OK, dank je. Zat wel apart verpaktquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bosui is volgens mij hetzelfde als Lente-ui of spring onions ofwel stoneleeks.
IMHO is daar geen verschil tussen.
Ligt denk ik erg aan wanneer je ze oogst en wat voor grond ze groeien enzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:57 schreef SHE het volgende:
bosui is dikker ; stoneleeks en lente ui zijn dunner.
Verschil in smaak is er nauwelijks, behalve dat ik persoonlijk de bosui wat scherper vind.
Ik dacht eigenlijk dat bosui en lente-ui hetzelfde ding zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:57 schreef SHE het volgende:
bosui is dikker ; stoneleeks en lente ui zijn dunner.
Verschil in smaak is er nauwelijks, behalve dat ik persoonlijk de bosui wat scherper vind.
Zijn het ookquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat bosui en lente-ui hetzelfde ding zijn
Precies wat ik denk, of je neemt fijngestampte knoflook en olie, smeer het daarmee in, intrekken laten en grillenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:06 schreef Jarno het volgende:
Nou, het zal wel een knoflooksmeerseltje zijn wat ingewreven wordt en je evt. flink lang laat intrekken, dan besprenkelen met olijfolie en even grillen. Lijkt me niet zo'n hersenkraker dit.
ja, je kan het beste een dikke eetlepel bloem, zout en peper in een plastic zak doen en dan de kippenlevers erbij, zak vullen met lucht en dan dichthouden, schudden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:33 schreef Karina het volgende:
Hoe maak je ook alweer kippenlever klaar (als je ze gewoon op brood wilt eten). Klopt het dat je ze eerst door de bloem moet wentelen, voor je ze bakt?
pah, 200 gram per persoon is genoeg.quote:En hoeveel heb je nodig, 2 personen, avondeten?
Heb je advies gevolgd, olie + knoflook + zout + rozemarijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies wat ik denk, of je neemt fijngestampte knoflook en olie, smeer het daarmee in, intrekken laten en grillen
Ik schuil mijn gember altijd voor ik het inleg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:57 schreef Isabeau het volgende:
KLein vraagje, geen topic waard, maar piet weet waarschijnlijk wel raad
Verse gember, moet je dat altijd schillen of kan je het ook zonder te schillen in stukjes hakken?
Kalfsvlees, heel dun uitslaan, tip, doe het tussen keukenfolie.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:30 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Wat is het geheim van een goede gepaneerde schnitzel? Hoe maak ik die op een goede manier zelf? (Zodat ik weet wat er in gaat)
En dan dat bakken (supermarkt-exemplaar als voorbeeld): te weinig boter en ik krijg zwarte plekken, maar teveel lijkt ook niet goed omdat de paneerlaag dan zacht blijft?? Wat? Hoe?
Oh, dit ken ik uit Engeland.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:00 schreef Underdoggy het volgende:
Piet, ik ben afgelopen week in engeland geweest. In de pubs daar onwijs vet gegeten, veelal enorm ongezonde vette happen maar wat wel erg lekker was, was het garlic bread.
Een soort gegrild stokbrood met knoflook smaak. Heb jij een idee hoe ik dat kan maken?
[afbeelding]
daar leek het op
Ligt er erg aan waar je het koopt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
Als ik in Nederland ben, eet ik graag rauwe vis. Niet alleen haring, maar ook zalm, tonijn, enzovoorts. Ik fiets naar de visafslag, haal een paar hele vissen of moten, en die zijn meestal nog bevroren van de boot, plus heel vers. Dat is de wet in Nederland. Daardoor weet ik dat het geen kwaad kan.
Ik ben vrij goed in het herkennen van verse vis (olietextuur, doorbloeding, bestorvenheid), maar als die vissen niet bevroren zijn geweest, kunnen er wel parasieten in zitten waar je, dacht ik, goed ziek van kan worden.
Nu ben ik 29 en culinair vrij avontuurlijk. Maar als ik mijn vrienden eten voorzet, zoals dametjes van in de zeventig of mensen met een wat zwakkere gezondheid, wil ik niet het risico lopen dat ze echt ziek worden. Kan ik in Engeland of de VS veilig versuitziende vis kopen en die rauw serveren, denk je? En in Duitsland?
In Oostenrijk heb ik geleerd eerst door de melk of room, daarna bloem met peper en zout, daarna door geklopt ei en als laatste door de paneer. En inderdaad in veel vet bakken en beginnen op hoog vuur, maar wanneer aangebakken wat lager zetten anders wordt het droog.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kalfsvlees, heel dun uitslaan, tip, doe het tussen keukenfolie.
Door ei halen en dan paneren, en in ruim vet bakken.
Schnitzel moet zwemmen bij het bakken zeggen ze in Beieren.
Geheime tip, in de magnetron, daar word vis heel mooi in.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:28 schreef kabouter.muts het volgende:
Hoi Piet.
Ik heb net een flink stuk zalm (filet) bij de visboer gekocht en al een bearnaise saus gemaakt (had ik zin in)
Maar hoe bereid ik de zalm nou het lekkerst zodat hij lekker sappig blijft.
Zachtjes in de boter verwarmen of even grillen.? Stomen?
Het lijkt mij heel zachtjes in boter verwarmen/ bakken maar wat denk jij er van?
Is niet een soort vlees, maar een manier van klaarmaken. Je legt een stuk vlees in half water, half goede azijn met de kruiden te marineren, een aantal dagen in de koeling, het moet er echt lekker in zwemmen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:08 schreef yvonne het volgende:
Piet, niet zozeer een hoe maak ik het klaar vraag, maar een wat is het eigenlijk vraag.
Ik kom geregeld in Dld, inkopen en kruiden, veel kruiden.
Nu koop ik al tijden Sauerbraten gewürz, die ik voor mooi rundvlees gebruik, maaaaaaaaaaaar, geen mens heeft ooit begrijpelijk voor mij uit kunnen leggen wat Sauerbraten nu eik is.
Wat voor vlees is dat in Nederland?
We hadden van het weekend wilde zalm, was bijna rood van kleur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geheime tip, in de magnetron, daar word vis heel mooi in.
Vraag me niet of het lekker is, want ik vind kweekzalm ongelofelijk smerig, daar moet ik van kokken.,
Ligt een beetje aan je mamatron, maar een huis tuin en keuken mamatron op normaal hoog vermogen en er voor zorgen dat er geen hotspots ontstaan. De truuk is dat de eiwitten denatureren, dus dat de zalm bleek wordt, daar zie je het aan, zeker niet te lang. Je moet het wel in de gaten houden en water is nergens voor nodig en met deksel is het moeilijker goed te doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:06 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
We hadden van het weekend wilde zalm, was bijna rood van kleur.![]()
Werd bereid op bbq.
Smaak was heerlijk maar wel droog. (te lang op de bbq)
Hoop dat deze zalm beetje te eten is.
Magnetron..... pfff weet niet hoor.
Laag of hoog vermogen? beetje water erbij open dekseltje erop.
Geweldig Piet, leuk verhaal, daar heb ik wat aan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |