dan ze weten, puur door hun gedachtes. Dus in theorie zou alles mogelijk moeten zijn. Daarom denk ik ook dat mensen tot dingen in staat zijn als genezen enkel door er in te geloven. kijk maar naar het placebo effect, de meest rare dingen zijn er met mensen gebeurt enkel omdat ze dachten dat een suikertablet een medicijn was. Sinds de regel dat er bij elk medicijn een stoffenlijst moet staan is dit helaas onmogelijk geworden.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:17 schreef Kiteless het volgende:
Dit is echt gewoon uit nieuwsgierigheid hoor,
maar geloven jullie echt dat over de hele wereld mensen elkaar aan het betoveren zijn,
met geesten aan het praten zijn, dingen aan het bewegen zijn met gedachtenkracht, etc.. ?
En bv. al die afrikaanse witch-doctors hier in Amsterdam-Oost, die kunnen dat ook ? Mij geld bezorgen, mn verloren liefde bij me terugbrengen enzo ?
Ik ken geen mensen met gaves. Ik ken wel mensen met de eigenschappen die je beschrijft in je OP, maar die zie ik niet als gaves. Het zijn meer natuurlijke fenomenen. En ten slotte heeft iedereen een eigen intuďtie wat je kan ontwikkelen. Iedereen heeft een gave wat dat betreft. Ik denk dan ook niet dat je er veel mee opschiet mensen te onderscheiden naar of ze een gave hebben of niet want dat onderscheid is er niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef depax het volgende:
Voor de rest van mensen die wel open minded zijn.
Wie van jullie kan dit soort verhalen beamen. Heb jij een gave of ken je mensen met een gave en voel je je dan ook onbewust meer naar aangetrokken dan andere mensen?
Maar hoe heb je die mensen dan ontmoet en wist je het al van ze voor dat je contact zocht.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:47 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik ken geen mensen met gaves. Ik ken wel mensen met de eigenschappen die je beschrijft in je OP, maar die zie ik niet als gaves. Het zijn meer natuurlijke fenomenen. En ten slotte heeft iedereen een eigen intuďtie wat je kan ontwikkelen. Iedereen heeft een gave wat dat betreft. Ik denk dan ook niet dat je er veel mee opschiet mensen te onderscheiden naar of ze een gave hebben of niet want dat onderscheid is er niet.
Maar om je vraag te beantwoorden, ja ik ken mensen die bv. aura lezen, gedachten lezen, toekomst voorspellen, met doden kunnen praten, etc. Ik ga ook graag met ze om omdat ik dit soort zaken interessant vind. Maar het is niet zo dat ik me meer aangetrokken voel tot dat soort mensen. Ik voel me aangetrokken tot mensen die op dezelfde manier over het leven denken als ik of iig open staan voor andere denkwijzen. Naar mijn ervaring kan iemand met een gave namelijk ook erg een vervelend persoon zijn. Het maakt je niet tot een leuker of beter mens.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt dan is het niet ondenkbaar dat het misschien we lverder gaat dan je realiseert. Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook nietquote:Op donderdag 2 november 2006 17:54 schreef Kiteless het volgende:
Mja, maar er is (naar mijn mening) een groot verschil tussen denken dat "positief denken een goede invloed heeft op het lichaam" (placebo) en denken dat je mensen kunt betoveren.
Soms wel, soms niet. Dat is erg afhankelijk van de situatie. Soms was de 'gave' de aanleiding voor het contact. Vaak ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:53 schreef depax het volgende:
[..]
Maar hoe heb je die mensen dan ontmoet en wist je het al van ze voor dat je contact zocht.
En wat je dan met elkaar gemeen hebt is een bepaald talent of gave?quote:Ik heb namelijk wel vaker dat ik wildvreemde mensen gewoon als vrienden krijg, waar ik dus normaal nooit mee zou omgaan en dan later blijkt dat we wat gemeen hebben.
Zo bedoel ik het dus.
Ja of zij hebben een totaal andere richting.quote:Op donderdag 2 november 2006 20:38 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Dat is erg afhankelijk van de situatie. Soms was de 'gave' de aanleiding voor het contact. Vaak ook niet.
[..]
En wat je dan met elkaar gemeen hebt is een bepaald talent of gave?
Anders om werkt trouwens ook.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt dan is het niet ondenkbaar dat het misschien we lverder gaat dan je realiseert. Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet. Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen? Onverklaarbaar en toch is het zo. Of kinderen van ouders die opeens midden in de nacht wakker schrikken en de volgende dag te horen krijgen dat hun vader is overleden, ik sta er voor open dat het mogelijk is.
Gebeurt nooit, je kanker of aids raak je er niet mee kwijt.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat het placebo-effect een merkbare uitwerking heeft die zelfs bewezen is, niemand weet hoe het komt maar het gebeurt wel. Als je door 'positive thinking' al bepaalde kwalen die niet door de reguliere wetenschap te genezen is kwijt raakt
Nee, ik ken het onderzoek en het zit anders : die kinderen voelden zich daarna beter.quote:Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet. Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen? Onverklaarbaar en toch is het zo.
kan je niet gewoon ergens anders gaan trollen als je dit niet bevalt ?quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:06 schreef type_29 het volgende:
Ok, geef me nu dan eens echt bewijs dat ook maar één jullie een echte gave heeft.
En kom niet met van dingen die gewoon toeval zijn en dat jullie opvatten als iets magisch.
Wauw, dank je wel voor je mooie antwoord hoor.quote:Op vrijdag 3 november 2006 07:36 schreef belly_button het volgende:
Beste Depax,
Ik heb je verhaal gelezen - niet alle reacties erop want mensen verzanden wel gauw in bullshit zeg. En dat is allemaal onwetendheid.
Ik heb eigenlijk maar een echt advies. Stop met luisteren naar je hoofd (de stemmetjes in je hoofd) en ga voelen met je hart en je buik. Als je gaat ontdekken wat je echt leuk vindt en je niet laat afleiden door alle meningen van 'witte' of 'zwarte' mensen om je heen, dan word je gewoon jezelf, met je gaves. De bedoeling is dat je een 'heel' persoon wordt en niet gespleten blijft in een 'goede' of 'slechte' kant. Neem af en toe de tijd om jezelf naar binnen te keren en te voelen wat daar is. Meditatie is een heel goed instrument voor jou. Het valt niet mee om jong te zijn en deze extra gaves mee te nemen, het maakt de wereld nog net iets moeilijker, maar als je er juist (naar je eigen gevoel dus) mee om kunt gaan, dan ben je een bevoorrecht mens. Het brengt wel verantwoordelijkheid met zich mee naar anderen.
Het klopt trouwens dat je gelijkgezinden aantrekt. Maar pas op voor de egovleiers. Als je je ego te groot laat worden (vanwege je bijzondere gaven bijv.) dan zit je op een doodlopend spoor. Dat is alleen wel moeilijk te herkennen want een gevleid ego voelt erg lekker aan. Daarom moet je leren luisteren naar je 'weten' dat uit je hart of je buik komt.
Volgens mij is je bewust zijn al aardig wakker aan het worden, dus succes op de goede weg.
God spuit 11 komt ook net ff uit z'n bed kruipen zekerquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:06 schreef type_29 het volgende:
Ok, geef me nu dan eens echt bewijs dat ook maar één jullie een echte gave heeft.
En kom niet met van dingen die gewoon toeval zijn en dat jullie opvatten als iets magisch.
Moet jij dan niet op school zittenquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:14 schreef Kiteless het volgende:
[..]
God spuit 11 komt ook net ff uit z'n bed kruipen zeker
Vrije schoolquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:15 schreef depax het volgende:
[..]
Moet jij dan niet op school zitten
Laat hem toch hij weet niet beter en zo.
Gedrufd hoor, zo'n uitdaging, je zou zomaar dit weekend last kunnen krijgen van je darmen en aan het toilet gekluistert zijn, zonde van je vrije weekend want je weet nooit wie hier allemaal meelezen hequote:Op vrijdag 3 november 2006 11:06 schreef type_29 het volgende:
Ah, maar als dit nu dus niet gebeurt, accepteer jij dan ook dat het dus onzin is ?quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:29 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Gedrufd hoor, zo'n uitdaging, je zou zomaar dit weekend last kunnen krijgen van je darmen en aan het toilet gekluistert zijn, zonde van je vrije weekend want je weet nooit wie hier allemaal meelezen he![]()
Maar zou je het hier dan ook toegeven of gooi je het dan weer op toeval?
Even tussendoor, dit bedoelde je volgens mij.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb nog een keer hier gelezen dat er kinderen met kanker om de zoveel tijd een soort spelletje speelde waar ze moesten proberen te visualiseren dat ze de tumoren weg konden schieten met ruimteschepen ofzo. zou alleen niet meer weten waar dat was en de search werkt ook niet. Anyway, kanker is een ziekte waar ze nog lang geen goede genezing voor hebben verzonnen en dan zou het bij kinderen helpen om te visualiseren dat die tumoren weggeschoten werden door ruimteschepen?
Waar zeg ik dat het gebeurd?quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:33 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ah, maar als dit nu dus niet gebeurt, accepteer jij dan ook dat het dus onzin is ?
Of werkt het maar 1 kant op - "stel dat er iets naars zou gebeuren dan is het bewijs, als er niks naars gebeurt dan maakt het niet uit".
Heldquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:36 schreef Beezz het volgende:
[..]
Even tussendoor, dit bedoelde je volgens mij.
Als jij nu gewoon van je vrij(e)dag gaat genieten of eens een beetje gaat lezen voordat je oordeeld. Kom je al een heel stuk verder meiske.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:33 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ah, maar als dit nu dus niet gebeurt, accepteer jij dan ook dat het dus onzin is ?
Of werkt het maar 1 kant op - "stel dat er iets naars zou gebeuren dan is het bewijs, als er niks naars gebeurt dan maakt het niet uit".
Bedankt, straks thuis eens lezen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:19 schreef Ashavan het volgende:
Meditatie is meer dan simpelweg een relexatie techniek wat voor rust zorgt.
Meditatie
Nergens, maar je zegt wel "als het gebeurt, zou je dan nog roepen dat het toeval is of zou je durven toegeven ?".quote:
Nee, als nu gezegd wordt ik zorg dat jij morge de hele dag op de wc zit, dan kan je het als bewijs zien.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:46 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nergens, maar je zegt wel "als het gebeurt, zou je dan nog roepen dat het toeval is of zou je durven toegeven ?".
Kortom, je doet alsof het een bewijs zou zijn als ie morgen last van z'n darmen zou hebben.
Ga jij nou nog maar eens naar schoolquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:41 schreef depax het volgende:
[..]
Als jij nu gewoon van je vrij(e)dag gaat genieten of eens een beetje gaat lezen voordat je oordeeldt. Kom je al een heel stuk verder meiske.
Leer jij nou maar eens wat over de wereld om je heen voordat je je met de spirituele wereld gaat bemoeien,quote:Misschien kom je dan nog terug op je antwoorden en voel je je een stuk verlichter. ( en nee dat bedoel ik niet god related)
Grappig, dat ik dat van iemand van 16 te horen krijg, die denkt dat ze taalpurist moet zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:50 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ga jij nou nog maar eens naar school
[..]
Leer jij nou maar eens wat over de wereld om je heen voordat je je met de spirituele wereld gaat bemoeien,
ik heb het idee dat je geen fuck weet van natuur-, scheikunde en bekende fenomenen en daarom alles dat je niet snapt (en dat is een hoop) op de grote spirituele storthoop gooit.
Je hebt je opleiding genoten door 7 jaar de Kijk te lezen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:58 schreef depax het volgende:
[..]
Grappig, dat ik dat van iemand van 16 te horen krijg, die denkt dat ze taalpurist moet zijn.
Andere mensen niet in hun waarden kan laten.
Ik lees al 7 jaar trouw de kijk toen lag jij nog met je barbies te spelen
Dus natuur en schei heb ik redelijk wat kennis van, daarnaast moet ook jij eens in zien dat niet alles is zoals het lijkt, maar ach kind daar kom je zelf ook nog wel achter.
Je wil niet weten wat daar in staat en daarnaast heb ik natuurlijk ook nog gewoon school gedaan en volg ik nu nog altijd opleidingen voor mijn werk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:35 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Je hebt je opleiding genoten door 7 jaar de Kijk te lezen?
Dan heb je inderdaad geen verdere opleiding meer nodig.![]()
![]()
Je argumenteertechniek is al net zo fabuleus als je opleiding.![]()
Zozo, meneer de professor....quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:40 schreef depax het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat daar in staat en daarnaast heb ik natuurlijk ook nog gewoon school gedaan en volg ik nu nog altijd opleidingen voor mijn werk.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:58 schreef depax het volgende:
[..]
Grappig, dat ik dat van iemand van 16 te horen krijg, die denkt dat ze taalpurist moet zijn.
Andere mensen niet in hun waarden kan laten.
Ik lees al 7 jaar trouw de kijk toen lag jij nog met je barbies te spelen
Dus natuur en schei heb ik redelijk wat kennis van, daarnaast moet ook jij eens in zien dat niet alles is zoals het lijkt, maar ach kind daar kom je zelf ook nog wel achter.
Is dat je verheven antwoord op mijn vraag?quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:14 schreef Kiteless het volgende:
[..]
God spuit 11 komt ook net ff uit z'n bed kruipen zeker
quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:05 schreef type_29 het volgende:
[..]
Is dat je verheven antwoord op mijn vraag?
I rest my case..
Nee ok, sry.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:09 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nee, daarmee bedoel ik dat je zeker niet hebt opgelet,
omdat we al lang voorbij het punt waren van "nou laat dan es zien he".
Ik geloof er zelf ook geen reet van,
maar we waren er inmiddels achter dat als je om bewijs gaat vragen zij denken dat ze gewonnen hebben door te zeggen "nou dat vragen ze altijd en ik heb al zo vaak bewezen dus dat hoef ik niet meer".
Dus ik wou verder met de discussie door gewoon eens wat andere dingen te vragen.
Of ze bijvoorbeeld geloven in al die bijlmer-wonderdokters die voor 50 euro kunnen zorgen dat het je financieel voor de wind zal gaan enzo
quote:
Ik heb net even 7 pagina's doorgeskimd, en wat van de langere posts gelezen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:13 schreef Ashavan het volgende:
Heb al vaak genoeg dit soort dwaze discussies gevoerd.
Real Magick
Bijna alle antwoorden kunnen daar al gevonden worden. Hopelijk zal het veel vooroordelen van dwazen die in dit topic actief zijn weghalen.
Als er van mensen zoals mij verwacht wordt constant bewijs te leveren die moeten voldoen aan foutieve vooroordelen dan kan ik op zijn minst een tegen prestatie verwachten in de zin dat men zich eerst maar eens verdiept in wat ze nu precies verlangen.
Zelf stap ik buiten deze discussie tenzij men de moeite heeft genomen om de gehele bovenstaande link te belezen, zodat ze op zijn minst weten waar ze het over hebben.
Never mind dan maar, dan hou ik het bij het beeld wat ik er nu van hebquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:23 schreef Ashavan het volgende:
Dan heb jij het nog niet gelezen en begrepen. Try again. Er zit inderdaad 1 irritant Christelijk mannetje tussen die de standaard teksten roep van "kijk uit magie is gevaarlijk etc". Cug en ik (Enyalius) tonen wat het werkelijk is en inhoud.
De enige hint die ik bereid ben te geven is dat men vaak over woorden valt en wat meer naar de definities moeten kijken van wat iets nu werkelijk omvat.
Dan behoor jij bij de velen (zowel "believers" als non-believers) die er geen snars van snappen en is een discussie nutteloos.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:27 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Never mind dan maar, dan hou ik het bij het beeld wat ik er nu van heb
Grappig, dat is precies hoe ik over jou denkquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:30 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Dan behoor jij bij de velen die er geen snars van snappen en is een discussie nutteloos.
Je snapt duidelijk niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wetenschapers en aanhang kijken nooit voorbij de grenzen die ze wel begrijpen.
Het zijn echter de "nut-cases" die met wilde ideen komen en die ook durven onderzoeken.
En als ze dan blijkt dat het "gekke" wel degelijk tastbaar is en de wetenschap alleen dan een brug heeft kunnen slaan.
Alleen dan is het "waar". Waarom zijn wetenschappers zo hypocriet?
Even ter verduidelijking. Ik bedoel niet stemmetjes als in meervoudige persoonlijkheid. Soms is het moeilijk de juiste woorden te kiezen. Ik bedoel eigenlijk niet naar je gedachten luisteren. Denken is maar een hulpmiddel, hoewel in deze wereld totaal overschat.quote:Wauw, dank je wel voor je mooie antwoord hoor.
Je hebt gelijk alleen ik hoor geen stemmetjes hoor, zover is het niet
Meditatie heb ik aan gedacht, maar eerlijk gezegd wil ik daar niet aan beginnen. Ik voel me al rustig genoeg nog rustiger zal negatieve gevolgen hebben voor mijn sociale leven en werk.
En ik voel mij eigelijk wel prettige in het opgesplits leven van zwart en wit. Ik zou niet voor een kant kunnen kiezen, al zou ik dat wel moeten doen. Beide kanten bevalt me prima, al mag het wel wat "witter".
Maar ik begrijp hier uit dat , of je leest heel veel er over. Of je spreekt uit ervaring en hebt zelf een gave. Vertel daar dan eens over als je wil.
Nee hoor, ik ben niet op zoek, ik ben uiterst tevreden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:38 schreef belly_button het volgende:
De dingen komen pas op je pad als je er aan toe bent. Eerder kun je ze niet zien of begrijpen.
Ouder worden heeft zijn voordelen.
Kiteless, dit was ook voor jou. Ik herken je soort verhaaltjes. Wat is er leuk aan lezen in een forum als deze, en vervolgens lekker de rechtlijnige uit te hangen? Ik denk dat je zelf erg op zoek bent.
Als ik het goed begrijp dan doe jij dus aan OOBE'S als het iets is wat iedereen moet kunnen en willen is het wel dat, maar veel mensen ontbreekt gewoon de wil ervoor.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:03 schreef belly_button het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking. Ik bedoel niet stemmetjes als in meervoudige persoonlijkheid. Soms is het moeilijk de juiste woorden te kiezen. Ik bedoel eigenlijk niet naar je gedachten luisteren. Denken is maar een hulpmiddel, hoewel in deze wereld totaal overschat.
Meditatie is ook niet bedoeld om rustig van te worden, hoewel je tijdens meditatie innerlijk rustig bent/wordt (er zijn vele meditatievormen, ook zeer beweeglijke). Die rust blijft niet bij je als de meditatie weer stopt. Ander soort hersengolven. Tijdens de meditatie kun je echter wel meer bewust worden. Ik kan niet praten voor wat het voor anderen doet, ik weet wel wat het mij geeft. In plaats van te vechten tegen de wereld en mijn plekje daarin, wordt ik vredig en kan ik dan zeer makkelijk accepteren. Je kunt overspoeld worden door golven van liefde. Het klinkt heel zijig zo, dat weet ik. Woorden zijn zelden toereikend.
Jij zegt dat je je prettig voelt in het leven opgesplitst in zwart en wit. Volgens mij verenig je ze dan en dat bedoel ik met 'heel' worden. Je maakt een tweedeling die misschien niet nodig is? De definities zwart en wit heb je ooit ergens anders vandaan gehaald, als in 'witte' en 'zwarte' magie? Dit is een vraag, geen oordeel.
Iets over mezelf:
Ik lees er niet heel veel over, maar heb dat een periode van mijn leven wel gedaan. Ik las veel zo ongeveer tussen mijn 20e en 24e. Geesten zien en soms dingen vooraf weten deed ik mijn leven lang (af en toe) al, maar in die tijd kreeg ik 'last' van uittredingen. Waar dit in eerste instantie zeer vreedzaam en plezierig was, kreeg ik (en ik denk dat dat door mijn zoeken in het occulte kwam) steeds angstiger ontmoetingen, waarna ik me volledig heb kunnen afsluiten. Dat had ik toen heel hard nodig om geestelijk gezond te blijven en blijkbaar lukte me dat toen ook. Misschien ook omdat ik een technische studie ben gaan doen waarbij erg veel logica nodig is en dat verandert je kijk op de wereld ook. Ik heb me er dus een tijd tegen verzet, met succes.
Nu, 38 inmiddels, gebeuren er toch allerlei plezierig vreemde dingen in mijn leven. Ik word mij weer bewust dat er soms 'iemand anders' aanwezig is - die je niet zomaar ziet dus. Mooier vind ik, dat ik een vraag kan stellen en een antwoord krijg. Je moet er alleen voor open staan. Zoals jezelf zegt, het is geen gave, iedereen zou het moeten kunnen. Maar sceptici zijn er genoeg in de wereld.
O ja, ook nog even een stukje herkenning dat ik met je had. Als ik een fout maak word ik "op mijn vingers getikt". Altijd als ik een zeer foute gedachte over iets heb, dan doe ik mijn hand/vinger zeer. Dat vind ik leuk. Je krijgt gewoon begeleiding als het nodig is. Ik vermoed dat het mijn oma is.
Omdat je er om vraagt zal ik je vertellen dat ik weet dat het niets wordt met die meid van mijn goede vriendin. Ik heb ze zien praten in een telefoongesprek, maar ik ga het proberen te beinvloeden, daarvoor is de zwarte kant dan weer goedquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:53 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Zozo, meneer de professor....![]()
Had ik echt niet gedacht hoor, dat je naast het lezen van de Kijk gewoon in je vrije tijd nog naar school bent gegaan, wat een uitzonderlijke honger naar kennis en wat een doorzettingsvermogen.
Nou, als je nou je autoriteit niet voor eens en voor altijd gevestigd hebt.![]()
En die domme Kiteless jou verbeteren op spelfouten, had ze dat van tevoren geweten had ze nooit zoiets doms gezegd.![]()
Doe nou eens een toffe voorspelling die uit gaat komen?![]()
Hoe heet dat ook al weer, een precogdinges of zoiets?
Best lastig hoor voor ons gewone mensen, al die moeilijke woorden van je enzo.![]()
Weet je wat ik nu zo jammer vind?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:13 schreef Ashavan het volgende:
Heb al vaak genoeg dit soort dwaze discussies gevoerd.
Real Magick
Bijna alle antwoorden kunnen daar al gevonden worden. Hopelijk zal het veel vooroordelen van dwazen die in dit topic actief zijn weghalen.
Als er van mensen zoals mij verwacht wordt constant bewijs te leveren die moeten voldoen aan foutieve vooroordelen dan kan ik op zijn minst een tegen prestatie verwachten in de zin dat men zich eerst maar eens verdiept in wat ze nu precies verlangen.
Zelf stap ik buiten deze discussie tenzij men de moeite heeft genomen om de gehele bovenstaande link te belezen, zodat ze op zijn minst weten waar ze het over hebben.
Omdat Nederlanders op dit gebied idioten zijn. Zelfs de meest erkende nederlandstalige websites bevatten troep. Daarnaast is Nederland erg klein en zal het aanbod en hoeveelheid mensen die erover spreken erg klein zijn. Engels is toegankelijker en opent de hele wereld voor je. En overigens ben ik zelf bezig met een nederlandstalige site/forum. Helaas door tijdgebrek kan ik er niet de tijd in stoppen die ik zou willen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:20 schreef depax het volgende:
[..]
Weet je wat ik nu zo jammer vind?
Dat we altijd na een engels website of zoiets moeten verwijzen om dingen duidelijk te maken.
Waarom beginnen we niet met een clubje een nederlandse/duitse/franse/spaanse variant ofzo, dat we het iedereen duidelijk kunnen maken in hun eigen taal, dit zou enorm helpen om het bestaan onder de ogen van mensen te krijgen.
Wil dat forum wel eens zien. lijkt me erg intresting. Neem nu bijvoorbeeld dat magic. Ik kom niet ver ik moet echt alles gaan lezen van gekoppelde dingen, omdat het weer een totaal ander ding is dan wat ik ken. Ik wil het wel kennen, maar omdat het engelse termen gebruik die ik bijvoorbeeld niet tegen kom in Astrale, Toekomst dromen of lucide dromen, omdat ik daar al redelijk veel van gelezen en me eigen gemaakt heb.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:23 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders op dit gebied idioten zijn. Zelfs de meest erkende nederlandstalige websites bevatten troep. En overigens ben ik zelf bezig met een nederlandstalige site/forum. Helaas door tijdgebrek kan ik er niet de tijd in stoppen die ik zou willen.
Nederlanders die "geloven" komen niet verder dan semi-filosofisch gezwam of zweverige omschrijvingen van hun intuitieve ervaringen.
Daarnaast ben ik iemand die altijd naar teksten in hun oorspronkelijke variant verwijs aangezien er vaak vertaal en interpretatie fouten plaatsvinden. Vandaar dat ik dus ook teksten in het Latijns en Hebreeuws bestudeer als het kan, hoe ouder de teksten hoe beter.
Toen ik vroeg wat de leer van het occulte is kon hij geen antwoord geven. Maar het is simpel. De leer van het occulte omvat kunst, muziek, biologie, psychologie, filosofie, antropologie, wetenschappen, religies, economie en meer...kort samengevat...Het Leven. Magie is niets meer dan de uiting en beleving van die zaken op een zeer symbolische wijze waardoor je bewust bezig bent om het leven te leven ipv het leven dat de individu leeft. Een individu dat geleeft wordt is niets meer dan een zombie, een automaton...de mens van de Westerse maatschappij zoals het nu is.quote:oc·cult (bn.)
1 slechts voor ingewijden toegankelijk, kenbaar => esoterisch
oc·cul·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 [astron.] het tijdelijk bedekt worden van een hemellichaam door een ander
oc·cul·tis·me (het ~)
1 leer van het occulte, van de magie, het spiritisme enz.
Ik zie oobe's dan ook als een bevestiging voor mijzelf dat ik niet gek ben, zoals zoveel mensen beweren, maar dat het echt bestaat. Zelfde overigens met teleknetisch ( beinvloeding van voorwerpen)quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:22 schreef Ashavan het volgende:
OBE's zijn leuk in het begin. Je krijgt toegang tot iets "nieuws" en een bepaalde vrijheid om toegang te krijgen tot kennis en informatie die niemand anders kan verkrijgen in hun normale dagelijkse zaken. Toch hebben ze vaak inspiratie en inzichten die niet vanuit zichzelf hebben op gedaan. Daarnaast kun je ook naar locaties die volgens velen ontoegankelijk zijn. Maar velen raken de weg kwijt, raken verslaafd er aan en verblijven meer tijd op het Astrale dan in deze fysieke werkelijkheid.
We zijn hier niet om naar het Astrale te gaan en constant uitgetreden te zijn, alhoewel velen die in het begin stadia zitten van hun eigen ontwikkeling dit wel aannemen. Waarom verblijven waar je al de eeuwigheid in vertoeft? Het leven is maar een tijdelijke en erg korte fase. Elk individu is hier uit eigen keus en dient het maximale aan ervaringen uit het fysieke leven te halen.
Tussen de fysieke levens door ben je al in die omgeving dus het leven is meer een soort "vakantie" om dingen te ervaren en uit te proberen die je daar niet kan. Als men dit beseft en de toegang tot het Astrale benut als een hulpmiddel dat van tijd tot tijd gebruikt kan worden is het zeer waardevol om te leren uittreden.
Vergeleken met het begin, waarin ik actief en vaak het lichaam verliet, doe ik het tegenwoordig zo goed als niet meer.
Daarnaast halen veel mensen ook Uittreden (verlaten van lichaam) en Intreden (de 7 treden van de geest afdalen om zo je eigen psyche verder te verkennen via o.a. Padwerken) door elkaar. Lucide Dromen zie ik zelf eerder als Intreden waarin alle wezens en droompersonages niets meer zijn dan zelf verzonnen archetypen geinspireerd door de intuitieve verbinding die je op dat moment heb met alles wat het hele universum met elkaar verbind.
Zwart en Wit hoef je niet te verenigen, ze zijn al verenigd. Ze zijn allebei aspecten van hetzelfde. Een kuil bestaat niet zonder een heuvel. Het is hetzelfde als warm en koud die elk een aspect van de temperatuur is. Je kan blijven ontkennen dat ze niet hetzelfde zijn en niet verenigbaar, maar dat zijn ze in de praktijk wel ongeacht het verzet van iemand.
Stom, dat was me nog niet eens opgevallen :|quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:32 schreef Ashavan het volgende:
De link is gewoon aanwezig als een button naast me naam waar je bij sommige een fotoboek en profiel tegen komt.
Maja omdat we het over een aantal dingen niet eens zijn. Kan er meningsverschil tussen ons komen dus om mij nu topics te laten openen lijkt me ook geen goed plan. anders graag hoor.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:46 schreef Ashavan het volgende:
Enige waar ik hulp bij nodig heb is dat mensen wat meer initiatief zouden tonen en zelf wat meer topics te openen. Staat vaag om altijd degene te zijn die het moet doen en dat anderen maar als makke schapen volgen :S
Daarnaast zou ik willen meer tijd te hebben om artikelen te kunnen publiceren. Maar ben druk bezig met een eigen huis te regelen, kart trainingen en toernooien, zelf verdiepen in een lading onderwerpen, vriendin...je kent het wel. :S
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |