ik denk dat die reviwes van voor de Alpha zijn.quote:Op maandag 6 november 2006 17:26 schreef Robertje het volgende:
Ik heb toch reviews gelezen dat de Sony last van ruis heeft. Vergeleken met Canon dan. Nikon heeft er sowieso last van. Dat hoor/lees ik onder mijn steen.
quote:Op maandag 6 november 2006 21:20 schreef awesomedude het volgende:
Ga voor de nieuwe canon eos 400d, niet met een kit lens maar bv een sigma, deze camera schijnt de nieuwe best verkochte camera ter wereld te gaan worden en niet voor niets, canon heeft veel ervaring opgedaan met de eos 350d, en op een aantal punten verbeteringen aangebracht, gewoon goed spul.
Handig voor kinderhandjes. Volgend jaar maakt Canon een 450d voor in de binnen-, kontzak.quote:Op maandag 6 november 2006 21:20 schreef awesomedude het volgende:
Ga voor de nieuwe canon eos 400d, niet met een kit lens maar bv een sigma, deze camera schijnt de nieuwe best verkochte camera ter wereld te gaan worden en niet voor niets, canon heeft veel ervaring opgedaan met de eos 350d, en op een aantal punten verbeteringen aangebracht, gewoon goed spul.
Gisteren nog ff gecontroleerd. In Foto/Video stond een stuk over de Sony Alpha. Die schuift de postbode onder mijn steen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik denk dat die reviwes van voor de Alpha zijn.
en heb jij over de alpha dan ook gelezen dat er veel ruis bij ISO400 zit? lijkt mij van niet maar misschien heb ik eroverheen gelezen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:31 schreef Robertje het volgende:
[..]
Gisteren nog ff gecontroleerd. In Foto/Video stond een stuk over de Sony Alpha. Die schuift de postbode onder mijn steen.
Dit zijn de cons van de A100 volgens Dpreview:quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en heb jij over de alpha dan ook gelezen dat er veel ruis bij ISO400 zit? lijkt mij van niet maar misschien heb ik eroverheen gelezen.
Niet op 400 dus, maar veel ruis op 800 is al niet echt leuk hoor. Da's redelijk gangbaar nowadays.quote:
* High sensitivity noise at ISO 800 and 1600
* Occasional Multi-segment metering under-exposure
* Long exposure noise reduction artifacts (black pitting, softness, posterization)
* Limited image parameter adjustment (only -2 to +2)
* LCD anti-reflective coating becomes smeared with marks easily
* Proprietary hot-shoe design (fewer third party flash / accessories)
* Flash must be raised for AF assist
* Unable to control in-camera high ISO noise reduction
* Blinking highlights only in histogram display mode
* Fairly loud mirror / shutter noise
* Power on not absolutely instant (just over a second)
* Only one control dial
* No dedicated control panel LCD means reliance on the main LCD
* No multiple user memories
* No vertical grip option
Dit is dan weer 1 van de pro's van de 400D volgens Dpreview:quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
mwah, daar hebben Nikon en Canon ook al last van, dus ik val nog even niet van mijn stoel als je het niet erg vind
quote:* Low noise throughout the sensitivity range, noise reduction maintains detail well
Dat is -ie ook hoor.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:53 schreef Puckzzz het volgende:
Aan elke camera kleeft wel een minder prettig aspect. Feit is gewoon dat de Alpha een prima camera is.
Sorry, maar dit is complete nonsens. Een groot deel van de Canon lenzen die op de 2e hands markt zijn passen niet op de moderne Canons. Nikon lenzen passen wel, Pentax lenzen ook. Je kunt op de beurzen meer passende lenzen voor Nikon en Pentax vinden dan voor Canon.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:36 schreef Jarno het volgende:
De keuze in (relatief recent) tweedehands glas kan natuurlijk wel een reden zijn om toch voor Canon te gaan. De markt daarvoor is énorm. En ja, voor Nikon en ook voor Sony is er tweedehands glas te koop, maar gewoon niet op de schaal waarop Canon spul aangeboden wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |