Dit is dan weer 1 van de pro's van de 400D volgens Dpreview:quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
mwah, daar hebben Nikon en Canon ook al last van, dus ik val nog even niet van mijn stoel als je het niet erg vind
quote:* Low noise throughout the sensitivity range, noise reduction maintains detail well
Dat is -ie ook hoor.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:53 schreef Puckzzz het volgende:
Aan elke camera kleeft wel een minder prettig aspect. Feit is gewoon dat de Alpha een prima camera is.
Sorry, maar dit is complete nonsens. Een groot deel van de Canon lenzen die op de 2e hands markt zijn passen niet op de moderne Canons. Nikon lenzen passen wel, Pentax lenzen ook. Je kunt op de beurzen meer passende lenzen voor Nikon en Pentax vinden dan voor Canon.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:36 schreef Jarno het volgende:
De keuze in (relatief recent) tweedehands glas kan natuurlijk wel een reden zijn om toch voor Canon te gaan. De markt daarvoor is énorm. En ja, voor Nikon en ook voor Sony is er tweedehands glas te koop, maar gewoon niet op de schaal waarop Canon spul aangeboden wordt.
Daarom zeg ik ook RECENT 2e hands glas.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is complete nonsens. Een groot deel van de Canon lenzen die op de 2e hands markt zijn passen niet op de moderne Canons. Nikon lenzen passen wel, Pentax lenzen ook. Je kunt op de beurzen meer passende lenzen voor Nikon en Pentax vinden dan voor Canon.
En daarvan is behoorlijk weinig 2e hands te krijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook RECENT 2e hands glas.
Ik heb zowel de canon eos 400d als de sony a100 in de hand gehad en ze zijn wat voormaat betreft even groot ,alleen voeld de sony plastic en goedkoop aan, en kijk maar naar de specs voor andere merken allemaal even groot en inderdaad napraterij door mensen die zon camera niet hebben getest.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:30 schreef Robertje het volgende:
[..]
Handig voor kinderhandjes. Volgend jaar maakt Canon een 450d voor in de binnen-, kontzak.
De Canon is toch een behoorlijk plastic-ding? M'n broer heeft de 350d en ik heb een 400d in de winkel vast gehouden: beide voelde goedkoop aan. De bouwkwaliteit van m'n Pentax k100d komt toch wel een stuk robuster over. Tussen de Sony en Canon zag ik niet direct verschil. Al blijft zoiets subjectief.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:49 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ik heb zowel de canon eos 400d als de sony a100 in de hand gehad en ze zijn wat voormaat betreft even groot ,alleen voeld de sony plastic en goedkoop aan, en kijk maar naar de specs voor andere merken allemaal even groot en inderdaad napraterij door mensen die zon camera niet hebben getest.
Een paar dingen:quote:Op woensdag 8 november 2006 17:41 schreef LekkerApart het volgende:
De set is te krijgen met 1 lens van 18 tot 200 mm, of met 18 - 70 en 75 - 300 mm..
Zou ik dan beter die ene allround lens kunnen doen of die 2 lenzen met meer bereik?
Macro SAL-50M28
Productnaam 50mm F2.8 Macro
Min scherpstelling (kortste afstand van beeldsensor tot onderwerp) m 0.2
Filterdiameter mm 55
^^ dat is de macro lens van Sony, ook als 100 mm te krijgen. Wat is dan beter de 100 of 50 mm? Bij 100 mm was min. scherstelling 0.35 meter.
En dit is de linkvoor alle verkrijgbare standaard Sony lenzen tot nu toe..
Nu ben ik weer advies nodig.
Moet ik de set kopen met de 18-200 of met de 18-70 en 75-300?
En welke macrolens is geschikter? 50 mm of 100 mm?
Ben van plan erbij te kopen: (niet alles onmiddelijk, maar tas en accu extra wel)
* Tas ACC-AMFM (accesoireset met extra accu enz)
of Lowepro Rezo 180 AW (denk ik? ervaring iemand?)
* Extra accu NP-FM55H
* Compact Flash kaart 4 GB
* Uv filter
* Polarisatiefilter
* Statief
Nog even ter aanvulling... In principe geldt dat het zoombereik ten koste gaan van de beeldkwaliteit. Die 18-200 is in het 18-70 bereik waarschijnlijk minder scherp dan de 18-70 variant. Ik weet niet of je dat met normaal gebruik merk, maar het is iets om in overweging te nemen.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:41 schreef LekkerApart het volgende:
De set is te krijgen met 1 lens van 18 tot 200 mm, of met 18 - 70 en 75 - 300 mm..
Zou ik dan beter die ene allround lens kunnen doen of die 2 lenzen met meer bereik?
Macro SAL-50M28
Filterdiameter mm 55
^^ dat is de macro lens van Sony, ook als 100 mm te krijgen. Wat is dan beter de 100 of 50 mm? Bij 100 mm was min. scherstelling 0.35 meter.
Ben van plan erbij te kopen: (niet alles onmiddelijk, maar tas en accu extra wel)
* Extra accu NP-FM55H
* Uv filter
* Polarisatiefilter
* Statief
Ik heb even bij foto Konijnenberg het assortiment opgezocht:quote:Op woensdag 8 november 2006 17:41 schreef LekkerApart het volgende:
Macro SAL-50M28
Filterdiameter mm 55
* Extra accu NP-FM55H
* Uv filter
* Polarisatiefilter
* Statief
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:21 schreef Robertje het volgende:
Als je een Sigma neemt...neem dan wel een APO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |