Enige juiste antwoord.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:46 schreef Mark_V het volgende:
thyroid stimulerend hormoon
hmmmm..... dan kan je beter vragen waar de afkorting TSH voor staat...... maarja....quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Enige juiste antwoord.
Mark_V + 1
Schildklierhormoon is wat de schildklier zelf aanmaakt.
Volgens mij wordt TSH gemaakt door de hypofyse. deze zet de schildklier aan tot het maken van schildklier hormoon. Deze versnelt of vertraagt (dat ben ik vergeten) het metabolisme.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:46 schreef WooZ het volgende:
schildklierhormoon
klopt idd, maar omdat het de schildklier aanstuurt dacht ik met de vraag 'wat voor soort' dat het een hormoon van de schildklier isquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:48 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Volgens mij wordt TSH gemaakt door de hypofyse. deze zet de schildklier aan tot het maken van schildklier hormoon. Deze versnelt of vertraagt (dat ben ik vergeten) het metabolisme
Schildklierhormoon zorgt voor de stofwisseling van de cellen in ons lichaam.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:48 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Volgens mij wordt TSH gemaakt door de hypofyse. deze zet de schildklier aan tot het maken van schildklier hormoon. Deze versnelt of vertraagt (dat ben ik vergeten) het metabolisme.
Upd: Lienekien, het was nog in 370, dus dubbele punten
Je gaat naar een zwembad, neemt een aanloop, springt... trekt je knieën op en landt als een ongeleid projectiel in het water! Wel het diepe gedeelte nemen, natuurlijk!quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:52 schreef Mark_V het volgende:
Noem een recept voor het maken van een bom
Van mij mag je het punt krijgenquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je gaat naar een zwembad, neemt een aanloop, springt... trekt je knieën op en landt als een ongeleid projectiel in het water! Wel het diepe gedeelte nemen, natuurlijk!
Prima!quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:52 schreef wyccie het volgende:
gootsteenontstopper, water en aluminiumfolie toch?
Kijk je wel even uit voor taps van de AIVD?quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:55 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Prima!
*NERD ALERT*
Het is een verdringingsreactie van metalen:
NaOH + Al --> H2 + Na3AlO3
Het ontstane waterstof kan dus ontploffen
Wyccie +1
Ik heb ze vroeger zelf gemaakt in 5VWO, ik was mijn tijd ver vooruit
Een enigszins goed antwoord, maar niet het antwoord wat gezocht werd...quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:58 schreef WooZ het volgende:
Volgens mij heb ik als eerste het goede antwoord gegeven, niet?
Dat is geen bom, maar een fontein.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:58 schreef WooZ het volgende:
quote:Het is sinds kort een rage om thuis te experimenteren met chemische middelen om daar een bom mee te produceren. Vaak worden daar video's van gemaakt en worden deze op videosites als YouTube gezet.
Het begon onschuldig met mentos en een fles cola, nu is de combinatie gootsteenontstopper en kunstmest populair. Deze zogenaamde 'crofty bombs' kunnen hard exploderen. Op internet zijn er veel sites te vinden die recepten aanbieden om met huis, tuin en keukenmateriaal gevaarlijke bommen te maken. Ook wordt daarbij vaak een video geplaatst met het resultaat: opgeblazen afvalbakken of wegsmeltende stukken asfalt.
Inderdaadquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:00 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dat is geen bom, maar een fontein.![]()
Nope, het spuit er een beetje uit doordat de suiker zorgt dat de koolzuur opeens gasvormig wordt. Dit is echter geen bom als in dat het explodeert....quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:58 schreef WooZ het volgende:
In hetzelfde rijtje past: het begon onschuldig met wat weed maar later werden het pillen en cocaine.quote:
vast welquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:05 schreef Lienekien het volgende:
Punten bijgewerkt. Hoop dat ik het goed heb gedaan.
Blakc Hawk Downquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:07 schreef Mark_V het volgende:
Noem 5 andere films met Ewan Mcgregor
Films die uit meerdere delen bestaan tellen 1x
uhhquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:12 schreef Mark_V het volgende:
Ik zoek ze in 1 post, en dat is nog niemand gelukt....
Dit is niet de bedoeling. Als je dat wilt, vraag het dan vooraf. Standaard hier is de compleet maker krijgt de punten. Nu is het een overtyp-spelletje. Dat willen we niet, toch?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:12 schreef Mark_V het volgende:
Ik zoek ze in 1 post, en dat is nog niemand gelukt....
ow, dacht dat wyccie het goed had.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:15 schreef Mark_V het volgende:
Ik vind de completeer regel juist oneerlijk
Supersheep +1 Ik had je reactie nog niet gelezen....
Wyccie: down with love bedoelde je waarschijnlijk
echt dit zijn nu eenmaal de regels, als iedereen hier z'n eigen regels gaat bedenken wordt het een zooitje. Alles in 1 antwoord? zet dat dan ook in je vraagquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:15 schreef Mark_V het volgende:
Ik vind de completeer regel juist oneerlijk, iemand roept 1 dingetje en pakt de punten.... daarnaast kan je dan, als er al 4 zijn genoemd, gewoon 5 willekeurige films opnoemen, als er dan eentje goed is, heb je het goed. dit biedt ook oneerlijk voordeel
Ja, die.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:15 schreef Mark_V het volgende:
Wyccie: down with love bedoelde je waarschijnlijk
Uhmm.. tja, alle methodes hebben hun voor- en nadelen. En zoals we het hier doen gaat het al 370 delen goed. En jij bent nog niet zo lang van de partij zie ik..quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:15 schreef Mark_V het volgende:
Ik vind de completeer regel juist oneerlijk
Staat niet in de OP, dus in dat geval was het toch: vraagsteller beslist....quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:17 schreef WooZ het volgende:
[..]
echt dit zijn nu eenmaal de regels, als iedereen hier z'n eigen regels gaat bedenken wordt het een zooitje. Alles in 1 antwoord? zet dat dan ook in je vraag
Graag vooraf dan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:18 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Staat niet in de OP, dus in dat geval was het toch: vraagsteller beslist....
Wellicht kan jij het even in de OP gooien?quote:
Zoiets?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wellicht kan jij het even in de OP gooien?
Oh ja, dat Cora van Mora figuur. Echt ergquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
Doet me denken aan die ene keer dat een newbie (ik geloof dat het Mora was) een vraag achteraf editte waarna ze ook nog eens een fout antwoord goedkeurde.
Ik ben geen newbiequote:Op zondag 29 oktober 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
Doet me denken aan die ene keer dat een newbie (ik geloof dat het Mora was) een vraag achteraf editte waarna ze ook nog eens een fout antwoord goedkeurde.
Ik vind het duidelijk genoeg, misschien moet erbij dat wanneer je andere regel wilt, dat je het er dan bij moet zetten....quote:
Je bent wél een newbie. Anders mag je het uitleggen.quote:
Volgens mij impliceert het voldoende dat wanneer je het niet vermeldt, het dus via de completeerregel gaat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:24 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik vind het duidelijk genoeg, misschien moet erbij dat wanneer je andere regel wilt, dat je het er dan bij moet zetten....
Ik lees: ja, het mag allebei, maar meestal doen we completeer, maar de vraagsteller mag beslissen wat hij goed rekent....quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij impliceert het voldoende dat wanneer je het niet vermeldt, het dus via de completeerregel gaat.
Nee, dat staat er niet. Er staat dat als je het op 'jouw manier' wilt, je dat moet vermelden. Vermeld je niks, dan gaat het op de completeermanier.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:29 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik lees: ja, het mag allebei, maar meestal doen we completeer, maar de vraagsteller mag beslissen....
Wat vindt de rest? Het boeit op zich ook niet zoveel, voortaan zal ik het er gewoon bijzetten in ieder geval
Ok prima!quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Er staat dat als je het op 'jouw manier' wilt, je dat moet vermelden. Vermeld je niks, dan gaat het op de completeermanier.
Onder welke naam speelde je hiervoor mee dan? en waarom dan nu onder een andere naam?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:29 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik lees: ja, het mag allebei, maar meestal doen we completeer, maar de vraagsteller mag beslissen wat hij goed rekent....
Wat vindt de rest? Het boeit op zich ook niet zoveel, voortaan zal ik het er gewoon bijzetten in ieder geval
reken ik goed, Scarlett Johanssonquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:30 schreef Mark_V het volgende:
johanssen
Ik zou het onder het kopje "De vragensteller beslist..." zetten. Dan houdt je het mooi bij elkaarquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Er staat dat als je het op 'jouw manier' wilt, je dat moet vermelden. Vermeld je niks, dan gaat het op de completeermanier.
Dus als je als enige wel de goede spelling post, wordt dat niet goedgerekend?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Supersheep het volgende:
[..]
reken ik goed, Scarlett Johansson
Mark_V +1
Dat de vragensteller beslist wil niet zeggen dat je dan opeens foute antwoorden mag goedrekenen of andersom.quote:Als de vragensteller vraagt naar een opsomming en de vragensteller wil alle leden van de opsomming in één antwoord zien alvorens hij het antwoord goedkeurt, dan dient de vragensteller dit in zijn of haar vraag te vermelden.
De vraagsteller beslist wie het punt toebedeeld krijgt. Doorgaans is het zo dat het punt gaat naar degene die het antwoord compleet maakt (vooral met meerdere vragen ineen). Maar de vraagsteller neemt de uiteindelijke beslissing.
Spelling
De vragensteller beslist. De éne vragensteller is een spellingneuker, de andere nietquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus als je als enige wel de goede spelling post, wordt dat niet goedgerekend?
Voor zulke dingen is dus de Vragensteller beslist-regel in het leven geroepen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef DaMart het volgende:
Ik reken jouw antwoord goed hoor. Je bent alleen te laat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik wou het maar laten staan waar het nu staat. Vindt het niet echt onder het kopje 'punten' passen. Het gaat meer over de vraagstelling.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat de vragensteller beslist wil niet zeggen dat je dan opeens foute antwoorden mag goedrekenen of andersom.
Dat beslis-stuk is er volgens mij meer om te voorkomen dat er gedoe is wanneer twee personen allebei een antwoord geven dat deels goed is.
Ik vind spelfouten niet zo erg. In principe geef ik vrij snel het punt zodra ik het idee heb dat de antwoorder ook het antwoord bedoeld dat ik zoekquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:32 schreef macondo het volgende:
Onder welke naam speelde je hiervoor mee dan? en waarom dan nu onder een andere naam?![]()
Het zal toch geen bioloog zijn...quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Sjongejonge, gaat lekker hier.
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Mark Peterse, schijnt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:32 schreef macondo het volgende:
[..]
Onder welke naam speelde je hiervoor mee dan? en waarom dan nu onder een andere naam?![]()
(en waarom komt een newbie hier even vertellen hoe het spel gespeeld moet worden?)
Ik zou de spellingneukerrol op me nemen dan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De vragensteller beslist. De éne vragensteller is een spellingneuker, de andere niet
Ik neem vaak ook genoegen met kleine spelfouten.
Ik heb ook vragenstellers in de vraag zien vrage om de juist spelling. Dat kan ook natuurlijk
ik hanteer de regel dat als het hetzelfde klinkt dat ik dan ook het antwoord goed vind; je kunt overal wel een drama van gaan maken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:37 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ik vind spelfouten niet zo erg. In principe geef ik vrij snel het punt zodra ik het idee heb dat de antwoorder ook het antwoord bedoeld dat ik zoek
Inderdaad. Straks komt de huisjudas ook nog opdagen. Ondertussen ga ik naar bed, puntloos vandaag..quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:38 schreef Nembrionic het volgende:
okay dan...die ken ik nog wel
-edit- zullen we trouwens stoppen met neuzelen en gewoon weer gaan spelen?![]()
Wat doe je vijandig johquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:32 schreef macondo het volgende:
[..]
(en waarom komt een newbie hier even vertellen hoe het spel gespeeld moet worden?)
Toffe timing!quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:41 schreef erkel het volgende:
Mark_V is vast een hele originele vraag aan het samenstellen![]()
Kijk, die kennen we natuurlijk welquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:41 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wat doe je vijandig joh![]()
![]()
![]()
Ik ben de reïncarnatie van MarkPeterse
Ik heet helemaal geen Petersequote:Op zondag 29 oktober 2006 23:44 schreef macondo het volgende:
[..]
Kijk, die kennen we natuurlijk wel![]()
(en waarom, zwaar ontevreden over je voormalige usernaam? een ban?)
Ik reken deze gewoon goed! Ik had niet gedacht dat jullie mijn leipe gedachtenkronkels zo snel zouden doorgrondenquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:44 schreef wyccie het volgende:
The AKQ'er formerly known as Mark Peterse
Ik ook van jouquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind je net zo'n vervelende wijsneus als Jayhawk.![]()
Je kan te ver gaan, Lienekienquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind je net zo'n vervelende wijsneus als Jayhawk.![]()
Als er niet de nét voorbij was gekomen dat jij Mark_Peterse was dan had ik het niet geweten hoorquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:47 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik reken deze gewoon goed! Ik had niet gedacht dat jullie mijn leipe gedachtenkronkels zo snel zouden doorgronden
wyccie +1
Niet nodig dusquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:45 schreef macondo het volgende:
Wyccie, je vergeet drie letters van de afkorting..
Mark_V +1quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:52 schreef Mark_V het volgende:
slave
Ik ga een IP-ban voor je aanvragen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Psssssssst. Ik heet eigenlijk ook helemaal niet TheSilentEngima.....
Had Mark_V ze maar klaarstaan, dan hoefden we nu niet te wachten.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:54 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb echt al de hele dag een vraag klaarstaan
Was hij weer seconde eerder.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Had Mark_V ze maar klaarstaan, dan hoefden we nu niet te wachten.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:01 schreef Nembrionic het volgende:
Ik geloof dat dit de eerste lit-vraag is die ik weet sinds ik meespeel met de quiz
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:02 schreef erkel het volgende:
[..]
Daar wacht ik nog op (tot in de eeuwigheid, denk ik)
![]()
Nembrio (kloon van lienekien) +1quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:01 schreef Nembrionic het volgende:
Ik geloof dat dit de eerste lit-vraag is die ik weet sinds ik meespeel met de quiz
Een fiets (met een mens erop)quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef Nembrionic het volgende:
In welk jaar ging het allereerste voertuig sneller dan 100 km/u?
Hoe heette het? En wat was de aandrijving?
Al die mafketels die dachten te kunnen vliegen met vogelveren enzo gingen vast harder dan 100km/u in vrije val.....quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef Nembrionic het volgende:
In welk jaar ging het allereerste voertuig sneller dan 100 km/u?
Hoe heette het? En wat was de aandrijving?
Nee...dat is een meerdelige vraag. Staat zelfs in de OPquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat zijn 3 vragen. Truste!
Doeiquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat zijn 3 vragen. Truste!
Jij verwoord het een stuk leuker dan ikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:09 schreef WooZ het volgende:
er zal ongetwijfeld wel ooit iemand met paard en wagen een ravijn in zijn gedonderd
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:09 schreef erkel het volgende:
aandrijving 1 van de eerste benzinemotors denk ik
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:10 schreef Mark_V het volgende:
de aandrijving zal wel zwaartekracht zijn geweest.... met een goede zeepkist haal je al 100 kilometer per uur
Helemaal niet. Dit is een niveauvraag. Beter dan dezelfde eindeloze herhalingen van andere vragen over Einsteinquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:13 schreef wyccie het volgende:
Nem, wat een kutvraag!
iets eerderquote:
SO closequote:Op maandag 30 oktober 2006 00:17 schreef Supersheep het volgende:
1900
een soort autoding
aangedreven door een cheetah/jachtluipaard
wat denk je dat we aan het doen zijn!quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:23 schreef Nembrionic het volgende:
zwaartekracht is nu al een miljoen keer genoemd en ik heb het nog steeds niet goedgerekend. Denk even na.
Heuj....eigenlijk hebben jullie het punt niet verdiendquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:22 schreef erkel het volgende:
dan blijft elektriciteit over?
Wind had ik inderdaad een intelligent antwoord gevondenquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:24 schreef Supersheep het volgende:
[..]
wat denk je dat we aan het doen zijn!
wind?
Blijkbaar meer mensen niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan stond te kijken dat er destijds als electromoren waren.quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:25 schreef Mark_V het volgende:
Ik had hier nog nooit van gehoord, ik schaam me diep
Faraday had ze in 1830 ofzo al werkend....quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Blijkbaar meer mensen niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan stond te kijken dat er destijds als electromoren waren.
mooi bakkiequote:Op maandag 30 oktober 2006 00:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heuj....eigenlijk hebben jullie het punt niet verdiend
Erkel +1
Het was in 1899, werd aangedreven met electriciteit (2x25kW motoren, 200V op 123Ampère)
Het ding heette Jamais Contente en was een uitvinding van een Belg.
Het lijkt op een rijdende sigaar.
[afbeelding]
Dat maakt de vraag wellicht nog leuker want nu vergeet je het nooit meerquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:28 schreef erkel het volgende:
[..]
mooi bakkienog nooit eerder van gehoord
Slaap ze wyccie!quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:25 schreef wyccie het volgende:
Nooit tevreden?
Nou, welterusten dan maar.
ik weet iig zeker dat ik elektriciteit, Belg en rijdende sigaar niet vergeetquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat maakt de vraag wellicht nog leuker want nu vergeet je het nooit meer
Ik wilde vraag stellen over dat nieuwe element 118 ununoctium, maar kon geen geschikte vraag bedenkenquote:
Halfwaardetijd, waar het ontdekt is, wanneer etc had je kunnen vragen wat mij betreftquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik wilde vraag stellen over dat nieuwe element 118 ununoctium, maar kon geen geschikte vraag bedenken
Al gaat dat meer de kant op van specifieke kennis lijkt me?quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:46 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Halfwaardetijd, waar het ontdekt is, wanneer etc had je kunnen vragen wat mij betreft
Had ik ook gelijk punt aan jouw kunnen gevenquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:46 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Halfwaardetijd, waar het ontdekt is, wanneer etc had je kunnen vragen wat mij betreft
Naar welke stof vervalt ununoctium uiteindelijk (=lood), had ook gekundquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Had ik ook gelijk punt aan jouw kunnen gevenWilde vraag bedenken die ook nog enigszins op het algemene kennis niveau ligt
"Hoe heet het zwaarste element?"quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik wilde vraag stellen over dat nieuwe element 118 ununoctium, maar kon geen geschikte vraag bedenken
"The heaviest element yet, Element 118, has been created in Dubna, Russia by a collaboration of researchers from Russia's Joint Institute for Nuclear Research and Lawrence Livermore National Laboratory in the US"quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:50 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Naar welke stof vervalt ununoctium uiteindelijk (=lood), had ook gekund
Ik had trouwens alleen geweten "rusland", niet de precieze universiteit
Dat is kwikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hoe heet het zwaarste element?"
Zoiets had je kunnen doen
had jij dat geweten?? alleen Mark_V denk ikquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hoe heet het zwaarste element?"
Zoiets had je kunnen doen
quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:50 schreef WooZ het volgende:
ik ben nu pitten, dus iemand anders mag een vraag doen
trusten
Ik had de uiteindelijke naam niet geweten maar ik lees ook Slashdot hoorquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:54 schreef erkel het volgende:
[..]
had jij dat geweten?? alleen Mark_V denk ik
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaatquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik had de uiteindelijke naam niet geweten maar ik lees ook Slashdot hoor
Ik had het atoomnummer dus wel geweten en het feit dat het recentelijk (voor de 2e keer) "ontdekt" is.
Maar dat kun je alleen als je weet dat de naam naar het atoomnummer vernoemd is. Bij bijvoorbeeld lood heeft dan weer geen zinquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:57 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaat
gaat iemand mijn vraag nog beantwoorden![]()
Dat zijn ze vanaf 111 ofzo allemaal, dus dat veronderstel ik vanaf heden bekend. Morgen ga ik deze kennis overhorenquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat kun je alleen als je weet dat de naam naar het atoomnummer vernoemd is. Bij bijvoorbeeld lood heeft dan weer geen zin
Als je scheidkundige bent jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:57 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Vanuit het atoomnummer had je heel makkelijk de naam kunnen afleiden. 1=un 1=un 8=oct +ium dat er altijd achterstaat
gaat iemand mijn vraag nog beantwoorden![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:00 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat zijn ze vanaf 111 ofzo allemaal, dus dat veronderstel ik vanaf heden bekend. Morgen ga ik deze kennis overhoren
Ik heb hem al goed gerekend..... er is volgens mij toch niemand die het wel weetquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ontbranding dan?
Sorryquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat was snel, had gehoopt op wat wildere gokken voor iemand het wist
Mark_V +1
Dat was beriberiquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:13 schreef erkel het volgende:
Droge/bruine rijst vreten ipv van witte/elitaire rijst??
beriberi??quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:15 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat was beriberi
Er waren geen sinaasappelen op een vocboot
In de begintijd van de VOC inderdaad nog niets, later kwam men erachter dat een bepaald iets, en dat was niet gepekeld, het prima oploste....quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:16 schreef Nembrionic het volgende:
Volgens mij deded ze daar niets tegen
Dat waren meer de engelsen, en die konden het ook maar relatief kort volhouden, in ieder geval niet lang genoeg om naar indie te varenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waren ze niet aan de grog gegaan? Rum met water en citroensap...
Maar wel naar Australië, Jamaica en de rest van de Caraïben... is ook een eind!quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dat waren meer de engelsen, en die konden het ook maar relatief kort volhouden, in ieder geval niet lang genoeg om naar indie te varen
Het ging inderdaad om een bepaalde groente, maar die was niet gepekeld....
Nembrio +1quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:23 schreef Nembrionic het volgende:
zuurkool?
Ik zou een vraag stellen over je net vergaarde kennis betreffende exacte wetenschappenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:25 schreef Nembrionic het volgende:
okay dan..
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:25 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik zou een vraag stellen over je net vergaarde kennis betreffende exacte wetenschappen![]()
Wat studeer je/heb je gestudeerd trouwens?quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb de exacte kant gekozen op school destijds maar dat is niet echt vraagwaardig
vraag komt eraan
VWO en HAVO gedaan, B-kant/exacte vakken. Daarna 3 maanden HBO waarvan 1,5 effectief. Daar ben ik uitgestapt om een eerder opgezet internetbedrijf uit te bouwenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:27 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wat studeer je/heb je gestudeerd trouwens?
Fancy soort kruipolie. Kan je roestige bouten/moeren makkelijker mee los maken.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Water displacer, 40e recept
quote:Did you ever wonder what the "WD" in WD-40® stands for? Per the company, the product's full name is WD-40® Water Displacer, which was perfected on the fortieth attempt. (Some trivia sources erroneously state the WD is an abbreviation for Water Displacement).
W'rm niet?quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:39 schreef MaJo het volgende:
Wat liev dat mark een majo vraag wilde stellen![]()
En Nem, een meet in Groningen? Denk het niet![]()
Ik ga gewoon extra mijn best doen om de volgende goed te beantwoordenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:39 schreef MaJo het volgende:
Wat liev dat mark een majo vraag wilde stellen![]()
En Nem, een meet in Groningen? Denk het niet![]()
Omdat het niet bepaald centraal in Nederland ligtquote:
Wat lievquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:40 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik ga gewoon extra mijn best doen om de volgende goed te beantwoorden
Nee...voor mij zelfs de andere kant van Nederlandquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat het niet bepaald centraal in Nederland ligt
Ik denk dat de meeste mensen komen als het zo centraal mogelijk is, dus Utrecht of Amsterdam of in die omstreken. zo heeft iedereen ongeveer dezelfde reistijd. Voor iemand uit Limburg is het nogal een eind naar Groningenquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee...voor mij zelfs de andere kant van Nederland
Maar Groningen is leuk toch?
Anders moeten we gewoon even stemmen. Als daar nogmaals Utrecht uitkomt dan ben ik net zo blij
Paul is dead hequote:Op maandag 30 oktober 2006 01:45 schreef MaJo het volgende:
Nee ik bedoel LMW 28 IF!
Truste tim, tot later enzo!quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Paul is dead he. Leuke 28 IF theorie, terwijl hij op het moment 27 was.
MaJo +1
Trusten!![]()
Nee, hij was 27 toen hij doodging en hij zou 28 zijn if hij het overleefd hadquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:46 schreef Mark_V het volgende:
lmw 28 nogwat
ja want volgens de boraboreese jaartelling was paul al 28 ofzo
Ik dacht widowquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee, hij was 27 toen hij doodging en hij zou 28 zijn if hij het overleefd hadLMW staat voor Linda McCartney weeps, wat grappig is want ten tijde van het 'ongeluk' waren ze helemaal niet getrouwd en heette ze nog gewoon Linda Easton.
Klopt helemaalquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:54 schreef Mark_V het volgende:
1977
het is toch de zomertijd die ingevoerd is ?? Om in de lente energie te sparen geloof ik. De wintertijd is de 'normale' tijdquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt helemaalTot de tweede wereldoorlog was er ook sprake van zomertijd, maar ik kan nergens vinden of de wintertijd toen ook bestond. Vandaar ook dat ik (weer) zeg
Mark_V + 1
Ben benieuwd naar de MaJo vraag
Volgens Wiki:quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt helemaalTot de tweede wereldoorlog was er ook sprake van zomertijd, maar ik kan nergens vinden of de wintertijd toen ook bestond. Vandaar ook dat ik (weer) zeg
Mark_V + 1
Ben benieuwd naar de MaJo vraag
quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef erkel het volgende:
[..]
het is toch de zomertijd die ingevoerd is ?? Om in de lente energie te sparen geloof ik. De wintertijd is de 'normale' tijd
Ik zie dat je gelijk hebtquote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef erkel het volgende:
[..]
het is toch de zomertijd die ingevoerd is ?? Om in de lente energie te sparen geloof ik. De wintertijd is de 'normale' tijd
Daarvoor heette het gewoon "tijd" dus de wintertijd komt ook uit 1977quote:Op maandag 30 oktober 2006 01:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |