* kwiebuske heeft nikonquote:Op zondag 5 november 2006 19:19 schreef LekkerApart het volgende:
Ik denk ook dan maar dat ik de Sony moet gaan halen als ik het geld heb..
Ik twijfel(de) wat omdat er gewoon nog niet zoveel mensen zijn die hem hebben, en ze me bijna overal een Canon 350D of 400D willen aanpraten..
Met professioneel bedoelde ik het top-segment van de DSLR-markt, dat zijn dus camera's van duizenden euro's, fullframe sensoren (dus groter dan de "standaard" DSLRs) en snelheden van boven de 8 foto's per seconde om maar even wat te noemen. Zo'n camera heeft Sony dus nog niet.quote:Op zondag 5 november 2006 18:26 schreef LekkerApart het volgende:
Okeej, lenzen ben ik bereid wat meer uit te geven, zeker voor een mooie lens.
Wat vragen die mij dan ondere nog resten zijn:
* Wat is er niet professioneel aan de body van Sony?
* En supersnelle lenzen zullen tzt toch ook wel gemaakt worden door Sony/Tamron/Sigma die op deze aansluiting passen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar reacties van andere mensen.. Dit zijn er maar een paar..
sorry hoor maar onder welke steen leef jij? ja de DSC die ik heb heeft last van ruis op 400, maar daarna is er alweer de S1 (geloof ik) gekomen die heeft al aanzienlijk minder ruis, en de alpha is geen DSCquote:Op maandag 6 november 2006 16:54 schreef Robertje het volgende:
Sony heeft al last van ruis op ISO 400.
Nikon heeft zijn glaswerk de laatste tijd behoorlijk prijzig gemaakt. Maar je kan ook niet Sigma/Tamron/Tokina glas kopen.
ik denk dat die reviwes van voor de Alpha zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 17:26 schreef Robertje het volgende:
Ik heb toch reviews gelezen dat de Sony last van ruis heeft. Vergeleken met Canon dan. Nikon heeft er sowieso last van. Dat hoor/lees ik onder mijn steen.
quote:Op maandag 6 november 2006 21:20 schreef awesomedude het volgende:
Ga voor de nieuwe canon eos 400d, niet met een kit lens maar bv een sigma, deze camera schijnt de nieuwe best verkochte camera ter wereld te gaan worden en niet voor niets, canon heeft veel ervaring opgedaan met de eos 350d, en op een aantal punten verbeteringen aangebracht, gewoon goed spul.
Handig voor kinderhandjes. Volgend jaar maakt Canon een 450d voor in de binnen-, kontzak.quote:Op maandag 6 november 2006 21:20 schreef awesomedude het volgende:
Ga voor de nieuwe canon eos 400d, niet met een kit lens maar bv een sigma, deze camera schijnt de nieuwe best verkochte camera ter wereld te gaan worden en niet voor niets, canon heeft veel ervaring opgedaan met de eos 350d, en op een aantal punten verbeteringen aangebracht, gewoon goed spul.
Gisteren nog ff gecontroleerd. In Foto/Video stond een stuk over de Sony Alpha. Die schuift de postbode onder mijn steen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik denk dat die reviwes van voor de Alpha zijn.
en heb jij over de alpha dan ook gelezen dat er veel ruis bij ISO400 zit? lijkt mij van niet maar misschien heb ik eroverheen gelezen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:31 schreef Robertje het volgende:
[..]
Gisteren nog ff gecontroleerd. In Foto/Video stond een stuk over de Sony Alpha. Die schuift de postbode onder mijn steen.
Dit zijn de cons van de A100 volgens Dpreview:quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en heb jij over de alpha dan ook gelezen dat er veel ruis bij ISO400 zit? lijkt mij van niet maar misschien heb ik eroverheen gelezen.
Niet op 400 dus, maar veel ruis op 800 is al niet echt leuk hoor. Da's redelijk gangbaar nowadays.quote:
* High sensitivity noise at ISO 800 and 1600
* Occasional Multi-segment metering under-exposure
* Long exposure noise reduction artifacts (black pitting, softness, posterization)
* Limited image parameter adjustment (only -2 to +2)
* LCD anti-reflective coating becomes smeared with marks easily
* Proprietary hot-shoe design (fewer third party flash / accessories)
* Flash must be raised for AF assist
* Unable to control in-camera high ISO noise reduction
* Blinking highlights only in histogram display mode
* Fairly loud mirror / shutter noise
* Power on not absolutely instant (just over a second)
* Only one control dial
* No dedicated control panel LCD means reliance on the main LCD
* No multiple user memories
* No vertical grip option
Dit is dan weer 1 van de pro's van de 400D volgens Dpreview:quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
mwah, daar hebben Nikon en Canon ook al last van, dus ik val nog even niet van mijn stoel als je het niet erg vind
quote:* Low noise throughout the sensitivity range, noise reduction maintains detail well
Dat is -ie ook hoor.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:53 schreef Puckzzz het volgende:
Aan elke camera kleeft wel een minder prettig aspect. Feit is gewoon dat de Alpha een prima camera is.
Sorry, maar dit is complete nonsens. Een groot deel van de Canon lenzen die op de 2e hands markt zijn passen niet op de moderne Canons. Nikon lenzen passen wel, Pentax lenzen ook. Je kunt op de beurzen meer passende lenzen voor Nikon en Pentax vinden dan voor Canon.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:36 schreef Jarno het volgende:
De keuze in (relatief recent) tweedehands glas kan natuurlijk wel een reden zijn om toch voor Canon te gaan. De markt daarvoor is énorm. En ja, voor Nikon en ook voor Sony is er tweedehands glas te koop, maar gewoon niet op de schaal waarop Canon spul aangeboden wordt.
Daarom zeg ik ook RECENT 2e hands glas.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is complete nonsens. Een groot deel van de Canon lenzen die op de 2e hands markt zijn passen niet op de moderne Canons. Nikon lenzen passen wel, Pentax lenzen ook. Je kunt op de beurzen meer passende lenzen voor Nikon en Pentax vinden dan voor Canon.
En daarvan is behoorlijk weinig 2e hands te krijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook RECENT 2e hands glas.
Ik heb zowel de canon eos 400d als de sony a100 in de hand gehad en ze zijn wat voormaat betreft even groot ,alleen voeld de sony plastic en goedkoop aan, en kijk maar naar de specs voor andere merken allemaal even groot en inderdaad napraterij door mensen die zon camera niet hebben getest.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:30 schreef Robertje het volgende:
[..]
Handig voor kinderhandjes. Volgend jaar maakt Canon een 450d voor in de binnen-, kontzak.
De Canon is toch een behoorlijk plastic-ding? M'n broer heeft de 350d en ik heb een 400d in de winkel vast gehouden: beide voelde goedkoop aan. De bouwkwaliteit van m'n Pentax k100d komt toch wel een stuk robuster over. Tussen de Sony en Canon zag ik niet direct verschil. Al blijft zoiets subjectief.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:49 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ik heb zowel de canon eos 400d als de sony a100 in de hand gehad en ze zijn wat voormaat betreft even groot ,alleen voeld de sony plastic en goedkoop aan, en kijk maar naar de specs voor andere merken allemaal even groot en inderdaad napraterij door mensen die zon camera niet hebben getest.
Een paar dingen:quote:Op woensdag 8 november 2006 17:41 schreef LekkerApart het volgende:
De set is te krijgen met 1 lens van 18 tot 200 mm, of met 18 - 70 en 75 - 300 mm..
Zou ik dan beter die ene allround lens kunnen doen of die 2 lenzen met meer bereik?
Macro SAL-50M28
Productnaam 50mm F2.8 Macro
Min scherpstelling (kortste afstand van beeldsensor tot onderwerp) m 0.2
Filterdiameter mm 55
^^ dat is de macro lens van Sony, ook als 100 mm te krijgen. Wat is dan beter de 100 of 50 mm? Bij 100 mm was min. scherstelling 0.35 meter.
En dit is de linkvoor alle verkrijgbare standaard Sony lenzen tot nu toe..
Nu ben ik weer advies nodig.
Moet ik de set kopen met de 18-200 of met de 18-70 en 75-300?
En welke macrolens is geschikter? 50 mm of 100 mm?
Ben van plan erbij te kopen: (niet alles onmiddelijk, maar tas en accu extra wel)
* Tas ACC-AMFM (accesoireset met extra accu enz)
of Lowepro Rezo 180 AW (denk ik? ervaring iemand?)
* Extra accu NP-FM55H
* Compact Flash kaart 4 GB
* Uv filter
* Polarisatiefilter
* Statief
Nog even ter aanvulling... In principe geldt dat het zoombereik ten koste gaan van de beeldkwaliteit. Die 18-200 is in het 18-70 bereik waarschijnlijk minder scherp dan de 18-70 variant. Ik weet niet of je dat met normaal gebruik merk, maar het is iets om in overweging te nemen.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:41 schreef LekkerApart het volgende:
De set is te krijgen met 1 lens van 18 tot 200 mm, of met 18 - 70 en 75 - 300 mm..
Zou ik dan beter die ene allround lens kunnen doen of die 2 lenzen met meer bereik?
Macro SAL-50M28
Filterdiameter mm 55
^^ dat is de macro lens van Sony, ook als 100 mm te krijgen. Wat is dan beter de 100 of 50 mm? Bij 100 mm was min. scherstelling 0.35 meter.
Ben van plan erbij te kopen: (niet alles onmiddelijk, maar tas en accu extra wel)
* Extra accu NP-FM55H
* Uv filter
* Polarisatiefilter
* Statief
Ik heb even bij foto Konijnenberg het assortiment opgezocht:quote:Op woensdag 8 november 2006 17:41 schreef LekkerApart het volgende:
Macro SAL-50M28
Filterdiameter mm 55
* Extra accu NP-FM55H
* Uv filter
* Polarisatiefilter
* Statief
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:21 schreef Robertje het volgende:
Als je een Sigma neemt...neem dan wel een APO.
Daarom is het ook belangrijk om te bedenken wat je gaat fotograferenquote:Op donderdag 9 november 2006 22:22 schreef FReNsJ het volgende:
Maar die anti-shake doet natuurlijk niet de bewegingsonscherpte weg, wat hogere iso wél doet.
Die ene stop die je zou winnen is ook maar een "neppe" dus, vooral bruikbaar bij heel statische onderwerpen.
dat bedoelt ze denk ik. maar ze legt het niet zo handig uit.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:44 schreef LekkerApart het volgende:
KNIP
Iso die bewegingsonscherpte weghaalt ken ik niet :S Of bedoel je dat je door een hogere iso korte sluitertijden kunt gebruiken, maar dan zorgt die sluitertijd voor de mindere bewegingsonscherpte hoor..
Ik heb er zeker geen spijt van, en met een Tamron 28-210 3.8-5.6 MACRO aspherical IF XR lens voor 120,00 erop (het oude model met 62mm filtervatting) is het een hele fijne allround camra die me telkens weer verast met de kwaliteit van de plaatjes. Vooral subtiele lichtvallen worden door de Sony Bionze Dynamic Range Procesor fantastisch weer gegevenquote:Op donderdag 9 november 2006 19:25 schreef LekkerApart het volgende:
Ben toch niet van plan om studiofotografie te gaan doen..
Iso 800 zal me eigenlijk een redelijke worst zijn.. Iso 400 is meer als voldoende..
Sluitertijd is dat een probleem?
En priceless, vind jij de camera het geld waard of zeg je dat ik beter voor ong hetzelfde geld (of zelfs iets minder dacht ik) de Canon eos400D kan halen?
ik hoop dat je met 'ze' mij niet bedoeldquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:30 schreef Falanx het volgende:
[..]
dat bedoelt ze denk ik. maar ze legt het niet zo handig uit.
Ik zie hier eerlijk gezegd nergens een goede reden om de Sony niet te kopen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:36 schreef ebeaydojraes het volgende:
weet je wat het is? Ik zou voorlopig nog niet kiezen voor de Alpha. Dat probleem ligt bij Sony. De Japanse economie loopt niet echt lekker en bedrijven zijn flink aan het bezuinigen (vandaar dat Canon al haar sponsor contracten niet heeft verlengt). Geld om te investeren is er dus niet echt (behalve als je gaat schuiven zoals bij Canon). Sony (en Minolta voor hen) riep bij de introductie dat de digitale Dynax 9 en 8 (Alpha1 en Alpha 10 waarschijnlijk) er snel aan zaten te komen, maar bij de Kina hebben we niets gezien. Men is nu al 3 jaar bezig met de ontwikkeling ervan en blijkbaar is het gewenste resultaat (voornamelijk het ISO niveau waarschijnlijk) nog niet goed genoeg. Daarnaast loopt de verkoop van de Alpha 100 ook niet zoals verwacht (lopen ver achter op schema). Met had verwacht er nu al 2 keer zoveel minimaal te hebben verkocht. Dat laatste kan het eerste misschien wel gedeeltelijk verklaren.
Nee met Canon of Nikon of zelfs met pentax (K10 ziet er verdomt goed uit en in ieder geval beter dan de Alpha in hetzelfde prijsniveau) ben je nu een betere investering. EN zelfs Nikon is nog maar even de vraag. Qua kamera is de D80 en de komende D40 misschien wel goed, maar de prijsverhoging en de gehele nieuwe opzet van Nikon Europa doen ze niet echt goed.
Hey Jolanda,quote:Op woensdag 8 november 2006 20:03 schreef LekkerApart het volgende:
OKeej, het kan dan zijn dat ik dan de kit koop met 18-70 en dan voor 100 euro een Sigma 70-300.
Macro deed ik al verwoede pogingen mee met mijn camera (met ***macrostand).. Dat vind ik dus juist erg leukDus een Macro lens komt er tzt ook wel.. Maar dat is niet mijn eerste prioriteit..
Ik wil dus een body kopen met lens en dan ws een Sigma 70-300 erbij, met extra accu en eerst een van beide tassen (of van Sony incl accu of de Lowepro Rezo170 (of ander type))
En een geheugenkaart ben ik erbij nodig..
Maar ik heb dus geen ervaring met dslr en dus helemaal niet met lenzen.. En daarom vraag ik jullie ook advies!
Dus meer adviezen zijn van harte welkom.. De camera zal toch pas eind december/januari worden gekocht, dus kan er ook rustig over beslissen..
Het is verrekte veel geld, en dat wil ik graag goed besteden..
Mijn reden is voornamelijk geweest omdat het gewoonweg een veel te licht plastic prul was.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:41 schreef MarBu het volgende:
[..]
Ik zie hier eerlijk gezegd nergens een goede reden om de Sony niet te kopen.
Ik ben het met je eens dat de introductie van nieuwe body's en lenzen langer duurt dan gepland. Dit neemt niet weg dat er al voldoende aanbod is om een mooie set te kopen.
Verder lijkt het me uitermate sterk dat Sony z'n camera-divisie af zal stoten of geen nieuwe producten meer gaat ontwikkelen door tegenvallende financiële reultaten.
Waarom Canon/Nikon/Pentax (ik heb trouwens geen enkele review kunnen vinden van de K10D, dus geen idee of die inderdaad beter is) dan beter zouden zijn vraag ik me af.
Het blijft wel onzeker hoe SNEL Sony met nieuwe producten komt (ik verwacht tijdens de PMA in maart het een en ander, maar dat blijft natuurlijk gokwerk) maar ik verwacht niet dat dit een bottleneck is voor de TS.
Zo zie je maar dat het "draagcomfort" van een camera heel erg kan verschillen per persoon, daar is geen advies over te geven.quote:Op maandag 13 november 2006 09:09 schreef LekkerApart het volgende:
Ik heb de Sony ook al vast gehad, en ik vond de camera zeer fijn vasthouden.. Vond het zwaar genoeg. Het plastic vond ik ook geen probleem, dat zit ook op mijn huidige Sony en is echt stevig. Ondanks veelvuldig gebruik breekt het niet af..
Oke we wachten af tot je hem hebt en zien de foto's tegemoetquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:18 schreef LekkerApart het volgende:
Okeej, ik heb de afgelopen dagen meerdere fotograven gesproken + veel info gevraagd in winkels..
En nu ben ik er definitief uit, er komt gewoon een Sony A100..
Incl de Sony tas, is ook spatwaterdicht en zijn veel vakken in te creeeren met klittebandsysteem. Tas is vanbinnen helemaal zacht, dus geen beschadigingen. En ruimte zat voor de body, diverse lenzen en wat over spul dat mee moet (geheugen, papieren en ook huissleutels enz)..
Als er een 'B' stand op zit kan dat. Bij mijn Pentax istDs kan het, ik ga er vanuit dat de a100 dat ook kan.quote:Op zondag 26 november 2006 15:09 schreef mikezwet het volgende:
Rare vraag misschien maar wat ik me gister afvroeg is of je de sluiter van een camera als de a100 ook open kan zetten om bijv bliksem op te nemen....
Zoals UltraIvo al zei kan dat (want er zit inderdaad een B (bulb) mode op).quote:Op zondag 26 november 2006 15:09 schreef mikezwet het volgende:
Rare vraag misschien maar wat ik me gister afvroeg is of je de sluiter van een camera als de a100 ook open kan zetten om bijv bliksem op te nemen....
Ja op die manier zou het kunnen. Maar bij "ouderwetse" camera's zetten ze de sluiter gewoon open en de bliksem belicht dan de foto?quote:Op maandag 27 november 2006 11:10 schreef MarBu het volgende:
[..]
Zoals UltraIvo al zei kan dat (want er zit inderdaad een B (bulb) mode op).
Dan blijft de sluiter net zo lang open als jij je vinger op de knop houdt.
Je kan natuurlijk ook steeds foto's van 30 seconden (maximum zonder bulb) maken als je trillingen wilt voorkomen.
Dat is precies dat wat de B-stand doet.quote:Op maandag 27 november 2006 18:52 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ja op die manier zou het kunnen. Maar bij "ouderwetse" camera's zetten ze de sluiter gewoon open en de bliksem belicht dan de foto?
Je hebt alsware sluitertijden die varieeren van 1 sec tot 60 sec, de DSLRs hebben in de meeste gevallen een BULB stand. BULB is dus alsware onbeperkt. Ik heb al eens een foto van 30 min gemaakt, totaal geen probleemquote:Op maandag 27 november 2006 18:52 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ja op die manier zou het kunnen. Maar bij "ouderwetse" camera's zetten ze de sluiter gewoon open en de bliksem belicht dan de foto?
ben zeer benieuwd naar je ervaringen en foto's met deze dslrquote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef LekkerApart het volgende:
Thnx.. Moet nu nog even wachten totdat ik hem kan ophalen (vrijdag)..
Ben normaal al niet de meest geduldige persoonlijkheid, maar nu is het helemaal erg..
Ga hier dan ook nog wel enkele foto's posten.. O.a. voor mensen die ook twijfelen welke camera ze kopen willen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |