Dinsdags op BBC 2, 21:00quote:Famous for his snail porridge and bacon and egg ice cream, the culinary alchemist turns his attention to the nation’s staple dishes.
Vaak niet als er een boek van is http://www.amazon.co.uk/S(...)enthal/dp/0747584095 zoals een aantal recepten van Jamie Oliver die ook niet geplaatst worden en ook niet in het BBCforum geplaats mogen worden.quote:Op woensdag 1 november 2006 01:42 schreef golfer het volgende:
Ik kan de recepten van het programma nergens vinden.
Normaal staan ze op de site van het programma toch?
Die recepten had ik al gezien en ik ben bekend met de kookwijze van hem bij de Fat Duck. Het ging mij specifiek om de recepten uit deze TV-serie en die staan jammer genoeg nou juist niet op de BBC-site.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:02 schreef The_stranger het volgende:
Hier staan wat recepten van Heston.
Verder heeft hij een boek uitgebracht, welke al genoemd wordt in dit topic.
Ik denk dat je een jaar of 3 geleden had moeten reserveren?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:09 schreef NoSigar het volgende:
Wij gaan in mei op vakantie naar Engeland, en ik weet niet of het in de mogelijkheden ligt, maar 'the Fat Duck' staat erg bovenaan mijn lijstje.
Lijkt me helemaal super als het je lukt en als het zover is wil ik een mooie recensie van je lezen erover.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:34 schreef NoSigar het volgende:
Nee, ze nemen pas 2 maanden voor tijd reserveringen aan. Dus ja, ik heb hoop. Zinloos ik weet het, maar ik laat het weten.
Kom op watje. Het gaat je vast lukken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:50 schreef NoSigar het volgende:
Mijn vriendin moet rijden, in dit geval is het dat heen en terug 240km, en dat links rijden schijnt het niet mee te vallen. Dus ik moet realistisch zijn: of het thuis lukt en of het in TFDuck lukt..
Het vervelende is dat ze al geld vragen voor de reservering:).
Heb een keer kip voor een uur of 8 gebraden op lage temp (90-100 graden dacht ik, tot de kern 90'C was), daarna het vel met een brander bruin gemaakt... Geeft zo'n verschrikkelijk lekkere malse kipquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:55 schreef NoSigar het volgende:
Overigens mioet je die kip ongeveer 24 uur in de oven bakken op precies 60 graden C.
Ik dacht dus ook echt dat Blumental hem met een brander zou bruinen, maar toen kwam ie met een kalkoen(!)friteuse aangezet...die vervolgens in de fik vloog.hahahaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Heb een keer kip voor een uur of 8 gebraden op lage temp (90-100 graden dacht ik, tot de kern 90'C was), daarna het vel met een brander bruin gemaakt... Geeft zo'n verschrikkelijk lekkere malse kip![]()
quote:
een HEULE grote frituurpan ja! hahahaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
![]()
Is dat een grote frituurpan? (weet dat het in de VS wel gebruikt wordt en dat ook daar wel eens een frituurpan enigszins explosief reageert)
Dat is wel zijn idee vertelde hij, maar het is dan wel iets voor experimenteerlustige mensen met een passie voor eten, chemie en natuurkunde.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:54 schreef Curiosity het volgende:
Klinkt ook echt als iets wat je thuis na kunt doen.
Ben een vrouw, gelukkigquote:Op maandag 30 juli 2007 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wel zijn idee vertelde hij, maar het is dan wel iets voor experimenteerlustige mensen met een passie voor eten, chemie en natuurkunde.
Mannenkoken zeg maar, binford 3000 stuff
Soit, ijs maken met droogijs is een stuk minder gevaarlijk als bv frituren, of barbeknoeien.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:18 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ben een vrouw, gelukkig, vind het allemaal maar link op die manier koken.
Laat de mannen maar stunten.
Excuseer... Vrouw meldt zich. Dol op natuur- en scheikunde, jaquote:Op maandag 30 juli 2007 22:18 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ben een vrouw, gelukkig, vind het allemaal maar link op die manier koken.
Laat de mannen maar stunten.
Its a jewish thing, right?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:03 schreef golfer het volgende:
Zaterdag gaan we weer naar het Brouwerskolkje, waar Moshik Roth ook die chemmische/natuurkundige technieken gebruikt bij het koken.
Als je bij mijn profiel kijkt weet je ook mijn achtergrond, dus neem niet alles zo serieus wat ik zeg.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Excuseer... Vrouw meldt zich. Dol op natuur- en scheikunde, ja
Heston Blumenthal is vrij briljant, ja.
Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk. Zegt dat genoeg?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:53 schreef sampoo het volgende:
Is meneer Blumenthal ook een beetje een begenadigd "verteller"?
Notice the PI, schatquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:38 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Als je bij mijn profiel kijkt weet je ook mijn achtergrond, dus neem niet alles zo serieus wat ik zeg.
Zou inderdaad bijna verplichte kost moeten zijn voor iedereen die geinteresseerd is in koken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:08 schreef donleo het volgende:
Als tip, Harold McGee, over Eten en Koken.
ook een wetenschappelijke boek over het bereiden van eten.
quote:Black Forest Gateau: Heston Blumenthal applies his techniques to British favourites, re-inventing them for the 21st century.
De volgende keer dat ik in het Zwarte Woud ben, weet ik wel wat ik moet bestellen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet pinkt een traantje weg...
Wat een verdomt mooi dessert
Soit, meeste tenten daar hebben niet echt bijzondere hoor, die is niet beter dan de doorsnee banketbakker in Duitsland.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De volgende keer dat ik in het Zwarte Woud ben, weet ik wel wat ik moet bestellen.
Op discovery science, heeft jammer genoeg niet iedereen. Wordt ook vaak herhaald die serie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zou inderdaad bijna verplichte kost moeten zijn voor iedereen die geinteresseerd is in koken.
http://www.cheftalk.com/content/display.cfm?bookid=121&type=book
Hopelijk verdwijnt dan ook ooit eens de mythe van het dichtschroeien van vlees, een mythe waar Heston Blumenthal ook op terug komt in een van zijn tv programma's... (volgens mij niet in het door piet genoemde programma, maar in kitchen science, regelmatige te zien op discovery)
Dan zal die morgen wel te vinden zijn op het net als torrent oid.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:02 schreef NoCigar het volgende:
Vanavond weer trouwens, BBC2.
Dat is nu priecies Heston.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:26 schreef tgs. het volgende:
Heston doet het leuk maar m.i doet hij een beetje die Spaanse chefkok na van El Bulli,sterker nog ik weet het zeker want laatst zag ik een doc.op de BBC met een jonge Ramsey die een bezoek bracht aan de grote Meester en toen was Heston er ook bij. Tis gewoon een engelse viariant van de Spaanse chefkok.
Vooral zijn gedoe laatst met het maken van de perfecte hamburger. Wat een flauwekul om daar zoveel aandacht aan te geven.
We hebben peking-eend en fish-pie bekeken intussen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:58 schreef reclamedoos het volgende:
Die aflevering over die hamburgers was waardeloos. Maar eens kijken wat de nieuwe aflevering is (peking eend).
Als jij dan die van vorige week nog ergens voor mij kunt vinden, hou ik mij aanbevolen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:42 schreef beunkster het volgende:
Ik denk dat ik hem morgen maar ff ga kijken... als het goed is wordt ie vannacht of morgen gepost
Ik heb intussen ander kanalen uitgezet, maar toch bedankt.quote:Op donderdag 13 december 2007 00:22 schreef beunkster het volgende:
Golfer, ik dacht dat ik het zo ff kon vinden, maar dat gaat me helaas niet lukken...
Ik heb er helaas geen nzb'tje van...
Hij staat in ieder geval in de groep alt.binaries.multimedia.cooking en de poster is stutorNSpls.
Hope this helps...
Geen idee, maar vast wel ergens ´anders´ te vinden.quote:Op donderdag 20 december 2007 01:26 schreef SiGNe het volgende:
Wordt het nog herhaald? Ik zat bij Herman Finkers.. (supershow trouwens, als je nog kaarten kan krijgen, doen!)
Daar pluk ik inderdaad ook mijn britse programma's vandaan. Een soort uitzendinggemist, maar dan om te downloaden.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:48 schreef Dauthi het volgende:
je kan de afleveringen downloaden via torrents thebox.bz is een goede plek voor al je britse programma's.
Ik vind het Nederlandse fijner, ze hebben achterin ook Nederlandse adressen gemikt met speciale adresjes, daar kom je toch sneller dan in Groot Brittanniequote:Op woensdag 3 september 2008 18:48 schreef Dauthi het volgende:
je kan de afleveringen downloaden via torrents thebox.bz is een goede plek voor al je britse programma's.
En ik zou ook gewoon het boek lekker in het engels kopen, weet je tenminste zeker dat je alles leest zoals heston het bedoelt heeft, en niet de interpretatie van de vertaler.
Kan je posten?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:02 schreef nein het volgende:
[..]
Ik vind het Nederlandse fijner, ze hebben achterin ook Nederlandse adressen gemikt met speciale adresjes, daar kom je toch sneller dan in Groot Brittannie![]()
Het is geen Jamie Oliver hoor. Alle conversie tabellen staan er in, en de recepten zijn gewoon in metrisch stelsel.quote:Ook de maat eenheden zijn gewoon Nederlands, is ook erg fijn.
Ik kan postenquote:
I know I know, het is geen Jamie, maar ik vind Nederlands toch écht fijner.quote:Het is geen Jamie Oliver hoor. Alle conversie tabellen staan er in, en de recepten zijn gewoon in metrisch stelsel.
Besides ze zijn in de UK het ouderwetse stelsel langzaam aan het uitfaseren en dat zou in de 2009 klaar moeten zijn
(daarnaast is het engelse boek 20 euro goedkoper)
Oh fijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:21 schreef glremme het volgende:
Schopje!
http://ie.youtube.com/profile_videos?user=Postmester&search_query=search+of+perfection&search=Zoeken
Alle afleveringen ervan, elk in 3 delen. Geniale show vind ik dit.
Prachtig boek. Extreem zwaar en redelijk aan de prijs. Maar wel een heel mooi boek om in je collectie te hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef NoCigar het volgende:
Ik kon het niet laten, en heb dus sinds vandaag in huis:
[ afbeelding ]
Het is een prachtig boek, een van de mooiste die ik heb. Helemaal van A tot Z lezen zal ik het denk ik niet doen aangezien dat alleen door het formaat al erg moeilijk zal gaan: 42.2 x 32.6 x 8.2 cm en 4,5 kilo. Er staat desondanks veel leesbaars in: van onuitvoerbare recepten tot wetenschappelijk aandoende stukken over o.m. smaakwerking en -beleving. En gelukkig heel veel prachtige foto's .
Duikelman Oldenhof en Kookpunt en DOK zijn eigenlijk 4x hetzelfdequote:Op vrijdag 5 september 2008 18:04 schreef nein het volgende:
[..]
Ik kan posten
Ik doe alleen ff de main info, anders blijf ik typen.
Duikelman, Amsterdam
www.duikelman.nl
Oldenhof Hilversum/Amersfoort/Zwolle
www.oldenhof-kookkado.nl
Kookpunt: kookgerei etc, Rotterdam/Breda
www.kookpunt.nl
DOK Cookware, Den Haag/Antwerpen
www.dokcookware.com
www.antwerpskookhuis.be
En verder nog een aantal bladzijdes met adressen in t buitenland enzo
[..]
I know I know, het is geen Jamie, maar ik vind Nederlands toch écht fijner.![]()
en dat terwijl ik een half jaar in Engeland heb gewoond
Ik zou je post nog even editten als ik jou was. Zoiets levert je een ban op volgens de policy.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:43 schreef Yvesss het volgende:
Ik had al een beetje vaag vermoeden. Maar je moet wel een usenetaccount hebben. Het is alleen maar een verwijzing naar eventueel te downloaden bestanden. Beter had ik kunnen zeggen: "op usenet is heston blumenthal momenteel ook vrij aktueel".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |