Nee het gaat echt om de stier. Hij schilderde deze studie naar de stier. Dat is niet zo bijzonder, maar wat hij met de stier heeft gedaan wel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:34 schreef iamredleader het volgende:
Umm... hij heeft zichzelf meegeschilderd? Als in die vent is meneer Paulus Potter? random guess
Zijn zijn z'n ballen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:32 schreef ChopperMick het volgende:
de stier heeft uiers?
Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Hij heeft een paardenkont?
Owhhhh... Je zit zo warm!!!! Verbrand bijna maar nog net niet!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:07 schreef ChopperMick het volgende:
laatste gok:
de achterpoten lijken me wat aan de ranke kant, meer als die van een paard. De stieren die ik wel eens zie op paasvee hebben een veel dikkere kont en stevigere achterpoten. Als dat het niet is weet ik het ook niet meer.
De stier is zwanger?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:29 schreef BrandX het volgende:
het gaat niet om de kleur, mw2002. UItsluitend om de exterieur/lichaamsbouw van de stier. Daar is iets mee aan de hand. En je moet niet aan een enkele stier denken, maar aan meerdere en wat daar dan dus zo bijzonder aan is.
quote:Van oudsher werd aangenomen dat Potter een bestaande stier heeft geportretteerd, maar niets blijkt minder waar te zijn. De verschillende onderdelen waar hij uit is opgebouwd, kunnen namelijk nooit aan één beest toebehoren.
Yeah....ik ook.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:32 schreef ChopperMick het volgende:
@soempie: woon in de buurt van Schagen
Hij schilderde ook eenhoornen, is het achterstel misschien van een eenhoorn?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:35 schreef BrandX het volgende:
ehm omdat hij zo moeilijk blijkt, een niet zo subtiele hint:
[..]
Grof en rank zit je heel warm mee, maar is niet de termologie die ik zoek. Want binnen de termologie die ik zoek, zijn zowel rank als grof mogelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:37 schreef ChopperMick het volgende:
zoals ik al zei, de voorkant is grof gebouwd de achterkant rank.
Zijn er meerderen die het raden voor gezien houden?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:45 schreef Mangoworks2002 het volgende:
van mij mag je het vertellen
Of je leest je in voordat je wat roeptquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:47 schreef Flitspaal het volgende:
De stier heeft een achterhand van een paard Stier?
goedemorgenquote:
De creatieve lezer ziet in dit antwoord het juiste.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:40 schreef RoofingBurner het volgende:
De 'stier' bestaat uit twee helften, de voorkant is ruig behaard en de achterkant is glad. Ook de tekening aan de voorzijde komt niet voor aan de achterzijde.
Dan heeft ChopperMick het punt verdient. Die zat twee keer heel warmquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:55 schreef ChopperMick het volgende:
Is er niemand die je een puntje kan geven omdat hij of zij er dicht bij in de buurt zat? Of ga je een nieuwe vraag doen?
en dat noemde je niet zo moeilijk
Nee, het is namelijk niet de reden waarom, maar het gevolg van. Daarom dat choppermick dichter in de buurt zat m.i.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:55 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
De creatieve lezer ziet in dit antwoord het juiste.![]()
Maakt mij verder niks uit hoor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, het is namelijk niet de reden waarom, maar het gevolg van. Daarom dat choppermick dichter in de buurt zat m.i.
Je bedoelt het jaar? In 1969, mijn 'bouwjaar'.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
op welke dag is het begin gemaakt met internet?
Zit in de buurt....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef BrandX het volgende:
was het niet in de koude oorlog? jaren 60 dus?
Gaat goed, Nu nog de naam van de raket en Datum en je hebt hem....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:32 schreef BrandX het volgende:
nou ja, een dag weet ik niet, maar wel dat defensie een paar computers aan elkaar koppelden (dat was dus voor het eerst), om een raketaanval te overleven. maar de dag of zelfs jaar is mij een groot raadsel....
Oh, dus de tijd hoeft niet!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:35 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Gaat goed, Nu nog de naam van de raket en Datum en je hebt hem....
die moet ik zelf dan even opzoeken, maar dat mag ook hoorquote:
Het was geen kernraket, en het was ongeveer 10 jaar eerderquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:41 schreef BrandX het volgende:
naam van raket zal een kernraket zijn, maar datum laat ik aan anderen over... Ok, een gokje wil ik wel wagen; 19 september 1967
Het was ook geen bom... Wat doen ze nog meer met Raketten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:51 schreef BrandX het volgende:
ohw... Neutronenbom? en ongeveer 10jr.... 4 september 1959
het word zo warm dat het rakketje wat hierboven staat gaat smeltenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:53 schreef BrandX het volgende:
de ruimte inschieten!
maar weet verder niets te verzinnen. Iemand anders?
Hou je er even rekening mee dat opzoeken hier niet toegestaan is.. dit is niet echt heel parate kennis, dus gaat het 'm niet echt worden zo vrees ik..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Het was geen kernraket, en het was ongeveer 10 jaar eerder
ik zeg fout: Спутникquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zeg nog een keer sojoez.
Heel goed, nu nog even de datum en je hebt hem...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef Yurithemaster het volgende:
Spoetnik?
ja hallo zeg dat weet ik nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Heel goed, nu nog even de datum en je hebt hem...
quote:De geschiedenis van het internet begint op 4 oktober 1957 met de lancering van Spoetnik I door de USSR. Dit mag op het eerste zicht een feit lijken dat niets te maken heeft met het internet zoals we dit actueel kennen, toch is de Spoetnik de aanzet geweest tot een initiatief dat is uitgegroeid tot het wereldwijde internet.
Met de lancering van Spoetnik I werd het voor de Verenigde Staten van Amerika plots duidelijk dat zij niet zo almachtig en onkwetsbaar waren als ze in de periode volgend op de Tweede Wereldoorlog wel dachten (zie ook Spoetnikcrisis). Als onmiddellijke reactie op de lancering werd binnen het Amerikaanse ministerie van defensie het Advanced Research Projects Agency (ARPA) opgericht. ARPA moest instaan voor het ontwikkelen van technologie die de Amerikaanse defensie in staat zou stellen om niet verrast te worden door de technologisch geavanceerde vijand.
Een van de projecten waaraan de ARPA-denktank werkte was het ontwikkelen van een veilige manier om te communiceren met de vele universitaire instellingen die voor ARPA aan het werk waren. Het systeem zou moeten bestaan uit een computernetwerk dat zowel stabiel als onafluisterbaar zou zijn. Om aan deze beide eisen te voldoen werd ervoor gekozen de gegevens op te splitsen in kleine pakketjes en deze pakketten via verschillende routes naar de eindbestemming te sturen. Op de eindbestemming kunnen de verschillende pakketten dan weer worden samengesteld tot het oorspronkelijke bericht. Dit concept maakt het systeem onafluisterbaar en onafhankelijk van onderbrekingen in het netwerk.
quote:Op 1 januari 1983 stapte ARPANET over van NCP naar TCP/IP als netwerkprotocol (waarbij IP staat voor Internet Protocol), en daarmee was de geboorte van het internet in haar huidige technische vorm een feit.
Jeejquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:
prima, Yurithemaster +1
Ietsje langerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:09 schreef RoofingBurner het volgende:
Niet lang, iets van 10 dagen.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:12 schreef Berkery het volgende:
13 dagen
De film over de Cuba crisis heet dan ook, heel toepasselijk, 'Thirteen Days'quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:14 schreef Lienekien het volgende:
12 dagen
Hehe, inderdaad ja. Filmmakers kunnen ook niet meer tellen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:17 schreef Berkery het volgende:
[..]
De film over de Cuba crisis heet dan ook, heel toepasselijk, 'Thirteen Days'![]()
Volgens mij kan ik niet meer tellenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:21 schreef Neleos het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad ja. Filmmakers kunnen ook niet meer tellen tegenwoordig.![]()
De 16e begon het en 12 dagen later was hij voorbij Dus wel 13 dagenquote:The crisis began on October 16, 1962 when U.S. reconnaissance data revealing Soviet nuclear missile installations on the island were shown to U.S. President John F. Kennedy and ended twelve days later on October 28, 1962
Mjah, fout in de zinsopbouw oid. Althans volgens Brigitte Kaandorpquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:26 schreef BrandX het volgende:
een taalstijl-fout zelfs
Die komt het dichtste bij. Een schrijffout en een taalstijlfout of een stijlfout vind ik allemaal net niet goed. Het is inderdaad een fout in de zinsopbouw, een grammaticale fout.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:27 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Mjah, fout in de zinsopbouw oid. Althans volgens Brigitte Kaandorp
Nee, bij Alkmaar begint de Victorie hoor. Volgens mij is het dus Alkmaars ontzet op 8 oktober.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet goed in jaartallen, maar...
92 jaar en het Leids ontzet wordt nog elk jaar gevierd.
Leids ontzet was echt wel tijdens de tachtigjarige oorlog. Hoor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:34 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Nee, bij Alkmaar begint de Victorie hoor. Volgens mij is het dus Alkmaars ontzet op 8 oktober.
Je bedoelt 92. Maar er werd effectief maar 68 jaar gevochten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:41 schreef RoofingBurner het volgende:
De 80 jarige oorlog duurde natuurlijk gewoon 80 jaar, anders had het wel de 72 jarige oorlog geheten.
bedoel je niet effectief 80?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt 92. Maar er werd effectief maar 68 jaar gevochten.
uiteraardquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:41 schreef RoofingBurner het volgende:
De 80 jarige oorlog duurde natuurlijk gewoon 80 jaar, anders had het wel de 72 jarige oorlog geheten.
Lienekien +1 80-12 jaar bestand = 68 jaar....quote:De Tachtigjarige Oorlog (in de modernere geschiedschrijving ook wel De Opstand of de Nederlandse Opstand genoemd) is de naam voor de opstand en strijd in de Nederlanden (1568-1648, met een Twaalfjarig Bestand in de jaren 1609-1621).
Tijdens de oorlog werd de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden een wereldmacht, vooral door de zeevaart. De Republiek beleefde een Gouden Eeuw op economisch, wetenschappelijk en cultureel gebied.
Joh, ik heb geen jaartallen genoemd!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:45 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
uiteraard
[..]
Lienekien +1 80-12 jaar bestand = 68 jaar....
ssst! gewoon verder gaanquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Joh, ik heb geen jaartallen genoemd!![]()
Is dit antwoord niet goed dan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:35 schreef Yurithemaster het volgende:
68 jaar van 1567 tot 1647?
Thee?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Mango?
Ja, de PvdA verruilen voor de VVD.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:13 schreef Neleos het volgende:
Opstappen bij de PvdA?
Volgens mij komt ze uit Somalië.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:15 schreef RoofingBurner het volgende:
Vluchten van Mali naar Nederland? (Via Duitsland)
Kloptquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:41 schreef BwennieBren het volgende:
Ivan de Verschrikkelijke en Nicolaas II?
Neleos +1quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:57 schreef Neleos het volgende:
China en de Chineze Muur?
Hoiquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:10 schreef Mark_V het volgende:
argentinie![]()
chili![]()
uruguay![]()
paraguay![]()
brits guyana![]()
frans guyana![]()
suriname![]()
colombia![]()
venezuela![]()
peru![]()
Eigenlijk hadden jullie allebei het punt verdiend, maarja..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:21 schreef BwennieBren het volgende:
Het is aan jou hoor Neleos, ik vind alles best.
Nou ja, bijna alles dan...
Ik ga trouwens even boodschappen doen
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:28 schreef BwennieBren het volgende:
Moet ik nog voor iemand vanillie ijs meenemen?
ben nu echt de deur uit
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:28 schreef Berkery het volgende:
Rob van Winkle
Ik heb ook zo'n kapselquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:28 schreef Soempie het volgende:geen idee.
z'n haarhoe lang is het geleden?
quote:
Ga jij trouwens een gauw wegquote:
In de filmhoek.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Sporthoek of artiestenhoek?
Braafquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:40 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb alles allang af![]()
Ik heb ff een uurtje vrijgenomen, hele ochtend hard gewerkt![]()
Nope, hij stond sowieso meer achter de cameraquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:42 schreef Nembrionic het volgende:
Speelt hij niet in Unit 13?
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:52 schreef ChopperMick het volgende:
Bert Haanstra?
Ik wist het puur vanwege de man links.quote:
Mullis is vullis. Nee Reve, dat is pas leven!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:13 schreef BwennieBren het volgende:
Nee het was Mullisch is Vulles en Reve is leven of zo (alleen nu niet meer)
quote:
Nee nog niet, ik kijk ze op AVI-formaat en kan m niet vindenquote:
Ik ben hem nu aan het kijkenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:32 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Nee nog niet, ik kijk ze op AVI-formaat en kan m niet vinden![]()
Nou ja als ik de eerste 5 heb gezien, kom ik wel bij je zeurenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:34 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik ben hem nu aan het kijken![]()
En daarna nog 2x jericho en 1x lost kijken
Ik ook niet (meer)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:36 schreef Yurithemaster het volgende:
Walker? Drink geen wisky
Nee hoor. IK ZIE JE!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:38 schreef Etcetera het volgende:
euh, ben ik onzichtbaar?
dank je Lienekienquote:
Cker niet meis heb t al aangepastquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:38 schreef Etcetera het volgende:
euh, ben ik onzichtbaar?
ach laat ook maar
heb toch niet veel tijd
Hij hangt hier al even rondquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:57 schreef Nembrionic het volgende:
Welkom Bruce. Openingspost gelezen?
Dat vroegen ze in het vorige topic ook alquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:57 schreef Nembrionic het volgende:
Welkom Bruce. Openingspost gelezen?
Is mijn antwoord goed? Of zou je kunnen zeggen of we hoger of lager moeten....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:01 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat vroegen ze in het vorige topic ook al
ik vraag me wel af wat de 10 minuren regel is?
Dan heb je de OP niet goed gelezenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:01 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Hee. Je hebt echt de OP gelezenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:01 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
10 minuren betekent dat je te weinig gespeeld hebt en nog niet aan je minimumquotum zitquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:01 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Juist wel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:02 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dan heb je de OP niet goed gelezen![]()
kun je een hiint geven?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:06 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Juist wel.
Er wordt verteld wat de 10 minuten regel is, en een paar regels verder op staat dat de 10 minuren regel niet aangepast wordt
Typo is de OP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |