Hou je er even rekening mee dat opzoeken hier niet toegestaan is.. dit is niet echt heel parate kennis, dus gaat het 'm niet echt worden zo vrees ik..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Het was geen kernraket, en het was ongeveer 10 jaar eerder
ik zeg fout: Спутникquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zeg nog een keer sojoez.
Heel goed, nu nog even de datum en je hebt hem...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:55 schreef Yurithemaster het volgende:
Spoetnik?
ja hallo zeg dat weet ik nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Heel goed, nu nog even de datum en je hebt hem...
quote:De geschiedenis van het internet begint op 4 oktober 1957 met de lancering van Spoetnik I door de USSR. Dit mag op het eerste zicht een feit lijken dat niets te maken heeft met het internet zoals we dit actueel kennen, toch is de Spoetnik de aanzet geweest tot een initiatief dat is uitgegroeid tot het wereldwijde internet.
Met de lancering van Spoetnik I werd het voor de Verenigde Staten van Amerika plots duidelijk dat zij niet zo almachtig en onkwetsbaar waren als ze in de periode volgend op de Tweede Wereldoorlog wel dachten (zie ook Spoetnikcrisis). Als onmiddellijke reactie op de lancering werd binnen het Amerikaanse ministerie van defensie het Advanced Research Projects Agency (ARPA) opgericht. ARPA moest instaan voor het ontwikkelen van technologie die de Amerikaanse defensie in staat zou stellen om niet verrast te worden door de technologisch geavanceerde vijand.
Een van de projecten waaraan de ARPA-denktank werkte was het ontwikkelen van een veilige manier om te communiceren met de vele universitaire instellingen die voor ARPA aan het werk waren. Het systeem zou moeten bestaan uit een computernetwerk dat zowel stabiel als onafluisterbaar zou zijn. Om aan deze beide eisen te voldoen werd ervoor gekozen de gegevens op te splitsen in kleine pakketjes en deze pakketten via verschillende routes naar de eindbestemming te sturen. Op de eindbestemming kunnen de verschillende pakketten dan weer worden samengesteld tot het oorspronkelijke bericht. Dit concept maakt het systeem onafluisterbaar en onafhankelijk van onderbrekingen in het netwerk.
quote:Op 1 januari 1983 stapte ARPANET over van NCP naar TCP/IP als netwerkprotocol (waarbij IP staat voor Internet Protocol), en daarmee was de geboorte van het internet in haar huidige technische vorm een feit.
Jeejquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:
prima, Yurithemaster +1
Ietsje langerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:09 schreef RoofingBurner het volgende:
Niet lang, iets van 10 dagen.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:12 schreef Berkery het volgende:
13 dagen
De film over de Cuba crisis heet dan ook, heel toepasselijk, 'Thirteen Days'quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:14 schreef Lienekien het volgende:
12 dagen
Hehe, inderdaad ja. Filmmakers kunnen ook niet meer tellen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:17 schreef Berkery het volgende:
[..]
De film over de Cuba crisis heet dan ook, heel toepasselijk, 'Thirteen Days'![]()
Volgens mij kan ik niet meer tellenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:21 schreef Neleos het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad ja. Filmmakers kunnen ook niet meer tellen tegenwoordig.![]()
De 16e begon het en 12 dagen later was hij voorbij Dus wel 13 dagenquote:The crisis began on October 16, 1962 when U.S. reconnaissance data revealing Soviet nuclear missile installations on the island were shown to U.S. President John F. Kennedy and ended twelve days later on October 28, 1962
Mjah, fout in de zinsopbouw oid. Althans volgens Brigitte Kaandorpquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:26 schreef BrandX het volgende:
een taalstijl-fout zelfs
Die komt het dichtste bij. Een schrijffout en een taalstijlfout of een stijlfout vind ik allemaal net niet goed. Het is inderdaad een fout in de zinsopbouw, een grammaticale fout.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:27 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Mjah, fout in de zinsopbouw oid. Althans volgens Brigitte Kaandorp
Nee, bij Alkmaar begint de Victorie hoor. Volgens mij is het dus Alkmaars ontzet op 8 oktober.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet goed in jaartallen, maar...
92 jaar en het Leids ontzet wordt nog elk jaar gevierd.
Leids ontzet was echt wel tijdens de tachtigjarige oorlog. Hoor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:34 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Nee, bij Alkmaar begint de Victorie hoor. Volgens mij is het dus Alkmaars ontzet op 8 oktober.
Je bedoelt 92. Maar er werd effectief maar 68 jaar gevochten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:41 schreef RoofingBurner het volgende:
De 80 jarige oorlog duurde natuurlijk gewoon 80 jaar, anders had het wel de 72 jarige oorlog geheten.
bedoel je niet effectief 80?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt 92. Maar er werd effectief maar 68 jaar gevochten.
uiteraardquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:41 schreef RoofingBurner het volgende:
De 80 jarige oorlog duurde natuurlijk gewoon 80 jaar, anders had het wel de 72 jarige oorlog geheten.
Lienekien +1 80-12 jaar bestand = 68 jaar....quote:De Tachtigjarige Oorlog (in de modernere geschiedschrijving ook wel De Opstand of de Nederlandse Opstand genoemd) is de naam voor de opstand en strijd in de Nederlanden (1568-1648, met een Twaalfjarig Bestand in de jaren 1609-1621).
Tijdens de oorlog werd de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden een wereldmacht, vooral door de zeevaart. De Republiek beleefde een Gouden Eeuw op economisch, wetenschappelijk en cultureel gebied.
Joh, ik heb geen jaartallen genoemd!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:45 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
uiteraard
[..]
Lienekien +1 80-12 jaar bestand = 68 jaar....
ssst! gewoon verder gaanquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Joh, ik heb geen jaartallen genoemd!![]()
Is dit antwoord niet goed dan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:35 schreef Yurithemaster het volgende:
68 jaar van 1567 tot 1647?
Thee?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Mango?
Ja, de PvdA verruilen voor de VVD.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:13 schreef Neleos het volgende:
Opstappen bij de PvdA?
Volgens mij komt ze uit Somaliė.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:15 schreef RoofingBurner het volgende:
Vluchten van Mali naar Nederland? (Via Duitsland)
Kloptquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:41 schreef BwennieBren het volgende:
Ivan de Verschrikkelijke en Nicolaas II?
Neleos +1quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:57 schreef Neleos het volgende:
China en de Chineze Muur?
Hoiquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:10 schreef Mark_V het volgende:
argentinie![]()
chili![]()
uruguay![]()
paraguay![]()
brits guyana![]()
frans guyana![]()
suriname![]()
colombia![]()
venezuela![]()
peru![]()
Eigenlijk hadden jullie allebei het punt verdiend, maarja..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:21 schreef BwennieBren het volgende:
Het is aan jou hoor Neleos, ik vind alles best.
Nou ja, bijna alles dan...
Ik ga trouwens even boodschappen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |