Hm, okay. De laatste keer dat ik het heb geprobeerd lukte het niet. Kun je gewoon yoghurt uit de winkel nemen als starter? Ik weet helegaar niet meer wat ik vroeger gebruikte. Ik weet nog wel dat de yoghurt die ik zelf maakte goddelijk lekker was. Zoetig en lekker dik.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
EUh, ik neem gewoon melk en room en maak die lauwwarm, lichaamstemperatuur, doe er wat starter bij van andere Joghurt en plastic folie erover, theedoek erover en een nachtje laten staan.
Geen idee, heb ik nog nooit gegeten of van gehoord. Het enige wat ik aan soep met kaas ken is gegratineerde uiensoep.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:47 schreef veldmuis het volgende:
Hoe maak je kaassoep, Piet?
Ik neem gewoon joghurt uit de winkel. Wat ik ook vaak koop zijn die emmertjes met joghurt bij de turk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hm, okay. De laatste keer dat ik het heb geprobeerd lukte het niet. Kun je gewoon yoghurt uit de winkel nemen als starter? Ik weet helegaar niet meer wat ik vroeger gebruikte. Ik weet nog wel dat de yoghurt die ik zelf maakte goddelijk lekker was. Zoetig en lekker dik.
En zet je het dan gewoon ergens neer met iets van handdoeken eromheen voor de temperatuur, of zet je het in de oven op zeer lage temp?quote:Op zondag 29 juli 2007 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik neem gewoon joghurt uit de winkel. Wat ik ook vaak koop zijn die emmertjes met joghurt bij de turk.
Als ik zelf joghurt maak gooi ik er ook flink wat room door (van die houdbare pakjes van de aldi)
Gewoon op tafel in de woonkamer, in de winter bij de verwarmingquote:Op zondag 29 juli 2007 16:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En zet je het dan gewoon ergens neer met iets van handdoeken eromheen voor de temperatuur, of zet je het in de oven op zeer lage temp?
Volle melk, Griekse yoghurt en room gekocht.
Jammer! Ik heb het ooit eens gegeten en het was superlekker!quote:Op zondag 29 juli 2007 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee, heb ik nog nooit gegeten of van gehoord. Het enige wat ik aan soep met kaas ken is gegratineerde uiensoep.
Okee, ik laat morgen wel eventjes weten hoe het is geworden.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon op tafel in de woonkamer, in de winter bij de verwarming
Zelfs als ik een recept had gehad was de kans natuurlijk klein dat het dezelfde soep wordt.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:57 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Jammer! Ik heb het ooit eens gegeten en het was superlekker!
Okiequote:Op zondag 29 juli 2007 17:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Okee, ik laat morgen wel eventjes weten hoe het is geworden.
quote:Op maandag 30 juli 2007 02:41 schreef Acathla het volgende:
Volgens mijn *kuch* kunde zou ik als het toch zou moeten een kaassaus die sterk verdunt is, door laten gaan voor een kaassoep. Of het lekker is... geen idee. In ieder geval niet al te veel aanklieren met water maar gewoon doorgaan met de basis, melk.
Andere officiele "oplossing" voor een kaassoep heb ik niet.
Een receptje dat altijd scoort: ovenschaal beleggen met plakjes courgette. Zalm erop leggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:21 schreef Jarno het volgende:
Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is, maar vooruit. Er zitten hier vast creatieve geesten die even mee willen denken.
Ik heb voor donderdag een mooi, groot stuk zalm waar ik 'iets' mee wil doen. Liefst een alles-in-1-schaal-in-de-oven recept voor het gemak. Kan dat? Iemand een idee, tip of recept?
dat weet ik je dan morgen te vertellenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hazenrug is heel mals vlees dat je als een biefstuk braad.
Stoven doe je met de poten van de haas, daar maak je een peper mee.
Heb nog nooit een rugfilet gestooft, wil wel weten wat daar van geworden is.
Maar als ik eerlijk ben, klinkt het als de manier om ze te verpesten.
het was heerlijk!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hazenrug is heel mals vlees dat je als een biefstuk braad.
Stoven doe je met de poten van de haas, daar maak je een peper mee.
Heb nog nooit een rugfilet gestooft, wil wel weten wat daar van geworden is.
Maar als ik eerlijk ben, klinkt het als de manier om ze te verpesten.
Ik heb alleen een recept van stilton & broccoli soep. Ingredienten: broccolli, aardappel, bouillon, stilton en beetje citroensap. Heerlijk en makkelijk, roux is niet nodig omdat de aardappel het bindmiddel is.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:34 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb laatst in de UK van die stilton & leek-soup gegeten. Volges mij is dat gewoon roux met bouillon, dan prei erbij en gaar laten koken, room en kaas erbij en pureren (misschien de roux na de prei, zou ook kunnen).
Wat was dat machtig, gewoon bijna niet lekker meer.
Met veel stilton en room ben je echt na drie happen al verzadigd. Dat is gewoon niet lekker meer.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb alleen een recept van stilton & broccoli soep. Ingredienten: broccolli, aardappel, bouillon, stilton en beetje citroensap. Heerlijk en makkelijk, roux is niet nodig omdat de aardappel het bindmiddel is.
Zout erbij en zuurkool van maken?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:58 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb gesneden witte kool gehaald Piet. wat zal ik daar eens mee doen?
wij houden van lekker gekruid en beetgare groenten
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zout erbij en zuurkool van maken?
![]()
Sorry schat, ik wil best helpen bij technische kookvragen, niet wat moet ik vanavond klaarmaken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]nou nee, niet wat ik in gedachten had.
ik zat meer richting iets te denken wat ik ook wel eens bij de griek heb gegeten...
Bosui is volgens mij hetzelfde als Lente-ui of spring onions ofwel stoneleeks.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:36 schreef Ole het volgende:
Niet echt "hoe maak ik het klaar"
Maar OK:
wat is het verschil tussen bosui en stoneleeks? Lijkt op het oog sprekend op elkaar.
nouja, ik heb het nog nooit van mijn leven gekookt, dus is het eik ook een beetje ene technische vraag. maargoed, ik raadpleeg mijn googlevriendje wel even hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry schat, ik wil best helpen bij technische kookvragen, niet wat moet ik vanavond klaarmaken.
OK, dank je. Zat wel apart verpaktquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bosui is volgens mij hetzelfde als Lente-ui of spring onions ofwel stoneleeks.
IMHO is daar geen verschil tussen.
Ligt denk ik erg aan wanneer je ze oogst en wat voor grond ze groeien enzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:57 schreef SHE het volgende:
bosui is dikker ; stoneleeks en lente ui zijn dunner.
Verschil in smaak is er nauwelijks, behalve dat ik persoonlijk de bosui wat scherper vind.
Ik dacht eigenlijk dat bosui en lente-ui hetzelfde ding zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:57 schreef SHE het volgende:
bosui is dikker ; stoneleeks en lente ui zijn dunner.
Verschil in smaak is er nauwelijks, behalve dat ik persoonlijk de bosui wat scherper vind.
Zijn het ookquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat bosui en lente-ui hetzelfde ding zijn
Precies wat ik denk, of je neemt fijngestampte knoflook en olie, smeer het daarmee in, intrekken laten en grillenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:06 schreef Jarno het volgende:
Nou, het zal wel een knoflooksmeerseltje zijn wat ingewreven wordt en je evt. flink lang laat intrekken, dan besprenkelen met olijfolie en even grillen. Lijkt me niet zo'n hersenkraker dit.
ja, je kan het beste een dikke eetlepel bloem, zout en peper in een plastic zak doen en dan de kippenlevers erbij, zak vullen met lucht en dan dichthouden, schudden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:33 schreef Karina het volgende:
Hoe maak je ook alweer kippenlever klaar (als je ze gewoon op brood wilt eten). Klopt het dat je ze eerst door de bloem moet wentelen, voor je ze bakt?
pah, 200 gram per persoon is genoeg.quote:En hoeveel heb je nodig, 2 personen, avondeten?
Heb je advies gevolgd, olie + knoflook + zout + rozemarijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies wat ik denk, of je neemt fijngestampte knoflook en olie, smeer het daarmee in, intrekken laten en grillen
Ik schuil mijn gember altijd voor ik het inleg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:57 schreef Isabeau het volgende:
KLein vraagje, geen topic waard, maar piet weet waarschijnlijk wel raad
Verse gember, moet je dat altijd schillen of kan je het ook zonder te schillen in stukjes hakken?
Kalfsvlees, heel dun uitslaan, tip, doe het tussen keukenfolie.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:30 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Wat is het geheim van een goede gepaneerde schnitzel? Hoe maak ik die op een goede manier zelf? (Zodat ik weet wat er in gaat)
En dan dat bakken (supermarkt-exemplaar als voorbeeld): te weinig boter en ik krijg zwarte plekken, maar teveel lijkt ook niet goed omdat de paneerlaag dan zacht blijft?? Wat? Hoe?
Oh, dit ken ik uit Engeland.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:00 schreef Underdoggy het volgende:
Piet, ik ben afgelopen week in engeland geweest. In de pubs daar onwijs vet gegeten, veelal enorm ongezonde vette happen maar wat wel erg lekker was, was het garlic bread.
Een soort gegrild stokbrood met knoflook smaak. Heb jij een idee hoe ik dat kan maken?
[afbeelding]
daar leek het op
Ligt er erg aan waar je het koopt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
Als ik in Nederland ben, eet ik graag rauwe vis. Niet alleen haring, maar ook zalm, tonijn, enzovoorts. Ik fiets naar de visafslag, haal een paar hele vissen of moten, en die zijn meestal nog bevroren van de boot, plus heel vers. Dat is de wet in Nederland. Daardoor weet ik dat het geen kwaad kan.
Ik ben vrij goed in het herkennen van verse vis (olietextuur, doorbloeding, bestorvenheid), maar als die vissen niet bevroren zijn geweest, kunnen er wel parasieten in zitten waar je, dacht ik, goed ziek van kan worden.
Nu ben ik 29 en culinair vrij avontuurlijk. Maar als ik mijn vrienden eten voorzet, zoals dametjes van in de zeventig of mensen met een wat zwakkere gezondheid, wil ik niet het risico lopen dat ze echt ziek worden. Kan ik in Engeland of de VS veilig versuitziende vis kopen en die rauw serveren, denk je? En in Duitsland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |